abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_24304909
pi_24305009
je bent te vroeg
pi_24305193
Ik ben zelf vergeten welke mailtjes OPM.

Ik kom net toevallig de Triumph Daytone 650 tegen .. toch ook wel een lekker fietsje.
Hoor je weinig van in Nederland..
quote:
What supersports machine has a race-bred chassis offering direct, uncut connectivity and a thrilling engine spinning out a maelstrom of power and torque, wrapped in a distinct, seductive form?

The Daytona 650.


Take the Daytona 650's raucous new fuel-injected, four-cylinder 646cc engine. Who says you can't have it all, anyway? Nobody around here, that's for sure. The Daytona 650's unstoppable surge of top-end power is bolstered with a great gobbet of mid-range torque and the result is a power delivery that works effortlessly on road and addictively on track.

Its peerless handling has been relentlessly honed on the racetrack and the rigid aluminium twin-spar frame, fully adjustable, race-specification suspension, four-piston brake calipers and lightweight wheels offer an undiluted supersports experience. With the added dimension of real world, real roads usability, the benchmark of Triumph's philosophy.

You can have it all. The Daytona 650 proves that.




Spec's.
quote:
Engine Type Liquid-cooled, DOHC, in-line 4-cylinder
Capacity 646cc
Bore/Stroke 68 x 44.5mm
Compression Ratio 12.85:1
Fuel System Twin-butterfly, multipoint sequential electronic fuel injection with forced air induction
Ignition Digital - inductive type - via electronic engine management system
Transmission Primary Drive Gear
Final Drive X ring chain
Clutch Wet, multi-plate
Gearbox 6-speed
Cycle Parts Frame Aluminium beam perimeter
Swingarm Twin-sided, aluminium alloy
Front Wheel Alloy 3-spoke, 17 x 3.5in
Rear Wheel Alloy 3-spoke, 17 x 5.5in
Front Tyre 120/70 ZR 17
Rear Tyre 180/55 ZR 17
Front Suspension 43mm forks with adjustable preload, compression and rebound damping
Rear Suspension Monoshock with adjustable preload and rebound damping
Front Brakes Twin 308mm floating discs, 4 piston calipers
Rear Brakes Single 220mm disc, single piston caliper
Dimensions Length 2112mm (83.1in)
Width (Handlebars) 712mm (28.0in)
Height 1131mm (44.5in)
Seat Height 815mm (32.1in)
Wheelbase 1390mm (54.7in)
Rake/Trail 24.6 degree/89.1mm
Weight (Dry) 165kg (363lbs)
Performance (Measured at crankshaft to DIN 70020) Maximum Power 114PS (112bhp) at 12,500 rpm
Maximum Torque 68Nm (51ft.lbf) at 11,500 rpm
Colours Tornado Red, Racing Yellow
Price £6,499.00 'on the road' retail
(165 kilo en 112 pk aan het achterwiel .. geen topper maar wel one of 4 en duidelijk minder hoogtoerig..)

Beetje Honda/Kawa jatwerk .. dat wel.
pi_24305343
nice hoor ook de voorgaande generaties mogen er wezen, riet en ik hebben het er een tijdje geleden ook over gehad dat geluid maar het zij niet echt betrouwbare blokken of was er iets anders mee
pi_24305461
quote:
Op donderdag 30 december 2004 21:12 schreef One_Punch_Mickey het volgende:
nice hoor ook de voorgaande generaties mogen er wezen, riet en ik hebben het er een tijdje geleden ook over gehad dat geluid maar het zij niet echt betrouwbare blokken of was er iets anders mee
Dit is geen 3 cylinder, dat was er namelijk specifiek anders aan die andere waar jullie het over hadden.

Nadeel van de oude 600 cc Daytona (vanaf 1998) was een gebrek aan vermogen t.o.v. de concurrentie, en ze hadden de injectie niet goed voor elkaar. Zag er redelijk uit, maar werd overal afgekraakt in de pers qua motorblok.

En 10 jaar geleden was Triumph vooral hopeloos te zwaar.

Het gewicht hebben ze nu voor mekaar, vermogen is niet veel minder dan de Honda CBR600RR.
(zo niet gelijk, want Honda geeft 117 pk en Triumph 112 aan het achterwiel )
Dus ze zitten Kawa en Yamaha op de hielen. Mits de injectie lekker loopt.
De oude reageerde vooral te traag.
pi_24305560
dat kan ik mij allemaal niet herrineren dat we het daar over hebben gehad, maar goed. blijft een mooi ding om te zien
pi_24305608
Zaterdag mits het droog is hoop ik wat meer te weten te komen over de Fiero.

Dan misschien volgende week eens wat stappen ondernemen wat betreft de SM.

pi_24305710
wordt wel es tijd om zo'n ding aan te schaffen na al dat gepraat en gekwijl erover
pi_24305733
quote:
Op donderdag 30 december 2004 21:20 schreef One_Punch_Mickey het volgende:
dat kan ik mij allemaal niet herrineren dat we het daar over hebben gehad, maar goed. blijft een mooi ding om te zien
Het draaide om het specifieke geluid van die dingen zoals jij zelf al zei.

Die 3 cylinder waar Riet ook mee gereden had, heeft een diepe roffel zoals een twee cylinder bij lage toeren, en enigzins de jank van een 4 cylinder bij hoge toeren.
  donderdag 30 december 2004 @ 21:28:25 #10
56000 Patrick281
Oldskool fokker!
pi_24305764
quote:
Op donderdag 30 december 2004 21:25 schreef One_Punch_Mickey het volgende:
wordt wel es tijd om zo'n ding aan te schaffen na al dat gepraat en gekwijl erover
Of ineens compleet de aandacht te verliezen voor zo'n ding.
Edit: de accu kan nooit te leeg zijn voor de startmotor in ieder geval.
pi_24305800
leg uit
  donderdag 30 december 2004 @ 21:30:22 #12
49656 Maxxride62
Go Smoke A Dick!
pi_24305815
Zwarte Frame's worden echt de shit

mn 2004 sv is in 2005 ook met het zwarte frame
toch zelf vind ik het grijze frame mooier
maar zit er wel aan te denken om mn velgen zwart te laten poedercoaten

2004


2005


Btw die supermotards roeleren
Mooi driftent rotonde's nemen (Y)
Image is Nothing Style is EVERYTHING!
  donderdag 30 december 2004 @ 21:30:28 #13
56000 Patrick281
Oldskool fokker!
pi_24305896
pi_24305924
quote:
Op donderdag 30 december 2004 21:27 schreef Patrick281 het volgende:

[..]

Het draaide om het specifieke geluid van die dingen zoals jij zelf al zei.

Die 3 cylinder waar Riet ook mee gereden had, heeft een diepe roffel zoals een twee cylinder bij lage toeren, en enigzins de jank van een 4 cylinder bij hoge toeren.
ja dat klopt, dat weet ik nog maar er werd toen ook een minpunt (niet die jij noemde) genoemd die ik me niet meer kan herrineren.
  donderdag 30 december 2004 @ 21:34:50 #16
56000 Patrick281
Oldskool fokker!
pi_24305928
quote:
Op donderdag 30 december 2004 21:30 schreef Maxxride62 het volgende:
Zwarte Frame's worden echt de shit

mn 2004 sv is in 2005 ook met het zwarte frame
toch zelf vind ik het grijze frame mooier


Maar de Yamaha R1 heeft het toch al 1-2 jaar?
quote:
maar zit er wel aan te denken om mn velgen zwart te laten poedercoaten
En wat denk je van goudkleurig?
quote:
Btw die supermotards roeleren
Mooi driftent rotonde's nemen (Y)


En ik zal mij een stukkie veiliger voelen in de winter met minder kilo's onder mij.
Voor woon~werk verkeer verwacht ik ook een handig dingetje -snel in uit de schuur.
En zo'n 1 pitter wordt vast wel warm bij 10 kilometer rijden.

Val je om dan kost het plasticwerk echt 3 keer niks. Het voorspatbord is bijvoorbeeld ¤ 17,50.
pi_24305950
hey pat al bijna een SM aangeschaft?
Hopeloos benzine verslaafd
  donderdag 30 december 2004 @ 21:37:53 #18
56000 Patrick281
Oldskool fokker!
pi_24306015
quote:
Op donderdag 30 december 2004 21:35 schreef Youp het volgende:
hey pat al bijna een SM aangeschaft?
Het wordt iets betrouwbaarders Youp. En wat minder heftig.

Maar eerst even de auto shaffen dit weekend.
De achteruitrijversnelling doet het niet meer, en er is vermogen verdwenen.
pi_24306415
quote:
Op donderdag 30 december 2004 21:37 schreef Patrick281 het volgende:

[..]

Het wordt iets betrouwbaarders Youp. En wat minder heftig.

Maar eerst even de auto shaffen dit weekend.
De achteruitrijversnelling doet het niet meer, en er is vermogen verdwenen.
da's minder.. maar pssst iets betrouwbaarders als 500 2t is er niet daar zit niks op en aan en kan niks kapot an btw wat wil je.. die ktm wat je hier boven ergens gepost hebt?

-edit-

wat vond je nog van de filmpjes..?
Hopeloos benzine verslaafd
  donderdag 30 december 2004 @ 22:26:23 #20
56000 Patrick281
Oldskool fokker!
pi_24307316
quote:
Op donderdag 30 december 2004 21:54 schreef Youp het volgende:
da's minder.. maar pssst iets betrouwbaarders als 500 2t is er niet daar zit niks op en aan en kan niks kapot an
500 cc 2 takt: (even kort door de bocht, t'is een onwijs gaaf ding )
Even aantrappen om even een blokkie te rijden is er niet bij, half gas / rustig rijden vind'ie niet prettig.
Zuipt alsof het een oude auto is, doet geen 50.000 kilometer met een zuiger.
quote:
btw wat wil je.. die ktm wat je hier boven ergens gepost hebt?
KTM blijft dan over.

Al vind ik die CR500 van Marktplaats ook nog steeds
Maar ik ga er dagelijks mee rijden, dus lijkt mij een viertakt verstandiger ivm dat aantrappen, verbruik, rustig rijden enz.
quote:
wat vond je nog van de filmpjes..?
Onwijs kick.
pi_24307614
quote:
Op donderdag 30 december 2004 22:26 schreef Patrick281 het volgende:

[..]

500 cc 2 takt: (even kort door de bocht, t'is een onwijs gaaf ding )
Even aantrappen om even een blokkie te rijden is er niet bij, half gas / rustig rijden vind'ie niet prettig.
Zuipt alsof het een oude auto is, doet geen 50.000 kilometer met een zuiger.
[..]

KTM blijft dan over.

Al vind ik die CR500 van Marktplaats ook nog steeds
Maar ik ga er dagelijks mee rijden, dus lijkt mij een viertakt verstandiger ivm dat aantrappen, verbruik, rustig rijden enz.
[..]

Onwijs kick.
hehe, wel heel erg vet die LC4
Hopeloos benzine verslaafd
  donderdag 30 december 2004 @ 22:47:09 #22
56000 Patrick281
Oldskool fokker!
pi_24307894
quote:
Op donderdag 30 december 2004 22:37 schreef Youp het volgende:

[..]

hehe, wel heel erg vet die LC4
Tnx ik vind het ook een heel mooi model. Er moet alleen nog een ander stuurkuipje op.

Honda heeft ook een nieuwe 4 takt SM voor op de weg uitgebracht. Klik!



Alleen jammer van die millieueisen tegenwoordig. Vermogen blijft een beetje achter.
Die KTM heeft trouwens ook restrictie's. Eruithalen dus.
pi_24308099
quote:
Op donderdag 30 december 2004 22:47 schreef Patrick281 het volgende:

[..]

Tnx ik vind het ook een heel mooi model. Er moet alleen nog een ander stuurkuipje op.

Honda heeft ook een nieuwe 4 takt SM voor op de weg uitgebracht. Klik!

[afbeelding]

Alleen jammer van die millieueisen tegenwoordig. Vermogen blijft een beetje achter.

Die KTM heeft trouwens ook restrictie's. Eruithalen dus.
idd die honda is een beetje jammer ik dacht 180 kilo en in de 30pk
en fabrieks SM's zijn meestal niet zo vet als zelf gebouwde op enkele uitzonderingen na (Husky NOX bijvoorbeeld )
die LC4 500cc zit toch zo richting de 50pk en 120 kilo oid is het niet?
Hopeloos benzine verslaafd
  donderdag 30 december 2004 @ 23:11:24 #24
56000 Patrick281
Oldskool fokker!
pi_24308383
quote:
Op donderdag 30 december 2004 22:54 schreef Youp het volgende:

[..]

idd die honda is een beetje jammer ik dacht 180 kilo en in de 30pk
en fabrieks SM's zijn meestal niet zo vet als zelf gebouwde op enkele uitzonderingen na (Husky NOX bijvoorbeeld )
Ik moet je eerlijk zeggen dat ik er te weinig van weet om die Husk te kennen.
Iedereen heeft er erover, dat moet ik wel zeggen, maar gezien of gezocht heb ik hem nog niet.
quote:
die LC4 500cc zit toch zo richting de 50pk en 120 kilo oid is het niet?
Alles een beetje minder.

KTM is een beetje vaag .. 450 cc, ca 38 pk schat ik kan wat meer zijn (620cc LC 4 is iets van 50 pk) en een wel weer opgegeven gewicht van 113.5 kilogram droog.

Ze zijn niet zo opgevoerd als sommige Husky's. 70 pk uit 600 cc viertakt.
Alleen dan wel iedere 500 km olie verversen.
pi_24308547
JA HOI
quote:
Wat moet dit betekenen...... subtiele manier om te vertellen dat ik mn Bandit moet houden?
pi_24308605
Hee Mark, die Pepijn kan idd aardig inpakken de laatste tijd of niet

Mentale aftakeling?
  vrijdag 31 december 2004 @ 01:10:18 #27
56000 Patrick281
Oldskool fokker!
pi_24310333
quote:
Op donderdag 30 december 2004 23:22 schreef Rietvaerder het volgende:
JA HOI
[..]

Wat moet dit betekenen...... subtiele manier om te vertellen dat ik mn Bandit moet houden?
.. ook een goedkope manier .. neem er 1 bij voor weinig.

Matige replica trouwens ..
quote:
Op donderdag 30 december 2004 23:27 schreef Rietvaerder het volgende:
Hee Mark, die Pepijn kan idd aardig inpakken de laatste tijd of niet

Mentale aftakeling?
Vaaaag .. ik geef best iets toe als ik iets niet weet.
pi_24310410
quote:
Op donderdag 30 december 2004 23:11 schreef Patrick281 het volgende:

[..]

Ik moet je eerlijk zeggen dat ik er te weinig van weet om die Husk te kennen.
Iedereen heeft er erover, dat moet ik wel zeggen, maar gezien of gezocht heb ik hem nog niet.
[..]

Alles een beetje minder.

KTM is een beetje vaag .. 450 cc, ca 38 pk schat ik kan wat meer zijn (620cc LC 4 is iets van 50 pk) en een wel weer opgegeven gewicht van 113.5 kilogram droog.

Ze zijn niet zo opgevoerd als sommige Husky's. 70 pk uit 600 cc viertakt.
Alleen dan wel iedere 500 km olie verversen.
ach beetje opvoeren hier en daar en je haalt er de 40 RWHP ook wel uit

husky nox :





ik dacht 65 RWHP met 570cc en hij weegt 100 kilo precies.. alles is van carbon en of titanium en hij kost nieuw iets van 20k

ktm heeft ook zo een paar modellen
Hopeloos benzine verslaafd
pi_24310794
quote:
Op donderdag 30 december 2004 22:54 schreef Youp het volgende:

[..]

idd die honda is een beetje jammer ik dacht 180 kilo en in de 30pk
en fabrieks SM's zijn meestal niet zo vet als zelf gebouwde op enkele uitzonderingen na (Husky NOX bijvoorbeeld )
die LC4 500cc zit toch zo richting de 50pk en 120 kilo oid is het niet?
Koekblik waarden
  vrijdag 31 december 2004 @ 08:18:59 #30
17709 hollander172
Sea por favor apacible con mí.
pi_24313619
Goedemorgen.
Capa del satén blanco, Cuerpo del acero, Corazón del oro.
  vrijdag 31 december 2004 @ 08:33:23 #31
17596 Makster
Tell them Brother Beavis !!!
pi_24313674
quote:
Op vrijdag 31 december 2004 01:13 schreef Youp het volgende:

[..]

ach beetje opvoeren hier en daar en je haalt er de 40 RWHP ook wel uit

husky nox :

[afbeelding]

[afbeelding]

ik dacht 65 RWHP met 570cc en hij weegt 100 kilo precies.. alles is van carbon en of titanium en hij kost nieuw iets van 20k

ktm heeft ook zo een paar modellen
Damn

Owja, werkse mensen
Lake Titikaka, where people are bred without a bunghole....
Whats a bunghole? You're a bunghole! Bunghole!
pi_24313755
quote:
Op vrijdag 31 december 2004 08:33 schreef Makster het volgende:
Damn
damn indeed
quote:
Owja, werkse mensen
werk ze...volgens mij ben jij de enige
  vrijdag 31 december 2004 @ 09:03:30 #33
17709 hollander172
Sea por favor apacible con mí.
pi_24313818
quote:
Op vrijdag 31 december 2004 08:49 schreef One_Punch_Mickey het volgende:
werk ze...volgens mij ben jij de enige
Waarom ben jij dan zo vroeg op?
Capa del satén blanco, Cuerpo del acero, Corazón del oro.
pi_24313842
quote:
Op vrijdag 31 december 2004 09:03 schreef hollander172 het volgende:
Waarom ben jij dan zo vroeg op?
vroeg dit is uitslapen voor mij nee, ik ben altijd vroeg wakker ritme he...
  vrijdag 31 december 2004 @ 09:28:31 #35
17596 Makster
Tell them Brother Beavis !!!
pi_24313961
quote:
Op vrijdag 31 december 2004 08:49 schreef One_Punch_Mickey het volgende:

[..]

damn indeed
[..]

werk ze...volgens mij ben jij de enige
Daarom ook de

Ik weet dat ik vandaag de enige fanatiekeling ben
Lake Titikaka, where people are bred without a bunghole....
Whats a bunghole? You're a bunghole! Bunghole!
  vrijdag 31 december 2004 @ 10:21:27 #36
56000 Patrick281
Oldskool fokker!
pi_24314511
quote:
Op vrijdag 31 december 2004 09:03 schreef hollander172 het volgende:

[..]

Waarom ben jij dan zo vroeg op?
Dat doet'ie al het hele jaar voor zover ik weet.

OPM: http://www.race-academy.nl
  vrijdag 31 december 2004 @ 10:31:36 #37
56000 Patrick281
Oldskool fokker!
pi_24314678
quote:
Op vrijdag 31 december 2004 01:13 schreef Youp het volgende:

[..]

ach beetje opvoeren hier en daar en je haalt er de 40 RWHP ook wel uit

husky nox :

[afbeelding]

[afbeelding]

ik dacht 65 RWHP met 570cc en hij weegt 100 kilo precies.. alles is van carbon en of titanium en hij kost nieuw iets van 20k

ktm heeft ook zo een paar modellen
Nice ..

Waarom staat de achterkant op een slick band en de voorkant op profiel?
Hij rijd meer op/met het achterwiel blijkbaar.

Er staan idd tegenwoordig ook een hoop off the roads op wegbanden bij KTM. ( tegenwoordig, kijk pas sinds 2 maanden )
Of ik moet SM zeggen natuurlijk.

quote:
Ready to Race in the S1 category, thanks to its super-agile handling and miniumal weight. Lots of torque and plenty of power, which is passed to the asphalt via the specially tuned, 6-gear transmission and 165 slicks.
Standaard slickie's.
pi_24314946
quote:
Op vrijdag 31 december 2004 01:10 schreef Patrick281 het volgende:

[..]

.. ook een goedkope manier .. neem er 1 bij voor weinig.
Heb er al 2..... 1 standaard en 1 omgebouwd tot streetfighter
pi_24314952
quote:
Op vrijdag 31 december 2004 10:21 schreef Patrick281 het volgende:
Dat doet'ie al het hele jaar voor zover ik weet.
behalve toen ik werkeloos was toen kon ik opeens niet eerder opstaan dan 1100 uur
quote:


dat klinkt erg goed ik ga er serieus over nadenken, ff wat info lezen
quote:
20 redenen om deze training te volgen
enkele vragen denk ik wel te kunnen beantwoorden:
quote:
4. Is de knie op het asfalt alleen stoer of ook een hulpmiddel?
niks stoer (ok, wel een beetje ) maar door een knie uit te steken kun je een betere balans vinden voor je zitpositie als je in de bocht hangt.
quote:
5. Ooit gehoord van perifeer kijken / "soft eyes"?
nope, wat is dat? of doen wij het allemaal al?
quote:
6. Op welke voetsteun(en) oefen je druk uit in een bocht? Waarom? En wat gebeurt er dan?
op de binnenste, omdat je die kant op leunt. wat er gebeurd? geen idee
quote:
7. Waarom hang je naast de motor? Hoe doe je dat?
balans. hoe? gewoon iets verzitten en dan iets verder naarmate je verder de bocht in gaat.
quote:
8. Begin je met het rempunt te verleggen of met het kiezen van het punt in de bocht waar je de rem loslaat?
dit zou ik graag willen weten.
quote:
16. Is het van belang de kaken strak op elkaar te houden of doe je dat juist niet? Waarom? Wat zegt het je?
doe ik juist niet, ik ga eigenlijk best relaxed de bocht in. ik merk ook dat mijn ademhaling rustiger wordt.

wat vinden jullie?
  vrijdag 31 december 2004 @ 10:44:55 #40
17596 Makster
Tell them Brother Beavis !!!
pi_24314960
Ik ben toch best wel fan van een SM

In principe zou ik mijn SS kunnen verkopen, maar dan zit ik dus met een SM. Opzich niet erg maar stel ik wil een stukkie gaan gummen, dan ja, dan gaan dat dus geen tourritten worden van + 200 kilometer.

Hoe zit het met het onderhoud van zo een ding? Die KTM is 4 takt toch?

Misschien eerst is een proefrit sjeffen voordat ik mezelf weer gek ga denken

Of, als Pep nou is opschiet met zijn aanschaf dan rij ik daar gewoon een stukkie op, kilomterer of 7000 ofzo
Lake Titikaka, where people are bred without a bunghole....
Whats a bunghole? You're a bunghole! Bunghole!
pi_24314961
quote:
Op vrijdag 31 december 2004 08:33 schreef Makster het volgende:

Owja, werkse mensen
pi_24315020
quote:
Er wordt van u door BACH DV-productions een persoonlijke video tijdens de trainingsdagen gemaakt (exclusief cursusprijs).
  vrijdag 31 december 2004 @ 10:48:25 #43
17596 Makster
Tell them Brother Beavis !!!
pi_24315040
quote:
Op vrijdag 31 december 2004 10:44 schreef One_Punch_Mickey het volgende:

[..]

behalve toen ik werkeloos was toen kon ik opeens niet eerder opstaan dan 1100 uur
[..]



dat klinkt erg goed ik ga er serieus over nadenken, ff wat info lezen
[..]

enkele vragen denk ik wel te kunnen beantwoorden:
[..]

niks stoer (ok, wel een beetje ) maar door een knie uit te steken kun je een betere balans vinden voor je zitpositie als je in de bocht hangt.
[..]

nope, wat is dat? of doen wij het allemaal al?
[..]

op de binnenste, omdat je die kant op leunt. wat er gebeurd? geen idee
[..]

balans. hoe? gewoon iets verzitten en dan iets verder naarmate je verder de bocht in gaat.
[..]

dit zou ik graag willen weten.
[..]

doe ik juist niet, ik ga eigenlijk best relaxed de bocht in. ik merk ook dat mijn ademhaling rustiger wordt.

wat vinden jullie?
Ik vind dat je niet op de binnenste step druk moet uitoefenen maar de buitenste zodat je motor meer recht op komt te staan en je harder / sneller de bocht door kan

oor de rest kan ik je aardig in je antwoorden vinden behalve dat het vooral ook tof is om een knie aan de grond te leggen
Lake Titikaka, where people are bred without a bunghole....
Whats a bunghole? You're a bunghole! Bunghole!
  vrijdag 31 december 2004 @ 10:51:28 #44
56000 Patrick281
Oldskool fokker!
pi_24315107
quote:
Op vrijdag 31 december 2004 10:44 schreef Makster het volgende:
Ik ben toch best wel fan van een SM
quote:
In principe zou ik mijn SS kunnen verkopen, maar dan zit ik dus met een SM. Opzich niet erg maar stel ik wil een stukkie gaan gummen, dan ja, dan gaan dat dus geen tourritten worden van + 200 kilometer.
Alleen nog maar ritjes met de Holec groep dus.
Moet je wel vooraan proberen te rijden bij de rotondes.
Op het rechte stuk knallen ze je er wel uit.
quote:
Hoe zit het met het onderhoud van zo een ding? Die KTM is 4 takt toch?
Precies, dus valt best mee. Iedere 3.000 km zou ik de olie doen, iedere 6.000 de kleppen.
Dat is allemaal zelf te doen bij zo'n ding.
quote:
Misschien eerst is een proefrit sjeffen voordat ik mezelf weer gek ga denken
Ik ken het ..
quote:
Of, als Pep nou is opschiet met zijn aanschaf dan rij ik daar gewoon een stukkie op, kilomterer of 7000 ofzo
Ik kom wel even langs idd .. hoewel Dordrecht is net te ver voor zo'n ding.
pi_24315267
vanmiddag ben ik er niet...over een half uur naar de garage om die nieuwe banden erop te laten leggen, dan weer terug om die wielen eronder te zetten.

dan is het tijd voor mijn zxr waar ik alweer 2 weken niet meer op heb gereden druppellader aansluiten en als het meezit ff een stukkie rijden
pi_24315301
Ikke ook ff doen
quote:
1. Hoe houd je de clipons (stuur) vast: stevig? los? Is het een handvat of alleen een stuur?

2. Zit je op het zadel of juist niet?

3. Gebruik je contactvlakken van de motor? en zo ja, welke en waarom?

4. Is de knie op het asfalt alleen stoer of ook een hulpmiddel?

5. Ooit gehoord van perifeer kijken / "soft eyes"?

6. Op welke voetsteun(en) oefen je druk uit in een bocht? Waarom? En wat gebeurt er dan?

7. Waarom hang je naast de motor? Hoe doe je dat?

8. Begin je met het rempunt te verleggen of met het kiezen van het punt in de bocht waar je de rem loslaat?

9. Tot hoe ver en hoe schuin in de bocht kun je de voorrem gebruiken?

10. Remmend tot diep in de bocht is gevaarlijk of maakt een hoge bochtensnelheid juist mogelijk? Waarom?

11. Doe je het gas dicht in de bocht of juist niet?

12. Rem je voor de bocht door op de motor terug te schakelen of juist niet?

13. Waar en hoe houd je je hoofd als je naast de motor hangt?

14. Het in twee fasen door de bocht kijken: bekend?

15. Spencer-methode van gas en remmen in de bocht: bekend?

16. Is het van belang de kaken strak op elkaar te houden of doe je dat juist niet? Waarom? Wat zegt het je?

17. Is snelheid gevaarlijk of juist je vriend? Hoe pas je dat toe?

18. Ga je zo vroeg mogelijk de bocht in of juist niet?

19. Bouw je remdruk geleidelijk op en weer af, of juist niet?

20. De motor gaat door de bocht omdat je ernaast hangt of alleen door te sturen
1. Losjes, als je te hard in het stuur/de clipons knijpt krijg je pijn je spieren plus je rijdt niet relaxed. En je clipons zijn handvatten... geen stuur

2. Rechuit wel, in langzamere bochten waar je een KD maakt zet je 1 bil naast het zadel.

3. Contactvlakken

4. KD word gebruikt voor zowel grondspeling te behouden als je lijn te behouden

5. Nein

6. Sowieso niet de binnenste, want als deze aan de grond zit tilt ie je achterwiel op Buitenste dus..... om te corrigeren o.a.

7. Grondspeling behouden en harder de bocht omkunnen (gewichtsverplaatsing)

8. Ligt aan het type motor.... sommige motoren kan je nog prima in de bocht bijremmen, bij sommige is dat er niet bij, ik geef de voorkeur aan voor de bocht remmen.

9. Ligt ook weer aan het type motor, maar iig net zo hard dat je voorrem niet blokkeerd

10. Niet perse gevaarlijk maar of het tot een snellere tijd leidt... neh

11. Bij voorkeur niet want als je vermogen op je achterwiel hebt behoud de motor beter zijn lijn en met gas los kan hij de bocht invallen, maar soms is het niet anders.... in bijv langzamere scherpe bochten.

12. Ligt eraan hoeveel je je snelheid moet aanpassen en met welke snelheid je komt aanrijden... > snelle bocht = paar tikje sterug, anders gewoon remmen

13. Altijd ver vooruit kijken en kijken naar het punt waar je heen wilt...

14. Eerst bocht verkennen op o.a. vuil en daarna dus naar het punt gaan kijken waar je heen wilt.

15. Euh nee.

16. Nee, nooit opgefokt raken, gewoon beetje met gezonde spanning, dan heb je de beste concentratie

17. Deze vraag snap ik niet helemaal... ik zou zeggen beide.

18. Ligt helemaal aan het type bocht, over het algemeen wel.

19. Wel geleidelijk opbouwen ivm een blokkerend voorwiel. Geleidelijk afbouwen Nooit van gehoord

20. Door de sturen natuurlijk, ernaast hangen is maar een hulpmiddel.


Zo... geslaagd?
  vrijdag 31 december 2004 @ 11:03:17 #47
56000 Patrick281
Oldskool fokker!
pi_24315362
quote:
Op vrijdag 31 december 2004 10:44 schreef One_Punch_Mickey het volgende:
nope, wat is dat? of doen wij het allemaal al?
Perifeer kijken
Dit is de mogelijkheid alles rondom goed te zien, terwijl men fixeert.

Ik doe het zeker tegenwoordig, lijkt wel alsof ik tijd over heb tijdens het rijden.
Total controll.

Zoals naar de Maasvlakte zaten Makster en mercy achter mij bij het ingaan van een snelle bocht.
Bocht uit waren ze zo'n beetje verdwenen in mijn spiegels.
Later tijdens het eten vroeg ik aan Mercy wat er was: hmm onoverzichtelijke bocht, ik kende hem niet dus dan doe ik gewoon verzichtig.
Ik vond het juist een open overzichtelijke bocht, had er ook niet eerder gereden (nieuw gedeelte) , en bepaalde in de bocht tot hoever ik kon gaan.
Halverweg deed ik er een schepje bovenop, terwijl ik helemaal de bocht uitkeek maar ook concentreerde op het gedeelte waar ik zat.
quote:
op de binnenste, omdat je die kant op leunt. wat er gebeurd? geen idee
Buitenste geloof ik, maar ik doe dat ook nog niet bewust.
Schijnt wat strakker te sturen.
quote:
balans. hoe? gewoon iets verzitten en dan iets verder naarmate je verder de bocht in gaat.
Als je het goed doet dat zit je al goed. Nog meer corrigeren geef onbalans.
quote:
dit zou ik graag willen weten.
Er zijn GP coureurs die tot 1/3 van de bocht nog aan het remmen zijn.
Maar of dit ook weggelegd is voor asfaltridders buiten het circuit? Vind het maar gevaarlijk.
Remmen is het moeilijkste wat er is volgens mij. Op/afbouwend remmen is natuurlijk wel logisch..
quote:
doe ik juist niet, ik ga eigenlijk best relaxed de bocht in. ik merk ook dat mijn ademhaling rustiger wordt.
Misschien ben je wel te gefixeerd op die ene bocht?
Maar het klinkt ook vol vertrouwen in je motor en banden.

Ik stijg ook wel een beetje boven mijzelf uit, kan even iets extra's geven.
quote:
wat vinden jullie?
Een hele hoop vragen vind ik een beetje onzin.
  vrijdag 31 december 2004 @ 11:07:25 #48
56000 Patrick281
Oldskool fokker!
pi_24315444
quote:
Op vrijdag 31 december 2004 10:59 schreef One_Punch_Mickey het volgende:
druppellader aansluiten en als het meezit ff een stukkie rijden
Is het een draadloze druppellader?
quote:
Op vrijdag 31 december 2004 11:00 schreef Rietvaerder het volgende:
19. Wel geleidelijk opbouwen ivm een blokkerend voorwiel. Geleidelijk afbouwen Nooit van gehoord
Door het remmen gaat je motor in de veren-rem los uit de veren, door in een bocht gas te geven gaat hij weer wat inveren.
In-uit-in veren is niet echt bevorderlijk voor je wegligging, vandaar het afbouwend remmen i.c.m. gasgeven.
pi_24315447
quote:
Op vrijdag 31 december 2004 11:03 schreef Patrick281 het volgende:


Een hele hoop vragen vind ik een beetje onzin.
Idd
  vrijdag 31 december 2004 @ 11:08:09 #50
66676 Mercy_symbol
Bwoaperszkilometerduivel
pi_24315461
quote:
Op donderdag 30 december 2004 21:07 schreef Patrick281 het volgende:
Ik ben zelf vergeten welke mailtjes OPM.

Ik kom net toevallig de Triumph Daytone 650 tegen .. toch ook wel een lekker fietsje.
Hoor je weinig van in Nederland..
[..]

[afbeelding]

[afbeelding]

Spec's.
[..]

(165 kilo en 112 pk aan het achterwiel .. geen topper maar wel one of 4 en duidelijk minder hoogtoerig..)

Beetje Honda/Kawa jatwerk .. dat wel.
Wow eens een keer een zeer mooie en strakke motor

ik heb op verschillende Triumph's gereden en de Daytona was en blijft mijn favoriet
rijden echt geweldig, ( al heb ik op de oude versie's gereden begin jaren 90) dus zal er nu wel heel veel veranderd zijn,
ride like a devil...... feel like a god !
Let's race
Buienradar
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')