abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_24125235
Dat hij uit de selectie is gezet en iig niet mee mag op traningskamp in de winterstop.

Dus dat hij voorlopig niet meespeelt met Sparta, los van die schorsing.
Die Welt ist alles was der Fall ist.
  dinsdag 21 december 2004 @ 21:37:10 #152
67174 Dos37
Come on Twente
pi_24125331
quote:
Op dinsdag 21 december 2004 21:28 schreef Bombie het volgende:
Wat is trouwens 'een speler tijdelijk op non-actief zetten'? Dat hij tien wedstrijden niet mag voetballen van 'de club'? Dat hij niet mag meedoen met klaverjassen?
dat die denk ik niet op trainingen mag komen en ook geen geld zal krijgen misschien
Premier League toto winnaar 2007-2008 en [b]2008-2009[/b]
Held Blaise NKUFO [b]All time topscoorder in Enschede[/b]
[b]WE WON IT ELEVEN TIMES![/b]
pi_24126735
quote:
Op dinsdag 21 december 2004 14:56 schreef DIGGER het volgende:

[..]

Hoezo, hij heeft z'n straf er dan toch op zitten, hij heeft dan toch boete gedaan?
Of heeft het publiek dan automatisch het recht om te proberen de voetballoopbaan van deze jongen kanpot te maken, ipv hem de kans te geven op eerherstel en een verdere loopbaan in het voetbal?
Dan had hij maar godverdomme niet zo belachelijk in moeten komenPUNT

En spijt spijt, rot toch op zeg! Moet hij dan zeggen dat hij geen spijt heeft? Hij geeft toch gewoon geen andere keus.....
pi_24132525
quote:
Op dinsdag 21 december 2004 21:37 schreef Dos37 het volgende:

[..]

dat die denk ik niet op trainingen mag komen en ook geen geld zal krijgen misschien
Dat klopt, ik las net dat Kokmijer aangifte gaat doen bij de politie. Terecht lijkt me.
That's all folks!
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 22 december 2004 @ 09:38:08 #155
1012 Doc
Loves C, M & R
pi_24132882
quote:
Op maandag 20 december 2004 01:17 schreef tong80 het volgende:
Danny Hesp ging in een duel met van der Hoorn.

Dat was een ongeluk. Hij brak zijn been en van der Hoorn schrok er net zo hard van.
Zoals de dubbel beenbreuk van Cissé tegen Blackburn een aantal weken geleden. Een beenbruk waarbij als de medische staf van LFC niet attent was geweest Cissé z'n hele been kwijt was wegens het afgekneld zijn van bloedbanen...
OG X BC - Orange Goblin Beer Core: Straight Edge - 'til the bar opens
Liverpool - JFT 96 - Never forgotten
pi_24133310
Vind aangifte doen wel weer een beetje overdreven, zal wel onderdeel zijn van het verwerkingsproces...
  woensdag 22 december 2004 @ 10:25:40 #157
62182 Georges
That's the shit
pi_24133603
Ik vind 10 maanden wel aan de lage kant. Schorsing voor de duur van het herstel was beter geweest.
Volgens de policy worden proletarische discussies niet aangegaan
  woensdag 22 december 2004 @ 10:28:29 #158
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_24133650
quote:
Op woensdag 22 december 2004 10:06 schreef Erasmusch het volgende:
Vind aangifte doen wel weer een beetje overdreven, zal wel onderdeel zijn van het verwerkingsproces...
Voorzorgsmaatregel.
Het zou kunnen zijn dat hij nooit meer kan voetballen. Als hij dan vergoedt wil worden voor schade, had hij aangifte moeten doen.
pi_24133730
quote:
Op dinsdag 21 december 2004 22:39 schreef Smeich het volgende:

Dan had hij maar godverdomme niet zo belachelijk in moeten komenPUNT

En spijt spijt, rot toch op zeg! Moet hij dan zeggen dat hij geen spijt heeft? Hij geeft toch gewoon geen andere keus.....
Jij hebt in je leven nog nooit dingen gedaan of gezegd waarvan je achteraf denkt? "Oh, dat had ik beter NIET kunnen doen.... Sorry..."
Dan wil je daar toch ook niet maanden later nog voor boeten....
pi_24133829
quote:
Op woensdag 22 december 2004 10:25 schreef Georges het volgende:
Ik vind 10 maanden wedstrijden wel aan de lage kant. Schorsing voor de duur van het herstel was beter geweest.
Toch is het raar. Zou je dit bij de amateurs doen, wordt je door je vereniging geroyeerd en krijg je een schorsing van 2 jaar of iets dergelijks van de KNVB. Wanneer je hetzelfde doet bij een BVO, dan hoef je maar 10 wedstrijden aan de kant te zitten.
  woensdag 22 december 2004 @ 10:38:21 #161
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_24133846
quote:
Op woensdag 22 december 2004 10:33 schreef calvobbes het volgende:

[..]

Jij hebt in je leven nog nooit dingen gedaan of gezegd waarvan je achteraf denkt? "Oh, dat had ik beter NIET kunnen doen.... Sorry..."
Maar zonder een zware straf, doe je het wellicht zo weer.
Nu is zijn straf al vrij hoog, voor KNVB-doen.
  woensdag 22 december 2004 @ 14:21:31 #162
73305 Stpan
Zullen wij laten hoo-ooren...
pi_24137915
Pfaf: de kans bij herhaling lijkt me vrij klein. Bouazouan heeft nooit een kaart gekregen in de jeugd of jong Sparta. Een blackout van grote klasse die actie van hem, maar enig opzet lijkt me niet in het spel.

Ik vraag me af wat de beweegredenen zijn voor Kokmeijer om Bouazouan aan te klagen. Verzekeringstechnisch? Lijkt me niet. Een advocaat die graag wat commissie wil vangen? Misschien. Onderbuik wraakgevoelens ingefluisterd door familieleden?
pi_24138336
quote:
Op woensdag 22 december 2004 14:21 schreef Stpan het volgende:
Pfaf: de kans bij herhaling lijkt me vrij klein. Bouazouan heeft nooit een kaart gekregen in de jeugd of jong Sparta. Een blackout van grote klasse die actie van hem, maar enig opzet lijkt me niet in het spel.

Ik vraag me af wat de beweegredenen zijn voor Kokmeijer om Bouazouan aan te klagen. Verzekeringstechnisch? Lijkt me niet. Een advocaat die graag wat commissie wil vangen? Misschien. Onderbuik wraakgevoelens ingefluisterd door familieleden?
Geen wraak. Puur een schadevergoeding. Het is toch de schuld van Bouazouan wanneer hij niet meer kan voetballen. Dan raak je toch min of meer arbeidsongeschikt en wil je op een of andere manier geld krijgen.

Ik kan het best begrijpen dat Kokmeijer een schadevergoeding wil hebben wanneer hij nooit meer kan voetballen.
  woensdag 22 december 2004 @ 15:36:44 #164
73305 Stpan
pi_24139294
Jep, dan zal hij hem nu moeten aanklagen inderdaad, als een soort voorzorgsmaatregel.

Maar voorlopig is het helemaal nog niet zeker dat Kokmeijer nooit meer speelt. En bovendien bestaat er zoiets als het spelerspensioen van het VVCS. Ik neem aan dat ze daar ook een potje hebben voor afgekeurde voetballers? Of zijn eigen arbeidsongeschiktheids verzekering?

[ Bericht 7% gewijzigd door Stpan op 22-12-2004 15:46:35 ]
pi_24139399
Ik hoorde op SP dat er ook een speler 2,5 jaar geschorst is vanwege een karatetrap naar een scheidsrechter, iemand daar meer info over?
Winnaar wielerprono 2006 en biatlon wk prono 2016
  woensdag 22 december 2004 @ 15:44:54 #166
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_24139408
quote:
Het was even een algemene reden van strtaffen aangeven.
quote:
Had ik een paar posts daarboven al gepost. Puur vanwege het eventueel arbeidsongeschikt raken
pi_24139658
quote:
Nou ja, dit zou ook zo maar onder het kopje 'mishandeling' kunnen vallen.
While we're living, the dreams we have as children fade away
AFC Ajax | Borussia Mönchengladbach] | Kansas City Chiefs | Alabama Crimson Tide
  woensdag 22 december 2004 @ 16:22:25 #168
73305 Stpan
pi_24140091
quote:
Op woensdag 22 december 2004 15:58 schreef zjroentje het volgende:

[..]

Nou ja, dit zou ook zo maar onder het kopje 'mishandeling' kunnen vallen.
Hoewel ik de overtreding schandalig en beestachtig vind, vind ik niet dat er sprake is van een bewuste poging om Kokmeijer letsel toe te brengen. Tenminste, ik kan net zo min in de hersenpan van Rachid B. kijken als jullie. Maar als je gewoon kijkt naar het totaalshot (en niet de vertraagde close-up die alles behoorlijk smeriger en bewuster doet overkomen) dan zal de advocaat het nog zeer, zeer moeilijk hebben om mishandeling te bewijzen. Immers, hij belachelijk het ook is, het is een tackle waar min of meer een bal in de buurt was en zal als ongelukje worden uitgelegd.
Als het zo zal gaan, zullen er ook vele maar dan ook vele aanklachten kunnen komen voor een poging tot mishandeling bij 'mislukte' aanslagen.......

Bestaat er iets als 'arbeidsongeschikt door schuld'? Dat zou wel stand kunnen houden lijkt me.

[ Bericht 5% gewijzigd door Stpan op 22-12-2004 16:53:51 ]
pi_24156732
Nog wat berichten uit de krant:
quote:
Eaglesspeler doet aangifte na aanslag
door DENNIS ARENTSEN

22 DECEMBER 2004 - ROTTERDAM - Niels Kokmeijer heeft gistermiddag officieel aangifte gedaan van mishandeling. De voetballer van GA Eagles werd afgelopen vrijdag na een ongekend harde charge uit de wedstrijd geschopt door Spartaan Rachid Bouaouzan. Kokmeijer liep een gecompliceerde dubbele beenbreuk op.

Eagles-voetballer Niels Kokmeijer in het ziekenhuis: 'Laat ik eerst maar eens zorgen, dat ik weer gewoon kan lopen' (Foto Dick Sluijter)

De 26-jarige inwoner van Wijk aan Zee eist vooral genoegdoening. ‘Ik kan me herinneren dat Danny Hoekman ook een keer een strafzaak begonnen is tegen doelman Jan-Willem van Ede’, aldus Kokmeijer. ‘Die overtreding was in mijn ogen een stuk minder zwaar dan wat die jongen van Sparta tegen mij uithaalde. Dit was een aanslag.’

Toekomst

Over de juridische aspecten heeft Kokmeijer zich nog niet druk gemaakt. ‘Het gaat mij puur om m’n toekomst. De kans bestaat dat ik niet meer aan het voetballen kom. Dan wil ik de mogelijkheid hebben om een eis tot schadevergoeding in te dienen.’

Bouaouzan kreeg van de aanklager betaald voetbal van de KNVB een schikkingsvoorstel van twaalf wedstrijden schorsing (twee voorwaardelijk) opgelegd. Sparta en Bouaouzan accepteren de straf.
Bron: www.destentor.nl
quote:
Gastenboek geblesseerde Kokmeijer groot succes
van onze sportredactie

21 DECEMBER 2004 - DEVENTER - Roy Hartgers wilde Niels Kokmeijer een hart onder de riem steken en lanceerde zaterdag in alle vroegte een gastenboek op internet. Om de zwaar geblesseerde voetballer van GA Eagles een steun in de rug te bezorgen namens de Deventer supporters. Maar ook de rest van Nederland heeft inmiddels de weg naar het gastenboek gevonden.

De aanslag van Spartaan Rachid Bouaouzan op de benen van Niels Kokmeijer maakte de afgelopen dagen flink wat tongen los. Hartgers, initiatiefnemer van het gastenboek vol steunbetuigingen voor de GA Eagles-voetballer, zag inmiddels al bijna duizend mensen hun reactie op de spontaan in het leven geroepen site achterlaten.

‘De impact is groot, want bijna iedereen heeft de dramatische beelden op tv gezien’, weet Hartgers. ‘Daarom was dit in mijn ogen het minste wat ik voor Niels kon doen. Ik zat vrijdagavond naar de beelden op SBS6 te kijken en werd spontaan misselijk. Kreeg er koude rillingen van. Ik sliep slecht en besloot zaterdagochtend al heel vroeg dit gastenboek in elkaar te zetten.’

De 23-jarige Apeldoorner stoort zich wel aan het grote aantal ‘treurigstemmende reacties’. ‘Ik screen alles en kan bijna alle gasten die dat soort dingen op de site gooien achterhalen dankzij hun IP-adres’, aldus Hartgers.

‘Ik waarschuw ze één keer en daarna laat ik ze definitief blokkeren. Dat is echter wel een flinke kluif, want ik had niet verwacht dat er zo kort na het weekeinde al zóveel reacties zouden binnenkomen. Vooral de reacties van supporters van andere verenigingen doen me goed. Ja, zelfs een aantal Zwolle-supporters sprak hun afschuw uit over de schandalige actie van Bouaouzan. Toch mooi, zo net voor Kerst.’

GA Eagles wilde Hartgers als beloning voor zijn inspanningen een vip-behandeling geven tijdens de bekerwedstrijd tegen Willem II op 25 januari. Hartgers bedankte echter voor de eer. ‘Naar die wedstrijd ging ik toch al toe. Kijken doe ik liever vanaf de mij vertrouwde B-side’, aldus de Apeldoorner.

‘Het is toch hartverwarmend dat er supporters zijn, die dit soort acties ondernemen’, benadrukt Siefko Weert, voorzitter van de supportersvereniging van GA Eagles. ‘Daarmee kun je dit soort moordaanslagen, want zo zie ik het echt, aan de kaak stellen. Deze Bouazouan moet een kerel zijn en zijn profcontract inleveren. Dit soort gasten moet van een voetbalveld worden verbannen. Ik ben ook wel eens gefrustreerd op mijn werk, maar dan schop ik ook niemand. Deze actie liep over van frustratie. Hij heeft Niels Kokmeijer, wiens carrière misschien wel voorbij is, bewust het ziekenhuis ingetrapt. Daar moet je paal en perk aan stellen.’
quote:
Kokmeijer gaat confrontatie aan met Bouaouzan
door DENNIS ARENTSEN

22 DECEMBER 2004 - ROTTERDAM - Niels Kokmeijer houdt zich sterk, praat op momenten krachtig over zijn ellende, maar vecht nog vaker tegen de tranen. De voetballer van GA Eagles brak vrijdagavond zijn rechterbeen op twee plaatsen na een monsterlijke overtreding van Spartaan Rachid Bouaouzan. Kokmeijer, die gisteren officieel aangifte deed van mishandeling, vreest voor zijn loopbaan. ‘Al moet ik eerst maar eens zorgen, dat ik weer gewoon kan lopen.’

De afstandsbediening van het morfinepompje rust vrijwel constant in de hand van Niels Kokmeijer. Af en toe gaat de vinger naar de groene knop en pruttelt de machine weer een flinke dosis pijnstiller in het sidderende lichaam van de Eagles-speler.

Vier dagen na de zware aanslag van Spartaan Bouaouzan krimpt Kokmeijer nog regelmatig ineen. De pijn zit diep, letterlijk en figuurlijk. ‘Nee, het gaat niet geweldig met me.’

Als de hagelwitte gordijnen rond het bed van Kokmeijer even na elf uur openzwiepen, stiefelt Rachid Bouaouzan naar buiten. De 20-jarige Rotterdammer, die door zijn club Sparta tijdelijk op non-actief is gesteld, verschijnt deze dinsdagochtend als een geslagen hond aan het bed van Niels Kokmeijer, begeleid door Sparta’s algemeen-directeur Peter Bonthuis.

Vreselijk

‘Dit was waarschijnlijk het moeilijkste moment uit mijn leven’, fluistert Bouaouzan met een traan in de ogen. ‘Ik heb een vreselijk weekeinde achter de rug en heb bijna niet geslapen. Ik heb iets heel ergs gedaan en wilde hem persoonlijk mijn spijt betuigen. Ik zag heel erg op tegen dit moment, maar ik was blij dat Niels mij toch wilde ontvangen.’

Kokmeijer gaf maandagavond toestemming voor de confrontatie. ‘Ik stel het op prijs dat hij is langsgekomen’, zegt de onfortuinlijke voetballer. ‘Ik ben heel erg boos op hem, want zijn actie was verschrikkelijk. Hij is wel degene die mijn been in tweeën heeft geschopt. Maar wat heeft het voor zin om kwaad te blijven? Rachid heeft zijn excuses aangeboden en maakte een aangeslagen indruk. Sneu voor hem, maar ik heb me ook wel eens beter gevoeld.’

Waar GA Eagles geen standpunt wenste in te nemen, heeft Kokmeijer vrede met de schorsing die Bouaouzan kreeg. ‘Ik vind twaalf duels een pittige straf. Nee, niet te weinig. Wat heb ik eraan dat die jongen nog langer aan de kant staat? ’

Plannen

Het rood en geel van GA Eagles is door Kokmeijer voorlopig ingeruild voor het klinisch wit van het Erasmus Medisch Centrum in Rotterdam. ‘Kerst en nieuwjaar in het ziekenhuis, de plannen waren toch echt anders’, mompelt de voetballer uit Wijk aan Zee, die op 30 december ook zijn 27e verjaardag tussen de witte jassen zal vieren.

Veel verschil met gisteren zal er op de feestdagen echter niet zijn. In de kamer van Kokmeijer lijkt het elke dag een zoete inval. Niemand wordt geweerd door de Rotterdamse verpleegsters, die met liefde een oogje toeknijpen als de moeder van Sparta-spits Danny Koevermans met een grote ballon de afdeling orthopedie oploopt. ‘Wat Niels is overkomen, is de angst van iedere moeder’, stelt ze met afschuw in de stem. ‘Ik wilde Niels een hart onder de riem steken, want voor hem is het al de tweede keer dat hij een been breekt.’

Kleinzerig

Toch was de kuitbeenbreuk uit het voorjaar van 2001 tijdens een training bij zijn toenmalige club Volendam ‘een kleinigheid’ in vergelijking met het huidige slagveld in zijn rechterbeen. ‘Ik ben niet kleinzerig, maar toen ik maandagavond de gapende wond in mijn been zag, viel ik flauw’, vertelt Kokmeijer. ‘Alle spieren, het weefsel, alles was te zien. Ik kon er niet meer tegen.’

In het onderbeen van Kokmeijer waren zenuwen bekneld geraakt, die door de artsen tijdens de tweede operatie stuk voor stuk werden opengesneden. ‘Ik verging van de pijn’, verduidelijkt Kokmeijer. ‘Bleek door die zenuwen te komen. Nu zit er nog maar eentje bekneld, waardoor ik mijn voet nog niet kan bewegen.’

En dat allemaal door de onbesuisde aanslag van de Spartaan, tijdens de laatste speelronde voor de winterstop. Maandagavond zag Kokmeijer voor het eerst de dramatische televisiebeelden terug. ‘Alleen de eerste twee keer heb ik van afschuw de andere kant opgekeken’, bekend Kokmeijer. ‘Het been dat naar achteren klapt en er even later los bijhangt. Alles van die avond kwam weer op mijn netvlies. Ik heb ook nog nooit in mijn leven zoveel pijn gehad. Doordat het een open beenbreuk was, schuurden de botten als het ware langs elkaar heen. Het was de hel op aarde voor mijn gevoel. Hoewel ik wist dat het helemaal mis was, realiseerde ik me de ernst van de situatie nog niet helemaal, toen ik in de kleedkamer op de grond lag. Ik was vooral bang dat ik nooit meer zou kunnen voetballen.’

Nu is voetbal het laatste waar de oud-speler van Heerenveen en Haarlem aan wil denken. ‘Laat ik eerst maar eens zorgen, dat ik weer gewoon kan lopen’, sipt Kokmeijer. ‘Dat zal ik helemaal opnieuw moeten leren. Geestelijk moest ik daarom heel erg omschakelen. Tot vorige week behoorde voetballen tot één van de belangrijkste zaken in mijn leven. Dat is door deze klap volledig anders geworden.’
  donderdag 23 december 2004 @ 13:53:21 #170
1129 buzzer
Jeu de buzzer
pi_24158094
quote:
Op woensdag 22 december 2004 10:33 schreef calvobbes het volgende:

[..]

Ben ik gedeeltelijk met je eens, maar ik vind 10 wedstrijden voor dit vergrijp veel en veels te weinig.
Toch vreemd hoor.. Dat men het over een boek heeft en daarbij de vraag stelt of het ook offline te bekijken is
pi_24158412
Heeft iemand hier eigenlijk ooit die actie van Van Ede tegen Hoekman gezien? Daarover is toen in een civiele procedure geoordeeld dat je als speler zo'n overtreding zelfs op een voetbalveld niet hoeft te verwachten. Uitgangspunt was dat je op een voetbalveld veel smerigs kunt verwachten: tackles van achteren, elleboogstoten, etc. Dat hoeft nog geen juridische aansprakelijkheid van de tegenstander tot gevolg te hebben, net zoals een slag onder de gordel bij boksen niet tot aansprakelijkheid leidt. Maar er zijn zaken, zoals bijvoorbeeld die actie van Schumacher tegen Battiston in '82, die je ook op een voetbalveld niet hoeft te verwachten. Ik vind dat deze actie van Bouazouan ook in die 'buitencategorie' thuishoort.

Maar ik denk niet dat het hier tot een juridische procedure komt, want die Bouazouan erkent schuld. Dat was bij Van Ede anders, die heeft altijd gedaan alsof zijn actie heel gewoon was. Dat vond ik wel kwalijk. Dan heb ik meer waardering voor de houding van Bouazouan. Ik geloof echt wel dat hij werkelijk kapot zit. Hij is ook pas 20, heeft nog nooit zoiets gedaan. Het was gewoon kortsluiting in zijn hersenen.
Ik vind hem ook niet vergelijkbaar met bepaalde erkend smerige spelers, die de hele tijd vuile dingen uithalen, maar dat heel slim doen - uit het zicht van de camera en de scheids. Bouazouan is eerder vergelijkbaar met iemand als Bergkamp, een sierlijke voetballer die soms ook hele rare dingen uithaalt. Zoals tegen Joegoslavië op WK 1998, toen hij zomaar op zijn tegenstander ging staan. (niet dat dat vergelijkbaar is met wat Bouazouan deed, trouwens).

Aardig detail is overigens dat de zaakwaarnemer van Bouazouan Paul Nortan is. Die is ooit bij RKC, toen hij net terug kwam van een blessure, door Frank Rijkaard terug de lappenmand in getrapt (in 1993). Dat was ook een smerige overtreding.
  donderdag 23 december 2004 @ 14:49:00 #172
73305 Stpan
pi_24159311
Maar ook Rijkaard toonde zich schuldbewust....
En had al een grote staat van dienst als succesvolle en 'faire' voetballer. Bouazouan had dit nog niet, tenminste niet buiten Sparta.

Overigens, Soul79. Die kortsluiting waar jij hebt over hebt. Denk jij dan dat het kortsluiting is in de zin van dat er opeens door zijn hersenen schoot dat hij Kokmeijer wilde raken?
Of dat Bouzouan een vorm van kortsluiting had dat hij de situatie zo vekeerd inschatte dat hij een tackle inzette met een 99% betrouwheidsinterval dat hij zijn been zou breken?
Ik neig (en dat is waarschijnlijk omdat ik hem al langer heb zien spelen als soepele linksbuiten, nog niet besmet van 'proftruukjes') naar het laatste namelijk.

En nogmaals, dat is geen reden om het bij een schorsing van 10 wedstrijden te laten. Want bewust of niet, het resultaat van iemand het ziekenhuis inwerken blijft hetzelfde.
Maar het gaat me er meer om dat ik nu vooral lees dat Bouazouan een bruut is die zomaar in een vlaag van woede iemand het ziekenhuis in heeft geschopt, en dat kan ik me gewoon niet voorstellen.
pi_24159898
Rijkaard was niet altijd zo'n faire speler vond ik.... Als het moest kon hij bikkelhard en gemeen zijn en zijn spuugactie tegen Völler was nou ook niet het toonbeeld van beheersing.
Hij had alleen veel meer ervaring dan Bouazouan, bovendien nog opgedaan in de Serie A waar het er natuurlijk wel wat anders aan toe gaat dan in onze Mickey Mouse competitie. Zijn actie was daarom (voor zijn doen tenminste) misschien wel vreemder dan die van Bouazouan, omdat het niks voor Rijkaard was om zo opzichtig een domme, roekeloze overtreding te begaan.

Ik erger me een beetje aan die tendentieuze posts die Bouazouan neerzetten als een gewetenloze misdadiger. Dat is hij niet, hij is een onervaren jongen die iets ongelofelijk doms heeft gedaan zonder te beseffen wat de gevolgen daarvan zouden zijn. Genoeg reden om hem heel lang te schorsen (langer dan 10 wedstrijden), maar niet om hem als een soort voetballende Mohammed B te zien.
  donderdag 23 december 2004 @ 15:31:21 #174
73305 Stpan
pi_24160147
Ik had dat laatste niet beter kunnen neerzetten Soul79. De woede en frustratie over de overtreding zijn bij mij wat gezakt. Maar ik blijf bang dat 'verzachtende' opmerkingen zoals ik ze hiervoor heb geplaatst worden gezien als het goedpraten van de actie, wat ik op geen enkele manier wil doen.

Overigens: de adviseur van Niels Kokmeijer is Peter Baars, die ook banden heeft met Oscar Moens. Die heeft de smaak van rechtzaken misschien wel aardig te pakken. Een strafrechtelijke procedure zou kunnen leiden tot de arrestatie van Bouazouan (!) en het voordeel voor Kokmeijer cs. is dat de schuldenlast volledig toegekend wordt aan Bouazouan, en de verzekeringen dan geen excuus hebben om niet uit te betalen.
pi_24161474
Naast een menselijk drama voor Kokmeijer (en in feite ook voor Bouazouan, want die komt vermoedelijk alleen nog aan de bak in Kazachstan) is dit juridisch een interessant geval. Er van uit gaande dat Kokmeijer nooit meer aan spelen toekomt, en die kans is groot, dan heeft hij een flinke inkomensderving, die hij zal willen verhalen.

Op grond van de wet is naast Bouazouan zelf ook Sparta als diens werkgever aansprakelijk. Aangezien Bouazouan op zijn 20e vermoedelijk nog niet zoveel geld te makken heeft, zal Kokmeijer in eerste instantie naar Sparta stappen. En als de zaak heel scherp komt te liggen, zal een rechter dan ook weer, net als bij Van Ede tegen Hoekman, gaan bekijken in hoeverre Kokmeijer zich zelf heeft 'bloot gesteld' aan het gevaar slachtoffer van zo'n actie te worden, nu hij immers welbewust het voetbalveld opstapt waarvan algemeen bekend is dat het geen balletzaal is. (NB dat zijn niet mijn woorden, maar zo wordt dat juridisch nu eenmaal geformuleerd).

Maar nogmaals, ik denk niet dat het tot een rechtzaak komt, omdat zowel Bouazouan als Sparta schuld erkennen en niet nog meer imago-schade zullen willen oplopen door te gaan dwars liggen. Dat was anders bij Hoekman/Van Ede.
pi_24161889
quote:
Op donderdag 23 december 2004 15:31 schreef Stpan het volgende:
Ik had dat laatste niet beter kunnen neerzetten Soul79. De woede en frustratie over de overtreding zijn bij mij wat gezakt. Maar ik blijf bang dat 'verzachtende' opmerkingen zoals ik ze hiervoor heb geplaatst worden gezien als het goedpraten van de actie, wat ik op geen enkele manier wil doen.

Overigens: de adviseur van Niels Kokmeijer is Peter Baars, die ook banden heeft met Oscar Moens. Die heeft de smaak van rechtzaken misschien wel aardig te pakken. Een strafrechtelijke procedure zou kunnen leiden tot de arrestatie van Bouazouan (!) en het voordeel voor Kokmeijer cs. is dat de schuldenlast volledig toegekend wordt aan Bouazouan, en de verzekeringen dan geen excuus hebben om niet uit te betalen.
Als Kokmeijer niet meer op niveau terug kan komen en hij wil schadevergoeding zal dat gebeuren in een civiele procedure lijkt mij. Daar zal hij Bouazouan aansprakelijk proberen te stellen voor zijn inkomstenderving. Een strafrechtelijke procedure lijkt me niet echt voor de hand te liggen. Maar ook voor die evt. civiele procedure is een aangifte wel van belang. Ik las nl. een paar posts terug dat jij het toch wel raar vond dat hij aangifte had gedaan. De adviseur van Kokmeijer kan trouwens niet eens een strafrechtelijke procedure starten; of lees ik je post nu verkeerd?.
- I've just made up my mind, so don't confuse me with the facts -
  donderdag 23 december 2004 @ 17:15:51 #177
73305 Stpan
pi_24162061
Loohcs, ik denk dat je mijn posts wel goed leest, maar ik ben helaas niet zo op de hoogte van alle mogelijke procedures, dus misschien haal ik wat termen door elkaar.

Maar ik had begrepen dat een eventuele strafrechtelijke procedure voor het slachtoffer aantrekkelijk kan zijn, omdat er dan volledige schuld bij RB komt te liggen. Het voordeel voor NK kan zijn dat hij meer schadevergoeding kan eisen dan bij een civiele procedure, waarbij er wat minder zwart-wit naar de schuldvraag wordt gekeken. Maar degene die dit opschreef (ook gewoon een forummer) kan uit z'n nek lullen of ik kan het verkeerd hebben begrepen.
Maar alleen het OM zou een strafrechtelijke procedure kunnen starten dus?
  donderdag 23 december 2004 @ 17:32:06 #178
73305 Stpan
pi_24162378
Al wat antwoorden gevonden:

"Alleen slachtoffer kan strafrechtelijke procedure starten door aangifte;
de adviseur heeft daartoe geen eigen recht.

In het algemeen is een werkgever aansprakelijk voor schade die zijn werknemers,
in het kader va de werkzaamheden, verricht.

De werkgever kan aansprakelijkheid ontkennen/ vermijden indien de handeling van de werknemer niet onder zijn instructie is verricht of bewust en roekeloos door de werknemer is gehandeld. Dus de RET is niet aansprakelijk indien haar chauffeur dronken rijdt en een ongeluk veroorzaakt behalve als ze zijn drankprobleem kennen of moesten kennen.

Als de trainer roept "schop em"dan is de club wel aansprakelijk; hier kan Sparta zich disculperen."
Een bijdrage van iemand op het Sparta-forum die er wel verstand van lijkt te hebben, maar wat ik niet kan beoordelen
pi_24369133
Kokmeijer moet voor de derde keer geopereerd worden...
quote:
Artikel uit De Stentor van 29-12-2004

Derde operatie Kokmeijer na dubbele beenbreuk

Speler GA Eagles moet weer onder mes

door DENNIS ARENTSEN

29 DECEMBER 2004 - ROTTERDAM - Niels Kokmeijer moet volgende week opnieuw onder het mes. De zwaar geblesseerde voetballer van GA Eagles ondergaat tijdens de derde operatie in ruim twee weken een huidtransplantatie. Het is niet de enige malheur voor Kokmeijer. De beknelde zenuw in het onderbeen is beschadigd en zal waarschijnlijk niet meer voor de volle honderd procent kunnen functioneren.

Niels Kokmeijer raakte op 17 december in het duel met Sparta zwaar geblesseerd. De Rotterdamse aanvaller Rachid Bouaouzan torpedeerde de GA Eagles-speler op ongenadige wijze. Kokmeijer liep een gecompliceerde, dubbele beenbreuk op. Sindsdien onderging de inwoner van Wijk aan Zee, die morgen 27 jaar wordt, twee operaties en verblijft hij in het Erasmus Medisch Centrum van Rotterdam.

Volgende week volgt de derde ingreep in korte tijd. ‘Een huidtransplantatie’, weet de aangeslagen Kokmeijer. In het rechterbeen van de voetballer zit een gapende wond van 20 centimeter lang en vijf centimeter breed. De artsen hebben het been vorige week opengemaakt om de zenuwen open te snijden en verdere beknelling te voorkomen. ‘De wond is zo groot dat hij niet uit zichzelf kan dichtgroeien. Hechten is onmogelijk, dus moet er huid uit mijn bovenbeen overgezet worden naar mijn onderbeen. Eigenlijk zou ik deze week al geopereerd worden, maar daar is mijn been nog niet klaar voor. Er is te weinig weefsel aanwezig. Volgende week weer een zware ingreep... Opnieuw een aanslag op m’n lichaam.’

De onheilstijding betekende een zware klap voor Kokmeijer, die gisteren nog meer ellende op zijn toch al overvolle bord kreeg. De zenuw in het rechterbeen, waarvan de artsen dachten die bekneld zat, blijkt door de klap die Bouaouzan de Eagle bezorgde flink beschadigd. ‘Hoe ernstig het is, kunnen ze nog niet zeggen’, aldus Kokmeijer. ‘Ik kan mijn rechtervoet bijvoorbeeld nog steeds niet bewegen. Ik maak me daarover veel zorgen, want het ziet er niet best uit. De kans bestaat dat bepaalde functies helemaal niet meer terugkomen. Voetballen? Kan ik niets over zeggen. Afwachten, pas na de operatie van volgende week weten we meer.’

Zeker is dat Kokmeijer nog zeker twee weken in het ziekenhuis zal moeten blijven. ‘Je probeert je op een gegeven moment bij een situatie neer te leggen, maar dat valt me niet echt mee’, mompelt Kokmeijer, die toch nog een lichtpuntje zag. ‘Ik kan alvast weer iets aan krachttraining gaan doen. Het bedrijf Comtex meldde zich na alle publicaties in de kranten bij mij en heeft een apparaatje gebracht. Met deze elektrische stimulans wordt het verlies van spiermassa in het been tegengegaan. Het is misschien niet veel, maar geeft wel weer wat hoop.’
  maandag 3 januari 2005 @ 13:56:16 #180
94668 Joost-mag-het-weten
Voor Vorst, Vlaming & vr R
pi_24371534
Dat komt nooit meer goed dus ...

Voor 10 matchen schorsing kun je dus een speler zijn carriere en been naar de klote schoppen , bah ...
Frank Vandenbroucke : * 06-11-74; + 12-10-09
"Mijn comeback wordt de grootste uit de wielergeschiedenis!" (14-08-07)
"Vdb is klaar om opnieuw te schitteren" (10-10-07)
"Ik rij geen koers, ik geef een voorstelling" (17-01-08)
  maandag 3 januari 2005 @ 17:59:02 #181
73305 Stpan
pi_24375607
Gadver, dat klinkt niet best allemaal. Sterkte Niels, goed dat niet iedereen je na 3 dagen weer is vergeten!
pi_24375623
Kunnen we "Kokkie" namens FOK! geen kaartjes sturen?
ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
pi_24376211
quote:
Op maandag 3 januari 2005 17:59 schreef methodmich het volgende:
Kunnen we "Kokkie" namens FOK! geen kaartjes sturen?
Kan...

Als je snel bent dan zijn de kerstzegels nog geldig
pi_24376303
Dat lijkt me een goed idee!
That's all folks!
pi_24394976
Lijkt mij een mooi plan
pi_24395161
Weet Stpan wellicht in welk ziekenhuis Kokkie ligt?
www.thuisuiteten.nl
pi_24395177
En anders mail ik de Eagles wel of we vragen Stanley Climbfall als Eagle of hij wat weet qua adres.
www.thuisuiteten.nl
pi_24395226
Erasmus Medisch Centrum
T.a.v. Niels Kokmeijer
Dr. Molewaterplein 40
3015 GD Rotterdam

daar kunnen de kaarten heen
pi_24395259
Ah leuk.

Nou, moeten we maar doen dan! Veel blote vrouwen en snelle auto's, vermoed ik.
www.thuisuiteten.nl
pi_24395306
Welnee joh, stillevens en huilende zigeunerkinderen.
pi_24395554
Geen Marokkanen in Sparta-shirts, dat weer niet.
www.thuisuiteten.nl
  woensdag 5 januari 2005 @ 09:42:49 #192
73305 Stpan
pi_24406602
Goed plan jongens!

Goed voor Kokmeijer dat de aandacht niet te snel verdwenen is.
pi_24406949
Ik zal donderdag even een kaartje op de post doen. Doen we nog een bepaald thema?
That's all folks!
pi_24408347
Iemand van fc. Poldervogels 3 die z'n been breekt, stuur je toch ook geen kaartje
Borsato!! ♪♥
AC Sparta Praha!
  woensdag 5 januari 2005 @ 11:43:13 #195
10119 appelsientje
Het beste onder de zon
pi_24408364
quote:
Op woensdag 5 januari 2005 10:10 schreef -Vaduz- het volgende:
Ik zal donderdag even een kaartje op de post doen. Doen we nog een bepaald thema?
iets met voetbal ??

Maar goed een goede actie om hem een kaart te sturen, vind die wel leuk denk ik...
Maar vreselijk voor hem zeg... als ik het zo lees mag hij blij zijn als hij weer normaal kan lopen....
To deny our impulses would deny the very thing that make us human.
pi_24413311
Gewoon "Fok" er bij zetten Vaduz.
www.thuisuiteten.nl
pi_24416302
Of het URL van het topic of het VBL forum
pi_24518043
quote:
Carrière Niels Kokmeijer ten einde

11/1/2005 14:21

Niels Kokmeijer heeft zijn laatste wedstrijd in het betaald voetbal gespeeld. De aanvaller van Go Ahead Eagles moet noodgedwongen een punt achter carrière zetten.

Kokmeijer (28) liep in de wedstrijd tegen Sparta Rotterdam van 17 december een dubbele beenbreuk op na een onbezonnen actie van Rachid Bouazouan. Die blessure betekent het einde aan zijn loopbaan als voetbalprof, zo heeft de aanvaller van Go Ahead Eagles moeten inzien.

Van de behandelende artsen in het Erasmus Ziekenhuis kreeg Kokmeijer te horen dat het is uitgesloten dat hij ooit nog op niveau zal kunnen voetballen. Het is onzeker of hij weer normaal kan lopen.

Kokmeijer heeft al vier operaties moeten ondergaan. Bij de derde ingreep werd geconstateerd dat spieren, spierweefsel en één van de drie slagaders kapot waren, waarna deze operatief werden verwijderd. Overwogen wordt een spier uit zijn rug in het been te zetten.

Dader Bouazouan kreeg een straf van twaalf wedstrijden van de KNVB. Maar de Sparta-verdediger wacht waarschijnlijk ook nog een gang naar de rechtbank. 'Zo zwaar mogelijk straffen is de enige manier om het geweld uit te bannen. In mijn geval zal het waarschijnlijk op een rechtszaak uitlopen', zegt Kokmeijer deze week in VI.

Kokmeijer maakte in het seizoen 1998/99 bij FC Volendam zijn debuut in het betaald voetbal. In de drie seizoenen aan De Dijk verdiende hij een transfer naar SC Heerenveen. In Friesland kwam de Uitgeester door een gebroken kuitbeen niet aan spelen toe. Afgelopen seizoen pakte de aanvaller bij Haarlem de draad weer op. Go Ahead Eagles haalde hem vervolgens naar Deventer, waar hij dit seizoen vier keer scoorde in veertien wedstrijden.
House is a feeling. And if you don't feel it, it can't be house
Nu ook Zuid Afrika
  dinsdag 11 januari 2005 @ 14:57:38 #199
73305 Stpan
pi_24518118
Ik las het net, echt heel erg treurig en ik heb het voor m'n neus zien gebeuren, 2 carrieres in 1 klap naar de klote. Als ze spieren gaan transplanteren dan is het echt goed kapot.
Droevig nieuws.

Vergeef me de PSjes maar ik kan ze niet laten:
PS1, ik begrijp dat Kokmeijer Bouazouan zwaarder wil straffen, en ook ik vind 12 wedstrijden laag. Alleen zijn genoemde doel (geweld uitbannen op de velden) bereik je er denk ik niet mee omdat het meer een ongeluk was dan een bewuste poging iemand verrot te schoppen.

PS2, VI spreekt over verdediger Bouazouan? Dit geeft het niveau van de VI weer prima weer. Wat een kneuzen zijn het daar toch. Schrijf dan niks als je er geen verstand van hebt.
  dinsdag 11 januari 2005 @ 14:58:25 #200
82578 Grimm
shoo bi do bi doo
pi_24518128
ja vreselijk voor die vent, nooit meer voetballen laat staan goed lopen.
zal wel en aardige schadeclaim worden voor die vent
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')