't is bijna net zo erg als de bureaucratie in Thailand waardoor het Rampen Identificatie Team nog steeds niet aan het werk kanquote:Op donderdag 30 december 2004 20:17 schreef Jerruh het volgende:
wat is die nedelrandse ambassadeur in thailand toch een enorme eikel...
hij klinkt hard, fout en kut.
"zo was er een viertal, waarvan ik moet bijzeggen dat het gelukkig geen nederlanders zijn..."
zijn opmerkingen over de situatie en zijn bureaucratische houding maken mij iig tot kotsen!
proef ik hier een beetje sensatie naar veel doden?quote:Op donderdag 30 december 2004 20:01 schreef renz0r het volgende:
DE 130.000 GRENS IS BIJNA BEREIKT!
zum kotsenquote:Op donderdag 30 december 2004 20:45 schreef Roel_Jewel het volgende:
[..]
't is bijna net zo erg als de bureaucratie in Thailand waardoor het Rampen Identificatie Team nog steeds niet aan het werk kan.
Ja idd, ook die belachelijke schatting van hem waar de Nederlandse toeristen (Oost-Thailand/West-Thailand blabla) zouden zitten en hoeveel doden/vermisten we zouden moeten verwachten was totaal uit de lucht gegrepen zonder onderbouwing en nog overhaast ook.quote:Op donderdag 30 december 2004 20:17 schreef Jerruh het volgende:
wat is die nedelrandse ambassadeur in thailand toch een enorme eikel...
hij klinkt hard, fout en kut.
"zo was er een viertal, waarvan ik moet bijzeggen dat het gelukkig geen nederlanders zijn..."
zijn opmerkingen over de situatie en zijn bureaucratische houding maken mij iig tot kotsen!
quote:Bangkok may have a skyline to match any city, an über-modern subway, and Savile Row-suited bankers; but facing this disaster, Thailand's government fails its people, even as individual rescue workers perform superhuman tasks. The Nation, the best Thai newspaper, reports that even after the earthquake off Indonesia, which would trigger the deadly waves, the Bangkok government played down the possibility that a tsunami could hit Thailand, in part because it didn't want to issue an evacuation order that, if no tsunami came, might have hurt tourism, Thailand's biggest earner of foreign exchange. Thailand's national civic defense organization, supposedly designed to handle disasters, suffers from a lack of basic equipment and seems unable to coordinate among relief workers; without enough government-supplied preservative, bodies quickly decompose in the tropical sun, creating a horrific stench. Only after the tsunami does the government issue suggestions on how citizens should act when faced by a killer wave. "Had the officials in charge that morning been working with a clear-cut, well-rehearsed, and properly communicated procedure, a tsunami warning would have been sounded," notes Nation group editor-in-chief Sutichai Yoon.
Ik zou toch maar even verder lezen voordat je mensen van domheid gaat beschuldigen...quote:Op donderdag 30 december 2004 20:42 schreef alsem het volgende:
[..]
ja, bijna net zo erg.. alleen dan 100 keer erger....![]()
hier ben ik gestopt met lezen want van zulke amerikaanse artikelen straalt de domheid er wel een beetje te erg vanaf![]()
De Telegraaf kopte ook al met "giften stromen binnen"".quote:Op donderdag 30 december 2004 20:49 schreef Roel_Jewel het volgende:
"Aid is flooding in"
Wat een woordkeuze.
Naja, nog altijd beter dan "stortvloed aan giften".quote:Op donderdag 30 december 2004 21:00 schreef -DailaLama- het volgende:
[..]
De Telegraaf kopte ook al met "giften stromen binnen"".
Ja, erg nuttig, beetje gaan bakkeleien hoe vrijgevig je wel niet bentquote:Op donderdag 30 december 2004 20:33 schreef Roel_Jewel het volgende:
http://www.nytimes.com/20(...)rexy.html?oref=login
[..]
Om die schamele 35 miljoen ff in perspectief te zetten.
Volgens mij Hennie Huisman. Geen verkeerde daarvoor, denk ik.quote:Op donderdag 30 december 2004 21:07 schreef flugeltje het volgende:
Is overigens inmiddels al bekend wie de tv-actie gaat presenteren?
quote:Laat 6 januari de tv maar uit
SBS6, RTL4 en de publieken gaan samen drie netten bezet houden om geld in te zamelen voor hulp vanwege de tsunamiramp. Dus Albert Verlinde met Beau op Nederland 3 (of 2 of 1, whatever). Als er iets ontzettend tiefus saai en het aankijken niet waard is, is het wel hulpactietelevisie. En nu dringen ze het ons ook nog op via alle kanalen die ze hebben. Alsof er niet genoeg doden zijn gevallen, zullen tegen 6 januari de rampvluchten vol BN-ers afreizen naar getroffen gebieden om zielige kindjes te zoeken. Themauitzendingen zijn zo ontzettend bagger dus wij gaan gewoon een avondje online gamen en geven lekker helemaal niets. Want daarmee beloon je dit soort kuttelevisie alleen maar, val maar lekker dood met je actie. Stort de dag ervoor of de dag erna maar. Vanavond start de onzin al met EO Metterdaad dat gironummer 300300 heeft. Wij storten trouwens wel wat wisselgeld bij de christelijken die kleinschalige hulp aanbieden (wat wel werkt) en misschien ook nog wat moslims bekeren.
Als jij wil gamen doe dat rustig.... ik vind het prima dat er zo`n uitzending komt, hoe meer geld hoe beter. Dan gaat het maar een keer tenkoste van de (saaie) reguliere tv.....quote:
Ik ben niet zo weg van Huisman. Zijn tijd is inmiddels wel geweest denk ik. Kan niemand van de 'jonge garde' de presentatie op zich nemen??quote:Op donderdag 30 december 2004 21:10 schreef Roel_Jewel het volgende:
[..]
Volgens mij Hennie Huisman. Geen verkeerde daarvoor, denk ik.
Matt Drudge was degene die o.a. Monica Lewinsky openbaarde. De Drudge report is een van de oudste weblogs/nieuwssites.quote:Op donderdag 30 december 2004 20:34 schreef Roel_Jewel het volgende:
[..]
Niet bepaald een bekende (of in elk geval betrouwbare) site ofzo. Dus dat cijfer lijkt me vooralsnog volledig uit de lucht gegrepen.
quote:JAKARTA/RIJSWIJK - Het dodental in Zuidoost-Azië en Oost-Afrika als gevolg van de zeebeving bij Sumatra is opgelopen tot ruim 123.000. Dit blijkt uit overzichten die het Franse persbureau AFP en het Britse persbureau Reuters hebben gemaakt op basis van voorlopige cijfers en schattingen van functionarissen in de door de ramp getroffen gebieden.
TeleVideo
Het ANP vulde die lijsten aan met gegevens uit andere bronnen: Indonesië: 79.940 Sri Lanka: 24.268 India: 13.268 Thailand: 4500 Somalië: 132 Birma (Myanmar): 90 Maldiven: 75 Maleisië: 65 Tanzania: 10 Bangladesh: 3 Kenia: 1
Medewerkers van het Indonesische ministerie van Volksgezondheid lieten weten dat het dodental donderdag in vergelijking met een dag eerder met bijna 30.000 is gestegen, omdat reddingswerkers aan de noordwestkust van Sumatra tal van lichamen hebben gevonden.
Na Indonesië zijn tot dusver de meeste slachtoffers op Sri Lanka gevallen. Sri Lanka stelde het dodental donderdag bij tot ruim 27.000. Eerder repten de Srilankaanse autoriteiten van bijna 25.000 doden.
Medewerker Victoria Romano van het Internationale Rode Kruis zei tegen het Franse persbureau AFP dat het niet mogelijk zal zijn een precies overzicht van het aantal slachtoffers te geven. Ze wees op de onbereikbaarheid van tal van gebieden en de onvolledige bevolkingsregisters in de getroffen landen.
Het officiële dodental voor Thailand staat nu op 4500. De provinciale autoriteiten in de zuidelijke provincie Phang Nga, waaronder ook de stranden van Khao Lak vallen, meldden donderdag dat onder de slachtoffers in Thailand 2300 buitenlanders zijn.
Volgens de officiële cijfers, die aanmerkelijk lager zijn, zijn bij de buitenlanders de meeste slachtoffers onder de Zweden (44) gevallen. Ook het aantal omgekomen Duitsers (33), Britten (28) en Fransen (21) is relatief hoog.
Honderden tonnen aan noodhulp, zoals medicijnen, waterzuiveringsinstallaties en voedsel zijn intussen in de getroffen landen aangekomen, aldus VN-medewerkers. Daarvan komt weinig terecht bij degenen die de hulp het meest nodig hebben. Miljoenen mensen zijn afgesloten van de buitenwereld, omdat bruggen zijn ingestort en grote gebieden onder water staan. "We doen erg weinig op het moment. Ik denk dat de frustatie alleen maar zal groeien de komende dagen en weken", zei VN-coördinator Jan Egeland. De VN schatten dat ongeveer 5 miljoen mensen dringend hulp nodig hebben."
Telegraaf
Ah, owkee.quote:Op donderdag 30 december 2004 21:44 schreef RonaldV het volgende:
[..]
Matt Drudge was degene die o.a. Monica Lewinsky openbaarde. De Drudge report is een van de oudste weblogs/nieuwssites.
DRIE minuten??quote:Op donderdag 30 december 2004 21:54 schreef Roel_Jewel het volgende:
Volgende week woensdag zal om 12.00 uur in heel Europa drie minuten stilte worden gehouden ter nagedachtenis van de slachtoffers van de ramp in Azië. Dat maakte minister-president Balkenende zojuist in de gezamenlijke uitzending van actualiteitenrubrieken op Nederland 2 bekend.
http://news.xinhuanet.com/english/2004-12/30/content_2398552.htmquote:BEIJING, Dec. 30 (Xinhuanet) -- China will dramatically increase its emergency assistance to the tsunami-hit countries, Chinese Foreign Ministry spokesman Liu Jianchao said here Thursday.
Though China is a developing country with a relatively low per capita GDP, it will spare no effort to provide assistance for the disaster-hit neighbors, Liu said at a regular press conference.
China will increase its emergency assistance to the tsunami-hit countries in terms of both goods and monetary donations. China has already donated 21.63 million yuan (about 2.615 million US dollars) worth of relief goods to the disaster-hit countries.
Dat zijn de beelden die ik eerder bedoelde idd.quote:Op donderdag 30 december 2004 21:58 schreef Asskicker14 het volgende:
VERDOMME. moet je de beelden nu zien op NED 2
Erg indrukwekkend die ooggetuigenverslagen en die familieleden/vrienden die op zoek zijn naar hun dierbarenquote:Op donderdag 30 december 2004 21:32 schreef Roel_Jewel het volgende:
Zometeen de gezamenlijke uitzending van de publieke actualiteitenrubrieken op Nederland 2.
Ja , gvd die mensen staan tot hun middel in het water en denken dat het over is, en dan komt pas de grote watermassaquote:Op donderdag 30 december 2004 22:02 schreef Roel_Jewel het volgende:
[..]
Dat zijn de beelden die ik eerder bedoelde idd.
Erg indrukwekkend. Dan zie je de vernietigende kracht van dat fucking water.
Op sommige plekken trekken ze eerst een kies van de gevonden doden voordat ze massaal begraven of gecremeerd worden (voor DNA identificatie later) maar dat zal ook lang niet overal gebeuren.quote:Op donderdag 30 december 2004 22:24 schreef Aventura het volgende:
Het lijkt me ook heel erg om te moeten verwerken dat een van je geliefden wegging op vakantie en nooit meer terugkomt, terwijl je niet weet wat er precies gebeurd is, of ze veel geleden hadden, wat hun laatste rustplaats is..
Dat trekken van die kiezen zal 'je werk' zijnquote:Op donderdag 30 december 2004 22:30 schreef NorthernStar het volgende:
[..]
Op sommige plekken trekken ze eerst een kies van de gevonden doden voordat ze massaal begraven of gecremeerd worden (voor DNA identificatie later) maar dat zal ook lang niet overal gebeuren.
Van een hoop mensen zal nooit duidelijk worden waar ze gebleven zijn.
Wat dacht je van je reukvermogenquote:Op donderdag 30 december 2004 22:38 schreef Roel_Jewel het volgende:
[..]
Dat trekken van die kiezen zal 'je werk' zijn. Dan moet je je verstand echt he-le-maal kunnen uitschakelen
.
quote:Survivors tell of tsunami train horror
Survivors of what is believed to be the world's worst rail accident have been telling the BBC News website of their experiences.
The Queen of the Sea was nearing its destination when the waves knocked it sideways.
Up to 1,500 people were crammed inside the train as it travelled 75 miles (110km) along the Sri Lankan coastline from Colombo to the southern city of Galle.
At least 802 died and hundreds remain unaccounted for.
The force of the wave threw the train's eight cars into a bog and left the coastal railroad a twisted mess of metal.
Bizar, heel bizar. Op vakantie het lijk van je moeder zoeken. Onvoorstelbaar....quote:Op donderdag 30 december 2004 22:48 schreef Roel_Jewel het volgende:
Je zult daar je moeder moeten zoeken.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |