Ik heb je post nog eens gelezen. Maar hoe zo mogen wij geen tegenstrijdigheden in die zogenaamde goddelijke boeken ontdekken en concluderen "zie je wel? het klopt niet". Het feit dat wij het als goedgelovigen moeten doen met "profeten" die hun goddelijke boodschappen middels visioenen moeten ontvangen terwijl volgens die verhaaltjes van die zelfde "profeten" God ook rechtstreeks tot de mensen kan spreken (zoals tegen Adam, Kain, Abel, Noach en Mozes) lijkt mij toch ook zo'n tegenstrijdigheid waarmee we de geloofwaardigheid van die "visioenen"/"profeten" in twijfel kunnen trekken.quote:Op donderdag 30 december 2004 22:14 schreef iteejer het volgende:
Je kunt die oude geschriften imo niet lezen en analyseren als een 21e eeuwse detectiveroman, dus het op zoek gaan naar tegenstrijdigheden en dan kinderlijk blij uit gaan kraaien 'zie je wel! het klopt niet!' is volslagen zinloos.
Ken jij niet het verschil tussen een verhaal/film en een zich waarheidsclaimende relilgie ?quote:Op donderdag 30 december 2004 22:27 schreef gr8w8 het volgende:
Ben benieuwd hoe men reageerde bij het lezen van LOTR of het kijken van de filmversie ervan.
"De Hobbit Frodo pakte de magische ring"
Hobbits bestaan niet! En "magische" ringen al helemaal niet! Onzin! Rommel! Bagger!
imo zal Jezus zelf zeker nooit terug komen als ook de topics over zijn terug komst worden geslotenquote:Op donderdag 30 december 2004 22:24 schreef Alicey het volgende:
imo = In My Opinion = Naar mijn mening.
Of juist wel, want bij zijn terugkeer was hij geloof ik een stuk minder aardig dan hij toen was.quote:Op donderdag 30 december 2004 22:36 schreef Akkersloot het volgende:
[..]
imo zal Jezus zelf zeker nooit terug komen als ook de topics over zijn terug komst worden gesloten![]()
Maar wat wil je daarmee in feedback?quote:Op vrijdag 31 december 2004 20:48 schreef DooieVossenBijtenNiet het volgende:
Jezus?! k Weet nie, volgens mij zitten een paar gasten ergens zichzelf kapot te lachen dat de hele mensheid is ingetrapt, in de zelf verzonnen (strategisch - technisch gezien een sterke zet) reliegie en de verdere menselijke cultuurgebonden aanvulling erop, christendom en islam....
da's religie, steun en toeverlaat als je het moeilijk hebt. dan ben je vatbaar anders is het onzin.
Praat anders gewoon niet tegen mequote:Op vrijdag 31 december 2004 20:49 schreef Alicey het volgende:
[..]
Maar wat wil je daarmee in feedback?
Oh, dood zullen we vast niet gaan..quote:Op vrijdag 31 december 2004 21:13 schreef DooieVossenBijtenNiet het volgende:
ja, nu kan t nog, strax nie meer hoor. en in een nieuwjaarsrelletje heb ik geen zin
Opgelost.quote:Op zondag 2 januari 2005 14:00 schreef FuifDuif het volgende:
In mijn topic-titel van mijn topic
Het Katholicisme herrezen
staat aan het einde door een fout "www.haar". Kan dat door een mod even worden verwijderd?
Bij voorbaat veel dank!
Zonder je aan te willen vallen : Ik heb toch het idee dat je zelf een van de weinigen bent die zichzelf blijft herhalen in het topic, en argumenten die gegeven zijn negeert...quote:Op zaterdag 8 januari 2005 06:34 schreef Aegir het volgende:
he alicey
zou je het topic Evolutie of Intelligent Design? kunnen sluiten
want het is tafeltennisen geworden zonder nieuwe info
en ik dacht sluiten we even
maar ja dan moet je een mod zijn![]()
had geen idee
dank je![]()
ps als je het open laat ben ik op een ziekelijke manier toch verplicht het
te blijven lezen![]()
Omdat het geen discussiewaarde heeft. Zie verder ook de sluitpost.quote:Op zaterdag 8 januari 2005 12:26 schreef Meki het volgende:
Waarom dicht Alicey
oow jahquote:Op zaterdag 8 januari 2005 12:29 schreef Alicey het volgende:
[..]
Omdat het geen discussiewaarde heeft. Zie verder ook de sluitpost.
Het is hier een discussieforum. Van belang is dus dat iets discussiewaardig is. Als je alleen iets wilt melden, kun je dat beter op een weblog doen.quote:Op zaterdag 8 januari 2005 12:32 schreef Meki het volgende:
[..]
oow jah
Niemand wist wat er in de Talmoed staat
en ik wou het ff melden dat wij beesten zijn dus ik vind het onterecht dat het dicht is![]()
Even beter mijn sig lezen. Er staat dat ik morgen misschien aardig ga zijn.quote:Op zaterdag 8 januari 2005 12:36 schreef Meki het volgende:
er staat dat je op je sig dat je aardig bent maar je bent streng
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |