De Sharia invoeren!quote:Op maandag 20 december 2004 22:44 schreef MeAndMyself het volgende:
Dat vraag ik me dus wel eens af. Wat moet de politiek of het volk doen om ervoor te zorgen dat iedereen gewoon vreedzaam naast elkaar kan leven?
quote:Op maandag 20 december 2004 22:46 schreef GewoneMan het volgende:
de islam erkennen als sekte. want dat is het
quote:Op maandag 20 december 2004 22:46 schreef GewoneMan het volgende:
oow en christendom erken ik vanaf vandaag als een sektequote:Op maandag 20 december 2004 22:46 schreef GewoneMan het volgende:
Zoals het hoort.quote:Op maandag 20 december 2004 23:06 schreef Meki het volgende:
[..]
oow en christendom erken ik vanaf vandaag als een sekte
Dat is niet waar. Wij zouden niet kunnen leven in een wereld zonder geld. Ten tweede bestaat geld al zo ongeveer zo lang als wij bestaan, niet alleen in de vorm van metalen muntjes enzo maar bijv. stenen of schelpen etc. Onmogelijk dus.quote:geld afschaffen, geld is namelijk de bron van alle kwaad.
Dat klopt maar ook dat is tegenwoordig niet meer mogelijk. Grote hervormingen moeten woren toegepast om de religies te moderniseren, dan passen ze waarschijnlijk beter in de samenleving. Vrijheid van religie is toch beter.quote:Alle soorten religie afschaffen want religie is het kankergezwel op de mensheid.
dus daarmee zeg je dat Chirstendom geen geloof is maar een sektequote:
Ah, zodat de islam niet meer mag worden afgekraakt bedoel je?quote:Op maandag 20 december 2004 22:52 schreef Meki het volgende:
Radicalen aanpakken , FUNDI´s uitzetten en Meningsuiting moet worden aangepast
Alsof veel Nederlanders daarmee zullen zitten.quote:Op maandag 20 december 2004 23:06 schreef Meki het volgende:
[..]
Waar slaat dit dan op? Het beste, in mijn opinie, wat men hier in nederland kan doen is alle Fundie's en Radicalen van welk geloof dan ook gewoon het land uitknikkeren.. gewoon oprotten.. Want er zijn zat mensen die hun geloof wel fatsoenlijk tot uiting kunnen brengen in een westerse samenleving... alleen daar spreekt men nooit over.. het is altijd alleen maar het negatieve..quote:Op maandag 20 december 2004 22:46 schreef GewoneMan het volgende:
Dat iets 40 jaar lang gebeurt wil niet zeggen dat het daarom voor altijd moet blijven. Het is juist tijd dat het veranderd en dat mensen de discussie weer normaal kunnen voeren.quote:Op maandag 20 december 2004 23:18 schreef Philosocles het volgende:
Ah, zodat de islam niet meer mag worden afgekraakt bedoel je?
Hier in Nederland worden al ruim 40 jaar allerhande geloven belachelijk gemaakt als iemand het nodig vindt om dat te doen. Begonnen met het christendom, en nu zijn anderen ook aan de beurt.
Get used to it.
toon jij eens RECENTELIJK nieuws waaruit blijkt dat het christendom in NEDERLAND als sekte gezien moet worden ?quote:Op maandag 20 december 2004 23:06 schreef Meki het volgende:
[..]
wacht ff jij denkt als GAST even de regels dmv geweld te veranderen?quote:Op maandag 20 december 2004 23:28 schreef Meh7 het volgende:
[..]
Dat iets 40 jaar lang gebeurt wil niet zeggen dat het daarom voor altijd moet blijven. Het is juist tijd dat het veranderd en dat mensen de discussie weer normaal kunnen voeren.
wacht maar tot 2007 (hopelijk eerder)quote:En omdat jij het zo mooi zegt, als we zo doorgaan:
Get used to mohammed-b wannabes.
Is dat een verkapte doodsverwensing ?quote:Op maandag 20 december 2004 23:13 schreef rwr-xr-x het volgende:
geloof uberhaupt verbieden. Iedereen die in een 'god/allah/jaweh' geloofd ritueel afslachten
Hypocrieter kan haast niet!quote:Op maandag 20 december 2004 23:13 schreef rwr-xr-x het volgende:
Iedereen die in een 'god/allah/jaweh' geloofd ritueel afslachten
Dat zal gelukkig nooit lukken. Met de grondwet aan onze zijde staan de gelovigen ijzersterkquote:Op maandag 20 december 2004 23:28 schreef Spectator het volgende:
geleidelijk naar een godsdienstloos Nederland toewerken
Voor het recht om te zeggen dat je een geloof, of wat voor authoriteit dan ook, belachelijk vindt en niet als authoriteit erkent, is lang gestreden. In de sixties vond de cultuuromslag uiteindelijk plaats, en dat zal men zich hier niet af laten nemen alleen omdat er een ander geloof bij is gekomen.quote:Op maandag 20 december 2004 23:28 schreef Meh7 het volgende:
[..]
Dat iets 40 jaar lang gebeurt wil niet zeggen dat het daarom voor altijd moet blijven. Het is juist tijd dat het veranderd en dat mensen de discussie weer normaal kunnen voeren.
Wat bedoel je daarmee? Dat wie de islam belachelijk maakt zijn mohammed-b zal ontmoeten? Dan breekt natuurlijk finaal de pleuris uit.quote:En omdat jij het zo mooi zegt, als we zo doorgaan:
Get used to mohammed-b wannabes.
er zijn al partijen die er vanaf willen. enne de islam staat helemaal niet zo sterk want de ellende die het teweeg brengt is nu EINDELIJK ook door de politiek gezien. en ik hoop toch echt dat er snel goede maarregelen komen.quote:Op maandag 20 december 2004 23:36 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Dat zal gelukkig nooit lukken. Met de grondwet aan onze zijde staan de gelovigen ijzersterk
Zeggen dat je een geloof belachelijk vindt en een geloof en diens aanhangers belachelijk maken, ik zie een duidelijk verschil, jij niet?quote:Op maandag 20 december 2004 23:37 schreef Philosocles het volgende:
Voor het recht om te zeggen dat je een geloof, of wat voor authoriteit dan ook, belachelijk vindt en niet als authoriteit erkent, is lang gestreden. In de sixties vond de cultuuromslag uiteindelijk plaats, en dat zal men zich hier niet af laten nemen alleen omdat er een ander geloof bij is gekomen.
Ik doe daarmee net zo kinderachtig als jij met je "get used to it" .quote:Wat bedoel je daarmee? Dat wie de islam belachelijk maakt zijn mohammed-b zal ontmoeten? Dan breekt natuurlijk finaal de pleuris uit.
Voor een wijziging van de grondwet heb je meer dan twee partijen nodig.quote:Op maandag 20 december 2004 23:39 schreef GewoneMan het volgende:
er zijn al partijen die er vanaf willen. enne de islam staat helemaal niet zo sterk want de ellende die het teweeg brengt is nu EINDELIJK ook door de politiek gezien. en ik hoop toch echt dat er snel goede maarregelen komen.
en met wilders zit dat wel snor![]()
als je dat net zo kinderachtig vind is het wel heel triest gesteld (en ik had al geen hoge pet van je op)quote:Op maandag 20 december 2004 23:43 schreef Meh7 het volgende:
[..]
Zeggen dat je een geloof belachelijk vindt en een geloof en diens aanhangers belachelijk maken, ik zie een duidelijk verschil, jij niet?
[..]
Ik doe daarmee net zo kinderachtig als jij met je "get used to it" .![]()
moet je n lagere pet kopenquote:Op maandag 20 december 2004 23:46 schreef GewoneMan het volgende:
[..]
als je dat net zo kinderachtig vind is het wel heel triest gesteld (en ik had al geen hoge pet van je op)
dat komt wel goed, ik sluit het zelfs niet uit dat we de islam ipv een religie als sekte gaan zien. dan wordt je dus NIET meer beschermd door die grondwet en ben ik (en de rest van nederland) dik tevredenquote:Op maandag 20 december 2004 23:43 schreef Meh7 het volgende:
[..]
Voor een wijziging van de grondwet heb je meer dan twee partijen nodig.
ik vergelijk jouw intelligentie met het paard van christus! (en dat was een ezel)quote:
het probleem was niet minder erg geweest, maar de kennis van het probleem was minder geweest.quote:Op maandag 20 december 2004 23:52 schreef MeAndMyself het volgende:
Misschien ff een mooie wending:
Ik denk dat de media een hele belangrijke factor is geweest in de situatie die we nu hebben. Het volk volgt de media blind en daarom denk ik dat het probleem veel minder erg was geweest als de media niet zoveel Islam-gerelateerde onderwerpen zou publiceren (vooral sinds 11/9)
je meent hetquote:Op maandag 20 december 2004 23:52 schreef MeAndMyself het volgende:
Ik denk dat de media een hele belangrijke factor is geweest in de situatie die we nu hebben. Het volk volgt de media blind en daarom denk ik dat het probleem veel minder erg was geweest als de media niet zoveel Islam-gerelateerde onderwerpen zou publiceren (vooral sinds 11/9)
tuurlijk ligt het niet aan de viool dan ligt het wel aan de strijkstokquote:Op maandag 20 december 2004 23:52 schreef MeAndMyself het volgende:
Nee!! Alles behalve dat. Straks voel ik me nog beledigd.quote:Op maandag 20 december 2004 23:51 schreef GewoneMan het volgende:
[..]
ik vergelijk jouw intelligentie met het paard van christus! (en dat was een ezel)
Nou eigenlijk niet. Het valt me wel op dat moslims zich persoonlijk aangevallen voelen als de vloer met hun geloof wordt aangeveegd. Dan wordt voor de zender het geloof geridiculiseerd terwijl voor de ontvanger hij of zijzelf wordt geridiculiseerd.quote:Op maandag 20 december 2004 23:43 schreef Meh7 het volgende:
[..]
Zeggen dat je een geloof belachelijk vindt en een geloof en diens aanhangers belachelijk maken, ik zie een duidelijk verschil, jij niet?
indeed, zoiets heet relativeren en rationaliseren.quote:Op maandag 20 december 2004 23:55 schreef Philosocles het volgende:
[..]
Nou eigenlijk niet. Het valt me wel op dat moslims zich persoonlijk aangevallen voelen als de vloer met hun geloof wordt aangeveegd. Dan wordt voor de zender het geloof geridiculiseerd terwijl voor de ontvanger hij of zijzelf wordt geridiculiseerd.
Maar geloofsaanhangers expliciet te kijk zetten gebeurt ook al langer hoor. Zo zijn zwartekousengemeenten inclusief inwoners bijvoorbeeld al jarenlang een geliefd onderwerp van cabaretiers. Die halen echter hun schouders op of verbieden hun kinderen ernaar te kijken. Ze dagen de wet niet uit die het mogelijk maakt hen belachelijk te maken.
alsof mij dat kan schelenquote:Op maandag 20 december 2004 23:55 schreef Meh7 het volgende:
[..]
Nee!! Alles behalve dat. Straks voel ik me nog beledigd.
![]()
![]()
Het gebruik van woorden als geitenneuker heeft inhoudelijk niets te maken met het bekritiseren van een geloof. Vaak beledig je ook de gelovigen als je hun geloof beledigd, je vindt het misschien raar maar sommige mensen vinden hun geloof belangrijk. Als je gaat lopen schelden op hun god moet je niet raar gaan kijken dat die mensen dat niet leuk vinden.quote:Op maandag 20 december 2004 23:55 schreef Philosocles het volgende:
Nou eigenlijk niet. Het valt me wel op dat moslims zich persoonlijk aangevallen voelen als de vloer met hun geloof wordt aangeveegd. Dan wordt voor de zender het geloof geridiculiseerd terwijl voor de ontvanger hij of zijzelf wordt geridiculiseerd.
"oorzaak van het probleem"quote:Op dinsdag 21 december 2004 00:05 schreef MeAndMyself het volgende:
Hoeveel procent van de gast-arbeiders (oorzaak van het probleem) geloofde eigenlijk in de Islam?
dan was het allemaal veel beter geweestquote:Op dinsdag 21 december 2004 00:10 schreef MeAndMyself het volgende:
Ja oorzaak van het probleem, die mensen hadden hier nooit moeten komen.
dat is nou eenmaal zo in ONZE CULTUUR! daar mag je zeggen wat je denkt, zint het he niet dan kan je gewoon terug naar de zandbak waar je vandaag gekomen bentquote:Op dinsdag 21 december 2004 00:05 schreef Meh7 het volgende:
[..]
Het gebruik van woorden als geitenneuker heeft inhoudelijk niets te maken met het bekritiseren van een geloof. Vaak beledig je ook de gelovigen als je hun geloof beledigd, je vindt het misschien raar maar sommige mensen vinden hun geloof belangrijk. Als je gaat lopen schelden op hun god moet je niet raar gaan kijken dat die mensen dat niet leuk vinden.
jij vind het belachelijk maken ik zie dat anders, dat is mijn goedrecht. ik vind wat woordjes zoals geitenneuker niet echt nodig maar het moet wel kunnen, dus de moslims moeten het OF accepteren OF optieften naar de grot van herkomst.quote:En wat is het nut van het belachelijk maken van geloven/gelovigen? Buiten het feit dat het nu 'in' is, wat bereik je ermee? Is het normaal om datgene wat belangrijk is voor mensen aftekraken? Moeten kinderen opgevoed worden met het idee dat ze alles mogen roepen, schelden en doen wat ze willen of is het in het belang van de samenleving dat mensen een beetje fatsoen kunnen opbrengen?
Kijk, dat is wel weer een goed voorbeeld want van dat woord ga ik onderhand ook over m'n nek. Tegelijkertijd sta ik vierkant achter het recht om het te zeggen - ofwel, de wet zou er niet voor gewijzigd moeten worden.quote:Op dinsdag 21 december 2004 00:05 schreef Meh7 het volgende:
[..]
Het gebruik van woorden als geitenneuker heeft inhoudelijk niets te maken met het bekritiseren van een geloof.
Mensen beledigen onderdeel van de Nederlandse cultuur? Gek dat het strafrecht daar anders over denkt. En ik ga nergens heen, ben niet gek, over 30 jaar is Nederland van onsquote:Op dinsdag 21 december 2004 00:15 schreef GewoneMan het volgende:
dat is nou eenmaal zo in ONZE CULTUUR! daar mag je zeggen wat je denkt, zint het he niet dan kan je gewoon terug naar de zandbak waar je vandaag gekomen bent
Ik vind je oprecht dom, je weet bijna niets en discussieren/beargumenteren kan je al helemaal niet. In Nederland zijn de middelen beschikbaar om iemand aan te klagen als je ergens niet mee eens bent. Veder kan je ergens niet mee eens zijn en je toch bevinden in Nederland.quote:jij vind het belachelijk maken ik zie dat anders, dat is mijn goedrecht. ik vind wat woordjes zoals geitenneuker niet echt nodig maar het moet wel kunnen, dus de moslims moeten het OF accepteren OF optieften naar de grot van herkomst.
quote:dat je over kinderen begint is wel grappig, want vooralsnog hebben we in verhouding meer last van allochtone dan autochtone kinderen (ik zal maar geen bron posten want dan reageer je niet meer zoals in meerdere topics is gebleken)
met deze opmerking, die wel vaker gebezigd wordt maak je de kloof alleen maar groter. dom als je tot een minderheid behoort. ook over 30 jaar.quote:[b]Op [url=http://forum.fok.nl/topic/650309/2/50#24111361]dinsdag 21 december 2004 00:25
Mensen beledigen onderdeel van de Nederlandse cultuur? Gek dat het strafrecht daar anders over denkt. En ik ga nergens heen, ben niet gek, over 30 jaar is Nederland van ons![]()
Dat vind ik nou jammer dat je dat moet zeggen. Je wilt misschien die user van repliek dienen maar andere mensen lezen dat bericht ook.quote:Op dinsdag 21 december 2004 00:25 schreef Meh7 het volgende:
[..]
En ik ga nergens heen, ben niet gek, over 30 jaar is Nederland van ons![]()
in het kader van extremisten die nederland willen ondermijnen met aanslagen is het idd opzouten. daar is zelfs een nieuwe wet voor aangenomen. voor de oprechte moslim wordt het dan ook prima hier en kunnen ze genieten van complete godsdienstvrijheid (waar nu al sprake van is overigens)quote:Op dinsdag 21 december 2004 00:43 schreef GoeRoe86 het volgende:
We zullen Nederland idd moeten delen. Je kunt nog zo tegenspartellen als je wilt. Daarnaast vind ik het echt jammer als ik weer dingen lees als jullie moeten maar optiefen enzovoorts. Maar je komt jezelf wel tegen.
nee hoor ik ben humanist zonder godsdienst en geloof me als ik zeg dat die stroming elke maand met honderden groeit. de humanisten accepteren iedereen die voor vrijheid van de mens is. maak je maar niet teveel zorgen, we willen gewoon samenleven.quote:Op dinsdag 21 december 2004 00:59 schreef GoeRoe86 het volgende:
Volgens mij kunnen we de extremisten met een nl paspoort ook gewoon hier berechten. Wel met hogere straffen waar ik vind dat celstraffen in het algemeen hoger moeten in nederland. En godsdienstvrijheid is idd vast gesteld in de wet.
Alleen lijkt het soms dat de rollen zijn omgedraaid. Het tafareel dat we kennen uit de middeleeuwen dat niet geloven direct fout was en godslastering lijkt nu juist te heersen bij atheisten. Godsdienst is bijvoorbaat fout enz.
vriend lees mijn post eens GOED.quote:Op dinsdag 21 december 2004 00:43 schreef GoeRoe86 het volgende:
We zullen Nederland idd moeten delen. Je kunt nog zo tegenspartellen als je wilt. Daarnaast vind ik het echt jammer als ik weer dingen lees als jullie moeten maar optiefen enzovoorts. Maar je komt jezelf wel tegen.
even een correctie op je post. heb je naaste lief, dan zou nederland er al een stuk beter uitzien. islam is net als het christendom of het judaïsme. de extremen verpesten het voor de rest van de moslims op dit moment.quote:Op dinsdag 21 december 2004 01:05 schreef GewoneMan het volgende:
[..]
vriend lees mijn post eens GOED.
maar 1 ding klopt ik heb het gehad met die sekte (de islam dus) en ben zeker geen fan van het christendom toch verdedig ik ze, waarom denk je dat ik dat doe ???
omdat ik een NORMALE religie best wil accepteren (ondanks het verleden) helaas valt de islam daar niet onder.
kan je nu heel leuk posten, maar jij ziet het verschil tussen het christendom en de islam ook wel (hoop ik)quote:Op dinsdag 21 december 2004 01:09 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
even een correctie op je post. heb je naaste lief, dan zou nederland er al een stuk beter uitzien. islam is net als het christendom of het judaïsme. de extremen verpesten het voor de rest van de moslims op dit moment.
dat gemekie over discriminatie komt voornamelijk voort uit het feit dat ze nog niet geëmancipeerd zijn. zelfkritiek moet dus idd nog komen vanuit de godsdienst die pas kort bestaat. neemt niet weg dat je die emancipatie sneller kan laten gaan door ze te respecteren in hun overtuiging.quote:Op dinsdag 21 december 2004 01:15 schreef GewoneMan het volgende:
[..]
kan je nu heel leuk posten, maar jij ziet het verschil tussen het christendom en de islam ook wel (hoop ik)
het is simpel, je kan ALLE cijfers die je wilt erop naslaan en de allochtonen en dan met name de islamitische steken er met kop en schouders bovenuit! zijn we het daarover eens ??? (zo niet kom ik weer met mijn lijstje)
dan het feit dat de meeste moslims absoluut niet tegen kritiek op hun geloof kunnen (lees alleen op fok de posts van b.v. Meki, BullShitBoy, Meh7 en zo zijn er nog wel wat.
als ze gediscrimineerd worden is fok te klein en mekkeren ze allemaal op een rij over hoe zielig ze wel niet zijn. en als ze dan positief worden gediscrimineerd worden dan is het natuurlijk een goede zaak.
sorry ik ben heel makkelijk en accepteer heel veel, de islam (en dan doel ik niet enkel op de koran maar de hele sekte incl. de bij behorende "cultuur") gaat echt te ver en is op geen enkele wijze te accepteren (misschien nadat er een verlichting heeft plaats gevonden maar dan moeten ze wel rap zijn willen ze de +/- 500 jaar die ze achterlopen nog goed maken)quote:Op dinsdag 21 december 2004 01:19 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
dat gemekie over discriminatie komt voornamelijk voort uit het feit dat ze nog niet geëmancipeerd zijn. zelfkritiek moet dus idd nog komen vanuit de godsdienst die pas kort bestaat. neemt niet weg dat je die emancipatie sneller kan laten gaan door ze te respecteren in hun overtuiging.
Hoeveel het ook zijn mogen. Het zijn er iig te veel.quote:Op dinsdag 21 december 2004 00:05 schreef MeAndMyself het volgende:
Hoeveel procent van de gast-arbeiders (oorzaak van het probleem) geloofde eigenlijk in de Islam?
ik heb wel geduld en ondertussen hoor ik vooral holle vaten heel hard schreeuwen. nog een paar moorden (staat gelijk aan glazen ingooien) en de negatieve houding jegens moslims zal nog verder de spits opgedreven worden. vandaar dat ik ook pleit, vanaf het begin dat ik op fok ben, dat moslims kritischer moeten worden naar hun eigen extreme achterban. en ik ken gelukkig een paar marokkaanse moslims die dat volmondig beamen. het is aan justitie om de excessen aan te pakken, niet aan de burger.quote:Op dinsdag 21 december 2004 01:24 schreef GewoneMan het volgende:
[..]
sorry ik ben heel makkelijk en accepteer heel veel, de islam (en dan doel ik niet enkel op de koran maar de hele sekte incl. de bij behorende "cultuur") gaat echt te ver en is op geen enkele wijze te accepteren (misschien nadat er een verlichting heeft plaats gevonden maar dan moeten ze wel rap zijn willen ze de +/- 500 jaar die ze achterlopen nog goed maken)
.quote:Op dinsdag 21 december 2004 01:34 schreef DrWolffenstein het volgende:
Hoeveel het ook zijn mogen. Het zijn er iig te veel.
Ik snap je niet helemaal ..quote:Op dinsdag 21 december 2004 05:04 schreef zoalshetis het volgende:
er zal gekeken moeten worden naar de mensen die het als gevaar zien. dat zal alleen maar gebeuren als de islam snel kritiek kan verdragen. gaat dit niet dan zal idd
een meki, bsb, sch en meh7 van een koude kermis thuis komen. nu nog niet...
Hier ben ik het gedeeltelijk mee eens. Ik denk nl. dat ook veel mensen het geloof prediken omdat ze er oprecht in geloven.quote:Op maandag 20 december 2004 23:42 schreef tagaeon het volgende:
Religie is iets uit het verre verleden toen de mensen veel dingen nog niet konden verklaren en het maar op de grote hoop gooiden van "het is een hoger wezen die over ongekende krachten bezit"
Wat slimmere mensen zagen hier geld in en brachten dit samen in een religie. Deze mensen verzonnen ook dingen als een duivel en de hel en van zulks meer om de mensen bang te maken zodat zij zeer strikt de kerken moesten volgen en de zakken vullen van de priesters.
Een mooi bewijs is het vaticaan.
Nu zijn de meeste mensen wijzer en kunnen veel dingen verklaard worden. Je ziet ook dat de kerken steeds leger raken en dat de ontwikkelde mensen geen religie meer nodig hebben.
Ik denk dat de islam z'n beste tijd heeft gehad in dit land.quote:Op dinsdag 21 december 2004 07:57 schreef BansheeBoy het volgende:
Er gaat helemaal niks met de Islam gebeuren in Nederland.
Je hebt geen idee en toch lul je maar raak.quote:Er gaat helemaal niks met de Islam gebeuren in Nederland. De Islam is een sterk overanderlijke godsdienst die elke vernieuwing daarin uitsluit, daarom ben ik een tevreden mens als ik in Nederland in welke stad dan ook moskeeën aantref, hierin wordt meestal de pure Islam onderwezen
quote:Op dinsdag 21 december 2004 01:52 schreef GoeRoe86 het volgende:
Volgens mij refereert de naam niet echt naar het spel maar meer naar een nazi dokter .
geleefde realitiet in bijna alle islamitische landen . so whats new.quote:Op maandag 20 december 2004 23:06 schreef Meki het volgende:
[..]
wanneer de moslim gemeente uit alleen maar trollen zoals BB zouden bestaan mogen ze er vandaag nog allemaal worden uitgegooid , de islam worden verboden en het woord Islam uit ons Woordenboek gestreeptquote:Op dinsdag 21 december 2004 07:57 schreef BansheeBoy het volgende:
Er gaat helemaal niks met de Islam gebeuren in Nederland. De Islam is een sterk overanderlijke godsdienst die elke vernieuwing daarin uitsluit, daarom ben ik een tevreden mens als ik in Nederland in welke stad dan ook moskeeën aantref, hierin wordt meestal de pure Islam onderwezen
menigsuiting aanpassen ? aan wie of wat?quote:Op maandag 20 december 2004 22:52 schreef Meki het volgende:
Radicalen aanpakken , FUNDI´s uitzetten en Meningsuiting moet worden aangepast
quote:Op dinsdag 21 december 2004 00:31 schreef Philosocles het volgende:
Dat vind ik nou jammer dat je dat moet zeggen. Je wilt misschien die user van repliek dienen maar andere mensen lezen dat bericht ook.
Als je nou zou zeggen, je moet Nederland met ons delen, dat is nog tot daar aan toe, maar met zo'n opmerking jaag je iedere autochtoon tegen je in het harnas. Dat kan niet de bedoeling zijn. Of wel?
als je mijn post had gelezen EN begrepen, zou je het in de juiste context zien.quote:Op dinsdag 21 december 2004 14:42 schreef Meh7 het volgende:
[..]
Dat was dus niet serieus bedoeld. Maar ik vind zulke uitspraken op de zelfde hoogte als "ga dan terug naar waar je vandaan komt", het verschil is dat hij het meent en ik niet. (ik dacht dat de clown na die zin dat wel duidelijk maakte, blijkbaar niet)
geweldig planquote:Op dinsdag 21 december 2004 14:57 schreef DeGroeneRidder het volgende:
Met de islam moet er juist niets gebeuren. Laat iedereen zelf maar kiezen hoe hij zijn/haar godsdienst beleeft. De staat moet stoppen met het controleren van moskeeën en het sluiten van moskeeën die ze als "radicaal" bestempelt. En ze moet vooral stoppen met het verschaffen van in geld waardeerbare voordelen aan religies. Anders maak je ze afhankelijk van de staat en krijg je een staatskerk/staatsmoskee. In het belang van de vrijheid van godsdienst en het budget moet het afschaffen van al dat soort voordelen m.i. de prioriteit zijn.
quote:Op dinsdag 21 december 2004 14:31 schreef Freemondo het volgende:
Islam is het grootste geloof ter wereld.
er valt niets te begrijpen aan jouw post, mede omdat het onzin is. een geloof belachelijk maken is helemaal geen onderdeel van de nederlandse cultuur, dat is pas in de mode sinds reve (en dat is nog geen 40 jaar geleden)quote:Op dinsdag 21 december 2004 14:58 schreef GewoneMan het volgende:
[..]
als je mijn post had gelezen EN begrepen, zou je het in de juiste context zien.
dat geeft al aan hoeveel je van mijn post hebt begrepen NIETSquote:Op dinsdag 21 december 2004 15:03 schreef Meh7 het volgende:
[..]
er valt niets te begrijpen aan jouw post, mede omdat het onzin is. een geloof belachelijk maken is helemaal geen onderdeel van de nederlandse cultuur, dat is pas in de mode sinds reve (en dat is nog geen 40 jaar geleden)
quote:Op dinsdag 21 december 2004 15:05 schreef GewoneMan het volgende:
[..]
dat geeft al aan hoeveel je van mijn post hebt begrepen NIETS![]()
ik bij nader inzien ook niet. denk dat ik bedoelde dat de angst voor de islam een voeddingsbodem kent in de excessen die er binnen de islam te vinden zijn. iets wat met voldoende emancipatie en zelfkritiek mijns inziens meer ruimte zal geven om naast elkaar te leven. mea culpa, mea maxima culpa voor die onbegrijpelijke post.quote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |