my thoughts exactlyquote:
Heb je de openingspost wel gelezen?quote:Op zaterdag 5 maart 2005 00:23 schreef Danyl het volgende:
Ja inderdaad SaintOfKillers je bent zeker een persoon mert smaak voor een film!
Kingdom of Heaven (2005) is dé nieuwe film van dezelfde regisseur die ons Gladiator schonk. Ridley Scott heeft zich verdiept in de kruistochten, Zal Ridley ons geliefde genre redden van een roemloze ondergang in de voorgaand Sandalen filmen,Troy,Alexander. Kan hij voorkomen dat de bioscopen in het volgende decennium gedomineerd worden door inspiratieloze 'romantic comedies' waarbij we de Ben Afflecks en Renée Zellwegers knarsetandend moeten tolereren? Kan hij ons nóg meer bloedige veldslagen en zwaardzwaaiend geweld bieden? We zullen het zien. Kingdom of Heaven gaat op 6 mei wereldwijd in premiere. Ik raad het je zeker aan! want het is een 'MUST'!
en dat snap ik dus niet, de held is een blanke, een katholiek, dan is hij toch zelf een foreign invader? Dat was de truuk van de kruistochten toch, een bloedige tocht om zoveel mogelijk landen te bekeren tot het christendom? Of heb ik niet goed opgelet tijdens geschiedenis op school?quote:During the Crusades of the 12th Century, Balian of Ibelin (Bloom), a young blacksmith in Jerusalem, rises to protect his people from foreign invaders.
Hoezo? De kruistochten waren 100% uit zelfverdediging. Dat, eenmaal aangekomen in Jeruzalem, niet zo leuke dingen gebeurden en de heilige ridders vh kruis zich schuldig maakten aan slachtpartijen op onschuldige moslims doet daar niets aan af.quote:Op zondag 10 april 2005 17:31 schreef Wuder het volgende:
Als de Kruistochten als "heilig" en "goed" beschreven wordt, dan is deze film voor mij kwa verhaal al 100% gefaald.. Dan kijk ik alleen maar voor de oogcandy!
Nu praat je toch echt onzin...quote:Op maandag 11 april 2005 06:12 schreef DrWolffenstein het volgende:
[..]
Hoezo? De kruistochten waren 100% uit zelfverdediging. Dat, eenmaal aangekomen in Jeruzalem, niet zo leuke dingen gebeurden en de heilige ridders vh kruis zich schuldig maakten aan slachtpartijen op onschuldige moslims doet daar niets aan af.
Hoezo dat? Leg eens uit.quote:
De directe aanleiding voor de kruistochten was de val van het Byzantijnse rijk (begin 1071).quote:
Nee, sorry, ik ben niet duidelijk geweest. De islamieten maakten met de Byzantijnse strijdmachten de grond gelijk. De Kruistochten waren een militaire reactie op die gebeurtenis. De belangenrijkste doelen waren:quote:Op maandag 11 april 2005 12:37 schreef Forau_Diavolina het volgende:
Waarom zou het zelfverdediging zijn wanneer men vanuit europa naar het Byzantijnse rijk trokken?
Terugpakken is iets anders dan zelfverdediging, zij gingen naar hun toe, hun niet naar zij.
Interesssant.quote:Op maandag 11 april 2005 12:44 schreef DrWolffenstein het volgende:
[..]
Nee, sorry, ik ben niet duidelijk geweest. De islamieten maakten met de Byzantijnse strijdmachten de grond gelijk. De Kruistochten waren een militaire reactie op die gebeurtenis. De belangenrijkste doelen waren:bevrijding van Jeruzalem de islamitische macht buiten Europa houden de oosterse kerk herenigen met de rooms-katholieke kerk
Fijn dat Wikipedia he? Waarom zet je de vierde die ze daar noemen er niet bij?quote:Op maandag 11 april 2005 12:44 schreef DrWolffenstein het volgende:
[..]
Nee, sorry, ik ben niet duidelijk geweest. De islamieten maakten met de Byzantijnse strijdmachten de grond gelijk. De Kruistochten waren een militaire reactie op die gebeurtenis. De belangenrijkste doelen waren:bevrijding van Jeruzalem de islamitische macht buiten Europa houden de oosterse kerk herenigen met de rooms-katholieke kerk
Check.quote:Op maandag 11 april 2005 14:07 schreef Kabouter_Krulleput het volgende:
Je begrijpt me niet. Hij noemt weliswaar het -wellicht- grootste motief, maar niet alle. En even hierboven beweert hij dat het 100% uit zelfverdediging was. Ik spreek zijn stelling voor de rest absoluut niet tegen.
De trailer doet me totaal niet aan Gladiator denken helaas.quote:Op zondag 26 december 2004 20:26 schreef Witchfynder het volgende:
Ok, na het zien van de trailer lijkt het me echt een Gladiator II. Jammer.
Het valt me wel op dat jij zijn acteerprestaties beoordeelt op de grote van het kassucces. Wat heeft dat met zijn individuele prestaties te maken? In alle grote hits die jij noemt had hij trouwens maar een bijrol. POTC misschien uitgezonderd, Calcium Kid ken ik niet.quote:Op donderdag 21 april 2005 09:36 schreef superbezo het volgende:
Valt u ook iets op?
Laten we dan ophouden over zijn acteerprestaties.
Inderdaad, Troy moest het meer hebben van Eric Bana en Brad Pitt.quote:Op donderdag 21 april 2005 11:55 schreef Kontiki het volgende:
[..]
Het valt me wel op dat jij zijn acteerprestaties beoordeelt op de grote van het kassucces. Wat heeft dat met zijn individuele prestaties te maken?
In LOTR was hij de actieheld van het kliekje, geen "dramatisch" figuur, hierbij stond hij volledig in de schaduw van Mortensen. Hij acteerde daarom niet slecht, maar ik kan er in die films wel 10 noemen die beter waren. In POTC wordt hij gewoon weggespeeld door Depp en Rush. En ook in Troy acteert hij zichzelf naar de achtergrond zodat de focus verschuift naar Pitt en Bana.quote:Op donderdag 21 april 2005 09:36 schreef superbezo het volgende:
Even kijkend naar zijn lijstje: 3x LOTR (mega grote hit), Calcium Kid (tegenvaller), Pirates of the Caribean (grote hit), Troy (redelijk grote hit), en dan nu Kingdom of Heaven. Valt u ook iets op?
Laten we dan ophouden over zijn acteerprestaties.
laten we het hopenquote:Op maandag 18 april 2005 19:34 schreef Devano het volgende:
Nieuwe trailer
Ziet er toch wel veelbelovend uit. Lijkt me geen tweede Troy, noch een tweede Gladiator.
Crowe mag dan een oscar hebben ontvangen voor Gladiator, ik vond hem nog niet eens zo geweldig eigenlijk (een Spanjaard met een Aussie/Kiwi accent??). Joaquin Phoenix was een stuk overtuigender naar mijn mening.quote:Op woensdag 27 april 2005 22:56 schreef Kabouter_Krulleput het volgende:
Ja, Russell Crowe, Joaquin Phoenix en Richard Harris zijn belabberde acteurs...![]()
Vergeet een tweede Alexander niet en Hannibal met Vin Dieselquote:Op zaterdag 30 april 2005 21:40 schreef Asskicker14 het volgende:
Is het een hype tegenwoordig om epos-films uit te brengen?
We hebben Gladiator, Troy, Alexander al gehad.
En nu komt Kingdom of Heaven en War of the Worlds.
Van mij hoeft het allemaal niet.
Geflopt qua invloed op de toekomst? Nee, het beoogde doel is niet echt gehaald, maar ik denk dat je wel kunt stellen dat het invloed heeft gehad op de toekomst. Ik las trouwens, in de Veronicagids geloof ik, dat de christenen voorgesteld werden als barbaren en de moslims als eervolle heren te paard.quote:Op zaterdag 30 april 2005 20:54 schreef Steeven het volgende:
Ik heb zo'n gevoel dat de film de Kruistochten als uitermate succesvol neerzet, terwijl ze qua verloren levens en invloed op de toekomst geheel geflopt zijn.
[ges]quote:Op zaterdag 30 april 2005 21:45 schreef Monidique het volgende:
[..]
Geflopt qua invloed op de toekomst? Nee, het beoogde doel is niet echt gehaald, maar ik denk dat je wel kunt stellen dat het invloed heeft gehad op de toekomst. Ik las trouwens, in de Veronicagids geloof ik, dat de christenen voorgesteld werden als barbaren en de moslims als eervolle heren te paard.
Wat is onzin?quote:Op zaterdag 30 april 2005 22:54 schreef Joppe het volgende:
Wat een onzin.
Sinds wanneer zijn feiten onzin?quote:Op maandag 2 mei 2005 18:17 schreef Joppe het volgende:
[..]
Dat verhaal dat je inmiddels gedeeltelijk hebt aangepast.
Ik heb de film al gezien en ik moet zeggen dat ik onder de indruk was. Een 8 is in mijn ogen terecht.quote:Op maandag 2 mei 2005 18:30 schreef RijstNatie het volgende:
wat maakt het allemaal nogo uit.
IMDB score is een 8 Iedereen moet gewoon zo snel mogelijk deze film zien, incl ikzelf
Dan zal het waarschijnlijk wel een leuke film zijn.quote:Op zaterdag 30 april 2005 10:06 schreef Timo20 het volgende:
Gisteren hadden ze t bij Newsnigt Review op de BBC 1 over de film en ze waren er met z`n allen niet erg positief (understatement) over. Maar 1 van de 4 vier aanwezige critici vond de film goed te pruimen, en die kreeg dan ook de wind van voren.
Nu ben ik natuurlijk nog benieuwder geworden
Vin Diesel zat ook in Saving private Ryan, geen onaardige film toch...quote:Op zaterdag 30 april 2005 21:42 schreef Steeven het volgende:
Vergeet een tweede Alexander niet en Hannibal met Vin Diesel.
Ik ook. Heeft iemand hier de film al gezien? (sneakpreview?)quote:Op dinsdag 3 mei 2005 21:38 schreef MrBadGuy het volgende:
Ik ga waarschijnlijk donderdag naar deze film![]()
FOK! is maandag naar Kingdom of Heaven geweest, de review zal snel online komen. Tevens zal ik vanmiddag in dit topic Kingdom of Heaven Preview and more! andere delen van de film neerzetten.quote:Op woensdag 4 mei 2005 00:09 schreef Sharkdoggie het volgende:
[..]
Ik ook. Heeft iemand hier de film al gezien? (sneakpreview?)
Dat klopt deels. Het was paus Urbanus II die als eerste een kruistocht opriep, alleen Gregorius heeft er wel de fundering voor gelegd. In de eerste Kruistocht ging het erom de Byzantijnen te helpen tegen de Seldtjoeken, en die kregen hun heroverde land ook terug. Het feit blijft dat de Paus een enorme politieke macht bezitte en probeerde heel Europa aan hem te onderwerpen. Vandaar ook zijn machtsgeilheid naar nóg meer land, van Islamieten welteverstaan, en dus meer macht. Hij keek alleen vreemd op toen de kruisvaarders onafhankelijke graafschappen en koninkrijken stichtten: weg extra macht. Het was ook de bedoeling dat de heroverde landen in leengoed van de Paus werden beheerd, gebeurde ook niet: weg extra inkomsten.quote:Op woensdag 4 mei 2005 00:07 schreef Joppe het volgende:
Dat zou kunnen ja. Ik heb er alleen weinig zin in nadat hij zijn bericht al heeft veranderd.
In ieder geval klopt de eerste zin al niet. Het was misschien Paus Gregorius VII (geloof ik) die opriep tot de Eerste Kruistochten, de daarop volgende kruistochten waren net zo vaak initiatieven van de Europese adel en de (voornamelijk) Noord-Italiaanse handelsteden als van de (lagere) geestelijkheid. De lust naar oosterse rijkdommen, het verlangen naar nieuwe handelsroutes. Dat waren belangrijke motieven. Natuurlijke speelden er ook 'vrome' idealen een rol, zoals het bevrijden van het heilige Jerusalem, het afslachten/bekeren van moslims en het verspreiden van het Christendom. Maar de directe macht van de Paus vergroten? Dat wilde geen enkele edelman denk ik.
Dat bleek wel uit de gebeurtenissen dertig jaar na de laatste kruistocht. De Franse koning Filips de Schone raakte toen in conflict met Paus Bonifatius VIII. De fransman probeerde hem eerst door middel van een aanslag om het leven te brengen en toen dat niet lukte liet hij hem ontvoeren. Een maand later overleed de Paus (wellicht door de schokkende gebeurtenissen) en zorgde Filips ervoor dat er een opeenvolging van Franse Pausen kwam die zich gedurende ~70 jaar in Avignon vestigden. Zoveel respect had de (hogere) adel voor de Paus.
http://www.gva.be/nieuws/(...)2-A958-6457268CA553}quote:Matt Damon kruipt in huid van wereldreiziger Marco Polo
Drukke dagen voor Matt Damon. De Hollywoodster heeft nog maar net de opnames voor 'De Gebroeders Grimm' achter de rug, of woensdag raakte bekend dat hij gestalte gaat geven aan de wereldreiziger Marco Polo.
Volgens het filmtijdschrift Variety heeft Warner Bros het draaiboek voor de avonturen van Marco Polo uit de dertiende eeuw met Damon in de hoofdrol uitbesteed. Scenarist William Monahan, ook bekend van Ridley Scotts 'The Kingdom of Heaven' dat vandaag in België in première gaat, moet ervoor zorgen dat het script op basis van de autobiografie van Marco Polo op het lijf van Matt Damon geschreven wordt.
Damon gaat ook meespelen in 'The Good Shepard' in een regie van Robert De Niro. In 'The Bourne Ultimatum' kruipt hij - na 'The Bourne Identity' en 'The Bourne Supremacy' - opnieuw in de huid van Jason Bourne, een creatie van schrijver Robert Ludlum.
Ik vond m wel onderhoudend en een beetje te moralistischquote:En waar haalt die Moslim in hemelsnaam een doosje IJS vandaan midden in de desert !!! ja dat was geweldig
Mooi vond ik de film ook wel ja, maar zeker niet goed. Wat mensen al eerder vertelde: Een blacksmith die in eens ultra goed kan zwaardvechten(zou nog net kunnen), maar dat hij dan grote legers kan leiden, een stad als jeruzelem kan verdedigen en pricies kan voorspellen wat de vijand gaat doen. Tja...quote:Op vrijdag 6 mei 2005 17:11 schreef Wuder het volgende:
De actie-scenes waren mooi gemaakt en de beelden waren mooi.. en als grote verrassing was Orlando niet eens een domme sissy..
Ben ik het niet mee eens. Oké hij is geen Russel Crowe, maar zijn personage is ook niet zo heldhaftig en bovendien, zoals ik zei, weinig uitgediept. Ik vind dat hij er nog best wat van heeft gemaakt.quote:Op zaterdag 7 mei 2005 10:21 schreef Steeven het volgende:
Ugh wat een slechte film. Mr Orlando 'monotoon en ik ken geen emotie' Bloom straalt werkelijk niets uit. Het verpest scenes, zoals speeches en spanningsopbouw. Verder wel redelijk, maar die kerel was gewoon slecht.
coole opmerkingquote:Op zaterdag 7 mei 2005 17:20 schreef Fezzizzel het volgende:
Baggerfilm
Hij voegt werkelijk niets toe aan de film. De helft van wat ie zegt heeft ie geleerd van anderen, zoals z'n pa. En de andere helft blijft ongeïnspireerde bagger. Het enige wat ie doet is stoer kijken en monotoon een zin opzeggen. Dat noem ik geen acteren, waar is de passie? Waar is dat moment dat je kippenvel krijgt, zoals Gibson wel voor elkaar kreeg in Braveheart? Ik snap best dat Balian niet neergezet is als superheld of superrebel en daarom normaal overkomt, maar dan zie ik alsnog liever iemand als Eric Bana oid die rol spelen.quote:Op zaterdag 7 mei 2005 14:53 schreef Nikki1806 het volgende:
[..]
Ben ik het niet mee eens. Oké hij is geen Russel Crowe, maar zijn personage is ook niet zo heldhaftig en bovendien, zoals ik zei, weinig uitgediept. Ik vind dat hij er nog best wat van heeft gemaakt.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.De actiescénes waren weer eens mooi in beeld gebracht maar het verhaal en de acteerprestaties waren maar matig (Orlando Bloom bleef houterig en niet meeslepend alhoewel hij nu wel wat meer charisma had dan in LOTR en POTC.
Niet slim van Ridley Scott om na Gladiator weer zo'n film te maken; die was in zijn genre zo goed dat deze hem nooit kon overtreffen. Verder had ik het idee dat hij in deze film teveel issues over kruisvaarders en christenen vs moslims etc wilde behandelen; en daarbij ging alles zo snel dat het weinig kon boeien.
Conclusie: 7-
[ Bericht 1% gewijzigd door Malebolgia op 07-05-2005 18:54:17 ]"Het is een bedreiging voor onze cultuur om geluk te reduceren tot aangename ervaringen" - Joep Dohmen
Uhm het verhaal loopt niet in een vloeiende lijn. Beetje van de hak op de tak. Eerst issie hoefsmid(orlando), leert ie pa kennen (die kende 'ie van tevoren niet) , die is baron, die sterf onderweg naar Jaruzalem, zoon (orlando) komt aan in Jaruzalem, iedereen lijkt em te kennen, koning wil hem na 1 korte ontmoeting al als troonopvolger aanwijzen, hij heeft daarvoor nog niets uitgevoert, veldslag, terug naar frankrijk als hoefsmid, klaar. Echt waar je snapt niet hoe dat iedereen hem ineens kent, en waarom het dan z'on grote jongen is. Verhaal is gewoon niet vloeiend. Vind Orlando er voor z'on rol te jong uitzien, paar haartjes op zn kin maken em niet ouder uitzien, maar goed verder wel prima acteur....quote:Op zaterdag 7 mei 2005 17:51 schreef Timo20 het volgende:
[..]
coole opmerking
oftewel: argumenten graag
Nee.quote:Op zaterdag 7 mei 2005 20:46 schreef Wuder het volgende:
En toch is deze film wel een bezoekje bios waard, al was het voor de vele battles, geluidseffecten en cavalerie
Misschien bedoelde hij Edward Norton als Baldwin the Lepra King?quote:Op zondag 8 mei 2005 12:16 schreef Isabeau het volgende:
En hoe favoriet is je favoriete acteur als je hem niet herkent
ah, is wel logisch dat je hem dan niet herkentquote:Op zondag 8 mei 2005 12:34 schreef Wuder het volgende:
Misschien bedoelde hij Edward Norton als Baldwin the Lepra King?
Tis ook niet makkelijk hem te herkennen als hij een masker op heeft
Ja, maar ik had niet eens zijn stem herkend. Maarja, het was dan ook niet echt een grote rol.quote:Op zondag 8 mei 2005 12:45 schreef Isabeau het volgende:
[..]
ah, is wel logisch dat je hem dan niet herkent
Maar Roger Ebert is historicus toch? Niet verwonderlijk dat hij KoH dan hoger aanslaat.quote:Op zondag 8 mei 2005 12:48 schreef Timo20 het volgende:
Roger Ebert van Chigago Sun-Times:
"...Kingdom of Heaven is better than Gladiator -- deeper, more thoughtful, more about human motivation and less about action."![]()
![]()
Zoveel historische correctheid zit er niet in de film. Wel een beetje, meer dan bij andere van dit soort films, maar dan nog is het een flinterdun laagje.quote:Op zondag 8 mei 2005 20:00 schreef Kabouter_Krulleput het volgende:
[..]
Maar Roger Ebert is historicus toch? Niet verwonderlijk dat hij KoH dan hoger aanslaat.
Ik blijf het zeggen. Je kunt slechts een beeld van het verleden weergeven. Niet meer, niet minder. Dat is toch geen probleem? Het is een film for God's sake...quote:Op maandag 9 mei 2005 11:23 schreef Steeven het volgende:
[..]
Zoveel historische correctheid zit er niet in de film. Wel een beetje, meer dan bij andere van dit soort films, maar dan nog is het een flinterdun laagje.
Zeg ik dan dat het een enorm minpunt is? Nee. Bovendien ben ik het zelfs met je eensquote:Op maandag 9 mei 2005 12:00 schreef MadGuy het volgende:
[..]
Ik blijf het zeggen. Je kunt slechts een beeld van het verleden weergeven. Niet meer, niet minder. Dat is toch geen probleem? Het is een film for God's sake...
Beweerden ze eigenlijk een "waargebeurd verhaal" weer te geven?quote:Op maandag 9 mei 2005 12:46 schreef Steeven het volgende:
[..]
Zeg ik dan dat het een enorm minpunt is? Nee. Bovendien ben ik het zelfs met je eens, alleen heb ik wel een hekel aan films die beweren het 'ware verhaal' te weergeven en uiteindelijk voor geen meter kloppen.
Nee gelukkig niet, maar films als King Arthur welquote:Op maandag 9 mei 2005 17:01 schreef Wuder het volgende:
[..]
Beweerden ze eigenlijk een "waargebeurd verhaal" weer te geven?
Alexander was best een redelijk goede film, alleen werd het mij niet duidelijk wáárom hij de Grote wordt genoemd. Dat is een slechte zaak als je een film over iemand zijn leven maakt en het belangrijkse aspect niet weet te visualiseren. Verder was de film best redelijk/goed, sowieso beter dan dit gedrocht.quote:Op maandag 9 mei 2005 19:05 schreef Kabouter_Krulleput het volgende:
Maar Ebert, die deze film dus wel kan waarderen, vond Gladiator en Alexander juist dramatisch slecht. Juist om historische/politieke correctheid.
Naja, zo kijkt een geschiedkundige er dus naar, en (misschien) niet een filmliefhebber.quote:Op maandag 9 mei 2005 19:12 schreef Steeven het volgende:
[..]
Alexander was best een redelijk goede film, alleen werd het mij niet duidelijk wáárom hij de Grote wordt genoemd. Dat is een slechte zaak als je een film over iemand zijn leven maakt en het belangrijkse aspect niet weet te visualiseren. Verder was de film best redelijk/goed, sowieso beter dan dit gedrocht.
De Gladiator was allesbehalve historisch correct, ging vooral om de actie die subliem in beeld werd gebracht. Maar zo heeft iedereen er zijn of haar mening over, smaken verschillen, halleluja.
Alexander was inderdaad niet slecht, maar was wel slechter dan KoH.. Gewoon als coole actie film met mooie beelden overtreft KoH Alexander al en niet te spreken over de idiote acteerwerk van de acteurs in Alexander.. (en een naakte vechtscene van 30 minuut die nergens over gaat)quote:Op maandag 9 mei 2005 19:12 schreef Steeven het volgende:
[..]
Alexander was best een redelijk goede film, alleen werd het mij niet duidelijk wáárom hij de Grote wordt genoemd. Dat is een slechte zaak als je een film over iemand zijn leven maakt en het belangrijkse aspect niet weet te visualiseren. Verder was de film best redelijk/goed, sowieso beter dan dit gedrocht.
De Gladiator was allesbehalve historisch correct, ging vooral om de actie die subliem in beeld werd gebracht. Maar zo heeft iedereen er zijn of haar mening over, smaken verschillen, halleluja.
Ik denk precies het tegenovergesteldequote:Op maandag 9 mei 2005 21:51 schreef Wuder het volgende:
[..]
Alexander was inderdaad niet slecht, maar was wel slechter dan KoH.. Gewoon als coole actie film met mooie beelden overtreft KoH Alexander al en niet te spreken over de idiote acteerwerk van de acteurs in Alexander.. (en een naakte vechtscene van 30 minuut die nergens over gaat)
Anders zou de wereld zo saai zijn hehquote:Op maandag 9 mei 2005 22:39 schreef Steeven het volgende:
[..]
Ik denk precies het tegenovergestelde.
Ik vond Troy ook niet geweldig, maar wel een leuke actiefilm. Pitt en Bana overtuigden wel, maar van Bloom ben ik allerminst onder de indruk. Bloom was in Kingdom ook weer middelmatig, het verhaal en de (ontbrekende) actie konden ook geen potten breken. Neeson en Irons waren de enige pluspunten eigenlijk. Verder vond ik het maar een slap aftreksel van Gladiator, Troy en Braveheart!quote:Op dinsdag 10 mei 2005 14:09 schreef Bar-Le-Duc het volgende:
heb hem gisteravond gezien en vond hem middelmatig. dat hele verhaal spreekt mij ook niet helemaal aan, in tegenstelling tot troy, wat ik echt vele malen beter vond
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op dinsdag 10 mei 2005 14:31 schreef NRH het volgende:
[..]
Ik vond Troy ook niet geweldig, maar wel een leuke actiefilm. Pitt en Bana overtuigden wel, maar van Bloom ben ik allerminst onder de indruk. Bloom was in Kingdom ook weer middelmatig, het verhaal en de (ontbrekende) actie konden ook geen potten breken. Neeson en Irons waren de enige pluspunten eigenlijk. Verder vond ik het maar een slap aftreksel van Gladiator, Troy en Braveheart!mee eens. vind bloom idd maar een middelmatige acteur. alleen in lotr vond ik hem echt overtuigend, maar dat zal wel komen omdat hij toen nog relatief nieuw was. snap niet waarom er zo over hem gehyped wordtSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Bloom is inderdaad geen geweldig acteur, dat heeft ie althans nog niet bewezen. Maar dit was gewoon een slechte rol, iedere druif kan wel een beetje kijken alsof ie moet poepen en zoiets spelen. Ik kan zo een dozijn acteurs noemen die het even goed (slecht) zouden doen.quote:Op dinsdag 10 mei 2005 14:53 schreef Robert_nl het volgende:
Viel voor mij erg tegen.
Wie heeft dit nou inelkaar gezet? Leek gewoon een achtbaan hoe snel alles op het begin ging, hier en daar iets schrappen en een andere scene iets langer laten duren zat er niet in.
Ze hadden toch iets meer naar Barveheart en Gladiator moeten kijken, hoe ze daar het verhaal opbouwen.
Ook is Orlando Bloom helemaal geen acteur voor zulke rollen. Erg 'emotioneel' kwam hij namelijk ook niet over, wat het meeleven met zo'n karakter niet ten goede komt.
Natuurlijk heb je gelijk dat de rol gewoon slecht is, maar ik denk dat als er een goede (wie zou ik niet zo snel weten) acteur die rol zou spelen, het al een stuk minder knullig over zou komen...quote:Op dinsdag 10 mei 2005 17:06 schreef Evil_Jur het volgende:
[..]
Bloom is inderdaad geen geweldig acteur, dat heeft ie althans nog niet bewezen. Maar dit was gewoon een slechte rol, iedere druif kan wel een beetje kijken alsof ie moet poepen en zoiets spelen. Ik kan zo een dozijn acteurs noemen die het even goed (slecht) zouden doen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Daarmee zou de film nog niet gered zijn, want ik denk dat de editor(s) en de scriptschrijver(s) de grootste schuldige zijn aan deze matige film.Never argue with an idiot,
he'll bring you down to his level and beat you with experience.
quote:Op dinsdag 10 mei 2005 18:02 schreef Robert_nl het volgende:
[..]
Natuurlijk heb je gelijk dat de rol gewoon slecht is, maar ik denk dat als er een goede (wie zou ik niet zo snel weten) acteur die rol zou spelen, het al een stuk minder knullig over zou komen...SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Daarmee zou de film nog niet gered zijn, want ik denk dat de editor(s) en de scriptschrijver(s) de grootste schuldige zijn aan deze matige film.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Enige waar ik nog wel van onder de indruk was, was de vuurballen-attack.![]()
quote:Op zondag 15 mei 2005 11:18 schreef Kontiki het volgende:
Ik vond het een tegenvaller. Meeste redenen zijn hier al genoemd. Het voelde af en toe aan alsof de projector in fast forward stond, en dat er complete scenes uit waren geknipt.ja dat was idd nog wel leuk.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Enige waar ik nog wel van onder de indruk was, was de vuurballen-attack.
ik vond de film ook niet zoveel aan.People live to learn things, and I learn to live...
Wat klets jij nou? Het Byzantijnse rijk viel in de vijftiende eeuw hoor. Ze raakten in 1071 een gedeelte van hun bezittingen kwijt na verslagen te zijn door de Turken, maar dat is heel wat anders dan de val van het rijk.quote:Op maandag 11 april 2005 12:34 schreef DrWolffenstein het volgende:
[..]
De directe aanleiding voor de kruistochten was de val van het Byzantijnse rijk (begin 1071).Daarop wou men het land verloren aan islamitische strijdmachten, wat inmiddels de naam Palestina droeg (ja, toen al
), terughebben.
Pure zelfverdediging dus.
das logisch, dat was een rol vanquote:Op maandag 16 mei 2005 22:53 schreef TrumpingPimp het volgende:
Al hoewel de film waar ruk was, vond ik ook de melaatse koning goed gespeeld.
helemaal mee eensquote:Op woensdag 18 mei 2005 16:18 schreef miki het volgende:
Heb 'm laatst gezien en vond er niet veel aan. Als je Troy en King Arthur hebt gezien heb je deze ook wel gezien vind ik.
Weinig actie, veel ridder-op-paard shots. Orlando deed het wel goedEn die melaatse koning was inderdaad wel super!
quote:
wat coolquote:Op maandag 16 mei 2005 23:42 schreef Timo20 het volgende:
[..]
das logisch, dat was een rol vanEdward Norton
![]()
ik wist t ook niet, tot dat iemand hier t zeiquote:Op zondag 22 mei 2005 09:27 schreef Viking84 het volgende:
[..]
wat coolniet in de gaten gehad. Net ff gecheckt op IMDB of dat echt zo is en ja hoor
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.De karakters die de film glans gaven waren naar mijn mening Saladin en de melaatse koning.
Een pluim verdient ook David Thewlis, was al aangenaam verrast door zijn acteerwerk in "Gangster no1" en hier zet hij naar mijn mening weer een goede rol neer.
Ik geef de film een 6-"Ik voel dat ze medelijden met me hebben, ik zou hun willen zeggen dat het niet mijn schuld is dat ik wreed geworden ben, we zijn allemaal wreed geworden."
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |