Sorry, ik heb nog nooit 'krasverhalen' gelezen op welk forum dan ook. En tja, men zoekt een uitlaatklep, internet is daar zeer geschikt voor, lekker anoniem. Op internet ontmoet je nu eenmaal mensen die met zichzelf overhoop liggen, wat dat betreft is het een directere afspiegeling van de samenleving dan het ''koetjes en kalfjes'' contact IRL. Mensen zijn op internet veel eerder geneigd om hun ziel bloot te geven.quote:Op woensdag 5 januari 2005 14:02 schreef milagro het volgende:
oh het is geen aandacht trekken?
wat is het dan?
en dat jij aan de lokale dorpsgek moet denken bij 'niet sporen' daar kan ik niets aan doen.
iemand die zichzelf verminkt, om wát voor reden dan ook, spoort niet.
en een psych is er om je weer op het spoor te krijgen.
ik heb geen geduld met mensen die met hun gedrag het leven van anderen verpesten.
en al helemaal niet met mensen die de behoefte hebben dat op een forum te gaan melden "vandaag weer in mijn armen gekrast, waarom waarom doe ik dat toch steeds"
want zulke posts zag je hier verschijnen, en hoe meer mensen hun jrasverhaal deden hoe meer zich geroepen voelden dergelijke meldingen te doen.
Dáár had ik het over, dat gekoketteer er mee op een forum.
Maar erger je gerust verder, zal me een zorg zijn.
Dit is mijn mening en jij hebt de jouwe.
Altijd dat gemekker om die ene mening die nu eens compleet anders is.
nou, Fok R&P stond er vol mee, hoorquote:Op woensdag 5 januari 2005 14:12 schreef nozem het volgende:
[..]
Sorry, ik heb nog nooit 'krasverhalen' gelezen op welk forum dan ook.
is er niet voor niets.quote:Topics over automutilatie zijn ook niet meer gewenst hier. Reden van deze restricties is, dat zowel crew als het merendeel van de users geen hulpverleners zijn. Met dergelijke specifieke problematiek kun je terecht bij professionals.
Omdat het bij die 2 toevallig wel zo was, is het maar gelijk bij iedereen alleen maar een schreeuw om aandacht?quote:Op woensdag 5 januari 2005 14:47 schreef requiem4adream het volgende:
het is wel een schreeuw om aandacht..... ken 2 gevallen en die waren echt de grootste aandachttrekkers die ik ken. 1 was gedumpt dus kerfde zijn voorletter maar fijn in de bovenarm en ging er mee naar hem toe; kijk eens wat ik wel niet voor jou over heb..... en nummer 2 begon vrolijk in een klas d'r polsen te bewerken (helemaal nieuwe klas waar amper iemand elkaar kende moest ze zich direct even laten gelden)![]()
Bedankt nozem, je had het niet beter kunnen verwoorden. Jij weet tenminste waar je over praat!quote:Op woensdag 5 januari 2005 13:50 schreef nozem het volgende:
Ik vind dat bepaalde sujetten, zoals bijvoorbeeld Milagro (geheel naar verwachting overigens) een redelijk lomp beeld schetsen van mensen die in zichzelf krassen en snijden. Het zal alleen om aandacht gaan? Besef je wel dat geen enkel mens zichzelf verminkt, puur om een beetje aandacht? Denk je nu werkelijk dat iemand die zichzelf verminkt verder oke is maar enkel een beetje eenzaam is en wat aandacht wil?
Mensen die krassen sporen niet las ik. Vast, maar bij het zinnetje 'spoort niet' denk ik aan de lokale dorpsgek en niet aan meisjes die een leven van mishandeling, pesterijen, uitstoting en daarmee samenhangende depressies achter de rug hebben. (Ik refereer nu aan de mensen die ik ken of heb gekend die zichzelf verminkten..)
Ik irriteer me mateloos aan je oppervlakkige gezever Milagro, maar als die gespeelde en quasi grappige nonchalance jouw manier is om je te wapenen tegen het leven 'an sich' dan is dat natuurlijk je goed recht.
Hoe kom je aan deze mening? Ken je iemand die jou lastig viel met zijn/haar krasverhalen? (behalve op fok dan natuurlijk, want dat noem ik niet echt lastig vallen) is jouw leven daardoor verpest?quote:Op woensdag 5 januari 2005 14:02 schreef milagro het volgende:
oh het is geen aandacht trekken?
wat is het dan?
en dat jij aan de lokale dorpsgek moet denken bij 'niet sporen' daar kan ik niets aan doen.
iemand die zichzelf verminkt, om wát voor reden dan ook, spoort niet.
en een psych is er om je weer op het spoor te krijgen.
ik heb geen geduld met mensen die met hun gedrag het leven van anderen verpesten.
en al helemaal niet met mensen die de behoefte hebben dat op een forum te gaan melden "vandaag weer in mijn armen gekrast, waarom waarom doe ik dat toch steeds"
want zulke posts zag je hier verschijnen, en hoe meer mensen hun jrasverhaal deden hoe meer zich geroepen voelden dergelijke meldingen te doen.
Dáár had ik het over, dat gekoketteer er mee op een forum.
Maar erger je gerust verder, zal me een zorg zijn.
Dit is mijn mening en jij hebt de jouwe.
Altijd dat gemekker om die ene mening die nu eens compleet anders is.
Hoe kom je erbij dat het een poging zou zijn jezelf 'zo naar de klote helpen dat je 'vanzelf' dood gaat'? Ik denk niet dat veel mensen het met die intentie doen. Meer om, zoals hier al vaker gezegd is, met gevoelens om te gaan die eigenlijk 'te groot' zijn. Maar leg anders even uit wat je bedoelde, als je wilt.quote:Op woensdag 5 januari 2005 14:00 schreef MarMar het volgende:
[..]
daarmee doel ik vooral op een genoemd voorbeeld van anorexia, deze ziekte komt namelijk niet alleen maar voort uit het nastreven van een slankheidsideaal, maar in bepaalde gevallen ook puur uit zelfdestructieve neigingen... je zou het kunnen zien als zelfmoord willen plegen maar er niet toe kunnen komen en dan jezelf zo naar de klote proberen te helpen dat je "vanzelf" dood gaat..
Editquote:Op woensdag 5 januari 2005 18:33 schreef nozem het volgende:
"Schreeuw om aandacht" en "Aandachtstrekkerij". Daar zit een wezenlijk verschil tussen en in dit geval komt dat weer eens bovendrijven. Ik geloof werkelijk niet dat mensen diepe groeven in hun armen krassen, puur en alleen om 'op te vallen' en als ze er zijn is dat toch maar een heel klein deel van alle automutilatie-gevallen.
Bedoel je dan een zelfmoord poging of gewoon het expres verminken van de polsen ?quote:Op dinsdag 4 januari 2005 13:56 schreef hawaii het volgende:
* hawaii heeft weer es een brakke zondag dvdtjes lope kijken
Waarom doen vrouwen dat toch? met een mesje in hun polsen snijden ofzo? wat is dat voor soort absurde schreeuw om aandacht, en vanwaar die zelfverminking.
Precies, niks aan het handje, dat is menselijk.quote:Op woensdag 5 januari 2005 18:34 schreef Leannetjuh-gurl het volgende:
Ze zien het leven gewoon niet meer zitten..... dat gebeurd zovaak
Dat is je dan niet gelukt, maar je kan natuurlijk ook gewoon proberen om antwoord te geven op me vragen.quote:Op woensdag 5 januari 2005 18:20 schreef milagro het volgende:
Nee, ik lul maar wat opdat jij je rot gaat voelen
als je even leest schat, lees je dat ik daarmee vooral doel op een vorm van anorexia.quote:Op woensdag 5 januari 2005 18:27 schreef ANGE het volgende:
[..]
Hoe kom je erbij dat het een poging zou zijn jezelf 'zo naar de klote helpen dat je 'vanzelf' dood gaat'? Ik denk niet dat veel mensen het met die intentie doen. Meer om, zoals hier al vaker gezegd is, met gevoelens om te gaan die eigenlijk 'te groot' zijn. Maar leg anders even uit wat je bedoelde, als je wilt.![]()
schreeuwen OM aandacht? wat dacht je van schreewen van de pijn en verdriet... dat eerder dan schreeuwen om aandacht in veel gevallen.quote:Op woensdag 5 januari 2005 15:07 schreef milagro het volgende:
wat is het dan?
natuurlijk is het een schreeuw om aandacht!
alleen bij de een is het pure aanstellerij, interessantdoenerij, bij de ander is het van een serieuzere aard.
zelfmoordpogingen, anorexia, allemaal schreeuwen om aandacht.
Ik snap het. Maar ik ben het er niet mee eens.quote:Op donderdag 6 januari 2005 11:31 schreef MarMar het volgende:
[..]
als je even leest schat, lees je dat ik daarmee vooral doel op een vorm van anorexia.
Ik haalde dat aan omdat hier eerder anorexia in 1 adem genoemd werd als zijnde een schreeuw om aandacht, terwijl dat zelfdestructieve gedrag ook een heel ander "doel" kan hebben: dood willen.
Hoop dat je het nu snaptdat ging dus niet over automutilatiie an sich.
Ik zeg toch ook niet dat het altijd zo is, ik zeg juist dat het zo kan zijn en dat is wel degelijk het geval.quote:Op donderdag 6 januari 2005 13:44 schreef ANGE het volgende:
[..]
Ik snap het. Maar ik ben het er niet mee eens.Zelfdestructief gedrag, zoals jij het noemt, hoeft toch niet de intentie te hebben dood te willen? Hoe kom je daar dan bij? Dát snap ik niet precies.
![]()
Hmm... oke. Ik snap het. Ben het er alleen nog steeds niet mee eens.quote:Op donderdag 6 januari 2005 13:51 schreef MarMar het volgende:
[..]
Ik zeg toch ook niet dat het altijd zo is, ik zeg juist dat het zo kan zijn en dat is wel degelijk het geval.
Hoe ik daarbij kom? Eigen ervaringen, leesvoer over psychische aandoeningen en gevolgen van traumatische ervaringen etc. etc.
Dat kan, je kan het er ook niet mee eens zijn dat gras in de regel groen is. Het komt toch echt voor dat mensen stoppen met eten omdat ze niet meer verder willen leven.. wat ook als anorexia gezien wordt.. misschien dat het onterecht de naam anorexia krijgt, maar dat is een andere discussie.quote:Op donderdag 6 januari 2005 13:58 schreef ANGE het volgende:
[..]
Hmm... oke. Ik snap het. Ben het er alleen nog steeds niet mee eens.![]()
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |