my thoughts exactlyquote:
Heb je de openingspost wel gelezen?quote:Op zaterdag 5 maart 2005 00:23 schreef Danyl het volgende:
Ja inderdaad SaintOfKillers je bent zeker een persoon mert smaak voor een film!
Kingdom of Heaven (2005) is dé nieuwe film van dezelfde regisseur die ons Gladiator schonk. Ridley Scott heeft zich verdiept in de kruistochten, Zal Ridley ons geliefde genre redden van een roemloze ondergang in de voorgaand Sandalen filmen,Troy,Alexander. Kan hij voorkomen dat de bioscopen in het volgende decennium gedomineerd worden door inspiratieloze 'romantic comedies' waarbij we de Ben Afflecks en Renée Zellwegers knarsetandend moeten tolereren? Kan hij ons nóg meer bloedige veldslagen en zwaardzwaaiend geweld bieden? We zullen het zien. Kingdom of Heaven gaat op 6 mei wereldwijd in premiere. Ik raad het je zeker aan! want het is een 'MUST'!
en dat snap ik dus niet, de held is een blanke, een katholiek, dan is hij toch zelf een foreign invader? Dat was de truuk van de kruistochten toch, een bloedige tocht om zoveel mogelijk landen te bekeren tot het christendom? Of heb ik niet goed opgelet tijdens geschiedenis op school?quote:During the Crusades of the 12th Century, Balian of Ibelin (Bloom), a young blacksmith in Jerusalem, rises to protect his people from foreign invaders.
Hoezo? De kruistochten waren 100% uit zelfverdediging. Dat, eenmaal aangekomen in Jeruzalem, niet zo leuke dingen gebeurden en de heilige ridders vh kruis zich schuldig maakten aan slachtpartijen op onschuldige moslims doet daar niets aan af.quote:Op zondag 10 april 2005 17:31 schreef Wuder het volgende:
Als de Kruistochten als "heilig" en "goed" beschreven wordt, dan is deze film voor mij kwa verhaal al 100% gefaald.. Dan kijk ik alleen maar voor de oogcandy!
Nu praat je toch echt onzin...quote:Op maandag 11 april 2005 06:12 schreef DrWolffenstein het volgende:
[..]
Hoezo? De kruistochten waren 100% uit zelfverdediging. Dat, eenmaal aangekomen in Jeruzalem, niet zo leuke dingen gebeurden en de heilige ridders vh kruis zich schuldig maakten aan slachtpartijen op onschuldige moslims doet daar niets aan af.
Hoezo dat? Leg eens uit.quote:
De directe aanleiding voor de kruistochten was de val van het Byzantijnse rijk (begin 1071).quote:
Nee, sorry, ik ben niet duidelijk geweest. De islamieten maakten met de Byzantijnse strijdmachten de grond gelijk. De Kruistochten waren een militaire reactie op die gebeurtenis. De belangenrijkste doelen waren:quote:Op maandag 11 april 2005 12:37 schreef Forau_Diavolina het volgende:
Waarom zou het zelfverdediging zijn wanneer men vanuit europa naar het Byzantijnse rijk trokken?
Terugpakken is iets anders dan zelfverdediging, zij gingen naar hun toe, hun niet naar zij.
Interesssant.quote:Op maandag 11 april 2005 12:44 schreef DrWolffenstein het volgende:
[..]
Nee, sorry, ik ben niet duidelijk geweest. De islamieten maakten met de Byzantijnse strijdmachten de grond gelijk. De Kruistochten waren een militaire reactie op die gebeurtenis. De belangenrijkste doelen waren:bevrijding van Jeruzalem de islamitische macht buiten Europa houden de oosterse kerk herenigen met de rooms-katholieke kerk
Fijn dat Wikipedia he? Waarom zet je de vierde die ze daar noemen er niet bij?quote:Op maandag 11 april 2005 12:44 schreef DrWolffenstein het volgende:
[..]
Nee, sorry, ik ben niet duidelijk geweest. De islamieten maakten met de Byzantijnse strijdmachten de grond gelijk. De Kruistochten waren een militaire reactie op die gebeurtenis. De belangenrijkste doelen waren:bevrijding van Jeruzalem de islamitische macht buiten Europa houden de oosterse kerk herenigen met de rooms-katholieke kerk
Check.quote:Op maandag 11 april 2005 14:07 schreef Kabouter_Krulleput het volgende:
Je begrijpt me niet. Hij noemt weliswaar het -wellicht- grootste motief, maar niet alle. En even hierboven beweert hij dat het 100% uit zelfverdediging was. Ik spreek zijn stelling voor de rest absoluut niet tegen.
De trailer doet me totaal niet aan Gladiator denken helaas.quote:Op zondag 26 december 2004 20:26 schreef Witchfynder het volgende:
Ok, na het zien van de trailer lijkt het me echt een Gladiator II. Jammer.
Het valt me wel op dat jij zijn acteerprestaties beoordeelt op de grote van het kassucces. Wat heeft dat met zijn individuele prestaties te maken? In alle grote hits die jij noemt had hij trouwens maar een bijrol. POTC misschien uitgezonderd, Calcium Kid ken ik niet.quote:Op donderdag 21 april 2005 09:36 schreef superbezo het volgende:
Valt u ook iets op?
Laten we dan ophouden over zijn acteerprestaties.
Inderdaad, Troy moest het meer hebben van Eric Bana en Brad Pitt.quote:Op donderdag 21 april 2005 11:55 schreef Kontiki het volgende:
[..]
Het valt me wel op dat jij zijn acteerprestaties beoordeelt op de grote van het kassucces. Wat heeft dat met zijn individuele prestaties te maken?
In LOTR was hij de actieheld van het kliekje, geen "dramatisch" figuur, hierbij stond hij volledig in de schaduw van Mortensen. Hij acteerde daarom niet slecht, maar ik kan er in die films wel 10 noemen die beter waren. In POTC wordt hij gewoon weggespeeld door Depp en Rush. En ook in Troy acteert hij zichzelf naar de achtergrond zodat de focus verschuift naar Pitt en Bana.quote:Op donderdag 21 april 2005 09:36 schreef superbezo het volgende:
Even kijkend naar zijn lijstje: 3x LOTR (mega grote hit), Calcium Kid (tegenvaller), Pirates of the Caribean (grote hit), Troy (redelijk grote hit), en dan nu Kingdom of Heaven. Valt u ook iets op?
Laten we dan ophouden over zijn acteerprestaties.
laten we het hopenquote:Op maandag 18 april 2005 19:34 schreef Devano het volgende:
Nieuwe trailer
Ziet er toch wel veelbelovend uit. Lijkt me geen tweede Troy, noch een tweede Gladiator.
Crowe mag dan een oscar hebben ontvangen voor Gladiator, ik vond hem nog niet eens zo geweldig eigenlijk (een Spanjaard met een Aussie/Kiwi accent??). Joaquin Phoenix was een stuk overtuigender naar mijn mening.quote:Op woensdag 27 april 2005 22:56 schreef Kabouter_Krulleput het volgende:
Ja, Russell Crowe, Joaquin Phoenix en Richard Harris zijn belabberde acteurs...![]()
Vergeet een tweede Alexander niet en Hannibal met Vin Dieselquote:Op zaterdag 30 april 2005 21:40 schreef Asskicker14 het volgende:
Is het een hype tegenwoordig om epos-films uit te brengen?
We hebben Gladiator, Troy, Alexander al gehad.
En nu komt Kingdom of Heaven en War of the Worlds.
Van mij hoeft het allemaal niet.
Geflopt qua invloed op de toekomst? Nee, het beoogde doel is niet echt gehaald, maar ik denk dat je wel kunt stellen dat het invloed heeft gehad op de toekomst. Ik las trouwens, in de Veronicagids geloof ik, dat de christenen voorgesteld werden als barbaren en de moslims als eervolle heren te paard.quote:Op zaterdag 30 april 2005 20:54 schreef Steeven het volgende:
Ik heb zo'n gevoel dat de film de Kruistochten als uitermate succesvol neerzet, terwijl ze qua verloren levens en invloed op de toekomst geheel geflopt zijn.
[ges]quote:Op zaterdag 30 april 2005 21:45 schreef Monidique het volgende:
[..]
Geflopt qua invloed op de toekomst? Nee, het beoogde doel is niet echt gehaald, maar ik denk dat je wel kunt stellen dat het invloed heeft gehad op de toekomst. Ik las trouwens, in de Veronicagids geloof ik, dat de christenen voorgesteld werden als barbaren en de moslims als eervolle heren te paard.
Wat is onzin?quote:Op zaterdag 30 april 2005 22:54 schreef Joppe het volgende:
Wat een onzin.
Sinds wanneer zijn feiten onzin?quote:Op maandag 2 mei 2005 18:17 schreef Joppe het volgende:
[..]
Dat verhaal dat je inmiddels gedeeltelijk hebt aangepast.
Ik heb de film al gezien en ik moet zeggen dat ik onder de indruk was. Een 8 is in mijn ogen terecht.quote:Op maandag 2 mei 2005 18:30 schreef RijstNatie het volgende:
wat maakt het allemaal nogo uit.
IMDB score is een 8 Iedereen moet gewoon zo snel mogelijk deze film zien, incl ikzelf
Dan zal het waarschijnlijk wel een leuke film zijn.quote:Op zaterdag 30 april 2005 10:06 schreef Timo20 het volgende:
Gisteren hadden ze t bij Newsnigt Review op de BBC 1 over de film en ze waren er met z`n allen niet erg positief (understatement) over. Maar 1 van de 4 vier aanwezige critici vond de film goed te pruimen, en die kreeg dan ook de wind van voren.
Nu ben ik natuurlijk nog benieuwder geworden
Vin Diesel zat ook in Saving private Ryan, geen onaardige film toch...quote:Op zaterdag 30 april 2005 21:42 schreef Steeven het volgende:
Vergeet een tweede Alexander niet en Hannibal met Vin Diesel.
Ik ook. Heeft iemand hier de film al gezien? (sneakpreview?)quote:Op dinsdag 3 mei 2005 21:38 schreef MrBadGuy het volgende:
Ik ga waarschijnlijk donderdag naar deze film![]()
FOK! is maandag naar Kingdom of Heaven geweest, de review zal snel online komen. Tevens zal ik vanmiddag in dit topic Kingdom of Heaven Preview and more! andere delen van de film neerzetten.quote:Op woensdag 4 mei 2005 00:09 schreef Sharkdoggie het volgende:
[..]
Ik ook. Heeft iemand hier de film al gezien? (sneakpreview?)
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |