Mocht er al sprake zijn van aftreden, dan ligt het geheel aan de andere coalitiepartijen wat ze gaan doen. Aangezien D66 en CDA niet al te best in de peilingen staan, heeft niemand belang bij het eventuele knappen van het kabinet.quote:Op maandag 3 januari 2005 19:35 schreef Harry_Sack het volgende:
Als Remkes aftreedt, heeft dat dan gevolgen voor het kabinet Balkenende eigenlijk?
Er is namelijk eerder al een staatsecretaris afgetreden (Nijs, ook vvd). Ten tijde van de LPF coalitie, barstte het kabinet op 2 ministers.
Wat is er ritueel bashen aan de eis dat de PvdA die El Yaakoubi dwingt tot aftreden?quote:Op maandag 3 januari 2005 19:36 schreef SCH het volgende:
Tsja, het sneeuwt nogal onder in dat rituele PvdA-gebash hier maar dan geloof je het toch lekker niet
Aftreden lijkt me ook onzin, dan moet het al een optelsom zijn maar het lijkt me niet aan de orde.quote:Op maandag 3 januari 2005 19:34 schreef Noca het volgende:
[..]
Dat is misschien wel waar, maar meteen zeggen dat hij moet aftreden vind ik grote onzin.
Dan nog vind ik dit trouwens een taak voor de mensen op de Nederlandse ambassade.
Misschien.quote:Op maandag 3 januari 2005 19:26 schreef SCH het volgende:
Remkes staat vast niet bovenaan de lijst van noodzakelijkheden. Maar het punt is dat ze hem niet hoefden te sturen, hij was er al. Dan is het toch logisch dat je even gaat kijken?
Waarom is dat onzin? De VVD zou een goed statement maken om Remkes te dumpen, al was het alleen al om het imago van de partij op te vijzelen. Net als een aanzienlijk deel van Nederland, hebben ook een hoop vvd'ers de meeste moeite met Remkes.quote:Op maandag 3 januari 2005 19:41 schreef SCH het volgende:
[..]
Aftreden lijkt me ook onzin, dan moet het al een optelsom zijn maar het lijkt me niet aan de orde.
Het was gewoon netjes geweest als hij wat interesse had getoond, misschien heeft hij dat ook wel gedaan en is hem te kennen gegeven dat hij niks kon betekenen.
De VVD kan Remkes niet dumpen. Hij gaat overigens morgen of overmorgen naar een plek om slachtoffers te bezoeken. Was op het nieuws.quote:Op maandag 3 januari 2005 19:56 schreef Harry_Sack het volgende:
[..]
Waarom is dat onzin? De VVD zou een goed statement maken om Remkes te dumpen, al was het alleen al om het imago van de partij op te vijzelen. Net als een aanzienlijk deel van Nederland, hebben ook een hoop vvd'ers de meeste moeite met Remkes.
Bovendien zal de kiezer niet zo gauw vergeten dat er naast het geval Dijkstal, er een minister is afgetreden.
Ja? Hoeveel zijn dat er ongeveer op dit moment?quote:Op maandag 3 januari 2005 19:56 schreef Harry_Sack het volgende:
Net als een aanzienlijk deel van Nederland,
Min of meer gedwongen door de aanzwellende kritiek.quote:Op maandag 3 januari 2005 20:02 schreef Aaahikwordgek het volgende:
[..]
De VVD kan Remkes niet dumpen. Hij gaat overigens morgen of overmorgen naar een plek om slachtoffers te bezoeken. Was op het nieuws.
Kijk, Nederland bestaat onderhand uit 16 miljoen ministers. Natuurlijk hebben de zittende ministers dat ook aan zichzelf te danken, maar de publieke opinie wordt wat vermoeiend. het is van geen enkel nut, maar goed, iedereen weer blij.quote:Op maandag 3 januari 2005 20:04 schreef cora4034 het volgende:
[..]
Min of meer gedwongen door de aanzwellende kritiek.
Hij wil nog wat langer minister blijven![]()
Aha, hij krijgt tweede-huiswerk van hoger handquote:Op maandag 3 januari 2005 20:02 schreef Aaahikwordgek het volgende:
[..]
De VVD kan Remkes niet dumpen. Hij gaat overigens morgen of overmorgen naar een plek om slachtoffers te bezoeken. Was op het nieuws.
Eens.quote:Op maandag 3 januari 2005 20:58 schreef Steijn het volgende:
Ik snap er niks van. Wat heb je er nu aan als er zo'n minister langs komt en dat hij dan zegt tegen de mensen/toeristen die alles kwijt zijn dat hij het kut voor hen vind. Dat is logisch toch lijkt me, dat weten die mensen ook wel. Verwachten ze dat Remkes hen een schouder biedt om op uit te huilen ofzo. Komop zo'n bezoek heeft geen enkele zin.
Lekker simpele drogreden. If... then. Nee, het gaat nu om die huilerige linkse hypocrieten die met hun zogenaamde sociale meelevendheid al tientallen jaren onzin uitkramen. Remkes heeft geen hol met de ramp te maken, als hij nou van Buitenlandse zaken of bijvoorbeeld Defensie was geweest.quote:Op maandag 3 januari 2005 22:42 schreef Monidique het volgende:
God, ja, schandalig die kritiek. Het zou es moeten gaan om een "Paarse" minister, of een "linkse" politicus, dan zou Satan zijn gelijke treffen in de verontwaardige menigte. Oh nee, speculatie is dat, laat maar...
Och, daar hebben we het linkse minderwaardigheidscomplex weer.quote:Op maandag 3 januari 2005 22:42 schreef Monidique het volgende:
God, ja, schandalig die kritiek. Het zou es moeten gaan om een "Paarse" minister, of een "linkse" politicus, dan zou Satan zijn gelijke treffen in de verontwaardige menigte. Oh nee, speculatie is dat, laat maar...
Ik ben extreem-rechts, hoor, dus vergelijk mij alsjeblieft nooit meer met links. Links staat voor overheidscontrole, vernietiging van religie en een eenheidsworst maken van cultuur en onderwijs. Zoals de VVD, zeg maar.quote:Op maandag 3 januari 2005 22:52 schreef dekrakeling het volgende:
[..]
Och, daar hebben we het linkse minderwaardigheidscomplex weer.
Ik dacht al, waar blijft het!
Lijkt me meer dan logisch. Zo een moreel sterk verwijt kan je niet zomaar terzijde schuiven ook al is een van een nietsbetekenende mug een politieke olifant maken. Had de VVD zich achter Remkes geschaard dan was de VVD weer gevoelloos geweest.quote:Op maandag 3 januari 2005 22:53 schreef Grrrrrrrr het volgende:
maar goed, hij krijgt ook kritiek vanuit zijn eigen partij.
De afgelopen tientallen jaren heeft de VVD langer en vaker in een kabinet gezeten dan de pvda. Maar ja, dat is natuurlijk verderfelijke linkse propaganda, die lijst van kabinetten op de site van het ministerie van binnelandse zaken.quote:Op maandag 3 januari 2005 22:47 schreef Aaahikwordgek het volgende:
[..]
Lekker simpele drogreden. If... then. Nee, het gaat nu om die huilerige linkse hypocrieten die met hun zogenaamde sociale meelevendheid al tientallen jaren onzin uitkramen.
Neem een kop warme melk en ga lekker slapen!quote:Op maandag 3 januari 2005 22:55 schreef Monidique het volgende:
[..]
Ik ben extreem-rechts, hoor, dus vergelijk mij alsjeblieft nooit meer met links. Links staat voor overheidscontrole, vernietiging van religie en een eenheidsworst maken van cultuur en onderwijs. Zoals de VVD, zeg maar.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |