abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_24315471
quote:
Op vrijdag 31 december 2004 11:07 schreef Patrick281 het volgende:

Door het remmen gaat je motor in de veren-rem los uit de veren, door in een bocht gas te geven gaat hij weer wat inveren.
In-ui-in veren is niet echt bevorderlijk voor je wegligging, vandaar het afbouwend remmen i.c.m. gasgeven.
Klinkt niet echt boeiend

Zolang je maar niet in 1x de voorrem als een gek inknijpt...... afbouwend je rem los laten klinkt mij als onzin..
pi_24315483
quote:
Op vrijdag 31 december 2004 11:08 schreef Mercy_symbol het volgende:

ik heb op verschillende Triumph's gereden en de Daytona was en blijft mijn favoriet
rijden echt geweldig,
Doh zijn geen Honda's hoor
pi_24315518
quote:
Op vrijdag 31 december 2004 11:03 schreef Patrick281 het volgende:
Perifeer kijken
Dit is de mogelijkheid alles rondom goed te zien, terwijl men fixeert.

Ik doe het zeker tegenwoordig, lijkt wel alsof ik tijd over heb tijdens het rijden.
Total controll.

Zoals naar de Maasvlakte zaten Makster en mercy achter mij bij het ingaan van een snelle bocht.
Bocht uit waren ze zo'n beetje verdwenen in mijn spiegels.
Later tijdens het eten vroeg ik aan Mercy wat er was: hmm onoverzichtelijke bocht, ik kende hem niet dus dan doe ik gewoon verzichtig.
Ik vond het juist een open overzichtelijke bocht, had er ook niet eerder gereden (nieuw gedeelte) , en bepaalde in de bocht tot hoever ik kon gaan.
Halverweg deed ik er een schepje bovenop, terwijl ik helemaal de bocht uitkeek maar ook concetreerde op het gedeelte waar ik zat.
dat doen we dus allemaal wel denk ik zo
quote:
Buitenste geloof ik, maar ik doe dat ook nog niet bewust.
Schijnt wat strakker te sturen.
ok iedereen is het er over eens: buitenste it is
quote:
Als je het goed doet dat zit je al goed. Nog meer corrigeren geef onbalans.
ik zou het niet echt corrigeren noemen...
quote:
Er zijn GP coureurs die tot 1/3 van de bocht nog aan het remmen zijn.
Maar of dit ook weggelegd is voor asfaltridders buiten het circuit? Vind het maar gevaarlijk.
Remmen is het moeilijkste wat er is volgens mij. Op/afbouwend remmen is natuurlijk wel logisch..
alleen al daarvoor zou ik het wel willen doen, om de remtechniek goed onder de knie te krijgen.
quote:
Misschien ben je wel te gefixeerd op die ene bocht?
ghe ghe
quote:
Maar het klinkt ook vol vertrouwen in je motor en banden.

Ik stijg ook wel een beetje boven mijzelf uit, kan even iets extra's geven.
yep, dat heb ik ook
quote:
Een hele hoop vragen vind ik een beetje onzin.
valt best mee toch, toch wel leuk om es een keer er over te hebben
  vrijdag 31 december 2004 @ 11:13:18 #54
56000 Patrick281
Oldskool fokker!
pi_24315576
quote:
Door het remmen gaat je motor in de veren-rem los uit de veren, door in een bocht gas te geven gaat hij weer wat inveren.
In-uit-in veren is niet echt bevorderlijk voor je wegligging, vandaar het afbouwend remmen i.c.m. gasgeven.
Of je neemt gewoon een BMW met telelever voorvork, dan heb je die reactiekrachten van het remmen niet meer.

Vandaar al die raceprojecten met andere voorvorken ook.. om de negatieve effecten van het remmen voor/bij/in de bocht te elimineren.

pi_24315588
quote:
Is het een draadloze druppellader?
neuh je sluit de draden aan op de accu, deze werk je netjes weg. hier zit een connector aan om hem aan je druppellader aan te sluiten. hoef je alleen die aan elkaar te pluggen om hem aan te sluiten
  vrijdag 31 december 2004 @ 11:17:33 #56
56000 Patrick281
Oldskool fokker!
pi_24315687
quote:
Op vrijdag 31 december 2004 11:08 schreef Rietvaerder het volgende:

[..]

Klinkt niet echt boeiend

Zolang je maar niet in 1x de voorrem als een gek inknijpt...... afbouwend je rem los laten klinkt mij als onzin..
Hij veert echt een stuk uit die voorvork met het loslaten van je rem, dat kan je gewoon voelen. Voor de achterkant geld hetzelfde als is dat wat lastiger voelbaar. Met name de achterzijde veert weer in bij het gasgeven in de bocht. Je hebt dan dus echt 3 keer een reactie waar je als je het goed doet er maar 1 van krijgt. Het veroorzaakt toch een soort limbodans door je frame. Maar ja we praten hier al over extremen .. circuitrijden dus.
quote:
Op vrijdag 31 december 2004 11:11 schreef One_Punch_Mickey het volgende:
valt best mee toch, toch wel leuk om es een keer er over te hebben
Ik vind het wat ver gezocht .. ze zijn echt gaan brainstormen: we moeten wat op de site zetten.
  vrijdag 31 december 2004 @ 11:18:16 #57
56000 Patrick281
Oldskool fokker!
pi_24315706
quote:
Op vrijdag 31 december 2004 11:13 schreef One_Punch_Mickey het volgende:

[..]

neuh je sluit de draden aan op de accu, deze werk je netjes weg. hier zit een connector aan om hem aan je druppellader aan te sluiten. hoef je alleen die aan elkaar te pluggen om hem aan te sluiten
Oh, ja je schreef dat je hem aan ging sluiten en daarna een stukkie rijden.
pi_24315741
quote:
Op vrijdag 31 december 2004 11:18 schreef Patrick281 het volgende:

[..]

Oh, ja je schreef dat je hem aan ging sluiten en daarna een stukkie rijden.
doe ik toch ook alleen nog niet op de lader
  vrijdag 31 december 2004 @ 11:20:38 #59
56000 Patrick281
Oldskool fokker!
pi_24315765
quote:
Op vrijdag 31 december 2004 11:19 schreef One_Punch_Mickey het volgende:

[..]

doe ik toch ook alleen nog niet op de lader
Dat snap ik nu ..

Is het bij jullie ook oorlog? Hier de hele tijd van die donderslagen al 2 dagen.
pi_24315820
je hoort wel regelmatig een knal of een pijl maar het is nog geen oorlog hier, vanavond wordt het oorlog bij ons voor de deur
  vrijdag 31 december 2004 @ 11:24:17 #61
56000 Patrick281
Oldskool fokker!
pi_24315868
quote:
Op vrijdag 31 december 2004 11:22 schreef One_Punch_Mickey het volgende:
je hoort wel regelmatig een knal of een pijl maar het is nog geen oorlog hier, vanavond wordt het oorlog bij ons voor de deur
Heb je zelf wat gekocht dan .. ik heb 0.0% vuurwerk zelf.
Misschien een burn out met de Beemer geven voor de voordeur? Zullen ze dat waarderen?
quote:
Op vrijdag 31 december 2004 11:11 schreef One_Punch_Mickey het volgende:
dat doen we dus allemaal wel denk ik zo
Vroeger had ik dat toch een stuk minder.
Maar misschien hebben jullie meer talent door het eerder/sneller op te pakken dan ik.
pi_24315934
quote:
Op vrijdag 31 december 2004 11:24 schreef Patrick281 het volgende:
Heb je zelf wat gekocht dan .. ik heb 0.0% vuurwerk zelf.
vuurwerk hoor erbij, dus ja ik heb wat gekocht
quote:
Misschien een burn out met de Beemer geven voor de voordeur? Zullen ze dat waarderen?
ik iig wel en mr. ex-blade ook wel :p de rest ws niet
quote:
Vroeger had ik dat toch een stuk minder.
Maar misschien hebben jullie meer talent door het eerder/sneller op te pakken dan ik.
dat lijkt me voor de hand liggend
pi_24315954
ben weg
pi_24316012
quote:
Op vrijdag 31 december 2004 11:17 schreef Patrick281 het volgende:

[..]

Hij veert echt een stuk uit die voorvork met het loslaten van je rem, dat kan je gewoon voelen. Voor de achterkant geld hetzelfde als is dat wat lastiger voelbaar. Met name de achterzijde veert weer in bij het gasgeven in de bocht. Je hebt dan dus echt 3 keer een reactie waar je als je het goed doet er maar 1 van krijgt. Het veroorzaakt toch een soort limbodans door je frame. Maar ja we praten hier al over extremen .. circuitrijden dus.
Maar waar hebben we het over... als je echt op TOP-niveau rijdt.... merken wij echt niet met onze gammele fietsjes hoor

Edit:
Oh ja, dat zeg je al op t laatst
  vrijdag 31 december 2004 @ 11:37:22 #65
56000 Patrick281
Oldskool fokker!
pi_24316226
quote:
Op vrijdag 31 december 2004 11:29 schreef Rietvaerder het volgende:
Maar waar hebben we het over... als je echt op TOP-niveau rijdt.... merken wij echt niet met onze gammele fietsjes hoor

Edit:
Oh ja, dat zeg je al op t laatst
Tja het staat als vraag op die site, en ze zeggen dat je met die racecursus al snel een niveau bereikt waar je daarvoor alleen nog maar van kon dromen.
(beetje overdreven reclame maken is hun ook niet vreemd )

Maar ik heb vroeger ook wel motorfietsen gehad waarbij ik wachte na het remmen op het uitveren van de voorvork voordat ik ging insturen.
Hier had ik het met die man van MotorXtra over en die wees mij er dus op dat dit erg fout was.

Je moet insturen voor het terugveren, want je motor zet zich met acceleren weer opnieuw in de veren.
Dat stuurt dan dus gelijk een stuk strakker.

Edit:
Afbouwend remmen zal er dan toe bijdragen dat je ook niet zoveel reactie krijgt van je vering/demping.
pi_24316254
quote:
Op vrijdag 31 december 2004 11:37 schreef Patrick281 het volgende:

Hier had ik het met die man van MotorXtra over en die wees mij er dus op dat dit erg fout was.
Insturen voor het terugveren, want je motor zet zich met acceleren weer opnieuw in de veren.
Stuurt dus een stuk strakker.
Duh
pi_24316279
quote:
Op vrijdag 31 december 2004 11:26 schreef One_Punch_Mickey het volgende:

dat lijkt me voor de hand liggend
Eej

Harde kern he
  vrijdag 31 december 2004 @ 11:40:52 #68
56000 Patrick281
Oldskool fokker!
pi_24316337
quote:
Op vrijdag 31 december 2004 11:38 schreef Rietvaerder het volgende:

[..]

Duh
Zie edit over het afbouwende remmen .. daar verbaasde jij je wel over.
quote:
Op vrijdag 31 december 2004 11:38 schreef Rietvaerder het volgende:
Eej

Harde kern he
Was/ben ik ook ..

Vertaald zich nog niet echt in snelheid bij anderen trouwens.
Maar goed dat zien we anders wel bij het circuitrijden. Meten is weten.
  vrijdag 31 december 2004 @ 11:54:50 #69
56000 Patrick281
Oldskool fokker!
  vrijdag 31 december 2004 @ 11:55:22 #70
17596 Makster
Tell them Brother Beavis !!!
pi_24316686
quote:
Op vrijdag 31 december 2004 11:40 schreef Patrick281 het volgende:

[..]

Zie edit over het afbouwende remmen .. daar verbaasde jij je wel over.
[..]

Was/ben ik ook ..

Vertaald zich nog niet echt in snelheid bij anderen trouwens.
Maar goed dat zien we anders wel bij het circuitrijden. Meten is weten.
Het is ook zo een bink heh

W8 maar tot ik een 600 of een 750 ofzo heb dan zal ik je eens laten zien wat snel is, rechtdoor dan heh

Circuit lijkt me echt wel lachen !! Misschien eerst een paar rondjes bij de Pep achterop, kan die het ff voordoen
Daarna zal ik eens laten zien waarom de 400 bekend staat om zijn scherpe sturen om vervolgens met 200 over de curbstones te stuiteren en het gras te kussen
Lake Titikaka, where people are bred without a bunghole....
Whats a bunghole? You're a bunghole! Bunghole!
  vrijdag 31 december 2004 @ 11:58:44 #71
56000 Patrick281
Oldskool fokker!
pi_24316786
quote:
Op vrijdag 31 december 2004 11:55 schreef Makster het volgende:
Het is ook zo een bink heh
Ik reageerde op Riet waarom jullie het sneller opsteken dan ik: omdat OPM harde kern is.

Verder vond Mercy dat we zo aan elkaar gewaagd waren, maar waarom blijf je dan zo ver achter bij snelle bochten.Volgens mij draait het juist niet om rechtuit rijden.
Je kan het nu ook moeilijk onderling vergelijken.

Het zal mij verder weinig boeien wie er sneller is, of beter kan rijden.
Ik heb alleen maar respect voor mensen die het echt kunnen.
En dat zijn diegenen die zich bewezen hebben op de Nordschleife, circuitrijden, sterrijden enz..
Dat heb ik allemaal nog niet gedaan.
quote:
W8 maar tot ik een 600 of een 750 ofzo heb dan zal ik je eens laten zien wat snel is, rechtdoor dan heh
quote:
Circuit lijkt me echt wel lachen !! Misschien eerst een paar rondjes bij de Pep achterop, kan die het ff voordoen
Ik wil de Maasvlakte wel even voordoen.
Op het circuit durf ik niet zo goed .. eerst leren.
Maar misschien valt zo'n dagje enorm mee.
Ik denk wel vrij sneller) te zijn vanaf het begin. Mag ik toch zeggen?

Die Holec gasten .. dat is weer een ander verhaal.
quote:
Daarna zal ik eens laten zien waarom de 400 bekend staat om zijn scherpe sturen om vervolgens met 200 over de curbstones te stuiteren en het gras te kussen

[ Bericht 8% gewijzigd door Patrick281 op 31-12-2004 12:06:50 ]
pi_24317038
quote:
Op vrijdag 31 december 2004 11:55 schreef Makster het volgende:

W8 maar tot ik een 600 of een 750 ofzo heb
Wil weleens met je ruilen hoor, jij op de Bandit en ik op de ZXR... en dan naar Gorinchem, denk je dat je het dan wel red?
  vrijdag 31 december 2004 @ 12:09:41 #73
56000 Patrick281
Oldskool fokker!
pi_24317073
Mijn zwakke punt is trouwens de lage snelheidsbochten.. daar knijp ik hem nog wel eens.
Daar zal bijvoorbeeld Riet mij helemaal het snot voor de ogen rijden.

Geef mij maar +120 km/u boggie's. Dan kan je ook langer voelen hoe het met de grip zit.
Ik ga er meestal iets onder de snelheid in, om er sneller uit te komen dan ik vooraf voor mogelijk hield.

Misschien dat ik met de SM nog wat over dat soort langzamere bochten kan opsteken.
pi_24317082
Als 10-jarig jongetje zonder rbw kom je niet op de Ring vrees ik

Of je moet de Ring afhuren a 3500 euro per uur....

Ideetje van onze Fok MC? Dagje rauzen @ Ring, de hele Ring voor ons eigen alleen

Ik beloof dat als ik de 20 miljoen win dat we dat een dagje gaan doen met zn allen
pi_24317137
quote:
Op vrijdag 31 december 2004 12:09 schreef Patrick281 het volgende:
Mijn zwakke punt is trouwens de lage snelheidsbochten.. daar knijp ik hem nog wel eens.
Daar zal bijvoorbeeld Riet mij helemaal het snot voor de ogen rijden.

Geef mij maar +120 km/u boggie's. Dan kan je ook langer voelen hoe het met de grip zit.
Ik moet het sowieso van lage snelheid hebben met 25kw he

Maar zo zwaar is die Beemer toch niet? De mijne is ook 210kg droog hoor.... waarom lukken lage snelheidsbochtjes dan niet zo goed?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')