quote:What supersports machine has a race-bred chassis offering direct, uncut connectivity and a thrilling engine spinning out a maelstrom of power and torque, wrapped in a distinct, seductive form?
The Daytona 650.
Take the Daytona 650's raucous new fuel-injected, four-cylinder 646cc engine. Who says you can't have it all, anyway? Nobody around here, that's for sure. The Daytona 650's unstoppable surge of top-end power is bolstered with a great gobbet of mid-range torque and the result is a power delivery that works effortlessly on road and addictively on track.
Its peerless handling has been relentlessly honed on the racetrack and the rigid aluminium twin-spar frame, fully adjustable, race-specification suspension, four-piston brake calipers and lightweight wheels offer an undiluted supersports experience. With the added dimension of real world, real roads usability, the benchmark of Triumph's philosophy.
You can have it all. The Daytona 650 proves that.
(165 kilo en 112 pk aan het achterwiel .. geen topper maar wel one of 4 en duidelijk minder hoogtoerig..)quote:Engine Type Liquid-cooled, DOHC, in-line 4-cylinder
Capacity 646cc
Bore/Stroke 68 x 44.5mm
Compression Ratio 12.85:1
Fuel System Twin-butterfly, multipoint sequential electronic fuel injection with forced air induction
Ignition Digital - inductive type - via electronic engine management system
Transmission Primary Drive Gear
Final Drive X ring chain
Clutch Wet, multi-plate
Gearbox 6-speed
Cycle Parts Frame Aluminium beam perimeter
Swingarm Twin-sided, aluminium alloy
Front Wheel Alloy 3-spoke, 17 x 3.5in
Rear Wheel Alloy 3-spoke, 17 x 5.5in
Front Tyre 120/70 ZR 17
Rear Tyre 180/55 ZR 17
Front Suspension 43mm forks with adjustable preload, compression and rebound damping
Rear Suspension Monoshock with adjustable preload and rebound damping
Front Brakes Twin 308mm floating discs, 4 piston calipers
Rear Brakes Single 220mm disc, single piston caliper
Dimensions Length 2112mm (83.1in)
Width (Handlebars) 712mm (28.0in)
Height 1131mm (44.5in)
Seat Height 815mm (32.1in)
Wheelbase 1390mm (54.7in)
Rake/Trail 24.6 degree/89.1mm
Weight (Dry) 165kg (363lbs)
Performance (Measured at crankshaft to DIN 70020) Maximum Power 114PS (112bhp) at 12,500 rpm
Maximum Torque 68Nm (51ft.lbf) at 11,500 rpm
Colours Tornado Red, Racing Yellow
Price £6,499.00 'on the road' retail
quote:Op donderdag 30 december 2004 21:12 schreef One_Punch_Mickey het volgende:
nice hoorook de voorgaande generaties mogen er wezen, riet en ik hebben het er een tijdje geleden ook over gehad
dat geluid
![]()
maar het zij niet echt betrouwbare blokken of was er iets anders mee
quote:Op donderdag 30 december 2004 21:20 schreef One_Punch_Mickey het volgende:
dat kan ik mij allemaal niet herrinerendat we het daar over hebben gehad, maar goed. blijft een mooi ding om te zien
quote:Op donderdag 30 december 2004 21:25 schreef One_Punch_Mickey het volgende:wordt wel es tijd om zo'n ding aan te schaffen na al dat gepraat en gekwijl erover
ja dat klopt, dat weet ik nog maar er werd toen ook een minpunt (niet die jij noemde) genoemd die ik me niet meer kan herrineren.quote:Op donderdag 30 december 2004 21:27 schreef Patrick281 het volgende:
[..]
Het draaide om het specifieke geluid van die dingen zoals jij zelf al zei.
Die 3 cylinder waar Riet ook mee gereden had, heeft een diepe roffel zoals een twee cylinder bij lage toeren, en enigzins de jank van een 4 cylinder bij hoge toeren.![]()
quote:Op donderdag 30 december 2004 21:30 schreef Maxxride62 het volgende:
Zwarte Frame's worden echt de shit
mn 2004 sv is in 2005 ook met het zwarte frame
toch zelf vind ik het grijze frame mooier
En wat denk je van goudkleurig?quote:maar zit er wel aan te denken om mn velgen zwart te laten poedercoaten
quote:Btw die supermotards roeleren
Mooi driftent rotonde's nemen(Y)
Het wordt iets betrouwbaarders Youp.quote:
da's minder.. maar pssst iets betrouwbaarders als 500 2t is er nietquote:Op donderdag 30 december 2004 21:37 schreef Patrick281 het volgende:
[..]
Het wordt iets betrouwbaarders Youp.En wat minder heftig.
Maar eerst even de auto shaffen dit weekend.
De achteruitrijversnelling doet het niet meer, en er is vermogen verdwenen.![]()
500 cc 2 takt: (even kort door de bocht, t'is een onwijs gaaf dingquote:Op donderdag 30 december 2004 21:54 schreef Youp het volgende:
da's minder.. maar pssst iets betrouwbaarders als 500 2t is er nietdaar zit niks op en aan en kan niks kapot an
![]()
KTM blijft dan over.quote:btw wat wil je.. die ktm wat je hier boven ergens gepost hebt?![]()
quote:wat vond je nog van de filmpjes..?
hehe, wel heel erg vet die LC4quote:Op donderdag 30 december 2004 22:26 schreef Patrick281 het volgende:
[..]
500 cc 2 takt: (even kort door de bocht, t'is een onwijs gaaf ding)
Even aantrappen om even een blokkie te rijden is er niet bij, half gas / rustig rijden vind'ie niet prettig.
Zuipt alsof het een oude auto is, doet geen 50.000 kilometer met een zuiger.
[..]
KTM blijft dan over.
Al vind ik die CR500 van Marktplaats ook nog steeds
Maar ik ga er dagelijks mee rijden, dus lijkt mij een viertakt verstandiger ivm dat aantrappen, verbruik, rustig rijden enz.
[..]
![]()
![]()
Onwijs kick.
Tnxquote:
idd die honda is een beetje jammer ik dacht 180 kilo en in de 30pkquote:Op donderdag 30 december 2004 22:47 schreef Patrick281 het volgende:
[..]
Tnxik vind het ook een heel mooi model. Er moet alleen nog een ander stuurkuipje op.
![]()
Honda heeft ook een nieuwe 4 takt SM voor op de weg uitgebracht.Klik!
[afbeelding]
Alleen jammer van die millieueisen tegenwoordig. Vermogen blijft een beetje achter.
Die KTM heeft trouwens ook restrictie's. Eruithalen dus.![]()
Ik moet je eerlijk zeggen dat ik er te weinig van weet om die Husk te kennen.quote:Op donderdag 30 december 2004 22:54 schreef Youp het volgende:
[..]
idd die honda is een beetje jammer ik dacht 180 kilo en in de 30pk
en fabrieks SM's zijn meestal niet zo vet als zelf gebouwdeop enkele uitzonderingen na (Husky NOX bijvoorbeeld
)
Alles een beetje minder.quote:die LC4 500cc zit toch zo richting de 50pk en 120 kilo oid is het niet?
Wat moet dit betekenen...... subtiele manier om te vertellen dat ik mn Bandit moet houden?quote:
.. ook een goedkope manier .. neem er 1 bij voor weinig.quote:Op donderdag 30 december 2004 23:22 schreef Rietvaerder het volgende:
JA HOI
[..]
Wat moet dit betekenen...... subtiele manier om te vertellen dat ik mn Bandit moet houden?
quote:Op donderdag 30 december 2004 23:27 schreef Rietvaerder het volgende:
Hee Mark, die Pepijn kan idd aardig inpakken de laatste tijd of niet![]()
Mentale aftakeling?
ach beetje opvoeren hier en daar en je haalt er de 40 RWHP ook wel uitquote:Op donderdag 30 december 2004 23:11 schreef Patrick281 het volgende:
[..]
Ik moet je eerlijk zeggen dat ik er te weinig van weet om die Husk te kennen.
Iedereen heeft er erover, dat moet ik wel zeggen, maar gezien of gezocht heb ik hem nog niet.
[..]
Alles een beetje minder.
KTM is een beetje vaag .. 450 cc, ca 38 pk schat ik kan wat meer zijn (620cc LC 4 is iets van 50 pk) en een wel weer opgegeven gewicht van 113.5 kilogram droog.![]()
Ze zijn niet zo opgevoerd als sommige Husky's.70 pk uit 600 cc viertakt.
Alleen dan wel iedere 500 km olie verversen.
Koekblik waardenquote:Op donderdag 30 december 2004 22:54 schreef Youp het volgende:
[..]
idd die honda is een beetje jammer ik dacht 180 kilo en in de 30pk![]()
en fabrieks SM's zijn meestal niet zo vet als zelf gebouwdeop enkele uitzonderingen na (Husky NOX bijvoorbeeld
)
die LC4 500cc zit toch zo richting de 50pk en 120 kilo oid is het niet?
Damnquote:Op vrijdag 31 december 2004 01:13 schreef Youp het volgende:
[..]
ach beetje opvoeren hier en daar en je haalt er de 40 RWHP ook wel uit
husky nox :
[afbeelding]
[afbeelding]
ik dacht 65 RWHP met 570cc en hij weegt 100 kilo precies.. alles is van carbon en of titanium en hij kost nieuw iets van 20k![]()
ktm heeft ook zo een paar modellen
Waarom ben jij dan zo vroeg op?quote:Op vrijdag 31 december 2004 08:49 schreef One_Punch_Mickey het volgende:
werk ze...volgens mij ben jij de enige
Daarom ook dequote:Op vrijdag 31 december 2004 08:49 schreef One_Punch_Mickey het volgende:
[..]
damn indeed![]()
[..]
werk ze...volgens mij ben jij de enige
quote:Op vrijdag 31 december 2004 09:03 schreef hollander172 het volgende:
[..]
Waarom ben jij dan zo vroeg op?
Nice ..quote:Op vrijdag 31 december 2004 01:13 schreef Youp het volgende:
[..]
ach beetje opvoeren hier en daar en je haalt er de 40 RWHP ook wel uit
husky nox :
[afbeelding]
[afbeelding]
ik dacht 65 RWHP met 570cc en hij weegt 100 kilo precies.. alles is van carbon en of titanium en hij kost nieuw iets van 20k![]()
ktm heeft ook zo een paar modellen
quote:Ready to Race in the S1 category, thanks to its super-agile handling and miniumal weight. Lots of torque and plenty of power, which is passed to the asphalt via the specially tuned, 6-gear transmission and 165 slicks.
Heb er al 2..... 1 standaard en 1 omgebouwd tot streetfighterquote:Op vrijdag 31 december 2004 01:10 schreef Patrick281 het volgende:
[..]
.. ook een goedkope manier .. neem er 1 bij voor weinig.
behalve toen ik werkeloos wasquote:Op vrijdag 31 december 2004 10:21 schreef Patrick281 het volgende:
Dat doet'ie al het hele jaar voor zover ik weet.
quote:
enkele vragen denk ik wel te kunnen beantwoorden:quote:20 redenen om deze training te volgen
niks stoer (ok, wel een beetjequote:4. Is de knie op het asfalt alleen stoer of ook een hulpmiddel?
nope, wat is dat? of doen wij het allemaal al?quote:5. Ooit gehoord van perifeer kijken / "soft eyes"?
op de binnenste, omdat je die kant op leunt. wat er gebeurd? geen ideequote:6. Op welke voetsteun(en) oefen je druk uit in een bocht? Waarom? En wat gebeurt er dan?
balans. hoe? gewoon iets verzitten en dan iets verder naarmate je verder de bocht in gaat.quote:7. Waarom hang je naast de motor? Hoe doe je dat?
dit zou ik graag willen weten.quote:8. Begin je met het rempunt te verleggen of met het kiezen van het punt in de bocht waar je de rem loslaat?
doe ik juist niet, ik ga eigenlijk best relaxed de bocht in. ik merk ook dat mijn ademhaling rustiger wordt.quote:16. Is het van belang de kaken strak op elkaar te houden of doe je dat juist niet? Waarom? Wat zegt het je?
quote:Er wordt van u door BACH DV-productions een persoonlijke video tijdens de trainingsdagen gemaakt (exclusief cursusprijs).
Ik vind dat je niet op de binnenste step druk moet uitoefenen maar de buitenste zodat je motor meer recht op komt te staan en je harder / sneller de bocht door kanquote:Op vrijdag 31 december 2004 10:44 schreef One_Punch_Mickey het volgende:
[..]
behalve toen ik werkeloos was![]()
toen kon ik opeens niet eerder opstaan dan 1100 uur
![]()
[..]
![]()
dat klinkt erg goed
![]()
ik ga er serieus over nadenken, ff wat info lezen
[..]
enkele vragen denk ik wel te kunnen beantwoorden:
[..]
niks stoer (ok, wel een beetje) maar door een knie uit te steken kun je een betere balans vinden voor je zitpositie als je in de bocht hangt.
[..]
nope, wat is dat? of doen wij het allemaal al?
[..]
op de binnenste, omdat je die kant op leunt. wat er gebeurd? geen idee
[..]
balans. hoe? gewoon iets verzitten en dan iets verder naarmate je verder de bocht in gaat.
[..]
dit zou ik graag willen weten.
[..]
doe ik juist niet, ik ga eigenlijk best relaxed de bocht in. ik merk ook dat mijn ademhaling rustiger wordt.
wat vinden jullie?
quote:
Alleen nog maar ritjes met de Holec groep dus.quote:In principe zou ik mijn SS kunnen verkopen, maar dan zit ik dus met een SM. Opzich niet erg maar stel ik wil een stukkie gaan gummen, dan ja, dan gaan dat dus geen tourritten worden van + 200 kilometer.
Precies, dus valt best mee. Iedere 3.000 km zou ik de olie doen, iedere 6.000 de kleppen.quote:Hoe zit het met het onderhoud van zo een ding? Die KTM is 4 takt toch?
quote:Misschien eerst is een proefrit sjeffen voordat ik mezelf weer gek ga denken![]()
quote:Of, als Pep nou is opschiet met zijn aanschaf dan rij ik daar gewoon een stukkie op, kilomterer of 7000 ofzo
1. Losjes, als je te hard in het stuur/de clipons knijpt krijg je pijn je spieren plus je rijdt niet relaxed. En je clipons zijn handvatten... geen stuurquote:1. Hoe houd je de clipons (stuur) vast: stevig? los? Is het een handvat of alleen een stuur?
2. Zit je op het zadel of juist niet?
3. Gebruik je contactvlakken van de motor? en zo ja, welke en waarom?
4. Is de knie op het asfalt alleen stoer of ook een hulpmiddel?
5. Ooit gehoord van perifeer kijken / "soft eyes"?
6. Op welke voetsteun(en) oefen je druk uit in een bocht? Waarom? En wat gebeurt er dan?
7. Waarom hang je naast de motor? Hoe doe je dat?
8. Begin je met het rempunt te verleggen of met het kiezen van het punt in de bocht waar je de rem loslaat?
9. Tot hoe ver en hoe schuin in de bocht kun je de voorrem gebruiken?
10. Remmend tot diep in de bocht is gevaarlijk of maakt een hoge bochtensnelheid juist mogelijk? Waarom?
11. Doe je het gas dicht in de bocht of juist niet?
12. Rem je voor de bocht door op de motor terug te schakelen of juist niet?
13. Waar en hoe houd je je hoofd als je naast de motor hangt?
14. Het in twee fasen door de bocht kijken: bekend?
15. Spencer-methode van gas en remmen in de bocht: bekend?
16. Is het van belang de kaken strak op elkaar te houden of doe je dat juist niet? Waarom? Wat zegt het je?
17. Is snelheid gevaarlijk of juist je vriend? Hoe pas je dat toe?
18. Ga je zo vroeg mogelijk de bocht in of juist niet?
19. Bouw je remdruk geleidelijk op en weer af, of juist niet?
20. De motor gaat door de bocht omdat je ernaast hangt of alleen door te sturen
Perifeer kijkenquote:Op vrijdag 31 december 2004 10:44 schreef One_Punch_Mickey het volgende:
nope, wat is dat? of doen wij het allemaal al?
Buitenste geloof ik, maar ik doe dat ook nog niet bewust.quote:op de binnenste, omdat je die kant op leunt. wat er gebeurd? geen idee
Als je het goed doet dat zit je al goed. Nog meer corrigeren geef onbalans.quote:balans. hoe? gewoon iets verzitten en dan iets verder naarmate je verder de bocht in gaat.
Er zijn GP coureurs die tot 1/3 van de bocht nog aan het remmen zijn.quote:dit zou ik graag willen weten.
Misschien ben je wel te gefixeerd op die ene bocht?quote:doe ik juist niet, ik ga eigenlijk best relaxed de bocht in. ik merk ook dat mijn ademhaling rustiger wordt.
Een hele hoop vragen vind ik een beetje onzin.quote:wat vinden jullie?
quote:Op vrijdag 31 december 2004 10:59 schreef One_Punch_Mickey het volgende:
druppellader aansluiten en als het meezit ff een stukkie rijden
Door het remmen gaat je motor in de veren-rem los uit de veren, door in een bocht gas te geven gaat hij weer wat inveren.quote:Op vrijdag 31 december 2004 11:00 schreef Rietvaerder het volgende:
19. Wel geleidelijk opbouwen ivm een blokkerend voorwiel. Geleidelijk afbouwenNooit van gehoord
Iddquote:Op vrijdag 31 december 2004 11:03 schreef Patrick281 het volgende:
Een hele hoop vragen vind ik een beetje onzin.![]()
Wow eens een keer een zeer mooie en strakke motorquote:Op donderdag 30 december 2004 21:07 schreef Patrick281 het volgende:
Ik ben zelf vergeten welke mailtjes OPM.
Ik kom net toevallig de Triumph Daytone 650 tegen .. toch ook wel een lekker fietsje.
Hoor je weinig van in Nederland..
[..]
[afbeelding]
[afbeelding]
Spec's.
[..]
(165 kilo en 112 pk aan het achterwiel .. geen topper maar wel one of 4 en duidelijk minder hoogtoerig..)
Beetje Honda/Kawa jatwerk .. dat wel.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |