abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_24216375
What is eMule?
At dawn of May 13th 2002 a guy called Merkur was dissatisfied with the original eDonkey2000 client and was convinced he could do better. So he did.
He gathered other developers around him, and eMule Project was born. Their aim was to put the client back on track where eDonkey had been famous before,
adding tons of new features and a nice GUI. They couldn't imagine what impact this decision would have...
As of today, eMule is one of the biggest and most reliable peer-to-peer file sharing clients around the world. Thanks to it's open source policy many developers are able to contribute to the project, making the network more efficient with each release.

Vragen, opmerkingen en lofuitingen aan dit geweldige programma kun je hier kwijt.

Het is niet het snelste programma dsus gebruik dit topic niet als uitlaat klep dat het zo traag is.
en GEEN warez in dit topic.

Links
Officiele Emule Site

Vorige deeltjes
[Centraal] Emule
[Centraal] Emule deeltje 2

Deze Openingspost is hier te vinden: http://fia181-83.dsl.hccnet.nl/FOK/emule-OP.txt
  zondag 26 december 2004 @ 13:37:58 #2
59369 8PacK
Alé god, benne ge daar?
pi_24216850
quote:
Het is niet het snelste programma dsus gebruik dit topic niet als uitlaat klep dat het zo traag is.
en GEEN warez in dit topic.
Het is wel niet het snelste programma maar naarmate je het meer gebruikt gaan de downloads wel zeker sneller. En als je de upload hoger zet heb na verloop van tijd ook een betere downloadsnelheid. Ookal is t niet zo snel als de meeste andere programma's het aanbod is wel het grootst.
Dusse hij zegt zo van je hiehohahondekots....
pi_24217217
tvp.
sig verwijderd door FA
  zondag 26 december 2004 @ 14:09:30 #4
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_24217338
ben ik nou een noob dat ik de site van emule bagger vind
Klonk is alleen Klonk als er Klonk op staat
  zondag 26 december 2004 @ 14:36:50 #5
4180 Hare
Come fly with me!
pi_24217727
quote:
Op zondag 26 december 2004 13:59 schreef Ambrosius het volgende:
tvp.
Amen
The Choices we make, not the chances we take, determine our destiny.
  zondag 26 december 2004 @ 14:39:10 #6
4180 Hare
Come fly with me!
pi_24217765
quote:
Op zondag 26 december 2004 14:36 schreef Hare het volgende:

[..]
Amen

En om hem toch maar even functioneel te houden:
quote:
als je iets wilt downloaden gaat emule op zoek naar bronnen, alstie die gevonden heeft kom je op die bron in een wachtrij te staan of als je mazzel heb kan je gelijk downloaden. Op een gegeven moment kom je aan de buurt om te downloaden van een bron, maar zodra je afsluit verdwijnt je plek en moet je de volgende x weer gewoon achteraan aansluiten in de wachtrij op die bron. Hierdoor werkt het emule het best als het lange tijd aanstaat, dan sta je namelijk niet steeds achteraan een wachtrij.
En hoe meer credits je hebt hoe sneller je omhoog schiet in de wachtlijst. Dat is gewoon het hele principe van eMule
pi_24217798
quote:
Op zondag 26 december 2004 14:09 schreef Klonk het volgende:
ben ik nou een noob dat ik de site van emule bagger vind
de site van emule is nu idd bagger, als ik engels selecteer dan krijg ik de help pagina in het frans voor me..
doe ik een refesh (zelfde url) dan krijg ik in het deens ofzo de download pagina, nog een F5 dan krijg ik in het engels weer een andere pagina hij deed het goed...
  zondag 26 december 2004 @ 14:59:57 #8
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_24218036
psies waar ik ook last van had, maar goed uiteindelijk progje te pakken gekregen.
Klonk is alleen Klonk als er Klonk op staat
  zondag 26 december 2004 @ 21:26:06 #9
34721 BrauN
U HAV EIGHTS LOLZ!!!11!!
pi_24223540
Wat hebben jullie ingesteld bij 'Max sources, hard limit' en 'Max connections'?

Ik heb 't idee dat mijn router steeds vol loopt door een overmaat aan eMule connections, maar die connections heb ik nu slechts op 200 staan en het probleem blijft zich voordoen.

Iemand?
pi_24223620
quote:
Op zondag 26 december 2004 21:26 schreef BrauN het volgende:
Wat hebben jullie ingesteld bij 'Max sources, hard limit' en 'Max connections'?

Ik heb 't idee dat mijn router steeds vol loopt door een overmaat aan eMule connections, maar die connections heb ik nu slechts op 200 staan en het probleem blijft zich voordoen.

Iemand?
dit is een bekend probleem bij routers idd
programma's als emule, bittorrent maken zoveel connecties aan dat de router verzadigd raakt en crasht.
heb excat hetzelfde gehad met een linksys router.. nooit kunnen oplossen, heb uiteindelijk mijn speedtouch home gehacked naar een pro en die kon/kan het vlekkeloos aan...
mijn instellingen:
quote:
Connection limits:
Max sources/file: 300
Max. connections: 2000
Max. new connections / 5 secs.: 900
en je zou speedtest aan moeten houden overigens omtrend hoeveelheid connecties die hij kan maken..
bij mij is dat ~600 als ik me niet vergis
  dinsdag 28 december 2004 @ 22:44:26 #11
34721 BrauN
U HAV EIGHTS LOLZ!!!11!!
pi_24264970
Ik neem aan dat de meesten hier gebruik maken van de Razorback 2 server (is immers de grootste...), maar ik vroeg me af... krijgen jullie ook altijd zoveel Franse/Italiaanse resultaten als je zoekt op films. Ik krijg echt heel vaak van een film zoekresultaten terug in allerlei versies waarvan een groot deel iTA of 'French' o.i.d. in de filename heeft staan.

Soms zegt dat niks, maar ik heb al vaak gehad dat ik een of andere kut nagesynchroniseerde film had binnengekregen.
  dinsdag 28 december 2004 @ 23:39:00 #12
4180 Hare
Come fly with me!
pi_24266266
quote:
Op dinsdag 28 december 2004 22:44 schreef BrauN het volgende:
Ik neem aan dat de meesten hier gebruik maken van de Razorback 2 server (is immers de grootste...),
Maakt geen ene reet uit van welke server je gebruik maakt, al die server staan weer met elkaar in verbinding. Het zou alleen uitmaken als je op de server zoekt in plaats van Global, maar ik neem aan dat niemand zo zoekt.

Verder is het nog zo dat er meer en meer via het Kademlia netwerk wordt gewerkt, waarbij er dus helemaal geen servers meer zijn.
pi_24266843
quote:
Op dinsdag 28 december 2004 23:39 schreef Hare het volgende:

[..]

Maakt geen ene reet uit van welke server je gebruik maakt, al die server staan weer met elkaar in verbinding. Het zou alleen uitmaken als je op de server zoekt in plaats van Global, maar ik neem aan dat niemand zo zoekt.

Verder is het nog zo dat er meer en meer via het Kademlia netwerk wordt gewerkt, waarbij er dus helemaal geen servers meer zijn.
ik weet niet wat de default uinstellingen zijn maar volgens mij is dat server...
dat doe ik dan ook
mede omdat ik in global niks goed kan vinden...
  donderdag 13 januari 2005 @ 18:25:01 #14
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_24549823
Vraagje: ik heb de laatste tijd het probleem dat bepaalde files na alle data binnen te hebben in plaats van completed 'erroneous' zijn door 'insufficient diskspace'.

Behoorlijk irritant, vooral omdat er genoeg ruimte is .

Ik heb wel eens gehoord dat die diskspace-melding nergens op slaat en dat de file gewoon corrupt is. Maar ik heb wel alle 700 + mb gedownload en nu pas, bij het completen, wordt het aangegeven en ik vind het nogal zonde alles weg te halen als het ergens anders aan ligt.

Ik vind het alleen zo toevallig dat ik het nooit heb gehad en nu een paar keer achter elkaar .
Oplossing anyone?
When it comes to being Plug 1, it's just me, myself and I
pi_24561918
Als ik iets zoek is het resultaat vaak precies 300 of minder. In ieder geval nooit meer. Kan je instellen dat ie meer resultaten geeft?
Spoilers!
pi_24563830
waarschijnlijk een domme vraag maar wat is het verschil met Edonkey?
Houd van een lijntje.
pi_24571210
quote:
Op vrijdag 14 januari 2005 12:50 schreef Lucky_Strike het volgende:
Als ik iets zoek is het resultaat vaak precies 300 of minder. In ieder geval nooit meer. Kan je instellen dat ie meer resultaten geeft?
wil ik ook weten, volgens mij is het namelijk niet mogelijk...
pi_24571259
quote:
Op donderdag 13 januari 2005 18:25 schreef Posdnous het volgende:
Vraagje: ik heb de laatste tijd het probleem dat bepaalde files na alle data binnen te hebben in plaats van completed 'erroneous' zijn door 'insufficient diskspace'.

Behoorlijk irritant, vooral omdat er genoeg ruimte is .

Ik heb wel eens gehoord dat die diskspace-melding nergens op slaat en dat de file gewoon corrupt is. Maar ik heb wel alle 700 + mb gedownload en nu pas, bij het completen, wordt het aangegeven en ik vind het nogal zonde alles weg te halen als het ergens anders aan ligt.

Ik vind het alleen zo toevallig dat ik het nooit heb gehad en nu een paar keer achter elkaar .
Oplossing anyone?
weet je zeker dat er op je destination drive (die anders kan zijn als je temp drive) genoeg ruimte is..
kijk anders in emule even bij voorkeuren -> directory's (de 6de van boven)
en kijk of daar alles klopt..
  vrijdag 14 januari 2005 @ 23:00:29 #19
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_24571701
quote:
Op vrijdag 14 januari 2005 22:38 schreef mschol het volgende:

[..]

weet je zeker dat er op je destination drive (die anders kan zijn als je temp drive) genoeg ruimte is..
kijk anders in emule even bij voorkeuren -> directory's (de 6de van boven)
en kijk of daar alles klopt..
Ja, alles klopt.

Ik heb de file gewoon laten staan (onafgemaakt dus) en ben verder gegaan met andere downloads van ongeveer dezelfde grootte en die pakt ie wel allemaal.

Gewoon een corrupt file dus . Toevallig meedere achter elkaar gehad, ik zal ze wel uit dezelfde groep hebben gehaald of zo.
pi_24571798
quote:
Op vrijdag 14 januari 2005 23:00 schreef Posdnous het volgende:

[..]

Ja, alles klopt.

Ik heb de file gewoon laten staan (onafgemaakt dus) en ben verder gegaan met andere downloads van ongeveer dezelfde grootte en die pakt ie wel allemaal.

Gewoon een corrupt file dus . Toevallig meedere achter elkaar gehad, ik zal ze wel uit dezelfde groep hebben gehaald of zo.
als de grootte etc lijkt te kloppen dan kan je ook proberen het bestand te hernoemen naar de desbetreffende naam en dan in mediaplayer classic te openen.
  vrijdag 14 januari 2005 @ 23:10:23 #21
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_24571890
quote:
Op vrijdag 14 januari 2005 23:05 schreef mschol het volgende:

[..]

als de grootte etc lijkt te kloppen dan kan je ook proberen het bestand te hernoemen naar de desbetreffende naam en dan in mediaplayer classic te openen.
Meen je dat? maar het is nu nog maar een 004.part-achtig bestand...
pi_24572617
quote:
Op vrijdag 14 januari 2005 23:10 schreef Posdnous het volgende:

[..]

Meen je dat? maar het is nu nog maar een 004.part-achtig bestand...
kan kloppen, ik had gegevens moment een bestand dat 10MB miste ofzo en geen sources had..
en ik wilde kijken of ik echt moest gaan wachten op die laatse 10MB dus heb ik even het part bestand geopend met media player classic en zowaar deed hij het
pi_24640240
quote:
Op vrijdag 14 januari 2005 23:00 schreef Posdnous het volgende:

[..]

Ja, alles klopt.

Ik heb nu hetzelfde. Een file van 6 Mb pakt ie niet vanwege insufficient diskspace. Heb nog 3.3 Gb over....Ik denk dat ie inderdaad corrupt is ja. Bij mij was het een crack, dus het zou goed kunnen dat er iets mis mee was.
Het kan geeneens aan de diskspace liggen, want Emule reserveert de diskspace voor het hele bestand asl ie begint met downloaden volgens mij. Dan zou hij dus van te voren iets aan moeten geven. Niet als het bestand compleet is.
Spoilers!
pi_24777068
Ik heb eMule want iedereen neukt altijd rond dat dat beter is dan KazaaLite, wat ik ook nog steeds heb. ( )
Nou, gisteren wilde ik eens iets van MetallicA downloaden dus ik zoeken (ik deed 't met eMule) enzo weet je wel allemaal dingen aanklikken en ie heeft er maar één gedownload!
Daarna zette ik KazaaLite aan, wat denk je? Binnen tien minuten heb ik alle 13 mpt'tjes binnen! (70.6mb)

Doe ik iets mis in eMule dat ie daar zo rondneukt? (ik had bij beide programma's alleen dingen aangeklikt met een aantal bronnen)
feest
pi_24777464
Je hebt eMule eerder nog nooit gebruikt? Dan heb je heel weinig credits. Hoe meer je uploadt, hoe meer credits, hoe sneller je downloads gaan.
sig verwijderd door FA
pi_24777552
quote:
Op donderdag 27 januari 2005 12:53 schreef Ambrosius het volgende:
Je hebt eMule eerder nog nooit gebruikt? Dan heb je heel weinig credits. Hoe meer je uploadt, hoe meer credits, hoe sneller je downloads gaan.
Ik heb 'm wel gebruikt voor een paar filmpjes en die share ik ook, meestal zodra ik verbinding heb gemaakt beginnen ze er meteen te downloaden.
feest
pi_24975583
Hebben jullie ook een melding gekregen van eMule dat je versie verouderd is? Ik wel, ik had versie 0.44d. De nieuwe versie zou dan V0.45a zijn. Prima, ik had wat tijd over dus ik wilde wel updaten. Ik klikte op 'ok' bij die melding, en kwam dus op de eMule site. Vanaf daar moest ik doorklikken naar een site waar ik dan de download vandaan kon halen. Er stond een hele lijst, belgie, UK, Japan, etc. Ik klikte op Belgie. Kom ik op een site terecht van een onderzoeksbureau waar helemaal nada over eMule te vinden is. Bij de Ierse site idem dito. Heel vreemd.
Uiteindelijk heb ik gewoon V0.45a getypt in het searchdeel van eMule zelf. Daar heb ik m gedownload. Maar het blijkt gewoon een hele nieuwe eMule versie te zijn. Logisch, maar geen update dus, wat ik in eerste instantie dacht.

Om een lang verhaal kort te maken: kan ik de tempfiles van de oude versie kopieren naar de temp-map van de nieuwe versie? Ik bedoel, gaat ie dan gewoon verder waar hij gebleven is?
En heeft dit nog effect op mijn credits? Vast wel. Hoe zit dat trouwens met die credits? Hoe bouw je die op en waar zie je dat?
Spoilers!
pi_24975901
Je moet alleen het .exe-bestand vervangen. Dan blijven je temp-files en credits gewoon staan.
sig verwijderd door FA
pi_24991282
Je had hier op moeten klikken:
(stond rechts in de lijst met mirrors)

http://prdownloads.sf.net/emule/eMule0.45a--Installer.exe hier kan je het nog eens proberen, of is het al gelukt?

Nadat ik 'm gedownload had, had ik 'm gewoon in dezelfde map geïnstalleerd als waar de vorige versie nog in stond. Dit is dus de goede manier?

Kan je trouwens ook ergens je credits zien?
feest
pi_24991576
quote:
Op dinsdag 8 februari 2005 18:39 schreef Big_Boss_Man het volgende:
Dit is dus de goede manier?

Kan je trouwens ook ergens je credits zien?
Alleen het .exe-bestand vervang is idd de goede manier. Dan blijft alles behouden.

Je eigen credits kun je niet zien.
sig verwijderd door FA
pi_25192095
Dus nu is er versie 0.45b en ik moet dus de zip downloaden en alleen het executable bestand vervangen? Waar dienen alle andere bestanden in het zip-bestand dan voor?
feest
pi_25192203
Het is inderdaad gelukt dmv het .exe bestand te vervangen. Wel balen dat er na een hoop gedoe weer een nieuwe versie is, die moet maar even wachten hoor.

Je kunt je credits niet zien omdat je ze dan ook niet kunt beinvloeden. Op een gegeven moment kwamen er kazaa-versies waarmee bijvoorbeeld iedereen 'master' werd. Dat willen ze voorkomen bij eMule. En gelijk hebben ze.
Spoilers!
  maandag 21 februari 2005 @ 12:02:48 #33
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_25192211
Ik heb nog steeds versie 0.30 .

Doet het nog altijd prima, wat zou een goede reden kunnen zijn om een nieuwere te nemen?
pi_25192329
quote:
Op maandag 21 februari 2005 12:02 schreef Lucky_Strike het volgende:
Het is inderdaad gelukt dmv het .exe bestand te vervangen. Wel balen dat er na een hoop gedoe weer een nieuwe versie is, die moet maar even wachten hoor.

Je kunt je credits niet zien omdat je ze dan ook niet kunt beinvloeden. Op een gegeven moment kwamen er kazaa-versies waarmee bijvoorbeeld iedereen 'master' werd. Dat willen ze voorkomen bij eMule. En gelijk hebben ze.
Hoezo een hoop gedoe, als je alleen maar het .exe bestand hoeft te vervangen?
Ik ga het nu meteen doen. EDIT: onee toch niet, dan sta ik overal weer achteraan in de rijd!
feest
pi_25192364
, een hoop gedoe omdat ik eerst niet wist dat ik alleen de .exe moest vervangen. Ik had ineens 2 eMule's draaien enzo
Spoilers!
pi_25249322
Hebben meer mensen vandaag het probleem dat er amper zoekresultaten zijn? Waar ik er normaal 300 krijg, zie ik er nu 6! En dat is bij alles wat ik wil downen, niet 1 iets. Super irritant, want ik had me helemaal verheugd dat ik de tijd had om die lijst weer vol te pompen.

Heeft er iemand enig idee hoe dat filehash werkt? Of valt dat onder het verbod op warez? Zo ja, sorry!

Iemand ook al ontdekt of V0.45b erg veel beter is dan V0.45a?
Spoilers!
pi_25606038
heuy, ik ga ook eens overstappen op EMule

ok great, ik kan em nergens downen, op die orginele site pakt ie em niet echt, dan zegt ie pagina niet gevonden
gevonden

mijn specs zijn nu niet zo super, maar ik heb op zn minst onbeperkt (fair use policy)
Download: 52.7 KByte/sec (=422 kbps) test 2: 53.8 KByte/sec
Upload: 24.5 KByte/sec (=196 kbps) test 2: 24.4 KByte/sec
Connection: 333.0 Conn/min test 2: 653.0 Conn/min
Ping: 49.0 ms test 2: 24.0 ms

Ik deed eerst testen naast het surfen

Nou, straks die poorten dan maar opengooien etc.

[ Bericht 39% gewijzigd door mechatronics op 20-03-2005 11:28:27 ]
-
pi_25607639
fknn great, ik zit direct via mn wanadoo modem (stiekume router) en mn norton staat goed ingesteld, maar hij doet die TCP testen niet.
damnn
-
  woensdag 30 maart 2005 @ 17:03:42 #39
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_25859231
Ik vind emule best wel roeleren, gebruik het al jaren.

Wat mensen die ik ken gebruiken tegenwoordig tevens bearshare, voor kleinere bestanden. Ik krijg bij de naam bearshare eigenlijk al snel enge kazaa-flashbacks.

Is dat bearshare de moeite waard, als aanvulling op emule? Of zit er alerlei rotzooi bij?

Als het heel erg snel is (wat ik hoorde) wil ik wel een spybot-checkje er overheen gooien .
  zondag 10 april 2005 @ 13:34:05 #40
60922 Big_Boss_Man
Subtiel labiel
pi_26120771
Wat is kad eigelijk??

Kan je inloggen op meerdere servers? En waar kan ik dan zien op welke servers ik zit? Bij servers en dan 'my info' staat altijd maar eentje.
feest
pi_26120916
quote:
Op woensdag 30 maart 2005 17:03 schreef Posdnous het volgende:
Ik vind emule best wel roeleren, gebruik het al jaren.

Wat mensen die ik ken gebruiken tegenwoordig tevens bearshare, voor kleinere bestanden. Ik krijg bij de naam bearshare eigenlijk al snel enge kazaa-flashbacks.

Is dat bearshare de moeite waard, als aanvulling op emule? Of zit er alerlei rotzooi bij?

Als het heel erg snel is (wat ik hoorde) wil ik wel een spybot-checkje er overheen gooien .
Ik gebruik ze ook naast elkaar, zeker voor een enkel klein bestand is Emule simpelweg te traag.
Band of Fok!kers Battlefield 2 Clan
84.244.162.88:16567 - Band of Fok!kkers Battlefield 2 Ranked Public Server
  zondag 10 april 2005 @ 15:26:19 #42
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_26123488
Ik gebruik nog steeds 0.30e (wellicht bewust een oudere versie). In combinatie met 2 firewalls en een router om het niet zo lek als een mandje te maken.
Ik heb de nieuwere versies van emule op dit systeem gehad, maar qua response en snelheid rouleert de (wat oudere) gemodde versie nog steeds.

Qua snelheid niet de snelste P2P qua content een heel erg goeie (er is verschrikkelijk veel te vinden).
  zondag 10 april 2005 @ 15:28:19 #43
89730 Drugshond
pi_26123539
quote:
Op donderdag 27 januari 2005 12:36 schreef Big_Boss_Man het volgende:
Ik heb eMule want iedereen neukt altijd rond dat dat beter is dan KazaaLite, wat ik ook nog steeds heb. ( )
Nou, gisteren wilde ik eens iets van MetallicA downloaden dus ik zoeken (ik deed 't met eMule) enzo weet je wel allemaal dingen aanklikken en ie heeft er maar één gedownload!
Daarna zette ik KazaaLite aan, wat denk je? Binnen tien minuten heb ik alle 13 mpt'tjes binnen! (70.6mb)

Doe ik iets mis in eMule dat ie daar zo rondneukt? (ik had bij beide programma's alleen dingen aangeklikt met een aantal bronnen)
Je moeten zoeken naar archives... in plaats van audio bestanden. Dat gaat een stuk vlotter
  zondag 10 april 2005 @ 16:32:43 #44
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_26125014
quote:
Op zondag 10 april 2005 13:34 schreef Big_Boss_Man het volgende:
Wat is kad eigelijk??

Kan je inloggen op meerdere servers? En waar kan ik dan zien op welke servers ik zit? Bij servers en dan 'my info' staat altijd maar eentje.
Ja, dat vraag ik me dus ook af!

Voor wie het vroeg: Bearshare zit wel vol met spyware geloof ik. Dan is Limewire beter heb ik me laten vertellen. Nu weer terug naar eMule
Spoilers!
  dinsdag 12 april 2005 @ 13:43:27 #45
60922 Big_Boss_Man
Subtiel labiel
pi_26169875
quote:
Op zondag 10 april 2005 15:28 schreef Drugshond het volgende:

[..]

Je moeten zoeken naar archives... in plaats van audio bestanden. Dat gaat een stuk vlotter
Zijn dat hele CD's?

Is er trouwens ook ergens een maximum aan downloads? (dat wil ik namelijk niet)

En deze vragen staan nog open:

Wat is kad eigelijk??

feest
pi_26170547
Zijn dat hele CD's?
Als je de goede hebt wel ja (veel bronnen zegt vaak wel dat het de goede is)

Is er trouwens ook ergens een maximum aan downloads? (dat wil ik namelijk niet)
Volgens mij is er geen maximum

Wat is kad eigelijk??
Een ander soort server waarmee je kunt verbinden

Kan je inloggen op meerdere servers?
Kad en een gewone server

En waar kan ik dan zien op welke servers ik zit? Bij servers en dan 'my info' staat altijd maar eentje.
Daar staat idd met welke server(s) je verbonden bent. Dat kan er dus maar één zijn én KAD.
sig verwijderd door FA
pi_26179097
quote:
Op dinsdag 12 april 2005 14:15 schreef Ambrosius het volgende:
Wat is kad eigelijk??
het kad netwerk bevat juist GEEN servers, ze willen alles decentralizeren..
je bent verbonden met een bootstrap, via daar gaan je zoek opdrachten, maar dat is ook gewoon een client...
  woensdag 13 april 2005 @ 13:06:28 #48
60922 Big_Boss_Man
Subtiel labiel
pi_26193558
Danku danku!
feest
  maandag 18 april 2005 @ 00:21:14 #49
118541 SteekSleutel17
Nummer 17 hé!!
pi_26312409
Naast het runnen van een eigen ed2k-site heb ik ook dit drie delen tellende topic eens doorgeworsteld!

Weer een hoop bijgeleerd!
pi_27886355
wat is het voordeel eigenlijk als je iemand als vriendje toevoegd?
pi_27886628
Leuk programma. jammer dat het vaak zo langzaam is
pi_27893647
quote:
Op maandag 13 juni 2005 14:01 schreef mrkanarie het volgende:
wat is het voordeel eigenlijk als je iemand als vriendje toevoegd?
hij/zij mag sneller van jou downloaden (en krijgt dus een speciaal upload slot wanneer hij zij iets van jou vraagt)
pi_27905415
Direct Connect Vs Emule . Is het de moeite waard om over te stappen of beide te gebruiken. Of gewoon bij DC++ houden.
pi_27905952
wie kan mij helpen de juiste poorten van mijn router forwarden voor emule?

pi_28036799
quote:
Op maandag 13 juni 2005 23:28 schreef marckvandijk het volgende:
Direct Connect Vs Emule . Is het de moeite waard om over te stappen of beide te gebruiken. Of gewoon bij DC++ houden.
vraag ik me ook af
pi_28615295
Wat is er de laatste tijd aan de hand? Bij bijna alle porno krijg ik nu een melding in beeld dat WMP eerst een license moet 'acquiren'?
pi_28620111
quote:
Op vrijdag 8 juli 2005 09:46 schreef Disorder het volgende:
Wat is er de laatste tijd aan de hand? Bij bijna alle porno krijg ik nu een melding in beeld dat WMP eerst een license moet 'acquiren'?
das drm, en er worden dus gewoon simpelweg gelicenseerde video's het netwerk op gezet en die mag je niet zonmaar gebruiken...
pi_28620153
quote:
DC++ is vooralhandig als je +100GB aan shit hebt om te sharen.. (dan kom je het merendeel van de hubs binnen en heb je vaak ook leuke releases die je kan downloaden///

emule is handig als je oudere films bijvoorbeeld zoekt...
  donderdag 18 augustus 2005 @ 21:18:36 #59
13921 BdR
nu ook in ultra-lowres!
pi_29763528
*schop*

Kan je in eMule ook op een precieze omschrijving zoeken? Als ik zoek op "the man show" dan krijg ik
bijvoorbeeld "Marilyn Manson" en "The Truman Show" etc. Bij de eMule-help staat niets..
tv not rot brain..
Life is something to do when you can't get to sleep..
The snoozebar.. cause there's nothing like starting the day with a little procrastination
  vrijdag 19 augustus 2005 @ 00:30:09 #60
20960 Zanza
Keen, defender of Earth
pi_29770166
quote:
Op vrijdag 8 juli 2005 09:46 schreef Disorder het volgende:
Ja ik zag het ook, allemaal franse zooi en rare bestandsgroottes ook. Volgensmij worden al die servers volgespamd door dubieuze bedrijven, voor die licence zal je ongetwijfeld eerst moeten dokken...
Vroegah... zucht... dat krijg je dus als iets te populair wordt.
Aap, Noot, eMule
  vrijdag 19 augustus 2005 @ 00:34:10 #61
20960 Zanza
Keen, defender of Earth
pi_29770247
quote:
Op donderdag 18 augustus 2005 21:18 schreef BdR het volgende:
*schop*

Kan je in eMule ook op een precieze omschrijving zoeken? Als ik zoek op "the man show" dan krijg ik
bijvoorbeeld "Marilyn Manson" en "The Truman Show" etc. Bij de eMule-help staat niets..
Probeer eens de grootte in te stellen op <200mb ofzo bij het zoeken, zo filter je de films (600-700mb) er in ieder geval uit.
Aap, Noot, eMule
pi_29853571
OK, ben niet al te handig met eMule (qua versies en zo)... Heb eMule Plus v1.1, en nu zegt het proggie "eDonkey client too old... please update it" ... hoe doe ik dat? Of moet ik een compleet nieuwe versie installeren??

Is het überhaupt essentieel/aan te raden?... of kun je die melding negeren...?
pi_29861927
Huh, eMule Plus? Ken ik niet, maar ik ben ook niet al te handig er mee. Weet iemand het verschil tussen eMule Plus en gewoon eMule? Ik heb v0.45a.
Spoilers!
pi_29879988
quote:
Op dinsdag 12 april 2005 14:15 schreef Ambrosius het volgende:
Wat is kad eigelijk??

Kan je inloggen op meerdere servers?
Kad en een gewone server
Soms connect ie niet op KAD, dan is mijn 'bolletje' half groen en half rood. Mijn zoekuitkomstaantallen zijn dan ook minder. Is er een reden waarom ie niet (altijd) automatisch aanlogt op KAD?

Het zijn dus twee netwerken waarop je zit als je aanlogt, de KAD en die via de server. Is er nog voordeel van een t.o.v. de ander?

[ Bericht 22% gewijzigd door Staps.nl op 23-08-2005 14:27:27 (vraag 3 over queue ranking weet ik nu :)) ]
'Boy, it's like a sauna in here'
pi_29881040
quote:
Als je in private hubs zit met iedereen 100GB+ zou ik bij DC++ blijven
pi_30026644
quote:
Op zondag 21 augustus 2005 22:18 schreef LennyKravitz het volgende:
OK, ben niet al te handig met eMule (qua versies en zo)... Heb eMule Plus v1.1, en nu zegt het proggie "eDonkey client too old... please update it" ... hoe doe ik dat? Of moet ik een compleet nieuwe versie installeren??

Is het überhaupt essentieel/aan te raden?... of kun je die melding negeren...?
Niemand ervaring hiermee?
pi_30055127
quote:
Op zaterdag 27 augustus 2005 13:29 schreef LennyKravitz het volgende:

[..]

pi_30106793
quote:
Op zondag 28 augustus 2005 14:46 schreef LennyKravitz het volgende:

[..]

kickje om strategische tijd dan?
pi_30109353
quote:
Op zaterdag 27 augustus 2005 13:29 schreef LennyKravitz het volgende:

[..]

als ik van emule een melding krijg dat er een neiwue is download ik de nieuwe versie en installeer die over de oude heen...
denk dat dat met emule plus ook wel moet gaan
pi_30110706
OK en wat doe je an de melding dat je een LowID hebt... heb het altijd genegeerd...
Krijg je vast als je veel shared of zo???
pi_30114836
quote:
Op dinsdag 30 augustus 2005 21:47 schreef LennyKravitz het volgende:
OK en wat doe je an de melding dat je een LowID hebt... heb het altijd genegeerd...
Krijg je vast als je veel shared of zo???
dan zijn je poorten die emule gebruikt niet geforward in je router
dit moet om een highID te kunnen krijgen...
pi_30818262
Kan het zo zijn dat downloaden via KAD een stuk langzamer gaat dan server (global)? Ik kan de laatste tijd meer vinden op KAD namelijk, maar er komt amper wat binnen.
Spoilers!
  zaterdag 8 oktober 2005 @ 18:11:56 #73
4180 Hare
Come fly with me!
pi_31287100
Weet iemand of het mogelijk is om messages uit te schakelen?
pi_31287699
quote:
Op zaterdag 8 oktober 2005 18:11 schreef Hare het volgende:
Weet iemand of het mogelijk is om messages uit te schakelen?
je kunt wel bepaalde woorden zoals L33cher en ZamBoR blokkeren bij Opties > Security.
daar kun je ook instellen of je bijv. alleen van vrienden berichten wilt ontvangen.
pi_31288471
Ja, wat is eigenlijk dat ZamBoR?
Spoilers!
  zaterdag 8 oktober 2005 @ 20:37:51 #76
4180 Hare
Come fly with me!
pi_31290907
quote:
Op zaterdag 8 oktober 2005 18:35 schreef mrkanarie het volgende:

[..]

je kunt wel bepaalde woorden zoals L33cher en ZamBoR blokkeren bij Opties > Security.
daar kun je ook instellen of je bijv. alleen van vrienden berichten wilt ontvangen.
Ah, perfect! Dank u!

Werd helemaal gek, idd van die lui die je noemde. Kheb nu alleen aanstaan dat ik berichten van vrienden wil ontvangen en die heb ik gelukkig niet
pi_31782943
Als ik eMule v0.30e naar de taakbalk verklein in XP Pro, loopt eMule na een aantal minuten vast?!
Heeft iemand anders dit ook? XP staat er net pas op na een format.

Oplossing: BIOS update, HTT wordt niet goed ondersteund door alle moederborden en kan zo voor problemen zorgen. Had ook probleem met Firefox

[ Bericht 31% gewijzigd door Marvin op 31-10-2005 14:56:20 ]
Euh....?
  donderdag 15 december 2005 @ 22:25:18 #78
132098 Xebber
Immer Intelligent
pi_33116914
Voor de mensen die altijd de search functie gebruiken:

Oeshare
Realshare
Divxstart
Releases4u
Share4You

Allemaal site's waar de content aangeboden word, en vooraf gecontroleerd is. Je weet altijd dat wat je binnen haalt, altijd van goede kwaliteit is.
Op woensdag 15 juni 2011 01:02 schreef Bluezz het volgende:
Xeb heeft altijd gelijk, Staal
pi_33118708
quote:
Op donderdag 15 december 2005 22:25 schreef Xebber het volgende:

Oeshare
Realshare
Divxstart
Releases4u
Share4You

Allemaal site's waar de content aangeboden word, en vooraf gecontroleerd is. Je weet altijd dat wat je binnen haalt, altijd van goede kwaliteit is.
Ooooo
Dat mag niet vrind
pi_33118947
quote:
Op donderdag 15 december 2005 22:25 schreef Xebber het volgende:

linkjes

ik zou ze maar weg halen, het linken naar copyrighted materiaal is en grijsgebied en daar doet fok niet aan mee...
  zondag 12 februari 2006 @ 16:13:41 #81
20641 portier
Parkeer binnen de vakken!
pi_35002693
Ik wil wat downloaden, maar de status blijft de hele tijd op 'waiting' staan. Ik zie ook geen wachtlijst iets staan (q/r ofzo?). How come?
GEILE VROUWPERSONEN!
Als je je doelen hebt bereikt heb je de lat te laag gelegd.
If a butterfly flaps its wings on one side of the world, the ripple effect could cause a tempest on the other --Chaos theory
pi_35027288
quote:
Op zondag 12 februari 2006 16:13 schreef portier het volgende:
Ik wil wat downloaden, maar de status blijft de hele tijd op 'waiting' staan. Ik zie ook geen wachtlijst iets staan (q/r ofzo?). How come?
Blijkbaar niet genoeg sources aanwezig? Of er is gewoon een dikke wachtrij
Heb je HighID?
  maandag 13 februari 2006 @ 10:20:39 #83
132098 Xebber
Immer Intelligent
pi_35028268
quote:
Op donderdag 15 december 2005 23:17 schreef mschol het volgende:

[..]

ik zou ze maar weg halen, het linken naar copyrighted materiaal is en grijsgebied en daar doet fok niet aan mee...
Check het wetboek d'r maar op na. Alle bovengenoemde sites zijn zo legaal als de pest. Er staat geen enkel mp3 nummer op de servers waar dit op gedraaid word. Daarnaast word d'r alleen gelinkt naar files op het Emule-netwerk. Wat deze site's dus doen is net zo illegaal als wat google doet!

Om me nou eventueel na 2 maanden te gaan bannen gaat denk ik ook wel weer te ver.
  maandag 13 februari 2006 @ 10:22:03 #84
132098 Xebber
Immer Intelligent
pi_35028302
quote:
Op zondag 12 februari 2006 16:13 schreef portier het volgende:
Is de balk van de download blauw? Zo ja... Dan sta je in de wachtlijst van andere mensen. Dubbelklik bij transfers/overdracht eens op een file die je download... Daar zie je bij wie jij allemaal in de wachtlijst staat.
  vrijdag 24 februari 2006 @ 15:55:33 #85
15967 Frollo
You know I am a righteous man
pi_35446201
Uit een ander topic:
quote:
Op vrijdag 24 februari 2006 15:51 schreef Blood_Money het volgende:
Ik zal het maar even melden voor degenen die het misschien niet doorhebben: Even oppassen met edonkey/emule. Er zit een hele stapel fake servers tussen die registreren wat je shared en waar je naar zoekt. (zoals bvb razorback 2.2, 2.3). Als je toch nog gebruik wil maken van dit p2p netwerk, zoek dan even op welke servers wel betrouwbaar zijn, en gebruik een ip-filter.
Ik voel me ontzettend n00bish maar ik heb dus echt geen idee waar ik kan opzoeken welke servers wel betrouwbaar zijn en welke IP's ik in het IP-filter zou moeten zetten. Heeft iemand zin om dit in Jip-en-Janneketaal uit te leggen?
pi_35447049
Hmm, ik ben ook wel beniewd ja. Kan net zo goed zijn dat dit dikke bullshit is, maar toch....
Spoilers!
pi_37802446
Ik heb een probleem met emule. Ik ben verbonden met een server en iedere keer krijg ik na 3 minuten en 30 seconden de melding `Fatale fout bij het maken van een verbinding. De Internet verbinding kan verbroken zijn´. Af en toe is het 3 minuten en 28 seconden o.i.d, maar het is altijd nagenoeg 3 minuten en 30 seconden. Heel typisch! Ik heb bronnen per bestand teruggebracht naar 10 en # verbiningen op 10 ingesteld naar aanleiding van een zoektocht op internet, maar dit helpt ook niet.

Ik hoop dat iemand dit mystery op kan lossen. Ik heb overigens @home met com21-modem, belkin draadloos router en emule versie 0.47
pi_37803376
quote:
Op zaterdag 13 mei 2006 23:31 schreef mart1976 het volgende:
Ik heb een probleem met emule. Ik ben verbonden met een server en iedere keer krijg ik na 3 minuten en 30 seconden de melding `Fatale fout bij het maken van een verbinding. De Internet verbinding kan verbroken zijn´. Af en toe is het 3 minuten en 28 seconden o.i.d, maar het is altijd nagenoeg 3 minuten en 30 seconden. Heel typisch! Ik heb bronnen per bestand teruggebracht naar 10 en # verbiningen op 10 ingesteld naar aanleiding van een zoektocht op internet, maar dit helpt ook niet.

Ik hoop dat iemand dit mystery op kan lossen. Ik heb overigens @home met com21-modem, belkin draadloos router en emule versie 0.47
probeer eens andere servers?
  zondag 14 mei 2006 @ 02:33:49 #89
132098 Xebber
Immer Intelligent
pi_37806521
Heb je een High ID? Veel servers kicken mensen met een Low ID d'r namelijk uit. Als je wel een High ID hebt, zou je kunnen proberen te connecten met DonkeyServer No. 2. Die is nu Razorback offline is een van de betere servers.
pi_37861572
quote:
Op zondag 14 mei 2006 02:33 schreef Xebber het volgende:
Heb je een High ID? Veel servers kicken mensen met een Low ID d'r namelijk uit. Als je wel een High ID hebt, zou je kunnen proberen te connecten met DonkeyServer No. 2. Die is nu Razorback offline is een van de betere servers.
Alvast dank voor de tips, Mschol en Xebber. Ik heb echter een hoog ID en al diverse servers geprobeert, waaronder DonkeyServer No.2. Ik heb versie 0.45b ook al geprobeerd. Tevergeefs. Het blijft heel typisch dat het altijd na ongeveer 3,5 minuten gebeurt, vandaag overigens een paar keer 3 minuten en 15 seconden. Ik hoop dat iemand nog tips heeft.
pi_37869180
quote:
Op maandag 15 mei 2006 22:46 schreef mart1976 het volgende:

[..]
Alvast dank voor de tips, Mschol en Xebber. Ik heb echter een hoog ID en al diverse servers geprobeerd, waaronder DonkeyServer No.2. Ik heb versie 0.45b ook al geprobeerd. Tevergeefs. Het blijft heel typisch dat het altijd na ongeveer 3,5 minuten gebeurt, vandaag overigens een paar keer 3 minuten en 15 seconden. Ik hoop dat iemand nog tips heeft.
Ik heb inmiddels van mijn "probleem" een nieuw topic gemaakt in de hoop nog meer suggesties te krijgen.
  donderdag 17 augustus 2006 @ 09:19:47 #92
31971 KumA
[ Layer 13: Ego ]
pi_40895248
is het mogelijk om een aantal downloads aan te zetten die je graag snel wil hebben maar zodra ze gezamelijk onder een bepaalde snelheid komt er minder belangrijkere bestanden automatisch gaan downloaden, zodat dus me bandbreedte optimaal gebruikt word?
no me digas que me amas, no me digas que me adoras, dime solo que te quedas una vida junto a mi
pi_40900398
Voor zover ik weet is dat niet mogelijk KumA. Je kunt wel je minder belangrijke bestanden pauzeren met de rechtermuisknop in je transfer-scherm.
Spoilers!
  donderdag 17 augustus 2006 @ 14:12:03 #94
15967 Frollo
pi_40903682
quote:
Op donderdag 17 augustus 2006 09:19 schreef KumA het volgende:
is het mogelijk om een aantal downloads aan te zetten die je graag snel wil hebben maar zodra ze gezamelijk onder een bepaalde snelheid komt er minder belangrijkere bestanden automatisch gaan downloaden, zodat dus me bandbreedte optimaal gebruikt word?
Je kunt elke afzonderlijke download een high of low priority geven (met de rechtermuisknop), dus als je je priority's goed instelt, werkt het min of meer zoals jij omschrijft.

En anders inderdaad pauzeren, zoals Lucky_Strike zegt.
  vrijdag 18 augustus 2006 @ 09:53:37 #95
132098 Xebber
Immer Intelligent
pi_40929477
quote:
Op donderdag 17 augustus 2006 09:19 schreef KumA het volgende:
Ik werk al jarenlang met Emule. Weet alle ins en outs, maar wat jij hier neerkrabbelt... Daar kan ik echt totaal geen hout aan vastknopen. Als ik weet wat je bedoelt, kan ik je wellicht helpen.
pi_40934199
quote:
Op vrijdag 18 augustus 2006 09:53 schreef Xebber het volgende:

[..]

Ik werk al jarenlang met Emule. Weet alle ins en outs, maar wat jij hier neerkrabbelt... Daar kan ik echt totaal geen hout aan vastknopen. Als ik weet wat je bedoelt, kan ik je wellicht helpen.
wat hij bedoelt is denk ik het volgende:
stel: je hebt 5 Downloads.
download 1 en 2 wil je zo snel mogelijk af hebben de rest staat op pauze
komen downloads 1 EN 2 onder een bepaalde download snelheid dan moet 3 (en eventueel meer) ook worden aangezet
  vrijdag 18 augustus 2006 @ 17:36:34 #97
132098 Xebber
Immer Intelligent
pi_40942035
Enige wat ik d'r van snap is dat als hij ónder een bepaalde downloadsnelheid komt, hij een derde download aan moet zetten om download 1 en 2 weer op een hogere snelheid te krijgen?

Zo ja: Dit is onzin. Emule is gebasseerd op filesharing, en er wordt van elkaar gedownload, niet van een server o.i.d.. Als je een bestand snel binnen wilt hebben, zal je zo en zo nog steeds geduld moeten hebben. Wat wel vaak voorkomt, is dat als je een bekend mp3-tje download, en die bijna op zijn eind is, de download op een gegeven moment in elkaar stort.

Dit is simpel te verklaren. Een bestand bestaat uit chunks, van 9,58 mb per chunk, en als je tegelijkertijd bezig bent met meerdere chunks van meerdere bronnen, en een van de chunks is compleet, dan moet je wachten totdat die andere chunk klaar is. Deze laatste chunk kan namelijk een hele langzame download hebben. Een andere bron kan niet zomaar een chunk overnemen of bijspringen. Er word altijd van 1 bron 1 chunk gedownload.

Een van de oplossingen die je kan doen is het bestand op stop zetten (rechtermuisknop op de file -> stop) en na 5 seconden ongeveer weer verder laten gaan (rechtermuisknop op de file -> ga verder). De balk zal dan wel weer rood worden, omdat je de bronnen laat vallen. Bij een bekende file zal die vrij snel weer donkerblauw zijn, en als je mazzel hebt (in 95% van de gevallen) krijg je die ene chunk nu van iemand die zijn upload hoger heeft staan, en jij dus sneller kan downloaden.

Ik heb er echt nog nooit van gehoord dat je een derde download van pauze/stop moet halen, om een eerder bestand sneller te laten lopen. Andersom wel, want het kan zijn dat er iemand bij je bronnen is die dezelfde files download van jou. Als je een bestand op stop zet, gaat die bron bij jou op zoek of er nog iets anders naar jou te uploaden is.

En zoals hierboven al gezegd is: Als je een bestand snel binnen wilt hebben, kan je die prioriteit op high zetten. Bronnen zullen zich dan als eerste aansluiten bij die file die jij op high hebt staan. Maar zoals ik ook al zei... Dat is de theorie. Die feature werkt echt maar half.
  zaterdag 2 september 2006 @ 12:23:24 #98
31971 KumA
pi_41419921
uhmm... wat is Kadmelia?
no me digas que me amas, no me digas que me adoras, dime solo que te quedas una vida junto a mi
pi_41423892
Kad is een ander soort server-achtig iets wat ingebouwd zit in eMule. Ik zal het vast niet in de juiste termen omschreven hebben trouwens.

Ik gebruik het zeer regelmatig. Als ik een zoekopdracht intyp laat ik m searchen op Global (servers) en op Kad. Het komt regelmatig voor dat ik daar dan meer dingen vind of dat daar meer users zijn met het bestand dat ik zoek. Mijn ervaring is wel dat kad wat langzamer download.
Spoilers!
  zaterdag 2 september 2006 @ 20:41:53 #100
132098 Xebber
Immer Intelligent
pi_41432678
Gewoon connecten met DonkeyServer No. 1 of 2, en Kademlia altijd aan staan, dan heb je altijd het meeste en beste resultaat
  zaterdag 2 september 2006 @ 22:33:01 #101
31971 KumA
pi_41436594
hoe zet je t aan dan??
pi_41436844
Zijn de donkeyservers bij jullie ook verdwenen
  zaterdag 2 september 2006 @ 22:59:07 #103
132098 Xebber
Immer Intelligent
pi_41437580
quote:
Op zaterdag 2 september 2006 22:33 schreef KumA het volgende:
hoe zet je t aan dan??
Gewoon op verbinden drukken
  zaterdag 2 september 2006 @ 22:59:49 #104
132098 Xebber
Immer Intelligent
pi_41437608
quote:
Op zaterdag 2 september 2006 22:39 schreef 2Drix het volgende:
Zijn de donkeyservers bij jullie ook verdwenen
Nee hoor, ze zijn d'r nog alle 6
pi_41437891
Hoe kan ik ze dan weer terug krijgen in me lijst? rechtsonder is gewoon groen
  zaterdag 2 september 2006 @ 23:12:03 #106
132098 Xebber
Immer Intelligent
pi_41438073
quote:
Op zaterdag 2 september 2006 23:07 schreef 2Drix het volgende:
Hoe kan ik ze dan weer terug krijgen in me lijst? rechtsonder is gewoon groen
Wat is groen? Dat wereldbolletje?
pi_41438315
quote:
Op zaterdag 2 september 2006 23:12 schreef Xebber het volgende:

[..]

Wat is groen? Dat wereldbolletje?
ja dat high nogwat geval
  zaterdag 2 september 2006 @ 23:24:57 #108
132098 Xebber
Immer Intelligent
pi_41438571
quote:
Op zaterdag 2 september 2006 23:18 schreef 2Drix het volgende:

[..]

ja dat high nogwat geval
Als beide pijltjes op de wereldbol groen zijn, heb je een High ID en ben je verbonden met zowel Kademlia en een van de servers uit de serverlijst. Prima dus
  maandag 4 juni 2007 @ 12:42:15 #109
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_50088181
Iemand enig idee waarom er niet meer valt te connecten met donkeyserver no. 2 de laatste tijd?
  maandag 4 juni 2007 @ 13:33:26 #110
132098 Xebber
Immer Intelligent
pi_50089716
Ik kan d'r prima mee connecten.
  zaterdag 16 juni 2007 @ 11:06:59 #111
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_50514353
Bij mij gaat het helemaal mis de laatste tijd. Allerlei rare hits als ik iets zoek, files die voor geen meter kloppen, ik begrijp niet wat er aan de hand is de laatste tijd, zwaar kut.
  zaterdag 16 juni 2007 @ 16:05:07 #112
132098 Xebber
Immer Intelligent
pi_50521086
Er zijn genoeg portalsite's die content aanbieden, zodat je wéét wat je downloadt. Wie gebruikt die zoekfunctie nou?
  zaterdag 16 juni 2007 @ 16:47:15 #113
15967 Frollo
pi_50521933
quote:
Op zaterdag 16 juni 2007 16:05 schreef Xebber het volgende:
Er zijn genoeg portalsite's die content aanbieden, zodat je wéét wat je downloadt. Wie gebruikt die zoekfunctie nou?
Eh, ik.

Hoe vind je zoeen portal dan? Heb net ff lopen zoeken maar kom alleen ofwel besloten communities ofwel vage Poolse of Duitse shit tegen.
pi_50522023
quote:
Op zaterdag 16 juni 2007 16:05 schreef Xebber het volgende:
ik...

ik heb genoeg gevonden via de search die ik via portal sites niet kon vinden...
  zaterdag 16 juni 2007 @ 20:34:26 #115
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_50528336
quote:
Op zaterdag 16 juni 2007 16:50 schreef mschol het volgende:

[..]

ik...

ik heb genoeg gevonden via de search die ik via portal sites niet kon vinden...
Ik ook hoor. Maar ik heb ook genoeg via portal sites gevonden wat ik niet via de search kon vinden
Ik heb momenteel alleen een site voor TV-series, ik zou wel wat meer willen hebben. Maar ja, dat mag hier niet genoemd worden geloof ik.
Spoilers!
pi_50528552
quote:
Op zaterdag 16 juni 2007 20:34 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]

Ik ook hoor. Maar ik heb ook genoeg via portal sites gevonden wat ik niet via de search kon vinden
Ik heb momenteel alleen een site voor TV-series, ik zou wel wat meer willen hebben. Maar ja, dat mag hier niet genoemd worden geloof ik.
via PM kan je vragen stellen (ik heb nu helemaal niks meer aan portal sites, doe alles met search, en werkt imho prima )
  zaterdag 16 juni 2007 @ 20:43:26 #117
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_50528583
Ik zal binnenkort dat PM gedoe eens instellen
Spoilers!
  zaterdag 16 juni 2007 @ 22:20:23 #118
132098 Xebber
Immer Intelligent
pi_50531455
  dinsdag 19 juni 2007 @ 11:13:25 #119
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_50607374
.

Ik was van die portals afgestapt omdat ik via de search alles prima kon vinden, maar nu niet meer helaas.
  dinsdag 19 juni 2007 @ 12:43:07 #120
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_50610580
quote:
Op zaterdag 16 juni 2007 22:20 schreef Xebber het volgende:
Kijk anders eens hier!
Vage sites, ik volg er nog niet veel van eigenlijk. Maar ik kom er wel uit. Ik gebruik zelf http://tvunderground.org.ru/index.php . Die vind ik tot nu het beste, en je hoeft je niet te registreren. Wel alleen tv-series, maar dat is dan ook het meest mijn ding.
(Ik post die link hier omdat ik in een post in dit topic las dat de sites uit Xebber's post legaal zijn aangezien ze geen MP3-materiaal aanbieden en mijn site dat ook niet doet. Is het toch illegaal, sorry, dan mag t verwijdert woren.)
Spoilers!
pi_53366239
Ligt emule "eruit"?... hij kan geen server meer vinden en zegt dat de servers misschien dood zijn???
  zaterdag 22 september 2007 @ 16:54:16 #122
132098 Xebber
Immer Intelligent
pi_53383448
quote:
Bron: Redactie Tweakers.net, submitter: BartOtten, views: 11.635

P2p-site Releases4U heeft laten weten dat, wegens sommaties van de
stichting Brein, alle op de webstek genoemde eD2k-servers stil zijn gelegd.
De site raadt gebruikers van het eDonkey-netwerk aan enkel nog Kademlia te
gebruiken.

Op die manier moet de stichting Brein, die vrijdag trots meldde dat er twaalf
zogeheten 'Big Bang'-servers offline waren gegaan, een hak worden gezet.
Een Kademlia-netwerk is namelijk gedistribueerd, wat wil zeggen dat de
functionaliteit om bestanden te zoeken niet afhankelijk is van de
beschikbaarheid van centrale servers. Kort gezegd kent een pc in een
dergelijk netwerk slechts van een beperkt aantal pc's de bestanden die erop
worden gedeeld, naar een tweede groep heeft de computer verwijzingen tot
zijn beschikking. Het Kademlia-algoritme kan zeer efficiënt door de
verzameling beschikbare computers heenwandelen, en zelfs als er een grote
groep uitvalt kan het netwerk zich herstellen door nieuwe verbindingen te leggen.

Deze ontwikkeling werd twee jaar geleden tijdens de Black Hat-conferentie
voorspeld. Daar werd gesteld dat p2p-netwerken steeds meer functionaliteit
zullen krijgen die ook te vinden is in zogenaamde 'darknets' zoals Freenet, en
dat dit een logische reactie is op de toegenomen druk van
auteursrechtwaakhonden op bestandsuitwisseling. Het door minister Hirsch
Ballin voorgestelde verbod op het downloaden van auteursrechtelijk
beschermd materiaal zal deze ontwikkeling vermoedelijk verder versnellen.

Volgens Releases4U zal de druk op Brein door het gebruik van Kademlia flink
toenemen: in plaats van te kunnen volstaan met het sturen van een aantal
sommaties naar hostingproviders om servers neer te halen, zal de stichting
karrenvrachten vol sommaties naar isp's moeten verzenden. De site
onderstreept dat de functionaliteit van op eDonkey gebaseerde p2p-
programma's niet wordt aangetast door het uit de lucht halen van de eD2k-
servers.
Bron: Tweakers.
pi_53390717
quote:
Op zaterdag 22 september 2007 16:54 schreef Xebber het volgende:

[..]

Bron: Tweakers.
je hebt het dan alleeen over de release4U servers...
een goede serverlijst heeft een stuk of 10 echt grote servers
pi_53391484
Emule
  zondag 23 september 2007 @ 14:59:59 #125
132098 Xebber
Immer Intelligent
pi_53406200
quote:
Op zaterdag 22 september 2007 21:40 schreef mschol het volgende:

[..]

je hebt het dan alleeen over de release4U servers...
een goede serverlijst heeft een stuk of 10 echt grote servers

Ik heb het over de servers waarop Emule draait. Als je het verhaal van R4U gevolgd had, wist je nu dat je klinkklare onzin blaat.
pi_53407832
quote:
Op zondag 23 september 2007 14:59 schreef Xebber het volgende:

[..]

Ik heb het over de servers waarop Emule draait. Als je het verhaal van R4U gevolgd had, wist je nu dat je klinkklare onzin blaat.
leer lezen:
quote:
P2p-site Releases4U heeft laten weten dat, ..., alle op de webstek genoemde eD2k-servers stil zijn gelegd.

HUN servers zijn dus uit de lucht..
maar overal ter wereld staan servers voor emule dus om nou te zeggen dat ik klinkklare onzin blaat? neuh niet echt...
  zondag 23 september 2007 @ 16:18:09 #127
132098 Xebber
Immer Intelligent
pi_53408757
R4U heeft dus laten weten dat alle op hun site genoemde eD2k-servers offline zijn gehaald ja.

Dat zijn dus de DonkeyServers No. 1 tot en met 6, BigBang, en al die andere servers. Niet de servers waar R4U op draait. Denk je dat een P2P-site als R4U nou écht zo stom is om content op hun eigen servers te parkeren?

Zeker na het offline halen van R4U op 14 december 2005 en de daaropvolgende rechtszaken die zijn geweest doen ze dat écht niet hoor.
  woensdag 26 september 2007 @ 13:17:32 #128
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_53485007
hm.. wat zijn nu de beste servers dan?
  woensdag 26 september 2007 @ 15:22:56 #129
132098 Xebber
Immer Intelligent
pi_53488650
Geen. Alle betrouwbare servers zijn de lucht uitgehaald. Servers die je nu nog eventueel ziet zijn niet 100% betrouwbaar. Deze kunnen van Brein of de RIAA/MPAA zijn waardoor je dus gelogged word.

Beste is om alleen met Kademlia te verbinden.
  zondag 5 april 2009 @ 13:57:05 #130
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_67727512
Ik heb net de laatste versie, 0.49c geinstalleerd. Zo te zien zitten daar wel een aantal leuke nieuwe features in.
Bijvoorbeeld dat je kunt instellen dat hij voorrang geeft aan rare files, ook als niet rare files volop verkrijgbaar zijn. Dit kan je instellen voor zowel down- als upload.
Spoilers!
  zondag 5 april 2009 @ 15:55:53 #131
89730 Drugshond
  maandag 6 april 2009 @ 11:33:16 #132
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_67754016
quote:
Op zondag 5 april 2009 15:55 schreef Drugshond het volgende:
emule blijft leuk..... als je een off-spring muziek smaakt hebt oude series zoekt die niet op usenet en op torrentsites te vinden zijn...
Spoilers!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')