Overbelicht is in principe geen hi-key, maar soms kan het het hi-key gevoel wel versterken. Ik vind persoonlijk dat je daar dan wel weer voorzichtig mee moet zijn, maar dat is gewoon een kwestie van smaak.quote:Op dinsdag 18 oktober 2005 15:50 schreef morpheus_at_work het volgende:
[..]
buiten het feit om dat high key definitie dus niet scherp neer te zetten is en dus 1001 meningen heeft blijft het volgende nog staan.
is high key overbelicht , ik meen van niet , want overbelicht betekend detail verlies en high key blijf je detail zien zonder uitgevreten delen.
kun je die mening delen ?
de basis was een goede high key foto , maar door nabewerking en kleur verschuiving niet meerquote:Op dinsdag 18 oktober 2005 16:04 schreef RonaldV het volgende:
Ik vraag het nog maar eens:
deze foto is dus ook geen high key?
Naar mijn idee is de tweede idd beter, maar nog steeds geen echte highkey. Dat wordt het pas als de contouren nog zachter zijn tov het licht en de achtergrond.quote:Op dinsdag 18 oktober 2005 16:37 schreef pea4fun het volgende:
Dit [afbeelding] vind ik bijvoorbeeld niet zo mooi als [afbeelding]
De eerste is duidelijk overbelicht, terwijl de tweede hi-key is en nog detail laat zien.
Dat zeg ik...zo heeft ieder zijn eigen idee....quote:Op dinsdag 18 oktober 2005 16:54 schreef PdeHoog het volgende:
Die laatste pea...da's naar mijn idee een goeie high-key
Mijn ideeen komen ook alleen maar uit een boek hoorquote:Op dinsdag 18 oktober 2005 16:58 schreef pea4fun het volgende:
[..]
Dat zeg ik...zo heeft ieder zijn eigen idee....
Ey man...heb jij wat beters danquote:Op woensdag 19 oktober 2005 08:09 schreef Shark.Bait het volgende:
Jullie ideeen over high key:
Ik heb iets nieuws bedacht. ik zet een moter op een H-frame, monteer er vier wielen aan en een stuur. de bestuurder zit overdekt en ik noem het een auto
Hoi. Nu zat ik te denken. ik heb hier een driewieler, en de bestuurder zit overdekt. Ik gooi er een moter in . ik Denk dat ik het ook maar een auto noem.
Goh, mijn idee van een auto is een 5 wielig voertuig zonder moter, waar de bestuurder comfortabel in kan zitten maar dat niet overdekt is.
Doet me denken aan het bokeh verhaal.
Ik observeer jullie verwarring. Ik draag geen oplossing aan.quote:Op woensdag 19 oktober 2005 08:20 schreef PdeHoog het volgende:
Ey man...heb jij wat beters danKom jij nou eens met de ultieme definitie van highkey die onderschreven wordt door meerdere websites
quote:Op woensdag 19 oktober 2005 08:09 schreef Shark.Bait het volgende:
:
Ik heb iets nieuws bedacht. ik zet een moter op een H-frame, monteer er vier wielen aan en een stuur. de bestuurder zit overdekt en ik noem het een auto
Moter geen motorquote:Op woensdag 19 oktober 2005 08:46 schreef Vliegvrager het volgende:
Ben je nou gek geworden? Zo ga je niet met een motor om.
Ik ben benieuwd.quote:Ik heb de discussie even doorgelezen, want ik ga binnenkort aan de slag met high-key. Was heel blij dat er lekker veel gespost was in dit topicmaar dat viel dus wel tegen.
Desondanks wel wat nuttige dingen gezien, waarvoor dank, P, Morpheus en Fr.oosje.
Dan zal ik binnenkort eens een oefenfotootje of wat gaan plaatsen, en dan krijg ik heel graag commentaar van iedereen. Liefst constructief, maar lukt dat niet, dan maar bot. Als het maar nuttig is.
Ik heb het vorige topic ook maar even doorgelezen en kwam een nuttige link tegen:quote:Op dinsdag 18 oktober 2005 23:34 schreef Subhuman het volgende:
En die quotes gaan we in de OP van het volgende topic plaatsen. Als iemand nog linkjes of andere leerzame quotes heeft over low en high key foto's dan hoor ik het graag, we nemen ze allemaal mee voor een informatieve OP!
Bij deze. IJssebir wilde wel even model staan.quote:Op woensdag 19 oktober 2005 08:46 schreef Vliegvrager het volgende:
Dan zal ik binnenkort eens een oefenfotootje of wat gaan plaatsen, en dan krijg ik heel graag commentaar van iedereen. Liefst constructief, maar lukt dat niet, dan maar bot. Als het maar nuttig is.
Bouwlamp op de achterwand, flitser op het plafond.quote:Op woensdag 19 oktober 2005 21:52 schreef PdeHoog het volgende:
Ik denk dat ze beide te overbelicht zijn. Hoe heb je de belichting uitgevoerdGewoon een flitser erop gezet
Je ziet bij #1 nog wel structuur. Bij #2 is de structuur al veel verder weg. Misschien formuleerde ik het niet goedquote:Op woensdag 19 oktober 2005 22:00 schreef Vliegvrager het volgende:
[..]
Bouwlamp op de achterwand, flitser op het plafond.
Ik gebruik de beer als ei.
Maar waarom vind je ze overbelicht? Je kunt de structuur van de beer toch nog zien?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |