Ok, waarom heeft de Christelijke/Joodse/Islamitische (als het goed is komen die allemaal uit dezelfde wortels) ongelovigen, mensen die in een andere godsdienst geloven geschapen?quote:Op zondag 9 januari 2005 20:58 schreef Akkersloot het volgende:
(On topic. Mensen die in een andere God geloven dan die van de bijbel of in een andere God dan die van de koran worden immers ook in 99,99 % van de gevallen ongelovigen genoemd. Niet door mij overigens).
Alleen in samenlevingen zonder oorlog(sdreiging) en zware invloed van religie is de bevolkingsgroei laag of zelfs negatief. Een hoge bevolkingsgroei lijkt wel een onderdeel van de heilige oorlogen.quote:Op maandag 10 januari 2005 03:29 schreef Aegir het volgende:
om te zorgen voor onrust en ruzie, zodat we elkaar in oorlogen bestrijden en dood maken![]()
![]()
stel je voor als we alleen maar van elkaar hielden![]()
dan stond de teller nog niet stil bij 6 miljard inwoners, zelfs nu we vele oorlogen hebben neemt dit aantal nog toe
da's toch logisch![]()
Zo heel onlogisch vind ik het niet klinken wat Akkersloot beweert. Welk onderdeel is volgens jou fout, en waarom?quote:Op maandag 10 januari 2005 11:23 schreef Alper het volgende:
Akkersloot, houd toch eens op met je praatjes! Je bent meer aan het lullen dan echt serieus discussieren! En alles wat je zegt is allemaal onzin en leugen!
Ej, jouw posts zijn anders ook zo inhoudelijk als Caroline Tensen.quote:Op maandag 10 januari 2005 11:23 schreef Alper het volgende:
Akkersloot, houd toch eens op met je praatjes! Je bent meer aan het lullen dan echt serieus discussieren! En alles wat je zegt is allemaal onzin en leugen!
? noem dan eens een voorbeeld van een land zonder oorlogsdreigingquote:Op maandag 10 januari 2005 10:12 schreef Akkersloot het volgende:
[..]
Alleen in samenlevingen zonder oorlog(sdreiging) en zware invloed van religie is de bevolkingsgroei laag of zelfs negatief. Een hoge bevolkingsgroei lijkt wel een onderdeel van de heilige oorlogen.
volgens mij zitten we midden in een oorlog in irakquote:
quote:Op dinsdag 28 december 2004 02:14 schreef Nickthedick het volgende:
Fundamentalist Christianity - fascinating. These people actually believe that the bi.., er, the world is 12 thousand years old. Swear to God. What the..? Based on what? I asked them. "Well we looked at all the people in the Bible and we added 'em up all the way back to Adam and Eve, their ages - 12 thousand years." Well how fucking scientific, okay. I didn't know that you'd gone to so much trouble. That's good. You believe the world's 12 thousand years old? "That's right." Okay I got one word to ask you, a one word question, ready? "uh huh." Dinosaurs. You know the world's 12 thousand years old and dinosaurs existed, they existed in that time, you'd think it would have been mentioned in the fucking Bible at some point. "And lo Jesus and the disciples walked to Nazareth. But the trail was blocked by a giant brontosaurus... with a splinter in his paw. And O the disciples did run a shriekin': 'What a big fucking lizard, Lord!' But Jesus was unafraid and he took the splinter from the brontosaurus's paw and the big lizard became his friend. And Jesus sent him to Scotland where he lived in a loch for O so many years inviting thousands of American tourists to bring their fat fucking families and their fat dollar bills. And oh Scotland did praise the Lord. Thank you Lord, thank you Lord. Thank you Lord."
Get this, I actually asked one of these guys, OK, Dinosaurs fossils - how does that fit into you scheme of life? Let me sit down and strap in. He said, "Dinosaur fossils? God put those there to test our faith." Thank God I'm strapped in right now here man. I think God put you here to test my faith, Dude. You believe that? "uh huh." Does that trouble anyone here? The idea that God.. might be.. fuckin' with our heads? I have trouble sleeping with that knowledge. Some prankster God running around: "Hu hu ho. We will see who believes in me now, ha ha." [mimes God burying fossils] "I am God, I am a prankster." "I am killing Me." You know, You die and go to St. Peter... "Did you believe in dinosaurs?" "Well, yeah. There was fossils everywhere" Thuh [trapdoor opens] "Aaaaaaarhhh!" "You fuckin idiot." "Flying lizards, you're a moron. God was fuckin' with you!" "It seemed so plausible, ahhhh!" "Enjoy the lake of fire, fucker!"
- Bill Hicks - Revelations
Dat heet een 'vredesmissie' te zijn. Iig, het is geen oorlogsdreiging naar ons land toe.quote:Op woensdag 12 januari 2005 01:00 schreef Aegir het volgende:
volgens mij zitten we midden in een oorlog in irak![]()
In de grondwet staat iets anders: iets over scheiding tussen kerk en staat.quote:leven we in een 'christelijk land'![]()
Klopt. En niettemin hebben we een bijna negatieve bevolkingsgroei. Of kan jij die twee dingen niet uit elkaar houden?quote:wonen we in een van de dichtsbevolkte gebieden van de wereld![]()
Preciesquote:maar ik kan het mis hebben natuurlijk![]()
We hebben een negatieve bevolkingsgroei, net als een groot deel van de westerse wereld. Onze bevolkingsgroei wordt echter nog redelijk hoog gehouden door de vruchtbaarheid van het allochtone deel van de bevolking (10% van de bevolking zorgt voor 25% van de baby's) en door migratie (dat de laatste jaren ook terugloopt).quote:Op woensdag 12 januari 2005 09:08 schreef Doffy het volgende:
[..]
Dat heet een 'vredesmissie' te zijn. Iig, het is geen oorlogsdreiging naar ons land toe.
[..]
In de grondwet staat iets anders: iets over scheiding tussen kerk en staat.
[..]
Klopt. En niettemin hebben we een bijna negatieve bevolkingsgroei. Of kan jij die twee dingen niet uit elkaar houden?
[..]
Precies
offtopic: We wachten nog steeds op DR.DAGGLA met z'n Bill Hicks-topic. 'K heb laats z'n HBO-special van edonkey geplukt, is een aanrader!quote:Op woensdag 12 januari 2005 01:51 schreef Razz_Gul het volgende:
[..]
heb zojuist de buren gewekt terwijl ik zelf nog moet slapen
![]()
allereerste kennismaking met Bill Hicks and i'm hookedheeft ie een beetje interesantie lectuur gepubliceerd ?
Hij was het waarschijnlijk beu om nog na te denken.quote:Op woensdag 12 januari 2005 10:59 schreef Stievus het volgende:
weet een veel betere:
Hoe kan het dat een ongelofige het ooit in zijn hoofd heeft gehaald om in iets te geloven
Ej, je hebt iets terugquote:
Maar waarom geloof jij en waarom juist volgens het christendom?quote:Op woensdag 12 januari 2005 15:41 schreef LLCoolR het volgende:
Veel van bovenstaande reacties komen op hetzelfde neer: gelovigen zijn domme, geindoctrineerde mensen die niet meer na kunnen denken en klakkeloos aannemen wat er in de Bijbel staat.
Waarom? Zijn gelovigen van een ander soort mensen? mensen die vatbaarder zijn voor onzin? Hebben gelovigen per definitie een lager iq? Of maakt het feit dat ze geloven in God hen tot domme mensen?
Maar wat is er eigenlijk zo 'dom' aan het geloven in een God? Is het te groot om te bevatten? Is het te ver weg? Is het omdat er geen sluitend bewijs op tafel gelegd kan worden? Is het zo dom om te geloven dat er een hogere macht verantwoordelijk is voor de mooie natuur om je heen? Dat er een hogere macht verantwoordelijk is voor al het leven hier op aarde? Is dat echt zo gek?
Natuurlijk is het makkelijk om af te geven op al die 'domme' mensen die zo gek zijn om te geloven dat er een God bestaat. Maar je kunt je ook af vragen hoe het komt dat er mensen tot geloof komen, dat er mensen zijn die echte bevrediging vinden bij die God, dat er mensen zijn die overal zochten, maar nergens vonden wat ze uiteindelijk in het geloof wel vonden. Waarom stel je die vragen niet? Zijn ze echt zo dom of zit er toch iets van waarheid in?
Ik ben christelijk opgevoed en ben nu overtuigd christen. De reacties zijn duidelijk: je bent geindoctrineerd, gehersenspoeld en niet meer in staat helder na te denken!
Hoe komt het dan dat mensen die gelovig zijn opgevoed, het geloof de rug toekeren? Hoe komt het dat mensen die niet gelovig (of zelfs anti-gelovig) zijn opgevoed, kiezen voor God?
Ik heb jaren gehad dat ik zowat tegen het geloof aanschopte, ik moest er eigenlijk niets van hebben. Ik had duizend vragen en vond geen bevredigende antwoorden. Uiteindelijk heb ik wel gezocht naar de antwoorden en me er voor open gesteld.
Natuurlijk mag je van mij dit alles naast je neerleggen en blijven volhouden dat christenen gestoorde mensen zijn die niet meer kunnen nadenken...
Some didn�t like him near
Some laughed and turned away
But me, I longed to hear
All that he had to say
He had a peace of mind
I couldn�t find in rocketown
And when I reached down inside me
I could feel the emptiness
He said it�s in the heart
This change that comes to be
Now he had done his part
The choice was up to me
(Michael W. Smith)
Frankrijk. Voor de recente invasie van de islam.quote:Op dinsdag 11 januari 2005 06:52 schreef Aegir het volgende:
? noem dan eens een voorbeeld van een land zonder oorlogsdreiging
en zonder zware invloed van religie
waar de bevolkingsgroei laag is
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |