abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_24381831
quote:
Op maandag 3 januari 2005 20:50 schreef QyRoZ het volgende:
Als ie vakantie wil vieren moet ie maar een gewone kantoorbaan nemen en geen minister zijn.
Als dit nou een zinvol optreden was dan was ik het met je eens geweest, maar het heeft totaal geen zin dat Remkes daar naar toe gaat dus vind ik het gezeur.
  maandag 3 januari 2005 @ 23:56:01 #32
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_24381906
Hij is een VOLKSvertegenwoordiger, Steijn. Dat lijkt me zinvol genoeg om als de sodeflikker van z'n luie reet af te komen!
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_24381983
quote:
Op maandag 3 januari 2005 20:51 schreef Reflex het volgende:

[..]

Heeft niets met zijn functie te maken. Hij is namelijk minister van binnenlandse zaken in thailand is hij dus niets meer dan een toerist!

Dat de vakantiegangers daar lagen te zonnen lijkt wellicht crue (en ze lagen niet tussen de lijken) maar het is wel enorm essentieel voor de thaise economie. Het is beter dan dat ze wegblijven.
Juist.

En bovendien schiet helemaal niemand iets op met een handje van Remkes.
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
pi_24381991
quote:
Op maandag 3 januari 2005 23:56 schreef Copycat het volgende:
Hij is een VOLKSvertegenwoordiger, Steijn. Dat lijkt me zinvol genoeg om als de sodeflikker van z'n luie reet af te komen!
Voel jij je gesteund als Remkes met z'n stinkbek langs komt om eens lekker te knuffelen met slachtoffers? Sorry maar daar kan ik echt niet bij. En wat betreft dat RIT; ergens voor verantwoordelijk zijn betekent echt niet dat ze aan het handje moet houden. Dat gebeurt normaliter toch ook niet.
  dinsdag 4 januari 2005 @ 00:07:59 #35
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_24382162
quote:
Op dinsdag 4 januari 2005 00:00 schreef Steijn het volgende:

[..]

Voel jij je gesteund als Remkes met z'n stinkbek langs komt om eens lekker te knuffelen met slachtoffers? Sorry maar daar kan ik echt niet bij. En wat betreft dat RIT; ergens voor verantwoordelijk zijn betekent echt niet dat ze aan het handje moet houden. Dat gebeurt normaliter toch ook niet.
Daar gaat het mij niet om, Steijn.
Ik vind het gewoonweg zijn morele taak om in zijn functie bij een ramp van deze omvang zijn gezicht te laten zien. Zeker als ie notabene vlakbij het rampgebied is...

Hoe je het ook went of keert, hij is verantwoordelijk voor het RIT, hij is volksvertegenwoordiger.
Dan sta je je manschappen bij en 'je volk', ook al is het een wassen neus.
Dan kun je het mi niet maken om arrogant 'ik wil niet gestoord worden' te roepen.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_24382239
quote:
Op dinsdag 4 januari 2005 00:07 schreef Copycat het volgende:

[..]

Daar gaat het mij niet om, Steijn.
Ik vind het gewoonweg zijn morele taak om in zijn functie bij een ramp van deze omvang zijn gezicht te laten zien. Zeker als ie notabene vlakbij het rampgebied is...

Hoe je het ook went of keert, hij is verantwoordelijk voor het RIT, hij is volksvertegenwoordiger.
Dan sta je je manschappen bij en 'je volk', ook al is het een wassen neus.
Dan kun je het mi niet maken om arrogant 'ik wil niet gestoord worden' te roepen.
Ik kijk altijd liever naar de effectiviteit. Als iets niet effectief is is het zinloos om te doen.
pi_24383038
quote:
Op maandag 3 januari 2005 23:56 schreef Copycat het volgende:
Hij is geen volksvertegenwoordiger, hij is minister.
pi_24383099
quote:
Op dinsdag 4 januari 2005 00:48 schreef heiden6 het volgende:

[..]

Hij is geen volksvertegenwoordiger, hij is minister.
Inderdaad de volksvertegenwoordigers zijn juist degene die nu zo hoog van de toren blazen.
  dinsdag 4 januari 2005 @ 01:05:19 #39
65330 Ruzbeh
Five inches but its thick
pi_24383412
Remkes is sowieso een teringstumperd.

Alsof je het recht heb om schijt te hebben aan andere mensen (of in dit geval, lijken).
De beste user. (Waar jij geen waardering voor hebt.)
  dinsdag 4 januari 2005 @ 01:10:40 #40
32346 Xebrozius
tactloze lul
pi_24383529
Och, Thailand vreest dat het toerisme juist nooit meer goed zal komen. Goed voorbeeld doet immers volgen...
Als Remkes nou 1 uur per dag zou meehelpen zou het helemaal goed zijn.
pi_24384185
quote:
Op dinsdag 4 januari 2005 00:00 schreef Steijn het volgende:

[..]

Zou jij je gesteund voelen als iemand, die door jou stem een baan heeft gekregen om jouw belangen te vertegenwoordigen, niet thuis geeft als jij in de penarie zit?
Wat mij betreft heeft Remkes gefaald, tuurlijk kan hij daar niet zoveel nuttigs uitrichten. Maar als hij zijn medeleven, ter plekke, vanuit zijn hart, spontaan, alsof hij een verantwoordlijkheihdsgevoel had naar de stemmers op zijn partij, zijn medeleven had betuigd daar. Dan had dat zeker honderdduizenden, zoniet, miljoenen euro's meer opgeleverd op giro 555, en dan had hij dus zijn steentje meer dan bijgedragen.
Wat mij betreft heeft hij gefaald, laten zien dat hij geen moer geeft om zijn medelanders, de mensen die op zijn partij gestemd hebben, waar hij zijn baan aan te danken heeft en wiens belangen hij moet behartigen. In mijn ogen kan hij niks anders doen dan aftreden...
War is not about who's right, it's about who's left
fok! fotoboek
pi_24384434
quote:
Op dinsdag 4 januari 2005 01:40 schreef egilio het volgende:

[..]

Zou jij je gesteund voelen als iemand, die door jou stem een baan heeft gekregen om jouw belangen te vertegenwoordigen, niet thuis geeft als jij in de penarie zit?
Wat mij betreft heeft Remkes gefaald, tuurlijk kan hij daar niet zoveel nuttigs uitrichten. Maar als hij zijn medeleven, ter plekke, vanuit zijn hart, spontaan, alsof hij een verantwoordlijkheihdsgevoel had naar de stemmers op zijn partij, zijn medeleven had betuigd daar. Dan had dat zeker honderdduizenden, zoniet, miljoenen euro's meer opgeleverd op giro 555, en dan had hij dus zijn steentje meer dan bijgedragen.
Wat mij betreft heeft hij gefaald, laten zien dat hij geen moer geeft om zijn medelanders, de mensen die op zijn partij gestemd hebben, waar hij zijn baan aan te danken heeft en wiens belangen hij moet behartigen. In mijn ogen kan hij niks anders doen dan aftreden...
De man is minister van Binnenlandse Zaken, toevallig op kerstvakantie in Thailand en jij vindt dat hij af moet treden omdat hij geen handjes is gaan schudden van andere Nederlandse toeristen aldaar?

O ja, je hebt gelijk dat Remkes daar niets nuttigs uit kunt richten. Ik kan me gewoon niet voorstellend dat je dat inziet en toch vindt dat hij dat moet doen. Dat is toch in tegenspraak met elkaar?

Dat van die miljoenen euro's is lariekoek, trouwens.
pi_24384506
quote:
Op dinsdag 4 januari 2005 01:40 schreef egilio het volgende:
Sla de Teleac-cursus 'Staatsrecht voor beginners' er nog een op na. In dit land zijn de volksvertegenwoordigers de leden van de eerste en tweede kamer (op landelijk niveau dan).

Ik zou me overigens niet gesteund voelen als er een volksvertegenwoordiger of minister bij mij langs zou komen. Ik zou liever zo snel mogelijk naar huis gaan naar familie/vrienden, ik heb liever dat dat soort dingen snel geregeld worden. Wat geeft een vreemde vent bij je tent nou voor steun? Ik kan daar niet bij.
quote:
Zo van "Hé, zie je dat, Remkes staat met de getroffen Nederlanders te knuffelen, laat ik maar wat extra geld storten op giro 555".

Btw, Remkes is minister van binnenlandse zaken.
pi_24384623
quote:
Btw, Remkes is minister van binnenlandse zaken.
De ironie.
pi_24384727
quote:
Op maandag 3 januari 2005 20:59 schreef teamlead het volgende:

[..]

het heeft alles met zijn functie te maken aangezien er ook Nederlanders slachtoffer geworden zijn en er Nederlanders betrokken zijn bij de hulpverlening
Nederlandse slachtoffers of niet, als je de slager op de hoek bent, kan je makkelijk op vakantie in Thailand. Als je een minister - welke dan ook - in Nederland bent, ga je niet op vakantie in Thailand als er net zo'n ramp gebeurd is daar. Zat andere gebieden.
"Het is misschien een druppel op de gloeiende plaat, maar het alternatief is niets doen,
en dat vind ik cynisch." - Dolf Jansen
Fotoboek
  dinsdag 4 januari 2005 @ 02:11:07 #46
32346 Xebrozius
tactloze lul
pi_24384762
quote:
Op dinsdag 4 januari 2005 02:08 schreef Blessed het volgende:

[..]

Nederlandse slachtoffers of niet, als je de slager op de hoek bent, kan je makkelijk op vakantie in Thailand. Als je een minister - welke dan ook - in Nederland bent, ga je niet op vakantie in Thailand als er net zo'n ramp gebeurd is daar. Zat andere gebieden.
Nog ironischer: een slager die werkt met vers vlees gaat naar een land waar veel rottend vlees is.
pi_24384799
Elke avond een ander thais vrouwtje van de straat

Die Remkes die heeft er tenminste verstand van
  dinsdag 4 januari 2005 @ 02:25:02 #48
42367 Moraalridder
pas op: hier ben ik!
pi_24384947
quote:
Op maandag 3 januari 2005 20:10 schreef YottaBrain het volgende:
Ook irritant van al die moraalridders? Remkes heeft recht op vakantie. Als ik hem was, zou ik het liefst ongestoord vakantie willen vieren.

Geen gezeik over dit en dat!

PS: he moraalridders, plaats geen reactie, svp
Nee, ik zeg niks. Remkes gedrag spreekt voor zich.
Het is de Moraalridder
pi_24385024
quote:
Op dinsdag 4 januari 2005 02:25 schreef Moraalridder het volgende:

[..]

Nee, ik zeg niks. Remkes gedrag spreekt voor zich.
Moraalridder.
pi_24385065
Willen de Anaalridders A.U.B geen reacties plaatsen ?
pi_24385112
Een hart onder de riem kan nooit geen kwaad!

Remkes kan best ff een paar uurtjes vrij maken, dat is zijn vakantie ineens weer een werkbezoek houdt hij meer vakantiedagen over.
pi_24385229
quote:
Op dinsdag 4 januari 2005 02:35 schreef SoldaatNr123621 het volgende:
Willen de Anaalridders A.U.B geen reacties plaatsen ?
doe ik lekker wel, puh.
"Het is misschien een druppel op de gloeiende plaat, maar het alternatief is niets doen,
en dat vind ik cynisch." - Dolf Jansen
Fotoboek
pi_24385384
Wat een gezeik is het toch.

-Remkes zit bij toeval in hetzelfde land. En? Hij zit nog steeds op honderden kilometers afstand van het rampgebied.
-Remkes is minister van binnenlandse zaken. Heeft hier dus niets mee te maken.
-Remkes gaat over rampenbestrijding. En? Hij is minister in Nederland, rampenbestrijding in NEDERLAND dus. De "bestrijding" van deze ramp wordt internationaal gecoördineerd, dat lijkt me logisch.
-Remkes is verantwoordelijk voor het identificatieteam. En? Het identificatieteam doet zijn werk, Remkes komt hen normaalgesproken ook niet steeds in de nek hijgen. Bovendien is zoiets een interne gelegenheid. Wij hebben niets te maken met Remkes' houding tegenover zijn "werknemers", zolang het geheel maar functioneert.
.
  dinsdag 4 januari 2005 @ 08:23:01 #54
102912 crv
Screwed up
pi_24386510
Is best wel leuke discusiie

Hoe zou iedereen gereageerd hebben als hij zich direct na de ramp op Phuket had gemeld?

Ik denk dat de PvdA dan had gehuild dat die zieltjes voor de verkiezingen aan het winnen was.
There are 2 Situations that drives an man Crazy: With and without wife
Wanneer een man de deur van zijn auto voor zijn vrouw openhoud is of de auto nieuw of zijn vrouw
Sorry, mind closed until further notice🍷
  dinsdag 4 januari 2005 @ 12:07:06 #55
109065 sungaMsunitraM
Fancybox is not a function
pi_24389284
Eens, hij is minister van binnenlandse zaken dus het heeft niks met zijn functie te maken, en bovendien, als ik een weggespoelde Thai of Thaifucker was had ik geen behoefte aan een Remkes die komt zeggen hoe kut hij het voor me vindt.
Op donderdag 28 augustus 2008 14:34 schreef Breathtaking het volgende:
:9~
pi_24390057
rampenbestrijding zit in de portefeuille van de minister van binnenlandse zaken. Het RIT valt onder zijn verantwoordelijkheid. En nee, tuurlijk hoeft hij niet bij elke wissewasje waar het RIT aan de slag gaat zijn neus te laten zien. Maar dit is de grootste klus ooit voor de RIT, als hun (indirecte) baas had hij daar zeker wel iets kunnen doen of op zijn minst die mensen een hart onder de riem steken.

Maar goed, schijnbaar vinden de meesten mensen het hier fijner als de mensen uit de regering niet aan hun denken maar slechts aan zichzelf...
War is not about who's right, it's about who's left
fok! fotoboek
pi_24391580
quote:
Op dinsdag 4 januari 2005 12:47 schreef egilio het volgende:
rampenbestrijding zit in de portefeuille van de minister van binnenlandse zaken.
Rampenbestrijding? We kunnen wel stellen dat dat dan in deze situatie gefaald heeft.
quote:
Het RIT valt onder zijn verantwoordelijkheid. En nee, tuurlijk hoeft hij niet bij elke wissewasje waar het RIT aan de slag gaat zijn neus te laten zien. Maar dit is de grootste klus ooit voor de RIT, als hun (indirecte) baas had hij daar zeker wel iets kunnen doen of op zijn minst die mensen een hart onder de riem steken.
Wat is de mening van het RIT hier zelf over? Die mensen zijn professionals en hoeven echt niet aan het handje te worden gehouden denk ik.
quote:
Maar goed, schijnbaar vinden de meesten mensen het hier fijner als de mensen uit de regering niet aan hun denken maar slechts aan zichzelf...
Wat een onzinredenatie, Remkes denk heel goed aan de mensen alleen is dat niet altijd even zichtbaar. Zo vormt Remkes de politie om in het kader van de strijd tegen het terrorisme, zeer nuttig maar helaas niet zo zichtbaar.
  dinsdag 4 januari 2005 @ 14:24:59 #58
42530 Jerruh
I'm rocking one leg!
pi_24391702
quote:
Op maandag 3 januari 2005 20:14 schreef Reflex het volgende:
eens, laat hem lekker zijn vakantie vieren. Het draagt totaal niets bij als hij daar even komt zeggen dat die mensen geweldig werk leveren... Past ook totaal niet binnen zijn functie, overigens...
totaal niet binnen zijn functie!?!?!?

de RIT, rampenbestrijding etc valt allemaal onder binnenlandse zaken, waarvan Remkes minister is! Ook al speelt het zich in azie af, de organisaties en bewegingen die nu allemaal in azie zitten enzovoorts vallen onder zijn ministerpost. dus het past wel degelijk in zijn functie...
put
your
clothes
on!
  dinsdag 4 januari 2005 @ 14:29:02 #59
100297 teamlead
Nu met Napoleon complex
pi_24391790
quote:
Op dinsdag 4 januari 2005 12:07 schreef sungaMsunitraM het volgende:
Eens, hij is minister van binnenlandse zaken dus het heeft niks met zijn functie te maken, en bovendien, als ik een weggespoelde Thai of Thaifucker was had ik geen behoefte aan een Remkes die komt zeggen hoe kut hij het voor me vindt.
Kan wel zijn dat jij er niet op zou zitten te wachten.. mar wat het absoluut schandalig maakt is dat meneer de minister op de dag van de tsunami daar aankomt.. het ministerie belt om te zeggen dat hij in orde is en dat hij verder niet gestoord wilt worden... dat doe je simpelweg niet.. Elk weldenkend mens is op zijn minst onder de indruk van wat daar gebeurd is.. en meneer wil niet gestoord worden? Pas als het zijn baan dreigt te gaan kosten is hij bereid in actie te komen.. dan ben je gewoon een slappe zak...
If you wish to be a success in the world, promise everything, deliver nothing.
Nothing is more difficult, and therefore more precious, than to be able to decide.
Victory belongs to the most persevering
  dinsdag 4 januari 2005 @ 14:37:28 #60
32346 Xebrozius
tactloze lul
pi_24391946
quote:
Op dinsdag 4 januari 2005 14:29 schreef teamlead het volgende:

[..]

Kan wel zijn dat jij er niet op zou zitten te wachten.. mar wat het absoluut schandalig maakt is dat meneer de minister op de dag van de tsunami daar aankomt.. het ministerie belt om te zeggen dat hij in orde is en dat hij verder niet gestoord wilt worden... dat doe je simpelweg niet.. Elk weldenkend mens is op zijn minst onder de indruk van wat daar gebeurd is.. en meneer wil niet gestoord worden? Pas als het zijn baan dreigt te gaan kosten is hij bereid in actie te komen.. dan ben je gewoon een slappe zak...
Volgens mij is je ontgaan dat hij 250 kilometer verwijdert is van het rampgebied. En dat daar relatief weinig is gebeurt?

PS:
quote:
Na alle kritiek uit Nederland heeft minister Remkes besloten toch een bezoek te brengen aan het getroffen eiland Phuket. Dit meldt NOS Teletekst. Woensdag zal Remkes onder andere een bezoek brengen aan het Rampen Identificatie Team om met eigen ogen te zien hoe dit te werk gaat.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')