abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 4 september 2005 @ 19:15:41 #101
52349 purplerose
Footsteps lead me to Eddie O+
pi_30266178
Heel mooi die van jou met dat laken om Esto

*moet toch eens gaan stoeien met de zelfontspanner *
Uit een goeie worst hoort sap te komen! :7
Best place for a woman? Face down, ass up
In perfect love and perfect trust. An'ye harm none do what ye will
I Lipsmackers ftw baby! Yeahhh!
  zondag 4 september 2005 @ 19:37:59 #102
48233 Auticia
warriorette
pi_30266856
Ohh verhip!
Ik vond een heel oude foto van mezelf (zelfgemaakt ooit) en dat is volgens mij ook low key! !

I bet you are flying inside.
  zondag 4 september 2005 @ 20:18:45 #103
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_30268253
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_30268764
Zo heb ik ook nog een oude foto:

Nooit geweten dat het high-key was...
When he shall die, take him and cut him out in little stars and he will make the face of heaven so fine that all the world will be in love with night and pay no worship to the garish sun.
Woeiii - Blog
PdeHoog says: je bent tof O+
  zondag 4 september 2005 @ 20:40:42 #105
1592 Puckzzz
Bitch please!
pi_30268962
quote:
Op zondag 4 september 2005 19:37 schreef Auticia het volgende:
Ohh verhip!
Ik vond een heel oude foto van mezelf (zelfgemaakt ooit) en dat is volgens mij ook low key! !

[afbeelding]
Heeeeeeeeeeeerlijke foto!! Niet alleen het LK spreekt me aan,maar ook de emotie die je hieruit haalt. Waarom ga je niet verder met fotograferen Ties?? Ik vind je kijk op fotografie echt heel lekker

@Marjo: hele mooie plaat, mooi camerapunt, misschien had ik de tweede kuit liever niet gezien, maar dat is miereneuken
Hey! Het is OK om alleen je eerste twee teennagels te lakken als je van plan bent peeptoes te gaan dragen!
pi_30281010
quote:
Op zondag 4 september 2005 19:37 schreef Auticia het volgende:
Ohh verhip!

[afbeelding]
Heel fraai, echt een mooi beeld.
Mijn DeviantART gallery
,
Best volwassen voor mijn geestelijke leeftijd
  maandag 5 september 2005 @ 11:05:18 #107
30789 RonaldV
Phabulous Phantoms
pi_30282681
quote:
Op zondag 4 september 2005 20:34 schreef -Marjo- het volgende:
Zo heb ik ook nog een oude foto:

[afbeelding]

Nooit geweten dat het high-key was...
En zo leer je nog es wat
- "Blind faith in your leaders, or in anything, will get you killed" Bruce Springsteen - War
- Door controle aan de landsgrenzen op te heffen kan men nu grenzenloos gaan controleren...
- Privacy Matters
pi_30284467
Auticia en Marjo, geweldige foto's!

Dan wil ik deze even met jullie delen:
  maandag 5 september 2005 @ 12:17:28 #109
48233 Auticia
warriorette
pi_30284528
quote:
Op maandag 5 september 2005 12:15 schreef Icicle het volgende:

[afbeelding]
Jij bent gewoon de beste! .
Maak je nog vaak dit soort foto's?
pi_30284692
quote:
Op maandag 5 september 2005 12:17 schreef Auticia het volgende:

[..]

Jij bent gewoon de beste! .
Maak je nog vaak dit soort foto's?
Haha! nouja.. ik uhm.. ben niet de beste hoor, gewoon anders
Helaas maak ik dit soort foto's niet meer. Niet omdat ik niet zou willen, maar omdat ik nu een andere camera heb waarmee het maken van zelfportretten ietwat moeilijker is en doordat er nauwelijks naaktmodellen te vinden zijn. En áls ik ze al vind, wonen ze heeeeel ver weg
  maandag 5 september 2005 @ 12:24:34 #111
48233 Auticia
warriorette
pi_30284743
quote:
Op maandag 5 september 2005 12:22 schreef Icicle het volgende:

[..]

Helaas maak ik dit soort foto's niet meer. Niet omdat ik niet zou willen, maar omdat ik nu een andere camera heb waarmee het maken van zelfportretten ietwat moeilijker is en doordat er nauwelijks naaktmodellen te vinden zijn. En áls ik ze al vind, wonen ze heeeeel ver weg
Eigenlijk zouden er voor alle camera's een G3-multiverschuifbare schermpjes moeten zijn!
pi_30284784
quote:
Op maandag 5 september 2005 12:15 schreef Icicle het volgende:

[afbeelding]
Moooi hoor!!!
When he shall die, take him and cut him out in little stars and he will make the face of heaven so fine that all the world will be in love with night and pay no worship to the garish sun.
Woeiii - Blog
PdeHoog says: je bent tof O+
  maandag 5 september 2005 @ 12:46:41 #113
30789 RonaldV
Phabulous Phantoms
pi_30285343
quote:

[..]

Wil je een lift?
- "Blind faith in your leaders, or in anything, will get you killed" Bruce Springsteen - War
- Door controle aan de landsgrenzen op te heffen kan men nu grenzenloos gaan controleren...
- Privacy Matters
pi_30286324
quote:
Op maandag 5 september 2005 12:46 schreef RonaldV het volgende:

[..]

Wil je een lift?
Graag!
pi_30286375
Ik wil hier op korte termijn ook eens mee gaan expirimenteren maar kunnen de genen die wat low-key foto's hebben geplaatst mij eens vertellen hoe ze de foto's gemaakt hebben?

Heb je gewoon in een heel donkere kamer met een klein burolampje wat belicht of het je gewoon de foto's heel erg onderbelicht?
Wat zijn verder je camera instellingen geweest?
Kortom, gun mij een kijkje in uw keuken.
"So, I cant be a Bi without having sexual feelings towards girls?"
  maandag 5 september 2005 @ 13:40:41 #116
30789 RonaldV
Phabulous Phantoms
pi_30286618
In mijn geval: Mijn foto's zijn gemaakt in een huiskamer met witte muren, ergens tussen 10 en half 12. Alle zonweringen, op 1 na dicht, en het zonlicht uit het ene open raam gebruikt om het model te belichten. Camera op F8, spotmeter op een zonverlichte plek op het lichaam, en klaar is Klara. De camera stelt zich in op de meest verlichte plek, en de rest wordt vrijwel zwart. Afwerken met Photoshop.
- Privacy Matters
  woensdag 7 september 2005 @ 01:58:04 #117
52349 purplerose
pi_30342337
Valt dit eigenlijk onder high key?

pi_30343697
quote:
Op woensdag 7 september 2005 01:58 schreef purplerose het volgende:

[afbeelding]
Ik denk eerlijk gezegt van niet, ik denk dat er teweinig contast verschillen zijn...
Lees hier binnenkort alles over mij en mn Fok! avonturen, incl. chatlogs en foto's!
  woensdag 7 september 2005 @ 08:41:16 #119
30789 RonaldV
Phabulous Phantoms
pi_30344150
quote:
Op woensdag 7 september 2005 01:58 schreef purplerose het volgende:

[afbeelding]
Het is een foto. En hij is heel erg liicht, maar imho houdt daar het wel zo'n beetje op. Ik verwacht toch iets meer van een high-key foto dan alleen een mond. En dan liefst ook nog wat scherper, want nu lijkt het erop dat er een heel klein korrelig stukje is gehaald uit een veel grotere foto.
- Privacy Matters
pi_30346639
okay, ik heb nog nooit echt foto's geschoten, maar wel altijd geinteresseerd in fotografie. Ik lees hier altijd wel wat mee en bezoek ook voorstellingen.
Nu heb ik zelf een vrij goedkope Sony Cybershot, 1 met 4mp, en vind high key foto's en mooie stijl van fotografie. Kan iemand mij misschien uitleggen hoe ik zo'n foto het beste kan maken, om te beginnen uiteraard, of waar ik een goede uitleg kan vinden? Ik begrijp dat het volkomen aan je lichtinval licht, maar goed... dat zegt niet zo veel. Moet je juist 1 sterke lichtbron hebben? Bijvoorbeeld, een open raam met vol zonlicht en de rest van de kamer wat donker? Of volstaat een flits bijvoorbeeld ook? Moet je uberhaupt wel met flits schieten etc etc?
pi_30346763
quote:
Op woensdag 7 september 2005 08:41 schreef RonaldV het volgende:

[..]

Het is een foto. En hij is heel erg liicht, maar imho houdt daar het wel zo'n beetje op. Ik verwacht toch iets meer van een high-key foto dan alleen een mond. En dan liefst ook nog wat scherper, want nu lijkt het erop dat er een heel klein korrelig stukje is gehaald uit een veel grotere foto.
Het lijkt idd een beetje op een 'standaard'-webcampic. Iets 'ruimer' genomen, en iets contrastrijker doet al een hoop, denk ik.
Que..?
pi_30347021
quote:
Op woensdag 7 september 2005 08:41 schreef RonaldV het volgende:

[..]

Ik zag er even iets heel anders in....
  woensdag 7 september 2005 @ 10:54:16 #123
30789 RonaldV
Phabulous Phantoms
pi_30347063
quote:
Op woensdag 7 september 2005 10:40 schreef Broodbeleg het volgende:
okay, ik heb nog nooit echt foto's geschoten, maar wel altijd geinteresseerd in fotografie. Ik lees hier altijd wel wat mee en bezoek ook voorstellingen.
Nu heb ik zelf een vrij goedkope Sony Cybershot, 1 met 4mp, en vind high key foto's en mooie stijl van fotografie. Kan iemand mij misschien uitleggen hoe ik zo'n foto het beste kan maken, om te beginnen uiteraard, of waar ik een goede uitleg kan vinden? Ik begrijp dat het volkomen aan je lichtinval licht, maar goed... dat zegt niet zo veel. Moet je juist 1 sterke lichtbron hebben? Bijvoorbeeld, een open raam met vol zonlicht en de rest van de kamer wat donker? Of volstaat een flits bijvoorbeeld ook? Moet je uberhaupt wel met flits schieten etc etc?
High key is het tegenovergestelde van low key. Dat betekent dat je de camera instellingen ook omgekeerd moet manipuleren. In plaats van je camera te laten denken dat het heel erg zonnig is (wat ik deed bij mijn foto's) moet je hem juist instellen op zwaar overbewolkt. Mik daarna voor de juiste belichting op een donker deel van je model, en je camera zou de goede insteling voor high key moeten vinden. Het is een kwestie van een beetje experimenteren, maar als je het eenmaal gevonden hebt kun je je niet voorstellen dat het eigenlijk zo simpel is.
- Privacy Matters
pi_30347382
quote:
Op woensdag 7 september 2005 10:54 schreef RonaldV het volgende:

[..]

High key is het tegenovergestelde van low key. Dat betekent dat je de camera instellingen ook omgekeerd moet manipuleren. In plaats van je camera te laten denken dat het heel erg zonnig is (wat ik deed bij mijn foto's) moet je hem juist instellen op zwaar overbewolkt. Mik daarna voor de juiste belichting op een donker deel van je model, en je camera zou de goede insteling voor high key moeten vinden. Het is een kwestie van een beetje experimenteren, maar als je het eenmaal gevonden hebt kun je je niet voorstellen dat het eigenlijk zo simpel is.
Kijk. Hier kunnen we wat mee!
Que..?
pi_30348666
quote:
Op woensdag 7 september 2005 10:54 schreef RonaldV het volgende:

[..]

okay, ik zal het eens gaan proberen. Uiteraard post ik het resultaat hier (verwacht het echter wel pas volgende week).
  woensdag 7 september 2005 @ 11:48:28 #126
30789 RonaldV
Phabulous Phantoms
pi_30348963
Ik heb de tijd

Ow, enne: ik heb het geluk dat ik altijd wel een model heb om op te oefenen. Maar je kunt natuurlijk op van alles oefenen, het hoeft niet per se een (naakt-)model te zijn Als je hier maar veel blote vrouwen post.

[ Bericht 20% gewijzigd door RonaldV op 07-09-2005 11:56:07 (voor mvdlubbe tekst aangepast) ]
- Privacy Matters
  woensdag 7 september 2005 @ 11:49:50 #127
17635 mvdlubbe
het is al ijdelheid
pi_30349006
quote:
Op woensdag 7 september 2005 11:48 schreef RonaldV het volgende:
[...]
Tof.

[ Bericht 22% gewijzigd door mvdlubbe op 07-09-2005 12:02:52 ]
12. Hoe vaak ben je bang dat je leven zonder internet vervelend, leeg en onplezierig zal zijn?
  woensdag 7 september 2005 @ 11:52:21 #128
30789 RonaldV
Phabulous Phantoms
pi_30349077
quote:
Op woensdag 7 september 2005 11:49 schreef mvdlubbe het volgende:

[..]

Shit. .
Zal ik ff editten?
- Privacy Matters
pi_30349114
quote:
Op woensdag 7 september 2005 11:48 schreef RonaldV het volgende:
Maar je kunt natuurlijk op van alles oefenen, het hoeft niet per se een (naakt-)model te zijn.
Beetje jammer dit, idd.
Que..?
  woensdag 7 september 2005 @ 11:54:41 #130
17635 mvdlubbe
het is al ijdelheid
pi_30349137
quote:
Op woensdag 7 september 2005 11:52 schreef RonaldV het volgende:

[..]

Zal ik ff editten?
Dat zou ik wel op prijs stellen ja .
12. Hoe vaak ben je bang dat je leven zonder internet vervelend, leeg en onplezierig zal zijn?
  woensdag 7 september 2005 @ 12:01:53 #131
30789 RonaldV
Phabulous Phantoms
pi_30349394
quote:
Op woensdag 7 september 2005 11:54 schreef mvdlubbe het volgende:

[..]

Dat zou ik wel op prijs stellen ja .
Gedaan
- Privacy Matters
  woensdag 7 september 2005 @ 12:03:06 #132
17635 mvdlubbe
het is al ijdelheid
pi_30349437
Waarvoor dank.
  woensdag 7 september 2005 @ 13:35:24 #133
52349 purplerose
pi_30352283
Oki, thx guys, dan ga ik verder proberen, het is idd wel een stukje van een grotere foto, maar dit was het beste stukje zullen we maar zeggen

Ik probeer gewoon weer verder
  donderdag 8 september 2005 @ 01:01:34 #134
262 Re
Kiss & Swallow
pi_30375884
on topic

is dit een beetje high key?

04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
  donderdag 8 september 2005 @ 07:30:47 #135
1592 Puckzzz
Bitch please!
pi_30377574
Heel mooi Re!

Ik begrijp dat je er bewust voor gekozen hebt scherp te stellen op het linkeroog (voor de kijkers thuis rechts) maar ik had misschien toch wel beide ogen liever scherp gezien
Hey! Het is OK om alleen je eerste twee teennagels te lakken als je van plan bent peeptoes te gaan dragen!
  donderdag 8 september 2005 @ 08:33:05 #136
30789 RonaldV
Phabulous Phantoms
pi_30377980
quote:
Op donderdag 8 september 2005 01:01 schreef Re het volgende:
on topic

[afbeelding]
Ik vind het een mooie foto, maar eigenlijk niet high key genoeg. Vraag is natuurlijk: moet je deze foto nog verder bewerken? Ik vind van niet.
- Privacy Matters
pi_30378578
quote:
Op donderdag 8 september 2005 08:33 schreef RonaldV het volgende:

[..]

Ik vind het een mooie foto, maar eigenlijk niet high key genoeg. Vraag is natuurlijk: moet je deze foto nog verder bewerken? Ik vind van niet.
Waarom vind je hem niet high-key genoeg? Had hij nog lichter gemoeten?
De donkere contrasten vind ik heel erg mooi en ik vind hem denk ik wel licht genoeg anders verlies je zo veel detail in het gezicht.
  donderdag 8 september 2005 @ 09:23:51 #138
30789 RonaldV
Phabulous Phantoms
pi_30378804
quote:
Op donderdag 8 september 2005 09:08 schreef PoseidonVS het volgende:

[..]

Waarom vind je hem niet high-key genoeg? Had hij nog lichter gemoeten?
De donkere contrasten vind ik heel erg mooi en ik vind hem denk ik wel licht genoeg anders verlies je zo veel detail in het gezicht.
Deze post en verder, waar wordt gesproken van "zeer lichte tinten". Volgens mij gaat de foto om de ogen. Al het andere is omgevingslawaai, dus dat druk je dan zo veel mogelijk weg door ze zo licht mogelijk te maken, en dat vind ik onvoldoende gebeurd.

Ik ben het met je eens hoor, de foto zou veel verliezen als je dat dan ook zou doen, maar ik vind hem daardoor dus nu niet low-key genoeg.
- Privacy Matters
pi_30379014
quote:
Op donderdag 8 september 2005 09:23 schreef RonaldV het volgende:

[..]
Ik ben het met je eens hoor, de foto zou veel verliezen als je dat dan ook zou doen, maar ik vind hem daardoor dus nu niet low-key genoeg.
Het is dan ook een hi-key foto, geen low key

Tja, misschien heb je wel gelijk hoor, maar ik denk toch dat het gedeeltelijk iets persoonlijks blijft of iets hi of low-key genoeg is.
Maar dat het een goede foto is staat vast.
pi_30577342
quote:
Op donderdag 8 september 2005 01:01 schreef Re het volgende:
on topic

[afbeelding]
Ik heb er niet echt verstand van zeg maar geen maar dit vind ik toch echt wel een fantastisch mooie foto!
Een befaamde Fransoos zei ooit: Qui ceci lit est un fou.
  woensdag 14 september 2005 @ 18:00:46 #141
30789 RonaldV
Phabulous Phantoms
pi_30577826
quote:
Op donderdag 8 september 2005 09:34 schreef PoseidonVS het volgende:

[..]

Het is dan ook een hi-key foto, geen low key
Eh..
quote:
Tja, misschien heb je wel gelijk hoor, maar ik denk toch dat het gedeeltelijk iets persoonlijks blijft of iets hi of low-key genoeg is.
Maar dat het een goede foto is staat vast.
- Privacy Matters
pi_30660775
Hey luitjes,

vraagje...vinden jullie dit ook low key?

zaterdag 17 september 2005 @ 12:27:21 #143
40714 Subhuman
Televised confession
pi_30660911
quote:
Op zaterdag 17 september 2005 12:21 schreef An24 het volgende:
Hey luitjes,

vraagje...vinden jullie dit ook low key?

[afbeelding]
Ja, dit is zeker low-key!

Mooie foto! Ik vind alleen de ketting een beetje storend.
pi_30661636
Dank je,

ik had idd beter de ketting af kunnen doen...zie het nu ook.
pi_30664123
Idd mooie low-key foto en die ketting is wel weg te photoshoppen toch?
Lees hier binnenkort alles over mij en mn Fok! avonturen, incl. chatlogs en foto's!
  zaterdag 17 september 2005 @ 21:39:07 #146
30789 RonaldV
Phabulous Phantoms
pi_30676499
quote:
Op zaterdag 17 september 2005 12:27 schreef Subhuman het volgende:

[..]

Ja, dit is zeker low-key!

Mooie foto! Ik vind alleen de ketting een beetje storend.
Wat is er storend aan die ketting? Ik vind het een leuke "personal touch".
- Privacy Matters
  zaterdag 17 september 2005 @ 22:06:35 #147
40714 Subhuman
Televised confession
pi_30677606
quote:
Op zaterdag 17 september 2005 21:39 schreef RonaldV het volgende:

[..]

Wat is er storend aan die ketting? Ik vind het een leuke "personal touch".
Ik vind hem storend, hij leidt me te veel af van het onderwerp van de foto.
pi_30678495
quote:
Op zaterdag 17 september 2005 22:06 schreef Subhuman het volgende:

[..]

Ik vind hem storend, hij leidt me te veel af van het onderwerp van de foto.

Zo?
pi_30679090
Die ketting! .
pi_30679314
Ik wil ook photoshoppen, maar jah.... heb 't nie op mn pc staan
It is your friends who make your world!
  zaterdag 17 september 2005 @ 22:49:57 #151
30789 RonaldV
Phabulous Phantoms
pi_30679358
quote:
Op zaterdag 17 september 2005 22:48 schreef Ikiskoel het volgende:
Paint Shop Pro mag ook hoor
Je kunt trouwens van beide programma's een trial versie downloaden op de website van de makers.
- Privacy Matters
pi_30679514
Hehe, gaat ik meteen proberen
  zaterdag 17 september 2005 @ 22:54:54 #153
68154 blackbully
olie doet wonderen op vuur
pi_30679549
quote:

[..]

vervelend is dat wel.
ook last van
maar ach. als dat de enige drempel is dan gaat het toch wel
[quote]Op donderdag 13 juli 2006 23:00 schreef freud het volgende:
Mijn stem voor FA heb je! Beetje rellen is goed. Viva la revolucion!
[/quote]
  zaterdag 17 september 2005 @ 22:55:38 #154
68154 blackbully
pi_30679574
quote:
Op zaterdag 17 september 2005 22:49 schreef RonaldV het volgende:

[..]

Paint Shop Pro mag ook hoor
Je kunt trouwens van beide programma's een trial versie downloaden op de website van de makers.
en dan flink sparen om een goed paket aan te schaffen
[/quote]
pi_30679673
Haha, daar kan ik vast wel aan komen

[ Bericht 13% gewijzigd door Subhuman op 17-09-2005 23:08:03 (oppassen, voor je een verkapte warez-request maakt) ]
  zaterdag 17 september 2005 @ 23:02:37 #156
40714 Subhuman
Televised confession
pi_30679851
En nu weer over high key en low key graag, er zijn ongetwijfeld andere topics over PSP en Photoshop.
pi_30679935
zeg Guttegut, wil je ff van mijn plaatje afblijven? Leer liever zelf hoe ik mijn decollete oppoets

Grapje hoor, ziet er goed uit....ga zeker meer experimenteren met low key en zow, bedankt voor de reacties allemaal.
  zaterdag 17 september 2005 @ 23:05:12 #158
68154 blackbully
pi_30679961
oke eff klein vraagje dan.

een low-key foto maken.

is dat het makkelijkst tedoen door een zwarte achtergrond en dan het model dmv een spot flink verlichten op de plaats die je wel wil zien? of is er een ander foefje om bv. alleen het hoofd van het model duidelijk te hebben en de rest in de schaduw te laten vervagen?
[/quote]
  zaterdag 17 september 2005 @ 23:10:19 #159
30789 RonaldV
Phabulous Phantoms
pi_30680162
quote:
Op zaterdag 17 september 2005 23:05 schreef blackbully het volgende:
oke eff klein vraagje dan.

een low-key foto maken.

is dat het makkelijkst tedoen door een zwarte achtergrond en dan het model dmv een spot flink verlichten op de plaats die je wel wil zien? of is er een ander foefje om bv. alleen het hoofd van het model duidelijk te hebben en de rest in de schaduw te laten vervagen?
Ik deed mijn low-key tegen een witte achtergrond. mijn spot was de zon. Je meet gewoon het licht op het model, en stelt daar je camera op in. De camera zal dat gebruiken als referentie, en de rest veel donkerder maken, zelfs met een witte achtergrond. Met een zwarte achtergrond zal het dus zeker lukken
- Privacy Matters
  zaterdag 17 september 2005 @ 23:14:10 #160
30789 RonaldV
Phabulous Phantoms
pi_30680299
quote:
Op zaterdag 17 september 2005 23:04 schreef An24 het volgende:
zeg ......, wil je ff van mijn plaatje afblijven? Leer liever zelf hoe ik mijn decollete oppoets

Grapje hoor, ziet er goed uit....ga zeker meer experimenteren met low key en zow, bedankt voor de reacties allemaal.
Verrek. An24 is een meisje! Ik dacht een jongen, met spottershobby!
de Antonov An24

- Privacy Matters
pi_30680741
quote:
Op zaterdag 17 september 2005 23:14 schreef RonaldV het volgende:

[..]

Verrek. An24 is een meisje! Ik dacht een jongen, met spottershobby!
de Antonov An24

haha das nou eens humor...nou ja, je bent vergeven (voortaan eis ik alleen zeer positieve kritiek op mijn foto's, haha)

Daarnaast moet je me gelijk nu even uitleggen hoe ik het beste met weinig materiaal een high key foto maak. Ik heb een lichte kamer waar smiddags veel zon op staat, maar het lukt me maar niet om een mooi contrast te krijgen. En kan ik mijn camera het beste handmatig instellen en zo ja, hoe?
  zondag 18 september 2005 @ 00:34:01 #162
30789 RonaldV
Phabulous Phantoms
pi_30683737
quote:
Op zaterdag 17 september 2005 23:25 schreef An24 het volgende:

[..]

haha das nou eens humor...nou ja, je bent vergeven (voortaan eis ik alleen zeer positieve kritiek op mijn foto's, haha)

Daarnaast moet je me gelijk nu even uitleggen hoe ik het beste met weinig materiaal een high key foto maak. Ik heb een lichte kamer waar smiddags veel zon op staat, maar het lukt me maar niet om een mooi contrast te krijgen. En kan ik mijn camera het beste handmatig instellen en zo ja, hoe?
High key is het omgekeerde van low key. Voor low-key mik je met je belichting op een plek die relatief licht is, en je stelt je camera daarop in. Die zal dan als basiswaarde worden genomen voor de rest van de foto, waardoor de rest onderbelicht (en dus donker) zal worden.
Voor high-key moet je niet mikken op een lichte, maar juist op een donkere plek. Die zal dan als basiswaarde worden genomen voor de rest van de foto, waardoor de rest overbelicht (en dus licht) zal worden.

Het lijkt lastig, maar de meeste digitale camera's zijn vrij envoudig op (semi-)handmatige belichting in te stellen. Enig experimenteren doet de rest.
- Privacy Matters
  zondag 18 september 2005 @ 01:24:07 #163
68154 blackbully
pi_30685231
poging van een paar minuten geleden.

ongesoept.
alleen maar overbelicht. (zou in fotosoep nog contrast omhoog gooien denk ik maar iets verbeteren dmv soepen is niet de kunst hier lijkt me)
[/quote]
pi_30689426
quote:
Op zondag 18 september 2005 00:34 schreef RonaldV het volgende:

[..]

High key is het omgekeerde van low key. Voor low-key mik je met je belichting op een plek die relatief licht is, en je stelt je camera daarop in. Die zal dan als basiswaarde worden genomen voor de rest van de foto, waardoor de rest onderbelicht (en dus donker) zal worden.
Voor high-key moet je niet mikken op een lichte, maar juist op een donkere plek. Die zal dan als basiswaarde worden genomen voor de rest van de foto, waardoor de rest overbelicht (en dus licht) zal worden.

Het lijkt lastig, maar de meeste digitale camera's zijn vrij envoudig op (semi-)handmatige belichting in te stellen. Enig experimenteren doet de rest.
ik ga het nog eens proberen, bedankt....

Denk wel met een ander model dan mezelf of met z'n tweetjes....op de een of andere manier lijkt het makkelijker om een low key van jezelf te maken dan een high key.
pi_30690603
quote:
Op zaterdag 17 september 2005 23:04 schreef An24 het volgende:
zeg Guttegut, wil je ff van mijn plaatje afblijven? Leer liever zelf hoe ik mijn decollete oppoets

Ik heb de clone tool gebruikt om je keting weg te halen met een transparantie setting van 80%.
pi_30691204
quote:
Op zondag 18 september 2005 11:49 schreef Gutteguttegut het volgende:

[..]

Ik heb de clone tool gebruikt om je keting weg te halen met een transparantie setting van 80%.
thanks, kan ik het de volgende keer zelf doen
pi_30815148
quote:
Op vrijdag 17 juni 2005 12:54 schreef American_Nightmare het volgende:
Hier wordt 'ie toch automatisch geresized dus dan maar ff klikken.
Bij mij niet

Perrongeluk soort van lowkey geworden vind 't op zich wel grappig dus ga proberen om mooie lowkey foto's te maken
  donderdag 22 september 2005 @ 09:29:36 #168
1592 Puckzzz
Bitch please!
pi_30815518
quote:
Op zondag 18 september 2005 01:24 schreef blackbully het volgende:
poging van een paar minuten geleden.

[afbeelding]

ongesoept.
alleen maar overbelicht. (zou in fotosoep nog contrast omhoog gooien denk ik maar iets verbeteren dmv soepen is niet de kunst hier lijkt me)
hmzzz...nee BB ik vind het een vreemde foto, haar haar is heel korrelig evenals de slip, de achterste arm steekt er nog een beetje raar achter haar rug uit en de blik / pose is het ook niet helemaal.
  donderdag 22 september 2005 @ 09:46:24 #169
1592 Puckzzz
Bitch please!
pi_30815949
quote:
Op donderdag 22 september 2005 09:13 schreef MaRySe het volgende:

[..]

Bij mij niet

[afbeelding]

Perrongeluk soort van lowkey geworden vind 't op zich wel grappig dus ga proberen om mooie lowkey foto's te maken
Deze mag van mij dan ook heel per ongeluk in de vuilnisbak......dit is gewoon een mislukte foto.
pi_30816091
Niet lullig bedoelt, maar ik zie niks op die foto van je Maryse..

Al kan dat aan mn beeldscherm liggen hier.
pi_30816667
quote:
Op donderdag 22 september 2005 09:46 schreef Puckzzz het volgende:

[..]

Deze mag van mij dan ook heel per ongeluk in de vuilnisbak......dit is gewoon een mislukte foto.
Ik zeg toch niet dat ie mooi is 't was wel gewoon licht in m'n kamer en toen kwam dit er uit en dacht ik van *hey*
  donderdag 22 september 2005 @ 10:42:26 #172
1592 Puckzzz
Bitch please!
pi_30817315
quote:
Op donderdag 22 september 2005 10:15 schreef MaRySe het volgende:

[..]

Ik zeg toch niet dat ie mooi is 't was wel gewoon licht in m'n kamer en toen kwam dit er uit en dacht ik van *hey*
uhm..tsja als ik elke foto moet plaatsen waarbij ik denk *hey* dan kan ik wel aan de gang blijven. Een beetje selectiever mag best wel.
het is de bedoeling van dit topic dat je hier Low-of Highkey foto's plaats die met opzet zo gemaakt zijn. Niet om 'ongelukjes' te plaatsen, ik zei het al...daar is een plaats voor: prullenbak.
pi_30821989
@Manneke_Pils: Niets mis met je monitor. Helaas.

"Kunst, en het woord zegt het al, is niet echt." - Harry Mulisch
Ik heb een Hyve. U ook?
pi_30822262
Die is echt mooi, vooral dat oog-gedeelte! Ieder adertje zie je..~!
pi_30824804
Wauwwww! Faux! Die is echt prachtig, net als hierboven al gezegd is: de ogen zijn heel mooi
Portfolio. |
Nikon D50 | Sigma 17-70mm Macro | Nikkor 70-300mm | SB-800
-je webicon gaf een malware-melding in Chrome, vandaar verwijderd-
  vrijdag 23 september 2005 @ 00:50:15 #176
262 Re
Kiss & Swallow
pi_30845583
jammer van de storende neus verder wel mooie bewerking
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_31428151
quote:
Op zondag 4 september 2005 00:08 schreef mvdlubbe het volgende:
Wij hebben ook even wat experimenten uitgevoerd.

Meesterlijk resultaat.
underground forever baby
  zondag 16 oktober 2005 @ 20:53:20 #178
30789 RonaldV
Phabulous Phantoms
pi_31495788
Hi-key in kleur schieten is best nog lastig.

1. Deze foto is gewoon zwaar overbelicht. Het gezicht van het model is vrijwel niet meer te zien.

2. Dit is (voor mij althans) een goed uitgangspunt voor een hi-key foto.

3. En dit is een gewone (zij het iets te lichte) foto.

Natuurlijk moeten foto's nog nabewerkt worden (achtergrond moet veel vager worden bijvoorbeeld), maar voor mij hoef je bij een hi-key foto niet alles van je model te zien, want je laat veel zaken uiteindelijk toch weg. Zo heb ik bij onderstaande foto een kraan weggeshopped, en het bad en de bubbels flink laten wegvallen. Hoe gaan jullie te werk?

- Privacy Matters
  maandag 17 oktober 2005 @ 10:03:55 #179
85237 fr.oosje
het is zoals het is
pi_31506027
Gewoon allemaal overbelicht, in hi-key moet je bijna al je schaduwen wegwerken met licht en/of reflectieschermpjes. Het is niet een kwestie overbelichten!!!!! Bovenstaande foto's zijn gewoon mislukt
  maandag 17 oktober 2005 @ 11:06:38 #180
85235 Tha_Erik
Erik Jezus Klaas.
pi_31507461
Voor school een opdracht moeten maken, maar valt dit ook onder Low-key, of is er te veel licht?

Het was in ieder geval niet echt de bedoeling om er een bepaalde (wel of niet) low-key foto van te maken, maar toch ben ik benieuwd.

Eén deel van het resultaat, andere twee delen waren gewoon te erg om groot te laten zien:

(ik weet het, onscherp enzo)

Resultaat:

Al die willen te kaap'ren varen, moeten mannen met baarden zijn.
Hoogachtend,
Erik.
  maandag 17 oktober 2005 @ 11:14:51 #181
52657 pea4fun
valt geen soep van te maken
pi_31507616
Ik heb ondertussen zoveel soorten uitleg gezien, deze was nog de simpelste http://www.photozone.de/4Technique/compose/hikey.htm maar ik waag me niet meer aan het onderwerp,in zoverre...ik noem mijn foto's geen hi-key of lowkey. Als ik tevreden ben met het resultaat zal het me worst wezen wat voor naamkaartje eraanhangt.
http://www.peaspictorial.com/ Foto's onthouden wat mensen vergeten.
pi_31507892
quote:
Op zaterdag 17 september 2005 22:48 schreef Ikiskoel het volgende:
Je kan ook gratis en voor niks The Gimp downloaden voor zowel XP als Linux/Unix en zelf MAC OS

hier kan je het vinden

http://www.gimp.org/
  maandag 17 oktober 2005 @ 13:33:02 #183
30789 RonaldV
Phabulous Phantoms
pi_31510308
quote:
Op maandag 17 oktober 2005 10:03 schreef fr.oosje het volgende:
Gewoon allemaal overbelicht, in hi-key moet je bijna al je schaduwen wegwerken met licht en/of reflectieschermpjes. Het is niet een kwestie overbelichten!!!!! Bovenstaande foto's zijn gewoon mislukt

Deze foto's zijn gemaakt in een witte, dus maximaal licht reflecterende ruimte met de zon (hoeveel meer licht wil je hebben?) komend van links. Daardoor zijn de schaduwen weg. Aan al je voorwaarden is dus voldaan!

Low key doe je door onderbelichten, dus lijkt het me logisch dat je bij hi-key overbelicht. Als je een beter voorstel hebt hoor ik het graag.

En dan mag jij een ander laten zien hoe het wel moet.
- Privacy Matters
pi_31510470
hier komt de lichtmeter om de hoek kijken , om je hoge en lage lichten goed in orde te krijgen , normaliter mag tussen de hoge en de lage lichten niet meer zitten dan 5 stops.

bij high en low key ga je deze grondregels los laten en meet je het licht van je hoofdonderwerp niet maar eerder het omgevingsgebied , waardoor je belichtig niet op het onderwerp gericht is.

bij high-key(witte fotos) is er nog net sprake van enige vorm van doortekening in huid of structuur van het onderwerp. Het vergt veel oefening om dit voor elkaar te krijgen , het zelfde geld ook voor low-key fotos , waar je juist geen doortekening hebt in de donkere partijen , maar de lichte partijen erin juist weer wel.

doe je het verkeerd , dan zijn de fotos overbelicht al dan niet onderbelicht , waardoor de foto zijn kracht verliest
  maandag 17 oktober 2005 @ 13:44:13 #185
30789 RonaldV
Phabulous Phantoms
pi_31510556
quote:
Op maandag 17 oktober 2005 13:40 schreef morpheus_at_work het volgende:
hier komt de lichtmeter om de hoek kijken , om je hoge en lage lichten goed in orde te krijgen , normaliter mag tussen de hoge en de lage lichten niet meer zitten dan 5 stops.

bij high en low key ga je deze grondregels los laten en meet je het licht van je hoofdonderwerp niet maar eerder het omgevingsgebied , waardoor je belichtig niet op het onderwerp gericht is.

bij high-key(witte fotos) is er nog net sprake van enige vorm van doortekening in huid of structuur van het onderwerp. Het vergt veel oefening om dit voor elkaar te krijgen , het zelfde geld ook voor low-key fotos , waar je juist geen doortekening hebt in de donkere partijen , maar de lichte partijen erin juist weer wel.

doe je het verkeerd , dan zijn de fotos overbelicht al dan niet onderbelicht , waardoor de foto zijn kracht verliest
Eindelijk iemand die wel met een duidelijk verhaal komt. Dank je
- Privacy Matters
  maandag 17 oktober 2005 @ 14:45:28 #186
85237 fr.oosje
het is zoals het is
pi_31511971
quote:
Op maandag 17 oktober 2005 13:33 schreef RonaldV het volgende:

[..]

Deze foto's zijn gemaakt in een witte, dus maximaal licht reflecterende ruimte met de zon (hoeveel meer licht wil je hebben?) komend van links. Daardoor zijn de schaduwen weg. Aan al je voorwaarden is dus voldaan!

Low key doe je door onderbelichten, dus lijkt het me logisch dat je bij hi-key overbelicht. Als je een beter voorstel hebt hoor ik het graag.

En dan mag jij een ander laten zien hoe het wel moet.
Over en onderbelichten betekent dat je vaak ook details verliest en de hoge cq lage lichten. Dat is nou juist niet de bedoeling van een hi-key of low-key opname. De bedoeling si dat je nog wel details blijft zien. Voorbeeld jouw foto's laten in de hoge lichten helemaal geen detail meer zien. Dus mislukt.

Tevens vind ik je reactie wel wat kinderachtig, Je foto's zijn gewoon zwaar overbelicht en dus mislukt meer kan ik er niet van maken.

In vorige topics heb ik al eens voorbeelden laten zien met hoe het wel moet. Daar staan trouwens ook best wel duidelijke omschrijvingen
pi_31512338
@RonaldV , probeer is indirect te verlichten dus of door middel van een soort softbox achtig iets of via reflectoren , door dat je waarschijnlijk hebt ingeflits worden de Hoge Lichten , uit gebeten en bevatten geen detail meer. Als je Hoge Lichten oke zijn , dan zijn je Lage Lichten vaak wel te corrigeren.

Hoge Lichten is het lichtste punt in je foto waar nog doortekening in zit. (zeer belangrijk bij highkey)
Lage Lichten is het donkerste punt in je foto waar nog doortekening in zit.
pi_31512551
Ik vind het wel prettig dat de discussie nu richting technische details verschuift. Ik heb binnenkort een (eerste) high key shoot gepland en alle tips en aanwijzingen zijn van harte welkom.
Mijn DeviantART gallery
,
Best volwassen voor mijn geestelijke leeftijd
pi_31512857
even leuke tip vooral je geen licht meter bij de hand heb , meet het licht via de camera op je palm van je had . tel hierbij stop + 1 erbij , dan zit je redelijk zuiver , je belicht dan bijna nooit over
  maandag 17 oktober 2005 @ 15:58:29 #190
85237 fr.oosje
het is zoals het is
pi_31512927
Oke nog een tip:

Aangezien hi-key een vrij lastige techniek is, is het verstandig om dit gewoon goed te oefenen met een aantal test shots. Een leuke oefening is om een aantal wattestaafjes op een hoof te gooien (mag ook iets anders wits zijn) en probeer deze nu zo te fotograferen dat je slechts een paar doelbewuste lichte schaduwen ziet. Tevens moet in alle wattestaafjes nog wel doortekening zitten. Maw je moet de structuur kunnen zien van de staafjes.

Waarom deze test? Omdat ik te vaak zie dat mensen iets proberen te creeren waarvan men niet weet hoe dit technisch gedaan moet worden. Oke creatieviteit in fotografie is erg belangrijk, maar vergeet aub niet de techniek.
  maandag 17 oktober 2005 @ 16:26:48 #191
85237 fr.oosje
het is zoals het is
  maandag 17 oktober 2005 @ 16:46:20 #192
22914 Shark.Bait
Deze zin geen werkwoord.
pi_31513545
quote:
Op maandag 17 oktober 2005 14:45 schreef fr.oosje het volgende:
Voorbeeld jouw foto's laten in de hoge lichten helemaal geen detail meer zien. Dus mislukt.

Tevens vind ik je reactie wel wat kinderachtig, Je foto's zijn gewoon zwaar overbelicht en dus mislukt meer kan ik er niet van maken.
Dat ze overbelicht zijn, oké. Maar dat wil niet automatisch zeggen dat ze mislukt zijn. Ze zijn wel mislukt als high key, maar niet per sé als foto op zich.
Too many men / There's too many people / Making too many problems / And not much love to go round / Can't you see This is a land of confusion - Genesis
  maandag 17 oktober 2005 @ 17:06:58 #193
85237 fr.oosje
het is zoals het is
pi_31513831
quote:
Op maandag 17 oktober 2005 16:46 schreef Shark.Bait het volgende:

[..]

Dat ze overbelicht zijn, oké. Maar dat wil niet automatisch zeggen dat ze mislukt zijn. Ze zijn wel mislukt als high key, maar niet per sé als foto op zich.
Hmm het zal wel we zitten hier otch in het hi-key topic??? Maar goed zal mijn zin aanpassen. Als hi-key zijn ze mislukt. Zo alle zere teentjes weer goed?
pi_31513925
quote:
Op maandag 17 oktober 2005 17:06 schreef fr.oosje het volgende:

[..]

Hmm het zal wel we zitten hier otch in het hi-key topic??? Maar goed zal mijn zin aanpassen. Als hi-key zijn ze mislukt. Zo alle zere teentjes weer goed?
je eerste link is geen goede high key voorbeeld , anders zou iedere foto met witte achtergrond een high key foto zijn

2de daarin tegen komt al meer in de buurt
  maandag 17 oktober 2005 @ 17:58:07 #195
22914 Shark.Bait
Deze zin geen werkwoord.
pi_31514705
geen zere teentjes. Allen details rechtzetten.
Too many men / There's too many people / Making too many problems / And not much love to go round / Can't you see This is a land of confusion - Genesis
  maandag 17 oktober 2005 @ 22:03:44 #196
30789 RonaldV
Phabulous Phantoms
pi_31518705
quote:
Op maandag 17 oktober 2005 14:45 schreef fr.oosje het volgende:

[..]

Over en onderbelichten betekent dat je vaak ook details verliest en de hoge cq lage lichten. Dat is nou juist niet de bedoeling van een hi-key of low-key opname. De bedoeling si dat je nog wel details blijft zien. Voorbeeld jouw foto's laten in de hoge lichten helemaal geen detail meer zien. Dus mislukt.
Als je teruggelezen had in dit topic dan had je gezien dat er een discussie liep over wat wel en niet high key en low key is. Jouw definitie zoals je die hier post is er één van vele. Geen enkele is gelijk. En als je dan toch terugleest: eerder postte ik al dat je je bij high key volgens mij beperkt tot datgene dat je wel wilt laten zien. En dat is precies wat ik gedaan heb. Ik wilde geen detal laten zien in de hoge lichten. Dus wat jij mislukt noemt, was voor mij juist de bedoeling.
quote:
Kinderachtig? Kinderachtig is als je je zo verheven voelt boven de rest dat je jouw mening als de enige juiste ziet, en niet de moeite van een fatsoenlijke uitleg wilt nemen. Je kreeg waar je om vroeg met mijn antwoord.
Ik zei het hierboven al, en ik postte het enige tijd terug al. Er is op het hele web geen eenduidige definitie van High key of Low key. Wat maakt de jouwe de enige juiste?
quote:
In vorige topics heb ik al eens voorbeelden laten zien met hoe het wel moet. Daar staan trouwens ook best wel duidelijke omschrijvingen
Ik ben dit topic nog even doorgelopen, en afgezien van het gebruikelijke gemierenneuk op andermans foto's heb ik je nog niks zinvols zien toevoegen, terwijl we toch al een poosje hiermee bezig zijn. Nog geen linkje naar je eerdere geweldige foto's en duidelijke omschrijvingen, ook niet toen daarom gevraagd werd.
- Privacy Matters
  maandag 17 oktober 2005 @ 22:12:44 #197
30789 RonaldV
Phabulous Phantoms
pi_31518962
quote:
Op maandag 17 oktober 2005 15:13 schreef morpheus_at_work het volgende:
@RonaldV , probeer is indirect te verlichten dus of door middel van een soort softbox achtig iets of via reflectoren , door dat je waarschijnlijk hebt ingeflits worden de Hoge Lichten , uit gebeten en bevatten geen detail meer. Als je Hoge Lichten oke zijn , dan zijn je Lage Lichten vaak wel te corrigeren.
Ik zal je uitleggen wat ik gedaan heb. Het model ligt in een geheel witte badkamer, met wit schuim in het bad en in direct zonlicht. Er is geen flits aan te pas gekomen. Ik heb de lensopening max dichtgedrukt, en de camera zelf de sluitertijd laten kiezen toen ik op haar (natte, en dus vrij donkere) haar mikte. Pas daarna heb ik afgedrukt. Precies het omgekeerde van wat ik deze zomer met Low Key gedaan heb overigens. Daarna is de foto gephotoshopped, omdat er wat storende elementen in beeld waren, zoals een badkraan.
quote:
Hoge Lichten is het lichtste punt in je foto waar nog doortekening in zit. (zeer belangrijk bij highkey)
Lage Lichten is het donkerste punt in je foto waar nog doortekening in zit.
Morpheus, in dit geval was het mijn bedoeling om alleen maar over te laten wat ik wilde laten zien. Voor mij is de foto geworden zoals ik hem wou hebben. Zoals jij de hoge en lage lichten omschrijft eindig ik simpelweg op een te lichte gewone foto. Overigens voor jou dezelfde vraag als aan fr.oosje: als er op het web geen twee dezelfde omschrijvingen over high key en low key te vinden zijn, waar haal je dan de jouwe vandaan? Ik zie alleen maar persoonlijke meningen van fotografen en voorkeuren van bepaalde fora, maar niemand lijkt het echt te weten.
- Privacy Matters
  maandag 17 oktober 2005 @ 22:19:45 #198
30789 RonaldV
Phabulous Phantoms
pi_31519179
quote:
zie de reactie van sloeber (onderaan) over kleurgebruik.
quote:
Sorry, maar ik zie hier absoluut niet wat er high key aan is. Wat jij blijkbaar mooie lichte foto's vindt, vind ik foto's waarop je te veel detail ziet, en dat wilde ik nou juist laten wegvallen. Deze (verder prima) foto's zijn als de (overigens geweldige foto) van Re die hij eerder in dit topic postte.
- Privacy Matters
  maandag 17 oktober 2005 @ 22:21:14 #199
30789 RonaldV
Phabulous Phantoms
pi_31519227
quote:
Op maandag 17 oktober 2005 17:06 schreef fr.oosje het volgende:

[..]

Hmm het zal wel we zitten hier otch in het hi-key topic??? Maar goed zal mijn zin aanpassen. Als hi-key zijn ze naar jouw mening mislukt. Zo alle zere teentjes weer goed?
Nu wel ja
- Privacy Matters
pi_31519232
Ik doe even een quotetje uit een boek van John Freeman:
quote:
Bij high-key foto's ligt de nadruk van de afdrukken op het lichte gedeelte van de tonenreeks. HK-foto's moeten niet verward worden met afdrukken met een hoog contrast, waarop de verschillen extreem en weinig middentonen aanwezig zijn.
[...]
Zacht en delicaat vormen de essentie van highkey-foto's en u zult bemerken dat u om die fenomenen te bereiken vrijwel altijd zacht licht nodig heeft. Ik gebruik een softbox daarvoor.
Dan komt er nog wat technisch gewauwel over gebruik van flitskoppen / lampen op reflectieschermen waarbij het licht terugkaatst op het model en twee lampen gericht op de achtergrond die de boel daar wit en zacht houden.

Mijn inbreng op deze alleraardigste discussie
"We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')