quote:Forza! Nederland presenteert partijprogramma
Forza! Nederland heeft zondag in Hoofddorp haar partijprogramma gepresenteerd aan de leden. De politieke partij streeft ernaar 'om verder te gaan waar Pim Fortuyn moest stoppen'. Dat laat de partij zondag weten.
De partij zegt vooruitstrevende doelen te hebben. Zo zou het drugsbeleid vrijgelaten moeten worden. "Waarom mag iemand het niet zelf weten als hij thuis heroïne wil spuiten?", vraagt partijvoorzitter en –oprichter Paul Meijer zich hardop af. Ook zou Nederland uit de Europese Unie moeten stappen, vindt Meijer. "De EU kost Nederland te veel en levert te weinig op."
In Hotel De Beurs is de partij in februari opgericht. Forza! Nederland is als kleine provinciale partij begonnen en heeft inmiddels genoeg leden geworven om zich een landelijke partij te noemen, zegt Meijer. Vier van de bestuursleden komen direct uit de LPF, één van de leden is uit de SP gestapt. Samen hebben zij de afgelopen maanden aan het programma gewerkt.
Forza! Nederland heeft zich niet vernoemd naar de Italiaanse nationalistische partij Forza Italia, zegt Meijer. De partij zegt te staan voor een 'realistische en zakelijke aanpak, zonder de belangen van kwetsbare groepen in de samenleving uit het oog te verliezen'.
http://www.forza-nederland.nl/quote:Standpunten Forza! Nederland
* Wonen en werken is de spil in onze samenleving en Forza! Nederland wil daar flink in investeren omdat wonen en werken de levensvreugde vergroten en van essentieel belang zijn in ons bestaan;
* De jeugd heeft de toekomst en daarom wil Forza! Nederland meer diepte investeringen in de jeugd;
* De integratie van allochtonen in Nederland is mislukt en daarom is Forza! Nederland voor een duidelijk vreemdelingenbeleid;
* Nederland is een onveilig land geworden en de criminaliteit stijgt naar ongekende hoogtes. Forza! Nederland staat voor een veilige en rechtvaardige samenleving;
* Forza! Nederland staat voor nieuwe politiek en wil Nederland weer teruggeven aan de burgers;
* Forza! Nederland wil dat de gezondheids- en welzijnszorg bereikbaar blijft voor alle Nederlanders en dat deze betaalbaar blijft;
* Forza! Nederland heeft een hart voor de dieren, het milieu, de leefbaarheid en de natuur. Een van de belangrijke aspecten daarbij is de verhouding tussen bevolkingspopulatie en leefruimte;
* Het Nederlands cultureel erfgoed is bij Forza! Nederland in goede handen, na jaren van verwaarlozing en afbreuk is het belangrijk om weer trots te mogen zijn op ons cultureel erfgoed;
* Forza! Nederland is voor een sterke economie zonder teveel afhankelijk te zijn van het buitenland. De Nederlandse soevereiniteit staat bij Forza!Nederland op de voorgrond;
* Forza! Nederland staat voor normen en waarden die de samenleving weer prettig maken om daar aan deel te nemen. Begrippen als het recht op een vrije wil en eigen verantwoordelijkheid zijn daar cruciaal bij.
Ik weet niet of je ze wel onder rechts kan indelen. Ze zijn erg progressief en liberaal als je het mij vraagt, met ook op de natuur. Maar dan nog: denk je niet dat het een beetje vroeg is om ze nu al als "tuig" te bestempelen?quote:Op zondag 19 december 2004 19:25 schreef dekrakeling het volgende:
Weer een nozem-partij erbij.
Bovendien wordt ik al huiverig als ik hoor dat deze "leefbaar Nederland kloon" bestuurd gaat worden door een stel oud-lpf'ers. Dit soort klootzakken zorgen ervoor dat rechts steeds meer aan daadkracht verliest. Het is dat ik tegen een 2-partijenstelsel ben, want anders mocht dit tuig van mij meteen oprotten!
Ik ben inmiddels zover dat ik bij het beschouwen van electorale processen als deze de nuance tussen liberaal/conservatief, enz, enz, niet eens meer maak omdat het leeuwendeel van het (domme) volk dat ook niet doet. Uiteraard doe ik dit wel voor mijzelf.quote:Op zondag 19 december 2004 19:28 schreef sizzler het volgende:
[..]
Ik weet niet of je ze wel onder rechts kan indelen. Ze zijn erg progressief en liberaal als je het mij vraagt, met ook op de natuur.
Ik weet het, heel kortzichtig van mij. Desalniettemin is het gewoon een beetje persoonlijke frustratie over al die dombo's die tegenwoordig denken dat ze Nederland gaan redden, terwijl ze in al hun dommigheid niet beseffen dat ze het land alleen maar meer in de handen van Wouter Bos drijven.quote:Maar dan nog: denk je niet dat het een beetje vroeg is om ze nu al als "tuig" te bestempelen?
Aangezien de volgende verkiezingen zoals het er nu naar uitziet pas in 2007 zijn, is dat lastig te zeggen. Maar zo op het eerste oog klinken ze behoorlijk kansloos. Meestal wordt een partij opgericht om een stroming die nu nog niet in het parlement is vertegenwoordigd een spreekbuis te bieden. Het programma van deze club is echter zo algemeen, dat ik niet kan zeggen op wie ze mikken. Het lijkt een beetje op de hausse aan fortuynistische partijtjes die aan de verkiezingen in 2003 meededen. Duizend stemmen waren vaak al hooggegrepen.quote:
Natuur is op zich natuurlijk helemaal geen links item van oudsher, althans zou dat niet moeten zijn. Alleen sinds Fortuyn, die echt helemaal niks met dat item had, is het onderwerp bij rechts wat in de verdrukking geraakt.quote:Op zondag 19 december 2004 19:28 schreef sizzler het volgende:
[..]
Ik weet niet of je ze wel onder rechts kan indelen. Ze zijn erg progressief en liberaal als je het mij vraagt, met ook op de natuur. Maar dan nog: denk je niet dat het een beetje vroeg is om ze nu al als "tuig" te bestempelen?
Nee. In de partijnaam moet nog leentjebuur worden gespeeld bij een anderstalige natie.quote:Op zondag 19 december 2004 19:19 schreef sizzler het volgende:
[afbeelding]
[..]
[..]
http://www.forza-nederland.nl/
Sinds vandaag is ons land weer een politieke partij rijker. De "standpunten"hierboven stellen niet veel voor: ik denk dat iedere partij die standpunten wel inneemt. De twee punten die in de eerste quote staan zijn interessanter: "De partij zegt vooruitstrevende doelen te hebben. Zo zou het drugsbeleid vrijgelaten moeten worden. [...] Ook zou Nederland uit de Europese Unie moeten stappen, vindt Meijer. "De EU kost Nederland te veel en levert te weinig op."
Heeft deze partij kans van slagen?
Het gaat er vooral om hoe je dat denkt te bereiken. IIG niet zo:quote:"Wij zijn voor een sterke economie, goede gezondheidszorg, geen files en een goed milieu"
quote:Forza! Nederland is voor een sterke economie zonder teveel afhankelijk te zijn van het buitenland.
Dat ben ik niet met je eens. BV Nieuw Zeeland heeft zich ook niet politiek verbonden aan andere landen maar het gaat prima met de welvaart daar.quote:Uit de EU stappen is geen optie als je economisch wilt blijven meekomen
Ja, dat bedoel ik ook.quote:Op zondag 19 december 2004 20:49 schreef Landmass het volgende:
[..]
Het gaat er vooral om hoe je dat denkt te bereiken. IIG niet zo:
[..]
![]()
quote:Op zondag 19 december 2004 21:19 schreef PJORourke het volgende:
Je wilt niks met Berlusconi te maken hebben maar toch noem je je partij naar die van hem. Vervolgens lijkt het logo ook wel wat op dat van Forza Italia. Nu nog de EK-"hit" van Nelly Furtado erbij en dan... Tja, wat dan?
Zo kunnen zij het inderdaad ook. Men heeft zich getuige het volgende stukje duidelijk laten inspireren door Keer Het Tij...quote:Dagblad De Telegraaf meldde zondag op haar site dat het platform Keer het Tij inmiddels haar vijfhonderdste aangesloten organisatie heeft mogen begroeten. Keer het Tij meent hiermee te stellen dat het inderdaad menens is tegen de bezuinigingen van het kabinet Balkenende. Maar wie bedondert wie nu eigenlijk?
[..]
Dat getal ‘vijfhonderd’ verdient toch een nuancering. Wanneer je het imponerende lijstje op de site van www.keerhettij.nl eens naloopt dan zie je dat 34 afdeling van Groenlinks, 18 afdelingen van de PvdA en zelfs 48 afdelingen van de SP samen al goed zijn voor 100 aangesloten organisaties. Zo kan ik het ook.
http://www.forza-nederland.nl/phpbb/phpBB2/viewtopic.php?t=387
quote:Het Platform voor de Vrijheid van Meningsuiting organiseert vanavond een manifestatie DE MAAT IS VOL. (..) Bij het Platform hebben zich aangesloten: Forza Nederland, Jong Forza, Nieuw Rechts, Jong Rechts, Pim-fortuyn.nl, Pimfortuyn.com, Freespeech.org, VVP, Van Oldenbarnevelt denktank, het Stootblok, Pimpernel, Radio Pim Fortuyn, PP Handhaving Waarden en Normen, Respect.nu, Statenlid Fleur Agema, Gemeenteraadslid Michiel Smit, Stichting Vrijheid van Meningsuiting en de Stichting Veilig Nederland.
http://www.nieuwrechts.nl/artikelen/1099492689.html
quote:Op zondag 19 december 2004 23:03 schreef Kozzmic het volgende:
Column van Fleur Agema van Forza...
[..]
Zo kunnen zij het inderdaad ook. Men heeft zich getuige het volgende stukje duidelijk laten inspireren door Keer Het Tij...
[..]
Ga je Forza nog frontpagen, evenals Nederland Transparant?quote:Op zondag 19 december 2004 23:03 schreef Kozzmic het volgende:
Column van Fleur Agema van Forza...
[..]
Zo kunnen zij het inderdaad ook. Men heeft zich getuige het volgende stukje duidelijk laten inspireren door Keer Het Tij...
[..]
Neuh.quote:Op zondag 19 december 2004 23:24 schreef pberends het volgende:
[..]
Ga je Forza nog frontpagen, evenals Nederland Transparant?
Lekker algemeen. Echt, dit zul je bij geen enkele partij tegenkomen.quote:Standpunten Forza! Nederland
* Wonen en werken is de spil in onze samenleving en Forza! Nederland wil daar flink in investeren omdat wonen en werken de levensvreugde vergroten en van essentieel belang zijn in ons bestaan;
Wauw, wat een constatering/standpunt.quote:* De jeugd heeft de toekomst en daarom wil Forza! Nederland meer diepte investeringen in de jeugd;
Gaan we ook nog even uitleggen wat dat standpunt precies inhoud ?quote:* De integratie van allochtonen in Nederland is mislukt en daarom is Forza! Nederland voor een duidelijk vreemdelingenbeleid;
Mijn hemel, het wordt steeds spraakmakender!quote:* Nederland is een onveilig land geworden en de criminaliteit stijgt naar ongekende hoogtes. Forza! Nederland staat voor een veilige en rechtvaardige samenleving;
Oh my fucking god, hoe origineel!quote:* Forza! Nederland staat voor nieuwe politiek en wil Nederland weer teruggeven aan de burgers;
Dat willen de rest van de partijen ook. Knok knok, wake-up!quote:* Forza! Nederland wil dat de gezondheids- en welzijnszorg bereikbaar blijft voor alle Nederlanders en dat deze betaalbaar blijft;
Eindelijk, een redelijk onderscheidend standpunt waar nog wat in zit ook. Hulde!quote:* Forza! Nederland heeft een hart voor de dieren, het milieu, de leefbaarheid en de natuur. Een van de belangrijke aspecten daarbij is de verhouding tussen bevolkingspopulatie en leefruimte;
Prima standpunt! Wie gaat dat betalen ?quote:* Het Nederlands cultureel erfgoed is bij Forza! Nederland in goede handen, na jaren van verwaarlozing en afbreuk is het belangrijk om weer trots te mogen zijn op ons cultureel erfgoed;
Nou, we kunnen onze belangrijkste inkomstenbron (de export) wel stopzetten.quote:* Forza! Nederland is voor een sterke economie zonder teveel afhankelijk te zijn van het buitenland. De Nederlandse soevereiniteit staat bij Forza!Nederland op de voorgrond;
Geweldig, ook dit standpunt heb ik nog nooit eerder gehoord.quote:* Forza! Nederland staat voor normen en waarden die de samenleving weer prettig maken om daar aan deel te nemen. Begrippen als het recht op een vrije wil en eigen verantwoordelijkheid zijn daar cruciaal bij.
Echt sneu, ondemocratisch.quote:
Eens.quote:
Het land is dan ook niet nagenoeg ingesloten door buurlanden die met elkaar handelsverdragenhebbenquote:Op zondag 19 december 2004 20:56 schreef Landmass het volgende:
[..]
Dat ben ik niet met je eens. BV Nieuw Zeeland heeft zich ook niet politiek verbonden aan andere landen maar het gaat prima met de welvaart daar.
Hij stelt nergens dat een ander die kans niet krijgt...quote:
Forza Nederland is al sinds februari "actief", en nog steeds is het een clubje van niks. Bovenstaand 'media-offensief' is ook alweer van 7 december.quote:
quote:De Award voor Fortuynist van het Jaar wordt dit jaar niet uitgereikt. De organisatiecommissie heeft daartoe besloten. Paul Meijer van Forza! Nederland heeft de meeste stemmen behaald, en zou daarmee de prijs winnen. Zijn gedrag en uitingen in het afgelopen jaar stuiten op teveel verzet binnen de commissie, die de Award uit naam van Pim Fortuyn organiseert. Wij vinden dat een fractieleider van een politieke partij te allen tijden met respect en fatsoen behoort te reageren naar andere mensen. Bij Pim Fortuyn stond deze waarden, net als respect voor de mening van anderen bovenaan. Wij vinden dat een winnaar van de Awards hieraan dus ook zeker moet voldoen.
De tweede reden is dat de Award voor 'Fortuynist van het Jaar' is georganiseerd om mensen die zich inzetten voor het gedachtegoed van Pim Fortuyn, op welke manier ook, te ondersteunen en belonen. Helaas is de Award inzet geworden van partijpolitieke beslommeringen. De commissie heeft besloten hierin niet mee te willen gaan. Volgend jaar dus weer een nieuwe ronde en nieuwe kansen!
http://pimfortuyn.com/Awards2004.html
quote:Waarom mag iemand het niet zelf weten als hij thuis heroïne wil spuiten?
Vuile stumperd.quote:Ook zou Nederland uit de Europese Unie moeten stappen, vindt Meijer.
Doe eens wat aan je Nederlands.quote:Op maandag 20 december 2004 22:50 schreef Bluesdude het volgende:
What's up with Paul Meijer? Wat heeft hij uitgevreten dan ?
Fortuynisten hebben hem gekozen voor een award, maar het comité vindt dat hij te veel onfortuynistisch was ?
Zijn die kiezende fortuynisten dan ook niet teveel onfortuynistisch ?
Zijn ze nog wel fortuynisten ?
Hoeveel spelfouten tel jij dan?quote:Op dinsdag 21 december 2004 00:23 schreef dekrakeling het volgende:
[..]
Doe eens wat aan je Nederlands.
Een spelfoutje hier en daar moet kunnen, maar dit is wel heel erg!
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |