abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_24353153
Tot nu toe gehad:

92 (--) Chemical Brothers - Hey Boy, Hey Girl
93 (52) Manic Street Preachers - If You Tolerate This Your Children Will Be Next

Ultieme protestsong die later dankzij Ruud de Wild zelfs uitgroeide tot song tegen zinloos geweld. Iedereen mag er zijn eigen boodschap uithalen, maar volgens de Manics zelf ging het vooral over de Spaanse burgeroorlog. Vreemd is het echter niet dat mensen er een andere betekenis aangaven. Want een zinsnede als “if I can shoot rabbits, then I can shoot facists” is daar een aardige voedingsbodem voor. Het nummer bracht de Manic Street Preachers in één keer terug in de spotlights en verschafte de band het krediet om openlijk te flirten met Cuba en Fidel Castro.

94 (--) Van Dik Hout - Stil In Mij

Al een paar jaar achtereen gekozen tot beste nummer van Nederlandse bodem. Wellicht te veel eer, maar hoe dan ook verworden tot klassieker. Dat had niemand verwacht, van dit uit Den Helder afstammende clubje schoolvrienden. Van Dik Hout is ook later nimmer bang geweest om in vage teksten grote onderwerpen en vooral de liefde aan de kaak te stellen. Stil in mij was dan ook het enige moment waarin Buitenhuis openlijk toegaf nergens woorden voor te hebben.

95 (38) Placebo (& David Bowie) - Without You I'm Nothing
95 (--) Procol Harum - A Whiter Shade Of Pale

Schuifelplaat voor vele stellen die in de jaren ’70 trouwden, terwijl het feitelijk over drugs ging. Maakt niet uit, het gaat om de sfeer. Het levert Procol Harum een grote hit op en de nodige naamsbekendheid, die ook in 2004 dus nog groot genoeg is voor een notering in vele aller tijden lijstjes.

97 (58) Hooverphonic - Mad About You

Belgische band die dromerige muziek maakt, met een ijle vrouwenstem als bezwerend wapen. Mad about you werd groot dankzij een reclame en leverde Hooverphonic een aardige hit en verkoop van het bijbehorende album op. De Belgen wisten het succes daarna niet meer te evenaren.

98 (re) The Beatles - A Day In The Life

Sommige tracks hebben het vermogen om op zichzelf staand een album flink op te trekken of zelfs een legendarische status te brengen. Dit is er zo één. Als afsluiter van Sgt. Pepper’s een vreemde eend in de bijt, de reprise van de titeltrack is immers al geweest. Dan ineens begint het. Het begint vrij rustig, psychedelisch haast. Bizar ook, een man heeft zich doodgereden in een auto, mensen denken hem te kennen, misschien zit hij in het parlement? Ondertussen leest de zanger in de krant dat het Engelse leger de oorlog won. Opeens verandert het nummer en komt er een versnelling, waarna je de titel A day in the life begint te snappen. Een man wordt wakker en beschrijft hoe hij naar zijn werk gaat, maar dan ineens raakt hij weer in een droom. In dezelfde melodie als het begin gaat het nummer verder en hoor je hoe men 4000 gaten in Blackburn geteld heeft. Later werd zelfs nog beweerd dat hier een “Paul is dead-verwijzing” in zou zitten en dat hij die man in de auto zou zijn. Daar geloof ik niet in. Ik geloof wel in de klasse van dit nummer en weet zeker dat Sgt. Pepper’s zonder A day in the life minder snel als dé Beatle-plaat zou zijn genoemd dan nu het geval is.

99 (85) Simon & Garfunkel - The Sound Of Silence

Twee ietwat lullige jongens met een gitaar, die tweestemmig zingen. Hello darkness, my old friend. Waren ze nou homo of niet? Het zal altijd een vraag blijven. Feit blijft dat er toch erg veel mensen vielen voor de twee stemmen, die wonderlijk goed bij elkaar pasten en de rustige gitaardeuntjes van de twee. Dusdanig veel zelfs, dat er genoeg vraag was naar een reünie. Het zal dus nog een tijdje duren voordat het geluid van de stilte eindelijk rond Simon & Garfunkel zal klinken.

100 (--) Marvin Gaye - What's Going On
ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
pi_24353255
quote:
Op zondag 2 januari 2005 12:32 schreef methodmich het volgende:
De door mij bij verscheidene nummers geschreven begeleidende teksten zullen later ook in dit topic verschijnen, trouwens.

Speciaal voor M_M_G.
pi_24353273
Er staan er al een paar.
www.thuisuiteten.nl
  zondag 2 januari 2005 @ 12:54:48 #190
56690 DaisyDuke
In Coffee We Trust!
pi_24353361
Leuk, ga ook eens luisteren.

Bowie, altijd goed natuurlijk! Al vrees ik, nu ik de lijst weer zie, dat ik na Bowie even koffie moet gaan halen...
1,000,000 demons can't be wrong...
pi_24353415
86 (--) Marillion - Kayleigh

Sommige bands blijven voor altijd vastgekleefd aan één nummer. In het geval van Marillion is dat dit nummer. Het is een liefdesverklaring aan ene Kayleigh, wiens hart door de zanger is gebroken. Heel herkenbaar, de man als klootzak met spijt. Muzikaal net interessant genoeg om ook mannen echt te kunnen boeien. Marillion zal nooit meer iets anders spelen.

87 (--) Dire Straits - Sultans Of Swing

Wie dit nummer kent, kent het complete oeuvre van Dire Straits, wordt wel eens spottend beweerd. Er zit een kern van waarheid in. Dit riedeltje van Mark Knopfler is het standaardriedeltje geworden, zowel voor later werk van Dire Straits als zijn solowerk. Her en der een klein accentje verlegd, maar de basis blijft hetzelfde. Alleen daarom al een klassieke song.

88 (--) AC/DC - Whole Lotta Rosie
89 (27) Muse - New Born
90 (--) David Bowie - Heroes

Bowie heeft veel nummers en platen gemaakt, maar Heroes is zonder twijfel één van zijn succesvolste. Het titelnummer werd een grote hit en duikt nu ook nog regelmatig op, zelfs in reclames. We can be heroes, just for one day. Er is wel eens iemand geweest die beweerde dat ieder mens in zijn leven vijf minuten beroemd is. Het is een stil verlangen van velen, om kortstondig roem te vergaren. Wat past dan beter dan het zijn van een held, al is het maar voor één dag? Dat dat misschien zelfs wel onder de Berlijnse muur is, wat maakt het uit.

91 (--) Sinead O'Connor - Troy
www.thuisuiteten.nl
pi_24353441
leuke volgorde :p :
89 (27) Muse - New Born
88 (--) AC/DC - Whole Lotta Rosie
I'm learning to fly, but I ain't got wings, coming down is the hardest thing....
  † In Memoriam † zondag 2 januari 2005 @ 13:08:23 #193
4036 crew  Cynix ®
Verzuurde hork
pi_24353611
* Cynix ® heeft ActionRadio ook maar ff aangeslingerd.
Vertel het me en ik zal het vergeten. Laat het me zien en ik zal het onthouden. Laat het me ervaren en ik zal het me eigen maken.
De toekomst hangt af van wat je nu aan het doen bent.
  zondag 2 januari 2005 @ 13:10:40 #194
67478 Radjesh
Dire Straits!
pi_24353656
Dire Straits!
pi_24353756
Even een update met tekstjes:

75 (43) Muse - Plug In Baby

Neuroten werken op je zenuwen. Geef ze dan helemaal geen piano of gitaar, zou je denken. Bij Matthew Bellamy hebben ze het toch gedaan. De frontman van Muse kreeg zo een platform om zijn demonen, angsten, frustraties en wat nog meer van zich af te gillen. Soms ijzingwekkend hoog, dan weer wat meer ingetogen. Jeff Buckley, maar dan compleet gestoord. Of Thom Yorke in een manische bui. Niet verrassend dat Muse vooral daar zijn inspiratie vandaan haalde en wat Bellamy ook mag beweren in interviews, Muse draait om hem en zijn gekrijs. Zingen op therapeutische basis en er hits mee scoren, het is niet iedereen gegeven. Bellamy blijft voorlopig zijn instrumenten nog wel inpluggen.

76 (--) Dire Straits - Private Investigations
77 (90) Blur - Song 2

Er is vaak lacherig over gedaan. Blur was in Engeland al jaren groot, zelfs een band die tienermeisjes aansprak. Muzikaal moest je ze echter wel serieus nemen, want een album als Parklife is gewoon fantastisch, zeker als beschrijving van het leven in Engeland rond die tijd. Een doorbraak in het beloofde land Amerika bleef echter uit, totdat Song 2 uitkwam. Misschien wel de simpelste song die Damon Albarn en consorten ooit opnamen. Woehoe, woehoe. Het gillen van dat woordje en een vreemde tekst over een jumbojet en Heavy Metal betekenden wel een hit in de Verenigde Staten. Voor de serieuze artiest Albarn is het wrang, maar het heeft hem hoe dan ook geen windeieren gelegd. Iedereen kan het namelijk meebrullen.

78 (29) dEUS - Hotellounge (Be The Death Of Me)

Een fantastische track van de beste Belgische band allertijden. Vanaf het moment dat Tom Barman het hotel bezingt, begint het te leven. De momenten waarop de band flink uitpakt met een muur van geluid en Barman die het uitschreeuwt, tot de momenten waarop men weer rust krijgt, het is één groot luistergenot. Later nog eens als 2 Meter Sessie gedaan, akoestisch en met een toegevoegd Frans couplet. Toen bleek de grootsheid van de song, ontdaan van alle extra opsmuk, pas echt.

79 (19) Live - I Alone
80 (--) Tori Amos – Winter

Tori Amos veroverde vele mannenharten met haar sensuele pianospel. Tori speelt niet op haar piano, ze bedrijft er de liefde mee. Streelt het instrument, ramt er in extase op, zet er haar nagels in en zingt ondertussen met haar hoge stem de meest aparte dingen. Seks, God, mannen, een verkrachting, miskramen, Tori kent geen taboes. Winter is juist één van haar meer ingetogen vrijpartijen. Zachtjes pingelt ze op haar piano en zingt over haar jeugd, toen ze met haar vader ging schaatsen. Maar Tori zou Tori niet zijn als de tekst niet toch wat droeviger was dan je op het eerste gezicht denkt.

81 (07) Smashing Pumpkins - Disarm
82 (47) Coldplay - The Scientist
83 (re) The Prodigy - Smack My Bitch Up

De clip veroorzaakte een hele rel en mocht pas ’s avonds laat uitgezonden worden. Buitensporig veel geweld en seks, kotspartijen… Men sprak er schande van. Vrouwenrechtenorganisaties lieten ook al boos weten dat het niet gepast was om in een titel van een nummer geweld jegens vrouwen te benoemen. Hoogst waarschijnlijk heeft de controverse het nummer groter gemaakt dan het in feite is. Ook dat hoort soms bij popmuziek.

84 (re) Nirvana - Come As You Are
85 (--) Liquido - Narcotic
www.thuisuiteten.nl
  zondag 2 januari 2005 @ 13:15:55 #196
2890 Zanderrr
A Face Made For Radio
pi_24353758
Hebben ze AC/DC nou overgeslagen? Ik hoorde net Muse en daarna Dire Straits?
"You fear Jazz. You fear the lack of rules, the lack of boundaries"
pi_24353786
quote:
Op zondag 2 januari 2005 13:15 schreef Zanderrr het volgende:
AC/DC was vóór Muse. Verkeerde volgorde op de radio.
  zondag 2 januari 2005 @ 13:18:01 #198
23107 dolle_hond
topicverkoper
pi_24353791
quote:
Op zondag 2 januari 2005 13:15 schreef Zanderrr het volgende:
ze vinden t nog te vroeg voor WLR wellicht
  zondag 2 januari 2005 @ 13:18:12 #199
2890 Zanderrr
A Face Made For Radio
pi_24353796
Ah, ok, zet hem net aan.
  zondag 2 januari 2005 @ 13:19:00 #200
23107 dolle_hond
topicverkoper
pi_24353812
quote:
Op zondag 2 januari 2005 13:17 schreef Man_Made_God het volgende:

[..]

AC/DC was vóór Muse. Verkeerde volgorde op de radio.
toen was ik nog niet op de stream
  zondag 2 januari 2005 @ 13:23:30 #201
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_24353882
Ik heb Fok!radio ook maar aangeslingerd.

Marillion net erg goed, en nu even een dipje met Liquido.
A single death is a tragedy, a million deaths is a statistic - Joseph Stalin
Political power grows out of the barrel of a gun - Mao Zedong
I will eat the headdoekjes rauw - Geert Wilders
pi_24354021
Leuke stukjes Methodmich!
Het zou nog leuker zijn als ze die stukjes ook nog gebruiken!
  zondag 2 januari 2005 @ 13:34:52 #203
2890 Zanderrr
A Face Made For Radio
pi_24354052
quote:
Op zondag 2 januari 2005 13:32 schreef Liejannuh het volgende:
Leuke stukjes Methodmich!
Het zou nog leuker zijn als ze die stukjes ook nog gebruiken!
Zo te horen hebben ze het nu nog te druk met Sunchaser's seksgrappen..
  zondag 2 januari 2005 @ 13:35:54 #204
6536 dwerg
chagrijn
pi_24354069
Ik wil even sorry zeggen tegen Billy dat ik vanmorgen moest werken.

Sorry Billy.
I intend to live forever, or die trying.
pi_24354075
Ja, ik heb mijn hoop gevestigd op Jane!
www.thuisuiteten.nl
pi_24354092
Coldplay
pi_24354175
Smashing Pumpkins
'Paul McCartney krijgt een award van niemand minder dan Bono' - Beau van Erven Dorens.
http://www.last.fm/user/spacemangraig
pi_24354198
Wie presenteren er?
Sunchaser en???
Ekki-Ekki-Ekki-Ekki-PTANG! Zoom-Boing! Z'nourrwringmm
  zondag 2 januari 2005 @ 13:45:49 #209
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_24354289
* yootje luistert
  zondag 2 januari 2005 @ 14:26:53 #211
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_24354374
Jane heeft een hele mooie radiostem.
A single death is a tragedy, a million deaths is a statistic - Joseph Stalin
Political power grows out of the barrel of a gun - Mao Zedong
I will eat the headdoekjes rauw - Geert Wilders
  † In Memoriam † zondag 2 januari 2005 @ 14:27:07 #212
4036 crew  Cynix ®
Verzuurde hork
pi_24354380
quote:
Op zondag 2 januari 2005 13:44 schreef Mister_Slide het volgende:
Wie presenteren er?
Sunchaser en???
Nu Jane en nog iemand.
Vertel het me en ik zal het vergeten. Laat het me zien en ik zal het onthouden. Laat het me ervaren en ik zal het me eigen maken.
De toekomst hangt af van wat je nu aan het doen bent.
  zondag 2 januari 2005 @ 14:27:42 #213
2890 Zanderrr
A Face Made For Radio
pi_24354389
* Zanderrr zwaait terug.
pi_24354395
64 (--) AC/DC - Thunderstruck
64 (78) Jewel - Foolish Games

Jewel Kilcher was bij haar doorbraak een typisch Amerikaanse zangeres, die haar muziek deels door country had laten inspireren. Europa maakte kennis met haar dankzij Foolish Games, een gedragen ballade over een man die haar fascineert en kwaad maakt tegelijk. Een man die naakt in de regen gaat staan, die in vervoering raakt van Barok en tijdens het tokkelen op zijn gitaar over zijn geliefden spreekt. Maar tegelijkertijd ook erg afstandelijk kan zijn, zoals Jewel hem verwijt. Excuse me, if I’m taking you for somebody else, somebody who gives a damn, somebody more like myself. Een nummer van dit niveau heeft Jewel nooit meer weten te maken en inmiddels probeert ze middels een sexy imago haar muzikale loopbaan nog een beetje te rekken. Zonde Jewel, ik zou het haast foolish willen noemen.

66 (--) The Doors - Riders On The Storm
66 (re) The Offspring - Self Esteem

Dat was wat, zo halfweg de jaren ’90. Zit je in een lokaal bij techniek een beetje verveeld over muziek te praten en blijkt ineens iedereen dit een goed nummer te vinden. De rapliefhebbers, de rockers, de top 40-liefhebbers, de spaarzame skaters. Die hadden het uitgevonden. The Offspring was hun band. Dit nummer en het album Smash betekenden de wereldwijde doorbraak voor de band en tegelijkertijd het sein voor de fans van het eerste uur de band de rug toe te keren. I’m just a sucker with no self esteem, met een man of tien tegelijk. Je kan het je nu haast niet meer voorstellen, maar het is gebeurd. Nostalgie.

68 (95) New Radicals - You Get What You Give

Gregg Alexander vormde in zijn ééntje de New Radicals. Beetje misleidend, die bandnaam. You Get What You Give was zijn beste nummer. De man maakte slechts één plaat als New Radicals, maar die mocht er zeker wezen. Dit nummer kende een bijzonder pakkende melodie. De tekst was ook nog eens hoopgevend en sloot daarom aan op de gevoelens van veel tieners. Bovendien kregen Beck, Marilyn Manson en Courtney Love nog een sneer in het rapstukje op het einde, dat ook al overkwam als één grote parodie. Parodie of niet, het nummer blijft als een huis overeind staan.

69 (--) Supertramp - School
70 (--) Queen - Innuendo
71 (50) Foo Fighters - Everlong
72 (--) Evanescence - My Immortal
73 (88) The Prodigy - No Good (Start The Dance)
74 (re) Faithless – Insomnia

I only smoke weed when I need to. Daarmee opende deze wereldhit van Faithless, die echter wel meerdere releases nodig had om wereldhit te worden. Inmiddels kent iedereen Insomnia en is Faithless zo’n beetje de grootste danceband, die zelfs festivals als Pinkpop plat kan spelen. Dat betekende voor velen pas echt slapeloze nachten
www.thuisuiteten.nl
  zondag 2 januari 2005 @ 14:28:59 #215
1986 Jane
agnostic dyslexic insomniac
pi_24354400
Mijn medepresentator (degene die dus wel weet wat hij aan het doen is ) dat is TheGrandWazoo.

(of Billy voor degenen die wel eens in de muziekchat zitten)
Lying awake, wondering if there is a Dog...
Tijn won het Morlvision Songfestival 2023
pi_24354404
The Grand Wazoo Cynix.
Of Billy.
Hoe je m ook wilt noemen.
pi_24354412
Wie is die geit in de studio?
FC Den Bosch | Standard Liege | Atletico Madrid | Lazio Roma | Alianza Lima | Chelsea | Dinamo Kiev
Corazón Alianza Lima Corazón para ganar a La Victoria volveremos para verte campeonar.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')