Het is een ernstige vorm van laster, laster is strafbaar:quote:Op woensdag 22 december 2004 22:56 schreef Ridvan het volgende:
[..]
en dan ff nog maals je eigen woorden als reactie op je post (tevens mijn vraag dus aan jou!)
[..]
![]()
quote:Dit is allang bekend, het betekent echter in het geheel niet dat ze ooit samen de VS aan zouden vallen. Er zitten grote ideologische vershillen tussen Arabieren en Russen
quote:Heb je ook feiten bij de hand om deze stelling te onderbouwen?
hitler heeft ook geen 16 miljoen joden vermoord!quote:Op donderdag 23 december 2004 00:16 schreef Speth het volgende:
[..]
Het is een ernstige vorm van laster, laster is strafbaar:
Artikel 262 (laster)
1. Hij die het misdrijf van smaad of smaadschrift pleegt, wetende dat het te last gelegde feit in strijd met de waarheid is, wordt, als schuldig aan laster, gestraft met gevangenisstraf van ten hoogste twee jaren of geldboete van de vierde categorie.
George W. Bush heeft geen 16 miljoen Joden vermoord, dat weet jij. Als jij dus zegt dat hij aan die misdaad wel schuldig is, is dat laster en mag je in de cel
Helaas is er niemand die je ervoor zou aanklagen.
Ik denk niet dat het moeilijk is om bewijs te vinden voor de misdaden tegen de menselijkheid van Adolf Hitler, jij wel? Bush vergelijken met deze misdadiger is weldegelijk een vorm van laster.quote:Op donderdag 23 december 2004 00:24 schreef Ridvan het volgende:
[..]
hitler heeft ook geen 16 miljoen joden vermoord!
En ooit gehoord van Satire? daar kan je nogal wat dingen onder plaatsen.![]()
Ik zou als ik jou was toch maar eens wat meer over de Bush familie gaan opzoeken en wat minder in de geschiedenisboekjes van school lezen. De Bush familie heeft aardig wat op haar geweten, waar ook jr. Bush niet vies van is. Enron, 911, heroine (CIA Afghanistan)... Ik wacht nog steeds op het beloofde bewijs dat Osama achter de aanslagen zit en de WMD's die ze nog moeten vinden in Irak. De geschiedenis zoals die vandaag de dag gepresenteerd wordt laat nogal wat belangrijke informatie weg. Zoals jij het al zo mooi zei; "de moderne geschiedenis".quote:Op donderdag 23 december 2004 00:28 schreef Speth het volgende:
[..]
Ik denk niet dat het moeilijk is om bewijs te vinden voor de misdaden tegen de menselijkheid van Adolf Hitler, jij wel? Bush vergelijken met deze misdadiger is weldegelijk een vorm van laster.
De wet kent geen satire, dat valt onder billijkheid. Ik vind, en ik denk dat menig rechter het met mij eens zal zijn, dat iemand vergelijken met het grootste monster uit de moderne geschiedenis niet onder billijkheid valt.
Ik ben mij bewust van al die zaken, echter, ik hecht er niet zoveel waarde aan. Dat hij bepaalde dingen heeft gedaan uit financieel eigenbelang vind ik niet zo bijzonder. Hij zou de eerste president zijn die dat niet heeft gedaan.quote:Ik zou als ik jou was toch maar eens wat meer over de Bush familie gaan opzoeken en wat minder in de geschiedenisboekjes van school lezen. De Bush familie heeft aardig wat op haar geweten, waar ook jr. Bush niet vies van is. Enron, 911, heroine (CIA Afghanistan)... Ik wacht nog steeds op het beloofde bewijs dat Osama achter de aanslagen zit en de WMD's die ze nog moeten vinden in Irak. De geschiedenis zoals die vandaag de dag gepresenteerd wordt laat nogal wat belangrijke informatie weg. Zoals jij het al zo mooi zei; "de moderne geschiedenis".
Dit is ontopic, vrind.quote:Op donderdag 23 december 2004 01:25 schreef Ridvan het volgende:
Nu we dat weten.. kunnen we weer ONTOPIC
Waar haal je dat nou weer vandaan? Waar heb ik gezegd heb dat het om iedere president gaat?quote:Op donderdag 23 december 2004 00:13 schreef DrWolffenstein het volgende:
[..]
Dus iedere president die "Person of the year" wordt bevonden is Hitler? Laat me niet lachen zeg.
Kom je nu weer met deze onzin aanzetten. Als ik jou was zou ik die beruchte speecht eens helemaal gaan bekijken, tekst is te vinden op verschillende sites, en even kijken in welke context Bush deze uitspraak plaats. Heeft namelijk te maken met de omwenteling in Oostblok en de SU en de golfoorlog.quote:Op donderdag 23 december 2004 12:44 schreef OpenYourMind het volgende:
Ik geloof niet dat die symbolen er toevallig staan. De state of the union toespraak gaat de hele wereld over, je maakt mij niet wijs dat de hele omgeving en alles wat er bij die toespraak komt kijken niet zorgvuldig voorbereid wordt. Verder heeft dit meer met de ideologie van de elite te maken. Ein Reich ein Fuhrer en een klasse systeem waarbij de rijken de wereld en de bevolking onder controle en arm en onwetend kunnen houden. Bush senior sprak niet voor niets over de new world order in 1991 tijdens zijn state of the union toespraak. De new world order... zo noemde Hitler zijn streven ook.
Nogmaals: denk eerst even goed na voor je dit soort dingen roept, ik kan het heel makkelijk weerleggen:quote:je maakt mij niet wijs dat de hele omgeving en alles wat er bij die toespraak komt kijken niet zorgvuldig voorbereid wordt.
Dit is gelul, sorry.quote:Verder heeft dit meer met de ideologie van de elite te maken. Ein Reich ein Fuhrer en een klasse systeem waarbij de rijken de wereld en de bevolking onder controle en arm en onwetend kunnen houden.
En Marx, Lenin... Maar die bedoelden het natuurlijk goedquote:Bush senior sprak niet voor niets over de new world order in 1991 tijdens zijn state of the union toespraak. De new world order... zo noemde Hitler zijn streven ook.
Dat zegt niets over "de elite" van de VS nu.quote:Grote bedrijven wilden maar wat graag investeren. Hitler is zelfs aan de macht gebracht en gesteund door de elite met als doel de tweede wereld oorlog te starten.
Het verdrag van versailles was een dom, ondoordacht verdrag, geen afgesproken staakt het vuren. Hitler was een politiek-psychologische anomalie waar niemand op gerekend had.quote:Of liever gezegd de eerste te hervatten. Het verdrag van versaille was dan ook niet meer dan een staakt tot vuren voor een periode van 20 jaar.
"Heel veel sterke linken". Opvallend genoeg komen die linken vaak uit de links-alternatieve hoek, die toch al niet zo weg zijn van mensen met meer geld. Natuurlijk hebben machtige mensen altijd wat in de pap te brokkelen, maar dit wil niet per se wijzen op een gecoordineerde poging van "de elite" om "het volk" eronder te houden. En als dat al gebeurd, is het veel opener en gaat het zeker niet via een oorlog die aan miljoenen mensen het leven kost.quote:Naast dit zijn er heel veel sterke linken te vinden tussen een select clubje elite dat in elk deel van de vorige eeuw wel iets met belangrijke gebeurtenissen te maken heeft gehad of deze belangrijke gebeurtenissen zelfs veroorzaakt hebben. Nu komen we weer terug bij wat jij ook al aangaf in een eerdere post, dat jij daar andere conclusies aan verbind.
Dat dachten ze in de Sovjetunie ook. Het keiharde bewijs dat het omverwerpen van bepaalde instituten alleen maar leidt tot meer corruptie, en dat het volk nog egoistischer is dan de elite.quote:Jij vind het blijkbaar niet zo erg dat presidenten en andere hooggeplaatste personen hun handen vuil maken aan corruptie en machtsmisbruik ten koste van de bevolking. Ik met mijn naïviteit vind dit wel erg. Daarbij denk ik echter niet dat dit ooit zal verdwijnen en ben ik het met jou eens dat dit de normaalste zaken van de wereld zijn en dat de mens nou eenmaal zo in elkaar zit. Maar ergens komt dan steeds weer dat "ideaalbeeld" naar voren die mij ingeeft dat het allemaal zoveel beter kan en dat het niet zo hoeft te zijn.
Ja dat is de ene interpretatie en daarbij gebruikt hij het in zijn speech nog voor goede idealen ook. Daarnaast heb je de andere waarmee bedoeld wordt dat de plannen voor een nieuwe wereld orde steeds dichterbij komen.quote:Op donderdag 23 december 2004 12:53 schreef Chewie het volgende:
[..]
Kom je nu weer met deze onzin aanzetten. Als ik jou was zou ik die beruchte speecht eens helemaal gaan bekijken, tekst is te vinden op verschillende sites, en even kijken in welke context Bush deze uitspraak plaats. Heeft namelijk te maken met de omwenteling in Oostblok en de SU en de golfoorlog.
NWO hoeft namelijk niet te staan voor een obscuur clubje wat de dienst uitmaakt in het geval van Bush sr is het al helemaal makkelijk te verklaren want 1 world order was namelijk net verslagen, het communistische Rusland en Sadams "macht" in het Midden-oosten was ook gebroken. Dan is de uitspraak Nieuwe wereldorde vrij normaal, zeker in een land waar ze nogal gek zijn op krachtige uitspraken.
Ja en? Jij legt hier uit wat ik gezegd heb?quote:Het is ook wel logisch dat de state of the union over de hele wereld te zien is, de VS is nu eenmaal het machtigste land op dit moment. Trouwens de Engelse troonrede wordt ook in veel landen uitgezonden, geldt ook in mindere mate voor de Nederlandse.
Dat dit soort toespraken goed voorbereidt worden lijkt me ook vrij normaal. Je moet er toch niet aan denken dat een staatshoofd een beetje staat te stotteren.
In beide quotes zegt hij niks verkeerd, een beetje krachtige taal maar dat hoort erbij.quote:Op donderdag 23 december 2004 14:38 schreef OpenYourMind het volgende:
[..]
Ja dat is de ene interpretatie en daarbij gebruikt hij het in zijn speech nog voor goede idealen ook. Daarnaast heb je de andere waarmee bedoeld wordt dat de plannen voor een nieuwe wereld orde steeds dichterbij komen.
"For two centuries we've done the hard work of freedom. And tonight we lead the world in facing down a threat to decency and humanity. What is at stake is more than one small country, it is a big idea - a new world order, where diverse nations are drawn together in common cause to achieve the universal aspirations of mankind: peace and security, freedom, and the rule of law. Such is a world worthy of our struggle, and worthy of our children's future."
- President George Bush, State of the Union Address 1991
"We will succeed in the Gulf. And when we do, the world community will have sent an enduring warning to any dictator or despot, present or future, who contemplates outlaw aggression. The world can therefore seize this opportunity to fulfil the long-held promise of a new world order - where brutality will go unrewarded, and aggression will meet collective resistance."
- President George Bush, State of the Union Address 1991
Maar ondertussen blijven ze zelf 1 van de grootste agressors.
[..]
Ja en? Jij legt hier uit wat ik gezegd heb?![]()
Achja als die speech echt zo bedoeld was dan waren Bush, Kissinger en nog vele anderen die de rechten van de mens schenden wel voor de rechter gekomen niet? Hetzelfde VN rechtsysteem wat hij hier promoot wordt niet erkent door de VS. Dit zegt ook wel iets, maarja al die "kleine" dingen bij elkaar zijn natuurlijk allemaal toevallighedenquote:Op donderdag 23 december 2004 14:50 schreef Chewie het volgende:
[..]
In beide quotes zegt hij niks verkeerd, een beetje krachtige taal maar dat hoort erbij.
Ja zo zeg ik het maar ik zoek en zie er niks achter, jij wel alleen niet echt goed onderbouwd. NWO hoeft ook niet voor iets verkeerds te staan.
Voor de goede orde, zoek de hele speech en niet alleen de quotes die bijvoorbeeld Alex Jones op zijn site heeft geplaats maakt het verhaal een stuk duidelijker.
Dit alles is speculatie.quote:Op donderdag 23 december 2004 15:34 schreef Oo-blackgirl-oO het volgende:
een van de contra's, David Icke, schreef:
Amerika mag vandaag dan wel een Super Natie zijn maar dat is precies waar de Illuminati, die onder meer controle heeft over de "U.S. administrations" het op gemund had in hun agenda voor "centralisation of global control" - de hele aarde onder 1 globale wereld regering, militair regime, wereldbank en een ge-microchipte wereld populatie - precies zij het zo dat het erop gemund was en is om globale afschuw c.q. veroordeling op te wekken jegens de Amerikanen voor de terreur die ze veroorzaken in Iraq en het midden-oosten.
Maar terwijl Amerika wordt gebruikt om de fascistische agenda van de Illuminatie op te dringen aan de rest van de wereld, staat niet op de agenda dat Amerika een supermacht zal blijven. Integendeel, het vernietigen van de 'status' en 'spirit'van Amerika is fundamenteel voor het installeren de "Illuminati global dictatorship".
De reden hiervoor is simpel.
Een wereld regering en een supermacht(natie) gaan niet samen (2 kapiteinen op 1 schip kan niet). De "Illuminati global dictatorship" is bedoeld om als de enige supermacht te fungeren en om deze reden moet Amerika neergehaald worden. Denk hierbij aan de miljarden dollars die de Bush Administration eist van het Amerikaanse congres om de oorlog in Irak te bekostigen en steeds meer troepen te blijven zenden.......en dit terwijl Amerika financieel al maanden letterlijk de afgrond in kijkt. Hun grootste struikelblok is een Natie die beschikt over een sterke nationale identiteit en diep gewortelde "national pride", patriottisme. Want een Natie die zo in elkaar zit laat zich dan niet makkelijk openlijk dicteren door een globale wereld regering.
Op dit moment worden Amerika en haar inwoners gebruikt om de agenda te versnellen. Dit zelfde plan omvat ook een, uiteraard gemanipuleerd, conflict te veroorzaken jegens China opdat ook deze supermacht verdwijnt en geheel onder controle komt van de "Illuminati world government" die uiteindelijk opgericht zal worden om de schade & consequenties van de verschrikkelijke conflicten in de afgelopen jaren op te ruimen c.q. te herstellen.
het inmiddels bekende Problem-Reaction-Solution probleem veroorzaken>reactie beheersen tot kookpunt>oplossing aanbieden
Het plan momenteel is om Amerika te gebruiken en daarmee doende Amerika te breken economisch, politiek en militair. Het belangrijkste aspect hierin zal zijn om het 'patriotisme' te vernietigen. "break the American spirit and its sense of identity and self".
Dus de videobeelden en ander materiaal dat nu naar buiten word gebracht, inzake US troops die irakezen mishandelen en Guantanamo Bay etc, dient de Illuminatie op 2 manieren:
1.
Het stimuleert de woede van de Arabische wereld jegens Amerika. Zoals David Icke jaren geleden in 1 van zijn boek schreef: "the plan is to engineer a Muslim 'Holy War' against the US to 'justify' the use of their fire power to set the Middle East ablaze and take over the region"
2.
Het vreet steeds meer aan de Amerikanen, ze verliezen het indentiteitsgevoel van John Wayne "the good guy" die vecht voor de amerikaanse vrijheid en 'freedom & justice' voor de gehele wereld , nu blijkt dat er vanaf het begin veel tegen hun gelogen is over de gehele oorlog. Amerikanen die mensen mishandelen? dat kan toch niet waar zijn! De nieuws items van de laatste tijd zijn een massale 'blow' geworden in het gezicht van Amerikaanse zelfverzekerheid & sterk gevoel voor nationale identiteit. Precies zoals gepland.
En Icke sluit met:
"Nothing is what it seems and while we may appear to be seeing the expansion and grotesque expression of American might and power we are actually watching that power and sense of nationhood being systematically destroyed."
Het gedachtengoed en symbolisme is dan ook al heel oud en die symbolen worden inderdaad al heel lang gebruikt, ook voor Hitler.quote:Op donderdag 23 december 2004 13:04 schreef Speth het volgende:
[..]
Nogmaals: denk eerst even goed na voor je dit soort dingen roept, ik kan het heel makkelijk weerleggen:
De zaal op de foto bevindt zich in het Capitol gebouw. Aan het eind van de 18e eeuw is met de bouw begonnen, en het staat in zijn huidige vorm (het was ondertussen een keer afgebrand etc..) sinds 1830 in Washington DC. Dat is een eeuw voor de opkomst van het facisme zoals je dat in Duitsland ziet. Het symbool dat je daar ziet is daar geplaatst in een tijd dat het nog helemaal niet met het Hitler-regime geassocieerd kon worden.
Kom nou niet met een of andere loze conspiracy theorie dat ze 100 jaar van tevoren al wisten dat de 2e wereldoorlog zou uitbreken en dat dat allemaal gepland was blablabla, want daar overtuig je me niet mee
Tja het is dan ook al een oud streven.quote:[..]
En Marx, Lenin... Maar die bedoelden het natuurlijk goedCaesar en Napoleon hebben het ook genoemd, what else is new? Het is gewoon de benaming voor een verandering in de wereldpolitiek, niets geheimzinnigs aan.
Behalve degenen die hem aan de macht brachten.quote:Het verdrag van versailles was een dom, ondoordacht verdrag, geen afgesproken staakt het vuren. Hitler was een politiek-psychologische anomalie waar niemand op gerekend had.
Verkapte poging er een links-rechts discussie van te maken. (geintje)quote:[..]
"Heel veel sterke linken". Opvallend genoeg komen die linken vaak uit de links-alternatieve hoek, die toch al niet zo weg zijn van mensen met meer geld. Natuurlijk hebben machtige mensen altijd wat in de pap te brokkelen, maar dit wil niet per se wijzen op een gecoordineerde poging van "de elite" om "het volk" eronder te houden. En als dat al gebeurd, is het veel opener en gaat het zeker niet via een oorlog die aan miljoenen mensen het leven kost.
true, alhoewel ik betwijfel of het volk ooit enige zeggenschap heeft gehad.quote:[..]
Dat dachten ze in de Sovjetunie ook. Het keiharde bewijs dat het omverwerpen van bepaalde instituten alleen maar leidt tot meer corruptie, en dat het volk nog egoistischer is dan de elite.
Bush met Hitler vergelijken is laster zonder goede onderbouwing. Bin Laden beschuldigen van 911 is ook laster zonder goede ondersteuning met feiten. Maarja Bin Laden is allang geen prioriteit meer. Stel je voor dat ze hem levend te pakken krijgen en ineens hun belangrijkste stroman kwijt raken. Dan moeten ze nog een proces gaan faken ook.quote:Maar dit is meer een ideologisch verhaal wat niet zoveel hout snijdt. In elk geval zie ik geen enkele reden om te geloven dat Bush zich baseert op Nazi-ideologieen, en ik vind dit dan ook een vrij ernstige vorm van laster.
Ik las van de week ook ergens een uitspraak van Hitler en Bush die vrijwel overeen kwamenquote:Op donderdag 23 december 2004 02:44 schreef Aurora025 het volgende:
Wat hitler deed, doet Bush nu ook, alleen op een subtielere manier.
In de state of the union waar bush zijn beroemde toespraak hield bevat op de achtergrond een door de Nazi's gebruikt symbool, de Fasces.
[afbeelding]
De Fasces in de State of the Union.
[afbeelding]
Links zie je nog het nazi symbool met de Eagle op de stok .
[afbeelding]
indeed! heel knap dat je de vraag van TS hebt begrepenquote:
quote:ExtremeKnowledge - zaterdag 18 december 2004 @ 21:53
Wat valt er te verwachten?
Wat denken jullie zoal dat er zal gebeuren, wat zijn de recente gebeurtenissen, is er een context, en wat denken jullie dat de manier zal zijn om het dictatorschip af te dwingen?
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |