Deze aktie is geen langdurige schorsing waard. Deze speler zal geen bal meer mogen trappen op de Nederlandse velden. Zelfs niet als amateur.quote:Op maandag 20 december 2004 00:53 schreef dVTB het volgende:
Zelfs Sparta-fan Hugo Borst kotste vanavond in Studio Voetbal op de misselijke actie van die Sparta-speler. Langdurige schorsing is absoluut op z'n plaats.
Geef nog eens een voorbeeld danquote:Op maandag 20 december 2004 00:44 schreef mitt het volgende:
Ik zag hem vrijdagavond al en zag hem bij de herhaling al breken..
medelijden met Kokmeijer, geen verkeerde voetballer, maar feit blijft wel dat dit een overhyped wordt, dit gebeurt immers wel vaker in een seizoen.
Alleen was Danny ook een klein beetje zelf schuldig aan deze breuk,die trok zijn been ook niet terug.quote:Op zondag 19 december 2004 23:33 schreef tong80 het volgende:
Danny Hesp is het grootste voorbeeld. Was achtien jaar en links back van Ajax. Stond op het punt om te debuteren in Oranje. Brak zijn been, kwam nooit meer op het niveau dat ie in potentie in zich had. Mooi dat ie 400 eredivisie wedstrijden heeft gespeeld. Maar door zijn blessure debuteerde de Boer die 108 interlands speelde.
Kijk , ik heb jaren gevoetbald , en je kunt altijd iemand onvrijwillig blesseren in het spel , ja je kunt zelfs onvrijwillig iemand zijn been breken door gewoon een fractie van een seconde te laat te tackelen .quote:Op maandag 20 december 2004 01:07 schreef Johnny_Footballhero het volgende:
Je moet kijken naar de intentie van de overtreding. Ik heb de beelden niet gezien, dus ik heb slechts een vermoeden van de intentie. En dat vermoeden baseer ik op jullie reacties.
Want soms is er sprake van een "ongeluk", zoals veel "ellebogen".
Bij de straf moet je kijken naar de intentie, is er sprake van een bewuste aanslag, en je moet kijken naar het gevolg. (In mijn nederige opinie dan).
Allez, ik heb ze dan maar als link gezet voor de gevoelige zielen onder ons die naar een journaal kunnen kijken waarin men beelden toont van afgeslachte Irakezen , Israelis na een bomaanslag enzovoort, maar die de gevolgen van moordtackles op voetbalvelden blijkbaar niet kunnen bekijken ...quote:Op maandag 20 december 2004 02:05 schreef MaxPower het volgende:
Kan er even een disclaimer in de TT met "schokkende foto's"!
Jah duhquote:Op maandag 20 december 2004 02:11 schreef MaxPower het volgende:
Was als grapje bedoeld, had er nog even eenbij moeten zetten.
Ik weet dat je het anders bedoelt maar om nu 'mongool' bij deze misselijkmakende overtreder te zetten hoeft van mij ook niet.quote:Op zondag 19 december 2004 23:43 schreef Smeich het volgende:
godverdomme zeg..... this brings back memories... ik kan zelf nooit meer voetballen door schandalige aanslag op mijn knie dus begrijp mijn reactie
was ook een fokking marokkaan (ook al zegt het bij deze mongool dat hij een nederlandse nationaliteit heeft
...
goh daarom deed utrecht die belg ook weg of niet?quote:Op maandag 20 december 2004 08:55 schreef Legolas_Greenleaf het volgende:
Die gast mag, IMO, gewoon niet meer spelen, nooit meer. Dat kán geen ongeluk zijn; de bal was al weg, and he knew it.
Ik hoop met je mee, en de meeste Sparta-supporters zouden Bouazouan (of Bouaouzan, dat is niet helemaal duideiljk) ook direct op staande voet ontslagen zien worden. Ik weet alleen niet of dat juridisch haalbaar is, ik vrees van niet zelfs. Dan zou Sparta er geld op moeten toeleggen, en dat heeft Sparta helaas niet.quote:Op maandag 20 december 2004 00:43 schreef Steeven het volgende:
Bah, die gozer moet een verbod op voetballen krijgen...Het was duidelijk expres. Als Mols al 5 wedstrijden kreeg voor een tikkie ben ik benieuwd wat ze hiermee doen. *Hoopt op enorme straf. Maar Sparta had zelf al ballen moeten tonen en die gast meteen moeten ontslaan.
In Belgie heeft AA Gent dit seizoen 2 spelers op staande voet ontslagen na een gevecht op training , op basis van het toedienen van "slagen en verwondingen op het werk" waardoor ze de arbeidswet overtreden hadden.quote:Op maandag 20 december 2004 13:45 schreef Stpan het volgende:
[..]
Ik weet alleen niet of dat juridisch haalbaar is, ik vrees van niet zelfs. Dan zou Sparta er geld op moeten toeleggen, en dat heeft Sparta helaas niet.
Precies en dus moet ie gewoon aangifte doen bij de politie voor mishandeling en een vette schadevergoeding voor inkomstenderving eisen.quote:Op maandag 20 december 2004 01:50 schreef DutchGooner het volgende:
[..]
Alleen was Danny ook een klein beetje zelf schuldig aan deze breuk,die trok zijn been ook niet terug.
Die aanslag op Kokmeijer was gewoon misdadig
Die hadden zo ook alle vier levenslang moeten schorsen + juridisch moeten aanpakken. Zeker Keane, die verdient echt gevangenis-straf voor die acties. De andere hebben het nog enigzinds beperkt gehouden.quote:Op maandag 20 december 2004 14:05 schreef Stpan het volgende:
hebben ze nooit overwogen om Bosvelt, Keane, Wouters en Gorter te ontslaan. Terwijl Helmond
Het zou mij in deze tijden van de EU en gelijke arbeidsrechten in heel europa ed toch sterk verwonderen als de arbeidswetgeving in Nederland en Belgie moest verschillen op zo'n dergelijk vlak hoor.quote:Op maandag 20 december 2004 14:05 schreef Stpan het volgende:
Dat is allemaal in Belgie. Als zeker is dat het in Nederland ook zou lukken, graag zelfs! Sparta mag gewoon niet met deze smet blijven rondlopen.
Hoewel deze uitspraak (eerlijk is eerlijk) er gemakkelijk uitrolt omdat Bouazouan ondanks dat hij publiekslieveling was geen al te beste voetballer is. Bij Feyenoord, Man Utd, Ajax, Vitesse etc. hebben ze nooit overwogen om Bosvelt, Keane, Wouters en Gorter te ontslaan. Terwijl Helmond wat minder moeite had om de matige Taihutu na veel publieke weerstand de laan uit te sturen.
Maar daar mag niemand zich achter verschuilen. Laat Sparta maar het goede voorbeeld geven over hoe je met dit soort spelers om moet gaan!
Ik vrees dat dat komt omdat (Nederlandse) clubs deze acties liever met de mantel de liefde bedekken. Noem mij behalve Taihutu (die 'slechts') een eerste divisie speler was en bij Helmond de belangen niet zo groot waren, een speler die door de eigen club is ontslagen.quote:Op maandag 20 december 2004 14:21 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
Nu , ik geef ook maar enkele Belgische voorbeelden omdat ik mij niet meteen een Nederlands precedent voor de geest kan halen.
Dat is een beetje mijn punt. Maar is nog geen reden om deze aanslag te bachataliseren en het bij de 5-8 wedstrijden schorsing te houden die de KNVB oplegt te laten.quote:Op maandag 20 december 2004 14:28 schreef Duder het volgende:
sorry hoor maar 30 jaar geleden werden dit soort overtredingen wel vaker gepleegd en daar hoorde je bijna niemand over
Rachid Bouazouan is door 98% van het Sparta-publiek uitgekotst (de overige 2% gunt hem na een langdurige schorsing nog een 2e kans), maak je daar vooral geen zorgen om. Iets waar ik wel blij mee ben, omdat er helaas veel trieste figuren zijn die zulke acties anders gaan bekijken indien het om een dader van de eigen club gaat.quote:Op maandag 20 december 2004 00:53 schreef dVTB het volgende:
Zelfs Sparta-fan Hugo Borst kotste vanavond in Studio Voetbal op de misselijke actie van die Sparta-speler. Langdurige schorsing is absoluut op z'n plaats.
Heeft Vreven ooit iemand's been gebroken?quote:Op maandag 20 december 2004 09:11 schreef Chadi het volgende:
[..]
goh daarom deed utrecht die belg ook weg of niet?
niet overdrijven he.quote:Op maandag 20 december 2004 14:14 schreef manny het volgende:
[..]
Die hadden zo ook alle vier levenslang moeten schorsen + juridisch moeten aanpakken. Zeker Keane, die verdient echt gevangenis-straf voor die acties. De andere hebben het nog enigzinds beperkt gehouden.
hmm zal het eens checken ik speel het nog steedsquote:Op maandag 20 december 2004 17:07 schreef Nyluzzz het volgende:
Niels Kokmeijer, zonde. Was altijd een toppertje in Championship Manager![]()
Bron: http://www.sparta-rotterdam.nlquote:Vanmiddag, maandag 20 december 2004, heeft er overleg plaatsgevonden tussen Sparta Rotterdam, Rachid Bouaouzan en diens zaakwaarnemer Paul Nortan.
Rachid Bouaouzan is geweldig geschrokken, zeer ontdaan en onder de indruk van de beelden van zijn overtreding en de gevolgen die dit heeft gegeven voor de speler Niels Kokmeijer. Het is nimmer zijn bedoeling geweest om Niels te blesseren. Het spijt hem verschrikkelijk dat Niels momenteel in het ziekenhuis verblijft en dat Niels een zeer lange periode van revalidatie tegemoet ziet.
Rachid Bouaouzan is een speler die al 9 jaar deel uitmaakt van de jeugdopleiding van Sparta Rotterdam en die aan het begin van dit seizoen 2004-2005 een contract met Sparta Rotterdam heeft getekend. In deze negen jaar heeft hij op geen enkele wijze een agressief gedrag vertoond. Hij heeft in zijn carrière nooit een rode- of gele kaart gehad voor ruw spel.
Ook de Sparta Rotterdam-organisatie heeft Niels Kokmeijer in het ziekenhuis bezocht om hem van hun medeleven blijk te geven.
Vandaag is er telefonisch contact geweest met Go Ahead Eagles. De woordvoerder van deze ploeg heeft ook Rachid sterkte gewenst, omdat men ervan overtuigd is dat ook hij moeilijk met deze situatie zal kunnen omgaan.
Rachid Bouaouzan en Sparta Rotterdam wensen Niels Kokmeijer een voorspoedig genezingsproces toe.
Tenslotte verontschuldigen Rachid en Sparta Rotterdam zich tegenover de technische staf, spelers, bestuur en supporters van de Go Ahead Eagles en spreken zij de wens uit dat dit voorval de relatie tussen de beide clubs niet zal schaden.
Peter Bonthuis
Algemeen Directeur Sparta Rotterdam
Bron: De Stentor (regionale krant voor oa Deventer) www.destentor.nlquote:Rachid Bouaouzan schaamt zich kapot
door Wietse Dijkstra
20 DECEMBER 2004 - ROTTERDAM - Het liefst was hij dit weekeinde al naar het ziekenhuis gegaan om Niels Kokmeijer - nogmaals - zijn excuses aan te bieden. Maar in overleg met de familie en de vriendin van zwaar de aangeslagen speler van Go Ahead Eagles werd Rachid Bouaouzan aangeraden om nog maar even weg te blijven.
De 20-jarige Spartaan zit op zijn beurt helemaal stuk nadat hij Kokmeijer vrijdagavond met een vreselijke overtreding een dubbele beenbreuk bezorgde. ‘Ik schaam me zo erg dat ik hem eigenlijk amper onder ogen durf te komen’, sprak de zondaar gisteravond. ‘Dit is het domste dat ik ooit heb gedaan.’
Pas toen hij zijn actie op de televisie terugzag, drong tot hem door wat hij had veroorzaakt. ‘Ik schrok van mezelf’, zegt Bouaouzan, die op het veld nog had geprotesteerd tegen zijn rode kaart. ‘Ik wist op dat moment niet precies wat ik had gedaan’, zegt hij. ‘Rood was natuurlijk wel gepast.’
Gepast vindt hij ook de zware schorsing die hem ongetwijfeld te wachten staat. ‘Dat interesseert me helemaal niets’, zegt Bouaouzan. ‘Het gaat me om die jongen. Desnoods schorsen ze me voor de tijd dat Kokmeijer uit de roulatie is. Door één actie heb ik misschien wel een carrière naar de klote geholpen. Geloof me, u zou niet graag in mijn schoenen staan. Ik ben nog jong, heb in mijn loopbaan nog weinig meegemaakt en dan krijg je al deze negatieve publiciteit over je heen. Dit is ook voor mij een zware tijd.’
Want niet alleen Go Ahead, ook de Sparta-supporters zijn woedend op Bouaouzan. Op de fansite van de club werd de linksbuiten dit weekeinde door zijn eigen aanhang verketterd. ?Nooit meer voetballen“ en ?contract verscheuren“, luidt de strekking van de berichten op het internet-forum. ‘Het gaat me nu niet om wat ze allemaal zeggen’, houdt Bouaouzan zich groot. ‘Ik voel me al schuldig genoeg.’
Bouaouzan snapt nog steeds niet wat hem bezielde toen hij zeven minuten voor tijd met een gestrekt been inkwam op Kokmeijer. Zijn onbesuisde overtreding had veel weg van een wraakactie. Sparta had - bij de (eind)stand 2-2 - volgens het thuispubliek even eerder immers een strafschop moeten krijgen. ‘Maar daardoor was ik helemaal niet geërgerd’, zegt Bouaouzan. ‘Ik wilde de bal veroveren om de derde goal te kunnen maken en was gewoon te laat. Het is natuurlijk nooit mijn bedoeling geweest om iemand zijn benen te breken. Ik ben helemaal geen bikkelharde speler. Als linksbuiten ben ik een technische speler.’
Om die reden kunnen clubleiding en technische staf van de Rotterdammers de actie van Bouaouzan ook niet plaatsen. ‘Zo ken ik hem helemaal niet’, zegt directeur Peter Bonthuis. ‘Rachid is juist een heel rustige, bedeesde jongen die ik nog nooit een duel heb zien aangaan. Ik vind dit onbegrijpelijk.’ Bonthuis, die Kokmeijer dit weekeinde twee keer in het ziekenhuis bezocht, wil nog niet vooruit lopen op maatregelen die Sparta tegen Bouaouzan gaat nemen. ‘Ik wil eerst zijn kant van het verhaal horen’, zegt Bonthuis. ‘Ik ga ervan uit dat Rachid dit niet met opzet heeft gedaan. Begin deze week ga ik met hem praten. Het belangrijkste is dat Kokmeijer weer gezond wordt. Ik ben hier ook kapot van.’
Bron is mij onbekend (ws weer De Stentor)quote:Tweede operatie voor Kokmeijer
van onze sportredactie
20 DECEMBER 2004 - DEVENTER - Niels Kokmeijer is gisteren voor de tweede keer geopereerd aan zijn dubbele beenbreuk. De aanvaller van GA Eagles raakte in de wedstrijd tegen Sparta zwaar geblesseerd, na een ongekend harde charge van tegenstander Rachid Bouazouan, die Kokmeijer met gestrekt been hard onder de knie raakte.
In het Rotterdamse Dijkzigt-ziekenhuis werd Kokmeijer vrijdagnacht al geholpen aan zijn beenbreuk aan het rechterbeen. De breuk, twaalf centimeter onder de knie, werd aan elkaar gezet door een pin in het been te plaatsen. Gisteren bleek het gevoel in het been van de onfortuinlijke aanvaller niet optimaal was. Gevreesd werd dat er een zenuw bekneld zat. Daarop werd besloten dat hij andermaal onder het mes moet. Aan het been zit ook een kleine wond, zodat er ook sprake is van een open beenbreuk.
Trainer Raymond Libregts bracht zaterdag een kort bezoek aan zijn zwaar geblesseerde speler. ‘Niels had erg veel pijn, bijna ondraaglijk’, zei Libregts. ‘Dat hij gisteren opnieuw geholpen moest worden is erg zwaar voor hem. Hij zal alle kracht nodig hebben voor zijn herstel. En natuurlijk maakt hij zich zorgen over de rest van zijn carrière. Hij weet als geen ander hoe moeilijk het is terug te komen na zo’n zware blessure.’
Kokmeijer liep enkele jaren geleden ook al een enkel- en beenbreuk op. Mede daardoor kwam hij niet uit de verf bij Heerenveen, waar hij in twee seizoenen door de nasleep van de blessure geen wedstrijd kon spelen.
Het herstel van Kokmeijer houdt de gemoederen binnen GA Eagles bezig, maar is er ook de boosheid op Bouazouan. De Rotterdammer leek geen enkele intentie te hebben om de bal te spelen, toen hij met gestrekt been hoog op Kokmeijer ingleed. ‘Ik heb de overtreding teruggezien op tv’, zegt Libregts. ‘Maar ik kon er bijna niet naar kijken. Ik werd er misselijk van toen ik het zag. Zo schop je dus een tegenstander moedwillig het ziekenhuis in. We moeten ons nog verder beraden, maar als het aan ons ligt komt die jongen er niet met een lichte straf vanaf. Niels is de rest van het seizoen uitgeschakeld en wellicht nog langer. Stel dat Bouazouan acht wedstrijden krijgt en ergens in april weer kan spelen, dan is dat toch oneerlijk?’
Binnen de club wordt zelfs de mogelijkheid om bij de politie aangifte van mishandeling te doen overwogen. ‘Zover is het nog niet’, zegt Libregts. ‘Dat moeten we eerst met Niels en zijn familie bespreken. Maar we gaan wel ons beklag bij de KNVB doen. Hier mag die speler niet mee weg komen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |