abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 18 oktober 2005 @ 16:37:53 #235
52657 pea4fun
valt geen soep van te maken
pi_31537282
quote:
Op dinsdag 18 oktober 2005 15:50 schreef morpheus_at_work het volgende:

[..]

buiten het feit om dat high key definitie dus niet scherp neer te zetten is en dus 1001 meningen heeft blijft het volgende nog staan.

is high key overbelicht , ik meen van niet , want overbelicht betekend detail verlies en high key blijf je detail zien zonder uitgevreten delen.

kun je die mening delen ?
Overbelicht is in principe geen hi-key, maar soms kan het het hi-key gevoel wel versterken. Ik vind persoonlijk dat je daar dan wel weer voorzichtig mee moet zijn, maar dat is gewoon een kwestie van smaak.

Dit vind ik bijvoorbeeld niet zo mooi als
afgezien van het model en de kwaliteit van de foto op zich

De eerste is duidelijk overbelicht, terwijl de tweede hi-key is en nog detail laat zien.

[ Bericht 19% gewijzigd door pea4fun op 18-10-2005 16:43:00 ]
http://www.peaspictorial.com/ Foto's onthouden wat mensen vergeten.
pi_31537422
quote:
Op dinsdag 18 oktober 2005 16:04 schreef RonaldV het volgende:
Ik vraag het nog maar eens:
deze foto is dus ook geen high key?
de basis was een goede high key foto , maar door nabewerking en kleur verschuiving niet meer
  dinsdag 18 oktober 2005 @ 16:46:49 #237
52657 pea4fun
pi_31537438
bij zoiets vind ik het dan wel weer gaan

Wat ik zeg...kwestie van smaak dus
pi_31537472
quote:
Op dinsdag 18 oktober 2005 16:37 schreef pea4fun het volgende:
Dit [afbeelding] vind ik bijvoorbeeld niet zo mooi als [afbeelding]

De eerste is duidelijk overbelicht, terwijl de tweede hi-key is en nog detail laat zien.
Naar mijn idee is de tweede idd beter, maar nog steeds geen echte highkey. Dat wordt het pas als de contouren nog zachter zijn tov het licht en de achtergrond.
"We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
pi_31537533
mee eens een vaak wat dromerige foto , waarbij de lijnen nog zichtbaar zijn in de contouren , wordt vaak bestempeld als goede high key foto , het is een kunst om zowel high key als low key goed te beheersen
pi_31537583
Die laatste pea...da's naar mijn idee een goeie high-key
"We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
  dinsdag 18 oktober 2005 @ 16:55:44 #241
1592 Puckzzz
Bitch please!
pi_31537597
Ik heb ook ff gegoogeled, kwam op soortgelijke plaatjes uit:

etc.etc.

definitie van High key? Ik weet het ondertussen niet meer hoor
Hey! Het is OK om alleen je eerste twee teennagels te lakken als je van plan bent peeptoes te gaan dragen!
  dinsdag 18 oktober 2005 @ 16:56:53 #242
52657 pea4fun
pi_31537616
Het is leuk om met een bepaalde techniek te stoeien, maar of het uiteindelijke resultaat nu echt onder hi danwel lowkey valt doet er voor mij niet echt heel erg toe, als het maar het resultaat is wat de fotograaf voor ogen had, en hij/zij en het model er blij mee zijn
  dinsdag 18 oktober 2005 @ 16:58:35 #243
52657 pea4fun
pi_31537652
quote:
Op dinsdag 18 oktober 2005 16:54 schreef PdeHoog het volgende:
Die laatste pea...da's naar mijn idee een goeie high-key
Dat zeg ik...zo heeft ieder zijn eigen idee....
pi_31537889
quote:
Op dinsdag 18 oktober 2005 16:58 schreef pea4fun het volgende:

[..]

Dat zeg ik...zo heeft ieder zijn eigen idee....
Mijn ideeen komen ook alleen maar uit een boek hoor (zie quote op de vorige pagina).
  dinsdag 18 oktober 2005 @ 23:34:22 #245
40714 Subhuman
Televised confession
pi_31548608
En die quotes gaan we in de OP van het volgende topic plaatsen. Als iemand nog linkjes of andere leerzame quotes heeft over low en high key foto's dan hoor ik het graag, we nemen ze allemaal mee voor een informatieve OP!
  woensdag 19 oktober 2005 @ 08:09:27 #246
22914 Shark.Bait
Deze zin geen werkwoord.
pi_31552637
Jullie ideeen over high key:

Ik heb iets nieuws bedacht. ik zet een moter op een H-frame, monteer er vier wielen aan en een stuur. de bestuurder zit overdekt en ik noem het een auto

Hoi. Nu zat ik te denken. ik heb hier een driewieler, en de bestuurder zit overdekt. Ik gooi er een moter in . ik Denk dat ik het ook maar een auto noem.

Goh, mijn idee van een auto is een 5 wielig voertuig zonder moter, waar de bestuurder comfortabel in kan zitten maar dat niet overdekt is.

Doet me denken aan het bokeh verhaal.
Too many men / There's too many people / Making too many problems / And not much love to go round / Can't you see This is a land of confusion - Genesis
pi_31552717
quote:
Op woensdag 19 oktober 2005 08:09 schreef Shark.Bait het volgende:
Jullie ideeen over high key:

Ik heb iets nieuws bedacht. ik zet een moter op een H-frame, monteer er vier wielen aan en een stuur. de bestuurder zit overdekt en ik noem het een auto

Hoi. Nu zat ik te denken. ik heb hier een driewieler, en de bestuurder zit overdekt. Ik gooi er een moter in . ik Denk dat ik het ook maar een auto noem.

Goh, mijn idee van een auto is een 5 wielig voertuig zonder moter, waar de bestuurder comfortabel in kan zitten maar dat niet overdekt is.

Doet me denken aan het bokeh verhaal.
Ey man...heb jij wat beters dan Kom jij nou eens met de ultieme definitie van highkey die onderschreven wordt door meerdere websites
  woensdag 19 oktober 2005 @ 08:45:01 #248
22914 Shark.Bait
Deze zin geen werkwoord.
pi_31552931
quote:
Op woensdag 19 oktober 2005 08:20 schreef PdeHoog het volgende:
Ey man...heb jij wat beters dan Kom jij nou eens met de ultieme definitie van highkey die onderschreven wordt door meerdere websites
Ik observeer jullie verwarring. Ik draag geen oplossing aan.

De bovenste is high key, die onderste is low-key.
Zoals je ziet heeft high key een groter bereik dan low key

Ik zal eens kijken of ik een verantwoorde definitie kan opsnorren van een boek, fotoblad, of (semi-)professionele website.
Too many men / There's too many people / Making too many problems / And not much love to go round / Can't you see This is a land of confusion - Genesis
pi_31552947
quote:
Op woensdag 19 oktober 2005 08:09 schreef Shark.Bait het volgende:
:
Ben je nou gek geworden? Zo ga je niet met een motor om.

Ik heb de discussie even doorgelezen, want ik ga binnenkort aan de slag met high-key. Was heel blij dat er lekker veel gespost was in dit topic maar dat viel dus wel tegen. Desondanks wel wat nuttige dingen gezien, waarvoor dank, P, Morpheus en Fr.oosje.

Dan zal ik binnenkort eens een oefenfotootje of wat gaan plaatsen, en dan krijg ik heel graag commentaar van iedereen. Liefst constructief, maar lukt dat niet, dan maar bot. Als het maar nuttig is.
Mijn DeviantART gallery
,
Best volwassen voor mijn geestelijke leeftijd
  woensdag 19 oktober 2005 @ 08:48:56 #250
22914 Shark.Bait
Deze zin geen werkwoord.
pi_31552976
quote:
Op woensdag 19 oktober 2005 08:46 schreef Vliegvrager het volgende:
Ben je nou gek geworden? Zo ga je niet met een motor om.
Moter geen motor
quote:
Ik heb de discussie even doorgelezen, want ik ga binnenkort aan de slag met high-key. Was heel blij dat er lekker veel gespost was in dit topic maar dat viel dus wel tegen. Desondanks wel wat nuttige dingen gezien, waarvoor dank, P, Morpheus en Fr.oosje.

Dan zal ik binnenkort eens een oefenfotootje of wat gaan plaatsen, en dan krijg ik heel graag commentaar van iedereen. Liefst constructief, maar lukt dat niet, dan maar bot. Als het maar nuttig is.
Ik ben benieuwd.
pi_31554494
quote:
Op dinsdag 18 oktober 2005 23:34 schreef Subhuman het volgende:
En die quotes gaan we in de OP van het volgende topic plaatsen. Als iemand nog linkjes of andere leerzame quotes heeft over low en high key foto's dan hoor ik het graag, we nemen ze allemaal mee voor een informatieve OP!
Ik heb het vorige topic ook maar even doorgelezen en kwam een nuttige link tegen:

belichting high en low key
Mijn DeviantART gallery
,
pi_31566894
quote:
Op woensdag 19 oktober 2005 08:46 schreef Vliegvrager het volgende:

Bij deze. IJssebir wilde wel even model staan.

#1.

#2.

En laat ik zelf de aftrap qua commentaar ook maar eens doen. Bij beide foto's nog iets te veel schaduw onder de pootjes, en de achtergrond is te licht. Foto 2 als geheel overbelicht of kan dit nog?

Alle soorten commentaar zeer welkom.
Mijn DeviantART gallery
,
pi_31567035
Ik denk dat ze beide te overbelicht zijn. Hoe heb je de belichting uitgevoerd Gewoon een flitser erop gezet

Als ik alles een beetje goed begrepen heb, zou je de achtergrond in moeten flitsen om een strakke witte achtergrond te krijgen en de rest van de donkere vlakken weg zien te poetsen met reflectieschermen oid.
pi_31567083
Ik ben zelf vooralsnog aan het uitvinden hoe ik hier in huis wat met highkey kan doen. Ik heb al wit karton (voor zover dat nog wit is ) en ik wil eigenlijk die oefening van Ouwesok doen met dat witte ei. Eens kijken of me dat gaat lukken.
pi_31567194
quote:
Op woensdag 19 oktober 2005 21:52 schreef PdeHoog het volgende:
Ik denk dat ze beide te overbelicht zijn. Hoe heb je de belichting uitgevoerd Gewoon een flitser erop gezet
Bouwlamp op de achterwand, flitser op het plafond.

Ik gebruik de beer als ei.

Maar waarom vind je ze overbelicht? Je kunt de structuur van de beer toch nog zien?
Mijn DeviantART gallery
,
pi_31567499
Nog een poging, nu met een gloeilamp op direct op de beer, bouwlamp op de achterwand, en geen flitser.

#3.

Het gebruik van gloeilamp maakt de kleuren natuurlijk warmer, maar daar gaat het hier niet om. Plaatselijk (vooral linkerpootje) is beer een beetje overbelicht, dus dat licht zou difuser moeten. Naast beer (voor de kijkers rechts) nog schaduw, dus daar nog wat reflectiescherm op richten.

Als ik m als portret zou croppen komt ie aardig in de buurt, of vergis ik me nou?
Mijn DeviantART gallery
,
  woensdag 19 oktober 2005 @ 22:20:03 #257
52657 pea4fun
pi_31567621
De eerste foto is wat ik het dichtste bij vind komen. Jammer dat de randen van de armpjes en links langs het hoofd wat wegvallen. De tweede is naar mijn smaak echt overbelicht, en de derde te donker, mede om de kleur trouwens, wit moet wel wit zijn denk ik voor dit soort foto's.

Dit alles is uiteraard mijn mening en niet op enige scholing gebaseerd
pi_31567852
quote:
Op woensdag 19 oktober 2005 22:00 schreef Vliegvrager het volgende:

[..]

Bouwlamp op de achterwand, flitser op het plafond.

Ik gebruik de beer als ei.

Maar waarom vind je ze overbelicht? Je kunt de structuur van de beer toch nog zien?
Je ziet bij #1 nog wel structuur. Bij #2 is de structuur al veel verder weg. Misschien formuleerde ik het niet goed Bij #1 zie je nog wel teveel schaduwen (oa bij de poten). Bij #2 zie je de randen niet meer en dat is ook niet echt de bedoeling. Het idee was volgens mij om zoveel mogelijk de contouren te laten zien.

Daarnaast zou ik ze even naar zwartwit omzetten. Dan ben je van die kleurverschillen in het licht af Bouwlamp en flitser geven beide andere kleurtemperaturen af Kan je beter niet combineren.

[klein beetje offtopic]
Ik kwam vandaag deze link tegen: http://www.eosdigitaal.nl/forum/viewtopic.php?t=11194
[/klein beetje offtopic]
pi_31574586
zet het beertje is een stuk meer naar voren , dan heb je de reflectie van achteren niet zo sterk meer
  donderdag 20 oktober 2005 @ 09:28:54 #260
72094 mwvdlee
Absolute beginner
pi_31575106
'K heb ooit wel eens iets gelezen dat men zwarte schermen naast/schuinachter het onderwerp plaatst, nét buiten beeld, om zo zoveel mogelijk licht van de zijkant af te schermen en ook nog een donkere weerspiegeling te krijgen op de randen van het onderwerp.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')