abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 10 januari 2005 @ 00:14:36 #251
108519 Dzenos
Jagshemash!
pi_24494643
quote:
Op zondag 9 januari 2005 20:58 schreef Akkersloot het volgende:
(On topic. Mensen die in een andere God geloven dan die van de bijbel of in een andere God dan die van de koran worden immers ook in 99,99 % van de gevallen ongelovigen genoemd. Niet door mij overigens).
Ok, waarom heeft de Christelijke/Joodse/Islamitische (als het goed is komen die allemaal uit dezelfde wortels) ongelovigen, mensen die in een andere godsdienst geloven geschapen?
Never trust a man with no shirt on.
  maandag 10 januari 2005 @ 02:14:21 #252
106776 Nickthedick
Non-smokers die every day
pi_24496223
Ik wil graag weten waarom gelovigen steeds weer over die oerknal beginnen (dat het niet klopt) als ze zich bedreigd voelen. Dit valt toch totaal niet te vergelijken met hun geloof?

De oerknal is een THEORIE, geen geloof. Je gaat geen rare petjes dragen, bepaalde dingen doen/niet doen op bepaalde dagen, je gaat geen mensen be/veroordelen op hun gedrag; als je eenmaal kennis hebt genomen van de oerknal, en het hebt kunnen verwerken in je denkproces zodat je wellicht ooit eens weet hoe de wereld in elkaar steekt, and something like heaven might dawn..
- It's always funny until someone gets hurt. Then it's just hilarious
- Digressions, objections, delight in mockery, carefree mistrust are signs of health; everything unconditional belongs in pathology.
pi_24496240
"Waarom heeft god ongelovigen geschapen?"

Om de gelovigen bevestiging te geven.
Tegenwoordig moet je Dr. Ir. zijn om een beetje correct Nederlands te kunnen neerpleuren.
Abusing semicolons since 1987.
pi_24496721
om te zorgen voor onrust en ruzie, zodat we elkaar in oorlogen bestrijden en dood maken

stel je voor als we alleen maar van elkaar hielden

dan stond de teller nog niet stil bij 6 miljard inwoners, zelfs nu we vele oorlogen hebben neemt dit aantal nog toe
da's toch logisch
  maandag 10 januari 2005 @ 10:12:19 #255
60090 Akkersloot
pro-islam is extreem-rechts !
pi_24498546
quote:
Op maandag 10 januari 2005 03:29 schreef Aegir het volgende:
om te zorgen voor onrust en ruzie, zodat we elkaar in oorlogen bestrijden en dood maken

stel je voor als we alleen maar van elkaar hielden

dan stond de teller nog niet stil bij 6 miljard inwoners, zelfs nu we vele oorlogen hebben neemt dit aantal nog toe
da's toch logisch
Alleen in samenlevingen zonder oorlog(sdreiging) en zware invloed van religie is de bevolkingsgroei laag of zelfs negatief. Een hoge bevolkingsgroei lijkt wel een onderdeel van de heilige oorlogen.
"Christenen en joden zijn ongelovig geworden omdat ze verzonnen hebben dat ze maar een paar dagen zullen branden in de hel" .
Mein Koran 3:23.
pi_24499477
Akkersloot, houd toch eens op met je praatjes! Je bent meer aan het lullen dan echt serieus discussieren! En alles wat je zegt is allemaal onzin en leugen!
  maandag 10 januari 2005 @ 11:27:35 #257
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_24499556
quote:
Op maandag 10 januari 2005 11:23 schreef Alper het volgende:
Akkersloot, houd toch eens op met je praatjes! Je bent meer aan het lullen dan echt serieus discussieren! En alles wat je zegt is allemaal onzin en leugen!
Zo heel onlogisch vind ik het niet klinken wat Akkersloot beweert. Welk onderdeel is volgens jou fout, en waarom?
pi_24501845
quote:
Op maandag 10 januari 2005 11:23 schreef Alper het volgende:
Ej, jouw posts zijn anders ook zo inhoudelijk als Caroline Tensen.
  maandag 10 januari 2005 @ 13:54:04 #259
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_24501899
(offtopic) Haus, ik heb je gemaild.
pi_24512810
quote:
Op maandag 10 januari 2005 10:12 schreef Akkersloot het volgende:

[..]

Alleen in samenlevingen zonder oorlog(sdreiging) en zware invloed van religie is de bevolkingsgroei laag of zelfs negatief. Een hoge bevolkingsgroei lijkt wel een onderdeel van de heilige oorlogen.
? noem dan eens een voorbeeld van een land zonder oorlogsdreiging
en zonder zware invloed van religie
waar de bevolkingsgroei laag is
  dinsdag 11 januari 2005 @ 08:58:40 #261
27698 Doffy
Eigenlijk allang vertrokken
pi_24513328
Nederland?
'Nuff said
pi_24525203
quote:
Op dinsdag 11 januari 2005 08:58 schreef Doffy het volgende:
Nederland?
volgens mij zitten we midden in een oorlog in irak

leven we in een 'christelijk land'

wonen we in een van de dichtsbevolkte gebieden van de wereld

maar ik kan het mis hebben natuurlijk
pi_24526068
quote:
Op dinsdag 28 december 2004 02:14 schreef Nickthedick het volgende:
Fundamentalist Christianity - fascinating. These people actually believe that the bi.., er, the world is 12 thousand years old. Swear to God. What the..? Based on what? I asked them. "Well we looked at all the people in the Bible and we added 'em up all the way back to Adam and Eve, their ages - 12 thousand years." Well how fucking scientific, okay. I didn't know that you'd gone to so much trouble. That's good. You believe the world's 12 thousand years old? "That's right." Okay I got one word to ask you, a one word question, ready? "uh huh." Dinosaurs. You know the world's 12 thousand years old and dinosaurs existed, they existed in that time, you'd think it would have been mentioned in the fucking Bible at some point. "And lo Jesus and the disciples walked to Nazareth. But the trail was blocked by a giant brontosaurus... with a splinter in his paw. And O the disciples did run a shriekin': 'What a big fucking lizard, Lord!' But Jesus was unafraid and he took the splinter from the brontosaurus's paw and the big lizard became his friend. And Jesus sent him to Scotland where he lived in a loch for O so many years inviting thousands of American tourists to bring their fat fucking families and their fat dollar bills. And oh Scotland did praise the Lord. Thank you Lord, thank you Lord. Thank you Lord."

Get this, I actually asked one of these guys, OK, Dinosaurs fossils - how does that fit into you scheme of life? Let me sit down and strap in. He said, "Dinosaur fossils? God put those there to test our faith." Thank God I'm strapped in right now here man. I think God put you here to test my faith, Dude. You believe that? "uh huh." Does that trouble anyone here? The idea that God.. might be.. fuckin' with our heads? I have trouble sleeping with that knowledge. Some prankster God running around: "Hu hu ho. We will see who believes in me now, ha ha." [mimes God burying fossils] "I am God, I am a prankster." "I am killing Me." You know, You die and go to St. Peter... "Did you believe in dinosaurs?" "Well, yeah. There was fossils everywhere" Thuh [trapdoor opens] "Aaaaaaarhhh!" "You fuckin idiot." "Flying lizards, you're a moron. God was fuckin' with you!" "It seemed so plausible, ahhhh!" "Enjoy the lake of fire, fucker!"

- Bill Hicks - Revelations
heb zojuist de buren gewekt terwijl ik zelf nog moet slapen
allereerste kennismaking met Bill Hicks and i'm hooked heeft ie een beetje interesantie lectuur gepubliceerd ?

ontopic : wat is dit voor non-topic ?
gelovigen hebben de ongelovigen geschapen toen enkele wijze gelovigen inzagen dat geloven in een Waanbeeld uit t eigen onderwuste hen niet dichter bij de waarheid of welke waarheid dan ook bracht , wijselijk ging men geloven in zichzelf en werden de gelovigen ongelooflijk pisnijdig op zoveel ongeloof dat men hen tot 'ongelovigen' promoveerde ... en Galilei Copernicus en Darwin uit de lesboeken schrapten... geloof ik ... hehe

[ Bericht 8% gewijzigd door Razz_Gul op 12-01-2005 02:19:29 ]
"Religion is simply a parasite on a much older moral sense"
  woensdag 12 januari 2005 @ 09:08:19 #264
27698 Doffy
pi_24528115
quote:
Op woensdag 12 januari 2005 01:00 schreef Aegir het volgende:
volgens mij zitten we midden in een oorlog in irak
Dat heet een 'vredesmissie' te zijn. Iig, het is geen oorlogsdreiging naar ons land toe.
quote:
leven we in een 'christelijk land'
In de grondwet staat iets anders: iets over scheiding tussen kerk en staat.
quote:
wonen we in een van de dichtsbevolkte gebieden van de wereld
Klopt. En niettemin hebben we een bijna negatieve bevolkingsgroei. Of kan jij die twee dingen niet uit elkaar houden?
quote:
maar ik kan het mis hebben natuurlijk
Precies
'Nuff said
pi_24529379
quote:
Op woensdag 12 januari 2005 09:08 schreef Doffy het volgende:

[..]

Dat heet een 'vredesmissie' te zijn. Iig, het is geen oorlogsdreiging naar ons land toe.
[..]

In de grondwet staat iets anders: iets over scheiding tussen kerk en staat.
[..]

Klopt. En niettemin hebben we een bijna negatieve bevolkingsgroei. Of kan jij die twee dingen niet uit elkaar houden?
[..]

Precies
We hebben een negatieve bevolkingsgroei, net als een groot deel van de westerse wereld. Onze bevolkingsgroei wordt echter nog redelijk hoog gehouden door de vruchtbaarheid van het allochtone deel van de bevolking (10% van de bevolking zorgt voor 25% van de baby's) en door migratie (dat de laatste jaren ook terugloopt).
I'm just a poor wayfarin' stranger
travelin' through a world of woe
ain't no sickness, toil, nor danger
in that bright land to which I go
  woensdag 12 januari 2005 @ 10:51:31 #266
106776 Nickthedick
pi_24529498
quote:
Op woensdag 12 januari 2005 01:51 schreef Razz_Gul het volgende:

[..]

heb zojuist de buren gewekt terwijl ik zelf nog moet slapen
allereerste kennismaking met Bill Hicks and i'm hooked heeft ie een beetje interesantie lectuur gepubliceerd ?
offtopic: We wachten nog steeds op DR.DAGGLA met z'n Bill Hicks-topic. 'K heb laats z'n HBO-special van edonkey geplukt, is een aanrader!
- Digressions, objections, delight in mockery, carefree mistrust are signs of health; everything unconditional belongs in pathology.
  woensdag 12 januari 2005 @ 10:59:22 #267
101108 Stievus
Drums, Sex & Palm Beer
pi_24529630
weet een veel betere:

Hoe kan het dat een ongelofige het ooit in zijn hoofd heeft gehaald om in iets te geloven
  woensdag 12 januari 2005 @ 11:12:41 #268
106776 Nickthedick
pi_24529819
quote:
Op woensdag 12 januari 2005 10:59 schreef Stievus het volgende:
weet een veel betere:

Hoe kan het dat een ongelofige het ooit in zijn hoofd heeft gehaald om in iets te geloven
Hij was het waarschijnlijk beu om nog na te denken.
pi_24530780
quote:
Op maandag 10 januari 2005 13:54 schreef Alicey het volgende:
(offtopic) Haus, ik heb je gemaild.
Ej, je hebt iets terug Iets later dan verwacht door omstandigheden, maar ala.
pi_24530858
Waarom god de ongelovigen heeft geschapen?
Simpel... iemand moet de geestelijke Bob zijn. De gelovigen zijn namelijk niet meer in staat om nog fatsoenlijk te kunnen denken.

De ongelovigen zijn de hoeders van de wereld.
  woensdag 12 januari 2005 @ 15:41:09 #271
25162 LLCoolR
This is a love song...
pi_24532776
Veel van bovenstaande reacties komen op hetzelfde neer: gelovigen zijn domme, geindoctrineerde mensen die niet meer na kunnen denken en klakkeloos aannemen wat er in de Bijbel staat.

Waarom? Zijn gelovigen van een ander soort mensen? mensen die vatbaarder zijn voor onzin? Hebben gelovigen per definitie een lager iq? Of maakt het feit dat ze geloven in God hen tot domme mensen?

Maar wat is er eigenlijk zo 'dom' aan het geloven in een God? Is het te groot om te bevatten? Is het te ver weg? Is het omdat er geen sluitend bewijs op tafel gelegd kan worden? Is het zo dom om te geloven dat er een hogere macht verantwoordelijk is voor de mooie natuur om je heen? Dat er een hogere macht verantwoordelijk is voor al het leven hier op aarde? Is dat echt zo gek?

Natuurlijk is het makkelijk om af te geven op al die 'domme' mensen die zo gek zijn om te geloven dat er een God bestaat. Maar je kunt je ook af vragen hoe het komt dat er mensen tot geloof komen, dat er mensen zijn die echte bevrediging vinden bij die God, dat er mensen zijn die overal zochten, maar nergens vonden wat ze uiteindelijk in het geloof wel vonden. Waarom stel je die vragen niet? Zijn ze echt zo dom of zit er toch iets van waarheid in?

Ik ben christelijk opgevoed en ben nu overtuigd christen. De reacties zijn duidelijk: je bent geindoctrineerd, gehersenspoeld en niet meer in staat helder na te denken!
Hoe komt het dan dat mensen die gelovig zijn opgevoed, het geloof de rug toekeren? Hoe komt het dat mensen die niet gelovig (of zelfs anti-gelovig) zijn opgevoed, kiezen voor God?
Ik heb jaren gehad dat ik zowat tegen het geloof aanschopte, ik moest er eigenlijk niets van hebben. Ik had duizend vragen en vond geen bevredigende antwoorden. Uiteindelijk heb ik wel gezocht naar de antwoorden en me er voor open gesteld.

Natuurlijk mag je van mij dit alles naast je neerleggen en blijven volhouden dat christenen gestoorde mensen zijn die niet meer kunnen nadenken...

Some didn’t like him near
Some laughed and turned away
But me, I longed to hear
All that he had to say
He had a peace of mind
I couldn’t find in rocketown
And when I reached down inside me
I could feel the emptiness

He said it’s in the heart
This change that comes to be
Now he had done his part
The choice was up to me

(Michael W. Smith)
I believe in Heaven, I hope you understand...
pi_24533154
quote:
Op woensdag 12 januari 2005 15:41 schreef LLCoolR het volgende:
Veel van bovenstaande reacties komen op hetzelfde neer: gelovigen zijn domme, geindoctrineerde mensen die niet meer na kunnen denken en klakkeloos aannemen wat er in de Bijbel staat.

Waarom? Zijn gelovigen van een ander soort mensen? mensen die vatbaarder zijn voor onzin? Hebben gelovigen per definitie een lager iq? Of maakt het feit dat ze geloven in God hen tot domme mensen?

Maar wat is er eigenlijk zo 'dom' aan het geloven in een God? Is het te groot om te bevatten? Is het te ver weg? Is het omdat er geen sluitend bewijs op tafel gelegd kan worden? Is het zo dom om te geloven dat er een hogere macht verantwoordelijk is voor de mooie natuur om je heen? Dat er een hogere macht verantwoordelijk is voor al het leven hier op aarde? Is dat echt zo gek?

Natuurlijk is het makkelijk om af te geven op al die 'domme' mensen die zo gek zijn om te geloven dat er een God bestaat. Maar je kunt je ook af vragen hoe het komt dat er mensen tot geloof komen, dat er mensen zijn die echte bevrediging vinden bij die God, dat er mensen zijn die overal zochten, maar nergens vonden wat ze uiteindelijk in het geloof wel vonden. Waarom stel je die vragen niet? Zijn ze echt zo dom of zit er toch iets van waarheid in?

Ik ben christelijk opgevoed en ben nu overtuigd christen. De reacties zijn duidelijk: je bent geindoctrineerd, gehersenspoeld en niet meer in staat helder na te denken!
Hoe komt het dan dat mensen die gelovig zijn opgevoed, het geloof de rug toekeren? Hoe komt het dat mensen die niet gelovig (of zelfs anti-gelovig) zijn opgevoed, kiezen voor God?
Ik heb jaren gehad dat ik zowat tegen het geloof aanschopte, ik moest er eigenlijk niets van hebben. Ik had duizend vragen en vond geen bevredigende antwoorden. Uiteindelijk heb ik wel gezocht naar de antwoorden en me er voor open gesteld.

Natuurlijk mag je van mij dit alles naast je neerleggen en blijven volhouden dat christenen gestoorde mensen zijn die niet meer kunnen nadenken...

Some didn�t like him near
Some laughed and turned away
But me, I longed to hear
All that he had to say
He had a peace of mind
I couldn�t find in rocketown
And when I reached down inside me
I could feel the emptiness

He said it�s in the heart
This change that comes to be
Now he had done his part
The choice was up to me

(Michael W. Smith)
Maar waarom geloof jij en waarom juist volgens het christendom?
- omdat je denkt dat je anders in de hel komt
- omdat je denkt dat God dat wil
- omdat je 'zeker' weet dat het christendom het enige juiste is
- omdat zo'n beetje je hele familie dat doet

?
  woensdag 12 januari 2005 @ 16:22:25 #273
27698 Doffy
pi_24533303
LLCoolR, dit een een forum dat zich voornamelijk richt op wetenschappelijke en filosofische zaken. Van mensen die daar posten kan (moet?) je verwachten dat ze bijzonder kritisch zullen zijn richting alles dat riekt naar dogma's. Of liever: dat riekt naar uitsluitend subjectiviteit. Religie is zoiets. Persoonlijk denk ik niet dat gelovigen dommer oid. zijn dan niet-gelovigen. Wel zijn gelovigen vaak niet altijd even rationeel ingesteld, maar dat geldt in principe voor alle mensen; ook niet-gelovigen hebben daar niet het patent op.

Wel, en dat betreur ik vaak, vertonen de gelovigen die zich op dit forum manifesteren maar al te vaak diepe hiaten in hun kennis. Mensen die de evolutie- of big bang-theorie aanvallen, mogen dat zeker doen, maar van hen wordt wel verwacht dat ze weten waar ze over praten - net als van de mensen die die theorien verdedigen. Gek genoeg schort het mi. vaker aan deze kennis bij de tegenstanders, dan bij de verdedigers.

Door de niet al te oplettende gebruiker zou dit verkeerd geinterpreteerd kunnen worden.
'Nuff said
pi_24534656
Het onvermogen om wérkelijk na te denken schuilt in het feit dat gelovigen niet zozeer bij zichzelf te rade gaan, maar bij alle voorgangers die hun het geloof hebben aangereikt. Het geloof is daarom ook helemaal niet iets van jezelf, het is een product dat je gratis (ook niet altijd) door anderen toegestopt krijgt en dat je vervolgens personaliseert, zodat het lijkt alsof het jouw geloof is.

De mensen die zich bewust zijn van het onmogelijke en onbevredigende van het geloof kunnen nooit voor het geloof kiezen omdat ze voor het leven en de realiteit kiezen. Een geloof zou ze alleen maar weerhouden van de talloze mogelijkheden die de werkelijkheid en de wetenschap te bieden heeft, en de enige feitelijke basis waarop met realistische beslissingen kan nemen. De mensen die zich wél openstellen voor het geloof, kiezen ervoor om hun ogen te sluiten voor de werkelijkheid en richten zich tot iets dat er niet is en hun daarom ook nooit zal kunnen teleurstellen. Op die manier blijf je altijd de gulden middenweg (middelmatigheid) bewandelen, omdat je theorie nooit weerlegd zal kunnen worden. Bovendien kun je ook geen verwachtingen van een god hebben. De beslissingen van een god bestaan immers bij de gratie van de theorie dat ze 'zijn'; Onbeïnvloedbaar, onweerlegbaar, onveroordeelbaar.

Je legt je dus neer bij een denkbeeldige situatie, waarop al je verdere ontwikkelingen worden gebaseerd. Je ontwikkelt je leven dus op basis van illusie, maar dan nog niet eens een illusie waar je écht helemaal zelf invulling aan geeft; nee... een illusie waarbij de gebeurtenissen zo 'moeten zijn' en daarom alleen maar geaccepteerd kunnen worden in hun huidige vorm. Weg verbetering. Weg toekomst. Weg ontwikkeling. Weg realisatie van je potentie op basis van eigen kracht.

En dát vind ik net zo onnozel als de junk die zijn leven eveneens gedrogeerd, zij het op een andere wijze, stil laat staan bij de situatie waarin hij zich goed voelt. Hedonisme.

Ik ben ervan overtuigd dat het eenzame, hulpeloze mensen met een zwak gestel zijn, die zich daadwerkelijk openstellen voor een god. Mensen die niet kunnen bestaan als ze niet aan de hand genomen worden, of wanneer er geen leider voorhanden is die ze zogenaamd ingeeft wat ze moeten doen en die met de eer van jouw prestaties strijkt. Het zijn ware volgelingen, maar dat zal geen enkele gelovige ontkennen. Dat is namelijk een titel die ze zichzelf toe hebben geëigend. Alleen is het wat veiliger en grootser om de ultieme denkbeeldige opperschaapherder te gehoorzamen dan een 'eenvoudig' mens van vlees en bloed.

Het is overigens de idiote overtuiging dat mensen maar nietig en eenvoudig zijn, die ervoor zorgt dat mensen ook nooit hun ware potentie zullen bereiken, maar altijd in dienst zullen staan van anderen, of erger nog: in dienst van iets dat niet eens bestáát.

Aangezien de denkbeeldige schaapherder nooit fout kan doen (zijn wegen zijn immers ondoorgrondelijk, maar altijd 'juist'), is het de meest veilige gok die je ooit kunt wagen. Je zet zowel in op zwart als op rood, en waant je rijk met slechts de illusie van rijkdom.

Het is eigenlijk best wrang; Enerzijds worden mensen in een gesticht geplaatst omdat ze dingen zien die er niet zijn (psychotische mensen om maar wat te noemen), en anderzijds zijn er mensen die in een god geloven (en dus dingen zien die er niet zijn, maar het nog kunnen beredeneren), die als volstrekt normaal gezien worden. Sterker nog... ze hebben soms zelfs vooraanstaande functies! Hoe kan zoiets?!

De mogelijkheid om nog quasi-intelligent te redeneren is één van de oorzaken die ze uit het gesticht houdt. De andere is het feit dat geloof de enige wereldwijd geaccepteerde waanvoorstelling is.

Geef het volk brood en spelen. Daar is later bijgekomen: en vergeet ook 'het geloof' niet, om te voorkomen dat de gestichten zullen uitpuilen.
  woensdag 12 januari 2005 @ 19:25:17 #275
60090 Akkersloot
pro-islam is extreem-rechts !
pi_24535864
quote:
Op dinsdag 11 januari 2005 06:52 schreef Aegir het volgende:
? noem dan eens een voorbeeld van een land zonder oorlogsdreiging
en zonder zware invloed van religie
waar de bevolkingsgroei laag is
Frankrijk. Voor de recente invasie van de islam.
"Christenen en joden zijn ongelovig geworden omdat ze verzonnen hebben dat ze maar een paar dagen zullen branden in de hel" .
Mein Koran 3:23.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')