Ik denk dat dit een goedmakertje is ivm de bruinwerkerstaferelen van Balkenende tov Turkije en de EU, maar het is het principe dat teltquote:Bron: http://24april2004.ontheweb.nl/
Nederland erkent Armeense Genocide
Den Haag, 21 december 2004 - De Armeense Federatie is verheugd dat vandaag de Tweede Kamer met algemene stemmen een motie over de erkenning van de Armeense genocide heeft aangenomen.
Jarenlang heeft de Armeense gemeenschap bij Kamer en Regering op erkenning van de Armeense genocide van 1915 aangedrongen. Speciaal het afgelopen jaar, in de aanloop naar en tijdens het Nederlandse voorzitterschap van EU, is door het 24 april comité van de Armeense Federatie voortdurend actie gevoerd om de Armeense kwestie onder de aandacht van de kamerleden en van het Nederlandse publiek brengen.
De motie werd ingediend in het debat over de uitkomsten van de Europese Top m.b.t. Turkije. In dat debat stelden vrijwel alle fracties vragen aan de Regering over het uitblijven van conclusies ter zake van de Armeense genocide. Dit ondanks inzet van o.a. Frankrijk en het Europees Parlement en ook van Minister Bot zelf, die de kwestie steeds bij de Turkse collega’s aan de orde heeft gesteld. Een meerderheid van de Kamer had daarom gevraagd.
In de motie wordt de regering gevraagd om “de erkenning van de Armeense genocide voortdurend en nadrukkelijk aan de orde te stellen in de dialoog met Turkije”.
Christen Unie fractievoorzitter Rouvoet diende de motie in, die de steun kreeg van alle andere partijen in de Kamer.
---------------------------------------------
*zucht* Nog één keer dan:quote:Op woensdag 22 december 2004 20:45 schreef renz0r het volgende:
Ja...wat haalt dat nu nog uit?
Ja, laten we ons op de borst kloppen dat wij deze genocide na 90 jaar wel erkennen...quote:Op woensdag 22 december 2004 20:51 schreef Mwanatabu het volgende:
*zucht* Nog één keer dan:
Het gaat erom dat het politieke systeem in Turkije deze gebeurtenissen tot nu toe heeft weten te ontkennen en rechtvaardigen zonder dat de regering er officieel op is aangekeken door andere staten.
Dit is overigens dezelfde ideologie (kemalisme) die heden ten dage de Turkse politiek nog domineert en ervoor zorgt dat minderheidsgroeperingen en hun leven niet zeker zijn, terwijl het land vrolijk lid mag worden van de EU. Lijkt me dus wel degelijk relevant en een signaal naar de regering toe.
Het lijkt me namelijk niet geheel onbetekenend voor 60 miljoen Turken als die merken dat de overige landen van hun unie openlijk iets afkeuren waarvoor je in het land zelf in de gevangenis komt (wat is gebeurd met Turkse historici die de genocide erkenden). Dat schept stof tot nadenken en laat zien dat het kemalisme niet onfeilbaar is. Genoeg?
Nope, dat maakt niet uit, want jij betekent ook helemaal *niks*quote:Op dinsdag 28 december 2004 09:40 schreef BansheeBoy het volgende:
Ik erken bv. Israël niet, maakt dat voor iemand wat uit ? Nee
Ja, dat is ook precies hetzelfde:quote:Op dinsdag 28 december 2004 09:40 schreef BansheeBoy het volgende:
Wat maakt het nou uit, erkenning of niet ? Ik erken bv. Israël niet, maakt dat voor iemand wat uit ? Nee
Zeikertje is ook wakker.quote:Op dinsdag 28 december 2004 09:40 schreef BansheeBoy het volgende:
Wat maakt het nou uit, erkenning of niet ? Ik erken bv. Israël niet, maakt dat voor iemand wat uit ? Nee
Volgens mij ligt er niemand wakker van jouw waanzinnige hersenspinsels.quote:Op dinsdag 28 december 2004 09:40 schreef BansheeBoy het volgende:
En dat zeg jij?quote:Op dinsdag 28 december 2004 10:00 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
[..]
Volgens mij ligt er niemand wakker van jouw waanzinnige hersenspinsels.
Jouw bijdrage aan dat topic is inderdaad erg nuttig. Ga zo door.quote:Op dinsdag 28 december 2004 10:01 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
En dat zeg jij?
Geweldig idee om de staatskas te spekken
HEY!quote:Op dinsdag 28 december 2004 09:58 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Ja, dat is ook precies hetzelfde:
Een (ontsnapt) lid van de Josti-band maakt bekend dat hij Israel niet erkent of de nederlandse Regering maakt bekend dat ze een misdaad wel erkent...
![]()
Ken je deze al sp3c? De jostiband speelt jinglebellsquote:Op dinsdag 28 december 2004 10:14 schreef sp3c het volgende:
HEY!
het mag dan lachen gieren en brullen zijn als de josti band aan het werk is maar ondanks hun 'problemen' doen ze wel hun best en dat verdient respect!
en ik zit hier geen grapjes te maken
Jij mist hier volledig het punt. Het gaat niet om mij, het gaat om het feit dat er in principe weinig tot niks veranderd als je al dan wel of niet iets erkent. Ik erken Israël niet, ik erken dat wijlen Theo van G. dood is, ik erken dat Hirsi Ali ziek ter geest is. Is er iemand die hier wakker van ligt ? Ik denk het nietquote:Op dinsdag 28 december 2004 10:00 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
[..]
Volgens mij ligt er niemand wakker van jouw waanzinnige hersenspinsels.
Hey BSB, we vegen ons reet af aan jou mening.quote:
punt is dat jij geen invloed hebt in de wereld verder dan zeg maar een straal van zeg anderhalve meter om je heenquote:Op dinsdag 28 december 2004 10:22 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Jij mist hier volledig het punt. Het gaat niet om mij, het gaat om het feit dat er in principe weinig tot niks veranderd als je al dan wel of niet iets erkent. Ik erken Israël niet, ik erken dat wijlen Theo van G. dood is, ik erken dat Hirsi Ali ziek ter geest is. Is er iemand die hier wakker van ligt ? Ik denk het niet
Ik hoop dat het nu duidelijk is
Van deze erkenning liggen wel mensen wakker. Dat doen ze al 90 jaar soms. Tevens heb ik geprobeerd de relevantie voor de relatie met Turkije en op politiek-maatschappelijk aldaar niveau heden ten dage uit te leggen, maar jullie maken er liever een troll-topic van. Worden jullie daarvoor betaald door KirmiziBeyaz ofzo?quote:Op dinsdag 28 december 2004 10:22 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Jij mist hier volledig het punt. Het gaat niet om mij, het gaat om het feit dat er in principe weinig tot niks veranderd als je al dan wel of niet iets erkent. Ik erken Israël niet, ik erken dat wijlen Theo van G. dood is, ik erken dat Hirsi Ali ziek ter geest is. Is er iemand die hier wakker van ligt ? Ik denk het niet
Ik hoop dat het nu duidelijk is
Yep, en als je dat doorleest of:quote:Op dinsdag 28 december 2004 11:24 schreef HarigeKerel het volgende:
Deze erkenning (die schandelijk laat is) maakt iniedergeval nog iets goed van de puinhoop die dit kabinet heeft aangericht.
Hier is het andere topic over deze kwestie: Moet Nederland de genocide op de Armeniers erkennen?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |