quote:Bouazouan kapot van schaamte
"Ik schaam me zo erg dat ik hem eigenlijk amper onder ogen durf te komen", spreekt Spartaan Rachid Bouaouzan. Bouaouzan beging vrijdagavond een beestachtige overtreding waar heel Nederland schande van sprak. Slachtoffer was Niels Kokmeijer(Go Ahead Eagles
"Dit is het domste dat ik ooit heb gedaan", spreekt de aangeslagen Bouazouan. "Het gaat me om die jongen. Desnoods schorsen ze me voor de tijd dat Kokmeijer uit de roulatie is. Door één actie heb ik misschien wel een carrière naar de klote geholpen." Terecht, zo spraken verschillende prominente voetbalanalisten.
Kokmeijer is zwaar geblesseerd door de charge. Hij brak zijn been en moest tot tweemaal toe worden geopereerd. Niet voor het eerst, want ook in zijn Heerenveen-periode brak de aanvaller al eens zijn been.
Go Ahead-fans hebben inmiddels een site gelanceerd waar steunbetuigingen kunnen worden geplaatst: http://nielsterugophetveld.mygb.nl/
Bron: Voetbalprimeur
Keane is inderdaad iemand die al jaren verbannen had moeten zijn van de voetbalvelden. Is een schande voor het voetbal.quote:Op maandag 20 december 2004 14:14 schreef manny het volgende:
[..]
Die hadden zo ook alle vier levenslang moeten schorsen + juridisch moeten aanpakken. Zeker Keane, die verdient echt gevangenis-straf voor die acties. De andere hebben het nog enigzinds beperkt gehouden.
Dat is ook nog zoiets inderdaad, na zijn boksvoorstelling op het voetbalveld ( waarvan Krist Porte trouwens nooit meer gerecupereerd is, die vent is nog altijd deels blind op dat oog) werd De Bilde OOK per direct ontslagen bij Anderlecht en kon hij nergens meer aan de bak in Belgie. Het heeft hem zelfs na zijn PSV en Sheffield tijd nog een reeks openbare verondschuldigingen in de krant gekost om het publiek te doen stoppen met hem uit te fluiten bij zijn terugkeer jaaaren later ...quote:Op maandag 20 december 2004 14:32 schreef Stpan het volgende:
Gilles de Bilde kreeg een 2e kans bij PSV etc. etc.
Als je zowat op kniehoogte met gestrekt been inkomt terwijl je tegenstander de bal net wegtrapt?quote:Op maandag 20 december 2004 19:14 schreef Stpan het volgende:
Ik kan me gewoon niet voorstellen dat je een duel inkomt om iemand zwaar te blesseren!
Nou wat die Haaland bij hem heeft gedaan is ook niet bepaald netjes tuurlijk mocht die dat toen ook niet doen maar als je dat boek van hem hebt gelezen begrijp je er wel wat meer overquote:Op maandag 20 december 2004 18:51 schreef fanneke het volgende:
[..]
Keane is inderdaad iemand die al jaren verbannen had moeten zijn van de voetbalvelden. Is een schande voor het voetbal.
Maar ja, hij speelt dan ook voor ManUre. Meer is ie ook niet.
quote:Kokmeijer overweegt aangifte na dwaze charge
20/12/2004 19:21
Niels Kokmeijer overweegt aangifte te doen bij de politie vanwege de zware overtreding die Rachid Bouazouan afgelopen vrijdag op hem maakte. De 26-jarige aanvaller brak zijn been.
De breuk bleek een forse, want zowel zijn kuitbeen als scheenbeen was gebroken. 'Ik wist meteen dat het mis was, want ik voelde mijn been bungelen', vertelde Kokmeijer aan NOS Sportjournaal. 'Ik weet dat het nog vroeg is, maar ik vraag me wel af of ik ooit nog zou kunnen voetballen.'
De speler, die nog tot de zomer van 2005 onder contract staat bij Go Ahead Eagles, overweegt aangifte te doen tegen Bouazouan. 'Op dit moment is het nog zó vers, maar ik denk er wel aan.'
Sparta liet weten dat Bouazouan 'zeer ontdaan' is. 'Rachid Bouazouan is geweldig geschrokken, zeer ontdaan en onder de indruk van de beelden van zijn zware charge op Niels Kokmeijer', verklaarde Sparta-directeur Peter Bonthuis op de website van zijn club.
De dader wil zijn spijt betuigen, waartoe hij van Kokmeijer de gelegenheid krijgt, liet het slachtoffer weten vanaf zijn ziekbed. 'Als hij zijn spijt wil betuigen is hij welkom. Stel dat hij morgen of overmogen langskomt, dan is dat geen probleem.'
Joh lazer toch op! Anders ga je gewoon even die actie van Keane verdedigen, en dat we meer begrip moeten krijgen als we z'n boek lezenquote:Op maandag 20 december 2004 19:27 schreef Dos37 het volgende:
Nou wat die Haaland bij hem heeft gedaan is ook niet bepaald netjes tuurlijk mocht die dat toen ook niet doen maar als je dat boek van hem hebt gelezen begrijp je er wel wat meer over
Tuurlijk is die van Keane ook vreselijk erg en Haaland heeft ook nooit weer gevoetbald(t). Dat is ook erg maar achter die overtreding zat wel een verhaal van vraak en geen onbesuisde actie omdat hij een moment daarvoor geen penal had gekregen. Tuurlijk die van actie van Keane is netzo ergquote:Op maandag 20 december 2004 20:07 schreef Stpan het volgende:
[..]
Joh lazer toch op! Anders ga je gewoon even die actie van Keane verdedigen, en dat we meer begrip moeten krijgen als we z'n boek lezenPrecies wat ik bedoel: als iemand fan van een bepaald speler is wordt de daad opeens een stuk minder erg gevonden! Blij dat het Sparta-publiek zich van een andere kant laat zien (ik ben namelijk nog de mildste die er ongeveer te vinden is).
Voor zover ik Niels ken is hij geen haatdragend persoon, dus dit snap ik wel weer van hem.quote:Op maandag 20 december 2004 23:32 schreef tong80 het volgende:
Kokmeijer zei net in SS dat de dader die hem wil bezoeken welkom is.
Zou het eigenlijk wel moeten zijn.quote:Op dinsdag 21 december 2004 00:12 schreef Stpan het volgende:
Even een vraagje voor iedereen. Is een "tackle" zoals die van Bouazouan net zo erg als een speler niet ernstig geblesseerd raakt?
Zonder de discussie weer op te rakelenquote:Op dinsdag 21 december 2004 00:12 schreef Stpan het volgende:
Zal wel 8-10 wedstrijden zijn. En je weet hoe ik daarover denk eilanden na de 'Michael Mols'-discussie. Waarschijnlijk is dit in wedstrijden gemeten slechts 2x zo erg als naar iemand rochelen volgens de KNVB.![]()
Volmondig ja! Een dergelijke tackle is rood. Als die z'n been niet breekt dan krijgt 'ie waarschijnlijk minder wedstrijden, maar zo'n tackle hoort altijd rood te zijn, of er iets gebroken wordt of niet.quote:Op dinsdag 21 december 2004 00:12 schreef Stpan het volgende:
Even een vraagje voor iedereen. Is een "tackle" zoals die van Bouazouan net zo erg als een speler niet ernstig geblesseerd raakt?
Zoals Stoichkov op het WK van 1994, als Hristo niet over die tackle was heengespongen dan had hij nooit meer kunnen lopen volgens mij.quote:Op dinsdag 21 december 2004 00:36 schreef tong80 het volgende:
Je ziet inderdaad soms tackels waarbij een speler net op tijd opspringt. Die zouden ook bestraft moeten worden.
Wat ik al zei, dergelijke tackles moet gewoon altijd bestraft worden. Raken of niet.quote:Op dinsdag 21 december 2004 00:36 schreef tong80 het volgende:
Je ziet inderdaad soms tackels waarbij een speler net op tijd opspringt. Die zouden ook bestraft moeten worden.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |