Dan rest alleen nog het kleine puntje van je eigen wiskunde bewijzen.quote:Op dinsdag 21 december 2004 17:34 schreef vrijemening het volgende:
[..]
Daar vraag je me wat....![]()
Je kunt toch "bewezen" formules gebruiken voor een vernieuwde theorie.
Wanneer ik volgens mijn eigen wiskunde mijn theorie zou willen bewijzen dan zou ik zeggen...
aantal km + aantal sec = aantal km per aantal sec.
1 km + 1 sec = 1km per sec.
Bij de lichtsnelheid krijg je dan...
300.000km + 0 sec ( tijd staat stil) = 300.000 km per 0 sec.
0 x 300.000 = 0.
Licht moet dan wel stil staan.
Inderdaad rude, zo kan iedereen alles bewijzen. Zo kan ik bewijzen dat de maan eigen hetzelfde is als de aarde immers als ik het aantal kilometers van het centrum van de aarde naar het centrum van de maan x noem en de grootte van de aarde y, die van de maan z, dan zou ik via mijn eigen regels kunnen stellen:quote:Op dinsdag 21 december 2004 17:34 schreef vrijemening het volgende:
[..]
Daar vraag je me wat....![]()
Wanneer ik volgens mijn eigen wiskunde mijn theorie zou willen bewijzen dan zou ik zeggen...
0 x 300.000 = 0.
ow even hierop reagerenquote:Op dinsdag 21 december 2004 17:34 schreef vrijemening het volgende:
[..]
0 x 300.000 = 0.
Dat is gewoon zo in zijn wiskundequote:Op dinsdag 21 december 2004 17:46 schreef DionysuZ het volgende:
[..]
ow even hierop reagerenals je 300.000 kilometer aflegt iedere 0 seconde... (300.000 km per 0 sec), hoe kom je dan in godsnaam bij 0*300.000 = 0?
Volgens mijn theorie staan A en C in dat geval bijna stil en verwijdert B zich met 0.99*c zowel van A als C.quote:Op dinsdag 21 december 2004 18:40 schreef DionysuZ het volgende:
rude, even kijken of je iets hebt geleerd van vorige topics en of jouw visie consistent is:
Stel ik heb 3 waarnemers, A, B en C.
Terwijl waarnemer B blijft staan gaan waarnemer A en C bewegen op deze manier:
A <----------------- B ------------------> C
Van B af dus. Waarnemer A heeft een snelheid van 0.99*c, waarnemer C heeft een snelheid van 0.99*c. Beide ten opzichte van B uiteraard.
Rude, hoe verhoudt de snelheid van A zich ten opzichte van C? En andersom? Als je ze bij elkaar optelt krijg je 0.99*c + 0.99*c = 1.98*c, en dat is hoger dan de lichtsnelheid?
Hoezo? Ben jij soms het beste kindje van de klas?quote:Op dinsdag 21 december 2004 19:05 schreef Stereotomy het volgende:
Rude, wat is je hoogst behaalde opleiding?
En heb jij een zomer abonnement voor de efteling?
omdat hij dat ook is!!!!!!!!!! als n pannekoekquote:Op dinsdag 21 december 2004 19:07 schreef Wackyduck het volgende:
Rude waarom denk je dat de Aarde rond is?
Dat hoef je niet te zijn om te zien dat jij absoluut geen goede wiskundige en natuurkundige basis hebt om je stellingen te verdedigen. Wat jij hebt, is een levendige fantasie. In tekenfilms kunnen mensen ook van gebouw tot gebouw springen.quote:Op dinsdag 21 december 2004 19:10 schreef vrijemening het volgende:
[..]
Hoezo? Ben jij soms het beste kindje van de klas?
daar heb ik net een voorbeeld van genoemd. Als je naar de aarde kijkt dan zie je de aarde met 0.99*c van je af bewegen, en zie je de tijd op aarde heeeeeel langzaam voorbij gaan, trager dan je eigen tijd.quote:Op dinsdag 21 december 2004 19:20 schreef vrijemening het volgende:
Proberen jullie je anders eens een voorstelling te maken dat je zelf met 0.99*c door de ruimte vliegt.
Wat zou je op aarde zien, en wat zou er in werkelijkheid gebeuren op aarde wanneer je 1 minuut naar de aarde kijkt.
En wat gebeurt er in de werkelijke tijd op aarde...?quote:Op dinsdag 21 december 2004 19:22 schreef DionysuZ het volgende:
[..]
daar heb ik net een voorbeeld van genoemd. Als je naar de aarde kijkt dan zie je de aarde met 0.99*c van je af bewegen, en zie je de tijd op aarde heeeeeel langzaam voorbij gaan, trager dan je eigen tijd.
Als je 1 minuut naar de aarde kijkt, is er op aarde slechts een deel van 1 minuut voorbij gegaan.. de tijd is daar dus trager aan het lopen dan aan boord van je ruimteschip
Ik vraag me wel af waarom Rude dit hierbij wel aanneemt en dat hij dingen die hij volstrekt niet begrijpt niet wil aannemen.quote:Op dinsdag 21 december 2004 19:12 schreef DionysuZ het volgende:
[..]
omdat hij dat ook is!!!!!!!!!! als n pannekoek. Ja rude, je zit wel te hameren op dat je niet alles uit boekjes moet halen, en daar heb je volledig gelijk in, maar bepaalde basiskennis moet je toch aannemen, ieder mens hoeft immers niet voor zichzelf te moeten bewijzen dat de aarde rond is
Nope, speciale relativiteit werkt beide kanten op. Kijk, als het ruimteschip weer af zou remmen en terug naar de aarde zou vliegen en daar weer af zou remmen, dan springt hij naar n ander initiaalstelsel en dan blijkt dat hij wel minder snel oud is geworden. Wanneer de aarde dit echter zou doen zou je zien dat de aarde minder snel oud is geworden. Dit is de tweelingparadox.quote:Op dinsdag 21 december 2004 19:33 schreef vrijemening het volgende:
[..]
En wat gebeurt er in de werkelijke tijd op aarde...?
Gaat de tijd in werkelijkheid niet sneller voorbij..![]()
Ik had een link voor je opgezocht, van het wetenschapsforum. Niet gelezen zeker? En dat je weer met je 1+1=1 idioterie komt, vind ik in- en intriest, Rude.quote:Op dinsdag 21 december 2004 19:33 schreef vrijemening het volgende:
[..]
En wat gebeurt er in de werkelijke tijd op aarde...?
Gaat de tijd in werkelijkheid niet sneller voorbij..![]()
quote:Op dinsdag 21 december 2004 17:34 schreef vrijemening het volgende:
Dit is echt triest Rude. Je verschuilt je nu achter het feit dat dit je "eigen" wiskunde is, maar waarom gebruik je niet gewoon *de* wiskunde? Als je jouw "wiskunde" wilt gebruiken, zul je die eerst nog moeten onderbouwen met axioma's, bewijzen, e.d. Anders stoelt jouw "natuurkunde" op een "wiskunde" die niet consistent is.quote:Wanneer ik volgens mijn eigen wiskunde mijn theorie zou willen bewijzen dan zou ik zeggen...
0 x 300.000 = 0.
Ik blijf het ook knap vinden, Maethor. Iets niet begrijpen, maar wel wel willen verbeteren. (heb ik ook met mijn vriendin, mwahahahaaha.quote:En nu niet aankomen met "ja maar de RT klopt niet en ik weet iets beters" want dat geloof ik niet. Uit jouw posts blijkt duidelijk dat je de RT niet kent laat staan begrijpt, dus hoe denk je dan te kunnen zeggen dat die theorie niet klopt?
quote:Wanneer ik volgens mijn eigen wiskunde mijn theorie zou willen bewijzen dan zou ik zeggen...
0 x 300.000 = 0.
Zeg maar gerust stom...quote:Op dinsdag 21 december 2004 20:08 schreef Haushofer het volgende:
[..]
Ik blijf het ook knap vinden, Maethor. Iets niet begrijpen, maar wel wel willen verbeteren.
Hoe bepaal jij wie er bewogen heeft, en wie niet? Als je geen referentie punt hebt kun je net zo goed zeggen dat de aarde heeft bewogen en niet de reiziger. De persoon in de raket kan net zo goed zeggen dat hij stil heeft gestaan. Wat bepaalt er dat bij wie de tijd achterloopt?quote:Op dinsdag 21 december 2004 19:45 schreef DionysuZ het volgende:
[..]
Nope, speciale relativiteit werkt beide kanten op. Kijk, als het ruimteschip weer af zou remmen en terug naar de aarde zou vliegen en daar weer af zou remmen, dan springt hij naar n ander initiaalstelsel en dan blijkt dat hij wel minder snel oud is geworden. Wanneer de aarde dit echter zou doen zou je zien dat de aarde minder snel oud is geworden. Dit is de tweelingparadox.
Precies!!! je HEBT geen referentiepunt.. het is allemaal relatief!! Voor de aarde heeft de reiziger bewogen, voor de reiziger heeft de aarde bewogen! Dat is speciale relativiteit!! Maar je weet WEL wie er versneld heeft, de reiziger omdat hij van 0 km/s naar bijna de lichtsnelheid is gegaan toen hij vertrok van de aarde, hij is gekeerd en hij is van bijna de lichtsnelheid naar 0 km/s vertraagd. Dit is versnelling en NIET snelheid (om maar ff duidelijk te zijn).. versnelling kun je meten, en is vanuit elk referentiekader hetzelfde... snelheid nietquote:Op woensdag 22 december 2004 00:06 schreef vrijemening het volgende:
[..]
Hoe bepaal jij wie er bewogen heeft, en wie niet? Als je geen referentie punt hebt kun je net zo goed zeggen dat de aarde heeft bewogen en niet de reiziger. De persoon in de raket kan net zo goed zeggen dat hij stil heeft gestaan. Wat bepaalt er dat bij wie de tijd achterloopt?
Bron en uitleg En nee rude. Geen paradox slechts een andere uitleg en hij klopt met de bestaande theorieen (volgens de website waar ik maar heel weinig van begrijpquote:A lot of explanations of the twin paradox have claimed that it is necessary to include a treatment of accelerations, or involve General Relativity. Not so.
versnellen == vertragenquote:Op woensdag 22 december 2004 00:28 schreef vrijemening het volgende:
Wie zegt dat versnellen niet vertragen is? Door te versnellen van de aarde zou je net zo goed kunnen vertragen t.o.v de aarde. Je weet immers nooit of je voor of achteruit beweegt t.o.v de aarde.
tnx!!!!quote:Op woensdag 22 december 2004 00:29 schreef livEliveD het volgende:
@DionysuZ
Gooi ik nu een beetje roet in het eten?
[..]
Bron en uitleg En nee rude. Geen paradox slechts een andere uitleg en hij klopt met de bestaande theorieen (volgens de website waar ik maar heel weinig van begrijp![]()
).
Denk hier nou eens goed over na, en vergeet dat hele verhaal met die time-frames. Die zijn ook alleen maar bedacht om het verhaal kloppend te maken en hoeven helemaal niet waar te zijn.quote:
Graag gedaanquote:Op woensdag 22 december 2004 00:36 schreef DionysuZ het volgende:
tnx!!!!![]()
ik had al problemen met de uitleg die ik eerder had gelezen
dit is stukken beter
Dude, als ik in het universum hang en met 0 km/s ten opzichte van de aarde beweeg en ik VERSNEL met 10 km/s^2, dan beweeg ik na 3 seconden met een snelheid van 30 km/s ten opzichte van de aarde.quote:Op woensdag 22 december 2004 00:46 schreef vrijemening het volgende:
[..]
Denk hier nou eens goed over na, en vergeet dat hele verhaal met die time-frames. Die zijn ook alleen maar bedacht om het verhaal kloppend te maken en hoeven helemaal niet waar te zijn.
Tijd vertraagt op het moment dat ik een kortere weg afleg als een ander? Dude, ten eerste: TIJD VERTRAAGT NIET, tijd heeft geen snelheid en kan derhalve niet versnellen of vertragen, een tijdsspanne kan korter of langer zijn, dat wel jah. Ten tweede: Als ik een kortere weg afleg dan een ander zou ik minder tijd afleggen? Dus stel: Ik stijg op van de aarde, en beweeg met lage snelheid naar de andere kant van de baan van de aarde, de snelheid zo laag dat zodra ik daar ben, de aarde daar ook is en ik kan landen.. de aarde heeft dan een baanvormige baan afgelegd en ik een rechte baan, ik heb dus een kortere weg afgelegd, maar ik heb er echt geen langere tijd over gedaan hoor.quote:Tijd vertraagt op het moment dat jij een kortere weg aflegt als de ander. Door te versnellen neem je eigenlijk een kortere weg door de ruimte, je snijdt een kromme baan schuin af en legt zodoende minder kilometers af. Maar goed, morgen meer...
Zou ik hier een antwoord op mogen?quote:Op dinsdag 21 december 2004 16:58 schreef Alicey het volgende:
[..]
Leg eerst eens uit wat er mis is met de relativiteitstheorie ..
Dat zegt helemaal niemand. Er is al zo'n 1000000 keer gezegd dat vertragen hetzelfde is als versnellen, alleen met een minteken ervoor. Jij bent te lui om dat te lezen en je houdt dus maar je eigen denkbeelden aan over wat wij denken, stop daar nou eens een keer mee!quote:Op woensdag 22 december 2004 00:28 schreef vrijemening het volgende:
Wie zegt dat versnellen niet vertragen is?
Als je die tijd-frames vergeet, dan krijg je idd de paradox. Het is niet "bedacht om het verhaal kloppend te maken", het is zoals Dyo zei een logisch gevolg van de theorie. Dit begint nou wel erg sneue vormen aan te nemen. Je bedenkt ook werkelijk alles om je maar niet te hoeven verdiepen in de theorie ej?quote:Op woensdag 22 december 2004 00:46 schreef vrijemening het volgende:
[..]
Denk hier nou eens goed over na, en vergeet dat hele verhaal met die time-frames. Die zijn ook alleen maar bedacht om het verhaal kloppend te maken en hoeven helemaal niet waar te zijn.
Tijd vertraagt op het moment dat jij een kortere weg aflegt als de ander. Door te versnellen neem je eigenlijk een kortere weg door de ruimte, je snijdt een kromme baan schuin af en legt zodoende minder kilometers af. Maar goed, morgen meer...
Ja. Terwijl je het jezelf zo alleen maar moeilijker maakt. Waarom, Rude?quote:Op woensdag 22 december 2004 12:23 schreef Haushofer het volgende:
Je bedenkt ook werkelijk alles om je maar niet te hoeven verdiepen in de theorie ej?
Dat gaat alleen wanneer je objecten beschrijft waarvan hun snelheid bekend en constant is. Je hebt tijd en ruimte, en snelheid die die 2 verbindt. Wanneer je er 2 weet, kun je de 3e invullen.quote:Op woensdag 22 december 2004 13:24 schreef livEliveD het volgende:
Ik heb geen idee hoe die theorie van rude moet werken of wat ie bedoeld maar even het volgende (zwamverhaal):
Tijd kun je opvatten als iets dat bestaat vanwege verandering. Als er nergens verandering zou zijn kun je ook niet aantonen dat er nog zoiets als tijd bestaat. Dit zou theoretisch moeten betekenen dat je tijd uit de formules zou moeten kunnen slopen en zou kunnen vervangen door afgelegde weg ten op zichte van de/een begin positie. Als je twee deeltjes pakt kun je ze vergelijken aan de hand van hun afgelegde weg zeg maar. Je zou wel tig formules moeten opstellen maar uiteindelijk zou het theoretisch mogelijk moeten zijn om aan de hand van de formules te bepalen waar een deeltje is ten opzichte van een ander deeltje puur aan de hand van de afgelegde weg. Aangezien je geen tijd meer gebruikt zou je dan moeten zeggen: Als deeltje Y zoveel meter heeft afgelegd in een bepaalde richting ten opzichte van zijn beginpunt dan zal deeltje X zoveel hebben afgelegd in een andere richting gezien vanaf het beginpunt van X. Uit die formules rollen dan relatieve coordinaten.
Dit is extreem moeilijk doen en het nut ontgaat me maar is het theoretisch mogelijk? M.a.w. kunnen we tijd theoretisch uit de formules slopen en vervangen door een relatieve coordinaat en een relatieve afgelegde weg?
Ja....quote:Op woensdag 22 december 2004 13:24 schreef livEliveD het volgende:
Ik heb geen idee hoe die theorie van rude moet werken of wat ie bedoeld maar even het volgende (zwamverhaal):
Tijd kun je opvatten als iets dat bestaat vanwege verandering. Als er nergens verandering zou zijn kun je ook niet aantonen dat er nog zoiets als tijd bestaat. Dit zou theoretisch moeten betekenen dat je tijd uit de formules zou moeten kunnen slopen en zou kunnen vervangen door afgelegde weg ten op zichte van de/een begin positie. Als je twee deeltjes pakt kun je ze vergelijken aan de hand van hun afgelegde weg zeg maar. Je zou wel tig formules moeten opstellen maar uiteindelijk zou het theoretisch mogelijk moeten zijn om aan de hand van de formules te bepalen waar een deeltje is ten opzichte van een ander deeltje puur aan de hand van de afgelegde weg. Aangezien je geen tijd meer gebruikt zou je dan moeten zeggen: Als deeltje Y zoveel meter heeft afgelegd in een bepaalde richting ten opzichte van zijn beginpunt dan zal deeltje X zoveel hebben afgelegd in een andere richting gezien vanaf het beginpunt van X. Uit die formules rollen dan relatieve coordinaten.
Dit is extreem moeilijk doen en het nut ontgaat me maar is het theoretisch mogelijk? M.a.w. kunnen we tijd theoretisch uit de formules slopen en vervangen door een relatieve coordinaat en een relatieve afgelegde weg?
Dat is toch wel duidelijk intussen.... mijn inziens is de lichtsnelheid 0. En als vertragen hetzelfde is als versnellen, maar dan met een - ervoor. Dan zou je je eigen snelheid gewoon eens op 300.000 km/sec moeten stellen en bewegen letterlijk als vertraging moeten zien. Of het helemaal waar is weet ik niet, maar gebruik je inbeeldingsvermogen....quote:Op woensdag 22 december 2004 07:50 schreef Alicey het volgende:
[..]
Zou ik hier een antwoord op mogen?
Dat is geen antwoord op de vraag. De relativiteitstheorie is tot nu toe iedere keer juist gebleken. De formules blijken te kloppen, en alle voorspellingen die in het verleden op basis van de relativiteitstheorie zijn gedaan blijken te kloppen.quote:Op woensdag 22 december 2004 13:52 schreef vrijemening het volgende:
[..]
Dat is toch wel duidelijk intussen.... mijn inziens is de lichtsnelheid 0. En als vertragen hetzelfde is als versnellen, maar dan met een - ervoor. Dan zou je je eigen snelheid gewoon eens op 300.000 km/sec moeten stellen en bewegen letterlijk als vertraging moeten zien. Of het helemaal waar is weet ik niet, maar gebruik je inbeeldingsvermogen....
NEE. Dat bestaat al in vectornotatie, en het heet snelheid. En snelheid is afgelegde afstand per TIJDSEENHEID.quote:Dit is extreem moeilijk doen en het nut ontgaat me maar is het theoretisch mogelijk? M.a.w. kunnen we tijd theoretisch uit de formules slopen en vervangen door een relatieve coordinaat en een relatieve afgelegde weg?
Livelived is geen rudeonline hoor.quote:Op woensdag 22 december 2004 13:54 schreef Stereotomy het volgende:
[..]
NEE. Dat bestaat al in vectornotatie, en het heet snelheid. En snelheid is afgelegde afstand per TIJDSEENHEID.
Rude, enorme mongool die je bent.
Alles is relatief.quote:Op woensdag 22 december 2004 13:55 schreef Alicey het volgende:
[..]
Livelived is geen rudeonline hoor.
Ik heb werkelijk waar geen idee over het waarom. Ik vind de huidige theorie mooi zat en het voegt zover ik weet ook niks toe. Uitgaande van Occams Razor is het totale waanzin. Eh doch ik vroeg me af of het op papier zou moeten kunnen. Dat tijd relatief is zou worden dat afgelegde weg relatief is en in de praktijk komt het dus op dezelfde resultaten in experimenten neer alleen heb je bergen meer rekenwerk. Je geeft het dus eigenlijk alleen anders weer! Tis eigenlijk hetzelfde als zwaartekracht vervangen door relatief gewicht afhankelijk van de omgevingsmassa's ofzo.quote:Op woensdag 22 december 2004 13:42 schreef Doffy het volgende:
Volgens mij niet, omdat 'afgelegde weg' gemeten zou moeten worden, en die metingen altijd onnauwkeurig zijn (met dank aan Heisenberg). Dat zou van je theorie een nogal probabilistische constructie maken, a la QM. Willen we dat met relativiteit? Voegt het iets toe? En: als het alleen maar een omschrijf-operatie is, waarom zou je dan de behoorlijk elegante formules van Einstein vervangen door veel lelijker exemplaren?
Jouws inziens... Bewegen is niet vertragen, want alweer laat je zien dat je niet begrijpt wat een snelheid, versnelling etc is. Voor een vertraging is een kracht nodig. F=m*a, en in dit geval wijst die kracht dus in tegengestelde richting aan de snelheid. Als een deeltje een bepaalde snelheid heeft, heeft het eerst versneld, dus een kracht ondergaan, maar daarna niet meer. Een deeltje met een vaste snelheid ondergaat dus GEEN kracht. Maar waar komt die kracht vandaan, als beweging letterlijk vertraging is? Je introduceert zo allemaal dingen die gewoonweg niet nodig zijn, niets toevoegen en niets nieuws voorspellen en bovendien het model lelijk maken. En alleen maar omdat je het zelf niet begrijpt. Chapeauquote:Op woensdag 22 december 2004 13:52 schreef vrijemening het volgende:
[..]
Dat is toch wel duidelijk intussen.... mijn inziens is de lichtsnelheid 0. En als vertragen hetzelfde is als versnellen, maar dan met een - ervoor. Dan zou je je eigen snelheid gewoon eens op 300.000 km/sec moeten stellen en bewegen letterlijk als vertraging moeten zien. Of het helemaal waar is weet ik niet, maar gebruik je inbeeldingsvermogen....
Vectornotatie. Ja op zoiets zou je uitkomen en je kunt het idd snelheid noemen. Ik kan weer rustig slapen. Ik ben idd geen Rude (thnx Alicey)quote:Op woensdag 22 december 2004 13:54 schreef Stereotomy het volgende:
NEE. Dat bestaat al in vectornotatie, en het heet snelheid. En snelheid is afgelegde afstand per TIJDSEENHEID.
Mwa je kan ze zelf negeren. Ik vind het wel leuke topics om te lezen en tussen de regels door pik je het een en ander opquote:Op woensdag 22 december 2004 14:11 schreef Doffy het volgende:
Waren negeren we alle rude-posts niet gewoon, als de mods dit niet willen zien als trollen?
Hmm, er zijn al veel meer topics over RT en QM volgeschreven, en die hadden een duidelijk hoger niveau dan dit gezever in de ruimte.quote:Op woensdag 22 december 2004 14:18 schreef livEliveD het volgende:
Mwa je kan ze zelf negeren. Ik vind het wel leuke topics om te lezen en tussen de regels door pik je het een en ander op
Jullie begrijpen niet eens dat een appel die valt vanzelf versnelt en dat het afremmen van die versnelling juist energie kost. En zelfs die appel op een vaste snelheid houden kost nog meer energie als het laten vallen. Maar goed, dit is dus gewoon te moeilijk voor jullie..quote:Op woensdag 22 december 2004 14:11 schreef Haushofer het volgende:
[..]
Jouws inziens... Bewegen is niet vertragen, want alweer laat je zien dat je niet begrijpt wat een snelheid, versnelling etc is. Voor een vertraging is een kracht nodig. F=m*a, en in dit geval wijst die kracht dus in tegengestelde richting aan de snelheid. Als een deeltje een bepaalde snelheid heeft, heeft het eerst versneld, dus een kracht ondergaan, maar daarna niet meer. Een deeltje met een vaste snelheid ondergaat dus GEEN kracht. Maar waar komt die kracht vandaan, als beweging letterlijk vertraging is? Je introduceert zo allemaal dingen die gewoonweg niet nodig zijn, niets toevoegen en niets nieuws voorspellen en bovendien het model lelijk maken. En alleen maar omdat je het zelf niet begrijpt. Chapeau![]()
Of je verwerpt ook gelijk de Newtoniaanse mechanica, en stelt dat je voor een versnelling geen kracht nodig hebt. Zou me niks verbazen , eigenlijk. Dan mag je overal fijn krachten gaan introduceren. Waar je maar wilt. Ik hoop dat je begrijpt wat ik al veel vaker heb gezegt:
Leer eerst maar es het verschil kennen tussen een snelheid en een versnelling.
En je zou es wat minder je inbeeldingsvermogen moeten gebruiken, en meer je gezond verstand. Hoewel ik daar ook ernstig aan twijfel. Serieus.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |