abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 26 december 2004 @ 19:41:21 #1
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_24221999
KINGDOM OF HEAVEN

During the Crusades of the 12th Century, Balian of Ibelin (Bloom), a young blacksmith in Jerusalem, rises to protect his people from foreign invaders.

Een film met paarden, met zwaarden en met Orlando Bloom. Ongezien.

De regie is van Ridley Scott, verder doen Jeremy Irons, Liam Neeson en Eva Green mee. Kleinere bijrolletjes zijn weggelegd voor Brendan Gleeson en Edward Norton.

Trailer kan je bekijken door erop te klikken.

Hij komt begin mei in de bioscopen.

Bloom is nog net acceptabel als bijrol, als hoofdrol lijkt het me niets. Liam Neeson heb ik nooit echt interessant gevonden. Eva Green kan vooral erg goed naakt rondlopen. Ridley Scott is over z'n hoogtepunt heen, al een hele tijd zelfs. Persoonlijk verwacht ik er dus niet veel van. Maar je weet maar nooit.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
  zondag 26 december 2004 @ 20:07:43 #2
9568 Witchfynder
/dev/bassguitar
pi_24222424
GAAAAAAAAAF!

Zwaarden! Moord! Doodslag! Kill! Kill! Kill!

Hopelijk is hij historisch iets beter dan Gladiator. Dat was gewoon triest hoe onlogisch die film soms was.
Ik vind dat hij minstens zo vermakelijk als 13th Warrior moet zijn en zo bloederig als Flesh+Blood

Echter: zijn wapenrok is net 12de eeuws, dus kan er net mee door, maar zijn laarzen zijn cowboylaarzen.
En maliënkolders horen niet tot over de wreef te komen. Lijkt me nogal rot bewegen. Maaar ik kan het mis hebben, maar wil het als jullie huishistoricus best uitzoeken.
Mijn band: Conorach || MySpace || Twitter || Lastfm
"The band makes it rock. The crew makes it roll" - Dave Mustaine
There are two kinds of people in the world: those who like Heavy Metal and those who hate music.
  zondag 26 december 2004 @ 20:26:53 #3
9568 Witchfynder
/dev/bassguitar
pi_24222708
Ok, na het zien van de trailer lijkt het me echt een Gladiator II. Jammer.
There are two kinds of people in the world: those who like Heavy Metal and those who hate music.
  dinsdag 28 december 2004 @ 21:35:31 #4
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_24263146
Serieus: Orlando Bloom als ridder??
de trailer zag er opzich wel goed uit, en t overige werk van Ridley Scott is gewoon goed maar wanneer Bloom in een hoofdrol zit is t voor mij al niet geloofwaardig en heb ik al bijna al m`n interesse verloren.
Al met al denk ik toch dat ik m ga zien want ja: tis wel van Ridley Scott he
  zaterdag 5 maart 2005 @ 00:23:13 #5
115964 Danyl
Pfff wat is de wereld vreemd!
pi_25373148
Ja inderdaad SaintOfKillers je bent zeker een persoon mert smaak voor een film!
Kingdom of Heaven (2005) is dé nieuwe film van dezelfde regisseur die ons Gladiator schonk. Ridley Scott heeft zich verdiept in de kruistochten, Zal Ridley ons geliefde genre redden van een roemloze ondergang in de voorgaand Sandalen filmen,Troy,Alexander. Kan hij voorkomen dat de bioscopen in het volgende decennium gedomineerd worden door inspiratieloze 'romantic comedies' waarbij we de Ben Afflecks en Renée Zellwegers knarsetandend moeten tolereren? Kan hij ons nóg meer bloedige veldslagen en zwaardzwaaiend geweld bieden? We zullen het zien. Kingdom of Heaven gaat op 6 mei wereldwijd in premiere. Ik raad het je zeker aan! want het is een 'MUST'!
Het leven is een zak chips; je moet eruit halen wat erin zit.
pi_25374555
Ik vond de trailer eigenlijk maar een beetje vermoeiend
Maar lijkt me wel een mooie film.
  zaterdag 5 maart 2005 @ 10:22:29 #7
108508 haagse_elfje
give me a l word
pi_25377109
why Orlando
don't give me that fucking bullshit
  zondag 6 maart 2005 @ 10:23:44 #8
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_25392844
quote:
Op zaterdag 5 maart 2005 10:22 schreef haagse_elfje het volgende:
why Orlando
my thoughts exactly
pi_25477450
Al iets meer over het verhaal:

In de twaalfde eeuw heeft de nederige Franse smid Balian (Orlando Bloom) net zijn vrouw en kind verloren, als hij ridder Godfrey of Ibelin (Liam Neeson) tegenkomt, die hem vertelt dat hij zijn vader is. Godfrey vraagt Balian mee te gaan op kruistocht naar Jeruzalem, om te strijden in de lange bloederige oorlog om het Heilige Land. Als een vreemdeling in een vreemde omgeving, moet hij een verdoemde koning dienen, koestert hij een verboden liefde voor een exotische koningin en wordt hij verheven tot de ridderstand. In een poging om de breekbare vrede te bewaren, moet Balian of Ibelin uiteindelijk de mensen van Jeruzalem zien te beschermen tegen een overmachtige vijand.

Vraag ik me toch af waar dat 'pro-islamitische' om de hoek komt kijken?.. Dat wordt Ridley Scott namelijk verweten in deze film. Maar dat lijkt me zo vreemd omdat een kruisridder de centrale figuur is..
I don't really come from outer space || Last.fm
  zaterdag 12 maart 2005 @ 00:18:44 #10
108508 haagse_elfje
give me a l word
pi_25482982
Het lijkt me op zich wel een intressante film....
Ik word een beetje Orlando moe.....
don't give me that fucking bullshit
  woensdag 16 maart 2005 @ 11:45:54 #11
36796 Morpheus2002
Radio 49 | DJ.Morph
pi_25529913

Niets Is Sterker Dan Dat Ene Woord; Feyenoord! Mijn Feyenoord!
  † In Memoriam † woensdag 16 maart 2005 @ 12:18:37 #12
4571 Sokolsky
Wil eigenlijk geen ondertitel
pi_25530236
quote:
Op zaterdag 5 maart 2005 00:23 schreef Danyl het volgende:
Ja inderdaad SaintOfKillers je bent zeker een persoon mert smaak voor een film!
Kingdom of Heaven (2005) is dé nieuwe film van dezelfde regisseur die ons Gladiator schonk. Ridley Scott heeft zich verdiept in de kruistochten, Zal Ridley ons geliefde genre redden van een roemloze ondergang in de voorgaand Sandalen filmen,Troy,Alexander. Kan hij voorkomen dat de bioscopen in het volgende decennium gedomineerd worden door inspiratieloze 'romantic comedies' waarbij we de Ben Afflecks en Renée Zellwegers knarsetandend moeten tolereren? Kan hij ons nóg meer bloedige veldslagen en zwaardzwaaiend geweld bieden? We zullen het zien. Kingdom of Heaven gaat op 6 mei wereldwijd in premiere. Ik raad het je zeker aan! want het is een 'MUST'!
Heb je de openingspost wel gelezen?

Persoonlijk lijkt het me niet echt wat. Ik huur 'm wel een keer ofzo.
Sheridana +1
  vrijdag 18 maart 2005 @ 10:06:32 #13
36796 Morpheus2002
Radio 49 | DJ.Morph
pi_25560310
Niets Is Sterker Dan Dat Ene Woord; Feyenoord! Mijn Feyenoord!
pi_25560973
Ik vermoed dat dit zo'n standaard actiefilm is. Leuk voor op de bank dus.
  maandag 21 maart 2005 @ 20:34:04 #15
17274 Wuder
Wees blij dat je nog leeft!
pi_25644097
Moet wel zeggen dat Orlando in sommige shots best wel "heldhaftig" uitziet en niet zo sissy ala Legolas of andere rollen die hij gespeeld heeft..
Sinterklahs, Ghet Dawn!!!!
  maandag 21 maart 2005 @ 21:26:47 #16
9568 Witchfynder
/dev/bassguitar
pi_25645890
Nou ja, wees iig blij dat Mel Gibson niet in deze film zit.
  zondag 10 april 2005 @ 00:23:59 #17
3767 Herald
Come get some
pi_26113389
quote:
During the Crusades of the 12th Century, Balian of Ibelin (Bloom), a young blacksmith in Jerusalem, rises to protect his people from foreign invaders.
en dat snap ik dus niet, de held is een blanke, een katholiek, dan is hij toch zelf een foreign invader? Dat was de truuk van de kruistochten toch, een bloedige tocht om zoveel mogelijk landen te bekeren tot het christendom? Of heb ik niet goed opgelet tijdens geschiedenis op school?

Verder begrijp ik sowieso niet veel van die trailer(het verhaal) behalve dat het climaxeert in een groot slagveld.
*But in my own way, I am king. Hail to the king baby.*
  zondag 10 april 2005 @ 15:33:46 #18
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_26123648
die nieuwe trailer ziet er goed uit. Heb er best vertrouwen in dat dit goed gaat komen. Ridley Scott weet echt wel waar ie mee bezig is
pi_26123689
Trailer ziet er stoer uit ben benieuwd.

Ik ben alleen een beetje bang voor het Hollywood effect. Teveel glitter en glamour en te weinig realisme maar we zullen zien
  zondag 10 april 2005 @ 17:31:26 #20
17274 Wuder
pi_26126300
Als de Kruistochten als "heilig" en "goed" beschreven wordt, dan is deze film voor mij kwa verhaal al 100% gefaald.. Dan kijk ik alleen maar voor de oogcandy!
  zondag 10 april 2005 @ 22:09:27 #21
11102 knep
Mountainfreak
pi_26133765
Net de trailer bekeken, ziet er toch wel aardig uit allemaal.
Alleen daarom toch maar de bios induiken .
pi_26139511
quote:
Op zondag 10 april 2005 17:31 schreef Wuder het volgende:
Als de Kruistochten als "heilig" en "goed" beschreven wordt, dan is deze film voor mij kwa verhaal al 100% gefaald.. Dan kijk ik alleen maar voor de oogcandy!
Hoezo? De kruistochten waren 100% uit zelfverdediging. Dat, eenmaal aangekomen in Jeruzalem, niet zo leuke dingen gebeurden en de heilige ridders vh kruis zich schuldig maakten aan slachtpartijen op onschuldige moslims doet daar niets aan af.
  maandag 11 april 2005 @ 10:05:07 #23
38070 Kabouter_Krulleput
Kabouter_Krulleput
pi_26141447
100% ja?
pi_26142497
TVP
"Everybody talking to their pockets
Everybody wants a box of chocolates"
~Leonard Cohen
pi_26143565
quote:
Op maandag 11 april 2005 06:12 schreef DrWolffenstein het volgende:

[..]

Hoezo? De kruistochten waren 100% uit zelfverdediging. Dat, eenmaal aangekomen in Jeruzalem, niet zo leuke dingen gebeurden en de heilige ridders vh kruis zich schuldig maakten aan slachtpartijen op onschuldige moslims doet daar niets aan af.
Nu praat je toch echt onzin...

Maar goed, ik verwacht niet veel van deze film. Gewoon actie ende vermaack. Niets mis mee, op zich.
pi_26144534
quote:
Op maandag 11 april 2005 10:05 schreef Kabouter_Krulleput het volgende:
100% ja?
Ja.
pi_26144552
quote:
Op maandag 11 april 2005 12:27 schreef DrWolffenstein het volgende:

[..]

Ja.
Hoezo dat? Leg eens uit.
~Leonard Cohen
  maandag 11 april 2005 @ 12:31:09 #28
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_26144606
Film over Kruistochten
Hollywood blockbuster van Ridley Scott
Orlando Bloom
Meest suffe trailer ever
Kutfilm dus .
When it comes to being Plug 1, it's just me, myself and I
pi_26144673
quote:
Op maandag 11 april 2005 12:28 schreef Forau_Diavolina het volgende:

[..]

Hoezo dat? Leg eens uit.
De directe aanleiding voor de kruistochten was de val van het Byzantijnse rijk (begin 1071). Daarop wou men het land verloren aan islamitische strijdmachten, wat inmiddels de naam Palestina droeg (ja, toen al ), terughebben.

Pure zelfverdediging dus.
pi_26144730
Waarom zou het zelfverdediging zijn wanneer men vanuit europa naar het Byzantijnse rijk trokken?
Terugpakken is iets anders dan zelfverdediging, zij gingen naar hun toe, hun niet naar zij.
~Leonard Cohen
pi_26144893
quote:
Op maandag 11 april 2005 12:37 schreef Forau_Diavolina het volgende:
Waarom zou het zelfverdediging zijn wanneer men vanuit europa naar het Byzantijnse rijk trokken?
Terugpakken is iets anders dan zelfverdediging, zij gingen naar hun toe, hun niet naar zij.
Nee, sorry, ik ben niet duidelijk geweest. De islamieten maakten met de Byzantijnse strijdmachten de grond gelijk. De Kruistochten waren een militaire reactie op die gebeurtenis. De belangenrijkste doelen waren:

• bevrijding van Jeruzalem
  • de islamitische macht buiten Europa houden
  • de oosterse kerk herenigen met de rooms-katholieke kerk
  • pi_26145028
    quote:
    Op maandag 11 april 2005 12:44 schreef DrWolffenstein het volgende:

[..]

Nee, sorry, ik ben niet duidelijk geweest. De islamieten maakten met de Byzantijnse strijdmachten de grond gelijk. De Kruistochten waren een militaire reactie op die gebeurtenis. De belangenrijkste doelen waren:

• Interesssant.
    Maar zou dan niet alleen het tweede punt een punt van zelfverdediging zijn? Ik bedoel, Jeruzalem bevrijden lijkt mij niet echt een punt van zelfverdediging, niet dat het niet belangrijk voor hun was, maar geen zelfverdediging lijkt mij. Of zie ik het fout?
    ~Leonard Cohen
    pi_26145262
    Ja, in de tijd van de verovering van Jeruzalem door de islamieten werden de christenen verdreven, maar tevens was Europa een ongeorganiseerd zooitje (als in: ze lagen met elkaar overhoop), de reactie op die daad van islamitische agressie (in 1009 had de islamitische heerser van Cairo een belangerijke bedevaardskerk laten vernietigen) werd pas zo'n honderd jaar later gewroken (eerste kruistocht van 1095 tot 1099).
      maandag 11 april 2005 @ 13:08:14 #34
    50634 Houniet
    ik ruik vet lekker
    pi_26145342
    ben benieuwd, als het maar niet zoń standaard verhaal word
    Op zaterdag 10 juni 2023 14:52 schreef GGMM het volgende:
    Eigenlijk is elke prijs die in het voetbal gewonnen wordt terug te leiden naar het Ajax-DNA
      maandag 11 april 2005 @ 13:58:50 #35
    38070 Kabouter_Krulleput
    Kabouter_Krulleput
    pi_26146357
    quote:
    Op maandag 11 april 2005 12:44 schreef DrWolffenstein het volgende:

[..]

• Fijn dat Wikipedia he? Waarom zet je de vierde die ze daar noemen er niet bij?

Maargoed, gaat het niet om. Jij noemt zelfverdediging als enige reden of aanleiding, en dan zit je er gewoon naast. Naja, ik begin er niet aan het in percentages uit te drukken..
    pi_26146410
    Maar waarom klopt zijn redenering dan niet? Was er geen islamitische dreiging of zo? Ik bedoel, iedereen kan zeggen dat iemand het fout heeft.
    ~Leonard Cohen
      maandag 11 april 2005 @ 14:07:54 #37
    38070 Kabouter_Krulleput
    Kabouter_Krulleput
    pi_26146586
    Je begrijpt me niet. Hij noemt weliswaar het -wellicht- grootste motief, maar niet alle. En even hierboven beweert hij dat het 100% uit zelfverdediging was. Ik spreek zijn stelling voor de rest absoluut niet tegen.
    pi_26146647
    quote:
    Op maandag 11 april 2005 14:07 schreef Kabouter_Krulleput het volgende:
    Je begrijpt me niet. Hij noemt weliswaar het -wellicht- grootste motief, maar niet alle. En even hierboven beweert hij dat het 100% uit zelfverdediging was. Ik spreek zijn stelling voor de rest absoluut niet tegen.
    Check.
    ~Leonard Cohen
      maandag 11 april 2005 @ 14:11:12 #39
    42636 TheSeeker_NL
    Damn fine coffee
    pi_26146659
    *cartman mode* awwwwwww !!!! mel gibson!
      maandag 11 april 2005 @ 14:13:06 #40
    42636 TheSeeker_NL
    Damn fine coffee
    pi_26146709
    maar hij speelt niet in deze film
    pi_26147446
    Lijkt me best een leuk film maar inderdaad zie ik Bloom gewoon geen goede rol neerzetten. Hij was prima als Legolas hoor, weinig tekst en een knap koppie, maar in Troy ergerde ik me al aan hem, en om nu te proberen hem een film te laten dragen.....
    May you never steal, lie or cheat. But if you have to steal, then steal away my sorrows. If you have to lie, then lie with me all the nights of our life. If you have to cheat, then cheat death because I don't want to live a day without you
      maandag 11 april 2005 @ 17:34:02 #42
    17274 Wuder
    pi_26151501
    Jammer dat Mel Gibson er niet in speelt

Vind Mel toch wel de grote epische dramatische "ik slacht 10.000 man af voor mijn volk en mijn vrouw" figuur!

Maarja, misschien is Orlando wel goed in deze rol, we zullen het zien..

En ik hoop nog steeds dat het niet als een slecht vs goed verhaal wordt.. Kijk, ze mogen wel Jeruzalem verdedigen, maar de aanvallende Arabieren moeten niet als de Orcs in LOTR neergezet worden..
      maandag 11 april 2005 @ 18:57:45 #43
    38070 Kabouter_Krulleput
    Kabouter_Krulleput
    pi_26153357
    Nou, dat zit er ook helemaal niet in, als je zo dat laatste fragment van die nieuwe trailer ziet..

En nogmaals.. Er was kritiek uit de christelijke en joodse gemeenschap op Scott vanwege een blijkbaar te pro-islamitisch beeld.

Maargoed, we gaan het zien..
      maandag 11 april 2005 @ 19:52:13 #44
    67640 SaintOfKillers
    pi_26154710
    Laat er ons even een anti-Moslimtopic van maken, de overkill op de FP en in NWS en POL is nog niet voldoende.
    The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
    pi_26172474
    Ik ben erg verbaasd dat Ridley Scott voor Orlando Bloom heeft gekozen. Persoonlijk vind ik hem wat te jong nog voor zo'n rol, maar wie weet doet hij het wel heel goed.
    De trailer zag er inderdaad wel goed uit, maar ik denk zelf dat we de laatste jaren een beetje overkill hebben gekregen van de films met grote veldslagen. De LOTR waren origineel goed daarin, maar daarna werd het Troy, en Alexander en nu weer een film zoals Alexander al was, best jammer dus.
    Ik zie dus toch weer dat Ridley heel erg terug grijpt naar zijn Gladiator, en het zelfde kunstje opnieuw denkt te kunnen flikken. Ik denk echter dat het publiek teveel overeenkomst zal zien tussen deze en de andere big battles!
    De wereld is wat je er zelf van maakt.
    pi_26219586

Tygo Gernhandt ook in deze film?

Ik hoop dat het wat wordt met deze film. Troy en Alexander vielen erg tegen. Gladiator was top. En dat er dan wat historische fouten in zitten, ach, lekker belangrijk, dan moet je maar een docu gaan kijken.
    2007: Kuala Lumpur, Perhentian Islands, Kreta, Luxemburg, Rome
    2008: Gerlos, Bern, Valencia, Ibiza, Madrid, Boekarest, Dublin, Londen
    2009: Hamburg, Riga, Praag, Ibiza, Krakau, Budapest, Bratislava
    pi_26219880
    Heb net de trailer gezien. Ziet er goed uit. Qua stijl lijkt het wel heel erg op Gladiator maar daar is verder niks mis mee.
    Hier ga ik wel heen als ie draait.
    pi_26279991
    Paarden. Zwaarden. Battle scenes. Orly. De MIddeleeuwen.

Ik ga er zeker heen.
      zondag 17 april 2005 @ 01:26:26 #49
    99156 _Boo_
    Boo_ming
    pi_26287571
    quote:
    Op zondag 26 december 2004 20:26 schreef Witchfynder het volgende:
    Ok, na het zien van de trailer lijkt het me echt een Gladiator II. Jammer.
    De trailer doet me totaal niet aan Gladiator denken helaas.
    Wel aan Troy
      maandag 18 april 2005 @ 19:34:00 #50
    49255 Devano
    melagomane blaaskaak
    pi_26330246
    Nieuwe trailer

Ziet er toch wel veelbelovend uit. Lijkt me geen tweede Troy, noch een tweede Gladiator.
    None are more hopelessly enslaved than those who falsely believe they are free
    pi_26334638
    Nieuwe trailer zit er wel goed uit! Stuk minder saai en bijzondere muziek voor zo'n film.
    pi_26335073
    Dit lijkt me nou echt niets he. Net zoals in Troy zie je in de trailer al het leukste.

En dan Orlando Bloom . Kan die gast ook acteren? Of kan ie alleen maar heel tof zachtjes praten.
      woensdag 20 april 2005 @ 09:54:01 #53
    86305 Markman
    Grappig hier.
    pi_26368402
    legolas? zal wel weer zoveelste gladiator wannabe proberen te zijn, ook al heeft dezelfde regisseur of producer het gemaakt... zoveelste dwaze king arthur, zoveelste dwaze alexander... enige voordeel is wel dat er vast weer een mooie soundtrack aankomt

oh, ik had zimmer wel weer verwacht langs te komen, maar onze vriend van onder andere Spygame doet mee: Harry Gregson-Williams ... benieuwd wat ie gaan brengen voor muziekstijl.
    pi_26371346
    Och ik ben wel benieuwd. Ik kan me zo snel geen andere recente grote Kruistocht-productie herinneren, dus misschien kan het wel degelijk vernieuwend zijn. En politiek geladen: Christenen vs. Moslims, leuk om naar te kijken als ongelovige

* popcorn inslaat
    pi_26396848
    De vergelijking metTroy vindt ik zelf wat verder gezocht dan die met Gladiator.
    Aangezien Gladiator ook door dezelfde regiseur is gemaakt, en ook het kleurgebruik hetzelfde is, en wederom dat graan dat ook veel voorkwam in Gladiator hier ook weer in zit. Toch zijn er wel wat vergelijkingen, weer Orlando Bloom, en ook weer grote legers. Toch verwacht ik hier geen echte grote legers zoals we die zagen in LOTR of Troy, denk dat deze legers iets kleiner zijn.
    En dat er nu weer wordt gezeken over Orlando zijn acteerprestaties vindt ik echt onzin.
    Even kijkend naar zijn lijstje: 3x LOTR (mega grote hit), Calcium Kid (tegenvaller), Pirates of the Caribean (grote hit), Troy (redelijk grote hit), en dan nu Kingdom of Heaven. Valt u ook iets op?
    Laten we dan ophouden over zijn acteerprestaties.
    pi_26399818
    quote:
    Op donderdag 21 april 2005 09:36 schreef superbezo het volgende:
    Valt u ook iets op?
    Het valt me wel op dat jij zijn acteerprestaties beoordeelt op de grote van het kassucces. Wat heeft dat met zijn individuele prestaties te maken? In alle grote hits die jij noemt had hij trouwens maar een bijrol. POTC misschien uitgezonderd, Calcium Kid ken ik niet.

Dat een film flink casht wil nog niet zeggen dat de acteerprestaties goed zijn.
    pi_26400358
    quote:
    Op donderdag 21 april 2005 11:55 schreef Kontiki het volgende:

[..]

Het valt me wel op dat jij zijn acteerprestaties beoordeelt op de grote van het kassucces. Wat heeft dat met zijn individuele prestaties te maken?
    Inderdaad, Troy moest het meer hebben van Eric Bana en Brad Pitt.
      donderdag 21 april 2005 @ 15:55:08 #58
    67640 SaintOfKillers
    pi_26406027
    quote:
    Op donderdag 21 april 2005 09:36 schreef superbezo het volgende:
    Even kijkend naar zijn lijstje: 3x LOTR (mega grote hit), Calcium Kid (tegenvaller), Pirates of the Caribean (grote hit), Troy (redelijk grote hit), en dan nu Kingdom of Heaven. Valt u ook iets op?
    In LOTR was hij de actieheld van het kliekje, geen "dramatisch" figuur, hierbij stond hij volledig in de schaduw van Mortensen. Hij acteerde daarom niet slecht, maar ik kan er in die films wel 10 noemen die beter waren. In POTC wordt hij gewoon weggespeeld door Depp en Rush. En ook in Troy acteert hij zichzelf naar de achtergrond zodat de focus verschuift naar Pitt en Bana.

Ik ga niet beweren dat hij geheel talentloos is, maar ik vind dat hij voorlopig nog niets heeft bewezen. Toch niet in een grote productie.
    pi_26427340
    Exclusive online-trailer:
    http://www.apple.com/trai(...)ven/online_menu.html

Geeft me een beetje 'been there, done that'-gevoel.
      vrijdag 22 april 2005 @ 13:59:34 #60
    52543 Timo20
    RODA JC FOREVER!!
    pi_26431136
    ziet er opzich best goed uit, lijkt ook wel een coole film te worden maar ik ben dus echt benieuwd of Bloom het kan presteren een film te dragen als hoofdpersoon.
    Ben er bang voor
    pi_26507346
    quote:
    Op maandag 18 april 2005 19:34 schreef Devano het volgende:
    Nieuwe trailer

Ziet er toch wel veelbelovend uit. Lijkt me geen tweede Troy, noch een tweede Gladiator.
    laten we het hopen

hij ziet er wel smooth uit. ik ga zeker naar de bios ervoor.
    見なさい! 日本語!
      dinsdag 26 april 2005 @ 00:07:19 #63
    37895 Sharkdoggie
    Made of chocolate
    pi_26509289
    Straks de making of... op sbs 6.
    Op zondag 29 augustus 2004 03:57 schreef nikky het volgende:
    *drukt Sharkdoggie stevig tegen haar boezum aan en kroelt een beetje in zijn haren*
    pi_26549106
    tvp
      woensdag 27 april 2005 @ 19:17:58 #65
    17274 Wuder
    pi_26550795
    Wat een idioten.. gaan ze een stukje Jeruzalem incl muur nabouwen
    pi_26551120
    Aan de user comments van IMDB blijkt het toch een vette film te zijn, minstens net zo goed alls Gladiator
    Nothing to see here, carry on
    pi_26551538
    doet Hans Zimmer de muziek?

niet he?
    Tri State. Tri State. !
      woensdag 27 april 2005 @ 21:23:44 #68
    45563 Djaser
    Holy monk yorp
    pi_26553818
    Ik ga de film toch even in de gaten houden. Maar hij moet wel beter worden dan The Gladiator want aan met name het acteren in die film heb ik me maandag flink zitten ergeren.
      woensdag 27 april 2005 @ 22:56:56 #69
    38070 Kabouter_Krulleput
    Kabouter_Krulleput
    pi_26556312
    Ja, Russell Crowe, Joaquin Phoenix en Richard Harris zijn belabberde acteurs...
      donderdag 28 april 2005 @ 08:20:04 #70
    45563 Djaser
    Holy monk yorp
    pi_26562009
    Nou grote namen, dan er geen kut acteer werk in zitten.
    pi_26564506
    In zulke producties kun je er donder opzeggen dat het acteerwerk naar de achtergrond geschoven wordt door de overdonderende special effects. En ja, dan krijg je megalomaan acteerwerk...
    pi_26576309
    quote:
    Op woensdag 27 april 2005 22:56 schreef Kabouter_Krulleput het volgende:
    Ja, Russell Crowe, Joaquin Phoenix en Richard Harris zijn belabberde acteurs...
    Crowe mag dan een oscar hebben ontvangen voor Gladiator, ik vond hem nog niet eens zo geweldig eigenlijk (een Spanjaard met een Aussie/Kiwi accent??). Joaquin Phoenix was een stuk overtuigender naar mijn mening.
      zaterdag 30 april 2005 @ 10:06:12 #73
    52543 Timo20
    RODA JC FOREVER!!
    pi_26614548
    Gisteren hadden ze t bij Newsnigt Review op de BBC 1 over de film en ze waren er met z`n allen niet erg positief (understatement) over. Maar 1 van de 4 vier aanwezige critici vond de film goed te pruimen, en die kreeg dan ook de wind van voren .
    Nu ben ik natuurlijk nog benieuwder geworden
    pi_26627942
    Ik heb zo'n gevoel dat de film de Kruistochten als uitermate succesvol neerzet, terwijl ze qua verloren levens en invloed op de toekomst geheel geflopt zijn.
    Inderdaad gaat de waarde die wij aan de mening van anderen hechten (...) in de regel bijna elke redelijke bedoeling te boven, zodat het als een soort algemeen verbreide of veeleer aangeboren manie kan worden beschouwd - Schopenhauer
    pi_26629225
    Is het een hype tegenwoordig om epos-films uit te brengen?

We hebben Gladiator, Troy, Alexander al gehad.
    En nu komt Kingdom of Heaven en War of the Worlds.
    Van mij hoeft het allemaal niet.
    Is God willing to prevent evil, but not able? Then he is not omnipotent.
    Is he able, but not willing? Then he is malevolent.
    Is he both able and willing? Then whence cometh evil?
    Is he neither able nor willing? Then why call him God?
    pi_26629254
    quote:
    Op zaterdag 30 april 2005 21:40 schreef Asskicker14 het volgende:
    Is het een hype tegenwoordig om epos-films uit te brengen?

We hebben Gladiator, Troy, Alexander al gehad.
    En nu komt Kingdom of Heaven en War of the Worlds.
    Van mij hoeft het allemaal niet.
    Vergeet een tweede Alexander niet en Hannibal met Vin Diesel .
    Inderdaad gaat de waarde die wij aan de mening van anderen hechten (...) in de regel bijna elke redelijke bedoeling te boven, zodat het als een soort algemeen verbreide of veeleer aangeboren manie kan worden beschouwd - Schopenhauer
    pi_26629363
    quote:
    Op zaterdag 30 april 2005 20:54 schreef Steeven het volgende:
    Ik heb zo'n gevoel dat de film de Kruistochten als uitermate succesvol neerzet, terwijl ze qua verloren levens en invloed op de toekomst geheel geflopt zijn.
    Geflopt qua invloed op de toekomst? Nee, het beoogde doel is niet echt gehaald, maar ik denk dat je wel kunt stellen dat het invloed heeft gehad op de toekomst. Ik las trouwens, in de Veronicagids geloof ik, dat de christenen voorgesteld werden als barbaren en de moslims als eervolle heren te paard.
    pi_26629576
    quote:
    Op zaterdag 30 april 2005 21:45 schreef Monidique het volgende:

[..]

Geflopt qua invloed op de toekomst? Nee, het beoogde doel is niet echt gehaald, maar ik denk dat je wel kunt stellen dat het invloed heeft gehad op de toekomst. Ik las trouwens, in de Veronicagids geloof ik, dat de christenen voorgesteld werden als barbaren en de moslims als eervolle heren te paard.
    [ges]
    Het heeft zijn oorspronkelijke doel idd nooit bereikt: de macht van de Paus vergroten. De overwinnaars gingen snel zelf graafschappen en koningrijken stichten , humor. Tel daar de talloze zinloze doden bij op en het zijn gewoon flops geweest.

De Kruistochten zijn het begin geweest van kolonisatie (land bezetten en enkel handel voeren/uitbuiten). En iedereen weet wel wat er in de Nieuwe Tijd en daarna gebeurd is.Alleen in dat opzicht is het fenomeen een trendsetter geweest, maar meer ook niet. [/ges]

Maar ik denk dat de strijders in de film juist worden afgeschilderd als helden, tenzij het waar is wat je gelezen hebt. En de moslims waren in die tijd een stuk humaner dan christenen, dus dat zou wel kloppen . Moslims werden door christenen afgemaakt terwijl christenen, hoewel licht gediscrimineerd, verder normaal behandeld werden. Net als joden. Toen kon dat nog.

[ Bericht 14% gewijzigd door Steeven op 01-05-2005 00:39:48 ]
    pi_26631227
    Wat een onzin.
      zondag 1 mei 2005 @ 00:34:22 #80
    91076 Steeven
    Ad Fontes
    pi_26633214
    quote:
    Op zaterdag 30 april 2005 22:54 schreef Joppe het volgende:
    Wat een onzin.
    Wat is onzin?
    pi_26671687
    quote:
    Op zondag 1 mei 2005 00:34 schreef Steeven het volgende:

[..]

Wat is onzin?
    Dat verhaal dat je inmiddels gedeeltelijk hebt aangepast.
      maandag 2 mei 2005 @ 18:29:04 #83
    91076 Steeven
    Ad Fontes
    pi_26671950
    quote:
    Op maandag 2 mei 2005 18:17 schreef Joppe het volgende:

[..]

Dat verhaal dat je inmiddels gedeeltelijk hebt aangepast.
    Sinds wanneer zijn feiten onzin?
      maandag 2 mei 2005 @ 18:30:39 #84
    39328 RijstNatie
    Cool Hwhip
    pi_26671988
    wat maakt het allemaal nogo uit.
    IMDB score is een 8 Iedereen moet gewoon zo snel mogelijk deze film zien, incl ikzelf
    pi_26672187
    quote:
    Op maandag 2 mei 2005 18:30 schreef RijstNatie het volgende:
    wat maakt het allemaal nogo uit.
    IMDB score is een 8 Iedereen moet gewoon zo snel mogelijk deze film zien, incl ikzelf
    Ik heb de film al gezien en ik moet zeggen dat ik onder de indruk was. Een 8 is in mijn ogen terecht.
    'The world is mine'
      maandag 2 mei 2005 @ 20:57:38 #86
    52543 Timo20
    RODA JC FOREVER!!
    pi_26676801
    ga m woensdag toch maar kijken . ben inmiddels toch benieuwd geworden
      maandag 2 mei 2005 @ 21:54:51 #87
    39328 RijstNatie
    Cool Hwhip
    pi_26678872
    ik dacht dat tie donderdag pas draaide
    In antwerpen Metropolis in iedergeval wel
    pi_26691577
    Tja, sinds de nieuwe technieken, die eigenlijk al lang op de markt waren, maar waarvoor iedereen te bang was om ze te gebruiken, heeft LOTR bewezen dat de epos verhalen weer helemaal in zijn.
    Dus hierdoor krijgen we weer net zo'n tijdperk als met spartacus en ben hur, totdat het weer uitgemolken is, en dan begint het hele circus weer opnieuw.
    pi_26704358
    - Prive gegevens op verzoek van de poster weggehaald. -

[ Bericht 83% gewijzigd door Sander op 12-05-2011 22:05:42 ]
    pi_26709330
    Ik ga waarschijnlijk donderdag naar deze film
    pi_26713225
    quote:
    Op zaterdag 30 april 2005 10:06 schreef Timo20 het volgende:
    Gisteren hadden ze t bij Newsnigt Review op de BBC 1 over de film en ze waren er met z`n allen niet erg positief (understatement) over. Maar 1 van de 4 vier aanwezige critici vond de film goed te pruimen, en die kreeg dan ook de wind van voren .
    Nu ben ik natuurlijk nog benieuwder geworden
    Dan zal het waarschijnlijk wel een leuke film zijn.

Critici zijn zeikerds.
    pi_26713290
    quote:
    Op zaterdag 30 april 2005 21:42 schreef Steeven het volgende:
    Vergeet een tweede Alexander niet en Hannibal met Vin Diesel .
    Vin Diesel zat ook in Saving private Ryan, geen onaardige film toch...

Gelukkig werden we toen al vrij snel uit ons lijden verlost door een Duitse kogel.
    pi_26713810
    quote:
    Op maandag 2 mei 2005 18:29 schreef Steeven het volgende:

[..]

Sinds wanneer zijn feiten onzin?
    Blijkbaar wanneer jij ze aanhaalt.
    pi_26713892
    Zou je dan in het kort met ons kunnen delen wat er aan zijn verhaal niet klopt?
    pi_26714720
    Dat zou kunnen ja. Ik heb er alleen weinig zin in nadat hij zijn bericht al heeft veranderd.
    In ieder geval klopt de eerste zin al niet. Het was misschien Paus Gregorius VII (geloof ik) die opriep tot de Eerste Kruistochten, de daarop volgende kruistochten waren net zo vaak initiatieven van de Europese adel en de (voornamelijk) Noord-Italiaanse handelsteden als van de (lagere) geestelijkheid. De lust naar oosterse rijkdommen, het verlangen naar nieuwe handelsroutes. Dat waren belangrijke motieven. Natuurlijke speelden er ook 'vrome' idealen een rol, zoals het bevrijden van het heilige Jerusalem, het afslachten/bekeren van moslims en het verspreiden van het Christendom. Maar de directe macht van de Paus vergroten? Dat wilde geen enkele edelman denk ik.
    Dat bleek wel uit de gebeurtenissen dertig jaar na de laatste kruistocht. De Franse koning Filips de Schone raakte toen in conflict met Paus Bonifatius VIII. De fransman probeerde hem eerst door middel van een aanslag om het leven te brengen en toen dat niet lukte liet hij hem ontvoeren. Een maand later overleed de Paus (wellicht door de schokkende gebeurtenissen) en zorgde Filips ervoor dat er een opeenvolging van Franse Pausen kwam die zich gedurende ~70 jaar in Avignon vestigden. Zoveel respect had de (hogere) adel voor de Paus.
      woensdag 4 mei 2005 @ 00:09:20 #96
    37895 Sharkdoggie
    Made of chocolate
    pi_26714774
    quote:
    Op dinsdag 3 mei 2005 21:38 schreef MrBadGuy het volgende:
    Ik ga waarschijnlijk donderdag naar deze film
    Ik ook. Heeft iemand hier de film al gezien? (sneakpreview?)
    Op zondag 29 augustus 2004 03:57 schreef nikky het volgende:
    *drukt Sharkdoggie stevig tegen haar boezum aan en kroelt een beetje in zijn haren*
    pi_26718268
    quote:
    Op woensdag 4 mei 2005 00:09 schreef Sharkdoggie het volgende:

[..]

Ik ook. Heeft iemand hier de film al gezien? (sneakpreview?)
    FOK! is maandag naar Kingdom of Heaven geweest, de review zal snel online komen. Tevens zal ik vanmiddag in dit topic Kingdom of Heaven Preview and more! andere delen van de film neerzetten.
    'The world is mine'
      woensdag 4 mei 2005 @ 10:09:13 #98
    37447 kwakveense
    small, fluffy and green
    pi_26719831
    Van wat ik gelezen heb maakte ik op dat deze film als grootste flaw heeft dattie té politiek correct is, oftewel: alleen maar eervolle strijders aan de moslim kant en misdragende christen strijders.

Ik denk dat Orlando Bloom beter is dan veel mensen denken (deze film zou het tegendeel kunnen bewijzen, nog niet gezien). Hij heeft niet voor niks een acteeropleiding afgerond aan een gerennommeerd instituut. Ik ben benieuwd naar de meer "menselijke" films die op stapel staan met hem: Haven enElizabethtown, voor iemand met een toneel ahctergrond moet daar toch flink wat te spelen en te laten zien zijn.
    Ich erschlag meinen Goldfisch, vergrab ihn im Hof.
    Ich jag meine Bude hoch, alles was ich hab lass ich los.
    Mein altes Leben, schmeckt wie ‘n labriger Toast.
      woensdag 4 mei 2005 @ 11:46:41 #99
    38571 BMH
    Brute Force 360!!
    pi_26722182
    vanaaf om 21:15 ga ik em kijken. Ik heb geen idee waar de film over gaat. Dat wil ik ook zo houden.
    Gamertag: BMHLive
    PSN: BMHLive
      woensdag 4 mei 2005 @ 12:43:06 #100
    7352 kamagurka
    psy-gothic
    pi_26723675
    De zoveelste doodsteek voor het grootse heldenepos-genre, afgezien van dat dit altijd een mager genre is geweest. Hollywood has definitifely gone bollywood
    Domheid is de geestelijk vader van arrogantie
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')