als we het hebben over belastingen is het tot daar aan toe, daar is zeker een lichte daling te merken. als we het gaan hebben over lasten dan is er een stijging voor de lage en de midden inkomens. ik noem gemakshalve even wat voorbeelden als ziektekosten en energie.quote:Op dinsdag 4 januari 2005 19:10 schreef dekrakeling het volgende:
[..]
Ik ben geen expert in belastingrecht, maar ik neem weldegelijk een daling waar in andere lasten.
Als je trouwens de verhoging van belastingen naast de redelijk dure euro, de economisch slechte situatie en de inflatie zet, neem ik eerder een daling dan een stijging waar opzichte van andere (potentiele) kabinetten.

En ik vind dat je daar ongelijk in hebt in absolute zin. Stel nu, als voorbeeld, dat een vader een moeder zou betalen om een kind op te voeden. In wezenlijke zin is dat werk, maar het is ook slechts datgene wat men doet om een leven te leiden naar eigen inzicht. Volgens jou zou je dat moeten belasten.. ik zeg: dat is absurd.quote:Op dinsdag 4 januari 2005 20:36 schreef Sidekick het volgende:
Ik zie loonbelasting wel als rechtvaardig (zie eerder dit topic voor argumentatie).

Je betaalt zelf zeker geen belasting!quote:Op dinsdag 4 januari 2005 22:09 schreef Deevay het volgende:
Achterlijk idee.
Meer kan ik er niet van maken.

Daar riep ik dan ook niet om. Ik riep om een eenmalige staking om een signaal af te gevenquote:Op dinsdag 4 januari 2005 23:24 schreef Doc het volgende:
Goed, STEL we schaffen de balstingen af.
De gebruikers middels accijn op benzine en niemand anders!quote:Wie zorgt er voor dat de wegen onderhouden worden?
quote:Wie betaalt het leger? Wie zorgt er voor dat je als rijke niet ontvoert wordt? Wie zorgt voor de afstemming tussen de groepen mensen die samenleven? Wie doet PR met het buitenland (ik bedoel: geen politie etc = komst van nog meer criminelen en meer drugs en meer mensen uit het buitenland die het hier makkelijk kunnen krijgen?
Linkser zijn -want Anarchistisch- dan tegen belasting zijn is lastig ...

Dat verschilt van persoon tot persoon. Ik persoonlijk neem die daling niet echt waar, maar mijn beeld is wat vertroebeld door salarisverhogingen.quote:Op dinsdag 4 januari 2005 19:10 schreef dekrakeling het volgende:
Ik ben geen expert in belastingrecht, maar ik neem weldegelijk een daling waar in andere lasten.
Bij een gelijkblijvend inkomen ben je er afgelopen jaar dus 1,4% aan inflatie op achteruit gegaan naast verhoogde belastingen. Dat jouw vrij besteedbaar inkomen gemeten in dollars is toegenomen is leuk, maar zegt me niet zo veel. Als dat namelijk werkelijk zo gunstig was, dan waren bv. de brandstofprijzen, vaak verhandeld in dollars, juist omlaag gegaan in plaats van omhoog of waren die prijzen op zijn minst minder hard gestegen.quote:Op dinsdag 4 januari 2005 19:10 schreef dekrakeling het volgende:
Als je trouwens de verhoging van belastingen naast de redelijk dure euro, de economisch slechte situatie en de inflatie zet, neem ik eerder een daling dan een stijging waar opzichte van andere (potentiele) kabinetten.

Goed de wegen met accijns. En de stoep? Nu de rest zoals het leger en zo ...quote:Op dinsdag 4 januari 2005 23:45 schreef accelerator het volgende:
[..]
Daar riep ik dan ook niet om. Ik riep om een eenmalige staking om een signaal af te geven
[..]
De gebruikers middels accijn op benzine en niemand anders!
[..]

Je kunt niet alles zomaar indelen in links-rechts. Anarchisme vind je zowel aan de linker als de rechter kant van het politieke spectrum.quote:Op dinsdag 4 januari 2005 23:24 schreef Doc het volgende:
Linkser zijn -want Anarchistisch- dan tegen belasting zijn is lastig ...

Kijk eens welke Fok!ers in dit topic voor zijn, en welke tegen. Ik zie namelijk juist het tegenovergestelde het geval zijn wat betreft het terugdringen van belastingen (en dus overheid).quote:Op woensdag 5 januari 2005 00:07 schreef Doc het volgende:
Je hebt gelijk dat het de extremen zijn, maar het is eerder "links" dat dweept met Anarchisme ...

True. Er kleven teveel nadelen aan.quote:Op dinsdag 4 januari 2005 23:24 schreef Doc het volgende:
Goed, STEL we schaffen de balstingen af...

Ik zeg alleen maar dat Hemelrijk een historie heeft van slecht onderbouwde plannen.quote:
Ik denk dat 50.000 mensen die geen belasting gaan betalen alleen maar zorgen voor een extra druk op het OM. En als je dan echt gaat rellen omdat je echt geen belasting en boetes wil betalen, dan gaat het leger niet ineens meerellen.quote:[..]
Geloof je het zelf.
Ik ga uit van de gegevens die jij mij geeft: jij betaalt lang geen 50.000 aan belasting, dus waarom zouden die 50.000 mensen samen wel gemiddeld 50k betalen?quote:[..]
Rekenen kan je ook niet. Als je ervan uitgaat dat die 50.000 ook 50.000 aan belasting betalen kost het de overheid 2.5 miljard. Net goed.
Ik denk niet dat bedrijven daar happig op zijn. 50.000 mensen worden waarschijnlijk even hard gestraft, en dan misschien niet zo hard. Maar als 50.000 bedrijven meedoen waarbij 1 bedrijf veruit het grootst is (wat altijd zo zal zijn) dan zal dat bedrijf zo hard gepakt worden dat het die klap niet overleeft. Geen enkele bestuurder gaat dat risico nemen.quote:[..]
[..]
Weet je wat. Dan betrekken we die ook in het plan.
Als je toch vindt dat jouw standpunt het enige juiste is, en volgens jou een groot deel van de bevolking (iig 50.000 man) en het leger (ook een zooi mensen) achter jou staat, waarom richt je dan geen pp op? En waarom heeft niemand dat eerder gedaan?quote:[..]
VVD is mij dan eigenlijk ook iets te links. Het is dat er niks beters voorhanden is, daarom stem ik erop.
Ik zeg ook niet dat bedrijven geld kosten. Ik zeg dat het rap afgelopen is met een bepaald bedrijf als de belastingdienst / het rijk beslist dat het kapot moet.quote:[..]
Die laatste bewering is onzin. Bedrijven kosten geen geld. Bedrijven verdienen geld.
Ik denk dat die rijke rechtse mensen waar jij het over hebt echt geen zin hebben om een beetje een links / strijd in het eggie uit te gaan vechten. Die denken wel 3 keer na voordat ze hun bedrijven aan puin laten schieten. Daarbij: waarom denk je dat het leger ineens aan jouw kant staat?quote:Als die snotapen die zich intelectuelen noemen zoveel geld hebben leasen ze maar een legertje. Wij hebben in ieder geval meer geld dus ons leger wordt groter en sterker en dus winnen wij.
Ik zie alleen een mogelijke verklaring voor die ondoordachte uitspraken van je.quote:[..]
Weer op de man spelen. Zeker op de MAVO geleerd.

De belastingen zijn zo hoog omdat de overheid een slecht beleid voert. Een potje hier, een subsidietje daar. Het is om gek van te worden.quote:Op woensdag 5 januari 2005 08:33 schreef Tijger_m het volgende:
Ach, als Nederlanders de belasting niet zoveel zouden ontduiken zouden de belastingtarieven ook omlaag kunnen.
Het is dus hoogstwaarschijnlijk effectiever om op te roepen tot het betalen van belasting dan dit 'schnapps' idee van mevr. Hemelrijk die het wel zal laten haar eigen advies op te volgen uiteraard.

Ach, wat is hoog?quote:Op woensdag 5 januari 2005 10:13 schreef accelerator het volgende:
[..]
De belastingen zijn zo hoog omdat de overheid een slecht beleid voert. Een potje hier, een subsidietje daar. Het is om gek van te worden.

En een zachte aai over de bol als mensen weer eens de belastingen hebben opgelicht, kaalplukken net zoals met drugscrimninele zouden ze meoten doen met al die mesnen die denken dat ze financiele delicten ongestraft kunnen plegen.quote:Op woensdag 5 januari 2005 10:13 schreef accelerator het volgende:
[..]
De belastingen zijn zo hoog omdat de overheid een slecht beleid voert. Een potje hier, een subsidietje daar. Het is om gek van te worden.

Jouw gehuil over belastingen is nog veel triester, ik zit nog steeds te wachten op enig bewijs dat 'de markt' zaken beter kan regelen en niet alleen in theorie.quote:Op woensdag 5 januari 2005 10:13 schreef accelerator het volgende:
|  | 

| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |