Jompelmeisje
![]()
Jullie zijn trouwens allemaal geweldig lief
![]()
. Het lijkt wel of jullie met zijn allen de leegte hier een beetje opvullen. Thanks
Met Danyel gaat het redelijk. Hij spuugt nog elke voeding, maar niet meer zoveel. Geen hele golven meer, maar wat mondjes. Helaas ook nog mondjes een tijdje ná de voeding, precies datgene waardoor ik steeds supergestressed was als ik hem in bedje legde, bang dat hij zou gaan stikken.
Ik pieker me suf over een oplossing. De kern van het probleem ben ik zelf, ik maak de verzorging van Danyel extra zwaar doordat ik tussendoor geen afstand kan nemen. Óf ik ben me al aan het voorbereiden op de volgende voedingsronde, óf ik zit naar de babyfoon te luisteren om in de gaten te houden dat hij niet gaat spugen in zijn bed. Op die manier ben ik dus de hele dag bezig en ben ik halverwege de middag al gesloopt. En dan duurt de dag nog lang. 's Nachts er ook een paar keer uit om te troosten, en om 05.30 gaat de wekker weer. Ik kan Jeroen de avondverzorging laten doen en zelf om 20.00 uur naar bed gaan, maar dan zie ik Jeroen dus amper, en dat vind ik ook afschuwelijk. En ontspannen slapen lukt me ook niet echt, met de wetenschap dat de nacht onderbroken zal zijn en dat het morgen weer hetzelfde zal zijn, en de dag erna, en de dag daarna, etc. etc.
Vanmiddag hebben we een gesprek met maatschappelijk werk. Ik ga een opname in De Glind voorstellen. Dit is een kinderhospice waar ik hele goeie dingen over heb gehoord. Ik zal dan zelf ook daar verblijven en hoef Danyel niet te missen zoals nu. Ik kan dan de verzorging zelf doen en aan de bel trekken als ik er doorheen zit. Het lijkt vele malen meer op een thuissituatie dan het ziekenhuis, zodat ik kan "oefenen" onder leiding van de verpleging daar. Het "oefenen" heeft niet zozeer te maken met de verzorging zelf, maar met het minder krampachtig omgaan met de hele situatie. Het kunnen loslaten en afstand nemen tussendoor. Jeroen zal ik niet zoveel zien want die moet werken en zal gewoon thuis slapen, maar ik hoop dat hij zo vaak mogelijk langs kan komen.
E.e.a. onder voorbehoud dat een RIO indicatie wordt afgegeven, maar die zal er komen, anders gaan er koppen rollen!
Ik heb me de afgelopen maanden gevoeld als een beer met een neusring. Ik
moest maar sterk zijn, ik
moest me maar vermannen, ik
moest leren die afstand te nemen. Welnu, ik
moet helemaal niks meer, ik ga nu
eisen dat er knopen doorgehakt gaan worden zodat het gekwakkel eens afgelopen is.
Een heel verhaal, maar dat was even nodig om het duidelijk uit te leggen.
Sjeen Heel erg bedankt! Ik heb gisteren tijdens de doopdienst aan jullie gedacht
Gefeliciteerd overigens
Rottdog Van harte beterschap met je rug
Anitra Wat een schrik, over je neefje/nichtje. Hoe gaat het nu verder? Ik neem aan dat er een KS gedaan zal worden in een A.Z. ?
... ♥ ik mis je ♥