abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 17 oktober 2005 @ 22:28:15 #201
62129 De-oneven-2
Wir sind so leicht...
pi_31519424
quote:
Op zondag 16 oktober 2005 20:53 schreef RonaldV het volgende:
[afbeelding]
3. En dit is een gewone (zij het iets te lichte) foto.
De mooiste foto in dit topic...
...dass wir fliegen.
  maandag 17 oktober 2005 @ 22:29:35 #202
30789 RonaldV
Phabulous Phantoms
pi_31519474
deze foto is dus ook geen high key?
- "Blind faith in your leaders, or in anything, will get you killed" Bruce Springsteen - War
- Door controle aan de landsgrenzen op te heffen kan men nu grenzenloos gaan controleren...
- Privacy Matters
pi_31520421
Heeft iemand dat oude topic al eens goed bekeken
quote:
Op dinsdag 20 januari 2004 22:26 schreef Ouwesok het volgende:
Probeer bij lowkey slechts één lichtbron te gebruiken. Het ene lichtzoompje dat die lamp maakt gebruik je om de vorm van het beeldje te accentueren. Met wat minimale invulling kun je dan de structuur in het beeldje zichtbaar maken maar dan ook minimaal.

High-key doe je net andersom, daar gebruik je zoveel mogelijk lichtbronnen tegelijk waarbij je met reflectieschermen eventueel optredende schaduwen invult tot die ook helemaal licht worden.
De enige donkerder partijen in een high-key zijn ook weer de contouren van je onderwerp.
quote:
Op vrijdag 23 januari 2004 12:49 schreef Ouwesok het volgende:

[..]

Volgens de leer is deze al een tikkie te low.

Bij lowkey zet je het accent door een aantal scherpe lichtzoompjes. De kunst is dus om ondanks het zware accent in een lowkey toch een volledige toonschaal te gebruiken.
Omgekeerd geldt ook dat je bij high-key een klein accentje meegeeft door het opnemen van een donker partijtje.

Daarbij moet het effect al door de verlichting worden afgedwongen en niet later in de donkere kamer of met Photosoep.
quote:
Op vrijdag 23 januari 2004 13:06 schreef Ouwesok het volgende:

[..]

Ik heb eens naar wat voorbeeldjes op het wilde wereldweb gezocht voor high-key en low-key. Je krijgt de linkjes van me om de nodige copyrightellende te voorkomen. We beginnen met high-key

Een voorbeeld van hoe high-key niet moet, deze foto is dus gewoon te licht en te zacht, een normale afwerking zou een normale foto met een normale harmonieuze toonschaal opleveren:

Voorbeeldje hoe het niet moet

De volgende heeft het wel, alles netjes in de lichte zones weergegeven met de pupillen als accentje. Jammer van dat oubollige ovale masker

Voorbeeldje van high-key

Dat high-key niet exclusief voor modelfotografie is toont de volgende opname aan

Highkeytabletop

Het streven is bij high-key om een fraai dromerig sfeertje in de opname te krijgen . Vooral het afpassen van het effect is een heksentoer, bij overdaad wordt het gelijk kitscherig in plaats van catchy . Wees bijvoorbeeld uiterst voorzichtig bij het inzetten van softfilters, en bedenk dat de verlichting het moet doen .
quote:
Op vrijdag 23 januari 2004 13:32 schreef Ouwesok het volgende:
En we gaan verder met lowkey:

Niks dromerij, snoeiharde realiteit af en toe met een depri ondertoontje, we gaan weer even op zoek op het wilde wereldweb.

Dat dat ondertoontje anders kan bewijst deze opname. Je komt de lowkey vaak tegen bij dit soort opnamen omdat je er een scheiding van lichaam en identiteit mee kunt bewerkstelligen en bovendien op de lichtzoom een uiterst goede weergave van vorm en huidstructuur kunt halen door het tegenlicht met een gericht karakter:

Voorbeeldje lowkey

Om het goed te maken een depri lowkey van de eerste orde die gelijk mooi bewijst dat ook lowkey niet voorbehouden is aan portret en modelfotografie. Je kunt het ook gewoon met een straatbeeld doen

Lowkey-straatje

Voorlopig even met deze twee voorbeeldjes die wel aardig aangeven waar lowkey over gaat.

Een hele collectie lowkey kun je vinden wanneer je op combinaties van jazz en fotografie zoekt .
"We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
pi_31520429
En een leuke oefening om het af te leren:
quote:
Op maandag 2 februari 2004 20:48 schreef Ouwesok het volgende:

[..]

Een hele simpele oefening voor high-key:

De volgende sessie doe je met een digitale camera, een lichtbron en de nodige reflectiekartonnetjes.
Maak van een stuk wit karton een simpel rondwandje.
Neem een wit ei
je voelt hem al aankomen

Fotografeer het witte ei op de witte rondwand en wel zo dat de vorm van het ei en bij voorkeur de structuur van de schaal zo goed mogelijk uitkomt en de dominante toon in het plaatjes [jan des bouvriemodus]wit [/jan des bouvriemodus] is.

Alle slagschaduwen netjes invullen middels de kartonnetjes en uiteindelijk zorgen dat je één mooi schaduwkantje aan het ei verlicht.

In plaats van een ei kun je ook een bol van piepschuim of een tennisbal nemen. Zolang het ding maar een lichte tint heeft, een duidelijke oppervlaktestruktuur en het ding niet te groot is.

Waarvoor is die oppervlaktestruktuur zo belangrijk bij deze oefening ?
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Suc7 d'rmee
Zie Low Key / Hi Key voor meer info!
"We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
  maandag 17 oktober 2005 @ 23:04:07 #205
30789 RonaldV
Phabulous Phantoms
pi_31520463
Gaat alles goed met je, Peter?
- "Blind faith in your leaders, or in anything, will get you killed" Bruce Springsteen - War
- Door controle aan de landsgrenzen op te heffen kan men nu grenzenloos gaan controleren...
- Privacy Matters
pi_31520549
quote:
Op maandag 17 oktober 2005 23:04 schreef RonaldV het volgende:
Gaat alles goed met je, Peter?
Ja hoor Ik post alleen wat wetenswaardigheden en een oefeninkje om wat te spelen met HK en LK
pi_31521100
Ik ga het ook eens proberen, tvp dus.
  dinsdag 18 oktober 2005 @ 09:46:15 #208
85237 fr.oosje
het is zoals het is
pi_31527642
quote:
Op maandag 17 oktober 2005 22:03 schreef RonaldV het volgende:

[..]

Als je teruggelezen had in dit topic dan had je gezien dat er een discussie liep over wat wel en niet high key en low key is. Jouw definitie zoals je die hier post is er één van vele. Geen enkele is gelijk. En als je dan toch terugleest: eerder postte ik al dat je je bij high key volgens mij beperkt tot datgene dat je wel wilt laten zien. En dat is precies wat ik gedaan heb. Ik wilde geen detal laten zien in de hoge lichten. Dus wat jij mislukt noemt, was voor mij juist de bedoeling.
[..]

Kinderachtig? Kinderachtig is als je je zo verheven voelt boven de rest dat je jouw mening als de enige juiste ziet, en niet de moeite van een fatsoenlijke uitleg wilt nemen. Je kreeg waar je om vroeg met mijn antwoord.
Ik zei het hierboven al, en ik postte het enige tijd terug al. Er is op het hele web geen eenduidige definitie van High key of Low key. Wat maakt de jouwe de enige juiste?
[..]

Ik ben dit topic nog even doorgelopen, en afgezien van het gebruikelijke gemierenneuk op andermans foto's heb ik je nog niks zinvols zien toevoegen, terwijl we toch al een poosje hiermee bezig zijn. Nog geen linkje naar je eerdere geweldige foto's en duidelijke omschrijvingen, ook niet toen daarom gevraagd werd.
Prima:

Je foto's zijn fantasties, geweldig, niets meer aan doen

Ik denk dat ik maar net zo ga doen als Ymke, geen kritiek meer leveren.
Niemand kan mij wijs maken dat jou hi-key foto's a) zo bedoeld zijn of b) niet direct de prullenbak in zouden moeten. Nogmaals ik vind je reactie(s) erg kinderachtig ook bovenstaand verhaal weer. Ik heb nooit gezegd dat mijn definitie de enige juiste is. Echter ik fotografeer al meer dan 20 jaar en heb het ook profesioneel gedaan. Dus ik weet wel een klein beetje hoe en wat. Maar goed als je niet wilt leren ook goed.
  dinsdag 18 oktober 2005 @ 09:57:56 #209
1592 Puckzzz
Bitch please!
pi_31527915
quote:
Op dinsdag 18 oktober 2005 09:46 schreef fr.oosje het volgende:

[..]

Prima:

Niemand kan mij wijs maken dat jou hi-key foto's a) zo bedoeld zijn of b) niet direct de prullenbak in zouden moeten. Nogmaals ik vind je reactie(s) erg kinderachtig ook bovenstaand verhaal weer. Ik heb nooit gezegd dat mijn definitie de enige juiste is. Echter ik fotografeer al meer dan 20 jaar en heb het ook profesioneel gedaan. Dus ik weet wel een klein beetje hoe en wat. Maar goed als je niet wilt leren ook goed.
Over lange tenen gesproken zeg

Ik ga in deze hele discussie eigenlijk gewoon met Pea mee... het interesseert me geen reet welke regeltjes er gelden voor low of high key. Als de foto eruit komt zoals ik bedoel vind ik 'm goed, plak er maar een labeltje aan...I don't care....

de foto van Ronald heb ik al gezegd dat ik 'm persoonlijk veel te licht vind. Of het wel of geen high-key is laat ik verders maar in het midden want we hebben kennelijk experts met meer dan 20 jaar ervaring in ons midden, dus dan doet de mening van een hobbyist er natuurlijk niet meer toe.
Hey! Het is OK om alleen je eerste twee teennagels te lakken als je van plan bent peeptoes te gaan dragen!
  dinsdag 18 oktober 2005 @ 10:04:56 #210
85237 fr.oosje
het is zoals het is
pi_31528073
quote:
Op dinsdag 18 oktober 2005 09:57 schreef Puckzzz het volgende:

[..]

Over lange tenen gesproken zeg

Ik ga in deze hele discussie eigenlijk gewoon met Pea mee... het interesseert me geen reet welke regeltjes er gelden voor low of high key. Als de foto eruit komt zoals ik bedoel vind ik 'm goed, plak er maar een labeltje aan...I don't care....

de foto van Ronald heb ik al gezegd dat ik 'm persoonlijk veel te licht vind. Of het wel of geen high-key is laat ik verders maar in het midden want we hebben kennelijk experts met meer dan 20 jaar ervaring in ons midden, dus dan doet de mening van een hobbyist er natuurlijk niet meer toe.
Misschien wel inderdaad een beetje lange tenen, maar ik vind het zo vervelend dat als je commentaar geeft, mensen altijd zo negatief reageren. Ik maak dat vaak mee hier. Mensen hebben een hoop moeite gedaan voor een plaat en dan is het natuurlijk vervelend om te horen dat het nix is. Echter je kan er ook van leren denk ik dan maar.

Puckzzz je laatse opmerking snap ik niet helemaal, waarom zou de mening van iemand met minder ervaring er niet toe doen
pi_31528108
quote:

[..]

Prima:

Fr.oosje, je komt hier een portie arrogant over zeg! Je weet het allemaal heel goed en zo en je fotografeert tenslotte al 20 jaar dus je weet wel een beetje hoe en wat. Ondertussen zien we hier NOOIT een foto van je. Kom dan eens met eigen werk mbt highkey en lowkey.

Ronald durft zijn foto's tenminste te tonen, ondanks dat ze misschien niet helemaal zijn zoals ze horen te zijn.

Elke kritiek / commentaar / opmerking is welkom. Jullie met zijn tweeen (jij en Ymke dus) maken er echter een sport van om gewoon de kritieken zo bot en hard mogelijk te maken en zo het enthousiasme van mensen flink de kop in te drukken. Leer toch eens normaal te doen zeg
  dinsdag 18 oktober 2005 @ 10:21:08 #212
85237 fr.oosje
het is zoals het is
pi_31528428
quote:
Op dinsdag 18 oktober 2005 10:06 schreef PdeHoog het volgende:

[..]

Fr.oosje, je komt hier een portie arrogant over zeg! Je weet het allemaal heel goed en zo en je fotografeert tenslotte al 20 jaar dus je weet wel een beetje hoe en wat. Ondertussen zien we hier NOOIT een foto van je. Kom dan eens met eigen werk mbt highkey en lowkey.

Ronald durft zijn foto's tenminste te tonen, ondanks dat ze misschien niet helemaal zijn zoals ze horen te zijn.

Elke kritiek / commentaar / opmerking is welkom. Jullie met zijn tweeen (jij en Ymke dus) maken er echter een sport van om gewoon de kritieken zo bot en hard mogelijk te maken en zo het enthousiasme van mensen flink de kop in te drukken. Leer toch eens normaal te doen zeg
Nooit een foto van mij? Grappig ik ben tenslotte diegene geweest die dit onderwerp ooit gestart is. Dus her en der staan/stonden wel foto's van mij tussen hoor. Dus als je ergens verstand van hebt ben je arrogant? Raar hoor. Nogmaals je kunt er ook van leren. En mijn kritieken zijn mischien soms wat hard, maar zo denk ik er over. Ik ga niet zeggen als ik iets compleet mislukt vind, god leuk geprobeerd maar probeer de volgende keer eens dit of dat. Mislukt is mislukt klaar. niet meer en niet minder. Trouwens weet je waarom ik weinig foto's plaats? Omdat ik wel selectief ben en eerst goed kijk voordat ik een foto plaats.
  dinsdag 18 oktober 2005 @ 10:23:56 #213
85237 fr.oosje
het is zoals het is
pi_31528505
Ik ben trouwens niet de enige die zo bot reageert hoor
quote:
Op donderdag 22 september 2005 09:46 schreef Puckzzz het volgende:

[..]

Deze mag van mij dan ook heel per ongeluk in de vuilnisbak......dit is gewoon een mislukte foto.
pi_31528853
quote:
Op dinsdag 18 oktober 2005 10:21 schreef fr.oosje het volgende:
Nogmaals je kunt er ook van leren. En mijn kritieken zijn mischien soms wat hard, maar zo denk ik er over. Ik ga niet zeggen als ik iets compleet mislukt vind, god leuk geprobeerd maar probeer de volgende keer eens dit of dat. Mislukt is mislukt klaar. niet meer en niet minder.
Leren doe je niets uit dat gezeik van jou. Je geeft geen aanwijzingen hoe het anders kan; je zeikt alleen maar af.

En ik heb hier verder geen zin in Ik ga binnenkort wel eens dat oude topic doorspitten. Dat is een nuttiger tijdsbesteding dan deze discussie (voor zover het een discussie genoemd kan worden) voeren.
quote:
Trouwens weet je waarom ik weinig foto's plaats? Omdat ik wel selectief ben en eerst goed kijk voordat ik een foto plaats.
Dus eigenlijk maak je foto's die niet goed zijn En best wel veel, want je plaatst nooit wat Ben blij dat je nu blijkbaar zelf toegeeft niets goed te produceren.

Overigens, als je mensen wat wilt laten leren, dan zijn ook de minder goede foto's uitstekend geschikt om te laten zien
  dinsdag 18 oktober 2005 @ 10:41:39 #215
85237 fr.oosje
het is zoals het is
pi_31528979
quote:
Op dinsdag 18 oktober 2005 10:36 schreef PdeHoog het volgende:

[..]

Leren doe je niets uit dat gezeik van jou. Je geeft geen aanwijzingen hoe het anders kan; je zeikt alleen maar af.

En ik heb hier verder geen zin in Ik ga binnenkort wel eens dat oude topic doorspitten. Dat is een nuttiger tijdsbesteding dan deze discussie (voor zover het een discussie genoemd kan worden) voeren.
[..]

Dus eigenlijk maak je foto's die niet goed zijn En best wel veel, want je plaatst nooit wat Ben blij dat je nu blijkbaar zelf toegeeft niets goed te produceren.

Overigens, als je mensen wat wilt laten leren, dan zijn ook de minder goede foto's uitstekend geschikt om te laten zien
Je draaft door.

Tuurlijk maak ik ook foto's die niet goed zijn. Echter ik fotografeer sowieso niet zo heel veel omdat ik daar geen tijd voor heb. Grappig dat je zegt dat ik niets goeds zou produceren. Somiige mensen in de wedstrijd denken daar toch echt anders over.

Verder geef ik wel degelijk aanwijzingen, lees het huidige topic maar eens door. Maar goed jou reacties sterken mij in mij besluit om maar gewoon geen commentaar meer te geven. Iedereen weer blij
  dinsdag 18 oktober 2005 @ 10:52:43 #216
1592 Puckzzz
Bitch please!
pi_31529286
quote:
Op dinsdag 18 oktober 2005 10:23 schreef fr.oosje het volgende:
Ik ben trouwens niet de enige die zo bot reageert hoor
[..]
PMS...wat is jouw excuus?

je vergeet wel even om welke foto dat ging, dat was een foto die niet met de intentie van LK gemaakt was, maar 'per ongeluk' zo uit de camera gerold. Daar ligt 'm voor mij wel het verschil, vandaar de -zei het wat botte- reactie van mij.
Hey! Het is OK om alleen je eerste twee teennagels te lakken als je van plan bent peeptoes te gaan dragen!
  dinsdag 18 oktober 2005 @ 10:54:48 #217
85237 fr.oosje
het is zoals het is
pi_31529339
quote:
Op dinsdag 18 oktober 2005 10:52 schreef Puckzzz het volgende:

[..]

PMS...wat is jouw excuus?

je vergeet wel even om welke foto dat ging, dat was een foto die niet met de intentie van LK gemaakt was, maar 'per ongeluk' zo uit de camera gerold. Daar ligt 'm voor mij wel het verschil, vandaar de -zei het wat botte- reactie van mij.
Van mij mag je hoor geen probleem, ik vond het nog netjes
  dinsdag 18 oktober 2005 @ 11:24:35 #218
30789 RonaldV
Phabulous Phantoms
pi_31530173
quote:

[..]

Prima:

Verspilde moeite, deze regel. Bovendien erg kinderachtig.
quote:
Ik ga het je niet wijsmaken. De foto met het uiteindelijke resultaat was zo bedoeld. Punt. En als je een duidelijke uiteenzetting kinderachtig vindt, sorry, dan kun je blijkbaar zelf ook niet zo lekker tegen kritiek. 20 jaar ervaring als professional heeft me geleerd dat newbies en hobbyisten het soms meer bij het rechte eind hebben dan ik zelf. Het heeft me nog iets geleerd: het is de toon die de muziek maakt. En de muziek van jou en Ymke klinkt nogal eens veel te hard, en bij vlagen ook nog eens vals. Daarmee kun je de beste muziek compleet verneuken.

Ik heb het afgelopen dagen al een paar mensen verteld: ik kap even met het posten van welke foto dan ook. Niet alleen om jouw kritiek, die kan ik wel hebben. Maar ook omdat ik het gevoel heb dat ik de enige ben die regelmatig zijn nek durft uit te steken met niet zo veilige plaatjes. Dat ik daarmee kritiek afroep vind ik tot daar aan toe, maar het is ook wel eens leuk om dan te zien wat de leveranciers van die kritiek er dan van bakken. Zoals PdH al stelde: tot nu toe blijkbaar weinig tot niks. Ik ga net als de anderen even leren van de fouten van anderen. En natuurlijk er met een 105mm howitzer op schieten.
- Privacy Matters
  dinsdag 18 oktober 2005 @ 11:41:08 #219
85237 fr.oosje
het is zoals het is
pi_31530653
quote:
Op dinsdag 18 oktober 2005 11:24 schreef RonaldV het volgende:

[..]

Verspilde moeite, deze regel. Bovendien erg kinderachtig.
[..]

Ik ga het je niet wijsmaken. De foto met het uiteindelijke resultaat was zo bedoeld. Punt. En als je een duidelijke uiteenzetting kinderachtig vindt, sorry, dan kun je blijkbaar zelf ook niet zo lekker tegen kritiek. 20 jaar ervaring als professional heeft me geleerd dat newbies en hobbyisten het soms meer bij het rechte eind hebben dan ik zelf. Het heeft me nog iets geleerd: het is de toon die de muziek maakt. En de muziek van jou en Ymke klinkt nogal eens veel te hard, en bij vlagen ook nog eens vals. Daarmee kun je de beste muziek compleet verneuken.

Ik heb het afgelopen dagen al een paar mensen verteld: ik kap even met het posten van welke foto dan ook. Niet alleen om jouw kritiek, die kan ik wel hebben. Maar ook omdat ik het gevoel heb dat ik de enige ben die regelmatig zijn nek durft uit te steken met niet zo veilige plaatjes. Dat ik daarmee kritiek afroep vind ik tot daar aan toe, maar het is ook wel eens leuk om dan te zien wat de leveranciers van die kritiek er dan van bakken. Zoals PdH al stelde: tot nu toe blijkbaar weinig tot niks. Ik ga net als de anderen even leren van de fouten van anderen. En natuurlijk er met een 105mm howitzer op schieten.
leren van fouten van anderen is altijd een stuk veiliger dan het leren van je eigen fouten, is het niet. Ik snap werklijk niet dat mensen zo slecht met kritiek kunnen omgaan, maar goed ieder zo zijn ding.

Het is de toon die de muziek maakt maar wat voor de een vals klinkt klint voor de ander als een symphonie. En ik vind het iets te makkelijk om te zeggen dat ik hier geen of weinig foto's plaats, ik plaats regelmatig foto's de een beter dan de andere, echter je zal van mij (bijna) nooit een foto zien die technisch niet goed is. De frequentie heeft slechts te maken met een te kort aan tijd
  dinsdag 18 oktober 2005 @ 11:58:09 #220
1592 Puckzzz
Bitch please!
pi_31531035
quote:
Op dinsdag 18 oktober 2005 11:41 schreef fr.oosje het volgende:

[..]

leren van fouten van anderen is altijd een stuk veiliger dan het leren van je eigen fouten, is het niet. Ik snap werklijk niet dat mensen zo slecht met kritiek kunnen omgaan, maar goed ieder zo zijn ding.

Het is de toon die de muziek maakt maar wat voor de een vals klinkt klint voor de ander als een symphonie. En ik vind het iets te makkelijk om te zeggen dat ik hier geen of weinig foto's plaats, ik plaats regelmatig foto's de een beter dan de andere, echter je zal van mij (bijna) nooit een foto zien die technisch niet goed is. De frequentie heeft slechts te maken met een te kort aan tijd
hmmmmz, ik zie ook niet vaak een foto van je verschijnen...in fact...ik zie meestal alleen 1 inzending voor de wedstrijd verschijnen en voor de rest niets (of ik moet ze totaal missen....)
  dinsdag 18 oktober 2005 @ 12:17:24 #221
30789 RonaldV
Phabulous Phantoms
pi_31531463
quote:
Op dinsdag 18 oktober 2005 11:41 schreef fr.oosje het volgende:

[..]

Je snapt het echt niet, he?
Al-les staat dui-de-lijk aan-ge-ge-ven.
Zie mijn posts hier-voor.
Lees het op je ge-mak nog eens,
want je snapt niet goed wat ik ge-post heb.

Ik ben het met één zin met je eens:
quote:
Ik snap werklijk niet dat mensen zo slecht met kritiek kunnen omgaan, maar goed ieder zo zijn ding.
Kijk ook eens naar de man in de spie-gel.

En nu weer gewoon. Nijntje modus gebruik ik alleen in extreme gevallen, ik ben te lang uit de peuters om dat soepeltjes te doen de hele dag.
- Privacy Matters
  dinsdag 18 oktober 2005 @ 12:31:43 #222
85237 fr.oosje
het is zoals het is
pi_31531877
Laatst nog wat ochtendgloren geplaatst
  dinsdag 18 oktober 2005 @ 12:42:04 #223
85237 fr.oosje
het is zoals het is
pi_31532080
Leuk nijntje :-)

Maar goed het zal allemaal wel, jij bergijpt mji niet en ik begrijp jou niet.

Ik heb heel lang nagedacht of ik hier nog wel plezier had. Inmiddels ben ik echt op een punt aanbeland dat ik echt geen plezier meer heb. Je kan hier bijna geen kritiek geven want dan is het weer te bot of te kort of wat dan ook. Tevens krijg je dan rare discussie en wordt er gelijk met modder gegooid. Ik snap dat niet. Ik heb even alle posts hierboven nog een keer gelezen en ik vind nou niet dat ik erg bot ben geweest. Ik heb alleen gezegd, en dat vind ik nog steeds, dat die foto's mislukt waren. Klaar, geen man overboord.

Aangezien ik hier geen plezier meer beleef kom ik over een paar maandjes ofzo wel weer eens kijken.

Doei
pi_31532203
quote:
Op dinsdag 18 oktober 2005 12:31 schreef fr.oosje het volgende:
Laatst nog wat ochtendgloren geplaatst
En dat was geen misselijke serie.
Na de commentaren gelezen te hebben heb ik er maar niet meer op gereageerd.

Waar zijn jullie mee bezig???
Persoonlijke aanvallen, negeren, steken onder water, mijn broek zakt echt af van wat ik hier soms lees. En waarom wordt Ymke hierbij betrokken? Ze heeft hier niet gereageerd maar wordt toch nog even fijntjes door de slijk gehaald.

Ronald, doorplaatsen aub, je foto's zijn echt de moeite waard.

Neem de kritiek niet zo serieus (om maar eens een open deur in te trappen) Jeez.
  dinsdag 18 oktober 2005 @ 12:59:02 #225
40714 Subhuman
Televised confession
pi_31532348
Nu weer allemaal ontopic graag.
  dinsdag 18 oktober 2005 @ 13:18:35 #226
30789 RonaldV
Phabulous Phantoms
pi_31532753
quote:
Op dinsdag 18 oktober 2005 12:49 schreef Olio het volgende:

[..]

Ronald, doorplaatsen aub, je foto's zijn echt de moeite waard.

Neem de kritiek niet zo serieus (om maar eens een open deur in te trappen) Jeez.
Bedankt voor het compliment. De foto's blijven als voorbeeld gewoon staan, maar nu mogen anderen het een paar posts proberen. Ik wil ook wel eens leren van wat anderen maken. Daarnaast ben ik nog steeds op zoek naar een goeie definitie van high-key en low-key, of in ieder geval een definitie die we hier als kapstok kunnen gebruiken, om discussies ls hierboven voortaan te voorkomen.
- Privacy Matters
  dinsdag 18 oktober 2005 @ 13:30:03 #227
262 Re
Kiss & Swallow
pi_31532999
zow, zijn de kleutertjes weer uitgespeeld

dacht dat men hier allemaal redelijk volwassen was, kennelijk niet
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
  dinsdag 18 oktober 2005 @ 13:35:48 #228
52657 pea4fun
valt geen soep van te maken
pi_31533125
quote:
Op dinsdag 18 oktober 2005 13:18 schreef RonaldV het volgende:

[..]

Bedankt voor het compliment. De foto's blijven als voorbeeld gewoon staan, maar nu mogen anderen het een paar posts proberen. Ik wil ook wel eens leren van wat anderen maken. Daarnaast ben ik nog steeds op zoek naar een goeie definitie van high-key en low-key, of in ieder geval een definitie die we hier als kapstok kunnen gebruiken, om discussies ls hierboven voortaan te voorkomen.
Een goeie definitie is een hele simpele. De meeste mensen maken er meer van dan dat het in feite is.

Lowkey is een licht onderwerp met een donkere achtergrond
Hi-key is een donkerder onderwerp met een lichte achtergrond...ja, dus iedere foto met een witte achtergrond is hi-key.

Dit heb ik niet zelf verzonnen overigens, zie de link die ik eerder plaatste.

Dat er gradaties zijn in hi en lowkey zal gerust, maar het hangt in grote mate van smaak af.
http://www.peaspictorial.com/ Foto's onthouden wat mensen vergeten.
  dinsdag 18 oktober 2005 @ 15:45:22 #229
79550 Ymke
your ghost
pi_31536288
Bedankt voor de persoonlijke aanvallen op mij , in een topic waar ik niets mee te maken heb.

Over vals en sfeer verziekend te spreken
How I wish, how I wish you were here.
We're just two lost souls swimming in a fish bowl, year after year,
pi_31536365
quote:
Op dinsdag 18 oktober 2005 13:35 schreef pea4fun het volgende:

[..]

Een goeie definitie is een hele simpele. De meeste mensen maken er meer van dan dat het in feite is.

Lowkey is een licht onderwerp met een donkere achtergrond
Hi-key is een donkerder onderwerp met een lichte achtergrond...ja, dus iedere foto met een witte achtergrond is hi-key.

Dit heb ik niet zelf verzonnen overigens, zie de link die ik eerder plaatste.

Dat er gradaties zijn in hi en lowkey zal gerust, maar het hangt in grote mate van smaak af.
buiten het feit om dat high key definitie dus niet scherp neer te zetten is en dus 1001 meningen heeft blijft het volgende nog staan.

is high key overbelicht , ik meen van niet , want overbelicht betekend detail verlies en high key blijf je detail zien zonder uitgevreten delen.

kun je die mening delen ?
  dinsdag 18 oktober 2005 @ 15:56:44 #231
30789 RonaldV
Phabulous Phantoms
pi_31536513
quote:
Op dinsdag 18 oktober 2005 15:45 schreef Ymke het volgende:
Bedankt voor de persoonlijke aanvallen op mij , in een topic waar ik niets mee te maken heb.
Was je broer bellen om hem te bedanken niet makkelijker geweest dan je PC helemaal opstarten om dit topic te gaan lezen? Die was degene die je naam in eerste instantie liet vallen. Ik reageerde slechts.
quote:
Over vals en sfeer verziekend te spreken
Wat jij zegt. En je vergeet "selectief lezen".
- Privacy Matters
  dinsdag 18 oktober 2005 @ 16:00:07 #232
30789 RonaldV
Phabulous Phantoms
pi_31536584
quote:
Op dinsdag 18 oktober 2005 15:50 schreef morpheus_at_work het volgende:

[..]

buiten het feit om dat high key definitie dus niet scherp neer te zetten is en dus 1001 meningen heeft blijft het volgende nog staan.

is high key overbelicht , ik meen van niet , want overbelicht betekend detail verlies en high key blijf je detail zien zonder uitgevreten delen.

Ik niet in ieder geval. Eerder in dit topic postte ik al dat je alleen dat toont wat je wilt tonen. Als dat betekent dat ik zo belicht dat ik alleen een mond, neusgaten en ogen kan zien, dan is het volgens mij toch high key.
- Privacy Matters
  dinsdag 18 oktober 2005 @ 16:04:49 #233
30789 RonaldV
Phabulous Phantoms
pi_31536657
Ik vraag het nog maar eens:
- Privacy Matters
  dinsdag 18 oktober 2005 @ 16:12:02 #234
262 Re
Kiss & Swallow
pi_31536804
quote:

[..]

, alhoewel je ook harde high key kan hebben met sterk en overexposed inflitsen, geeft ook redelijk goeie resultaten (foto van Merel bijvoorbeeld van een tijdje terug)
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
  dinsdag 18 oktober 2005 @ 16:37:53 #235
52657 pea4fun
pi_31537282
quote:

[..]

Overbelicht is in principe geen hi-key, maar soms kan het het hi-key gevoel wel versterken. Ik vind persoonlijk dat je daar dan wel weer voorzichtig mee moet zijn, maar dat is gewoon een kwestie van smaak.

Dit vind ik bijvoorbeeld niet zo mooi als
afgezien van het model en de kwaliteit van de foto op zich

De eerste is duidelijk overbelicht, terwijl de tweede hi-key is en nog detail laat zien.

[ Bericht 19% gewijzigd door pea4fun op 18-10-2005 16:43:00 ]
pi_31537422
quote:
Op dinsdag 18 oktober 2005 16:04 schreef RonaldV het volgende:
Ik vraag het nog maar eens:
de basis was een goede high key foto , maar door nabewerking en kleur verschuiving niet meer
  dinsdag 18 oktober 2005 @ 16:46:49 #237
52657 pea4fun
pi_31537438
bij zoiets vind ik het dan wel weer gaan

Wat ik zeg...kwestie van smaak dus
pi_31537472
quote:
Op dinsdag 18 oktober 2005 16:37 schreef pea4fun het volgende:
Dit [afbeelding] vind ik bijvoorbeeld niet zo mooi als [afbeelding]

De eerste is duidelijk overbelicht, terwijl de tweede hi-key is en nog detail laat zien.
Naar mijn idee is de tweede idd beter, maar nog steeds geen echte highkey. Dat wordt het pas als de contouren nog zachter zijn tov het licht en de achtergrond.
pi_31537533
mee eens een vaak wat dromerige foto , waarbij de lijnen nog zichtbaar zijn in de contouren , wordt vaak bestempeld als goede high key foto , het is een kunst om zowel high key als low key goed te beheersen
pi_31537583
Die laatste pea...da's naar mijn idee een goeie high-key
  dinsdag 18 oktober 2005 @ 16:55:44 #241
1592 Puckzzz
Bitch please!
pi_31537597
Ik heb ook ff gegoogeled, kwam op soortgelijke plaatjes uit:

etc.etc.

definitie van High key? Ik weet het ondertussen niet meer hoor
  dinsdag 18 oktober 2005 @ 16:56:53 #242
52657 pea4fun
pi_31537616
Het is leuk om met een bepaalde techniek te stoeien, maar of het uiteindelijke resultaat nu echt onder hi danwel lowkey valt doet er voor mij niet echt heel erg toe, als het maar het resultaat is wat de fotograaf voor ogen had, en hij/zij en het model er blij mee zijn
  dinsdag 18 oktober 2005 @ 16:58:35 #243
52657 pea4fun
pi_31537652
quote:
Op dinsdag 18 oktober 2005 16:54 schreef PdeHoog het volgende:
Die laatste pea...da's naar mijn idee een goeie high-key
Dat zeg ik...zo heeft ieder zijn eigen idee....
pi_31537889
quote:
Op dinsdag 18 oktober 2005 16:58 schreef pea4fun het volgende:

[..]

Dat zeg ik...zo heeft ieder zijn eigen idee....
Mijn ideeen komen ook alleen maar uit een boek hoor (zie quote op de vorige pagina).
  dinsdag 18 oktober 2005 @ 23:34:22 #245
40714 Subhuman
Televised confession
pi_31548608
En die quotes gaan we in de OP van het volgende topic plaatsen. Als iemand nog linkjes of andere leerzame quotes heeft over low en high key foto's dan hoor ik het graag, we nemen ze allemaal mee voor een informatieve OP!
  woensdag 19 oktober 2005 @ 08:09:27 #246
22914 Shark.Bait
Deze zin geen werkwoord.
pi_31552637
Jullie ideeen over high key:

Ik heb iets nieuws bedacht. ik zet een moter op een H-frame, monteer er vier wielen aan en een stuur. de bestuurder zit overdekt en ik noem het een auto

Hoi. Nu zat ik te denken. ik heb hier een driewieler, en de bestuurder zit overdekt. Ik gooi er een moter in . ik Denk dat ik het ook maar een auto noem.

Goh, mijn idee van een auto is een 5 wielig voertuig zonder moter, waar de bestuurder comfortabel in kan zitten maar dat niet overdekt is.

Doet me denken aan het bokeh verhaal.
Too many men / There's too many people / Making too many problems / And not much love to go round / Can't you see This is a land of confusion - Genesis
pi_31552717
quote:
Op woensdag 19 oktober 2005 08:09 schreef Shark.Bait het volgende:
Jullie ideeen over high key:

Ik heb iets nieuws bedacht. ik zet een moter op een H-frame, monteer er vier wielen aan en een stuur. de bestuurder zit overdekt en ik noem het een auto

Hoi. Nu zat ik te denken. ik heb hier een driewieler, en de bestuurder zit overdekt. Ik gooi er een moter in . ik Denk dat ik het ook maar een auto noem.

Goh, mijn idee van een auto is een 5 wielig voertuig zonder moter, waar de bestuurder comfortabel in kan zitten maar dat niet overdekt is.

Doet me denken aan het bokeh verhaal.
Ey man...heb jij wat beters dan Kom jij nou eens met de ultieme definitie van highkey die onderschreven wordt door meerdere websites
  woensdag 19 oktober 2005 @ 08:45:01 #248
22914 Shark.Bait
Deze zin geen werkwoord.
pi_31552931
quote:
Op woensdag 19 oktober 2005 08:20 schreef PdeHoog het volgende:
Ey man...heb jij wat beters dan Kom jij nou eens met de ultieme definitie van highkey die onderschreven wordt door meerdere websites
Ik observeer jullie verwarring. Ik draag geen oplossing aan.

De bovenste is high key, die onderste is low-key.
Zoals je ziet heeft high key een groter bereik dan low key

Ik zal eens kijken of ik een verantwoorde definitie kan opsnorren van een boek, fotoblad, of (semi-)professionele website.
Too many men / There's too many people / Making too many problems / And not much love to go round / Can't you see This is a land of confusion - Genesis
pi_31552947
quote:
Op woensdag 19 oktober 2005 08:09 schreef Shark.Bait het volgende:
:
Ben je nou gek geworden? Zo ga je niet met een motor om.

Ik heb de discussie even doorgelezen, want ik ga binnenkort aan de slag met high-key. Was heel blij dat er lekker veel gespost was in dit topic maar dat viel dus wel tegen. Desondanks wel wat nuttige dingen gezien, waarvoor dank, P, Morpheus en Fr.oosje.

Dan zal ik binnenkort eens een oefenfotootje of wat gaan plaatsen, en dan krijg ik heel graag commentaar van iedereen. Liefst constructief, maar lukt dat niet, dan maar bot. Als het maar nuttig is.
Mijn DeviantART gallery
,
Best volwassen voor mijn geestelijke leeftijd
  woensdag 19 oktober 2005 @ 08:48:56 #250
22914 Shark.Bait
Deze zin geen werkwoord.
pi_31552976
quote:
Op woensdag 19 oktober 2005 08:46 schreef Vliegvrager het volgende:
Ben je nou gek geworden? Zo ga je niet met een motor om.
Moter geen motor
quote:
Ik heb de discussie even doorgelezen, want ik ga binnenkort aan de slag met high-key. Was heel blij dat er lekker veel gespost was in dit topic maar dat viel dus wel tegen. Desondanks wel wat nuttige dingen gezien, waarvoor dank, P, Morpheus en Fr.oosje.

Dan zal ik binnenkort eens een oefenfotootje of wat gaan plaatsen, en dan krijg ik heel graag commentaar van iedereen. Liefst constructief, maar lukt dat niet, dan maar bot. Als het maar nuttig is.
Ik ben benieuwd.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')