Ik zal het even wijzigen zodra ik een e-mail adres op Fok! heb toegekregen.quote:Op donderdag 13 januari 2005 11:12 schreef livEliveD het volgende:
Kan iemand deze updaten met de gegevens van Haushofer zodat ik hem via andere wegen kan eehhh lastigvallen :’) FAQ Wetenschap, Filosofie en Levensbeschouwing (2004-12-18)
access deniedquote:Op woensdag 12 januari 2005 15:01 schreef ATuin-hek het volgende:
voor de aop mensen in #wfl:
reggen
/msg chanserv invite #wfl <nick>
mocht het weer gebeuren
Ik overleg even met BE.quote:Op donderdag 13 januari 2005 15:25 schreef livEliveD het volgende:
snelheid van tijd..
Hij staat weer in WFL
Het hangt er een beetje van af wat je er mee wilt bereiken. Zoals het nu klinkt zou het in WFL passen.quote:Op donderdag 13 januari 2005 15:53 schreef Karboenkeltje het volgende:
Merci Alicey. Stel, hè... ik wil een topic over "de morele en ethische benadering van onderzoeksfinanciën" openen, is dat WFL of GC?
Als die nou eens een keer ging lezen.quote:Mooi slot, Haushofer.Meteen de Vrijemening aanpakken.
1) 'deze topic' kan wél.quote:Op donderdag 13 januari 2005 22:06 schreef Shark.Bait het volgende:
Hoi. In WFL Aanvullende FAQ's staan een paar foutjes...
"In deze topic zul je FAQ's vinden die je kunnen helpen om eenvoudige vragen te beantwoorden. Ook kun je hier over bepaalde zaken achtergrondinformatie vinden voor verdieping."
deze moet dit zijn.
FAQ's is niet helemaal correct FAQs is meervoud, meer dan 1 FAQ. Maar FAQ betekent "Frequently Asked Questions" terwijl ik denk dat jij "Facts" bedoelt en dus het mooie Nederlandse woord "feiten" daarvoor kan gebruiken
kun moet waarschijnlijk kan zijn. kun .. vinden ten opzichte van kan .. vinden, om nog maar te zwijgen over het niet-nadrukkelijke subjectsvorm je ipv het nadrukkelijke voornaamwoord jij ... maar dat hangt af van jou persoonlijke smaak denk ik
dank u
deze => Is gewoon goed Nederlands.quote:Op donderdag 13 januari 2005 22:06 schreef Shark.Bait het volgende:
Hoi. In WFL Aanvullende FAQ's staan een paar foutjes...
"In deze topic zul je FAQ's vinden die je kunnen helpen om eenvoudige vragen te beantwoorden. Ook kun je hier over bepaalde zaken achtergrondinformatie vinden voor verdieping."
En ik placht geen FAQ te schrijven. Ik probeer mee te helpen aan een zo perfect mogelijke FAQ. Dat mijn posts spelfouten bevatten is niet zo essentieel. een FAQ is veel belangrijker als stuk tekst dat representatief is voor een (sub)forumquote:Op donderdag 13 januari 2005 22:28 schreef Bupatih het volgende:
5) P.S. Het is jouw persoonlijke smaak in plaats van 'jou...![]()
Maar goed. Ik ben geen mod.
Van taalpuristen wordt echter wel verwacht dat zij het goede voorbeeld geven.quote:Op donderdag 13 januari 2005 23:00 schreef Shark.Bait het volgende:
[..]
En ik placht geen FAQ te schrijven. Ik probeer mee te helpen aan een zo perfect mogelijke FAQ. Dat mijn posts spelfouten bevatten is niet zo essentieel. een FAQ is veel belangrijker als stuk tekst dat representatief is voor een (sub)forum
Ik laat wel eens steekjes vallen, ik ben zelf nog niet puur, ik weet mijn zwakke puntenquote:Op donderdag 13 januari 2005 23:04 schreef Alicey het volgende:
Van taalpuristen wordt echter wel verwacht dat zij het goede voorbeeld geven.
Zover juist.quote:Op donderdag 13 januari 2005 23:15 schreef Shark.Bait het volgende:
Schrijfwijzer, vierde editie, pagina 221:
het-woorden -->onzijdig --> aanwijzend: dit of dat
de-woorden ---->mannelijk-->aanwijzend: deze
de-woorden ---->vrouwelijk-->aanwijzend: deze
En hier ga je de mist in. De topic en het topic kunnen allebei. Er zijn zelfs weinig Nederlandse taalkundige bronnen die voor Het topic pleiten.quote:Het topic; topic is een onzijdig woord en daarom is dit juist, en deze niet.
In het geval van 'topic' lijken het voornamelijk Nederlanders te zijn die er last mee hebben.quote:Tenzij je de topic zegt, dan is het idd deze. Buitenlanders hebben vaak last van 'dit' en 'deze' aanwijzende voornaamwoorden door elkaar te halen. Dit is mij altijd opgevallen.
quote:Op donderdag 13 januari 2005 23:17 schreef Shark.Bait het volgende:
[..]
Ik laat wel eens steekjes vallen, ik ben zelf nog niet puur, ik weet mijn zwakke punten
Heeeeeel soms laat ik ze express vallen, dat geeft anderen weer kans om hun posts op te krikken
quote:Op donderdag 13 januari 2005 22:06 schreef Shark.Bait het volgende:
"Ook kun je hier over bepaalde zaken achtergrondinformatie vinden voor verdieping."
kun moet waarschijnlijk kan zijn. kun .. vinden ten opzichte van kan .. vinden, om nog maar te zwijgen over het niet-nadrukkelijke subjectsvorm je ipv het nadrukkelijke voornaamwoord jij ... maar dat hangt af van jou persoonlijke smaak denk ik
'Jij kan' kan ook, maar is meer spreektaal. Overigens is het werkwoord 'kunnen' en wordt de stam daarvan afgeleid, dus is het, taalkundig, gewoon 'kun'.quote:Op vrijdag 14 januari 2005 08:58 schreef Maethor het volgende:
[..]Zo erg is het dus al... Het is 'ik kan / kan ik' en 'jij kunt / kun jij'!
Ja... maar volgens de officiele spelling is het gewoon fout.quote:Op vrijdag 14 januari 2005 09:01 schreef Lord_Vetinari het volgende:
'Jij kan' kan ook, maar is meer spreektaal.
Ik vraag me ook af waarom het uberhaupt 'ik kan' moet zijn...quote:Overigens is het werkwoord 'kunnen' en wordt de stam daarvan afgeleid, dus is het, taalkundig, gewoon 'kun'.
heh! bah !quote:Op donderdag 13 januari 2005 23:19 schreef Alicey het volgende:
En hier ga je de mist in. De topic en het topic kunnen allebei. Er zijn zelfs weinig Nederlandse taalkundige bronnen die voor Het topic pleiten.
quote:In het geval van 'topic' lijken het voornamelijk Nederlanders te zijn die er last mee hebben.
Ach, het is ook 'ik verhuis' en niet 'ik verhuiz', dus er zijn heus wel meer uitzonderingen. Zo is het ook niet 'hij wilT', terwijl dat volgens de regels wel zou moeten...quote:Op vrijdag 14 januari 2005 09:05 schreef Maethor het volgende:
[..]
Ja... maar volgens de officiele spelling is het gewoon fout.
[..]
Ik vraag me ook af waarom het uberhaupt 'ik kan' moet zijn...
Ik loop, jij loopt; ik kun, jij kunt...
Ja klopt... het is ook vrij zinloos om taal logisch te willen verklaren. Er is dan ook geen beter argument dan 'dat is zo afgesproken' voor dit soort dingen.quote:Op vrijdag 14 januari 2005 09:37 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ach, het is ook 'ik verhuis' en niet 'ik verhuiz', dus er zijn heus wel meer uitzonderingen. Zo is het ook niet 'hij wilT', terwijl dat volgens de regels wel zou moeten...
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |