juist. een god die zegt voor godsdienstvrijheid te zijn kan per definitie niet. want god geeft dan daarmee immers zijn bestaan toe.quote:op zaterdag 25 december 2004 22:54 schreef maethor het volgende:
en dan was het gelijk geen geloof meer geweest.
daarrom moet je ook openstaan voor het idee dat iemand in 'n god gelooft.quote:op zaterdag 25 december 2004 22:57 schreef alper het volgende:
heeft ''geloven'' dan zin?
nee! en dus moet je niet op feiten uit zijn in het geloof (in de trant van "mijn religie is waar, en de jouwe niet).quote:
beste alper. vergeet nou eens even 5 minuten die jarenlange moslimindoctrinatie en denk eens logisch na. wij accepteren de koran niet als 'de waarheid', zien er absurde dingen en tegenstrijdigheden in en menen dat het, net als elk ander boek, gewoon door mensen is geschreven. je kunt dan teksten uit het boek aanhalen tot je er bij neervalt, dat verandert echt niks. gillen dat het waar is omdat in het boek staat dat het waar is, is een cirkelredenering waar een kleuter zelfs doorheen prikt. helemaal omdat er andere boeken zijn die precies hetzelfde beweren. op onze reacties reageren met one-liners als 'jullie zijn allemaal blind' of 'jullie komen er na de dood wel achter' verzwakt je positie alleen maar.quote:op zaterdag 25 december 2004 22:38 schreef alper het volgende:
wat ik ook als voorbeeld geef uit de koran! jullie zullen het niet geloven, want jullie zijn immers blind!
je bent dus een satanist?quote:op donderdag 23 december 2004 21:14 schreef akkersloot het volgende:
[..]
christenen, joden, moslims, hindoes, boedhisten en welke andere zogenaamde "openbarings"godsdiensten hebben niet het monopolie op het geloof in een god.
een christen hoeft niet in de god van mohammed te geloven.
een niet-christen hoeft niet in de god van paulus te geloven.
(en niemand hoeft in mijn god(sbeeld) te geloven ).
maar de redenering van alper loopt dus mank. waarom komen volgens hem wel christenen in de hemel ("omdat zij in een god geloven") en akkersloot niet. ook ik geloof namelijk in een god.
we blijven wel serieus he.quote:op zaterdag 25 december 2004 23:03 schreef drwolffenstein het volgende:
je bent dus een satanist?
ha dat zegt een christen ook. als alper in de "biblebelt" (de veluwe) was geboren was alper nu dus christen.quote:op zaterdag 25 december 2004 22:38 schreef alper het volgende:
wat ik ook als voorbeeld geef uit de koran! jullie zullen het niet geloven, want jullie zijn immers blind!
er steekt een temporaal kwab epileptisch gezwel uit je linkeroog. doe je er wel op tijd wat aan?quote:
quote:op zaterdag 25 december 2004 22:54 schreef johan_de_with het volgende:
[..]
heb je de disputen tussen joden, christenen en moslims uit de middeleeuwen wel eens bestudeerd? daar ging men in op de door de ander vermelde feiten en gebruikte argumenten, zonder klacht over blindheid of de aanmatiging op zulke polemiek te reageren met het herhalen van schriftplaatsen. gedraag je eens wat meer als averroes en wat minder als wahabiet.
[..]
ja, tuurlijk wel. je probeert goed voor een ander te zijn ( ik redeneer nu even vanuit christelijk standpunt, dus "wilt gij niet wat u geschiedt...."), je krijgt een reden om te leven, je hebt hoop, en geruststelling. allemaal erg mooi.quote:
ja, nou ,veel plezier met de dag des oordeels. dat zeiden de jehova's ook al tegen me. etcetera.....het wordt dringen geblazen bij de dag des oordeels. je bent volgens mij een beetje geindoctrineerd. en wederom, het woord "feit" gebruik je hier verkeerd. geloof draait niet om feiten. dat god bestaat, is geen feit. het is een geloof. wat snap je hier niet aan?quote:op zaterdag 25 december 2004 23:16 schreef alper het volgende:
jammer, allemaal ongelovigen om me heen.......
jammer, ik ben echt bang van de dag des oordeels... wanneer u met volle angst die dag zult bereiken...
verder kan ik er niks meer aan toevoegen.
zoals ik al zei: ''als een moslim of de koran: ''1+1=2" zegt, dan zeggen alle ongelovigen ''1+1=3" ookal hebben we hier te maken met een feit.
je maakt mij niet wijs dat je dat in den beginne niet wist. bovendien ben ik niet ongelovig, maar daar zul je wel met derwisjvaart overheen hebben gelezen.quote:op zaterdag 25 december 2004 23:16 schreef alper het volgende:
wees maar bang voor je eigen zielenheil, want je hebt geen eerbied voor je medeschepselen.quote:jammer, ik ben echt bang van de dag des oordeels... wanneer u met volle angst die dag zult bereiken...
ik hoop niet dat het in je verbeelding opkomt dat je je best hebt gedaan, want, zoals gezegd, dat deden de klassieke islamitische apologeten een stuk beter.quote:verder kan ik er niks meer aan toevoegen.
helaas verdraagt ook deze stijlfiguur de toets der kritiek niet, aangezien er van feiten geen sprake is. wie had het ook alweer over interpreteren?quote:zoals ik al zei: ''als een moslim of de koran: ''1+1=2" zegt, dan zeggen alle ongelovigen ''1+1=3" ookal hebben we hier te maken met een feit.
al veel beter dan je wens over stikken in je graf.quote:op zaterdag 25 december 2004 23:15 schreef youssef het volgende:
[..]
er steekt een temporaal kwab epileptisch gezwel uit je linkeroog. doe je er wel op tijd wat aan?
als akkersloot doorgaat met zijn ''mohammed is een pedo en hij is geestziek'' dan vind ik wat youssef zegt heel verdient!quote:op zaterdag 25 december 2004 23:23 schreef johan_de_with het volgende:
[..]
al veel beter dan je wens over stikken in je graf.
de dag des oordeels komt nooit. erin geloven getuigt van een kwalijke fatalistische levensovertuiging die je nooit ten goede komt.quote:op zaterdag 25 december 2004 23:16 schreef alper het volgende:
jammer, ik ben echt bang van de dag des oordeels... wanneer u met volle angst die dag zult bereiken...
nee hoor, dingen als "god bestaat" kun je nooit bewijzen. net zoals je verhalen van geestelijk verwarde mensen nooit kunt ontkrachten. je kunt namelijk nooit bewijzen dat hun verhalen wel of niet kloppen, ze zullen tot het uiterste tegenargumenten verzinnen en uiteindelijk agressief worden.quote:verder kan ik er niks meer aan toevoegen.
zoals ik al zei: ''als een moslim of de koran: ''1+1=2" zegt, dan zeggen alle ongelovigen ''1+1=3" ookal hebben we hier te maken met een feit.
misschien is dat je probleem ook wel. dat jij je geloof en jezelf veel te serieus neemt. iemand een ziekte toewensen omdat hij een persoon beledigt die misschien wel berust op een mythe, is vrij ziek.quote:op zaterdag 25 december 2004 23:25 schreef alper het volgende:
[..]
als akkersloot doorgaat met zijn ''mohammed is een pedo en hij is geestziek'' dan vind ik wat youssef zegt heel verdient!
akje heeft gelijk. en allah is een zwijn die, als hij bestaat, morgen op mijn menukaart terecht komt.quote:op zaterdag 25 december 2004 23:25 schreef alper het volgende:
[..]
als akkersloot doorgaat met zijn ''mohammed is een pedo en hij is geestziek'' dan vind ik wat youssef zegt heel verdient!
ja, heel wetenschappelijk en verlicht. kom niet aan een geestelijk leider, want dan ga ik grappen over verstikking en gezwellen maken.quote:op zaterdag 25 december 2004 23:25 schreef alper het volgende:
[..]
de redenering van alper is niet zomaar een redenering maar ook een vers uit de qoran. de houding van moslims ten aanzien van joden en christenen vindt zijn basis onder andere in koran 2:62 (zij die geloven, zij die het jodendom aanhangen, de christenen en de sabiers die in god en de laatste dag geloven en die deugdelijk handelen, voor hen is hun loon bij hun heer en zij hebben niets te vrezen noch zullen zij bedroefd zijn.) nog eens herhaald in koran 5:69. in de koran wordt een duidelijke scheiding tussen joden, christenen en moslims aangebracht, echter, alle drie godsdiensten gaan terug op dezelfde openbaring. vandaar dat christenen, joden en moslims binnen de islam algemeen als de "mensen van het boek" worden aangeduid, dit om ze te onderscheiden van de veelgodendienaars en de heidenen..quote:op donderdag 23 december 2004 21:14 schreef akkersloot het volgende:
[..]
christenen, joden, moslims, hindoes, boedhisten en welke andere zogenaamde "openbarings"godsdiensten hebben niet het monopolie op het geloof in een god.
een christen hoeft niet in de god van mohammed te geloven.
een niet-christen hoeft niet in de god van paulus te geloven.
(en niemand hoeft in mijn god(sbeeld) te geloven ).
maar de redenering van alper loopt dus mank. waarom komen volgens hem wel christenen in de hemel ("omdat zij in een god geloven") en akkersloot niet. ook ik geloof namelijk in een god.
quote:op zaterdag 25 december 2004 23:25 schreef alper het volgende:
quote:op zaterdag 25 december 2004 23:29 schreef drwolffenstein het volgende:
[..]
akje heeft gelijk. en allah is een zwijn die, als hij bestaat, morgen op mijn menukaart terecht komt.
alper heeft al vermeld dat het een typefoutje was.quote:op zaterdag 25 december 2004 23:30 schreef triggershot het volgende:
en niet zomaar een god maar de god.
allah, twee koffie.quote:op zaterdag 25 december 2004 23:33 schreef youssef het volgende:
deze bewaren we even voor het nageslacht. (en je dag des oordeels)
[..]
niet alleen getolereerd, ottomaanse sultans gingen zelfs oorlogen voeren met spanje door dat vers.quote:op zaterdag 25 december 2004 23:33 schreef akkersloot het volgende:
[..]
alper heeft al vermeld dat het een typefoutje was.
dat joden en christenen door de islam als gevolg van dat vers getolereerd worden is mij bekend.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |