Hou toch op met je 'kut land' en 'kut maatschappij' gezeik man, als je problemen hebt met dat imago wat er aan kleeft moet je maar op bezoek gaan bij wat van die huis- tuin- en keukennazis en niet gaan klagen als je er ergens niet in komt, vette pech voor jou als je niet kan inschatten wat mensen van je denken als je die (overigens afzichtelijke) truien draagt. Waarschijnlijk draag je ze gewoon nog omdat je stiekem best een hekel hebt aan die 'nikkers'.quote:Op dinsdag 28 december 2004 23:05 schreef Joene het volgende:
[..]
Hun woorden waren kut negers ook goed hoor![]()
![]()
man zeik toch niet het gaat gewoon om het feit dat je in dit Kut land met deze klote maatschappij niet meer je eigen keuzes kan en mag maken want je wordt of overhoop geschoten of neergestoken , en je mag bepaalde gebouwen niet meer in .
Zie dan zelf in , dat het de verkeerde kant op gaat.
Ga je nou naar een Lonsdale-vriendelijker-land emigreren?quote:Op dinsdag 28 december 2004 23:05 schreef Joene het volgende:
Hun woorden waren kut negers ook goed hoor![]()
![]()
man zeik toch niet het gaat gewoon om het feit dat je in dit Kut land met deze klote maatschappij niet meer je eigen keuzes kan en mag maken want je wordt of overhoop geschoten of neergestoken , en je mag bepaalde gebouwen niet meer in .
Zie dan zelf in , dat het de verkeerde kant op gaat.
Zou ik als kroegbaas ook belangrijker vinden dan een of andere zeikerd die per se z'n trui aan wil houden. Uitgaansgelegenheden hebben het liefst een bepaald soort publiek waarmee ze zich mee willen identificeren, en waarmee het een zo gezellig mogelijke avond wordt met zo min mogelijk gezeik... en Lonsdale heeft daar nu eenmaal geen positieve invloed op.quote:Op dinsdag 28 december 2004 21:43 schreef Joene het volgende:
[..]
idd.
Maar het feit dat de kroeg eigenaar dus bang is dat de "negers" anders zn kroeg in elkaar tikken is voor mij al erg genoeg.
keuzes opdringt!quote:Op dinsdag 28 december 2004 22:40 schreef Joene het volgende:
Neej het punt is dat de maatschappij je bijna een keuze opdringt , omdat ik dus binnenkort geen biosscoop , geen museum , geen bibliotheek meer in mag.
Ja daarom droeg Mohammed Ali ook altijd kleding van Lonsdale he...quote:Op woensdag 29 december 2004 02:30 schreef DeX090 het volgende:
Mag ik vragen wat je überhaupt mooi vindt aan die Lonsdale truien? Het is een fuckin' zwarte trui, en er staat gigantisch groot LONSDALE op. Een zwarte trui kan je overal vinden, dus het moet je gaan om de letters die erop staan. Racist.
Helemaal mee eensquote:Op woensdag 29 december 2004 04:44 schreef BananeKoning het volgende:
Nix mis mee, al die lonsdale knakkers zouden ze moeten opsluiten.
En was het de 1e shirtsponsor van arsenal.quote:Op woensdag 29 december 2004 04:52 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Ja daarom droeg Mohammed Ali ook altijd kleding van Lonsdale he...![]()
Nou mijn lonsdale trui is ten eerste niet zwart maar blauw , het merk lonsdale staat er met letters van hooguit 3cm per letter op naast het logo van die leeuw / tijger in zilver gestikt.quote:Op woensdag 29 december 2004 02:30 schreef DeX090 het volgende:
Mag ik vragen wat je überhaupt mooi vindt aan die Lonsdale truien? Het is een fuckin' zwarte trui, en er staat gigantisch groot LONSDALE op. Een zwarte trui kan je overal vinden, dus het moet je gaan om de letters die erop staan. Racist.
De discussie mooi of niet mooi is toch niet relevant , feit is dat ik die kleren draag sinds dat ik 16 ben ofzo dat ik het fijn vind zitten , goede kwaliteit en dat ik me nu dus moet aanpassen omdat er een stel idioten is wat het ook draagt ?quote:Op woensdag 29 december 2004 09:15 schreef Rodie83 het volgende:
Heel de whitepower/skinhead generatie draagt het spul en dan kom jij heel naief vertellen dat je het "zulke mooie kleren" vind. Laat me toch niet lachen.
Ja, je moet je aanpassen. In elk geval als je naar die kroeg wil.quote:Op woensdag 29 december 2004 09:19 schreef Joene het volgende:
[..]
De discussie mooi of niet mooi is toch niet relevant , feit is dat ik die kleren draag sinds dat ik 16 ben ofzo dat ik het fijn vind zitten , goede kwaliteit en dat ik me nu dus moet aanpassen omdat er een stel idioten is wat het ook draagt ?
Neuh, dat mag dus niet zomaar.quote:Op woensdag 29 december 2004 09:29 schreef Rodie83 het volgende:
Ten tweede: een kroeg mag iedereen weigeren die die maar wil. Dus al je gelul met "o wat een kutmaatschappij" gaat helemaal niet op. Jij mag prima met je Lonsdale trui in de trein, in het park of welke openbare gelegenheid dan ook gaan zitten. Een kroeg is geen openbare gelegenheid, dus hebben ze alle recht van de wereld je te weigeren. Al was je geweigerd voor een dikke kutpuist op je bakkes, dat mag dus.
ik wist het serieus pas vanaf dat het hier in het nieuws kwam afgelopen jaar . niet dat dat het feit veranderd ofzo.quote:Op woensdag 29 december 2004 10:46 schreef GoodspeeD het volgende:
Ik moet overigens bekennen dat ik vanaf m'n eerste trui al wist dat het merk in sommige landen als racistisch gezien werd. Eerlijk gezegd vond ik het wel cool om een beetje te provoceren, terwijl ik totaal niet racistisch ben.
Zoals ik gelezen heb in dit topic gaat het die kroegbaas niet om z'n eigen principes, maar om problemen met anderen te voorkomen. Ik kan me wel voorstellen dat je als kroegbaas geen gezeik wil in je tent.quote:Op woensdag 29 december 2004 10:56 schreef Cheiron het volgende:
Het is natuurlijk zo dat Lonsdale geassocieerd wordt met bepaalde denkbeelden. Maar mag je iemand hiervoor weigeren? Mogen dan ook mensen met Replay-broeken geweigerd worden omdat ze vast domme breezerkindjes zullen zijn?
Als dit soort bar-eigenaren echt principes zouden hebben zouden ze juist merken weren die gemaakt worden in 3e wereld-landen door 6 jarige kindjes a 2 Euro per dag. Maar nee, dat staat natuurlijk niet in de aandacht van onze lieve nationale media dus is niet belangrijk.
Politieke correctheid van de dag
Dus dat laatst die moslima met hoofddoek geweigerd was in de Haagse Lounge was ook terecht?quote:Op woensdag 29 december 2004 09:29 schreef Rodie83 het volgende:
Ten tweede: een kroeg mag iedereen weigeren die die maar wil. Dus al je gelul met "o wat een kutmaatschappij" gaat helemaal niet op. Jij mag prima met je Lonsdale trui in de trein, in het park of welke openbare gelegenheid dan ook gaan zitten. Een kroeg is geen openbare gelegenheid, dus hebben ze alle recht van de wereld je te weigeren. Al was je geweigerd voor een dikke kutpuist op je bakkes, dat mag dus.
Nee, dat mag dan ineens weer niet. Want gelovigen hebben meer rechten dan anderen. Als een kroegeigenaar een bepaald toegangsbeleid wil voeren, dan mag hij dat van mijn part helemaal zelf weten, of het nou gaat om mensen met Lonsdaletruien of om mensen met rood haar. Maar Nederland kent op dit gebied een dubbele moraal.quote:Op woensdag 29 december 2004 11:11 schreef Gia het volgende:
Dus dat laatst die moslima met hoofddoek geweigerd was in de Haagse Lounge was ook terecht?
Een kroeg mag immers weigeren wie ze willen, zeg je.
Het gaat niet om het feit dat ze buitenlander is, het gaat om het feit dat ze een hoofddoek draagt.quote:Op woensdag 29 december 2004 11:14 schreef Joene het volgende:
Das anders das een buitenlander als je die weigert is het discriminatie.
Je woont in Leiden?quote:Op woensdag 29 december 2004 23:46 schreef Zasa het volgende:
zo lopen bv het merendeel van studenten in ralph lauren om maar eens iets te noemen.
Da benje zowiezo.quote:Op dinsdag 28 december 2004 21:39 schreef Tom_Tom- het volgende:
Of ben ik nu heel raar?
Zegt me niks, en ook doelloos om te melden.quote:Op donderdag 30 december 2004 00:09 schreef JDude het volgende:
Dit topic doet herinneringen bovenkomen aan een oud topic over een gast met een Bad Religion shirt die werd geweigerd in een kroeg, ongeveer dezelfde reacties
Geweigerd in kroeg wegens shirt.quote:Op donderdag 30 december 2004 00:49 schreef skiczukie het volgende:
[..]
Zegt me niks, en ook doelloos om te melden.
Wat hij (m/v) zegtquote:Op woensdag 29 december 2004 12:10 schreef Joene het volgende:
Klopt het is een eindeloze discussie er is geen bevredigend antwoord mogelijk voor beide partijen .
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |