Nadat de belastingdienst de beslaglegging heeft afgerond heb jij ook geen geld, en daar sta je dan met je macht.quote:Op dinsdag 4 januari 2005 12:01 schreef accelerator het volgende:
Echter zij hebben geen geld en dus ook geen macht.
Ik vind het een matige grap.quote:dit topic is geen grap maar bloedserieus
quote:Op dinsdag 4 januari 2005 12:11 schreef Duvel het volgende:
Verder vind ik Hemelrijk een stomme gleuf.
Eh, op wat voor manier bemoeit de overheid zich met de huizenprijzen?quote:Op dinsdag 4 januari 2005 12:21 schreef donnieD het volgende:
Prima plan, de overheid moet maar eens een paar monopolies verliezen.
Een reisje met de trein is nu al duurder dan met een goedkoop autotje EN dan hebben we het nog niet eens over de centen die de "geprivatiseerde" NS kreeg/nog steeds ontvangt.
Kijk naar huizenprijzen zorg etc. Alles waar de overheid zich tegenaan bemoeid is als snel erg duur en voorzien van wachtlijsten.
Belastingstaking nu.
Idd, de hoge huizenprijzen zijn juist ontstaan door die fantastische vrije marktquote:Op dinsdag 4 januari 2005 12:24 schreef Dr_Frickin_Evil het volgende:
Eh, op wat voor manier bemoeit de overheid zich met de huizenprijzen?
ik heb geen straatverlichting bij m'n huis meer, vond duisternis is beter .quote:Op dinsdag 4 januari 2005 12:07 schreef QOnline het volgende:
Juist ja... En waar worden dan openbare werken van betaald? Jouw straatverlichting?
OMG weet je wel wat je eigenlijk opschrijft??quote:Op dinsdag 4 januari 2005 12:21 schreef donnieD het volgende:
Prima plan, de overheid moet maar eens een paar monopolies verliezen.
Prima plan. Wil je dan ondertussen oprotten uit de straten die onderhouden worden, niet om de politie roepen wanneer er iets met je gebeurt, niet invalide raken is ook een aardige tip, en heb je al een aardige priveschool gevonden?quote:Op dinsdag 4 januari 2005 12:01 schreef accelerator het volgende:
Hemelrijk heeft een belastingstaking voorgesteld en dat lijkt mij een geniaal plan. Als iedereen nou zoveel mogelijk mensen voor dit idee probeert te winnen staan we sterk en kan de overheid ons niks maken. 50.000 mensen die meedoen lijken mij voldoende. Ik heb het er al met mijn ouders over gehad en die zien er op zich wel wat in. Als jullie nou ook even je ouders en andere mensen enthousiast maken voor het idee dan zorgen we voor een ware revolutie.
Links zal zich hier wel tegen willen verzetten. Echter zij hebben geen geld en dus ook geen macht.
Bovendien is het leger pro VVD dus die hebben we in ieder geval aan onze zijde.
dit topic is geen grap maar bloedserieus
De wil van het volk! Dat is nou democratie!quote:Op dinsdag 4 januari 2005 12:39 schreef Posdnous het volgende:
* Posdnous momenteel weer eens bezig is met verzekeringspapieren en vraagt zich toch af hoe het zo ver heeft kunnen komen..
Misleiding van het volk ja.quote:Op dinsdag 4 januari 2005 12:46 schreef Duvel het volgende:
[..]
De wil van het volk! Dat is nou democratie!
Die bepaalt hoeveel en waar gebouwd mag worden.quote:Op dinsdag 4 januari 2005 12:24 schreef Dr_Frickin_Evil het volgende:
[..]
Eh, op wat voor manier bemoeit de overheid zich met de huizenprijzen?
Vrije markt? Probeer eens een huis te bouwen dan. 3 weken bouwen en 30 weken vergunningen e.d. regelen. Oh, ja vergeten ambtenaren om te kopen, ga terug naar af en begin opnieuw.quote:Op dinsdag 4 januari 2005 12:27 schreef sungaMsunitraM het volgende:
[..]
Idd, de hoge huizenprijzen zijn juist ontstaan door die fantastische vrije markt
Zullen we in ieder geval maar niet de overheid uit het Onderwijs laten terugtrekken?quote:Op dinsdag 4 januari 2005 12:54 schreef donnieD het volgende:
[..]
Vrije markt? Probeer eens een huis te bouwen dan. 3 weken bouwen en 30 weken vergunningen e.d. regelen. Oh, ja vergeten ambtenaren om te kopen, ga terug naar af en begin opnieuw.
Ga eens in een ziekenhuis liggen, alleen de verblijfskosten zijn meer dan die van een erg duur hotel MET roomservice.
Politie lost nog maar ~20% van de misdrijven op, zie je een partieculiere bewakingsdienst als zo slecht werk leveren en NIET failliet gaan?
Bedenk zelf ook maar eens een paar dingen waar de overheid zich tegenaan bemoeid en kijk dan naar het prijskaartje.
Vadertje staat is al lang die aardige oude drees niet meer, het is nog wel een zacht pratende oude man maar "hij doet je een aanbod dat je niet kan weigeren"
Misschien, als we alle onderwijsinstituten privatiseren, wordt het door marktwerking en concurrentie allemaal goedkoper en beter!quote:Op dinsdag 4 januari 2005 13:00 schreef Julius_Vanderdecker het volgende:
[..]
Zullen we in ieder geval maar niet de overheid uit het Onderwijs laten terugtrekken?
op spelfouten na heeft ie best gelijk .quote:Op dinsdag 4 januari 2005 13:00 schreef Julius_Vanderdecker het volgende:
[..]
Zullen we in ieder geval maar niet de overheid uit het Onderwijs laten terugtrekken?
dief!quote:Op dinsdag 4 januari 2005 12:49 schreef du_ke het volgende:
Iedereen die z'n aanslag weigert keihard aanpakken. Flinke boete eroverheen en de deurwaarder er op af
.
Waarom niet? Je begaat een misdrijf. Daar zijn wetten tegen. Heus dat de Overheid je wel iets kan maken hoor.quote:Op dinsdag 4 januari 2005 13:26 schreef accelerator het volgende:
[..]
dief!
Maar wees eens reeel. Als er voldoende mensen zijn (> 50.000) die weigeren te betalen kan de overheid ons niks maken.
Als je je belasting niet betaalt dán ben je een diefquote:Op dinsdag 4 januari 2005 13:26 schreef accelerator het volgende:
[..]
dief!
Maar wees eens reeel. Als er voldoende mensen zijn (> 50.000) die weigeren te betalen kan de overheid ons niks maken.
Heb je ook nog argumenten of misschien een bepaald doel ofzo? Ik vind het een zeer beperkte beschrijving. Of wou je gewoon even aandacht?quote:Op dinsdag 4 januari 2005 12:01 schreef accelerator het volgende:
Hemelrijk heeft een belastingstaking voorgesteld en dat lijkt mij een geniaal plan. Als iedereen nou zoveel mogelijk mensen voor dit idee probeert te winnen staan we sterk en kan de overheid ons niks maken. 50.000 mensen die meedoen lijken mij voldoende. Ik heb het er al met mijn ouders over gehad en die zien er op zich wel wat in. Als jullie nou ook even je ouders en andere mensen enthousiast maken voor het idee dan zorgen we voor een ware revolutie.
En de kerk is pro CDA, en de scholen zijn pro SP, en de politie is pro PVDA. Makkelijk zeg.quote:Links zal zich hier wel tegen willen verzetten. Echter zij hebben geen geld en dus ook geen macht.
quote:dit topic is geen grap maar bloedserieus
Wat ben jij, een kamper of een Hells Angel?quote:Op dinsdag 4 januari 2005 13:26 schreef accelerator het volgende:
[..]
dief!
wij begaan een misdrijf?????????? get real. De overheid begaat keer op keer een misdrijf met haar gigantisch hoge belastingaanslagen. Daar verzetten wij ons tegen. Fight the crime. Fuck the government.quote:Op dinsdag 4 januari 2005 13:28 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Waarom niet? Je begaat een misdrijf. Daar zijn wetten tegen. Heus dat de Overheid je wel iets kan maken hoor.
quote:Verder vind ik Hemelrijk een stomme gleuf.
Ik pik die hoge belastingen gewoon niet meer. Als je ziet wat de overheid er mee doet wordt ik gewoon kotsmisselijk. Neem nou de subsidie van zo'n clubje als het MDI. Dat is gewoon een bedreiging voor de vrijheids van meningsuiting.quote:Op dinsdag 4 januari 2005 13:33 schreef BdR het volgende:
[..]
Heb je ook nog argumenten of misschien een bepaald doel ofzo? Ik vind het een zeer beperkte beschrijving. Of wou je gewoon even aandacht?
[..]
Maar die hebben minder macht. Wij hebben F16's, fregatten, leopard tanks. Dat komt dus wel goed.quote:En de kerk is pro CDA, en de scholen zijn pro SP, en de politie is pro PVDA. Makkelijk zeg.
[..]
Domheid kent geen tijd.quote:Op dinsdag 4 januari 2005 13:36 schreef accelerator het volgende:
[..]
wij begaan een misdrijf?????????? get real. De overheid begaat keer op keer een misdrijf met haar gigantisch hoge belastingaanslagen. Daar verzetten wij ons tegen. Fight the crime. Fuck the government.
onderbouw deze bewering nou eens eventjes.quote:Op dinsdag 4 januari 2005 13:39 schreef thabit het volgende:
Als we nu stoppen met overheidsgefinancierd fundamenteel wetenschappelijk onderzoek, dan zijn we over 50 jaar een ontwikkelingsland.
Precies, afschaffen die overheid, dat zal ze leren!! Gewoon alles privatiseren, dat is pas een perfect systeem!!quote:Op dinsdag 4 januari 2005 13:36 schreef accelerator het volgende:
wij begaan een misdrijf?????????? get real. De overheid begaat keer op keer een misdrijf met haar gigantisch hoge belastingaanslagen. Daar verzetten wij ons tegen. Fight the crime. Fuck the government.
ja ga jij lekker je belasting ontduikenquote:Op dinsdag 4 januari 2005 13:42 schreef XcUZ_Me het volgende:
Ach, laat de TS lekker z'n gang gaan, hij loopt vanzelf wel tegen de lamp.
Tegen zoveel stupiditeit valt niet te praten.
Als ik in mijn eentje de belastingbetaling weiger ben ik natuurlijk de lul. Dat snap ik ook wel. Daarom zoek ik steun voor het plan. 50.000 mensen leek mij wel voldoende. Dan kan de overheid (=maffia) ons niks meer maken.quote:Op dinsdag 4 januari 2005 13:42 schreef XcUZ_Me het volgende:
Ach, laat de TS lekker z'n gang gaan, hij loopt vanzelf wel tegen de lamp.
Tegen zoveel stupiditeit valt niet te praten.
quote:Op dinsdag 4 januari 2005 13:42 schreef BdR het volgende:
[..]
Precies, afschaffen die overheid, dat zal ze leren!! Gewoon alles privatiseren, dat is pas een perfect systeem!!![]()
ok sommigen kunnen dan misschien geen scholing, medische hulp of rechtshulp niet betalen, maar de benzine wordt dan tenminste goedkoper!!
Bovendien is het je eigen schuld als je arm bent, want dan had je maar harder moeten werken.
Wij? Enneh, hoe wordt ook alweer het leger en al die F16's en zo voorts betaalt?quote:Op dinsdag 4 januari 2005 13:39 schreef accelerator het volgende:
Maar die hebben minder macht. Wij hebben F16's, fregatten, leopard tanks. Dat komt dus wel goed.
Technologische vooruitgang zal verdwijnen en we zullen steeds primitiever worden tenopzichte van de rest van de wereld.quote:Op dinsdag 4 januari 2005 13:41 schreef accelerator het volgende:
[..]
onderbouw deze bewering nou eens eventjes.
quote:Op dinsdag 4 januari 2005 13:44 schreef accelerator het volgende:
Tot nu toe heb ik dus:
1. Pamela Hemelrijk
2. Accelerator
Niet door de asielzoekers, hulpverleners, ambtenaren, krakers en ander tuig.quote:Op dinsdag 4 januari 2005 13:45 schreef Doc het volgende:
[..]
Wij? Enneh, hoe wordt ook alweer het leger en al die F16's en zo voorts betaalt?
3. zootje kampersquote:Op dinsdag 4 januari 2005 13:44 schreef accelerator het volgende:
[..]
Als ik in mijn eentje de belastingbetaling weiger ben ik natuurlijk de lul. Dat snap ik ook wel. Daarom zoek ik steun voor het plan. 50.000 mensen leek mij wel voldoende. Dan kan de overheid (=maffia) ons niks meer maken.
Tot nu toe heb ik dus:
1. Pamela Hemelrijk
2. Accelerator
quote:Op dinsdag 4 januari 2005 13:45 schreef Doc het volgende:
Wij? Enneh, hoe wordt ook alweer het leger en al die F16's en zo voorts betaalt?
De mensen in in het leger ZIJN ambtenaren...quote:Op dinsdag 4 januari 2005 13:47 schreef accelerator het volgende:
[..]
Niet door de asielzoekers, hulpverleners, ambtenaren, krakers en ander tuig.
We got the money, so we got the power.
5. zijn ouders (als die al niet onder 3 of 4 vallen)quote:Op dinsdag 4 januari 2005 13:47 schreef Doc het volgende:
[..]
3. zootje kampers
4. zootje Hells Angels
Gelukkig spreid je het verstandelijk vermogen van een garnaal ten toon, dus hoef ik niet bang te zijn.quote:Op dinsdag 4 januari 2005 13:47 schreef accelerator het volgende:
[..]
Sterk puntquote:Op dinsdag 4 januari 2005 13:00 schreef Julius_Vanderdecker het volgende:
[..]
Als we dan ook met zn allen 180km/uur gaan rijden op de snelweg en boetes niet meer betalen, dan kunnen ze ons helemaal niks meer makenquote:Op dinsdag 4 januari 2005 13:44 schreef accelerator het volgende:
Als ik in mijn eentje de belastingbetaling weiger ben ik natuurlijk de lul. Dat snap ik ook wel. Daarom zoek ik steun voor het plan. 50.000 mensen leek mij wel voldoende. Dan kan de overheid (=maffia) ons niks meer maken.
Tot nu toe heb ik dus:
1. Pamela Hemelrijk
2. Accelerator
En bedrijven onderzoeken zelf niks ofzo ?quote:Op dinsdag 4 januari 2005 13:46 schreef thabit het volgende:
[..]
Technologische vooruitgang zal verdwijnen en we zullen steeds primitiever worden tenopzichte van de rest van de wereld.
Ohja, alle bedrijven hebben tgenwoordig maatschappelijk ondernemen bovenaan in het vaandel staan.quote:Op dinsdag 4 januari 2005 13:57 schreef BlaZ het volgende:
[..]
En bedrijven onderzoeken zelf niks ofzo ?
Geen dingen die algemeen danwel op lange termijn vooruitgang bieden.quote:Op dinsdag 4 januari 2005 13:57 schreef BlaZ het volgende:
[..]
En bedrijven onderzoeken zelf niks ofzo ?
Rite, jouw pc is in rusland door een kollektief ontworpen.quote:Op dinsdag 4 januari 2005 14:02 schreef thabit het volgende:
[..]
Geen dingen die algemeen danwel op lange termijn vooruitgang bieden.
De ontwikkeling van de PC had niet tot stand kunnen komen zonder overheidsgefinancieerd fundamenteel wetenschappelijk onderzoek.quote:Op dinsdag 4 januari 2005 14:05 schreef donnieD het volgende:
[..]
Rite, jouw pc is in rusland door een kollektief ontworpen.
Veel te veel moeilijke woorden in één zin! Pas op!quote:Op dinsdag 4 januari 2005 14:10 schreef thabit het volgende:
[..]
De ontwikkeling van de PC had niet tot stand kunnen komen zonder overheidsgefinancieerd fundamenteel wetenschappelijk onderzoek.
Stierenpoep, de allereerste transistor en alles daarna is privaat werk.quote:Op dinsdag 4 januari 2005 14:10 schreef thabit het volgende:
[..]
De ontwikkeling van de PC had niet tot stand kunnen komen zonder overheidsgefinancieerd fundamenteel wetenschappelijk onderzoek.
Wat hierboven staat sluit ik me bij aan... Aardig idee, maar het werkt helaas van z'n lang zal z'n leven niet.quote:Op dinsdag 4 januari 2005 12:11 schreef Duvel het volgende:
[..]
Nadat de belastingdienst de beslaglegging heeft afgerond heb jij ook geen geld, en daar sta je dan met je macht.
Verder vind ik Hemelrijk een stomme gleuf.
[..]
Ik vind het een matige grap.
quote:Op dinsdag 4 januari 2005 14:20 schreef donnieD het volgende:
[..]
Stierenpoep, de allereerste transistor en alles daarna is privaat werk.
Dus het leger is pro VVD, de kerk is pro CDA, de scholen zijn pro SP, de politie is pro PVDA, de overheid=maffia, en geen belasting betalen dat zal ze leren.quote:Op dinsdag 4 januari 2005 13:39 schreef accelerator het volgende:
Maar die hebben minder macht. Wij hebben F16's, fregatten, leopard tanks. Dat komt dus wel goed.
En om een transistor te ontwikkelen is geen wetenschappelijke expertise nodig, dat doe je zo hop uit de losse pols.quote:Op dinsdag 4 januari 2005 14:20 schreef donnieD het volgende:
[..]
Stierenpoep, de allereerste transistor en alles daarna is privaat werk.
Surf jij maar verder op je buizen/ponskaartenmachine over het darpanet van ~ 20 uni's en 25 computers met een totaal [gezamelijk] geheugen van 500K.
quote:Op dinsdag 4 januari 2005 14:30 schreef BdR het volgende:
Maar kan ik dat soort oogkleppen nou ook ergens kopen of is zoiets aangeboren?
Ah, daar komt de aap uit de mouw.quote:Op dinsdag 4 januari 2005 13:39 schreef accelerator het volgende:
Ik pik die hoge belastingen gewoon niet meer. Als je ziet wat de overheid er mee doet wordt ik gewoon kotsmisselijk. Neem nou de subsidie van zo'n clubje als het MDI. Dat is gewoon een bedreiging voor de vrijheids van meningsuiting.
Zelf een huis bouwen heeft niets met de vrije huizen markt te maken.quote:Op dinsdag 4 januari 2005 12:54 schreef donnieD het volgende:
Vrije markt? Probeer eens een huis te bouwen dan. 3 weken bouwen en 30 weken vergunningen e.d. regelen. Oh, ja vergeten ambtenaren om te kopen, ga terug naar af en begin opnieuw.
Toon eens aan dat geprivatiseerde gezondheidszorg goedkoper is dan? In de VS is het iig een stuk duurder als in NL om in het ziekenhuis te liggen.quote:Ga eens in een ziekenhuis liggen, alleen de verblijfskosten zijn meer dan die van een erg duur hotel MET roomservice.
En ga nu eens zaken vergelijken als er marktwerking in het spel is en er winst gemaakt moet worden, wedden dat het 99% van de tijd duurder zal worden.quote:Politie lost nog maar ~20% van de misdrijven op, zie je een partieculiere bewakingsdienst als zo slecht werk leveren en NIET failliet gaan?
Bedenk zelf ook maar eens een paar dingen waar de overheid zich tegenaan bemoeid en kijk dan naar het prijskaartje.
Vadertje staat is al lang die aardige oude drees niet meer, het is nog wel een zacht pratende oude man maar "hij doet je een aanbod dat je niet kan weigeren"
Wat Tijger zei. En ik ook al aangaf eigelijk.quote:Op dinsdag 4 januari 2005 15:08 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Zelf een huis bouwen heeft niets met de vrije huizen markt te maken.
[..]
Toon eens aan dat geprivatiseerde gezondheidszorg goedkoper is dan? In de VS is het iig een stuk duurder als in NL om in het ziekenhuis te liggen.
[..]
En ga nu eens zaken vergelijken als er marktwerking in het spel is en er winst gemaakt moet worden, wedden dat het 99% van de tijd duurder zal worden.
MIT? natuurlijk niet, ik ben het niet met JOU eens, dus ben ik daar te dom voor.quote:Op dinsdag 4 januari 2005 14:25 schreef Yakult het volgende:
[..]
![]()
Je bedoelt privaat in de zin van niet-gesubsidieerde ondernemingen met enkel privaatgeschoolde werknemers?
En heb je ooit van universiteiten als MIT gehoord?
Je bent geen haar beter dan die krakers en dat smerige tuig van het MDI die ook lekker lopen te vegeteren op kosten van de medeburger. En nee, in een democratie heb je geen macht door simpelweg geen belasting te betalen. We leven hier niet in een bananenrepubliek.quote:Op dinsdag 4 januari 2005 13:47 schreef accelerator het volgende:
[..]
Vergeet vooral alle witteboorden criminelen in het bedrijfsleven niet, die parasiteren duizenden malen meer op de kosten van de burger.quote:Op dinsdag 4 januari 2005 15:28 schreef dekrakeling het volgende:
[..]
Je bent geen haar beter dan die krakers en dat smerige tuig van het MDI die ook lekker lopen te vegeteren op kosten van de medeburger.
Ook mensen uit het bedrijfsleven die de boel lopen te tillen moeten natuurlijk hard aangepakt worden.quote:Op dinsdag 4 januari 2005 15:41 schreef Posdnous het volgende:
[..]
Vergeet vooral alle witteboorden criminelen in het bedrijfsleven niet, die parasiteren duizenden malen meer op de kosten van de burger.
7 dingen waar Accelerator met zn hoofd niet over nagedacht heeft:quote:Op dinsdag 4 januari 2005 12:01 schreef accelerator het volgende:
Links zal zich hier wel tegen willen verzetten. Echter zij hebben geen geld en dus ook geen macht.
dit topic is geen grap maar bloedserieus
* edit: het plan is dus dat we met een hele grote groep mensen (zodat de overheid ons niks kan maken) de belastingaanslag niet gaan invullen voor 't komend jaar. Dat zal de overheid leren.
Zulke generaliserende uitspraken zie je mij ook niet doen, ik zit nota bene zelf in het bedrijfsleven.quote:Op dinsdag 4 januari 2005 15:46 schreef dekrakeling het volgende:
[..]
Ook mensen uit het bedrijfsleven die de boel lopen te tillen moeten natuurlijk hard aangepakt worden. Dat bijna het gehele bedrijfsleven uit witte boorden en criminelen bestaat vind ik een typisch staaltje socialistische paranoia!
Oke.quote:Op dinsdag 4 januari 2005 15:54 schreef Posdnous het volgende:
[..]
Zulke generaliserende uitspraken zie je mij ook niet doen, ik zit nota bene zelf in het bedrijfsleven.
Ik denk (net als jij) dat het vooral bij semi-overheid en bedrijven die op weg zijn naar privatisatie speelt. Het omschakelen van een overheidscultuur naar een marktconforme structuur brengt vaak enorme (bestuurlijke) veranderingen met zich mee, en bepaalde "strontvliegen" maken op dergelijke kwetsbare momenten goed misbruik van het gebrek aan controle en bestuur wat op zulke momenten vaak ontstaat.quote:Vooral wat betreft de dienstensector en de nu (quasi)-geprivatiseerde sectoren, die nota bene basisbehoeften verstrekken, is het gewoon schokkend om te zien hoeveel geld er verdiend wordt door er van uit te gaan dat de consument 'zelf wel weet wat het beste is en als hij onze strategie niet snapt is dat zijn loss'.
Puur het recht van de sterkste.
Ik zie het toch meer als een structureel probleem (helaas). Die 'strontvliegen' zijn wel degene die de strategie bepalen en de onderneming zo inrichten dat winstmaximalisatie zal ontstaan.quote:Op dinsdag 4 januari 2005 16:13 schreef dekrakeling het volgende:
Ik denk (net als jij) dat het vooral bij semi-overheid en bedrijven die op weg zijn naar privatisatie speelt. Het omschakelen van een overheidscultuur naar een marktconforme structuur brengt vaak enorme (bestuurlijke) veranderingen met zich mee, en bepaalde "strontvliegen" maken op dergelijke kwetsbare momenten goed misbruik van het gebrek aan controle en bestuur wat op zulke momenten vaak ontstaat.
Een onderneming inrichten op winstmaximalisatie is niets meer of minder dan een logische plicht van een raad van bestuur. Toch durf ik te betwijfelen dat het aan de top stikt van de strontvliegen.quote:Op dinsdag 4 januari 2005 16:25 schreef Posdnous het volgende:
[..]
Ik zie het toch meer als een structureel probleem (helaas). Die 'strontvliegen' zijn wel degene die de strategie bepalen en de onderneming zo inrichten dat winstmaximalisatie zal ontstaan.
Kun je me voorbeelden noemen ?quote:Wat natuurlijk niet vreemd is (er even van uitgaand dat privatisering daadwerkelijk zou bijdragen aan een effectievere en efficientere maatschappij, wat ik waag te betwijfelen), maar de manier waarop is dermate verschillend van wat we tot nu toe gewend zijn, dat de meeste mensen eigenlijk geen flauw benul hebben dat ze er telkens weer bijgenaaid worden.
Waar doel je nou op ? kartelvorming, slechte productkwaliteit ?quote:De grote ondernemingen zijn tegenwoordig zo slim georganiseerd, gediversificeerd, juridisch uitgebalanceerd en volkomen onpersoonlijk dat ze optimaal kunnen profiteren van zoveel mogelijk onwetendheid bij de consument (dat relatief alleen maar toeneemt) tegen zo weinig mogelijk aansprakelijkheid en verantwoordelijkheid.
Zonder dat ze het zelf doorhebben. Je moet nu eenmaal meekunnen met de anderen, waardoor je dezelfde systemen hanteert, waardoor je mensen erbij naait.quote:Op dinsdag 4 januari 2005 16:58 schreef dekrakeling het volgende:
[..]
Een onderneming inrichten op winstmaximalisatie is niets meer of minder dan een logische plicht van een raad van bestuur. Toch durf ik te betwijfelen dat het aan de top stikt van de strontvliegen.
Verzekeringspolissen, lijfrentetoestanden, leningen, beleggingen, electriciteits en gasnota's 'op maat' waardoor je vanwege de ingewikkelde structuren de implicaties niet kunt overzien en steeds meer moet vertrouwen op de kennis van de aanbieder. Die is echter alleen maar uit op zijn winstmaximilisatie, waardoor je telkens te duur uitbent, moet bijbetalen, niet krijgt uitgekeerd etc.quote:Kun je me voorbeelden noemen ?
Nee, de volkomen legale structuur van de grote onderneming en multinational.quote:Waar doel je nou op ? kartelvorming, slechte productkwaliteit ?
Goed argumentquote:Op dinsdag 4 januari 2005 17:23 schreef accelerator het volgende:
huilie: vrije markt is eng, alleen de overheid kan het goed doen want die hoeft geen winst te maken. Huilie
Lekker op de man spelen.quote:Op dinsdag 4 januari 2005 15:47 schreef Morkje het volgende:
[..]
7 dingen waar Accelerator met zn hoofd niet over nagedacht heeft:
-Hemelrijk kan niet helemaal recht nadenken, ze bedoelt het goed, maar ze denkt scheef (zoals gezegd is in andere topics), maar op zich geen argument om niet geen belasting te betalen.
Geloof je het zelf.quote:-De overheid kan je wel wat maken. OF ze doen er gewoon wat langer over om iedereen te straffen, OF het leger is ineens een overschot van 50.000 kogels kwijt om al die opstandelingen af te schieten. (wat denk je zelf? dat Nederland een of ander kleuterklasje is waar je met dingen weg kan komen omdat iedereen het doet?)
Rekenen kan je ook niet. Als je ervan uitgaat dat die 50.000 ook 50.000 aan belasting betalen kost het de overheid 2.5 miljard. Net goed.quote:-Als 50.000 mensen zoals jij geen belasting gaan betalen heeft de overheid geen probleem. Ow boehoehoe, die 5 miljoen kan de overheid niet missen...
quote:-Ik weet niet of je het door hebt gekregen, maar volgens mij doet tegenwoordig de overheid de eerste aangifte. En op dezelfde voet:
Weet je wat. Dan betrekken we die ook in het plan.quote:-Het allergrootste deel van de belasting die je betaalt wordt door je werkgever afgedragen aan de staat, of door je plaatselijke AH. Ik weet niet hoe je wilde voorkomen dat je die belasting gaat betalen...
VVD is mij dan eigenlijk ook iets te links. Het is dat er niks beters voorhanden is, daarom stem ik erop.quote:-Ik denk dat de VVD ook liever heeft dat je belasting betaalt als dat moet volgens de wet. En ik denk ook dat het leger eerder zal handelen om de orde te bewaken, dan om hun libertarische denkbeelden te bewerkstelligen.
Die laatste bewering is onzin. Bedrijven kosten geen geld. Bedrijven verdienen geld.quote:-En links heeft wel geld. Bijna alle intellectuelen stemmen links, die rechtse mensen die geld hebben, hebben ook een eigen bedrijf, wat heel makkelijk stuk gaat als er geen belasting wordt betaald.
Weer op de man spelen. Zeker op de MAVO geleerd.quote:Maar dat hadden we kunnen verwachten van Accelerator, zo'n plan waaruit overduidelijk blijkt dat de schrijver enorme oogkleppen op heeft.
Accelerator: misschien moet je eerst eens iets gaan studeren waar wordt geleerd dat je logisch na moet denken, voordat je zulke dingen roept, het MAVO niveau spat er vanaf, doe er wat aan.
Kom nou, dit heeft mij iets te veel weg van complot-denken.quote:Op dinsdag 4 januari 2005 17:16 schreef Posdnous het volgende:
Zonder dat ze het zelf doorhebben. Je moet nu eenmaal meekunnen met de anderen, waardoor je dezelfde systemen hanteert, waardoor je mensen erbij naait.
Natuurlijk is de aanbieder uit op winstmaximalisatie. Bovendien is juiste voorlichting aan consumenten/afnemers wettelijk vastgelegt. Misleiding is bij wet strafbaar!. Wat ik wel met je eens ben is dat er op bepaalde vlakken nog veel valt te verbeteren, maar ook de consument moet kritischer worden. Als ik kijk hoe makkelijk mensen tegenwoordig leningen aangaan en zich te buiten gaan aan allerlei geneugden die ze zich eigenlijk helemaal niet kunnen veroorloven, kan ik alleen maar constateren dat de consument veel oplettender en kritischer moet worden.quote:Verzekeringspolissen, lijfrentetoestanden, leningen, beleggingen, electriciteits en gasnota's 'op maat' waardoor je vanwege de ingewikkelde structuren de implicaties niet kunt overzien en steeds meer moet vertrouwen op de kennis van de aanbieder. Die is echter alleen maar uit op zijn winstmaximilisatie, waardoor je telkens te duur uitbent, moet bijbetalen, niet krijgt uitgekeerd etc.
Ik blijf erbij dat de consument het zich ook wel erg makkelijk laat welgevallen allemaal. Op de pof kopen is bijna tot maatschappelijke norm verheven, en vaak doet men maar wat zonder er bij na te denken. Bovendien is de zogenaamde "ethische code" enorm in opkomst bij vooral grote bedrijven. De comissie Tabaksblad is hier een mooi voorbeeld van.quote:Nee, de volkomen legale structuur van de grote onderneming en multinational.
Het buigen van wetten en regels voor bedrijven is tegenwoordig zo geperfectioneerd, dat ze de bedoelingen gemakkelijk teniet doen.
Het geld wat willekeurige burgers tegenwoordig kwijt zijn aan dit soort praktijken is ongekend hoog. Let wel, we hebben het dus over betalen zonder de daarvoor beloofde optimale dienst te verkrijgen. Gewoon handel is niet verkeerd natuurlijk.
Dingen erbij betrekken die er niet toe doen.quote:Op dinsdag 4 januari 2005 17:34 schreef thabit het volgende:
Het klokklepelgeouwehoer is bij jou kennelijk niet alleen tot de wiskunde beperkt, accelerator.
De meerderheid heeft ook besloten dat er 6 miljoen joden moesten omkomen in kampen. Aan de meerderheid heb ik echt geen boodschap. Als 1 persoon iets jat is het diefstal, als 2 personen iets jatten is het diefstal, als 7 miljoen personen iets jatten is het diefstal, (pardon belastingen).quote:Op dinsdag 4 januari 2005 17:45 schreef Sidekick het volgende:
De meerderheid van het land heeft besloten om belastingen te betalen, en aan dat 'contract' (om het even in jouw libertarische denkwereld te plaatsen) moeten we ons houden.
Uiteraard staat het je vrij om via de democratie zaken te veranderen, maar tot die tijd heb je je aan de hier geldende regels te houden.
Nee, dat heeft de meerderheid niet besloten.quote:Op dinsdag 4 januari 2005 17:47 schreef accelerator het volgende:
[..]
De meerderheid heeft ook besloten dat er 6 miljoen joden moesten omkomen in kampen.
Het is niet jatten. Daar zit de denkfout al.quote:Aan de meerderheid heb ik echt geen boodschap. Als 1 persoon iets jat is het diefstal, als 2 persoon iets jat is het diefstal, als 7 miljoen personen iets jatten is het diefstal, pardon belastingen.
Nee? Wie dan wel?quote:Op dinsdag 4 januari 2005 17:50 schreef Sidekick het volgende:
[..]
Nee, dat heeft de meerderheid niet besloten.
Als ik ongevraagd jouw bezittingen af neem, hoe noem jij het dan? Belasting zeker!quote:Het is niet jatten. Daar zit de denkfout al.
Waarom? Er is geen 'groter iets' dat dit allemaal heeft bepaald of een schimmige groep die er achter zit, zo zijn die systemen gewoon door de jaren heen geevolueerd.quote:Op dinsdag 4 januari 2005 17:37 schreef dekrakeling het volgende:
[..]
Kom nou. Dit heeft veel weg van complot-denken.
Dat ben ik met je eens. De consument moet veel kritischer zijn en wordt er op een bepaalde manier nu ook wel toe gedwongen, maar dan nog kom je vaak genoeg in de problemen door bizarre tactieken van bedrijven. Door het zwaartepunt nu bij de consument te leggen, kunnen bedrijven van alles uithalen en het vervolgens gooien op de verantwoordelijkheid van de consument.quote:Natuurlijk is de aanbieder uit op winstmaximalisatie. Bovendien is juiste voorlichting aan consumenten/afnemers wettelijk vastgelegt. Misleiding is wettelijk strafbaar!. Wat ik wel met je eens ben is dat er op bepaalde vlakken nog veel valt te verbeteren, maar ook de consument moet kritischer worden. Als ik kijk hoe makkelijk mensen tegenwoordig leningen aangaan en zich te buiten gaan aan allerlei geneugden die ze zich eigenlijk helemaal niet kunnen veroorloven, kan ik alleen maar constateren dat de consument veel oplettender en kritischer moet worden.
[
Wat betreft lenen: het wordt ook allemaal veel te makkelijk gemaakt op ontelbaar veel verschillende manieren. En er wordt onvoldoende voorgelicht wat de consequenties kunnen zijn, geheel in het voordeel van kredietverstrekkers natuurlijk.quote:Ik blijf erbij dat de consument het zich ook wel erg makkelijk laat welgevallen allemaal. Op de pof kopen is bijna tot maatschappelijke norm verheven, en vaak doet men maar wat zonder er bij na te denken. Bovendien is de zogenaamde ethische code enorm in opkomst bij vooral grote bedrijven. De comissie Tabaksblad is hier een mooi voorbeeld van.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |