Wat? Hoe komt het zonlicht dan op aarde?quote:Op dinsdag 21 december 2004 14:17 schreef vrijemening het volgende:
Licht zelf beweegt niet
Bewegende tijdstippen? Da's nieuw voor mij.quote:wanneer je de lichtsnelheid meet, dan meet je eigenlijk de snelheid waarmee tijdstip a aankomt bij tijdstip b.
Nee. Die vertraging in het beeld is een gevolg van de eindigheid van de lichtsnelheid. Die eerste zin slaat nergens op.quote:Wat voor jou nu is is voor iemand op de maan pas na een seconde datzelfde tijdstip. Daarom ziet iemand op de maan jou ook met een seconde vertraging.
Alles om je heen is geen verleden tijd. Wat jij ziet is niet hoe het er op dat moment uitziet, maar meer is het echt niet.quote:Het ingewikkelde hiervan is dat de persoon op de maan ook een tijdstip nu heeft, dat neem jij dan weer waar na een seconde. Zodoende bevindt iedereen zich in zijn eigen moment nu en is alles om je heen een soort van verleden tijd.
quote:Eigenlijk is er voor licht maar 1 richting ( tijd was toch 1 dimensionaal?) en dat is de richting van verleden tijd.
Dit levert natuurlijk geen antwoord op waarom licht met snelheid c wordt waargenomen, of ik stilsta of met een snelheid van Mach 2 reis. Hoe verklaar je dat als licht stil staat?quote:Op dinsdag 21 december 2004 14:17 schreef vrijemening het volgende:
Licht zelf beweegt niet, wanneer je de lichtsnelheid meet, dan meet je eigenlijk de snelheid waarmee tijdstip a aankomt bij tijdstip b. Wat voor jou nu is is voor iemand op de maan pas na een seconde datzelfde tijdstip. Daarom ziet iemand op de maan jou ook met een seconde vertraging.
Het ingewikkelde hiervan is dat de persoon op de maan ook een tijdstip nu heeft, dat neem jij dan weer waar na een seconde. Zodoende bevindt iedereen zich in zijn eigen moment nu en is alles om je heen een soort van verleden tijd. Vanaf een lichtbron lijkt het licht daarom verschillende kanten op te gaan. Eigenlijk is er voor licht maar 1 richting ( tijd was toch 1 dimensionaal?) en dat is de richting van verleden tijd.
De relativiteitstheorie zegt dat dit komt doordat de massa toeneemt bij relativistische snelheden. Dit is ook aangetoond. Het voorgaande van jou klopt dus niet, of ik moet een paar experimenten gemist hebben. Wijs me in dat geval even op een bron of verklaar de experimenten die gehouden zijn.quote:Op dinsdag 21 december 2004 14:40 schreef vrijemening het volgende:
Het klopt dat de tijd stilstaat bij 300.000 km/sec exact. Elk oneindig kleine beetje wat je onder deze snelheid zit betekend dat de tijd weer begint te lopen. Om deze reden is deze snelheid nooit te halen voor massa.
Een klein detail is echter dat als de tijd stilstaat er ook geen sprake van beweging kan zijn. En dat is niet moeilijk, dat is gewoon logisch...
Het probleem is dat dit niet waar is, hetgeen jou tientallen malen is uitgelegd. Maar als je formules hebt, kom maar. Juist formules zouden mij dan tot een inzicht moeten brengen.quote:Als je niet begrijpt dat een seconde voor een bepaalde afegelegde weg ( in b.v km) staat, dan heeft het geen zin om formules te gebruiken.
quote:Nog meer onzin
Nee, dat klopt niet.quote:Op dinsdag 21 december 2004 14:40 schreef vrijemening het volgende:
Het klopt dat de tijd stilstaat bij 300.000 km/sec exact.
Nee, dat heeft andere redenen.quote:Elk oneindig kleine beetje wat je onder deze snelheid zit betekend dat de tijd weer begint te lopen. Om deze reden is deze snelheid nooit te halen voor massa.
Een seconde staat daar niet voor. Een seconde staat voor een bepaalde tijdsduur. Je kunt hem uitdrukken in de afstand die het licht tijdens die seconde aflegt, maar dat maakt de seconde niet aan die afstand gelijk.quote:Als je niet begrijpt dat een seconde voor een bepaalde afegelegde weg ( in b.v km) staat
quote:dan heeft het geen zin om formules te gebruiken.
Nope. Eén seconde is gedefinieerd als de tijd die het licht erover doet om 1/3*108 (bij benadering) meters af te leggen.quote:1 sec staat voor het aantal kilometers welke de aarde aflegt in een vast gestelde periode.
Dus niet, bijvoorbeeld, noem maar wat, 299.792.458 m/s?quote:Op dinsdag 21 december 2004 14:40 schreef vrijemening het volgende:
Het klopt dat de tijd stilstaat bij 300.000 km/sec exact.
Nee, ook dan niet.quote:Op dinsdag 21 december 2004 14:47 schreef Karboenkeltje het volgende:
Dus niet, bijvoorbeeld, noem maar wat, 299.792.458 m/s?
quote:Op dinsdag 21 december 2004 14:47 schreef Karboenkeltje het volgende:
[..]
Dus niet, bijvoorbeeld, noem maar wat, 299.792.458 m/s?
Sorry, hij was wel erg flauw maar inkoppertjes zijn gewoon on-weer-staan-baar voor mij.quote:Op dinsdag 21 december 2004 14:53 schreef vrijemening het volgende:
[..]
bij exact de lichtsnelheid. en daar zul je waarschijnlijk altijd een fractie onder zitten.
Er is geen probleem, er is alleen een nieuwe theorie bij gekomen. En deze zou eens in overweging moeten worden genomen zodat er misschien een idee onstaat hoe je dit zou kunnen bewijzen. Maar met de aaname dat de tijd voor een foton stil staat of heel langzaam in ieder geval, en ik bedoel dan t.o.v onze tijd, dan zou je je moeten afvragen of bij stilstand of langzamer verloop van de tijd, de beweging ook niet steeds langzamer wordt.quote:Op dinsdag 21 december 2004 15:18 schreef Karboenkeltje het volgende:
[..]
Sorry, hij was wel erg flauw maar inkoppertjes zijn gewoon on-weer-staan-baar voor mij.
Maar dat terzijde...
Er is een probleem, jouw theorie is in conflict met die van Albert. Dat betekent in essentie dat er maar één (ongeveer) juist kan zijn. Waarom zouden wij (de mensheid) jouw theorie boven Einsteins werk verkiezen, Rude? Zijn er praktische waarnemingen die het rudiïsme staven en bij de relativiteitstheorieën kolder opleveren?
Leg eerst eens uit wat er mis is met de relativiteitstheorie ..quote:Op dinsdag 21 december 2004 16:17 schreef vrijemening het volgende:
Waarom is wereld rond Rude?quote:Op maandag 20 december 2004 21:09 schreef vrijemening het volgende:
Je hoeft tegenwoordig ook niet meer diep in de boeken te gaan om te begrijpen dat de wereld rond.
E=mc2 vloeit voort uit de relativiteitstheorie die jij verwerpt, en mag dus zonder bewijs niet toegepast worden. Kun je bewijzen dat E=mc2 opgaat voor jouw theorie? (Graag incl. formules en experimenten)quote:Op dinsdag 21 december 2004 17:14 schreef vrijemening het volgende:
Er bestaat eigenlijk geen maximum snelheid. Wij bewegen in rust vanzelf al met 300.000 km/sec door het heelal. Door te bewegen kun je dus iets sneller of langzamer gaan. Nauwelijks te meten, omdat de seconde niet constant is. Licht heeft helemaal geen snelheid. Het is de massa die snelheid heeft.
E=Mc2 zou letterlijk vertaald kunnen worden als Energie is Massa x Snelheid ( of versnelling, daar ben ik nog niet helemaal uit)
Bij de lichtsnelheid c=0 dan is de massa oneindig groot. ( E = M x 0.000000001 km/sec2 b.v)
Massa kan nooit absoluut stilstaan, maar wanneer het bijna stilstaat is de massa gigantisch.
Jouw wereld is in ieder geval net zo vierkant als je schoolboek.quote:Op dinsdag 21 december 2004 17:14 schreef Wackyduck het volgende:
[..]
Waarom is wereld rond Rude?
Hij is namelijk kubusvormig, want ruimte is tijd en dus is een fiets een bakker en daarom kan de Aarde nooit rond zijn.![]()
rude, een theorie voorspelt dingen die getoetst kunnen worden. De enige dingen die jouw 'theorie' voorspelt zijn al meerdere malen weerlegd.quote:Op dinsdag 21 december 2004 16:17 schreef vrijemening het volgende:
[..]
Er is geen probleem, er is alleen een nieuwe theorie bij gekomen. En deze zou eens in overweging moeten worden genomen zodat er misschien een idee onstaat hoe je dit zou kunnen bewijzen.
Even een gedachteexperimentje. Ik vlieg met mijn zelfgebouwde raket door het heelal. Dit doe ik met bijna de lichtsnelheid tov de aarde. Ik meet de lichtsnelheid, vind 300.000 km/s. Maar ik heb op school de rudiaanse fysica onderwezen gekregen en weet derhalve dat mijn tijd ZO traag moet lopen dat ik me wel bijna op absolute stilstand moet bevinden. Ik kan gewoon normaal bewegen en op mijn klokje kijken dus dat doe ik, en kijk daarna naar de aarde waar een enorme klok op staat.quote:Maar met de aaname dat de tijd voor een foton stil staat of heel langzaam in ieder geval, en ik bedoel dan t.o.v onze tijd, dan zou je je moeten afvragen of bij stilstand of langzamer verloop van de tijd, de beweging ook niet steeds langzamer wordt.
Als de foton een klokje zou hebben en we zouden zijn seconde meten t.o.v. onze seconde.. dan zou zijn seconde ONEINDIG langer duren. Hoe veel sneller we ook bewegen, immers oneindig - 100.00000.0000.0000.000 = oneindig.quote:Een fractie onder de lichtsnelheid duurt de seconde van een foton t.o.v onze seconde vele malen langer. Ook dan zou je een lichtsnelheid van 300.000 km/sec meten.
Als je een steeds hogere lichtsnelheid meet, dan is de lichtsnelheid niet echt constant he rude! En je snapt niet eens WAAROM een seconde langer duurt als je een snelheid hebt tov iets. En dat is nog vrij simpelquote:Dat is vreemd, want als de seconde langer duurt en de lichtsnelheid is constant dan zou je een steeds hogere lichtsnelheid moeten meten.
Het probleem is dat iedereen hier snapt wat je bedoelt en je al heel wat topics uit probeert te leggen wat er fout is aan je gedachtegang. Jij bent echter zo koppig dat je denkt dat we jou niet begrijpen en dat we maar wat in de verte lullen. Dat is jammerquote:Het hele probleem is dat tijd niets anders is als het verloop van een process. Elk process heeft een afstand nodig om plaats te kunnen vinden.
Zie een process voor je als een reis van a naar b ( b.v 100meter) elke oorzaak heeft een gevolg en vindt steeds plaats op een ander tijdstip. Op elke afgelegde meter gebeurt er iets van gevolgen heeft voor de volgende afgelegde meter.
Wanneer je nu "versnelt" rem je eigenlijk af en duurt de reis van a naar b langer. Hierdoor gaat de tijd langzamer lopen.
Waarschijnlijk nog niet helemaal duidelijk, maar misschien ziet iemand wat ik bedoel...
Weet je dat Einstein destijds door heel veel mensen als belachelijk werd bestempeld omdat ze niet geloofden in zijn relativiteitstheorie? Door de jaren heen hebben heel wat mensen van zijn voorspellingen proberen te bewijzen dat ze niet klopten.. maar wat bleek.. die voorspellingen en waarnemingen klopten stuk voor stuk.quote:Op dinsdag 21 december 2004 17:16 schreef vrijemening het volgende:
[..]
Jouw wereld is in ieder geval net zo vierkant als je schoolboek.
Waarom is de wereld rond?quote:Op dinsdag 21 december 2004 17:16 schreef vrijemening het volgende:
Jouw wereld is in ieder geval net zo vierkant als je schoolboek.
Daar vraag je me wat....quote:Op dinsdag 21 december 2004 17:16 schreef Alicey het volgende:
[..]
E=mc2 vloeit voort uit de relativiteitstheorie die jij verwerpt, en mag dus zonder bewijs niet toegepast worden. Kun je bewijzen dat E=mc2 opgaat voor jouw theorie? (Graag incl. formules en experimenten)
Dan rest alleen nog het kleine puntje van je eigen wiskunde bewijzen.quote:Op dinsdag 21 december 2004 17:34 schreef vrijemening het volgende:
[..]
Daar vraag je me wat....![]()
Je kunt toch "bewezen" formules gebruiken voor een vernieuwde theorie.
Wanneer ik volgens mijn eigen wiskunde mijn theorie zou willen bewijzen dan zou ik zeggen...
aantal km + aantal sec = aantal km per aantal sec.
1 km + 1 sec = 1km per sec.
Bij de lichtsnelheid krijg je dan...
300.000km + 0 sec ( tijd staat stil) = 300.000 km per 0 sec.
0 x 300.000 = 0.
Licht moet dan wel stil staan.
Inderdaad rude, zo kan iedereen alles bewijzen. Zo kan ik bewijzen dat de maan eigen hetzelfde is als de aarde immers als ik het aantal kilometers van het centrum van de aarde naar het centrum van de maan x noem en de grootte van de aarde y, die van de maan z, dan zou ik via mijn eigen regels kunnen stellen:quote:Op dinsdag 21 december 2004 17:34 schreef vrijemening het volgende:
[..]
Daar vraag je me wat....![]()
Je kunt toch "bewezen" formules gebruiken voor een vernieuwde theorie.
Wanneer ik volgens mijn eigen wiskunde mijn theorie zou willen bewijzen dan zou ik zeggen...
aantal km + aantal sec = aantal km per aantal sec.
1 km + 1 sec = 1km per sec.
0 x 300.000 = 0.
ow even hierop reagerenquote:Op dinsdag 21 december 2004 17:34 schreef vrijemening het volgende:
[..]
0 x 300.000 = 0.
Dat is gewoon zo in zijn wiskundequote:Op dinsdag 21 december 2004 17:46 schreef DionysuZ het volgende:
[..]
ow even hierop reagerenals je 300.000 kilometer aflegt iedere 0 seconde... (300.000 km per 0 sec), hoe kom je dan in godsnaam bij 0*300.000 = 0?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |