abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 21 december 2004 @ 15:27:52 #101
57381 DeGroeneRidder
Compassionate Conservatism
pi_24117620
quote:
Op dinsdag 21 december 2004 15:03 schreef GewoneMan het volgende:

[..]

geweldig plan

we laten die extremisten gewoon doorwoekeren zonder ze ook maar te hinderen of pogen ze tegen te houden jij hebt het nieuws nog niet echt gevolgd hé ?
Niet iedereen is even vertrouwd met concepten als burgerlijke vrijheden.
-6- Gehoorzaam de wetten van de HERE, uw God. Volg Zijn weg en heb ontzag voor Hem.
pi_24117709
Het zijn opvallend vaak mensen die schermen met een term als 'Verlichting' die inbreuk willen maken op de scheiding van Kerk en staat.
  dinsdag 21 december 2004 @ 18:09:54 #103
3542 Gia
User under construction
pi_24120931
Naar mijn mening moet de Islam, net als de andere godsdiensten, minder zichtbaar worden. Geloven is een privé-aangelegenheid waar niemand last van zou hoeven te hebben.
Oproepen tot gebed, klokken luiden (christenen), kan nog. Maar echt overduidelijk met je geloof te koop lopen en er ook nog rechten aan ontlenen (bidden onder werktijd, hoofddoekje op school enz..), kan echt niet.
Het zou zo moeten zijn dat je aan het uiterlijk niet kunt zien dat iemand de Islam aanhangt, of het christendom of Joods is, of helemaal niet gelooft. Het is niet nodig dat iedereen dat kan zien, want men hoeft er geen rekening mee te houden.
Je mag geloven, maar niet eisen dat anderen dan rekening gaan houden met je geloof.

Verder moet de Islam wat verdraagzamer worden en dan vooral waar het kritiek op het geloof betreft. Die lange tenen zijn klinklare onzin.
pi_24121257
quote:
Op dinsdag 21 december 2004 18:09 schreef Gia het volgende:
Naar mijn mening moet de Islam, net als de andere godsdiensten, minder zichtbaar worden. Geloven is een privé-aangelegenheid waar niemand last van zou hoeven te hebben.
Oproepen tot gebed, klokken luiden (christenen), kan nog. Maar echt overduidelijk met je geloof te koop lopen en er ook nog rechten aan ontlenen (bidden onder werktijd, hoofddoekje op school enz..), kan echt niet.
Waarom zou je wel de klokken mogen luiden, maar niet met een hoofddoekje mogen lopen?
quote:
Het zou zo moeten zijn dat je aan het uiterlijk niet kunt zien dat iemand de Islam aanhangt, of het christendom of Joods is, of helemaal niet gelooft.
Ken je de beknopte notie burgerlijke vrijheden?
  dinsdag 21 december 2004 @ 18:45:05 #105
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_24121666
quote:
Op dinsdag 21 december 2004 18:09 schreef Gia het volgende:

[...]

Het zou zo moeten zijn dat je aan het uiterlijk niet kunt zien dat iemand de Islam aanhangt, of het christendom of Joods is, of helemaal niet gelooft. Het is niet nodig dat iedereen dat kan zien, want men hoeft er geen rekening mee te houden.
Je mag geloven, maar niet eisen dat anderen dan rekening gaan houden met je geloof.

Verder moet de Islam wat verdraagzamer worden en dan vooral waar het kritiek op het geloof betreft.
Kleding is nog altijd een prive-aangelegenheid waar jij geen last van hoeft te hebben. Als jij last hebt van meningsuitingen (religieus, politiek of whatever) op kleding of andere uiterlijke vertonen, betekent nog niet dat die vrijheden geen nut hebben.

Je praat jezelf daarmee ook nog eens ontzettend tegen, want nu ga jij eisen dat anderen rekening houden met jouw denkbeelden en is het tekenend voor jouw onverdraagzaamheid ten opzichte van andersdenkenden.
A single death is a tragedy, a million deaths is a statistic - Joseph Stalin
Political power grows out of the barrel of a gun - Mao Zedong
I will eat the headdoekjes rauw - Geert Wilders
  dinsdag 21 december 2004 @ 20:44:47 #106
15449 Philosocles
blogito ergo sum
pi_24124181
quote:
Op dinsdag 21 december 2004 14:42 schreef Meh7 het volgende:
[..]
Dat was dus niet serieus bedoeld. Maar ik vind zulke uitspraken op de zelfde hoogte als "ga dan terug naar waar je vandaan komt", het verschil is dat hij het meent en ik niet. (ik dacht dat de clown na die zin dat wel duidelijk maakte, blijkbaar niet)
Ja, die uitspraken zijn inderdaad van hetzelfde niveau, alleen worden smileys soms zo te pas en te onpas neergekwakt dat je daaruit alleen niet op kan maken of iets al dan niet serieus bedoeld wordt (ze hebben voor zover ik weet ook geen onwrikbare semantiek).

Maar wat dat woord geitenn***er betreft - eigenlijk best vreemd dat dat kennelijk zomaar geroepen mag worden terwijl je, als ik de wet goed begrepen heb, je zwarte medemens niet voor k*tnikker mag uitmaken. Wat mij betreft is het eerste minstens zo erg als het tweede. Maybe the law just has some catching up to do.

Maar ik ga het in ieder geval niet uittesten door in de Bijlmer keihard k*tnikkers te roepen, een proefproces uit te lokken en me vervolgens te beroepen op het toegestaan zijn van het woord geitenn***er (voor hen die de 'stuntman' in Kentucky Fried Movie kennen ).
iedereen is uniek behalve ik
pi_24124241
quote:
Op dinsdag 21 december 2004 20:44 schreef Philosocles het volgende:

[..]

Ja, die uitspraken zijn inderdaad van hetzelfde niveau, alleen worden smileys soms zo te pas en te onpas neergekwakt dat je daaruit alleen niet op kan maken of iets al dan niet serieus bedoeld wordt (ze hebben voor zover ik weet ook geen onwrikbare semantiek).

Maar wat dat woord geitenn***er betreft - eigenlijk best vreemd dat dat kennelijk zomaar geroepen mag worden terwijl je, als ik de wet goed begrepen heb, je zwarte medemens niet voor k*tnikker mag uitmaken. Wat mij betreft is het eerste minstens zo erg als het tweede. Maybe the law just has some catching up to do.

Maar ik ga het in ieder geval niet uittesten door in de Bijlmer keihard k*tnikkers te roepen, een proefproces uit te lokken en me vervolgens te beroepen op het toegestaan zijn van het woord geitenn***er (voor hen die de 'stuntman' in Kentucky Fried Movie kennen ).
Wat eens door een Amerikaanse rechter zo werd omschreven:

Not one has a right to shout ''Fire!'' in a crowded theater.
  woensdag 22 december 2004 @ 16:02:04 #108
3542 Gia
User under construction
pi_24139717
quote:
Op dinsdag 21 december 2004 18:45 schreef Sidekick het volgende:

[..]

Kleding is nog altijd een prive-aangelegenheid waar jij geen last van hoeft te hebben. Als jij last hebt van meningsuitingen (religieus, politiek of whatever) op kleding of andere uiterlijke vertonen, betekent nog niet dat die vrijheden geen nut hebben.
Ik zeg helemaal niet dat IK ergens last van heb. Ik zeg dat niemand er last van zou hoeven te hebben. Er zijn mensen die er wel last van hebben. Die zich er ontzettend aan storen.
Daarbij vind ik wel dat scholen hoofddoekjes moeten mogen verbieden, alsmede alle opzichtige religieuze uitingen en alle hoofddeksels.
quote:
Je praat jezelf daarmee ook nog eens ontzettend tegen, want nu ga jij eisen dat anderen rekening houden met jouw denkbeelden en is het tekenend voor jouw onverdraagzaamheid ten opzichte van andersdenkenden.
Niemand hoeft rekening te houden met mijn denkbeelden. Sowieso weet iemand die mij ziet niet eens wat mijn denkbeelden zijn, dus kunnen ze er ook geen rekening mee houden.

Het is toch idioot om te stellen dat iedereen rekening moet houden met je geloof omdat je kunt zien welk geloof je aanhangt. Zie het incident met Rita Verdonk en de geweigerde hand.

Geloven is een privézaak en anderen hoeven geen aanpassingen te doen voor jouw of mijn geloof.
pi_24139970
Met de Islam hoeft niets te gebeuren. Een verandering in de xenofobe instelling van veel nederlanders daarentegen is wel zeer gewenst en is ook de enige reeele oplossing.
pi_24140083
De Islam moet in Nederland beter in de politiek vertegenwoordigd worden, net als de Christenen dat ook worden. Zo kun je ze in de processen betrekken en assimileren. Althans als je voor dit systeem bent, zou je zo moeten denken. Echter denk ik dat:

A. Nederlanders hier bang voor zijn.
B. De Islam zich niet laat assimileren.

[ Bericht 0% gewijzigd door pro_jeex op 22-12-2004 16:32:06 ]
A man is the less likely to become great the more he is dominated by reason: few can achive greatness -and none in art-if they are not dominated by illusion.
  woensdag 22 december 2004 @ 16:24:50 #111
3479 Lithion
Melancholisch misantroop
pi_24140147
quote:
Op woensdag 22 december 2004 16:15 schreef Dildo het volgende:
Met de Islam hoeft niets te gebeuren. Een verandering in de xenofobe instelling van veel nederlanders daarentegen is wel zeer gewenst en is ook de enige reeele oplossing.
De potentiëlen. .

Hoi Kirmi.
pi_24140412
quote:
Op dinsdag 21 december 2004 18:45 schreef Sidekick het volgende:

[..]

Op het moment dat kledingstukken beginnen te vallen onder de vrijheid van godsdienst is het niet meer slechts een lapje stof maar ook een religieus symbool.
pi_24140476
Religieus symbool, band t-shirt, stop de AIDS-button, allemaal hetzelfde.
pi_24140553
quote:
Op woensdag 22 december 2004 16:40 schreef Monidique het volgende:
Religieus symbool, band t-shirt, stop de AIDS-button, allemaal hetzelfde.

Wellicht, maar als je kennelijk wel een verbod kan stellen op hoofddeksels maar niet op de hoofddoek (zie de zaak rond de Haagsche Lounge) is er m.i. wel sprake van meer dan alleen een kledingstuk en zeker niet als 'allemaal hetzelfde'.
pi_24140640
Het gekke is dat religie en gedachte nog steeds niet wordt beschouwd als hetzelfde. Of men nou van mening is dat God op aarde komt, of dat men van mening is dat Darfur gebombardeerd dient te worden, allemaal gedachtes en ik vind dus dat we daar vanaf moeten.
pi_24140850
quote:
Op woensdag 22 december 2004 16:48 schreef Monidique het volgende:
Het gekke is dat religie en gedachte nog steeds niet wordt beschouwd als hetzelfde. Of men nou van mening is dat God op aarde komt, of dat men van mening is dat Darfur gebombardeerd dient te worden, allemaal gedachtes en ik vind dus dat we daar vanaf moeten.
Helemaal mee eens. Een religieuze overtuiging is evenveel waard als een mening en zou daarom niet als anders mogen worden behandeld.
  woensdag 22 december 2004 @ 17:01:18 #117
3542 Gia
User under construction
pi_24140892
Sowieso hoort men geen uitzondering te maken om bijvoorbeeld religieuze redenen.

Een moslim die zich niet geheel kan houden aan de wetten van de Koran, omdat dit in het land waar hij woont niet mogelijk is, is geen slecht moslim. Dus een hoofddoek kan gewoon af, wanneer dat ergens voorschrift is.
Een man kan gewoon een vrouw een hand schudden.
Niemand hoeft onder werktijd te bidden.
Moslima's kunnen gewoon zwemmen op de reguliere tijden.
enz.....

Geen uitzonderingen.
pi_24140926
quote:
Op woensdag 22 december 2004 16:15 schreef Dildo het volgende:
Met de islam hoeft ook niets te gebeuren dat is ook niet aan de orde, het gaat hier om de belijders van de Islam in Nederland en hun houding tov het land dat geen Islamitische grondslag heeft.

Belasting betalen en nederlands spreken is niet voldoende om tot een gezonde verstandhouding tov elkaar te komen, actief deelnemen aan de samenleving des te meer.

Nederlanders zijn misschien (over het algemeen) te terughoudend tov de Islam, in de vorm : wat de boer niet kent dat vreet ie niet.
Moslims (over het algemeen genomen) tonen te weinig interesse en de zeer religieuze levenststijl die de meesten erop na houden past simpelweg niet in een open samenleving als de Nederlandse, deze evolueert namelijk in rap tempo en stilstand is achteruitgang en dus verlies van contact met de samenleving.
Yeah baby Yeah!
pi_24141005
Nederland is christelijk van oorsprong, dus de regels zijn daarom ook christelijk opgesteld. Hier hebben de moslims zich aan te houden, en als ze dat niet willen, moeten ze ergens anders gaan wonen, willen ze dat wel, mogen ze van mij hier blijven. Ik vind het zwaar irritant dat je hier allemaal moslims ziet die lopen te zeuren over alles wat slecht is aan ons, alleen omdat hun moslim zijn. Doe er dan wat aan en ga niet moeilijk lopen doen. Ik irriteer me wel aan zo'n hoofddoek, want ik vind het niet Nederlands staan. Dit is gewoon mijn mening. Het is een christelijk land, als je iets anders wilt geloven, prima, maar zorg dan niet voor overlast ervan. Ik zit elke dag in de bus in Amsterdam en ik schrik er gewoon van dat veel allochtonen (vaak moslims, maar weet ik niet zeker, dus tussen haakjes gezet) en hun kinderen niet Nederlands praten. Ik vind dit een serieus probleem, want zo integreren de allochtonen (moslims) nooit in dit land en krijg je steeds meer een grotere scheiding binnen Nederland. Mijn mening over integratie is hier komen en je aan passen aan het land, ook al moet je daar wat voor opofferen, of anders niet komen en dus niet hier komen, ons jullie mening opleggen, ons systeem misbruiken en zielig komen doen. Dit geeft een hoop problemen imo waar niemand op zit te wachten.

Misschien moeten we van Groningen maar een moslim provincie maken
pi_24141078
quote:
Op dinsdag 21 december 2004 15:27 schreef DeGroeneRidder het volgende:

[..]

Niet iedereen is even vertrouwd met concepten als burgerlijke vrijheden.
Burgerlijke vrijheden en burgelijke ongehoorzaamheid zijn termen die over het algeeen verdraaid snel opgenomen worden door nieuwkomers, op burgerlijke verplichtingen zou meer nadruk moeten liggen dan nu het geval is.

Een politieke stroming van de Islam is absoluut wenselijk en onvermijdbaar in Nederland, aan hen de taak om op diplomatieke weg een verbroedering te smeden waar beide partijenen (de open christelijke samenleving en de islamieten) zich in kunnen vinden, waar onherroepelijk meer van de Islamieten geëist wordt dan van de overige 15 miljoen nederlanders, maar dat mag geen verassing zijn.
Democratie is nog altijd gebaseerd op de meerderheid van het volk, niet degenen die het hardste roepen.
Yeah baby Yeah!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')