Niet iedereen is even vertrouwd met concepten als burgerlijke vrijheden.quote:Op dinsdag 21 december 2004 15:03 schreef GewoneMan het volgende:
[..]
geweldig plan![]()
we laten die extremisten gewoon doorwoekeren zonder ze ook maar te hinderen of pogen ze tegen te houdenjij hebt het nieuws nog niet echt gevolgd hé ?
Waarom zou je wel de klokken mogen luiden, maar niet met een hoofddoekje mogen lopen?quote:Op dinsdag 21 december 2004 18:09 schreef Gia het volgende:
Naar mijn mening moet de Islam, net als de andere godsdiensten, minder zichtbaar worden. Geloven is een privé-aangelegenheid waar niemand last van zou hoeven te hebben.
Oproepen tot gebed, klokken luiden (christenen), kan nog. Maar echt overduidelijk met je geloof te koop lopen en er ook nog rechten aan ontlenen (bidden onder werktijd, hoofddoekje op school enz..), kan echt niet.
Ken je de beknopte notie burgerlijke vrijheden?quote:Het zou zo moeten zijn dat je aan het uiterlijk niet kunt zien dat iemand de Islam aanhangt, of het christendom of Joods is, of helemaal niet gelooft.
Kleding is nog altijd een prive-aangelegenheid waar jij geen last van hoeft te hebben. Als jij last hebt van meningsuitingen (religieus, politiek of whatever) op kleding of andere uiterlijke vertonen, betekent nog niet dat die vrijheden geen nut hebben.quote:Op dinsdag 21 december 2004 18:09 schreef Gia het volgende:
Naar mijn mening moet de Islam, net als de andere godsdiensten, minder zichtbaar worden. Geloven is een privé-aangelegenheid waar niemand last van zou hoeven te hebben.
[...]
Het zou zo moeten zijn dat je aan het uiterlijk niet kunt zien dat iemand de Islam aanhangt, of het christendom of Joods is, of helemaal niet gelooft. Het is niet nodig dat iedereen dat kan zien, want men hoeft er geen rekening mee te houden.
Je mag geloven, maar niet eisen dat anderen dan rekening gaan houden met je geloof.
Verder moet de Islam wat verdraagzamer worden en dan vooral waar het kritiek op het geloof betreft.
Ja, die uitspraken zijn inderdaad van hetzelfde niveau, alleen worden smileys soms zo te pas en te onpas neergekwakt dat je daaruit alleen niet op kan maken of iets al dan niet serieus bedoeld wordt (ze hebben voor zover ik weet ook geen onwrikbare semantiek).quote:Op dinsdag 21 december 2004 14:42 schreef Meh7 het volgende:
[..]
Dat was dus niet serieus bedoeld. Maar ik vind zulke uitspraken op de zelfde hoogte als "ga dan terug naar waar je vandaan komt", het verschil is dat hij het meent en ik niet. (ik dacht dat de clown na die zin dat wel duidelijk maakte, blijkbaar niet)
Wat eens door een Amerikaanse rechter zo werd omschreven:quote:Op dinsdag 21 december 2004 20:44 schreef Philosocles het volgende:
[..]
Ja, die uitspraken zijn inderdaad van hetzelfde niveau, alleen worden smileys soms zo te pas en te onpas neergekwakt dat je daaruit alleen niet op kan maken of iets al dan niet serieus bedoeld wordt (ze hebben voor zover ik weet ook geen onwrikbare semantiek).
Maar wat dat woord geitenn***er betreft - eigenlijk best vreemd dat dat kennelijk zomaar geroepen mag worden terwijl je, als ik de wet goed begrepen heb, je zwarte medemens niet voor k*tnikker mag uitmaken. Wat mij betreft is het eerste minstens zo erg als het tweede. Maybe the law just has some catching up to do.
Maar ik ga het in ieder geval niet uittesten door in de Bijlmer keihard k*tnikkers te roepen, een proefproces uit te lokken en me vervolgens te beroepen op het toegestaan zijn van het woord geitenn***er (voor hen die de 'stuntman' in Kentucky Fried Movie kennen).
Ik zeg helemaal niet dat IK ergens last van heb. Ik zeg dat niemand er last van zou hoeven te hebben. Er zijn mensen die er wel last van hebben. Die zich er ontzettend aan storen.quote:Op dinsdag 21 december 2004 18:45 schreef Sidekick het volgende:
[..]
Kleding is nog altijd een prive-aangelegenheid waar jij geen last van hoeft te hebben. Als jij last hebt van meningsuitingen (religieus, politiek of whatever) op kleding of andere uiterlijke vertonen, betekent nog niet dat die vrijheden geen nut hebben.
Niemand hoeft rekening te houden met mijn denkbeelden. Sowieso weet iemand die mij ziet niet eens wat mijn denkbeelden zijn, dus kunnen ze er ook geen rekening mee houden.quote:Je praat jezelf daarmee ook nog eens ontzettend tegen, want nu ga jij eisen dat anderen rekening houden met jouw denkbeelden en is het tekenend voor jouw onverdraagzaamheid ten opzichte van andersdenkenden.
De potentiëlen.quote:Op woensdag 22 december 2004 16:15 schreef Dildo het volgende:
Met de Islam hoeft niets te gebeuren. Een verandering in de xenofobe instelling van veel nederlanders daarentegen is wel zeer gewenst en is ook de enige reeele oplossing.
Op het moment dat kledingstukken beginnen te vallen onder de vrijheid van godsdienst is het niet meer slechts een lapje stof maar ook een religieus symbool.quote:Op dinsdag 21 december 2004 18:45 schreef Sidekick het volgende:
[..]
Kleding is nog altijd een prive-aangelegenheid waar jij geen last van hoeft te hebben. Als jij last hebt van meningsuitingen (religieus, politiek of whatever) op kleding of andere uiterlijke vertonen, betekent nog niet dat die vrijheden geen nut hebben.
quote:Op woensdag 22 december 2004 16:40 schreef Monidique het volgende:
Religieus symbool, band t-shirt, stop de AIDS-button, allemaal hetzelfde.
Helemaal mee eens. Een religieuze overtuiging is evenveel waard als een mening en zou daarom niet als anders mogen worden behandeld.quote:Op woensdag 22 december 2004 16:48 schreef Monidique het volgende:
Het gekke is dat religie en gedachte nog steeds niet wordt beschouwd als hetzelfde. Of men nou van mening is dat God op aarde komt, of dat men van mening is dat Darfur gebombardeerd dient te worden, allemaal gedachtes en ik vind dus dat we daar vanaf moeten.
Met de islam hoeft ook niets te gebeuren dat is ook niet aan de orde, het gaat hier om de belijders van de Islam in Nederland en hun houding tov het land dat geen Islamitische grondslag heeft.quote:Op woensdag 22 december 2004 16:15 schreef Dildo het volgende:
Met de Islam hoeft niets te gebeuren. Een verandering in de xenofobe instelling van veel nederlanders daarentegen is wel zeer gewenst en is ook de enige reeele oplossing.
Burgerlijke vrijheden en burgelijke ongehoorzaamheid zijn termen die over het algeeen verdraaid snel opgenomen worden door nieuwkomers, op burgerlijke verplichtingen zou meer nadruk moeten liggen dan nu het geval is.quote:Op dinsdag 21 december 2004 15:27 schreef DeGroeneRidder het volgende:
[..]
Niet iedereen is even vertrouwd met concepten als burgerlijke vrijheden.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |