't is bijna net zo erg als de bureaucratie in Thailand waardoor het Rampen Identificatie Team nog steeds niet aan het werk kanquote:Op donderdag 30 december 2004 20:17 schreef Jerruh het volgende:
wat is die nedelrandse ambassadeur in thailand toch een enorme eikel...
hij klinkt hard, fout en kut.
"zo was er een viertal, waarvan ik moet bijzeggen dat het gelukkig geen nederlanders zijn..."
zijn opmerkingen over de situatie en zijn bureaucratische houding maken mij iig tot kotsen!
proef ik hier een beetje sensatie naar veel doden?quote:Op donderdag 30 december 2004 20:01 schreef renz0r het volgende:
DE 130.000 GRENS IS BIJNA BEREIKT!
zum kotsenquote:Op donderdag 30 december 2004 20:45 schreef Roel_Jewel het volgende:
[..]
't is bijna net zo erg als de bureaucratie in Thailand waardoor het Rampen Identificatie Team nog steeds niet aan het werk kan.
Ja idd, ook die belachelijke schatting van hem waar de Nederlandse toeristen (Oost-Thailand/West-Thailand blabla) zouden zitten en hoeveel doden/vermisten we zouden moeten verwachten was totaal uit de lucht gegrepen zonder onderbouwing en nog overhaast ook.quote:Op donderdag 30 december 2004 20:17 schreef Jerruh het volgende:
wat is die nedelrandse ambassadeur in thailand toch een enorme eikel...
hij klinkt hard, fout en kut.
"zo was er een viertal, waarvan ik moet bijzeggen dat het gelukkig geen nederlanders zijn..."
zijn opmerkingen over de situatie en zijn bureaucratische houding maken mij iig tot kotsen!
quote:Bangkok may have a skyline to match any city, an über-modern subway, and Savile Row-suited bankers; but facing this disaster, Thailand's government fails its people, even as individual rescue workers perform superhuman tasks. The Nation, the best Thai newspaper, reports that even after the earthquake off Indonesia, which would trigger the deadly waves, the Bangkok government played down the possibility that a tsunami could hit Thailand, in part because it didn't want to issue an evacuation order that, if no tsunami came, might have hurt tourism, Thailand's biggest earner of foreign exchange. Thailand's national civic defense organization, supposedly designed to handle disasters, suffers from a lack of basic equipment and seems unable to coordinate among relief workers; without enough government-supplied preservative, bodies quickly decompose in the tropical sun, creating a horrific stench. Only after the tsunami does the government issue suggestions on how citizens should act when faced by a killer wave. "Had the officials in charge that morning been working with a clear-cut, well-rehearsed, and properly communicated procedure, a tsunami warning would have been sounded," notes Nation group editor-in-chief Sutichai Yoon.
Ik zou toch maar even verder lezen voordat je mensen van domheid gaat beschuldigen...quote:Op donderdag 30 december 2004 20:42 schreef alsem het volgende:
[..]
ja, bijna net zo erg.. alleen dan 100 keer erger....![]()
hier ben ik gestopt met lezen want van zulke amerikaanse artikelen straalt de domheid er wel een beetje te erg vanaf![]()
De Telegraaf kopte ook al met "giften stromen binnen"".quote:Op donderdag 30 december 2004 20:49 schreef Roel_Jewel het volgende:
"Aid is flooding in"
Wat een woordkeuze.
Naja, nog altijd beter dan "stortvloed aan giften".quote:Op donderdag 30 december 2004 21:00 schreef -DailaLama- het volgende:
[..]
De Telegraaf kopte ook al met "giften stromen binnen"".
Ja, erg nuttig, beetje gaan bakkeleien hoe vrijgevig je wel niet bentquote:Op donderdag 30 december 2004 20:33 schreef Roel_Jewel het volgende:
http://www.nytimes.com/20(...)rexy.html?oref=login
[..]
Om die schamele 35 miljoen ff in perspectief te zetten.
Volgens mij Hennie Huisman. Geen verkeerde daarvoor, denk ik.quote:Op donderdag 30 december 2004 21:07 schreef flugeltje het volgende:
Is overigens inmiddels al bekend wie de tv-actie gaat presenteren?
quote:Laat 6 januari de tv maar uit
SBS6, RTL4 en de publieken gaan samen drie netten bezet houden om geld in te zamelen voor hulp vanwege de tsunamiramp. Dus Albert Verlinde met Beau op Nederland 3 (of 2 of 1, whatever). Als er iets ontzettend tiefus saai en het aankijken niet waard is, is het wel hulpactietelevisie. En nu dringen ze het ons ook nog op via alle kanalen die ze hebben. Alsof er niet genoeg doden zijn gevallen, zullen tegen 6 januari de rampvluchten vol BN-ers afreizen naar getroffen gebieden om zielige kindjes te zoeken. Themauitzendingen zijn zo ontzettend bagger dus wij gaan gewoon een avondje online gamen en geven lekker helemaal niets. Want daarmee beloon je dit soort kuttelevisie alleen maar, val maar lekker dood met je actie. Stort de dag ervoor of de dag erna maar. Vanavond start de onzin al met EO Metterdaad dat gironummer 300300 heeft. Wij storten trouwens wel wat wisselgeld bij de christelijken die kleinschalige hulp aanbieden (wat wel werkt) en misschien ook nog wat moslims bekeren.
Als jij wil gamen doe dat rustig.... ik vind het prima dat er zo`n uitzending komt, hoe meer geld hoe beter. Dan gaat het maar een keer tenkoste van de (saaie) reguliere tv.....quote:
Ik ben niet zo weg van Huisman. Zijn tijd is inmiddels wel geweest denk ik. Kan niemand van de 'jonge garde' de presentatie op zich nemen??quote:Op donderdag 30 december 2004 21:10 schreef Roel_Jewel het volgende:
[..]
Volgens mij Hennie Huisman. Geen verkeerde daarvoor, denk ik.
Matt Drudge was degene die o.a. Monica Lewinsky openbaarde. De Drudge report is een van de oudste weblogs/nieuwssites.quote:Op donderdag 30 december 2004 20:34 schreef Roel_Jewel het volgende:
[..]
Niet bepaald een bekende (of in elk geval betrouwbare) site ofzo. Dus dat cijfer lijkt me vooralsnog volledig uit de lucht gegrepen.
quote:JAKARTA/RIJSWIJK - Het dodental in Zuidoost-Azië en Oost-Afrika als gevolg van de zeebeving bij Sumatra is opgelopen tot ruim 123.000. Dit blijkt uit overzichten die het Franse persbureau AFP en het Britse persbureau Reuters hebben gemaakt op basis van voorlopige cijfers en schattingen van functionarissen in de door de ramp getroffen gebieden.
TeleVideo
Het ANP vulde die lijsten aan met gegevens uit andere bronnen: Indonesië: 79.940 Sri Lanka: 24.268 India: 13.268 Thailand: 4500 Somalië: 132 Birma (Myanmar): 90 Maldiven: 75 Maleisië: 65 Tanzania: 10 Bangladesh: 3 Kenia: 1
Medewerkers van het Indonesische ministerie van Volksgezondheid lieten weten dat het dodental donderdag in vergelijking met een dag eerder met bijna 30.000 is gestegen, omdat reddingswerkers aan de noordwestkust van Sumatra tal van lichamen hebben gevonden.
Na Indonesië zijn tot dusver de meeste slachtoffers op Sri Lanka gevallen. Sri Lanka stelde het dodental donderdag bij tot ruim 27.000. Eerder repten de Srilankaanse autoriteiten van bijna 25.000 doden.
Medewerker Victoria Romano van het Internationale Rode Kruis zei tegen het Franse persbureau AFP dat het niet mogelijk zal zijn een precies overzicht van het aantal slachtoffers te geven. Ze wees op de onbereikbaarheid van tal van gebieden en de onvolledige bevolkingsregisters in de getroffen landen.
Het officiële dodental voor Thailand staat nu op 4500. De provinciale autoriteiten in de zuidelijke provincie Phang Nga, waaronder ook de stranden van Khao Lak vallen, meldden donderdag dat onder de slachtoffers in Thailand 2300 buitenlanders zijn.
Volgens de officiële cijfers, die aanmerkelijk lager zijn, zijn bij de buitenlanders de meeste slachtoffers onder de Zweden (44) gevallen. Ook het aantal omgekomen Duitsers (33), Britten (28) en Fransen (21) is relatief hoog.
Honderden tonnen aan noodhulp, zoals medicijnen, waterzuiveringsinstallaties en voedsel zijn intussen in de getroffen landen aangekomen, aldus VN-medewerkers. Daarvan komt weinig terecht bij degenen die de hulp het meest nodig hebben. Miljoenen mensen zijn afgesloten van de buitenwereld, omdat bruggen zijn ingestort en grote gebieden onder water staan. "We doen erg weinig op het moment. Ik denk dat de frustatie alleen maar zal groeien de komende dagen en weken", zei VN-coördinator Jan Egeland. De VN schatten dat ongeveer 5 miljoen mensen dringend hulp nodig hebben."
Telegraaf
Ah, owkee.quote:Op donderdag 30 december 2004 21:44 schreef RonaldV het volgende:
[..]
Matt Drudge was degene die o.a. Monica Lewinsky openbaarde. De Drudge report is een van de oudste weblogs/nieuwssites.
DRIE minuten??quote:Op donderdag 30 december 2004 21:54 schreef Roel_Jewel het volgende:
Volgende week woensdag zal om 12.00 uur in heel Europa drie minuten stilte worden gehouden ter nagedachtenis van de slachtoffers van de ramp in Azië. Dat maakte minister-president Balkenende zojuist in de gezamenlijke uitzending van actualiteitenrubrieken op Nederland 2 bekend.
http://news.xinhuanet.com/english/2004-12/30/content_2398552.htmquote:BEIJING, Dec. 30 (Xinhuanet) -- China will dramatically increase its emergency assistance to the tsunami-hit countries, Chinese Foreign Ministry spokesman Liu Jianchao said here Thursday.
Though China is a developing country with a relatively low per capita GDP, it will spare no effort to provide assistance for the disaster-hit neighbors, Liu said at a regular press conference.
China will increase its emergency assistance to the tsunami-hit countries in terms of both goods and monetary donations. China has already donated 21.63 million yuan (about 2.615 million US dollars) worth of relief goods to the disaster-hit countries.
Dat zijn de beelden die ik eerder bedoelde idd.quote:Op donderdag 30 december 2004 21:58 schreef Asskicker14 het volgende:
VERDOMME. moet je de beelden nu zien op NED 2
Erg indrukwekkend die ooggetuigenverslagen en die familieleden/vrienden die op zoek zijn naar hun dierbarenquote:Op donderdag 30 december 2004 21:32 schreef Roel_Jewel het volgende:
Zometeen de gezamenlijke uitzending van de publieke actualiteitenrubrieken op Nederland 2.
Ja , gvd die mensen staan tot hun middel in het water en denken dat het over is, en dan komt pas de grote watermassaquote:Op donderdag 30 december 2004 22:02 schreef Roel_Jewel het volgende:
[..]
Dat zijn de beelden die ik eerder bedoelde idd.
Erg indrukwekkend. Dan zie je de vernietigende kracht van dat fucking water.
Op sommige plekken trekken ze eerst een kies van de gevonden doden voordat ze massaal begraven of gecremeerd worden (voor DNA identificatie later) maar dat zal ook lang niet overal gebeuren.quote:Op donderdag 30 december 2004 22:24 schreef Aventura het volgende:
Het lijkt me ook heel erg om te moeten verwerken dat een van je geliefden wegging op vakantie en nooit meer terugkomt, terwijl je niet weet wat er precies gebeurd is, of ze veel geleden hadden, wat hun laatste rustplaats is..
Dat trekken van die kiezen zal 'je werk' zijnquote:Op donderdag 30 december 2004 22:30 schreef NorthernStar het volgende:
[..]
Op sommige plekken trekken ze eerst een kies van de gevonden doden voordat ze massaal begraven of gecremeerd worden (voor DNA identificatie later) maar dat zal ook lang niet overal gebeuren.
Van een hoop mensen zal nooit duidelijk worden waar ze gebleven zijn.
Wat dacht je van je reukvermogenquote:Op donderdag 30 december 2004 22:38 schreef Roel_Jewel het volgende:
[..]
Dat trekken van die kiezen zal 'je werk' zijn. Dan moet je je verstand echt he-le-maal kunnen uitschakelen
.
quote:Survivors tell of tsunami train horror
Survivors of what is believed to be the world's worst rail accident have been telling the BBC News website of their experiences.
The Queen of the Sea was nearing its destination when the waves knocked it sideways.
Up to 1,500 people were crammed inside the train as it travelled 75 miles (110km) along the Sri Lankan coastline from Colombo to the southern city of Galle.
At least 802 died and hundreds remain unaccounted for.
The force of the wave threw the train's eight cars into a bog and left the coastal railroad a twisted mess of metal.
Bizar, heel bizar. Op vakantie het lijk van je moeder zoeken. Onvoorstelbaar....quote:Op donderdag 30 december 2004 22:48 schreef Roel_Jewel het volgende:
Je zult daar je moeder moeten zoeken.
Smaakt matig btw.quote:Fart in the Ocean
Ingredients:2 oz Tequila, almond flavored 4 oz 7-Up
Mixing instructions:
Add almond-flavored tequila and chilled 7-up to a glass. Drop one sweet prune in each glass. Add ice if you wish.
Wie het kleine niet eert is het grote niet weert meki.quote:
Meki waar is je Fatsoenquote:Op donderdag 30 december 2004 23:20 schreef Meki het volgende:
Er kunnen veel Nederlandse doden vallen
Sekstoeristen die kleine jongens willen neuken vertellen tegen hun vrouw dat ze in VS zijn onder tussen waren ze in Thailand
Meki waar is je Fatsoen.quote:Op donderdag 30 december 2004 23:20 schreef Meki het volgende:
Er kunnen veel Nederlandse doden vallen
Sekstoeristen die kleine jongens willen neuken vertellen tegen hun vrouw dat ze in VS zijn onder tussen waren ze in Thailand
http://www.nieuws.nl/bericht/7/5227quote:Youp van 't Hek geeft extra voorstelling voor Azië
Youp van 't Hek geeft een extra voorstelling ten bate van de getroffenen van de natuurramp in Azië, zondag. Dat heeft theaterbureau Hekwerk donderdag medegedeeld. Het extra optreden vindt plaats in de nacht van 21 januari in het Koninklijk Theater Carré in Amsterdam. De cabaretier geeft eerder die avond een voorstelling van zijn programma 'Prachtige paprika's', maar heeft besloten voor het goede doel er nog een voorstelling aan vast te plakken. "Woorden zijn overbodig, de beelden zeggen genoeg. Nu moeten we met z'n allen iets doen. Laten zien dat we er zijn", vindt Youp.
De opbrengst van de nachtvoorstelling is bestemd voor gironummer 555 van de Samenwerkende Hulporganisaties. Van 't Hek en Theater Carré hopen met dit initiatief minimaal honderdduizend euro op te halen. De speciale nachtvoorstelling begint rond 23.30 uur en duurt tot ongeveer 02.00 uur. De voorverkoop voor het liefdadigheidsoptreden begint vrijdagochtend om 09.00 uur. Kaarten kunnen onder meer online op de site van het Amsterdamse theater gereserveerd worden. De prijzen van de kaarten zijn aangepast en variëren van 25 euro tot en met 125 euro.
http://www.nieuws.nl/bericht/7/5225quote:TMF haalt 52.000 euro op voor Azië
Uitgegeven op 30 december 2004 om 12:21 uur
TMF heeft woensdag met de sms-actie een bedrag van 52 duizend euro opgehaald voor de getroffenen van de zeebeving in Azië. Dit bedrag is bijeengebracht door de TMF-kijkers die woensdag massaal gehoor hebben gegeven aan de oproep een sms te sturen. Michelle Mulder, woordvoerder voor de zender, laat weten dat uit de reacties blijkt dat de ramp ook onder Nederlandse jongeren 'veel heeft losgemaakt'. "Jongeren zijn geshockeerd door de beelden en leven mee met de slachtoffers."
http://frontpage.fok.nl/nieuws/49752quote:Al 9,3 miljoen euro binnen op giro 555
De Nederlander geeft gul voor de slachtoffers van de ramp in Azië. Op giro 555, de rekening van de Samenwerkende Hulporganisaties, was donderdagochtend al meer dan 9,3 miljoen euro binnengekomen.
[...]
De actiebereidheid is in het hele land groot; overal worden acties opgezet. Zo gaan horecaondernemingen in 't Gooi tijdens de jaarwisseling rond met collectebussen van het Rode Kruis en heeft een spontane actie van een aantal medewerkers van zorgverzekeraar VGZ 90.000 euro opgeleverd.
http://www.elsevier.nl/ni(...)/versie/1/index.htmlquote:Donorconferentie voor snelle wederopbouw
De Europese Unie moet snel aandacht besteden aan de wederopbouw van de verwoeste gebieden in Zuidoost-Azië. Dat vindt de Europees Commissaris voor Hulpverlening, de Belg Louis Michel. Daarom wil hij op korte termijn een internationale donorconferentie houden.
Europese hulp in nood
Van de zes miljard euro die de EU jaarlijks besteedt aan ontwikkelings-hulp, is 200 miljoen euro gereserveerd voor noodhulp. Dat geld wordt ingezet bij crisissituaties als natuurrampen, oorlogen en hongersnoden.
De Unie heeft ook een speciale instelling opgericht voor noodhulp: ECHO (European Centre of Humanitarian Operations). ECHO besteedt het geld niet zelf, maar doneert het aan andere organisaties als het Rode Kruis en de Verenigde Naties.
Om ervoor te zorgen dat het ontwikkelingsgeld goed wordt besteed, heeft de Europese Unie regionale kantoren in ontwikkelingslanden ingericht. Vanuit deze lokale EU-kantoren worden hulpacties opgezet.
Want de 30 miljoen euro die de EU aan noodhulp uittrekt is een goed begin, maar bij lange na niet voldoende voor het herstel van de rampgebieden, meent de Belg.
http://www.elsevier.nl/ni(...)/versie/1/index.htmlquote:Nederland houdt regie in EU-hulp Azië
Het Nederlands voorzitterschap van de Europese Unie loopt per 1 januari officieel af, maar door de ramp in Zuidoost-Azië blijft Nederland ook het komende half jaar een prominente rol binnen de Unie spelen.
Aankomend EU-voorzitter Luxemburg heeft Nederland gevraagd de regie rond de hulpverlening aan getroffen gebieden in de eerste helft van 2005 in handen te houden.
[...]
Wederopbouw
De EU zal zich na het verstrekken van de eerste noodhulp buigen over fase twee, die van de wederopbouw. Hiervoor is vijftig miljoen euro uit het Europese budget beschikbaar.
We hebben al een 555-banner opgenomen. Maar volgens mij was die vraag ook in FB al een keer voorbijgekomen.quote:Op vrijdag 31 december 2004 00:09 schreef Kanjer het volgende:
Zou het niet tijd worden voor een FOK! inzamelingsactie?
Bijvoorbeeld in Vraag en Aanbod een estafette verkoop, alle opbrengst naar 555.
ik vind 't best genant om te bedenken dat zometeen 1 persoon hier in Nederland gewoon 20 fucking miljoen wint.quote:Op vrijdag 31 december 2004 00:10 schreef Falco het volgende:
Je kan nu alleen maar hopen dat diegenen die je zoekt in een ziekenhuis liggen en dat ze daar aan anderen niet duidelijk kunnen maken wie ze zijn, hoe ze heten etc. Maar de kans dat je ze levend terugvindt is nu wel miniem geworden.
En nu heeft de vloed ook nog heel wat lichamen aan land gespoeldquote:Op donderdag 30 december 2004 23:58 schreef Re het volgende:
Net al die mensen gezien die op een wonder hopen... al die hoop, best treurig
Al die toeristen die daar waren hebben ws. ook meer aan hun vakantie betaald dan dat ze ooit aan 'goede doelen' gegeven hebben.quote:Op vrijdag 31 december 2004 00:13 schreef Taurus het volgende:
[..]
ik vind 't best genant om te bedenken dat zometeen 1 persoon hier in Nederland gewoon 20 fucking miljoen wint.![]()
De EU begon met 30 miljoen te geven.. nee 3 miljoen zelfs. Nu is 't 30 geloof ik. Hoe kan iemand die 20 miljoen voor 't oog van miljoenen Nederlandse kijkers in ontvangst nemen en het vervolgens spenderen aan dingen die enorm luxe zijn?
Nouja whatever, ik veroordeel diegene, dan weet die dat nu alvast.
Dit is weer zo'n onzincomment die altijd wel weer een x naar voren komt bij een ramp.quote:Op vrijdag 31 december 2004 00:13 schreef Taurus het volgende:
[..]
ik vind 't best genant om te bedenken dat zometeen 1 persoon hier in Nederland gewoon 20 fucking miljoen wint.![]()
De EU begon met 30 miljoen te geven.. nee 3 miljoen zelfs. Nu is 't 30 geloof ik. Hoe kan iemand die 20 miljoen voor 't oog van miljoenen Nederlandse kijkers in ontvangst nemen en het vervolgens spenderen aan dingen die enorm luxe zijn?
onder andere een normaal huis misschien?quote:Op vrijdag 31 december 2004 00:13 schreef Taurus het volgende:
[..]
Altijd handig, is er ook een pocketedition voor onderweg?quote:Op vrijdag 31 december 2004 02:00 schreef -CRASH- het volgende:
Voor degene die op hun eigen PC een Aardbevings monitor willen
Dan kun je het programma Global Earthquake Explorer downloaden.
Screenshots
Denk het niet ...quote:Op vrijdag 31 december 2004 02:07 schreef My_Way het volgende:
[..]
Altijd handig, is er ook een pocketedition voor onderweg?![]()
Goed om te lezen dat je klaarblijkelijk toch een beetje na kan denken Loedertje...quote:Op donderdag 30 december 2004 23:15 schreef Loedertje het volgende:
[..]
Wie het kleine niet eert is het grote niet weert meki.
Alle *beetjes* helpen.
Hmm, belastingdienst Rotterdam heeft er ook zo z'n ideeen over.quote:Op vrijdag 31 december 2004 00:13 schreef Taurus het volgende:
[..]
In Bangladesh zijn wel enkele mensen verdronken (kan even geen cijfers vinden) maar het effect van de tsunami viel daar erg mee omdat er voor de kust van Bangladesh een soort natuurlijke barriere ligt.quote:Op vrijdag 31 december 2004 07:21 schreef Calella het volgende:
Zijn er nu ook slachtoffers in het vroeger Birma en Bangladesh?
In Myanmar/Birma staat het officiele dodental geloof ik op 90. Geen idee hoe betrouwbaar dat cijfer is (vanwege de regering en de slechte verbindingen daar).quote:Bangladesh survived the effects of tsunami on Dec. 26 due to a natural barrier of its continental shelf stretching 200 km into the Bay of Bengal, reported the official Bangladesh News Agency on Thursday.
This was revealed by a leading geologist on Thursday when explaining why the South Asian country remained safe from the tsunami led by the massive earthquake on sea floor near Indonesianisland of Sumatra, 1,019 km away from Chittagong, the second largest city of Bangladesh.
bron
quote:Bangladesh escaped the worst of the disaster, reporting that only two children drowned after their boat sank in high waves off the coast.
bron
Aha. bedankt.quote:Op vrijdag 31 december 2004 07:34 schreef NorthernStar het volgende:
[..]
In Bangladesh zijn wel enkele mensen verdronken (kan even geen cijfers vinden) maar het effect van de tsunami viel daar erg mee omdat er voor de kust van Bangladesh een soort natuurlijke barriere ligt.
[..]
In Myanmar/Birma staat het officiele dodental geloof ik op 90. Geen idee hoe betrouwbaar dat cijfer is (vanwege de regering en de slechte verbindingen daar).
Net alsof we ons als nederlanders zijnde moreel verplicht moeten voelen om elke stuiver die we over hebben in onze portemonnee te doneren op giro 555.quote:Op vrijdag 31 december 2004 00:31 schreef My_Way het volgende:
[..]
Dit is weer zo'n onzincomment die altijd wel weer een x naar voren komt bij een ramp.
Wanneer leren we nou dat geld niet alles is waarmee je iemand kan beoordelen. Wees toch is bezig met jezelf als je iets voor elkaar wilt krijgen. Diegene wint gewoon de hoofdprijs waar ie zich ooit voor heeft ingeschreven. Staat helemaal los van die ramp.
dat lijkt me een goed plan, maar zorg er dan wel voor dat al het opgehaalde geld in een keer door 1 organisatie verdeeld wordt, anders blijft er helemaal veel achter in de mangelmolen van de ambtenarij.quote:Op vrijdag 31 december 2004 12:02 schreef -DailaLama- het volgende:
Ze zeggen wel steeds dat we moeten samenwerken om veel geld in te zamelen en dat we niet mogen concurreren. Maar zijn het juist niet de prijsoorlogen die er voor gezorgd hebben dat de artikelen in de supermarkt goedkoper worden?Is het niet concurrentie waardoor wij rijker zijn dan die mensen in Azië?
Volgens mij werkt het JUIST als we een wedstrijdje doen: welke tv-zender/liefdadigheidsinstelling haalt het meeste geld in voor Azië
Ik snap niet wat mensen hypocriet noemen gaat helpen in deze situatie. Al is er iemand op deze wereld die nooit ene cent aan 'n goed doel gaf en nu opeens wel 100 euro, prima toch??quote:Op vrijdag 31 december 2004 12:28 schreef Elgigante het volgende:
[..]
Net alsof we ons als nederlanders zijnde moreel verplicht moeten voelen om elke stuiver die we over hebben in onze portemonnee te doneren op giro 555.
Ik wil weleens van die instantie weten hoeveel % ven het getorte bedrag er netto naar de slachtoffers gaat, voor hoeveel euro van de 50 die je stort er daadwerkelijk eten en kleding wordt aangeschaft.
Deze regelingen zijn allemaal heel erg leuk en aardig, maar de aanwezige regeringen en hun volgelingen verdienen gigantisch aan de stortingen.
Nu er opeens 150.000 doden tegelijk vallen in Azië maken we ons ineens zorgen om de situatie daar, zeer hypocriet allemaal.
Misschien zijn er in 2004 net zoveel aziaten om het leven gekomen als in 2003 namelijk.
Ik heb zo'n idee dat de winnaar van die 20 miljoen écht wel een gedeelte naar Azie zal storten hoor. Maar 19 miljoen is dan wel een beetje te veel van het goeie....quote:Op vrijdag 31 december 2004 12:48 schreef Taurus het volgende:
[..]
Ik snap niet wat mensen hypocriet noemen gaat helpen in deze situatie. Al is er iemand op deze wereld die nooit ene cent aan 'n goed doel gaf en nu opeens wel 100 euro, prima toch??
Ja, natuurlijk gaf ik hiervoor niks aan Azie terwijl ze het daar toch al minder hadden dan hier, maar moet ik dan nu ook maar niks geven om niet het stempeltje "hypocriet" gedrukt te krijgen?Belachelijk.
Het kan mij geen zak schelen of iemand het hypocriet van mij vind dat ik me er nu opeens druk om maak, als ik me er maar druk om maak en als velen dat maar met mij doen.
En nog even over die 20 miljoen: Ik geef natuurlijk ook lang niet alles weg wat ik kan missen, sterker nog; het stelt niks voor. Maar diegene die zometeen 20 miljoen wint die kan daar echt wel 'n miljoentje of 19 van missen zonder dat te merken hoor.. Trust me.
Ik vind het gewoon genant klinken als iemand hier 20 miljoen wint terwijl de hele EU 30 geeft. Ik heb natuurlijk makkelijk praten want ik heb geen staatslot gekocht en maak dus zowieso geen kans, dus ik kan om het hardst roepen dat ik de volledige 20 miljoen zou weg geven.
Nou en? Vind 't toch 'n mooie gedachteZoals ik er nu tegenaan kijk zou ik me schamen als ik de volledige 20 miljoen in me zak steek. " Sorry
".
Volgens mij was het dat 50 cent uiteindelijk echt ook naar de mensen gaat die het nodig hebben.quote:Op vrijdag 31 december 2004 12:28 schreef Elgigante het volgende:
[..]
Net alsof we ons als nederlanders zijnde moreel verplicht moeten voelen om elke stuiver die we over hebben in onze portemonnee te doneren op giro 555.
Ik wil weleens van die instantie weten hoeveel % ven het getorte bedrag er netto naar de slachtoffers gaat, voor hoeveel euro van de 50 die je stort er daadwerkelijk eten en kleding wordt aangeschaft.
en dus niks geven? Ten eerste weet jij net als ik niet waar het geld naar toe gaat. Misschien wordt het gestort op een rekening van India of Indonesie, of misschien gaat unicef daadwerkelijk daarnaar toe en bouwt een school of ziekenhuis of whatever.quote:Deze regelingen zijn allemaal heel erg leuk en aardig, maar de aanwezige regeringen en hun volgelingen verdienen gigantisch aan de stortingen.
stel je alleen eens voor dat dit in Nederland was gebeurd.quote:Nu er opeens 150.000 doden tegelijk vallen in Azië maken we ons ineens zorgen om de situatie daar, zeer hypocriet allemaal.
Misschien zijn er in 2004 net zoveel aziaten om het leven gekomen als in 2003 namelijk.
quote:Op vrijdag 31 december 2004 00:13 schreef Taurus het volgende:
[..]
Natuurlijk is het een prima daad om de slachtoffers van de (een) ramp te steunen middels een donatie, daar heb ik absoluut niets op tegen, maar met deze actie klopt de gemiddelde nederlander zich op de borst met het gevoel dat hij zelfs vanuit het rijke westen oog heeft voor de situatie van de arme en getroffen medemens in Azië.quote:Op vrijdag 31 december 2004 12:48 schreef Taurus het volgende:
[..]
Ik snap niet wat mensen hypocriet noemen gaat helpen in deze situatie. Al is er iemand op deze wereld die nooit ene cent aan 'n goed doel gaf en nu opeens wel 100 euro, prima toch??
Ja, natuurlijk gaf ik hiervoor niks aan Azie terwijl ze het daar toch al minder hadden dan hier, maar moet ik dan nu ook maar niks geven om niet het stempeltje "hypocriet" gedrukt te krijgen?Belachelijk.
Het kan mij geen zak schelen of iemand het hypocriet van mij vind dat ik me er nu opeens druk om maak, als ik me er maar druk om maak en als velen dat maar met mij doen.
En nog even over die 20 miljoen: Ik geef natuurlijk ook lang niet alles weg wat ik kan missen, sterker nog; het stelt niks voor. Maar diegene die zometeen 20 miljoen wint die kan daar echt wel 'n miljoentje of 19 van missen zonder dat te merken hoor.. Trust me.
Ik vind het gewoon genant klinken als iemand hier 20 miljoen wint terwijl de hele EU 30 geeft. Ik heb natuurlijk makkelijk praten want ik heb geen staatslot gekocht en maak dus zowieso geen kans, dus ik kan om het hardst roepen dat ik de volledige 20 miljoen zou weg geven.
Nou en? Vind 't toch 'n mooie gedachteZoals ik er nu tegenaan kijk zou ik me schamen als ik de volledige 20 miljoen in me zak steek. " Sorry
".
http://www.mosnews.com/news/2004/12/30/tsunami.shtmlquote:Russian Scientist Predicts Massive Tsunamis in South America
Russian scientist has warned that a deadly tsunami like the one that devastated south-east Asia over the weekend could strike in places like Ecuador, Peru, and Columbia.
Yevgeny Dolginov, a professor of geological studies at the Russian University for Peoples’ Friendship, estimated the risk to areas around the world using a theory based on tectonic plate movements, the Interfax news agency reported.
“I feel it is necessary to warn the embassies of countries located around the equator about the possibilities of massive earthquakes in the near future,” Dolginov was quoted as saying.
“According to my theory, there are lineaments that present a danger in terms of seismic activity.”
Among other possible danger zones, he named Equatorial New Guinea, Cameroon, Nigeria and Gabon.
Hoezo krenterig? De VS sturen namelijk ook meer dan geld.quote:Op vrijdag 31 december 2004 12:56 schreef eXceed het volgende:
Te triest voor woorden waar de VS mee bezig is.. 30 miljoen... en dan miljarden in "zowat" zinloze projecten steken. Tis in eerste instantie natuurlijk goed als een land zowiezo geld stuurd, maarja ik vind dit echt krenterig..
Je moet me niet verkeerd begrijpen, want ik vind het een zeer goede zaak dat deze actie op touw is gezet, hoewel ik vind dat de EU en Nederland wat dieper in de buidel mogen tasten (om over de VS maar te zwijgen).quote:Op vrijdag 31 december 2004 12:53 schreef boskov het volgende:
[..]
Volgens mij was het dat 50 cent uiteindelijk echt ook naar de mensen gaat die het nodig hebben.
Maar ik voel me ook moreel verplicht. Dit omdat ik me enigzins probeer te verplaatsen in de situatie daar. Als zoiets in Nederland zou gebeuren, zou ik dankbaar zijn voor alle hulp die komt van de mensen. Dus ik kan me ook voorstellen dat dat daar ook het geval is. Als ik een mensenleven kan redden met mijn donatie. Waarom niet?
[..]
en dus niks geven? Ten eerste weet jij net als ik niet waar het geld naar toe gaat. Misschien wordt het gestort op een rekening van India of Indonesie, of misschien gaat unicef daadwerkelijk daarnaar toe en bouwt een school of ziekenhuis of whatever.
[..]
stel je alleen eens voor dat dit in Nederland was gebeurd.
Wat een enorm asociale gedachte heb jij.
Had dat dan gelijk gezegd ipv 6 alinea's cliché-geleuter.quote:Op vrijdag 31 december 2004 13:18 schreef Elgigante het volgende:
...................... maar bekijk de gang van zaken niet door een roze bril, dat wil ik ermee zeggen.
Jee zeg.... Indrukwekkend.quote:Op vrijdag 31 december 2004 13:17 schreef -DailaLama- het volgende:
http://www.manager.co.th/Home/PostPic.aspx
Als je een beetje verstand had had je die boodschap al lang gezien, helaas zitten hier posters met overemotionele en ireele ideeen over andermans bestedingspatroon en moet je ze helaas wijzen op de werkelijkheid.quote:Op vrijdag 31 december 2004 13:26 schreef Notoire_Gek het volgende:
[..]
Had dat dan gelijk gezegd ipv 6 alinea's cliché-geleuter.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |