.quote:Op dinsdag 21 december 2004 01:34 schreef DrWolffenstein het volgende:
Hoeveel het ook zijn mogen. Het zijn er iig te veel.
Ik snap je niet helemaal ..quote:Op dinsdag 21 december 2004 05:04 schreef zoalshetis het volgende:
er zal gekeken moeten worden naar de mensen die het als gevaar zien. dat zal alleen maar gebeuren als de islam snel kritiek kan verdragen. gaat dit niet dan zal idd
een meki, bsb, sch en meh7 van een koude kermis thuis komen. nu nog niet...
Hier ben ik het gedeeltelijk mee eens. Ik denk nl. dat ook veel mensen het geloof prediken omdat ze er oprecht in geloven.quote:Op maandag 20 december 2004 23:42 schreef tagaeon het volgende:
Religie is iets uit het verre verleden toen de mensen veel dingen nog niet konden verklaren en het maar op de grote hoop gooiden van "het is een hoger wezen die over ongekende krachten bezit"
Wat slimmere mensen zagen hier geld in en brachten dit samen in een religie. Deze mensen verzonnen ook dingen als een duivel en de hel en van zulks meer om de mensen bang te maken zodat zij zeer strikt de kerken moesten volgen en de zakken vullen van de priesters.
Een mooi bewijs is het vaticaan.
Nu zijn de meeste mensen wijzer en kunnen veel dingen verklaard worden. Je ziet ook dat de kerken steeds leger raken en dat de ontwikkelde mensen geen religie meer nodig hebben.
Ik denk dat de islam z'n beste tijd heeft gehad in dit land.quote:Op dinsdag 21 december 2004 07:57 schreef BansheeBoy het volgende:
Er gaat helemaal niks met de Islam gebeuren in Nederland.
Je hebt geen idee en toch lul je maar raak.quote:Er gaat helemaal niks met de Islam gebeuren in Nederland. De Islam is een sterk overanderlijke godsdienst die elke vernieuwing daarin uitsluit, daarom ben ik een tevreden mens als ik in Nederland in welke stad dan ook moskeeën aantref, hierin wordt meestal de pure Islam onderwezen
quote:Op dinsdag 21 december 2004 01:52 schreef GoeRoe86 het volgende:
Volgens mij refereert de naam niet echt naar het spel maar meer naar een nazi dokter .
geleefde realitiet in bijna alle islamitische landen . so whats new.quote:Op maandag 20 december 2004 23:06 schreef Meki het volgende:
[..]
oow en christendom erken ik vanaf vandaag als een sekte
wanneer de moslim gemeente uit alleen maar trollen zoals BB zouden bestaan mogen ze er vandaag nog allemaal worden uitgegooid , de islam worden verboden en het woord Islam uit ons Woordenboek gestreeptquote:Op dinsdag 21 december 2004 07:57 schreef BansheeBoy het volgende:
Er gaat helemaal niks met de Islam gebeuren in Nederland. De Islam is een sterk overanderlijke godsdienst die elke vernieuwing daarin uitsluit, daarom ben ik een tevreden mens als ik in Nederland in welke stad dan ook moskeeën aantref, hierin wordt meestal de pure Islam onderwezen
menigsuiting aanpassen ? aan wie of wat?quote:Op maandag 20 december 2004 22:52 schreef Meki het volgende:
Radicalen aanpakken , FUNDI´s uitzetten en Meningsuiting moet worden aangepast
quote:Op dinsdag 21 december 2004 00:31 schreef Philosocles het volgende:
Dat vind ik nou jammer dat je dat moet zeggen. Je wilt misschien die user van repliek dienen maar andere mensen lezen dat bericht ook.
Als je nou zou zeggen, je moet Nederland met ons delen, dat is nog tot daar aan toe, maar met zo'n opmerking jaag je iedere autochtoon tegen je in het harnas. Dat kan niet de bedoeling zijn. Of wel?
als je mijn post had gelezen EN begrepen, zou je het in de juiste context zien.quote:Op dinsdag 21 december 2004 14:42 schreef Meh7 het volgende:
[..]
Dat was dus niet serieus bedoeld. Maar ik vind zulke uitspraken op de zelfde hoogte als "ga dan terug naar waar je vandaan komt", het verschil is dat hij het meent en ik niet. (ik dacht dat de clown na die zin dat wel duidelijk maakte, blijkbaar niet)
geweldig planquote:Op dinsdag 21 december 2004 14:57 schreef DeGroeneRidder het volgende:
Met de islam moet er juist niets gebeuren. Laat iedereen zelf maar kiezen hoe hij zijn/haar godsdienst beleeft. De staat moet stoppen met het controleren van moskeeën en het sluiten van moskeeën die ze als "radicaal" bestempelt. En ze moet vooral stoppen met het verschaffen van in geld waardeerbare voordelen aan religies. Anders maak je ze afhankelijk van de staat en krijg je een staatskerk/staatsmoskee. In het belang van de vrijheid van godsdienst en het budget moet het afschaffen van al dat soort voordelen m.i. de prioriteit zijn.
quote:Op dinsdag 21 december 2004 14:31 schreef Freemondo het volgende:
Islam is het grootste geloof ter wereld.
er valt niets te begrijpen aan jouw post, mede omdat het onzin is. een geloof belachelijk maken is helemaal geen onderdeel van de nederlandse cultuur, dat is pas in de mode sinds reve (en dat is nog geen 40 jaar geleden)quote:Op dinsdag 21 december 2004 14:58 schreef GewoneMan het volgende:
[..]
als je mijn post had gelezen EN begrepen, zou je het in de juiste context zien.
dat geeft al aan hoeveel je van mijn post hebt begrepen NIETSquote:Op dinsdag 21 december 2004 15:03 schreef Meh7 het volgende:
[..]
er valt niets te begrijpen aan jouw post, mede omdat het onzin is. een geloof belachelijk maken is helemaal geen onderdeel van de nederlandse cultuur, dat is pas in de mode sinds reve (en dat is nog geen 40 jaar geleden)
quote:Op dinsdag 21 december 2004 15:05 schreef GewoneMan het volgende:
[..]
dat geeft al aan hoeveel je van mijn post hebt begrepen NIETS![]()
ik bij nader inzien ook niet. denk dat ik bedoelde dat de angst voor de islam een voeddingsbodem kent in de excessen die er binnen de islam te vinden zijn. iets wat met voldoende emancipatie en zelfkritiek mijns inziens meer ruimte zal geven om naast elkaar te leven. mea culpa, mea maxima culpa voor die onbegrijpelijke post.quote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |