Je krijgt toch altijd een ip-ban als je geband bent? Of is dat op userniveau?quote:Op vrijdag 24 december 2004 09:54 schreef Dildo het volgende:
[..]
Het schijnt dat voor sommige users al een ip-ban van kracht is. Een daarvan is een van mijn vaste emailvrienden. Hij staat geregisteerd als geband voor een aantal maanden in MED, maar onderhand is dat stilletjes en zonder verdere uitleg omgezet in een ip-ban.
Sjun,quote:Op donderdag 23 december 2004 16:01 schreef sjun het volgende:
[..]
Dildo,
Complimenten voor je sportieve bericht terug. Zo blijven we in debat. Ik zie niet in hoe Hirsi Ali een maatschappij ontwricht heeft door wat maatschappelijke misstanden aan te kaarten. Ik denk dat haar rol wat wordt opgeblazen en dat de beste aanval tegen eventuele verdachtmakingen is de zaak zelf ter hand te nemen zoals Haci Karacer van Milli Görüs doet (volg de link een bekijk de tekst onder de kop Anonieme wereld).
Door voortvarend zelf de eigen emancipatie ter hand te nemen en stelling te nemen tegen maatschappelijke misstanden neem je mensen als Hirsi Ali de wind uit de zeilen. Naar mijn idee werkt dat veel beter dan het verketteren van de persoon die een mening verkondigt die je op een of andere manier raakt.
Tegelijk ga je zo tegen dat diegene nog meer aandacht in de media krijgt. Wat weerhoudt je ervan om het eens op zo'n meer strategische manier te proberen de verhalen van Hirsi Ali minder gewicht te bezorgen?
Door zijn waanbeelden in Bosnie draaide die door en wat dacht je hier van? En het verbranden van vlaggen is ook normaal?quote:Op vrijdag 24 december 2004 10:09 schreef Mutant01 het volgende:
Die gast van de AEL was een VN soldaat...wist ik niet....en hij had helemaal niets met criminaliteit te maken...dat wist ik ook niet. Hmm.. hij kan nog goed lullen ook, ook mbt AHA en Wilders enzo.
Jij kon wel meelezen, hoewel je geband was. Deze user krijgt standaard een foutmeldingspagina, ook al is er niets aan de hand, en kan dus ook niet meelezen. Dat houdt een ip-ban in.quote:Op vrijdag 24 december 2004 10:00 schreef Aaahikwordgek het volgende:
[..]
Je krijgt toch altijd een ip-ban als je geband bent? Of is dat op userniveau?
Ik heb ook maandenlang in de fokkerker gezeten, pas na vragen lieten ze me er uit.![]()
Huillie
Je bent dan ook niet bijster slim als je een voormalig aivd hoofd gaat bedreigen. Al moet ik zeggen dat 2 jaar wel te veel is. Voor moord krijg je in NL niet eens zoveel. Bij wijze van spreken.quote:Twee jaar voor bedreigen Verdonk
De rechtbank in Amsterdam heeft de 22-jarige Romeo E. veroordeeld tot twee jaar cel wegens het bedreigen van minister Verdonk (Vreemdelingenzaken) in een radio-uitzending.
De veroordeling is bijzonder, omdat die is gebaseerd op een nog nooit gebruik wetsartikel dat bedreiging van de ministerraad strafbaar stelt.
Ook het 'tijdsbeeld' speelde een rol, aldus de rechter. E. gaat zo goed als zeker in hoger beroep. Volgens zijn advocaat valt de straf hoger uit door gebeurtenissen in het laatste half jaar, waarmee hij doelde op de moord op Theo van Gogh en de bedreigingen van Geert Wilders en Ayaan Hirsi Ali. ,,Mijn cliënt heeft daar part noch deel aan gehad', aldus de raadsman. De verdachte, die 14 maanden van de straf echt moet uitzitten, zit al sinds de bedreiging half juni dit jaar vast.
In juni belde E. de regionale zender RTV Noord-Holland. Hij zei dat Verdonk binnen twee weken moet terugkomen van haar integratiebeleid, anders zou zij daarvan de gevolgen merken. De toen nog anonieme beller verwees naar de moord op Pim Fortuyn.
E., die geen vaste woon- of verblijfplaats heeft, zei destijds te bellen namens de vermeende actiegroep Section Eight en eiste ook de verantwoordelijkheid op van een actie een dag eerder, toen Verdonk tijdens een bezoek aan Amsterdam met ketchup werd besmeurd. De daders van deze actie hebben zich meteen van E. gedistantieerd. Ook op de zitting werd niet duidelijk wat de actiegroep nu precies voorstelde.
Volgens de rechtbank was de bedreiging van E. een poging het regeringsbeleid te beïnvloeden en daarmee een aanval op het hele kabinet en de Nederlandse samenleving. Advocaat F. Donze vindt dat er geen sprake is van een serieuze bedreiging, omdat Verdonk vaak had laten weten dat zij zich door actie sen zelfs door verbale bedreiging niet van de wijs zou laten brengen .
Dat is wel erg radicaal en onnodig, want met een proxyserver kun je weer kijken.quote:Op vrijdag 24 december 2004 10:14 schreef Dildo het volgende:
[..]
Jij kon wel meelezen, hoewel je geband was. Deze user krijgt standaard een foutmeldingspagina, ook al is er niets aan de hand, en kan dus ook niet meelezen. Dat houdt een ip-ban in.
Geeft wel aan dat het mannetje onfris is.quote:Op vrijdag 24 december 2004 10:14 schreef Monidique het volgende:
Verzet bij arrestatie en geweldsmisdrijven, maar dat is, geloof ik, nog geen crminaliteit.
Het apart is, dat merkt de advocaat zeer terecht op, dat de straf rekening houdt met de recente gebeurtenissen, maar dat is in dit geval natuurlijk volstrekt irrelevent gezien de bedreiging is geuit vóór de recente gebeurtenissen.quote:Op vrijdag 24 december 2004 10:17 schreef Dildo het volgende:
[..]
Je bent dan ook niet bijster slim als je een voormalig aivd hoofd gaat bedreigen. Al moet ik zeggen dat 2 jaar wel te veel is. Voor moord krijg je in NL niet eens zoveel. Bij wijze van spreken.
Nou, dat zou ik niet durven aan te nemen op basis van deze twee veroordelingen. Iemand die een keer verschrikkelijk dronken is geworden, ook al is het een verschrikkelijk aardige jongen, en tegenstribbelt bij arrestatie nadat hij ruzie heeft gemaakt in een kroeg, heeft al snel dezelfde veroordelingen. Maar goed, behalve deze veroordelingen zijn er ook nog zijn uitspraken en, ja, die combinatie maakt hem al een stuk verdachter.quote:Op vrijdag 24 december 2004 10:18 schreef Aaahikwordgek het volgende:
[..]
Geeft wel aan dat het mannetje onfris is.
Moslim-knuffelaar alert!quote:'Op zwarte school heerst de onkunde'
AMSTERDAM - Het gros van de docenten op zwarte scholen voor voortgezet onderwijs is niet geschikt voor zijn taak. Zij zijn niet in staat een fundamentele relatie aan te gaan met hun leerlingen. Het gevolg is dat leerlingen zich afzetten en zonder diploma de school verlaten.
Dat zegt Gerard van Miltenburg, tot voor kort algemeen directeur van het Terra College in Den Haag, de zwarte school waar begin dit jaar conrector Hans van Wieren werd doodgeschoten.
Onderzoek is er niet naar gedaan, daarom kan Van Miltenburg de ongeschiktheid van docenten niet staven met cijfers. 'Het is verborgen te lezen in inspectieverslagen. Ik heb er met de onderwijsinspectie over gesproken. Die is het met me eens.' De onderwijsinspectie onderkent de problemen, maar vindt ze te breed geformuleerd. 'Wij zien veel verschillen bij de scholen', aldus een woordvoerder.
Van Miltenburg verwijt het onderwijs dat het nooit adequaat heeft gereageerd op een compleet ander klantenbestand. 'Wij gaan niet met respect om met het allochtone kind dat een andere achtergrond heeft, een andere cultuur, een andere religie en ouders die geen Nederlands spreken. Een docent moet uitstralen dat een leerling welkom is.'
Van Miltenburg kent een allochtone docente die zich na de moord op Theo van Gogh niet meer durfde te vertonen in de lerarenkamer vanwege de racistische opmerkingen. 'Als leraren zo in elkaar zitten, hebben ze niet het onderwijshart dat nodig is om allochtone kinderen verder te helpen.'
Daags na de moord op Van Gogh heeft Van Miltenburg alle personeelsleden van het Terra College een brief geschreven dat ze er een taak van hogere orde bij hadden gekregen: de rust bewaren en werken aan de integratie. 'Die brief is in 340-voud de school in gegaan, ik heb één reactie gehad en dat was een racistische.'
Docenten moeten vaardigheden worden bijgebracht opdat ze zich kunnen inleven in andere culturen, vindt Van Miltenburg. 'Een leraar die niet accepteert dat leerlingen tijdens de ramadan anders functioneren, doet iets fout.'
De voormalige directeur van het Terra College vindt het onbegrijpelijk dat het vmbo allochtone leerlingen 'talige' examens afneemt. 'Ze spreken amper Nederlands, hun woordenschat krimpt als een gek. Thuis spreken ze hun eigen taal, in hun vrije tijd spreken ze Haags Turks doorspekt met Surinaams, of ze spreken een andere straattaal, en wij nemen ze in Hoog-Nederlands examens af.'
Volgens Van Miltenburg is het ongenoegen over het 'talig' karakter van de examens algemeen, maar spreekt niemand het hardop uit. 'De leerlingen zijn taalarm, maar communicatief vaardig. Onze examens vereisen voornamelijk het vermogen begrijpend te kunnen lezen.'
Als voorbeeld noemt Van Miltenburg wiskunde-examens. 'Wordt er in veertig regels een probleem geschetst en dan volgt de som. Die kinderen zijn twee uur aan het lezen en dan moeten ze het wiskundig probleem ook nog oplossen. Puur sadisme.'
quote:Op vrijdag 24 december 2004 10:24 schreef Monidique het volgende:
[..]
Nou, dat zou ik niet durven aan te nemen op basis van deze twee veroordelingen. Iemand die een keer verschrikkelijk dronken is geworden, ook al is het een verschrikkelijk aardige jongen, en tegenstribbelt bij arrestatie nadat hij ruzie heeft gemaakt in een kroeg, heeft al snel dezelfde veroordelingen. Maar goed, behalve deze veroordelingen zijn er ook nog zijn uitspraken en, ja, die combinatie maakt hem al een stuk verdachter.
Hij kwam vaker in opspraak.quote:Op vrijdag 24 december 2004 10:35 schreef Monidique het volgende:
[..]
Nou, op basis van alleen die veroordelingen zou ik hem niet per se als onfris aanduiden.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |