abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_24304686
quote:
Op donderdag 30 december 2004 20:17 schreef Jerruh het volgende:
wat is die nedelrandse ambassadeur in thailand toch een enorme eikel...
hij klinkt hard, fout en kut.

"zo was er een viertal, waarvan ik moet bijzeggen dat het gelukkig geen nederlanders zijn..."

zijn opmerkingen over de situatie en zijn bureaucratische houding maken mij iig tot kotsen!
't is bijna net zo erg als de bureaucratie in Thailand waardoor het Rampen Identificatie Team nog steeds niet aan het werk kan .
pi_24304703
In Engeland is inmiddels 25 miljoen pond opgehaald, hoor ik net op SKY News. Ook een prima bedrag .
pi_24304710
quote:
Op donderdag 30 december 2004 20:01 schreef renz0r het volgende:
DE 130.000 GRENS IS BIJNA BEREIKT!
proef ik hier een beetje sensatie naar veel doden?
  donderdag 30 december 2004 @ 20:48:20 #104
42530 Jerruh
I'm rocking one leg!
pi_24304756
quote:
Op donderdag 30 december 2004 20:45 schreef Roel_Jewel het volgende:

[..]

't is bijna net zo erg als de bureaucratie in Thailand waardoor het Rampen Identificatie Team nog steeds niet aan het werk kan .
zum kotsen

er is letterlijk gezegd omdat ze daarmee niet autoritair over willen komen als ambassade bij de overheden aldaar. godver in india is momenteel het hele kastesysteem lamgelegd omdat iedereen elkaar probeert te helpen, arm of rijk en de overheden zitten te kloten over papieren...

waar ben je dan in hemelsnaam mee bezig....
put
your
clothes
on!
pi_24304802
"Aid is flooding in"

Wat een woordkeuze .
  donderdag 30 december 2004 @ 20:52:02 #106
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_24304849
quote:
Op donderdag 30 december 2004 20:17 schreef Jerruh het volgende:
wat is die nedelrandse ambassadeur in thailand toch een enorme eikel...
hij klinkt hard, fout en kut.

"zo was er een viertal, waarvan ik moet bijzeggen dat het gelukkig geen nederlanders zijn..."

zijn opmerkingen over de situatie en zijn bureaucratische houding maken mij iig tot kotsen!
Ja idd, ook die belachelijke schatting van hem waar de Nederlandse toeristen (Oost-Thailand/West-Thailand blabla) zouden zitten en hoeveel doden/vermisten we zouden moeten verwachten was totaal uit de lucht gegrepen zonder onderbouwing en nog overhaast ook.
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
pi_24304908
http://pekingduck.org/archives/002123.php
quote:
Bangkok may have a skyline to match any city, an über-modern subway, and Savile Row-suited bankers; but facing this disaster, Thailand's government fails its people, even as individual rescue workers perform superhuman tasks. The Nation, the best Thai newspaper, reports that even after the earthquake off Indonesia, which would trigger the deadly waves, the Bangkok government played down the possibility that a tsunami could hit Thailand, in part because it didn't want to issue an evacuation order that, if no tsunami came, might have hurt tourism, Thailand's biggest earner of foreign exchange. Thailand's national civic defense organization, supposedly designed to handle disasters, suffers from a lack of basic equipment and seems unable to coordinate among relief workers; without enough government-supplied preservative, bodies quickly decompose in the tropical sun, creating a horrific stench. Only after the tsunami does the government issue suggestions on how citizens should act when faced by a killer wave. "Had the officials in charge that morning been working with a clear-cut, well-rehearsed, and properly communicated procedure, a tsunami warning would have been sounded," notes Nation group editor-in-chief Sutichai Yoon.
pi_24304960
denk dat ut totaal aantal slachtoffers naar de 200.000 gaat lopen als ik zie hoeveel mensen er nog vermist worden
pi_24305008
quote:
Op donderdag 30 december 2004 20:42 schreef alsem het volgende:

[..]

ja, bijna net zo erg.. alleen dan 100 keer erger....
hier ben ik gestopt met lezen want van zulke amerikaanse artikelen straalt de domheid er wel een beetje te erg vanaf
Ik zou toch maar even verder lezen voordat je mensen van domheid gaat beschuldigen...
  donderdag 30 december 2004 @ 21:00:38 #110
95998 -DailaLama-
Het is Dalai, niet Daila!
pi_24305036
quote:
Op donderdag 30 december 2004 20:49 schreef Roel_Jewel het volgende:
"Aid is flooding in"

Wat een woordkeuze .
De Telegraaf kopte ook al met "giften stromen binnen"".
pi_24305137
quote:
Op donderdag 30 december 2004 21:00 schreef -DailaLama- het volgende:

[..]

De Telegraaf kopte ook al met "giften stromen binnen"".
Naja, nog altijd beter dan "stortvloed aan giften".
  donderdag 30 december 2004 @ 21:07:13 #112
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_24305184
Is overigens inmiddels al bekend wie de tv-actie gaat presenteren?
Op donderdag 12 oktober 2006 09:27 schreef SCH het volgende:
flugeltje is een kloon van yvonne toch?
pi_24305232
In India verliep de communicatie ook niet erg goed. De civiele diensten en defensie werkten langs elkaar heen, een fax werd verstuurd naar een minister van de vorige regering, men zat eigen berekeningen te maken over de aardbeving terwijl info van andere landen al lang verkrijgbaar was en ontzettend lange communicatielijnen.
  donderdag 30 december 2004 @ 21:09:56 #114
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_24305262
quote:
Op donderdag 30 december 2004 20:33 schreef Roel_Jewel het volgende:
http://www.nytimes.com/20(...)rexy.html?oref=login
[..]

Om die schamele 35 miljoen ff in perspectief te zetten .
Ja, erg nuttig, beetje gaan bakkeleien hoe vrijgevig je wel niet bent
Op woensdag 24 sept. 2008 schreef Danny het volgende:
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
Mijn grootste bijdrage aan de FP.
pi_24305293
quote:
Op donderdag 30 december 2004 21:07 schreef flugeltje het volgende:
Is overigens inmiddels al bekend wie de tv-actie gaat presenteren?
Volgens mij Hennie Huisman. Geen verkeerde daarvoor, denk ik.
pi_24305308
Geenstijl verwoord het wel goed:
quote:
Laat 6 januari de tv maar uit
SBS6, RTL4 en de publieken gaan samen drie netten bezet houden om geld in te zamelen voor hulp vanwege de tsunamiramp. Dus Albert Verlinde met Beau op Nederland 3 (of 2 of 1, whatever). Als er iets ontzettend tiefus saai en het aankijken niet waard is, is het wel hulpactietelevisie. En nu dringen ze het ons ook nog op via alle kanalen die ze hebben. Alsof er niet genoeg doden zijn gevallen, zullen tegen 6 januari de rampvluchten vol BN-ers afreizen naar getroffen gebieden om zielige kindjes te zoeken. Themauitzendingen zijn zo ontzettend bagger dus wij gaan gewoon een avondje online gamen en geven lekker helemaal niets. Want daarmee beloon je dit soort kuttelevisie alleen maar, val maar lekker dood met je actie. Stort de dag ervoor of de dag erna maar. Vanavond start de onzin al met EO Metterdaad dat gironummer 300300 heeft. Wij storten trouwens wel wat wisselgeld bij de christelijken die kleinschalige hulp aanbieden (wat wel werkt) en misschien ook nog wat moslims bekeren.
pi_24305493
quote:
Op donderdag 30 december 2004 21:11 schreef nikk het volgende:
Geenstijl verwoord het wel goed:
[..]
Als jij wil gamen doe dat rustig.... ik vind het prima dat er zo`n uitzending komt, hoe meer geld hoe beter. Dan gaat het maar een keer tenkoste van de (saaie) reguliere tv.....
  donderdag 30 december 2004 @ 21:20:21 #118
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_24305563
quote:
Op donderdag 30 december 2004 21:10 schreef Roel_Jewel het volgende:

[..]

Volgens mij Hennie Huisman. Geen verkeerde daarvoor, denk ik.
Ik ben niet zo weg van Huisman. Zijn tijd is inmiddels wel geweest denk ik. Kan niemand van de 'jonge garde' de presentatie op zich nemen??

Ik hoop overigens niet dat het een oudbakken programma gaat worden. Dan haak ik écht af...
pi_24305857
Zometeen de gezamenlijke uitzending van de publieke actualiteitenrubrieken op Nederland 2.
  donderdag 30 december 2004 @ 21:44:03 #120
30789 RonaldV
Phabulous Phantoms
pi_24306172
quote:
Op donderdag 30 december 2004 20:34 schreef Roel_Jewel het volgende:

[..]

Niet bepaald een bekende (of in elk geval betrouwbare) site ofzo. Dus dat cijfer lijkt me vooralsnog volledig uit de lucht gegrepen.
Matt Drudge was degene die o.a. Monica Lewinsky openbaarde. De Drudge report is een van de oudste weblogs/nieuwssites.
- "Blind faith in your leaders, or in anything, will get you killed" Bruce Springsteen - War
- Door controle aan de landsgrenzen op te heffen kan men nu grenzenloos gaan controleren...
- Privacy Matters
pi_24306297
Het gaat maar door:

5.7 2004/12/30 17:58:11 12.228 92.523 30.0 ANDAMAN ISLANDS, INDIA REGION
quote:
JAKARTA/RIJSWIJK - Het dodental in Zuidoost-Azië en Oost-Afrika als gevolg van de zeebeving bij Sumatra is opgelopen tot ruim 123.000. Dit blijkt uit overzichten die het Franse persbureau AFP en het Britse persbureau Reuters hebben gemaakt op basis van voorlopige cijfers en schattingen van functionarissen in de door de ramp getroffen gebieden.

TeleVideo

Het ANP vulde die lijsten aan met gegevens uit andere bronnen: Indonesië: 79.940 Sri Lanka: 24.268 India: 13.268 Thailand: 4500 Somalië: 132 Birma (Myanmar): 90 Maldiven: 75 Maleisië: 65 Tanzania: 10 Bangladesh: 3 Kenia: 1

Medewerkers van het Indonesische ministerie van Volksgezondheid lieten weten dat het dodental donderdag in vergelijking met een dag eerder met bijna 30.000 is gestegen, omdat reddingswerkers aan de noordwestkust van Sumatra tal van lichamen hebben gevonden.

Na Indonesië zijn tot dusver de meeste slachtoffers op Sri Lanka gevallen. Sri Lanka stelde het dodental donderdag bij tot ruim 27.000. Eerder repten de Srilankaanse autoriteiten van bijna 25.000 doden.

Medewerker Victoria Romano van het Internationale Rode Kruis zei tegen het Franse persbureau AFP dat het niet mogelijk zal zijn een precies overzicht van het aantal slachtoffers te geven. Ze wees op de onbereikbaarheid van tal van gebieden en de onvolledige bevolkingsregisters in de getroffen landen.

Het officiële dodental voor Thailand staat nu op 4500. De provinciale autoriteiten in de zuidelijke provincie Phang Nga, waaronder ook de stranden van Khao Lak vallen, meldden donderdag dat onder de slachtoffers in Thailand 2300 buitenlanders zijn.

Volgens de officiële cijfers, die aanmerkelijk lager zijn, zijn bij de buitenlanders de meeste slachtoffers onder de Zweden (44) gevallen. Ook het aantal omgekomen Duitsers (33), Britten (28) en Fransen (21) is relatief hoog.

Honderden tonnen aan noodhulp, zoals medicijnen, waterzuiveringsinstallaties en voedsel zijn intussen in de getroffen landen aangekomen, aldus VN-medewerkers. Daarvan komt weinig terecht bij degenen die de hulp het meest nodig hebben. Miljoenen mensen zijn afgesloten van de buitenwereld, omdat bruggen zijn ingestort en grote gebieden onder water staan. "We doen erg weinig op het moment. Ik denk dat de frustatie alleen maar zal groeien de komende dagen en weken", zei VN-coördinator Jan Egeland. De VN schatten dat ongeveer 5 miljoen mensen dringend hulp nodig hebben."
Telegraaf
pi_24306410
Volgende week woensdag zal om 12.00 uur in heel Europa drie minuten stilte worden gehouden ter nagedachtenis van de slachtoffers van de ramp in Azië. Dat maakte minister-president Balkenende zojuist in de gezamenlijke uitzending van actualiteitenrubrieken op Nederland 2 bekend.
pi_24306426
quote:
Op donderdag 30 december 2004 21:44 schreef RonaldV het volgende:

[..]

Matt Drudge was degene die o.a. Monica Lewinsky openbaarde. De Drudge report is een van de oudste weblogs/nieuwssites.
Ah, owkee.
Maar 't noemen van dit soort exorbitante getallen (die ik via Google News nog nergens anders terugvindt) is 'gevaarlijk',
  donderdag 30 december 2004 @ 21:57:00 #124
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_24306481
quote:
Op donderdag 30 december 2004 21:54 schreef Roel_Jewel het volgende:

Volgende week woensdag zal om 12.00 uur in heel Europa drie minuten stilte worden gehouden ter nagedachtenis van de slachtoffers van de ramp in Azië. Dat maakte minister-president Balkenende zojuist in de gezamenlijke uitzending van actualiteitenrubrieken op Nederland 2 bekend.
DRIE minuten??

Normaal gesproken 1 minuut, vorig jaar met de herdenking voor de slachtoffers in Spanje al twee minuten en nu dus 3 minuten... Gaan we bij de volgende ramp voor de 4 of misschien wel 5 minuten. Als we een paar jaar verder zijn wordt het een uur stilte...

Kijk, ik snap natuurlijk best dat we hier met z'n allen bij stil moeten staan en ik zal ook écht mijn werk even neerleggen aanstaande woensdag. Maar ik denk dat één minuut wel voldoende is om de boodschap duidelijk te maken.
pi_24306486
De "nieuwe supermacht" China houdt de hand op de knip en claimt nog een ontwikkelingsland te zijn om maar geen geld te hoeven geven:
quote:
BEIJING, Dec. 30 (Xinhuanet) -- China will dramatically increase its emergency assistance to the tsunami-hit countries, Chinese Foreign Ministry spokesman Liu Jianchao said here Thursday.

Though China is a developing country with a relatively low per capita GDP, it will spare no effort to provide assistance for the disaster-hit neighbors, Liu said at a regular press conference.

China will increase its emergency assistance to the tsunami-hit countries in terms of both goods and monetary donations. China has already donated 21.63 million yuan (about 2.615 million US dollars) worth of relief goods to the disaster-hit countries.
http://news.xinhuanet.com/english/2004-12/30/content_2398552.htm

China heeft een BNP wat ongeveer 15 keer dat van Nederland is.
pi_24306514
Op de site van de NRSA staan een paar voor-na satelliet-foto's van o.a. de Andaman-eilanden. BIjv van één eiland:

pi_24306522
VERDOMME. moet je de beelden nu zien op NED 2
Is God willing to prevent evil, but not able? Then he is not omnipotent.
Is he able, but not willing? Then he is malevolent.
Is he both able and willing? Then whence cometh evil?
Is he neither able nor willing? Then why call him God?
pi_24306601
quote:
Op donderdag 30 december 2004 21:58 schreef Asskicker14 het volgende:
VERDOMME. moet je de beelden nu zien op NED 2
Dat zijn de beelden die ik eerder bedoelde idd.
Erg indrukwekkend. Dan zie je de vernietigende kracht van dat fucking water .
pi_24307065
quote:
Op donderdag 30 december 2004 21:32 schreef Roel_Jewel het volgende:
Zometeen de gezamenlijke uitzending van de publieke actualiteitenrubrieken op Nederland 2.
Erg indrukwekkend die ooggetuigenverslagen en die familieleden/vrienden die op zoek zijn naar hun dierbaren .
sig verwijderd door FA
pi_24307101
quote:
Op donderdag 30 december 2004 22:02 schreef Roel_Jewel het volgende:

[..]

Dat zijn de beelden die ik eerder bedoelde idd.
Erg indrukwekkend. Dan zie je de vernietigende kracht van dat fucking water .
Ja , gvd die mensen staan tot hun middel in het water en denken dat het over is, en dan komt pas de grote watermassa
I know it sounds like I'm in denial, but I'm not.
  donderdag 30 december 2004 @ 22:20:42 #131
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_24307123
Ik zit gewoon bijna te janken voor de tv hier..Zulke jonge mensen allemaal.
pi_24307267
en die moeder die niets meer van haar dochter heeft gehoord

vreselijk
...
  donderdag 30 december 2004 @ 22:24:54 #133
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_24307275
Het lijkt me ook heel erg om te moeten verwerken dat een van je geliefden wegging op vakantie en nooit meer terugkomt, terwijl je niet weet wat er precies gebeurd is, of ze veel geleden hadden, wat hun laatste rustplaats is..
pi_24307285
Familie kwijt, bezittingen kwijt en veel meer ellende, en dan toch nog alles in het werk stellen om zo goed mogelijk voor de toeristen te zorgen. Tja... daar krijg ik dan toch wel een beetje een naar gevoel van...
pi_24307311
Dit is een ware ramp en deze mensen moeten alle hulp krijgen van iedereen in de wereld die maar mogelijk is.
Maar wat mij opvalt is dat er met geen woord wordt gerept over het vroegere Birma ,nu Myanmar.
Aan de weg van de tsounamie te zien moet dit land toch ook met volle kracht zijn getroffen en moeten de kleine eilandjes voor de kust zijn overspoeld.
Van slachtoffers of schade aan dit land is niets over bekend,en ik vraag me af hoe dit mogenlijk is.
pi_24307317
Uit die verhalen blijkt trouwens wel hoe obsessief ze daar leven voor het toerisme. Een plaatselijke gids na de tsunami: "Sorry, de tocht gaat niet door" .
sig verwijderd door FA
pi_24307345
Ik wil hier eigenlijk helemaal niet naar kijken, kan er helemaal niet tegen!

Maar wind me wel weer op over de -tot nu toe- eenzijdige berichtgeving,
toeristen etc.

En -veelgehoorde vraag- whatabout Myanmar??????
Kan dus echt niet dat daar 'maar' 132 doden zijn.
pi_24307420
Beetje raar maar ik vraag me af of er ook mazzelaars tussenzaten die toevallig een duikcursus deden ofzo...
  † In Memoriam † donderdag 30 december 2004 @ 22:30:18 #139
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_24307437
quote:
Op donderdag 30 december 2004 22:24 schreef Aventura het volgende:
Het lijkt me ook heel erg om te moeten verwerken dat een van je geliefden wegging op vakantie en nooit meer terugkomt, terwijl je niet weet wat er precies gebeurd is, of ze veel geleden hadden, wat hun laatste rustplaats is..
Op sommige plekken trekken ze eerst een kies van de gevonden doden voordat ze massaal begraven of gecremeerd worden (voor DNA identificatie later) maar dat zal ook lang niet overal gebeuren.

Van een hoop mensen zal nooit duidelijk worden waar ze gebleven zijn.
  donderdag 30 december 2004 @ 22:33:15 #140
30789 RonaldV
Phabulous Phantoms
pi_24307511
Op Volkomenkut.com vond ik deze foto.

* Waarschuwing!! Zeer schokkende foto, alleen voor sterke geesten!

Edit: copy paste de link even in een nieuw venster. VK houdt niet van deeplinken.

[ Bericht 14% gewijzigd door RonaldV op 30-12-2004 22:52:46 ]
- "Blind faith in your leaders, or in anything, will get you killed" Bruce Springsteen - War
- Door controle aan de landsgrenzen op te heffen kan men nu grenzenloos gaan controleren...
- Privacy Matters
pi_24307515
lijkzakken-met-rits voor de toeristen????????
wargh.
Klopt toch niet he.
En worden de thai dan wel geidentificeerd?
pi_24307597
Zijn het er al meer dan 100 ?
Ken me geen natuuramp herineren met zoveel dooien .
I'm sick of all this pooping stuff i'm getting my buttcheeks pierced together .
pi_24307626
Die animatie net op Ned. 2 liet duidelijk zien hoe het komt dat er zoveel slachtoffers zijn gevallen in Atjeh. De golf kwam daar steeds terug. Op Sri Lanka was het drie keer als ik het heb, daar veel meer.
sig verwijderd door FA
pi_24307633
quote:
Op donderdag 30 december 2004 22:30 schreef NorthernStar het volgende:

[..]

Op sommige plekken trekken ze eerst een kies van de gevonden doden voordat ze massaal begraven of gecremeerd worden (voor DNA identificatie later) maar dat zal ook lang niet overal gebeuren.

Van een hoop mensen zal nooit duidelijk worden waar ze gebleven zijn.
Dat trekken van die kiezen zal 'je werk' zijn . Dan moet je je verstand echt he-le-maal kunnen uitschakelen .
pi_24307685
Wel raar me pa zat 1 jaar precies 1 jaar geleden op sri lanka
pi_24307701
quote:
Op donderdag 30 december 2004 22:38 schreef Roel_Jewel het volgende:

[..]

Dat trekken van die kiezen zal 'je werk' zijn . Dan moet je je verstand echt he-le-maal kunnen uitschakelen .
Wat dacht je van je reukvermogen .
pi_24307875
Er zijn nog vele gebieden en eilanden waar nog geen echt slachtofferaantal vandaan is gekomen.
Sommige eilandgroepen zijn voor de helft verdwenen. Uit Birma en Banglah-Desh weinig info.
In Atjeh en Sumatra zijn nog hele gebieden waar nog niemand is geweest.

Dit is echt een ramp die nog steeds niet tot de volle omvang bekend is.

1 voordeel. Door de toeristen is 't begrijpen van de macht van zo'n natuurverschijnsel goed te zien.
pi_24307883
http://news.bbc.co.uk/2/hi/south_asia/4132247.stm
quote:
Survivors tell of tsunami train horror

Survivors of what is believed to be the world's worst rail accident have been telling the BBC News website of their experiences.
The Queen of the Sea was nearing its destination when the waves knocked it sideways.

Up to 1,500 people were crammed inside the train as it travelled 75 miles (110km) along the Sri Lankan coastline from Colombo to the southern city of Galle.

At least 802 died and hundreds remain unaccounted for.

The force of the wave threw the train's eight cars into a bog and left the coastal railroad a twisted mess of metal.
pi_24307929
Je zult daar je moeder moeten zoeken .
pi_24307971
quote:
Op donderdag 30 december 2004 22:48 schreef Roel_Jewel het volgende:
Je zult daar je moeder moeten zoeken .
Bizar, heel bizar. Op vakantie het lijk van je moeder zoeken. Onvoorstelbaar....
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')