abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 26 december 2004 @ 19:41:21 #1
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_24221999
KINGDOM OF HEAVEN

During the Crusades of the 12th Century, Balian of Ibelin (Bloom), a young blacksmith in Jerusalem, rises to protect his people from foreign invaders.

Een film met paarden, met zwaarden en met Orlando Bloom. Ongezien.

De regie is van Ridley Scott, verder doen Jeremy Irons, Liam Neeson en Eva Green mee. Kleinere bijrolletjes zijn weggelegd voor Brendan Gleeson en Edward Norton.

Trailer kan je bekijken door erop te klikken.

Hij komt begin mei in de bioscopen.

Bloom is nog net acceptabel als bijrol, als hoofdrol lijkt het me niets. Liam Neeson heb ik nooit echt interessant gevonden. Eva Green kan vooral erg goed naakt rondlopen. Ridley Scott is over z'n hoogtepunt heen, al een hele tijd zelfs. Persoonlijk verwacht ik er dus niet veel van. Maar je weet maar nooit.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
  zondag 26 december 2004 @ 20:07:43 #2
9568 Witchfynder
/dev/bassguitar
pi_24222424
GAAAAAAAAAF!

Zwaarden! Moord! Doodslag! Kill! Kill! Kill!

Hopelijk is hij historisch iets beter dan Gladiator. Dat was gewoon triest hoe onlogisch die film soms was.
Ik vind dat hij minstens zo vermakelijk als 13th Warrior moet zijn en zo bloederig als Flesh+Blood

Echter: zijn wapenrok is net 12de eeuws, dus kan er net mee door, maar zijn laarzen zijn cowboylaarzen.
En maliënkolders horen niet tot over de wreef te komen. Lijkt me nogal rot bewegen. Maaar ik kan het mis hebben, maar wil het als jullie huishistoricus best uitzoeken.
Mijn band: Conorach || MySpace || Twitter || Lastfm
"The band makes it rock. The crew makes it roll" - Dave Mustaine
There are two kinds of people in the world: those who like Heavy Metal and those who hate music.
  zondag 26 december 2004 @ 20:26:53 #3
9568 Witchfynder
/dev/bassguitar
pi_24222708
Ok, na het zien van de trailer lijkt het me echt een Gladiator II. Jammer.
There are two kinds of people in the world: those who like Heavy Metal and those who hate music.
  dinsdag 28 december 2004 @ 21:35:31 #4
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_24263146
Serieus: Orlando Bloom als ridder??
de trailer zag er opzich wel goed uit, en t overige werk van Ridley Scott is gewoon goed maar wanneer Bloom in een hoofdrol zit is t voor mij al niet geloofwaardig en heb ik al bijna al m`n interesse verloren.
Al met al denk ik toch dat ik m ga zien want ja: tis wel van Ridley Scott he
  zaterdag 5 maart 2005 @ 00:23:13 #5
115964 Danyl
Pfff wat is de wereld vreemd!
pi_25373148
Ja inderdaad SaintOfKillers je bent zeker een persoon mert smaak voor een film!
Kingdom of Heaven (2005) is dé nieuwe film van dezelfde regisseur die ons Gladiator schonk. Ridley Scott heeft zich verdiept in de kruistochten, Zal Ridley ons geliefde genre redden van een roemloze ondergang in de voorgaand Sandalen filmen,Troy,Alexander. Kan hij voorkomen dat de bioscopen in het volgende decennium gedomineerd worden door inspiratieloze 'romantic comedies' waarbij we de Ben Afflecks en Renée Zellwegers knarsetandend moeten tolereren? Kan hij ons nóg meer bloedige veldslagen en zwaardzwaaiend geweld bieden? We zullen het zien. Kingdom of Heaven gaat op 6 mei wereldwijd in premiere. Ik raad het je zeker aan! want het is een 'MUST'!
Het leven is een zak chips; je moet eruit halen wat erin zit.
pi_25374555
Ik vond de trailer eigenlijk maar een beetje vermoeiend
Maar lijkt me wel een mooie film.
  zaterdag 5 maart 2005 @ 10:22:29 #7
108508 haagse_elfje
give me a l word
pi_25377109
why Orlando
don't give me that fucking bullshit
  zondag 6 maart 2005 @ 10:23:44 #8
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_25392844
quote:
Op zaterdag 5 maart 2005 10:22 schreef haagse_elfje het volgende:
why Orlando
my thoughts exactly
pi_25477450
Al iets meer over het verhaal:

In de twaalfde eeuw heeft de nederige Franse smid Balian (Orlando Bloom) net zijn vrouw en kind verloren, als hij ridder Godfrey of Ibelin (Liam Neeson) tegenkomt, die hem vertelt dat hij zijn vader is. Godfrey vraagt Balian mee te gaan op kruistocht naar Jeruzalem, om te strijden in de lange bloederige oorlog om het Heilige Land. Als een vreemdeling in een vreemde omgeving, moet hij een verdoemde koning dienen, koestert hij een verboden liefde voor een exotische koningin en wordt hij verheven tot de ridderstand. In een poging om de breekbare vrede te bewaren, moet Balian of Ibelin uiteindelijk de mensen van Jeruzalem zien te beschermen tegen een overmachtige vijand.

Vraag ik me toch af waar dat 'pro-islamitische' om de hoek komt kijken?.. Dat wordt Ridley Scott namelijk verweten in deze film. Maar dat lijkt me zo vreemd omdat een kruisridder de centrale figuur is..
I don't really come from outer space || Last.fm
  zaterdag 12 maart 2005 @ 00:18:44 #10
108508 haagse_elfje
give me a l word
pi_25482982
Het lijkt me op zich wel een intressante film....
Ik word een beetje Orlando moe.....
don't give me that fucking bullshit
  woensdag 16 maart 2005 @ 11:45:54 #11
36796 Morpheus2002
Radio 49 | DJ.Morph
pi_25529913

Niets Is Sterker Dan Dat Ene Woord; Feyenoord! Mijn Feyenoord!
  † In Memoriam † woensdag 16 maart 2005 @ 12:18:37 #12
4571 Sokolsky
Wil eigenlijk geen ondertitel
pi_25530236
quote:
Op zaterdag 5 maart 2005 00:23 schreef Danyl het volgende:
Ja inderdaad SaintOfKillers je bent zeker een persoon mert smaak voor een film!
Kingdom of Heaven (2005) is dé nieuwe film van dezelfde regisseur die ons Gladiator schonk. Ridley Scott heeft zich verdiept in de kruistochten, Zal Ridley ons geliefde genre redden van een roemloze ondergang in de voorgaand Sandalen filmen,Troy,Alexander. Kan hij voorkomen dat de bioscopen in het volgende decennium gedomineerd worden door inspiratieloze 'romantic comedies' waarbij we de Ben Afflecks en Renée Zellwegers knarsetandend moeten tolereren? Kan hij ons nóg meer bloedige veldslagen en zwaardzwaaiend geweld bieden? We zullen het zien. Kingdom of Heaven gaat op 6 mei wereldwijd in premiere. Ik raad het je zeker aan! want het is een 'MUST'!
Heb je de openingspost wel gelezen?

Persoonlijk lijkt het me niet echt wat. Ik huur 'm wel een keer ofzo.
Sheridana +1
  vrijdag 18 maart 2005 @ 10:06:32 #13
36796 Morpheus2002
Radio 49 | DJ.Morph
pi_25560310
Niets Is Sterker Dan Dat Ene Woord; Feyenoord! Mijn Feyenoord!
pi_25560973
Ik vermoed dat dit zo'n standaard actiefilm is. Leuk voor op de bank dus.
  maandag 21 maart 2005 @ 20:34:04 #15
17274 Wuder
Wees blij dat je nog leeft!
pi_25644097
Moet wel zeggen dat Orlando in sommige shots best wel "heldhaftig" uitziet en niet zo sissy ala Legolas of andere rollen die hij gespeeld heeft..
Sinterklahs, Ghet Dawn!!!!
  maandag 21 maart 2005 @ 21:26:47 #16
9568 Witchfynder
/dev/bassguitar
pi_25645890
Nou ja, wees iig blij dat Mel Gibson niet in deze film zit.
  zondag 10 april 2005 @ 00:23:59 #17
3767 Herald
Come get some
pi_26113389
quote:
During the Crusades of the 12th Century, Balian of Ibelin (Bloom), a young blacksmith in Jerusalem, rises to protect his people from foreign invaders.
en dat snap ik dus niet, de held is een blanke, een katholiek, dan is hij toch zelf een foreign invader? Dat was de truuk van de kruistochten toch, een bloedige tocht om zoveel mogelijk landen te bekeren tot het christendom? Of heb ik niet goed opgelet tijdens geschiedenis op school?

Verder begrijp ik sowieso niet veel van die trailer(het verhaal) behalve dat het climaxeert in een groot slagveld.
*But in my own way, I am king. Hail to the king baby.*
  zondag 10 april 2005 @ 15:33:46 #18
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_26123648
die nieuwe trailer ziet er goed uit. Heb er best vertrouwen in dat dit goed gaat komen. Ridley Scott weet echt wel waar ie mee bezig is
pi_26123689
Trailer ziet er stoer uit ben benieuwd.

Ik ben alleen een beetje bang voor het Hollywood effect. Teveel glitter en glamour en te weinig realisme maar we zullen zien
  zondag 10 april 2005 @ 17:31:26 #20
17274 Wuder
pi_26126300
Als de Kruistochten als "heilig" en "goed" beschreven wordt, dan is deze film voor mij kwa verhaal al 100% gefaald.. Dan kijk ik alleen maar voor de oogcandy!
  zondag 10 april 2005 @ 22:09:27 #21
11102 knep
Mountainfreak
pi_26133765
Net de trailer bekeken, ziet er toch wel aardig uit allemaal.
Alleen daarom toch maar de bios induiken .
pi_26139511
quote:
Op zondag 10 april 2005 17:31 schreef Wuder het volgende:
Als de Kruistochten als "heilig" en "goed" beschreven wordt, dan is deze film voor mij kwa verhaal al 100% gefaald.. Dan kijk ik alleen maar voor de oogcandy!
Hoezo? De kruistochten waren 100% uit zelfverdediging. Dat, eenmaal aangekomen in Jeruzalem, niet zo leuke dingen gebeurden en de heilige ridders vh kruis zich schuldig maakten aan slachtpartijen op onschuldige moslims doet daar niets aan af.
  maandag 11 april 2005 @ 10:05:07 #23
38070 Kabouter_Krulleput
Kabouter_Krulleput
pi_26141447
100% ja?
pi_26142497
TVP
"Everybody talking to their pockets
Everybody wants a box of chocolates"
~Leonard Cohen
pi_26143565
quote:
Op maandag 11 april 2005 06:12 schreef DrWolffenstein het volgende:

[..]

Hoezo? De kruistochten waren 100% uit zelfverdediging. Dat, eenmaal aangekomen in Jeruzalem, niet zo leuke dingen gebeurden en de heilige ridders vh kruis zich schuldig maakten aan slachtpartijen op onschuldige moslims doet daar niets aan af.
Nu praat je toch echt onzin...

Maar goed, ik verwacht niet veel van deze film. Gewoon actie ende vermaack. Niets mis mee, op zich.
pi_26144534
quote:
Op maandag 11 april 2005 10:05 schreef Kabouter_Krulleput het volgende:
100% ja?
Ja.
pi_26144552
quote:
Op maandag 11 april 2005 12:27 schreef DrWolffenstein het volgende:

[..]

Ja.
Hoezo dat? Leg eens uit.
~Leonard Cohen
  maandag 11 april 2005 @ 12:31:09 #28
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_26144606
Film over Kruistochten
Hollywood blockbuster van Ridley Scott
Orlando Bloom
Meest suffe trailer ever
Kutfilm dus .
When it comes to being Plug 1, it's just me, myself and I
pi_26144673
quote:
Op maandag 11 april 2005 12:28 schreef Forau_Diavolina het volgende:

[..]

Hoezo dat? Leg eens uit.
De directe aanleiding voor de kruistochten was de val van het Byzantijnse rijk (begin 1071). Daarop wou men het land verloren aan islamitische strijdmachten, wat inmiddels de naam Palestina droeg (ja, toen al ), terughebben.

Pure zelfverdediging dus.
pi_26144730
Waarom zou het zelfverdediging zijn wanneer men vanuit europa naar het Byzantijnse rijk trokken?
Terugpakken is iets anders dan zelfverdediging, zij gingen naar hun toe, hun niet naar zij.
~Leonard Cohen
pi_26144893
quote:
Op maandag 11 april 2005 12:37 schreef Forau_Diavolina het volgende:
Waarom zou het zelfverdediging zijn wanneer men vanuit europa naar het Byzantijnse rijk trokken?
Terugpakken is iets anders dan zelfverdediging, zij gingen naar hun toe, hun niet naar zij.
Nee, sorry, ik ben niet duidelijk geweest. De islamieten maakten met de Byzantijnse strijdmachten de grond gelijk. De Kruistochten waren een militaire reactie op die gebeurtenis. De belangenrijkste doelen waren:

• bevrijding van Jeruzalem
  • de islamitische macht buiten Europa houden
  • de oosterse kerk herenigen met de rooms-katholieke kerk
  • pi_26145028
    quote:
    Op maandag 11 april 2005 12:44 schreef DrWolffenstein het volgende:

[..]

Nee, sorry, ik ben niet duidelijk geweest. De islamieten maakten met de Byzantijnse strijdmachten de grond gelijk. De Kruistochten waren een militaire reactie op die gebeurtenis. De belangenrijkste doelen waren:

• Interesssant.
    Maar zou dan niet alleen het tweede punt een punt van zelfverdediging zijn? Ik bedoel, Jeruzalem bevrijden lijkt mij niet echt een punt van zelfverdediging, niet dat het niet belangrijk voor hun was, maar geen zelfverdediging lijkt mij. Of zie ik het fout?
    ~Leonard Cohen
    pi_26145262
    Ja, in de tijd van de verovering van Jeruzalem door de islamieten werden de christenen verdreven, maar tevens was Europa een ongeorganiseerd zooitje (als in: ze lagen met elkaar overhoop), de reactie op die daad van islamitische agressie (in 1009 had de islamitische heerser van Cairo een belangerijke bedevaardskerk laten vernietigen) werd pas zo'n honderd jaar later gewroken (eerste kruistocht van 1095 tot 1099).
      maandag 11 april 2005 @ 13:08:14 #34
    50634 Houniet
    ik ruik vet lekker
    pi_26145342
    ben benieuwd, als het maar niet zoń standaard verhaal word
    Op zaterdag 10 juni 2023 14:52 schreef GGMM het volgende:
    Eigenlijk is elke prijs die in het voetbal gewonnen wordt terug te leiden naar het Ajax-DNA
      maandag 11 april 2005 @ 13:58:50 #35
    38070 Kabouter_Krulleput
    Kabouter_Krulleput
    pi_26146357
    quote:
    Op maandag 11 april 2005 12:44 schreef DrWolffenstein het volgende:

[..]

• Fijn dat Wikipedia he? Waarom zet je de vierde die ze daar noemen er niet bij?

Maargoed, gaat het niet om. Jij noemt zelfverdediging als enige reden of aanleiding, en dan zit je er gewoon naast. Naja, ik begin er niet aan het in percentages uit te drukken..
    pi_26146410
    Maar waarom klopt zijn redenering dan niet? Was er geen islamitische dreiging of zo? Ik bedoel, iedereen kan zeggen dat iemand het fout heeft.
    ~Leonard Cohen
      maandag 11 april 2005 @ 14:07:54 #37
    38070 Kabouter_Krulleput
    Kabouter_Krulleput
    pi_26146586
    Je begrijpt me niet. Hij noemt weliswaar het -wellicht- grootste motief, maar niet alle. En even hierboven beweert hij dat het 100% uit zelfverdediging was. Ik spreek zijn stelling voor de rest absoluut niet tegen.
    pi_26146647
    quote:
    Op maandag 11 april 2005 14:07 schreef Kabouter_Krulleput het volgende:
    Je begrijpt me niet. Hij noemt weliswaar het -wellicht- grootste motief, maar niet alle. En even hierboven beweert hij dat het 100% uit zelfverdediging was. Ik spreek zijn stelling voor de rest absoluut niet tegen.
    Check.
    ~Leonard Cohen
      maandag 11 april 2005 @ 14:11:12 #39
    42636 TheSeeker_NL
    Damn fine coffee
    pi_26146659
    *cartman mode* awwwwwww !!!! mel gibson!
      maandag 11 april 2005 @ 14:13:06 #40
    42636 TheSeeker_NL
    Damn fine coffee
    pi_26146709
    maar hij speelt niet in deze film
    pi_26147446
    Lijkt me best een leuk film maar inderdaad zie ik Bloom gewoon geen goede rol neerzetten. Hij was prima als Legolas hoor, weinig tekst en een knap koppie, maar in Troy ergerde ik me al aan hem, en om nu te proberen hem een film te laten dragen.....
    May you never steal, lie or cheat. But if you have to steal, then steal away my sorrows. If you have to lie, then lie with me all the nights of our life. If you have to cheat, then cheat death because I don't want to live a day without you
      maandag 11 april 2005 @ 17:34:02 #42
    17274 Wuder
    pi_26151501
    Jammer dat Mel Gibson er niet in speelt

Vind Mel toch wel de grote epische dramatische "ik slacht 10.000 man af voor mijn volk en mijn vrouw" figuur!

Maarja, misschien is Orlando wel goed in deze rol, we zullen het zien..

En ik hoop nog steeds dat het niet als een slecht vs goed verhaal wordt.. Kijk, ze mogen wel Jeruzalem verdedigen, maar de aanvallende Arabieren moeten niet als de Orcs in LOTR neergezet worden..
      maandag 11 april 2005 @ 18:57:45 #43
    38070 Kabouter_Krulleput
    Kabouter_Krulleput
    pi_26153357
    Nou, dat zit er ook helemaal niet in, als je zo dat laatste fragment van die nieuwe trailer ziet..

En nogmaals.. Er was kritiek uit de christelijke en joodse gemeenschap op Scott vanwege een blijkbaar te pro-islamitisch beeld.

Maargoed, we gaan het zien..
      maandag 11 april 2005 @ 19:52:13 #44
    67640 SaintOfKillers
    pi_26154710
    Laat er ons even een anti-Moslimtopic van maken, de overkill op de FP en in NWS en POL is nog niet voldoende.
    The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
    pi_26172474
    Ik ben erg verbaasd dat Ridley Scott voor Orlando Bloom heeft gekozen. Persoonlijk vind ik hem wat te jong nog voor zo'n rol, maar wie weet doet hij het wel heel goed.
    De trailer zag er inderdaad wel goed uit, maar ik denk zelf dat we de laatste jaren een beetje overkill hebben gekregen van de films met grote veldslagen. De LOTR waren origineel goed daarin, maar daarna werd het Troy, en Alexander en nu weer een film zoals Alexander al was, best jammer dus.
    Ik zie dus toch weer dat Ridley heel erg terug grijpt naar zijn Gladiator, en het zelfde kunstje opnieuw denkt te kunnen flikken. Ik denk echter dat het publiek teveel overeenkomst zal zien tussen deze en de andere big battles!
    De wereld is wat je er zelf van maakt.
    pi_26219586

Tygo Gernhandt ook in deze film?

Ik hoop dat het wat wordt met deze film. Troy en Alexander vielen erg tegen. Gladiator was top. En dat er dan wat historische fouten in zitten, ach, lekker belangrijk, dan moet je maar een docu gaan kijken.
    2007: Kuala Lumpur, Perhentian Islands, Kreta, Luxemburg, Rome
    2008: Gerlos, Bern, Valencia, Ibiza, Madrid, Boekarest, Dublin, Londen
    2009: Hamburg, Riga, Praag, Ibiza, Krakau, Budapest, Bratislava
    pi_26219880
    Heb net de trailer gezien. Ziet er goed uit. Qua stijl lijkt het wel heel erg op Gladiator maar daar is verder niks mis mee.
    Hier ga ik wel heen als ie draait.
    pi_26279991
    Paarden. Zwaarden. Battle scenes. Orly. De MIddeleeuwen.

Ik ga er zeker heen.
      zondag 17 april 2005 @ 01:26:26 #49
    99156 _Boo_
    Boo_ming
    pi_26287571
    quote:
    Op zondag 26 december 2004 20:26 schreef Witchfynder het volgende:
    Ok, na het zien van de trailer lijkt het me echt een Gladiator II. Jammer.
    De trailer doet me totaal niet aan Gladiator denken helaas.
    Wel aan Troy
      maandag 18 april 2005 @ 19:34:00 #50
    49255 Devano
    melagomane blaaskaak
    pi_26330246
    Nieuwe trailer

Ziet er toch wel veelbelovend uit. Lijkt me geen tweede Troy, noch een tweede Gladiator.
    None are more hopelessly enslaved than those who falsely believe they are free
    pi_26334638
    Nieuwe trailer zit er wel goed uit! Stuk minder saai en bijzondere muziek voor zo'n film.
    pi_26335073
    Dit lijkt me nou echt niets he. Net zoals in Troy zie je in de trailer al het leukste.

En dan Orlando Bloom . Kan die gast ook acteren? Of kan ie alleen maar heel tof zachtjes praten.
      woensdag 20 april 2005 @ 09:54:01 #53
    86305 Markman
    Grappig hier.
    pi_26368402
    legolas? zal wel weer zoveelste gladiator wannabe proberen te zijn, ook al heeft dezelfde regisseur of producer het gemaakt... zoveelste dwaze king arthur, zoveelste dwaze alexander... enige voordeel is wel dat er vast weer een mooie soundtrack aankomt

oh, ik had zimmer wel weer verwacht langs te komen, maar onze vriend van onder andere Spygame doet mee: Harry Gregson-Williams ... benieuwd wat ie gaan brengen voor muziekstijl.
    pi_26371346
    Och ik ben wel benieuwd. Ik kan me zo snel geen andere recente grote Kruistocht-productie herinneren, dus misschien kan het wel degelijk vernieuwend zijn. En politiek geladen: Christenen vs. Moslims, leuk om naar te kijken als ongelovige

* popcorn inslaat
    pi_26396848
    De vergelijking metTroy vindt ik zelf wat verder gezocht dan die met Gladiator.
    Aangezien Gladiator ook door dezelfde regiseur is gemaakt, en ook het kleurgebruik hetzelfde is, en wederom dat graan dat ook veel voorkwam in Gladiator hier ook weer in zit. Toch zijn er wel wat vergelijkingen, weer Orlando Bloom, en ook weer grote legers. Toch verwacht ik hier geen echte grote legers zoals we die zagen in LOTR of Troy, denk dat deze legers iets kleiner zijn.
    En dat er nu weer wordt gezeken over Orlando zijn acteerprestaties vindt ik echt onzin.
    Even kijkend naar zijn lijstje: 3x LOTR (mega grote hit), Calcium Kid (tegenvaller), Pirates of the Caribean (grote hit), Troy (redelijk grote hit), en dan nu Kingdom of Heaven. Valt u ook iets op?
    Laten we dan ophouden over zijn acteerprestaties.
    pi_26399818
    quote:
    Op donderdag 21 april 2005 09:36 schreef superbezo het volgende:
    Valt u ook iets op?
    Het valt me wel op dat jij zijn acteerprestaties beoordeelt op de grote van het kassucces. Wat heeft dat met zijn individuele prestaties te maken? In alle grote hits die jij noemt had hij trouwens maar een bijrol. POTC misschien uitgezonderd, Calcium Kid ken ik niet.

Dat een film flink casht wil nog niet zeggen dat de acteerprestaties goed zijn.
    pi_26400358
    quote:
    Op donderdag 21 april 2005 11:55 schreef Kontiki het volgende:

[..]

Het valt me wel op dat jij zijn acteerprestaties beoordeelt op de grote van het kassucces. Wat heeft dat met zijn individuele prestaties te maken?
    Inderdaad, Troy moest het meer hebben van Eric Bana en Brad Pitt.
      donderdag 21 april 2005 @ 15:55:08 #58
    67640 SaintOfKillers
    pi_26406027
    quote:
    Op donderdag 21 april 2005 09:36 schreef superbezo het volgende:
    Even kijkend naar zijn lijstje: 3x LOTR (mega grote hit), Calcium Kid (tegenvaller), Pirates of the Caribean (grote hit), Troy (redelijk grote hit), en dan nu Kingdom of Heaven. Valt u ook iets op?
    In LOTR was hij de actieheld van het kliekje, geen "dramatisch" figuur, hierbij stond hij volledig in de schaduw van Mortensen. Hij acteerde daarom niet slecht, maar ik kan er in die films wel 10 noemen die beter waren. In POTC wordt hij gewoon weggespeeld door Depp en Rush. En ook in Troy acteert hij zichzelf naar de achtergrond zodat de focus verschuift naar Pitt en Bana.

Ik ga niet beweren dat hij geheel talentloos is, maar ik vind dat hij voorlopig nog niets heeft bewezen. Toch niet in een grote productie.
    pi_26427340
    Exclusive online-trailer:
    http://www.apple.com/trai(...)ven/online_menu.html

Geeft me een beetje 'been there, done that'-gevoel.
      vrijdag 22 april 2005 @ 13:59:34 #60
    52543 Timo20
    RODA JC FOREVER!!
    pi_26431136
    ziet er opzich best goed uit, lijkt ook wel een coole film te worden maar ik ben dus echt benieuwd of Bloom het kan presteren een film te dragen als hoofdpersoon.
    Ben er bang voor
    pi_26507346
    quote:
    Op maandag 18 april 2005 19:34 schreef Devano het volgende:
    Nieuwe trailer

Ziet er toch wel veelbelovend uit. Lijkt me geen tweede Troy, noch een tweede Gladiator.
    laten we het hopen

hij ziet er wel smooth uit. ik ga zeker naar de bios ervoor.
    見なさい! 日本語!
      dinsdag 26 april 2005 @ 00:07:19 #63
    37895 Sharkdoggie
    Made of chocolate
    pi_26509289
    Straks de making of... op sbs 6.
    Op zondag 29 augustus 2004 03:57 schreef nikky het volgende:
    *drukt Sharkdoggie stevig tegen haar boezum aan en kroelt een beetje in zijn haren*
    pi_26549106
    tvp
      woensdag 27 april 2005 @ 19:17:58 #65
    17274 Wuder
    pi_26550795
    Wat een idioten.. gaan ze een stukje Jeruzalem incl muur nabouwen
    pi_26551120
    Aan de user comments van IMDB blijkt het toch een vette film te zijn, minstens net zo goed alls Gladiator
    Nothing to see here, carry on
    pi_26551538
    doet Hans Zimmer de muziek?

niet he?
    Tri State. Tri State. !
      woensdag 27 april 2005 @ 21:23:44 #68
    45563 Djaser
    Holy monk yorp
    pi_26553818
    Ik ga de film toch even in de gaten houden. Maar hij moet wel beter worden dan The Gladiator want aan met name het acteren in die film heb ik me maandag flink zitten ergeren.
      woensdag 27 april 2005 @ 22:56:56 #69
    38070 Kabouter_Krulleput
    Kabouter_Krulleput
    pi_26556312
    Ja, Russell Crowe, Joaquin Phoenix en Richard Harris zijn belabberde acteurs...
      donderdag 28 april 2005 @ 08:20:04 #70
    45563 Djaser
    Holy monk yorp
    pi_26562009
    Nou grote namen, dan er geen kut acteer werk in zitten.
    pi_26564506
    In zulke producties kun je er donder opzeggen dat het acteerwerk naar de achtergrond geschoven wordt door de overdonderende special effects. En ja, dan krijg je megalomaan acteerwerk...
    pi_26576309
    quote:
    Op woensdag 27 april 2005 22:56 schreef Kabouter_Krulleput het volgende:
    Ja, Russell Crowe, Joaquin Phoenix en Richard Harris zijn belabberde acteurs...
    Crowe mag dan een oscar hebben ontvangen voor Gladiator, ik vond hem nog niet eens zo geweldig eigenlijk (een Spanjaard met een Aussie/Kiwi accent??). Joaquin Phoenix was een stuk overtuigender naar mijn mening.
      zaterdag 30 april 2005 @ 10:06:12 #73
    52543 Timo20
    RODA JC FOREVER!!
    pi_26614548
    Gisteren hadden ze t bij Newsnigt Review op de BBC 1 over de film en ze waren er met z`n allen niet erg positief (understatement) over. Maar 1 van de 4 vier aanwezige critici vond de film goed te pruimen, en die kreeg dan ook de wind van voren .
    Nu ben ik natuurlijk nog benieuwder geworden
    pi_26627942
    Ik heb zo'n gevoel dat de film de Kruistochten als uitermate succesvol neerzet, terwijl ze qua verloren levens en invloed op de toekomst geheel geflopt zijn.
    Inderdaad gaat de waarde die wij aan de mening van anderen hechten (...) in de regel bijna elke redelijke bedoeling te boven, zodat het als een soort algemeen verbreide of veeleer aangeboren manie kan worden beschouwd - Schopenhauer
    pi_26629225
    Is het een hype tegenwoordig om epos-films uit te brengen?

We hebben Gladiator, Troy, Alexander al gehad.
    En nu komt Kingdom of Heaven en War of the Worlds.
    Van mij hoeft het allemaal niet.
    Is God willing to prevent evil, but not able? Then he is not omnipotent.
    Is he able, but not willing? Then he is malevolent.
    Is he both able and willing? Then whence cometh evil?
    Is he neither able nor willing? Then why call him God?
    pi_26629254
    quote:
    Op zaterdag 30 april 2005 21:40 schreef Asskicker14 het volgende:
    Is het een hype tegenwoordig om epos-films uit te brengen?

We hebben Gladiator, Troy, Alexander al gehad.
    En nu komt Kingdom of Heaven en War of the Worlds.
    Van mij hoeft het allemaal niet.
    Vergeet een tweede Alexander niet en Hannibal met Vin Diesel .
    Inderdaad gaat de waarde die wij aan de mening van anderen hechten (...) in de regel bijna elke redelijke bedoeling te boven, zodat het als een soort algemeen verbreide of veeleer aangeboren manie kan worden beschouwd - Schopenhauer
    pi_26629363
    quote:
    Op zaterdag 30 april 2005 20:54 schreef Steeven het volgende:
    Ik heb zo'n gevoel dat de film de Kruistochten als uitermate succesvol neerzet, terwijl ze qua verloren levens en invloed op de toekomst geheel geflopt zijn.
    Geflopt qua invloed op de toekomst? Nee, het beoogde doel is niet echt gehaald, maar ik denk dat je wel kunt stellen dat het invloed heeft gehad op de toekomst. Ik las trouwens, in de Veronicagids geloof ik, dat de christenen voorgesteld werden als barbaren en de moslims als eervolle heren te paard.
    pi_26629576
    quote:
    Op zaterdag 30 april 2005 21:45 schreef Monidique het volgende:

[..]

Geflopt qua invloed op de toekomst? Nee, het beoogde doel is niet echt gehaald, maar ik denk dat je wel kunt stellen dat het invloed heeft gehad op de toekomst. Ik las trouwens, in de Veronicagids geloof ik, dat de christenen voorgesteld werden als barbaren en de moslims als eervolle heren te paard.
    [ges]
    Het heeft zijn oorspronkelijke doel idd nooit bereikt: de macht van de Paus vergroten. De overwinnaars gingen snel zelf graafschappen en koningrijken stichten , humor. Tel daar de talloze zinloze doden bij op en het zijn gewoon flops geweest.

De Kruistochten zijn het begin geweest van kolonisatie (land bezetten en enkel handel voeren/uitbuiten). En iedereen weet wel wat er in de Nieuwe Tijd en daarna gebeurd is.Alleen in dat opzicht is het fenomeen een trendsetter geweest, maar meer ook niet. [/ges]

Maar ik denk dat de strijders in de film juist worden afgeschilderd als helden, tenzij het waar is wat je gelezen hebt. En de moslims waren in die tijd een stuk humaner dan christenen, dus dat zou wel kloppen . Moslims werden door christenen afgemaakt terwijl christenen, hoewel licht gediscrimineerd, verder normaal behandeld werden. Net als joden. Toen kon dat nog.

[ Bericht 14% gewijzigd door Steeven op 01-05-2005 00:39:48 ]
    pi_26631227
    Wat een onzin.
      zondag 1 mei 2005 @ 00:34:22 #80
    91076 Steeven
    Ad Fontes
    pi_26633214
    quote:
    Op zaterdag 30 april 2005 22:54 schreef Joppe het volgende:
    Wat een onzin.
    Wat is onzin?
    pi_26671687
    quote:
    Op zondag 1 mei 2005 00:34 schreef Steeven het volgende:

[..]

Wat is onzin?
    Dat verhaal dat je inmiddels gedeeltelijk hebt aangepast.
      maandag 2 mei 2005 @ 18:29:04 #83
    91076 Steeven
    Ad Fontes
    pi_26671950
    quote:
    Op maandag 2 mei 2005 18:17 schreef Joppe het volgende:

[..]

Dat verhaal dat je inmiddels gedeeltelijk hebt aangepast.
    Sinds wanneer zijn feiten onzin?
      maandag 2 mei 2005 @ 18:30:39 #84
    39328 RijstNatie
    Cool Hwhip
    pi_26671988
    wat maakt het allemaal nogo uit.
    IMDB score is een 8 Iedereen moet gewoon zo snel mogelijk deze film zien, incl ikzelf
    pi_26672187
    quote:
    Op maandag 2 mei 2005 18:30 schreef RijstNatie het volgende:
    wat maakt het allemaal nogo uit.
    IMDB score is een 8 Iedereen moet gewoon zo snel mogelijk deze film zien, incl ikzelf
    Ik heb de film al gezien en ik moet zeggen dat ik onder de indruk was. Een 8 is in mijn ogen terecht.
    'The world is mine'
      maandag 2 mei 2005 @ 20:57:38 #86
    52543 Timo20
    RODA JC FOREVER!!
    pi_26676801
    ga m woensdag toch maar kijken . ben inmiddels toch benieuwd geworden
      maandag 2 mei 2005 @ 21:54:51 #87
    39328 RijstNatie
    Cool Hwhip
    pi_26678872
    ik dacht dat tie donderdag pas draaide
    In antwerpen Metropolis in iedergeval wel
    pi_26691577
    Tja, sinds de nieuwe technieken, die eigenlijk al lang op de markt waren, maar waarvoor iedereen te bang was om ze te gebruiken, heeft LOTR bewezen dat de epos verhalen weer helemaal in zijn.
    Dus hierdoor krijgen we weer net zo'n tijdperk als met spartacus en ben hur, totdat het weer uitgemolken is, en dan begint het hele circus weer opnieuw.
    pi_26704358
    - Prive gegevens op verzoek van de poster weggehaald. -

[ Bericht 83% gewijzigd door Sander op 12-05-2011 22:05:42 ]
    pi_26709330
    Ik ga waarschijnlijk donderdag naar deze film
    pi_26713225
    quote:
    Op zaterdag 30 april 2005 10:06 schreef Timo20 het volgende:
    Gisteren hadden ze t bij Newsnigt Review op de BBC 1 over de film en ze waren er met z`n allen niet erg positief (understatement) over. Maar 1 van de 4 vier aanwezige critici vond de film goed te pruimen, en die kreeg dan ook de wind van voren .
    Nu ben ik natuurlijk nog benieuwder geworden
    Dan zal het waarschijnlijk wel een leuke film zijn.

Critici zijn zeikerds.
    pi_26713290
    quote:
    Op zaterdag 30 april 2005 21:42 schreef Steeven het volgende:
    Vergeet een tweede Alexander niet en Hannibal met Vin Diesel .
    Vin Diesel zat ook in Saving private Ryan, geen onaardige film toch...

Gelukkig werden we toen al vrij snel uit ons lijden verlost door een Duitse kogel.
    pi_26713810
    quote:
    Op maandag 2 mei 2005 18:29 schreef Steeven het volgende:

[..]

Sinds wanneer zijn feiten onzin?
    Blijkbaar wanneer jij ze aanhaalt.
    pi_26713892
    Zou je dan in het kort met ons kunnen delen wat er aan zijn verhaal niet klopt?
    pi_26714720
    Dat zou kunnen ja. Ik heb er alleen weinig zin in nadat hij zijn bericht al heeft veranderd.
    In ieder geval klopt de eerste zin al niet. Het was misschien Paus Gregorius VII (geloof ik) die opriep tot de Eerste Kruistochten, de daarop volgende kruistochten waren net zo vaak initiatieven van de Europese adel en de (voornamelijk) Noord-Italiaanse handelsteden als van de (lagere) geestelijkheid. De lust naar oosterse rijkdommen, het verlangen naar nieuwe handelsroutes. Dat waren belangrijke motieven. Natuurlijke speelden er ook 'vrome' idealen een rol, zoals het bevrijden van het heilige Jerusalem, het afslachten/bekeren van moslims en het verspreiden van het Christendom. Maar de directe macht van de Paus vergroten? Dat wilde geen enkele edelman denk ik.
    Dat bleek wel uit de gebeurtenissen dertig jaar na de laatste kruistocht. De Franse koning Filips de Schone raakte toen in conflict met Paus Bonifatius VIII. De fransman probeerde hem eerst door middel van een aanslag om het leven te brengen en toen dat niet lukte liet hij hem ontvoeren. Een maand later overleed de Paus (wellicht door de schokkende gebeurtenissen) en zorgde Filips ervoor dat er een opeenvolging van Franse Pausen kwam die zich gedurende ~70 jaar in Avignon vestigden. Zoveel respect had de (hogere) adel voor de Paus.
      woensdag 4 mei 2005 @ 00:09:20 #96
    37895 Sharkdoggie
    Made of chocolate
    pi_26714774
    quote:
    Op dinsdag 3 mei 2005 21:38 schreef MrBadGuy het volgende:
    Ik ga waarschijnlijk donderdag naar deze film
    Ik ook. Heeft iemand hier de film al gezien? (sneakpreview?)
    *drukt Sharkdoggie stevig tegen haar boezum aan en kroelt een beetje in zijn haren*
    pi_26718268
    quote:
    Op woensdag 4 mei 2005 00:09 schreef Sharkdoggie het volgende:

[..]

Ik ook. Heeft iemand hier de film al gezien? (sneakpreview?)
    FOK! is maandag naar Kingdom of Heaven geweest, de review zal snel online komen. Tevens zal ik vanmiddag in dit topic Kingdom of Heaven Preview and more! andere delen van de film neerzetten.
    'The world is mine'
      woensdag 4 mei 2005 @ 10:09:13 #98
    37447 kwakveense
    small, fluffy and green
    pi_26719831
    Van wat ik gelezen heb maakte ik op dat deze film als grootste flaw heeft dattie té politiek correct is, oftewel: alleen maar eervolle strijders aan de moslim kant en misdragende christen strijders.

Ik denk dat Orlando Bloom beter is dan veel mensen denken (deze film zou het tegendeel kunnen bewijzen, nog niet gezien). Hij heeft niet voor niks een acteeropleiding afgerond aan een gerennommeerd instituut. Ik ben benieuwd naar de meer "menselijke" films die op stapel staan met hem: Haven enElizabethtown, voor iemand met een toneel ahctergrond moet daar toch flink wat te spelen en te laten zien zijn.
    Ich erschlag meinen Goldfisch, vergrab ihn im Hof.
    Ich jag meine Bude hoch, alles was ich hab lass ich los.
    Mein altes Leben, schmeckt wie ‘n labriger Toast.
      woensdag 4 mei 2005 @ 11:46:41 #99
    38571 BMH
    Brute Force 360!!
    pi_26722182
    vanaaf om 21:15 ga ik em kijken. Ik heb geen idee waar de film over gaat. Dat wil ik ook zo houden.
    Gamertag: BMHLive
    PSN: BMHLive
      woensdag 4 mei 2005 @ 12:43:06 #100
    7352 kamagurka
    psy-gothic
    pi_26723675
    De zoveelste doodsteek voor het grootse heldenepos-genre, afgezien van dat dit altijd een mager genre is geweest. Hollywood has definitifely gone bollywood
    Domheid is de geestelijk vader van arrogantie
      woensdag 4 mei 2005 @ 12:59:59 #101
    91076 Steeven
    Ad Fontes
    pi_26724167
    quote:
    Op woensdag 4 mei 2005 00:07 schreef Joppe het volgende:
    Dat zou kunnen ja. Ik heb er alleen weinig zin in nadat hij zijn bericht al heeft veranderd.
    In ieder geval klopt de eerste zin al niet. Het was misschien Paus Gregorius VII (geloof ik) die opriep tot de Eerste Kruistochten, de daarop volgende kruistochten waren net zo vaak initiatieven van de Europese adel en de (voornamelijk) Noord-Italiaanse handelsteden als van de (lagere) geestelijkheid. De lust naar oosterse rijkdommen, het verlangen naar nieuwe handelsroutes. Dat waren belangrijke motieven. Natuurlijke speelden er ook 'vrome' idealen een rol, zoals het bevrijden van het heilige Jerusalem, het afslachten/bekeren van moslims en het verspreiden van het Christendom. Maar de directe macht van de Paus vergroten? Dat wilde geen enkele edelman denk ik.
    Dat bleek wel uit de gebeurtenissen dertig jaar na de laatste kruistocht. De Franse koning Filips de Schone raakte toen in conflict met Paus Bonifatius VIII. De fransman probeerde hem eerst door middel van een aanslag om het leven te brengen en toen dat niet lukte liet hij hem ontvoeren. Een maand later overleed de Paus (wellicht door de schokkende gebeurtenissen) en zorgde Filips ervoor dat er een opeenvolging van Franse Pausen kwam die zich gedurende ~70 jaar in Avignon vestigden. Zoveel respect had de (hogere) adel voor de Paus.
    Dat klopt deels. Het was paus Urbanus II die als eerste een kruistocht opriep, alleen Gregorius heeft er wel de fundering voor gelegd. In de eerste Kruistocht ging het erom de Byzantijnen te helpen tegen de Seldtjoeken, en die kregen hun heroverde land ook terug. Het feit blijft dat de Paus een enorme politieke macht bezitte en probeerde heel Europa aan hem te onderwerpen. Vandaar ook zijn machtsgeilheid naar nóg meer land, van Islamieten welteverstaan, en dus meer macht. Hij keek alleen vreemd op toen de kruisvaarders onafhankelijke graafschappen en koninkrijken stichtten: weg extra macht. Het was ook de bedoeling dat de heroverde landen in leengoed van de Paus werden beheerd, gebeurde ook niet: weg extra inkomsten.

Wat er vervolgens gebeurde is de geschiedenis ingegaan als voorloper van het kolonialisme. Namelijk mensen laten werken op je landgoederen voor nop, voornamelijk handel drijven en dat in vreemde gebieden op veroverd land.

Wat je verder zegt over de latere Kruistochten klopt ook maar deels. De Paus heeft altijd de dikste vinger in de pap gehad. En bij de belangrijkste Kruistochten was het ook de Paus die ze opriep om te gaan. En altijd ging het om nederlagen tegen de Islamieten, waarbij er land terug veroverd moest worden. Na de eerste Kruistocht zijn het vooral fiasco's geweest met talloze zinloze doden, verraad en plunderingen. Dat betekent niet dat de andere beweegredenen onzin zijn, natuurlijk tellen die mee, maar het was zeker niet de hoofdreden.

Edit - Nog even wat uit m'n boek opgezocht. De eerste drie Kruistochten vallen onder bovenstaande beweegredenen, de andere onder de jouwe. Er wordt wel in m'n boek gezegd dat vooral de eerste drie belangrijk zijn geweest, maar dat is net hoe je het interpreteert.

[ Bericht 3% gewijzigd door Steeven op 04-05-2005 13:06:54 ]
      woensdag 4 mei 2005 @ 18:00:43 #102
    61891 zakjapannertje
    rijksmonument
    pi_26732906
    en weer een film op geschiedkundige feiten gebaseerd, straks
    quote:
    Matt Damon kruipt in huid van wereldreiziger Marco Polo

Drukke dagen voor Matt Damon. De Hollywoodster heeft nog maar net de opnames voor 'De Gebroeders Grimm' achter de rug, of woensdag raakte bekend dat hij gestalte gaat geven aan de wereldreiziger Marco Polo.
    Volgens het filmtijdschrift Variety heeft Warner Bros het draaiboek voor de avonturen van Marco Polo uit de dertiende eeuw met Damon in de hoofdrol uitbesteed. Scenarist William Monahan, ook bekend van Ridley Scotts 'The Kingdom of Heaven' dat vandaag in België in première gaat, moet ervoor zorgen dat het script op basis van de autobiografie van Marco Polo op het lijf van Matt Damon geschreven wordt.
    Damon gaat ook meespelen in 'The Good Shepard' in een regie van Robert De Niro. In 'The Bourne Ultimatum' kruipt hij - na 'The Bourne Identity' en 'The Bourne Supremacy' - opnieuw in de huid van Jason Bourne, een creatie van schrijver Robert Ludlum.
    http://www.gva.be/nieuws/(...)2-A958-6457268CA553}
    pi_26744332
    Ben erg benieuwd naar deze film dus ik denk dat ik morgen maar ff naar de bios ga
    pi_26746242

[ Bericht 89% gewijzigd door Sander op 12-05-2011 22:05:42 ]
    pi_26747775
    film is wel goed, maar der mist wat binding en sommige overgangen zijn wat te snel

ik heb in een interview met Orlando gelezen dat de originele cut 3+ uur lang was, misschien dat het dan beter is, hopelijk voor de dvd versie

nu is ie ook al 144min, maar zeker nooit saai, zeker de moeite
    al had het naar mijn mening net iets beter gekunnen
    (Gladiator had net dat iets extra)

PS, mijn mening is zwaar subjectief want ik ben ongeveer fan van elke epos-achtige film
      donderdag 5 mei 2005 @ 09:51:16 #106
    38571 BMH
    Brute Force 360!!
    pi_26747870
    Een goede film die laat zien dat geloof alleen maar voor oorlogen zorgt.
    Gamertag: BMHLive
    PSN: BMHLive
    pi_26750639

[ Bericht 91% gewijzigd door Sander op 12-05-2011 22:05:42 ]
    pi_26750678
    Ik ga er zaterdag heen. Ben benieuwd.
      donderdag 5 mei 2005 @ 13:22:49 #109
    43493 numero_uno
    Dat zei je ja!
    pi_26752148
    vanavond ernaar toe kzie t wel en laat mijn mening wel doorschemeren
    - I'm buttwalking... is that a crime? -
    -Never underestimate the predictability of stupidity-
      donderdag 5 mei 2005 @ 14:00:10 #110
    14376 BlaatschaaP
    Elephant of joy.
    pi_26753028
    Op de frontpage staat nu ook een review.
    pi_26755653
    Ik ga er vanavond heen in Metropolisssssssssss
      donderdag 5 mei 2005 @ 20:07:55 #112
    52543 Timo20
    RODA JC FOREVER!!
    pi_26761333
    tegenvaller! veeeeels te lang (zeker een half uur had eraf gemoeten), vaak te saai, Bloom weet niet te overtuigen en t grotendeel van het acteerwerk is zeer matig.
    Maar de plaatjes zijn mooi, net als de gekozen locaties en de muziek. Maar dat is niet genoeg om de film te redden.
    Cijfer: 6,5
      donderdag 5 mei 2005 @ 21:55:03 #113
    91076 Steeven
    Ad Fontes
    pi_26763944
    Ik ga morgen heen, 22:15 .
    pi_26767070
    Ik vind um erg tegenvallen. Het verhaal was te traag. De hoofdrol speler wist de hele tijd precies waqt zijn tegenstander ging doen. Hij heeft een huge stad gered door op het idee te komen om een put te slaan. etc.... Zelfs de veldslag(die groter dan lotr zou moeten zijn ) konnen met niet echt boeien.
    cijfer: 5.5
      donderdag 5 mei 2005 @ 23:41:02 #115
    37895 Sharkdoggie
    Made of chocolate
    pi_26767507
    Na de wat negatieve recensies had ik een matige film verwacht, maar het viel mee. Wat betreft verhaal viel het me tegen vergeleken met Gladiator. En Orlando Bloom vond ik niet z'n plaats. Hij mag wel populair zijn, maar hij mist gewoon een bepaalde uitstraling. Hij heeft ook geen gezichtstrekkingen naar mijn idee. Beelden waren mooi, maar ik miste een finale. De strijd om Jeruzalem eindigde wat abrupt en eigenlijk had ik verwacht dat Orlando oog in oog zou komen met de slechterikken of anders wel een belangrijke vijand.

Er zijn een hoop slechte films en ondanks de hoge verwachtingen kan ik deze film niet rekenen tot die catogorie. Het wordt geen klassieker zoals Gladiator en heb best genoten van de film. Daarom een 7.
    pi_26768963
    heb hem ook gezien, maar wat ik me afvraag, wat is het verschil tussen de 'witte' en de 'blauwe' ridders in jeruzalem? de witte staan achter Guy de Lusignan en die andere dikzak, en de blauwe achter Tiberias maar ze horen wel beide bij de koning?
      vrijdag 6 mei 2005 @ 01:06:35 #117
    6290 Dr_Crouton
    Uw advertentieruimte hier.
    pi_26769687
    Een film over ridders, zwaarden en grote veldslagen, dat moet ik zien!
    The Internets, I needs it..
      vrijdag 6 mei 2005 @ 02:06:20 #118
    39328 RijstNatie
    Cool Hwhip
    pi_26770363
    Heb hem net gezien, het was hem weer niet

Deze film van scott is zkr niet beter dan, Gladiator of Black hawk down

1 veldslag die niet vet genoeg was.
    Bloom die toch niet een hoofdrol moet krijgen.
    Te weinig diepgang in de film
    En waar haalt die Moslim in hemelsnaam een doosje IJS vandaan midden in de desert !!!

Score: 6,5

[ Bericht 11% gewijzigd door RijstNatie op 06-05-2005 02:35:39 ]
      vrijdag 6 mei 2005 @ 12:27:22 #119
    43493 numero_uno
    Dat zei je ja!
    pi_26775108
    quote:
    En waar haalt die Moslim in hemelsnaam een doosje IJS vandaan midden in de desert !!! ja dat was geweldig
    Ik vond m wel onderhoudend en een beetje te moralistisch
    - I'm buttwalking... is that a crime? -
    -Never underestimate the predictability of stupidity-
    pi_26781736
    Vond het wel een boeiende film opzich. Inderdaad, wat meer diepgang had wel gemogen. Zeker het personage Balian, toch de hoofdpersoon, had wel wat meer uitgediept mogen worden. Vond het een beetje vaag dat hij ineens tactisch zo goed blijkt te zijn, en Jeruzalem kan verdedingen.
    Maar goed, ik heb me wel vermaakt. Bovendien is de boodschap wel mooi.

Enne, 2,5 uur naar Bloom kijken is nooit verkeerd natuurlijk
    A smile is all you need
      vrijdag 6 mei 2005 @ 17:11:30 #121
    17274 Wuder
    pi_26781839
    Gister gezien en ik vond het opzig nog wel redelijk. Natuurlijk niet zo goed als Gladiator, maar toch wel een dikke 7.5 waard...

De actie-scenes waren mooi gemaakt en de beelden waren mooi.. en als grote verrassing was Orlando niet eens een domme sissy..
    pi_26786625
    quote:
    Op vrijdag 6 mei 2005 17:11 schreef Wuder het volgende:
    De actie-scenes waren mooi gemaakt en de beelden waren mooi.. en als grote verrassing was Orlando niet eens een domme sissy..
    Mooi vond ik de film ook wel ja, maar zeker niet goed. Wat mensen al eerder vertelde: Een blacksmith die in eens ultra goed kan zwaardvechten(zou nog net kunnen), maar dat hij dan grote legers kan leiden, een stad als jeruzelem kan verdedigen en pricies kan voorspellen wat de vijand gaat doen. Tja...
    pi_26787746
    Ik vond hem ckers indrukwekkend. Gewoon een film zonder pistolen enzo, en dat mag ik wel
      zaterdag 7 mei 2005 @ 10:21:49 #124
    91076 Steeven
    Ad Fontes
    pi_26796320
    Ugh wat een slechte film. Mr Orlando 'monotoon en ik ken geen emotie' Bloom straalt werkelijk niets uit. Het verpest scenes, zoals speeches en spanningsopbouw. Verder wel redelijk, maar die kerel was gewoon slecht.
    pi_26802045
    quote:
    Op zaterdag 7 mei 2005 10:21 schreef Steeven het volgende:
    Ugh wat een slechte film. Mr Orlando 'monotoon en ik ken geen emotie' Bloom straalt werkelijk niets uit. Het verpest scenes, zoals speeches en spanningsopbouw. Verder wel redelijk, maar die kerel was gewoon slecht.
    Ben ik het niet mee eens. Oké hij is geen Russel Crowe, maar zijn personage is ook niet zo heldhaftig en bovendien, zoals ik zei, weinig uitgediept. Ik vind dat hij er nog best wat van heeft gemaakt.
    A smile is all you need
    pi_26804867
    Baggerfilm
      zaterdag 7 mei 2005 @ 17:51:12 #127
    52543 Timo20
    RODA JC FOREVER!!
    pi_26805475
    quote:
    Op zaterdag 7 mei 2005 17:20 schreef Fezzizzel het volgende:
    Baggerfilm
    coole opmerking

oftewel: argumenten graag
    pi_26805556
    Ik ga straks, ben benieuwd
    "Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
      zaterdag 7 mei 2005 @ 18:11:30 #129
    91076 Steeven
    Ad Fontes
    pi_26805913
    quote:
    Op zaterdag 7 mei 2005 14:53 schreef Nikki1806 het volgende:

[..]

Ben ik het niet mee eens. Oké hij is geen Russel Crowe, maar zijn personage is ook niet zo heldhaftig en bovendien, zoals ik zei, weinig uitgediept. Ik vind dat hij er nog best wat van heeft gemaakt.
    Hij voegt werkelijk niets toe aan de film. De helft van wat ie zegt heeft ie geleerd van anderen, zoals z'n pa. En de andere helft blijft ongeïnspireerde bagger. Het enige wat ie doet is stoer kijken en monotoon een zin opzeggen. Dat noem ik geen acteren, waar is de passie? Waar is dat moment dat je kippenvel krijgt, zoals Gibson wel voor elkaar kreeg in Braveheart? Ik snap best dat Balian niet neergezet is als superheld of superrebel en daarom normaal overkomt, maar dan zie ik alsnog liever iemand als Eric Bana oid die rol spelen.
    pi_26806518
    Op de één of andere manier kon de film mij niet echt boeien zoals Gladiator dat kon. Daar werd tenminste fatsoenlijk tijd genomen voor de opbouw van het verhaal zodat je met de hoofdpersoon ging meeleven; hier absoluut niet.
    SPOILER
    Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
    De actiescénes waren weer eens mooi in beeld gebracht maar het verhaal en de acteerprestaties waren maar matig (Orlando Bloom bleef houterig en niet meeslepend alhoewel hij nu wel wat meer charisma had dan in LOTR en POTC.

Niet slim van Ridley Scott om na Gladiator weer zo'n film te maken; die was in zijn genre zo goed dat deze hem nooit kon overtreffen. Verder had ik het idee dat hij in deze film teveel issues over kruisvaarders en christenen vs moslims etc wilde behandelen; en daarbij ging alles zo snel dat het weinig kon boeien.

Conclusie: 7-

[ Bericht 1% gewijzigd door Malebolgia op 07-05-2005 18:54:17 ]
    "Het is een bedreiging voor onze cultuur om geluk te reduceren tot aangename ervaringen" - Joep Dohmen
    pi_26806734

[ Bericht 100% gewijzigd door Malebolgia op 07-05-2005 18:53:13 (foutje) ]
    "Het is een bedreiging voor onze cultuur om geluk te reduceren tot aangename ervaringen" - Joep Dohmen
    pi_26809037
    quote:
    Op zaterdag 7 mei 2005 17:51 schreef Timo20 het volgende:

[..]

coole opmerking

oftewel: argumenten graag
    Uhm het verhaal loopt niet in een vloeiende lijn. Beetje van de hak op de tak. Eerst issie hoefsmid(orlando), leert ie pa kennen (die kende 'ie van tevoren niet) , die is baron, die sterf onderweg naar Jaruzalem, zoon (orlando) komt aan in Jaruzalem, iedereen lijkt em te kennen, koning wil hem na 1 korte ontmoeting al als troonopvolger aanwijzen, hij heeft daarvoor nog niets uitgevoert, veldslag, terug naar frankrijk als hoefsmid, klaar. Echt waar je snapt niet hoe dat iedereen hem ineens kent, en waarom het dan z'on grote jongen is. Verhaal is gewoon niet vloeiend. Vind Orlando er voor z'on rol te jong uitzien, paar haartjes op zn kin maken em niet ouder uitzien, maar goed verder wel prima acteur....
      zaterdag 7 mei 2005 @ 20:46:06 #133
    17274 Wuder
    pi_26809723
    En toch is deze film wel een bezoekje bios waard, al was het voor de vele battles, geluidseffecten en cavalerie
      zondag 8 mei 2005 @ 02:55:16 #134
    91076 Steeven
    Ad Fontes
    pi_26817303
    quote:
    Op zaterdag 7 mei 2005 20:46 schreef Wuder het volgende:
    En toch is deze film wel een bezoekje bios waard, al was het voor de vele battles, geluidseffecten en cavalerie
    Nee.
    pi_26818759
    Ik vond de film mooi om naar te kijken, maar het verhaal (zie Fezzizzel) en de werkelijk tenenkrommende dialogen zijn dan weer erg jammer.
    "Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
    pi_26820169
    Ik vond het een goede, onderhoudende film die me de hele tijd wist te boeien. Het nadeel vond ik het romantische verhaallijntje, dat imo nergens op sloeg en dus weggelaten had kunnen worden. Desondanks een 7.5.
    pi_26820199
    Ik verwachtte er niet veel van, en het was ook niet bijzonder. Langdradig en ondiepe personages. En ik kwam er pas bij de aftiteling achter dat mijn favoriete acteur een rol speelde :|
    pi_26820791
    En hoe favoriet is je favoriete acteur als je hem niet herkent
      zondag 8 mei 2005 @ 12:34:24 #139
    17274 Wuder
    pi_26821280
    quote:
    Op zondag 8 mei 2005 12:16 schreef Isabeau het volgende:
    En hoe favoriet is je favoriete acteur als je hem niet herkent
    Misschien bedoelde hij Edward Norton als Baldwin the Lepra King?

Tis ook niet makkelijk hem te herkennen als hij een masker op heeft
    pi_26821518
    quote:
    Op zondag 8 mei 2005 12:34 schreef Wuder het volgende:

Misschien bedoelde hij Edward Norton als Baldwin the Lepra King?

Tis ook niet makkelijk hem te herkennen als hij een masker op heeft
    ah, is wel logisch dat je hem dan niet herkent
      zondag 8 mei 2005 @ 12:48:44 #141
    52543 Timo20
    RODA JC FOREVER!!
    pi_26821595
    Roger Ebert van Chigago Sun-Times:

"...Kingdom of Heaven is better than Gladiator -- deeper, more thoughtful, more about human motivation and less about action."

pi_26821645
    quote:
    Op zondag 8 mei 2005 12:45 schreef Isabeau het volgende:

[..]

ah, is wel logisch dat je hem dan niet herkent
    Ja, maar ik had niet eens zijn stem herkend. Maarja, het was dan ook niet echt een grote rol.
    pi_26830983
    Het is me nog nooit gebeurd, maar ik ben bij deze film in de bioscoop in slaap gevallen. Heb gewoon 3 kwartier liggen maffen.
      zondag 8 mei 2005 @ 20:00:11 #144
    38070 Kabouter_Krulleput
    Kabouter_Krulleput
    pi_26832547
    quote:
    Op zondag 8 mei 2005 12:48 schreef Timo20 het volgende:
    Roger Ebert van Chigago Sun-Times:

"...Kingdom of Heaven is better than Gladiator -- deeper, more thoughtful, more about human motivation and less about action."

Maar Roger Ebert is historicus toch? Niet verwonderlijk dat hij KoH dan hoger aanslaat.
      maandag 9 mei 2005 @ 00:42:31 #145
    74461 Dutch_Courage
    @ Praha, CZ
    pi_26841764
    Ik vond deze film te gehaast en te vlak. Je leeft totaal niet mee met de hoofdpersoon. Dat ligt niet echt aan Orlando Bloom maar meer aan het verhaal zelf. Ook de connectie tussen Balian en Godfrey vind ik zo kunstmatig als wat. Waarom Balian nou per se een goed mens wil zijn blijft ook maar de vraag. Licht dan het verhaal van hem en zijn vrouw meer toe.
    Al met al is het een leuk verhaal met veel mooie beelden. Leuke film maar geen topper.

Misschien ben ik een zeikerd maar hoe weet een middeleeuwse smid hoe hij een belegerde stad succesvol moet verdedigen tegen een enorm leger van Moslims? Hoe kan een simpele smid zich op het slagveld zo goed staande houden, tegen getrainde ridders en voetvolk? Beetje jammer dat ze tijdens de (lange, maar dat komt in de film niet echt terug) tocht naar Messina niet meer nadruk leggen op de training die Balian krijgt van zijn vader. Daarmee had je een deel van Balian's kennis van oorlogvoeren en vechten kunnen verklaren.
    Nog zoiets, ridders die gaan inschepen voor een lange reis per boot naar het heilige land, denken ze daar in hollywood nou echt dat die ridders dat gaan doen in volle wapenuitrusting? Dus inclusief maliënkolder dat weet ik het hoeveel kilo's weegt? Dat soort dingetjes kloppen niet.
    Wat ik ook jammer vond is dat ze bijvoorbeeld die slag waarbij de gristenen zwaar verslagen worden niet laten zien. Al was het maar een paar schermutselingen om de spanning op te bouwen ofzo.
      maandag 9 mei 2005 @ 11:23:31 #146
    91076 Steeven
    Ad Fontes
    pi_26847508
    quote:
    Op zondag 8 mei 2005 20:00 schreef Kabouter_Krulleput het volgende:

[..]

Maar Roger Ebert is historicus toch? Niet verwonderlijk dat hij KoH dan hoger aanslaat.
    Zoveel historische correctheid zit er niet in de film. Wel een beetje, meer dan bij andere van dit soort films, maar dan nog is het een flinterdun laagje.
    pi_26847523
    Ik vond het serieus een topfilm
    www.piccas.nl duizenden foto's van bekende celebs en de mogelijkheid om zelf over ze te schrijven!!!
    ***Get famous - Describe the famous***
      maandag 9 mei 2005 @ 12:00:11 #148
    69950 MadGuy
    Fever Ray
    pi_26848417
    quote:
    Op maandag 9 mei 2005 11:23 schreef Steeven het volgende:

[..]

Zoveel historische correctheid zit er niet in de film. Wel een beetje, meer dan bij andere van dit soort films, maar dan nog is het een flinterdun laagje.
    Ik blijf het zeggen. Je kunt slechts een beeld van het verleden weergeven. Niet meer, niet minder. Dat is toch geen probleem? Het is een film for God's sake...
      maandag 9 mei 2005 @ 12:46:26 #149
    91076 Steeven
    Ad Fontes
    pi_26849578
    quote:
    Op maandag 9 mei 2005 12:00 schreef MadGuy het volgende:

[..]

Ik blijf het zeggen. Je kunt slechts een beeld van het verleden weergeven. Niet meer, niet minder. Dat is toch geen probleem? Het is een film for God's sake...
    Zeg ik dan dat het een enorm minpunt is? Nee. Bovendien ben ik het zelfs met je eens , alleen heb ik wel een hekel aan films die beweren het 'ware verhaal' te weergeven en uiteindelijk voor geen meter kloppen.
      maandag 9 mei 2005 @ 17:01:39 #150
    17274 Wuder
    pi_26857095
    quote:
    Op maandag 9 mei 2005 12:46 schreef Steeven het volgende:

[..]

Zeg ik dan dat het een enorm minpunt is? Nee. Bovendien ben ik het zelfs met je eens , alleen heb ik wel een hekel aan films die beweren het 'ware verhaal' te weergeven en uiteindelijk voor geen meter kloppen.
    Beweerden ze eigenlijk een "waargebeurd verhaal" weer te geven?
      maandag 9 mei 2005 @ 17:07:45 #151
    91076 Steeven
    Ad Fontes
    pi_26857325
    quote:
    Op maandag 9 mei 2005 17:01 schreef Wuder het volgende:

[..]

Beweerden ze eigenlijk een "waargebeurd verhaal" weer te geven?
    Nee gelukkig niet, maar films als King Arthur wel .
      maandag 9 mei 2005 @ 19:05:09 #152
    38070 Kabouter_Krulleput
    Kabouter_Krulleput
    pi_26860807
    Maar Ebert, die deze film dus wel kan waarderen, vond Gladiator en Alexander juist dramatisch slecht. Juist om historische/politieke correctheid.
      maandag 9 mei 2005 @ 19:12:39 #153
    91076 Steeven
    Ad Fontes
    pi_26861035
    quote:
    Op maandag 9 mei 2005 19:05 schreef Kabouter_Krulleput het volgende:
    Maar Ebert, die deze film dus wel kan waarderen, vond Gladiator en Alexander juist dramatisch slecht. Juist om historische/politieke correctheid.
    Alexander was best een redelijk goede film, alleen werd het mij niet duidelijk wáárom hij de Grote wordt genoemd. Dat is een slechte zaak als je een film over iemand zijn leven maakt en het belangrijkse aspect niet weet te visualiseren. Verder was de film best redelijk/goed, sowieso beter dan dit gedrocht.

De Gladiator was allesbehalve historisch correct, ging vooral om de actie die subliem in beeld werd gebracht. Maar zo heeft iedereen er zijn of haar mening over, smaken verschillen, halleluja .
      maandag 9 mei 2005 @ 19:47:15 #154
    38070 Kabouter_Krulleput
    Kabouter_Krulleput
    pi_26862130
    quote:
    Op maandag 9 mei 2005 19:12 schreef Steeven het volgende:

[..]

Alexander was best een redelijk goede film, alleen werd het mij niet duidelijk wáárom hij de Grote wordt genoemd. Dat is een slechte zaak als je een film over iemand zijn leven maakt en het belangrijkse aspect niet weet te visualiseren. Verder was de film best redelijk/goed, sowieso beter dan dit gedrocht.

De Gladiator was allesbehalve historisch correct, ging vooral om de actie die subliem in beeld werd gebracht. Maar zo heeft iedereen er zijn of haar mening over, smaken verschillen, halleluja .
    Naja, zo kijkt een geschiedkundige er dus naar, en (misschien) niet een filmliefhebber.

Ik moet 'm trouwens nog zien hoor.
    pi_26866011
    de film is niet super omdat er echt stukken in missen, ik vind het dus ook logisch dat sommigen zich hieraan ergeren (of slecht vinden)
    daarom hoop ik dat ze op de dvd wel de lange cut zetten, kwestie van dan eens te oordelen

of dergelijke films nu volledig geschiedkundig correct zijn interesseert mij niet echt, al is het maar omdat men bv bij romeinen altijd bombastische muziek speelt (die veel van de sfeer maakt) hoewel men totaal niet weet hoe echte romeinse muziek toen klonk... de vraag is ook al of men bronnen uit die tijd moet vertrouwen, als je ziet hoe vandaag de dag alles door de pers verdraaid en vertrokken wordt, zal dat toen ook wel geweest zijn
      maandag 9 mei 2005 @ 21:51:21 #156
    17274 Wuder
    pi_26866382
    quote:
    Op maandag 9 mei 2005 19:12 schreef Steeven het volgende:

[..]

Alexander was inderdaad niet slecht, maar was wel slechter dan KoH.. Gewoon als coole actie film met mooie beelden overtreft KoH Alexander al en niet te spreken over de idiote acteerwerk van de acteurs in Alexander.. (en een naakte vechtscene van 30 minuut die nergens over gaat)
      maandag 9 mei 2005 @ 22:39:23 #157
    91076 Steeven
    Ad Fontes
    pi_26867978
    quote:
    Op maandag 9 mei 2005 21:51 schreef Wuder het volgende:

[..]

Alexander was inderdaad niet slecht, maar was wel slechter dan KoH.. Gewoon als coole actie film met mooie beelden overtreft KoH Alexander al en niet te spreken over de idiote acteerwerk van de acteurs in Alexander.. (en een naakte vechtscene van 30 minuut die nergens over gaat)
    Ik denk precies het tegenovergestelde .
      Redactie Games dinsdag 10 mei 2005 @ 00:35:03 #158
    52557 crew  Mr.Noodle
    Offtopic in geleuter...
    pi_26871299
    Ik heb em net gezien in de Bios, zeker wel vermakelijk voor het geluid en de effecten... maar verhaal is flinterdun en dat Hack en slashen gaat op een gegeven moment ook wel vervelen..
    Een film zonder uitkomst...
    How do you get precisely 4 Gallons of water with a 3 Gallon and 5 Gallon Can...
      dinsdag 10 mei 2005 @ 08:42:52 #159
    17274 Wuder
    pi_26873889
    quote:
    Op maandag 9 mei 2005 22:39 schreef Steeven het volgende:

[..]

Ik denk precies het tegenovergestelde .
    Anders zou de wereld zo saai zijn heh
    pi_26880893
    Wij zijn geweest afgelopen weekeind, en we vonden het MEGA tegenvallen!!!
    Rommelig gefilmd en een loshangend nietszeggend verhaal helaas. Wel mooie beelden. Maar de masale gevechten waar we zo opgehoopt hadden sloegen nergens op, je zag ze beginnen en zomaar opeens was het ook weer afgelopen en zag je allemaal lijken liggen. Beetje jammer als je het mij vraagd. Ze hadden er zoveel meer uitkunnen halen.........
      dinsdag 10 mei 2005 @ 14:09:49 #161
    114869 Bar-Le-Duc
    drinkt nu Spa
    pi_26882416
    heb hem gisteravond gezien en vond hem middelmatig. dat hele verhaal spreekt mij ook niet helemaal aan, in tegenstelling tot troy, wat ik echt vele malen beter vond
      dinsdag 10 mei 2005 @ 14:31:37 #162
    73649 NRH
    Giggadee Giggadee! All right!
    pi_26883102
    quote:
    Op dinsdag 10 mei 2005 14:09 schreef Bar-Le-Duc het volgende:
    heb hem gisteravond gezien en vond hem middelmatig. dat hele verhaal spreekt mij ook niet helemaal aan, in tegenstelling tot troy, wat ik echt vele malen beter vond
    Ik vond Troy ook niet geweldig, maar wel een leuke actiefilm. Pitt en Bana overtuigden wel, maar van Bloom ben ik allerminst onder de indruk. Bloom was in Kingdom ook weer middelmatig, het verhaal en de (ontbrekende) actie konden ook geen potten breken. Neeson en Irons waren de enige pluspunten eigenlijk. Verder vond ik het maar een slap aftreksel van Gladiator, Troy en Braveheart!
    SPOILER
    Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
      dinsdag 10 mei 2005 @ 14:35:30 #163
    114869 Bar-Le-Duc
    drinkt nu Spa
    pi_26883227
    quote:
    Op dinsdag 10 mei 2005 14:31 schreef NRH het volgende:

[..]

Ik vond Troy ook niet geweldig, maar wel een leuke actiefilm. Pitt en Bana overtuigden wel, maar van Bloom ben ik allerminst onder de indruk. Bloom was in Kingdom ook weer middelmatig, het verhaal en de (ontbrekende) actie konden ook geen potten breken. Neeson en Irons waren de enige pluspunten eigenlijk. Verder vond ik het maar een slap aftreksel van Gladiator, Troy en Braveheart!
    SPOILER
    mee eens. vind bloom idd maar een middelmatige acteur. alleen in lotr vond ik hem echt overtuigend, maar dat zal wel komen omdat hij toen nog relatief nieuw was. snap niet waarom er zo over hem gehyped wordt
      dinsdag 10 mei 2005 @ 14:36:03 #164
    120516 Samuel.L
    Mr. Jackson
    pi_26883248
    Het lijkt mij maar niks. Ik hoef hem ook niet te zien.
      dinsdag 10 mei 2005 @ 14:53:14 #165
    71697 Robert_nl
    Professionele badmuts
    pi_26883785
    Viel voor mij erg tegen.
    Wie heeft dit nou inelkaar gezet? Leek gewoon een achtbaan hoe snel alles op het begin ging, hier en daar iets schrappen en een andere scene iets langer laten duren zat er niet in.
    Ze hadden toch iets meer naar Barveheart en Gladiator moeten kijken, hoe ze daar het verhaal opbouwen.

Ook is Orlando Bloom helemaal geen acteur voor zulke rollen. Erg 'emotioneel' kwam hij namelijk ook niet over, wat het meeleven met zo'n karakter niet ten goede komt.
    Never argue with an idiot,
    he'll bring you down to his level and beat you with experience.
    pi_26887401
    quote:
    Op dinsdag 10 mei 2005 14:53 schreef Robert_nl het volgende:
    Viel voor mij erg tegen.
    Wie heeft dit nou inelkaar gezet? Leek gewoon een achtbaan hoe snel alles op het begin ging, hier en daar iets schrappen en een andere scene iets langer laten duren zat er niet in.
    Ze hadden toch iets meer naar Barveheart en Gladiator moeten kijken, hoe ze daar het verhaal opbouwen.

Ook is Orlando Bloom helemaal geen acteur voor zulke rollen. Erg 'emotioneel' kwam hij namelijk ook niet over, wat het meeleven met zo'n karakter niet ten goede komt.
    Bloom is inderdaad geen geweldig acteur, dat heeft ie althans nog niet bewezen. Maar dit was gewoon een slechte rol, iedere druif kan wel een beetje kijken alsof ie moet poepen en zoiets spelen. Ik kan zo een dozijn acteurs noemen die het even goed (slecht) zouden doen.
      dinsdag 10 mei 2005 @ 17:25:36 #167
    114869 Bar-Le-Duc
    drinkt nu Spa
    pi_26887920
    ik zie hem graag een schurkenrol spelen. als hij dat goed voor elkaar krijgt, dan krijgt hij van mij een duim omhoog
      dinsdag 10 mei 2005 @ 18:02:25 #168
    71697 Robert_nl
    Professionele badmuts
    pi_26888796
    quote:
    Op dinsdag 10 mei 2005 17:06 schreef Evil_Jur het volgende:

[..]

Bloom is inderdaad geen geweldig acteur, dat heeft ie althans nog niet bewezen. Maar dit was gewoon een slechte rol, iedere druif kan wel een beetje kijken alsof ie moet poepen en zoiets spelen. Ik kan zo een dozijn acteurs noemen die het even goed (slecht) zouden doen.
    Natuurlijk heb je gelijk dat de rol gewoon slecht is, maar ik denk dat als er een goede (wie zou ik niet zo snel weten) acteur die rol zou spelen, het al een stuk minder knullig over zou komen...
    SPOILER
    Daarmee zou de film nog niet gered zijn, want ik denk dat de editor(s) en de scriptschrijver(s) de grootste schuldige zijn aan deze matige film.
    Never argue with an idiot,
    he'll bring you down to his level and beat you with experience.
      dinsdag 10 mei 2005 @ 18:07:31 #169
    114869 Bar-Le-Duc
    drinkt nu Spa
    pi_26888919
    quote:
    Op dinsdag 10 mei 2005 18:02 schreef Robert_nl het volgende:

[..]

Natuurlijk heb je gelijk dat de rol gewoon slecht is, maar ik denk dat als er een goede (wie zou ik niet zo snel weten) acteur die rol zou spelen, het al een stuk minder knullig over zou komen...
    SPOILER
    Daarmee zou de film nog niet gered zijn, want ik denk dat de editor(s) en de scriptschrijver(s) de grootste schuldige zijn aan deze matige film.
    SPOILER
    pi_26889376
    Ik heb 'm laatst gezien,maar vond 'm niet echt super ofzow
      zondag 15 mei 2005 @ 01:51:42 #171
    110099 TrumpingPimp
    You are fired!
    pi_27018026
    Mijn god wat een slechte film. Ik ga de punten niet eens opnoemen ik zak al door de grond als ik eraan denk. Deze film mag je nooit met gladiator vergelijken. Mensen die dat wel doen moeten ze fusileren.
    Make your money bigger, make your money bigger, make your money bigger!
    Get the money first! After that you get the women!!!
    pi_27021139
    Ik vond het een tegenvaller. Meeste redenen zijn hier al genoemd. Het voelde af en toe aan alsof de projector in fast forward stond, en dat er complete scenes uit waren geknipt.
    SPOILER
    Enige waar ik nog wel van onder de indruk was, was de vuurballen-attack.
    pi_27033483
    quote:
    Op zondag 15 mei 2005 11:18 schreef Kontiki het volgende:
    Ik vond het een tegenvaller. Meeste redenen zijn hier al genoemd. Het voelde af en toe aan alsof de projector in fast forward stond, en dat er complete scenes uit waren geknipt.
    SPOILER
    Enige waar ik nog wel van onder de indruk was, was de vuurballen-attack.
    ja dat was idd nog wel leuk.

ik vond de film ook niet zoveel aan.
    People live to learn things, and I learn to live...
    pi_27045470
    Ik vond het wél een sterke film. Ik kreeg in ieder geval veel meer "verbondenheid" met de karakters als in bijvoorbeeld Troy. Ook waren de gevechtsscenes net iets beter en had de film net wat meer inhoud. Met inhoud bedoel ik op iets meer afwisseling in omgevingen en karakters. De beste vond ik misschien nog wel Edward Norton als King Baldwin van Jeruzalem.

En ik vond dat er een duidelijke boodschap in zat, die niet overdreven moralistisch werd gebracht, maar toch duidelijk was.

Over Orlando Bloom kan je veel zeiken, maar hij zette z'n rol voldoende neer vind ik. Geen grote aanmerkingen erop, ook geen grote complimenten.

Qua cijfer neig ik toch gauw naar een 8/10.
    pi_27045717
    quote:
    Op maandag 11 april 2005 12:34 schreef DrWolffenstein het volgende:

[..]

De directe aanleiding voor de kruistochten was de val van het Byzantijnse rijk (begin 1071). Daarop wou men het land verloren aan islamitische strijdmachten, wat inmiddels de naam Palestina droeg (ja, toen al ), terughebben.

Pure zelfverdediging dus.
    Wat klets jij nou? Het Byzantijnse rijk viel in de vijftiende eeuw hoor. Ze raakten in 1071 een gedeelte van hun bezittingen kwijt na verslagen te zijn door de Turken, maar dat is heel wat anders dan de val van het rijk.

Klok wel horen luiden...
    pi_27046000
    Volgensmij deded de byzantijnen zelfs zo nu en dan erg moeilijk als er weer eens een kruistocht langs byzantium/constantinopel/istanbul kwam. Het waren namelijk niet altijd de meest fijnbesnaarde mensen die dan opeens door het oost-romeinse rijk wilden richting Jeruzalem.
    pi_27046023
    ik val blijkbaar helemaal uit de toon hier.. maar ik vond de film echt wel leuk! nou kan ik me er ook niet echt druk om maken of de film historisch helemaal correct is, als ik dat wil, dan vraag ik mijn vroegere geschiedenisleraar wel om een verhaal.. Voor een normaal bioscoop bezoek vond ik het een goede film, leuk gefilmd, ik hou wel van films met massa's mensen erin
    Ik denk altijd goed na voordat ik iets stoms zeg!
    pi_27046029
    Ik vond inderdaad de melaatse koning erg sterk gespeeld, erg klungelig in bewegingen en mogelijkheden, en toch zo sterk in overtuigingskracht en karakter, erg mooi gedaan!
    Ik denk altijd goed na voordat ik iets stoms zeg!
    pi_27046044
    Ik vond de film wel redelijk ook al was het verhaal gewoon zwaar kut.

Een 7 -
      maandag 16 mei 2005 @ 22:53:26 #180
    110099 TrumpingPimp
    You are fired!
    pi_27068513
    Al hoewel de film waar ruk was, vond ik ook de melaatse koning goed gespeeld.
    Make your money bigger, make your money bigger, make your money bigger!
    Get the money first! After that you get the women!!!
      maandag 16 mei 2005 @ 23:42:33 #181
    52543 Timo20
    RODA JC FOREVER!!
    pi_27070155
    quote:
    Op maandag 16 mei 2005 22:53 schreef TrumpingPimp het volgende:
    Al hoewel de film waar ruk was, vond ik ook de melaatse koning goed gespeeld.
    das logisch, dat was een rol van Edward Norton
      woensdag 18 mei 2005 @ 16:18:21 #182
    87545 miki
    Hee!Mijn avatar!
    pi_27119887
    Heb 'm laatst gezien en vond er niet veel aan. Als je Troy en King Arthur hebt gezien heb je deze ook wel gezien vind ik.
    Weinig actie, veel ridder-op-paard shots. Orlando deed het wel goed En die melaatse koning was inderdaad wel super!
    I ain't got a signature...am I a criminal now?
    I'd rather have a bottle in front of me than a frontal lobotomy
    pi_27120842
    quote:
    Op woensdag 18 mei 2005 16:18 schreef miki het volgende:
    Heb 'm laatst gezien en vond er niet veel aan. Als je Troy en King Arthur hebt gezien heb je deze ook wel gezien vind ik.
    Weinig actie, veel ridder-op-paard shots. Orlando deed het wel goed En die melaatse koning was inderdaad wel super!
    helemaal mee eens
    pi_27131019
    Kan me lekker niks schelen wat iedereen zegt; ik vond het een prachtige film!
      donderdag 19 mei 2005 @ 00:01:33 #185
    78654 Viking84
    Going, going, gone
    pi_27136064
    Zo, nu maar even mijn weloverwogen oordeel. Direct na het einde van een film weet ik niet zo goed wat ik ervan moet vinden, maar na een paar dagen wel Ik vond het een flinke tegenvaller, een typisch Hollywoodiaanse film. Er moest natuurlijk weer actie en oorlog in. Zeg dan ook niet dat het over kruistochten gaat. Daar ging het helemaal niet over. Ik heb maar een paar crusaders gezien en ze waren binnen no time van Frankrijk in Jeruzalem. Als ik in de preview een film over kruistochten voorgeschoteld krijg, wil ik duizenden arbeiderskinderen op blote voeten zien, die stuk voor stuk neervallen in de brandende zon en een charismatische leider die hen oppept en hen steeds de nieuwe wereld voor ogen houdt. Een soort kruistocht in spijkerbroek dus. Deze film ging helemaal nergens over Pas als ze mij beloven een film te maken met een goed verhaal erin (waarin de actie dus eindelijk eens niet de hoofdmoot is), ga ik weer naar zo'n historisch epos toe, eerder niet, basta!
    Dank u voor het lezen van mijn bijdrage
    Niet meer actief op Fok!
    pi_27136527
    Je moet wat minder Thea Beckman lezen
      donderdag 19 mei 2005 @ 00:25:33 #187
    78654 Viking84
    Going, going, gone
    pi_27136694
    quote:
    Op donderdag 19 mei 2005 00:20 schreef Joppe het volgende:
    Je moet wat minder Thea Beckman lezen
    jaren geleden dat ik dat boek gelezen heb Maar dat boek heeft wel mijn idee van een kruistocht bepaald idd
    Niet meer actief op Fok!
      zaterdag 21 mei 2005 @ 12:50:49 #188
    74126 Frank79
    Life is good!
    pi_27212893
    Vond hem zwaar tegenvallen.. Niets vernieuwends zit er in..
      zondag 22 mei 2005 @ 03:11:46 #189
    9568 Witchfynder
    /dev/bassguitar
    pi_27237105
    Ik heb hem gezien vandaag en ik vond hem beter dan ik verwacht had. Het masker van de melaatse koning vond ik een beetje silly en Saladin op een of andere manier erg over the top, maar Bloom deed het prima, maar lang niet zo goed als Jeremy Irons (logisch ook, want Irons zit 10 klassen boven Bloom) en .
    Historisch gezien was de film ook lang niet slecht. De kostuums klopten (al had ik nog wel twijfels bij de vrouwen. Zij missen volgens mij de nodige hoofdbedekking), de blijden en andere wapens klopten..... prima. Ook leuk om dé koning van de kruistochten nog ff te zien.
      zondag 22 mei 2005 @ 09:27:24 #190
    78654 Viking84
    Going, going, gone
    pi_27237936
    quote:
    Op maandag 16 mei 2005 23:42 schreef Timo20 het volgende:

[..]

das logisch, dat was een rol van Edward Norton
    wat cool niet in de gaten gehad. Net ff gecheckt op IMDB of dat echt zo is en ja hoor
    Niet meer actief op Fok!
      zondag 22 mei 2005 @ 12:30:55 #191
    52543 Timo20
    RODA JC FOREVER!!
    pi_27240758
    quote:
    Op zondag 22 mei 2005 09:27 schreef Viking84 het volgende:

[..]

wat cool niet in de gaten gehad. Net ff gecheckt op IMDB of dat echt zo is en ja hoor
    ik wist t ook niet, tot dat iemand hier t zei
    pi_27294492
    Ik heb de film vanavond gezien, vond hem tegenvallen. Ging erheen met lage verwachtingen maar dat heeft niet geholpen. Orlando Bloom is gewoon te licht voor deze rol.
    SPOILER
    De karakters die de film glans gaven waren naar mijn mening Saladin en de melaatse koning.

Een pluim verdient ook David Thewlis, was al aangenaam verrast door zijn acteerwerk in "Gangster no1" en hier zet hij naar mijn mening weer een goede rol neer.

Ik geef de film een 6-
    "Ik voel dat ze medelijden met me hebben, ik zou hun willen zeggen dat het niet mijn schuld is dat ik wreed geworden ben, we zijn allemaal wreed geworden."
      vrijdag 10 juni 2005 @ 15:11:40 #193
    83951 rashudo
    project 2501
    pi_27807127
    OMG Saladin wordt in de film afgebeeld als iemand die kan nadenken en zich soms niet meteen in de strijd stort en alles afslacht, zoals hij in het echt dus ook was? Er zitten christelijke karakters in de film zoals Reynald de Chatillon die niet eervol handelen, precies zoals in de geschiedenis gebeurde?

Ridley Scott is PRO-ISLAM!!!!!!!!

Deze film is een stuk beter dan Troy, Alexander en King Arthur.. toch vind ik 'm minder goed als Gladiator.

Ik blijf alle films van Ridley Scott meer leuke screensavers als echte films vinden.. je zit je meer aan de visuele candy te vergapen als op het verhaal te letten. Het maakt bij hem ook niet echt uit waar de film over gaat. Maar ja, als ik een goed verhaal wil dan ga ik naar de bibliotheek en niet naar de bios!

Ik vind het ook grappig dat mensen van te voren al weten dat deze film kruistochten verheerlijkt.. Wanneer krijgen mensen nou eens door dat je niet per definitie gelijk hebt omdat je het ergens niet mee eens bent.
    Their eyes opaque.
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')