Scorsese heeft de film niet gekeken voor hij begon met opnemen. Wat betreft de overeenkomsten, Monaham heeft inderdaad het originele script gebruikt voor zijn adaptatie, heel goed.quote:Op maandag 12 februari 2007 17:54 schreef Mr.Noodle het volgende:
Ik vind die film dus wel voor 99% hetzelfde, zelfs tot de manier waarop de scenes opgenomen zijn. Die zijn niet door Martin Scorcese zelf bedacht. En het is geen boek, als je beide films bekijkt dan zie je duidelijk veel overeenkomsten.
Ik denk dat het heel goed is dat er onderscheid wordt gemaakt tussen originele films en films gebaseerd op de inhoud van een ander medium, om de simpele reden dat het iets anders is dan een originele film.quote:De categorie "Best Writing, Screenplay Based on Material Previously Produced or Published" vind ik gewoon een loze categorie.
Ik weet niet waar je 't vandaan haalt dat Fai Mak 'er bij gezeten heeft'. Hoe dan ook, ik denk niet dat je dit een copy-paste-actie kunt noemen. Vertalen is al een vak apart, vervolgens is het verhaal omgewerkt naar een compleet andere setting en zijn er aanpassingen gemaakt. Hierna legde Scorsese met zijn regisseerwerk nadruk op punten die voor hem belangrijk zijn. Ik denk dat het product van het voorgaande wel degelijk anders is te noemen ten op zichte van het origineel.quote:De originele screenwriter Siu Fai Mak heeft er zelf nog bijgezeten om de film uit te werken en nog zijn ze zelfs te min om hem te nomineren. Alle credits gaan nu naar het copy-paste meneertje...
Over overbodige remakes gesproken... De essentie is juist verwaterd t.o.v. het origineel. Scorsese heeft met zijn film overigens een andere, eigen essentie uit het verhaal gedestilleerd.quote:Ander voorbeeld dan The Italian Job van 2003 is in vergelijking van met de versie van 1969, duidelijk anders opgenomen en heeft een ander verhaal, terwijl de essentie wel hetzelfde blijft.
Infernal Affairs is strakke thriller, sure. The Departed is een strakke thriller met inhoud, met relevante vragen over religie en moraal, passend voor de huidige zeitgeist.quote:Bij de Departed hoefde je alleen andere acteurs erin te zetten en je hebt hetzelfde als Infernal Affairs.
quote:Op maandag 12 februari 2007 18:21 schreef Theeboon het volgende:
[..]
Scorsese heeft de film niet gekeken voor hij begon met opnemen. Wat betreft de overeenkomsten, Monaham heeft inderdaad het originele script gebruikt voor zijn adaptatie, heel goed.
[..]
Ik denk dat het heel goed is dat er onderscheid wordt gemaakt tussen originele films en films gebaseerd op de inhoud van een ander medium, om de simpele reden dat het iets anders is dan een originele film.
[..]
Ik weet niet waar je 't vandaan haalt dat Fai Mak 'er bij gezeten heeft'. Hoe dan ook, ik denk niet dat je dit een copy-paste-actie kunt noemen. Vertalen is al een vak apart, vervolgens is het verhaal omgewerkt naar een compleet andere setting en zijn er aanpassingen gemaakt. Hierna legde Scorsese met zijn regisseerwerk nadruk op punten die voor hem belangrijk zijn. Ik denk dat het product van het voorgaande wel degelijk anders is te noemen ten op zichte van het origineel.
[..]
Over overbodige remakes gesproken... De essentie is juist verwaterd t.o.v. het origineel. Scorsese heeft met zijn film overigens een andere, eigen essentie uit het verhaal gedestilleerd.
[..]
Infernal Affairs is strakke thriller, sure. The Departed is een strakke thriller met inhoud, met relevante vragen over religie en moraal, passend voor de huidige zeitgeist.
En ook typisch Scorsese. In tegenstelling tot Infernal Affairs.quote:Op maandag 12 februari 2007 18:21 schreef Theeboon het volgende:
[..]
Infernal Affairs is strakke thriller, sure. The Departed is een strakke thriller met inhoud, met relevante vragen over religie en moraal, passend voor de huidige zeitgeist.
Er komt hoogstwaarschijnlijk 'n vervolg op The Departed dus ook deze film gaat de Infernal Affairs-traject achterna.quote:Op dinsdag 13 februari 2007 23:56 schreef NoSigar het volgende:
Ik persoonlijk vond van de Infernal Affairs trilogie 1 deel goed, de rest vond ik tamelijk saaie en en overbodige 'vervolgen', en waarschijnlijk werden die pas ontwikkeld na het succes van deel 1. Dan heb ik persoonlijk liever een remake gezet in een andere cultuur door een kwaliteits-regisseur.
Dat kan, maar dat neemt niets weg van de kwaliteit van deel 1 natuurlijk.quote:Op woensdag 14 februari 2007 00:10 schreef Dannie_Dorka het volgende:
[..]
Er komt hoogstwaarschijnlijk 'n vervolg op The Departed dus ook deze film gaat de Infernal Affairs-traject achterna.
Tja, ik ben er ook maar over opgehouden, anders wordt weer zo'n flame-topic. Ik houd zelf ook niet echt van remakes, zeker de films die teveel op elkaar lijken. Ik heb niet persoonlijk iets tegen Martin Scorcese, (Goodfella's vond ik een geweldige film om te zien), maar ik vind dat het gewoon te makkelijk is. Hij kan echt wel betere dingen dan een remake maken.quote:Op dinsdag 13 februari 2007 17:28 schreef Dannie_Dorka het volgende:
Iedereen heeft er zo z'n mening over en volgens mij zijn er ook op IMDb al 'n hoop threads volgeschreven over The Departed- vs Infernal Affairs.Mijn voorkeur gaat duidelijk uit naar de Infernal Affairs trilogie.The Departed is 'n goede film,maar naar mijn mening wel overschat.Scorcese komt enigszing weg met deze remake,maar elke andere regisseur zou waarschijnlijk worden afgebrand.Ik hou nou eenmaal niet van remakes,maakt mij ook niet uit of nou 25% of 99% gekopieërd word.Zul je net zien dat hij voor 'n remake wél 'n Oscar gaat winnen.....
Empire Online talked to Oscar-nominated Mark Wahlberg about the possible The Departed sequel and prequel. "They told me they wanted to try to do it and I said, 'Well, I enjoyed playing the character'," he said.quote:Op woensdag 14 februari 2007 00:15 schreef NoSigar het volgende:
[..]
Dat kan, maar dat neemt niets weg van de kwaliteit van deel 1 natuurlijk.
Waar heb je dat nieuws gevonden en wie zou het gaan doen?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
quote:Op woensdag 14 februari 2007 08:58 schreef SaintOfKillers het volgende:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.How can you know what things are worth if your hands don`t move `till you do a day`s work?
Ich veul mich net enne klok, want ich tik neet richtig
Idd, Letters From Iwo Jima had moeten winnen, maar als Clint voor de tweede keer een oscar voor Marty's neus weg zou stelen hadden een paar mensen de zaal in een grote zwarte plastis zak moeten verlaten vrees ik.quote:Op maandag 26 februari 2007 11:22 schreef Stpan het volgende:
Ik vond het een vermakelijke bioscoopfilm, maar een Oscar?![]()
Clint heeft er al twee Sherlock... Één welverdiende voor Unforgiven en één voor Million Dollar Baby. Ik had echter liever dIe laatste naar Scorsese's Aviator zien gaan en die van dit jaar naar Clints Letters of Iwo Jima. Dat was IMO meer gerechtigheid geweest.quote:Op maandag 26 februari 2007 13:14 schreef Theeboon het volgende:
Clint heeft al een oscar.
"The English title is a play on words mixing Ming's job in the IA, the infernal nature of both characters' double lives, and finally Dante's Inferno, relating to the original Cantonese title."quote:Op woensdag 14 februari 2007 00:34 schreef Mr.Noodle het volgende:
F*ck, ik schrijf weer Internal Affairs ipv Infernal Affairs
Aan de andere kant is het ook weer een stom woord, wie bedoeld er nou "Helse Affaires"?
Andere verbastering die ook vaak gebruikt wordt is Eternal Affairs...
Dus heeft ie er al een... Watson.quote:Op maandag 26 februari 2007 15:05 schreef japzooi het volgende:
[..]
Clint heeft er al twee Sherlock...
quote:Op maandag 26 februari 2007 16:07 schreef Theeboon het volgende:
[..]
Dus heeft ie er al een... Watson.
Dat gaat idd. overal zo, behalve bij de Oscars nietquote:Op dinsdag 27 februari 2007 08:51 schreef ImmovableMind het volgende:
Goede film maar enigszins overschat. Clint had de oscar moeten krijgen voor letters. Het is lariekoek dat mensen geen oscar krijgen omdat ze er al één of meerdere hebben. Je maakt de beste film of je maakt hem niet. In de sport maken ze zich ook niet druk over de eeuwige tweede plaats. Het is winnen of verliezen. Het is geen charity bijeenkomst.
Maar wel een remake.quote:Op woensdag 28 februari 2007 00:38 schreef Merkie het volgende:
Niet waar. The Departed is gewoon een topfilm.
Dat wil nog niet zeggen dat het geen goede film isquote:Op woensdag 28 februari 2007 00:42 schreef Lamon het volgende:
[..]
Maar wel een remake.
Moet dat nog verder gestimuleerd worden, terwijl we daar al mee doodgegooid worden?
Daarom was het wel zo netjes van Martin dat hij de orginele makers van Internal Affairs ook even bedankte.quote:
En The Thing natuurlijk.quote:Op woensdag 28 februari 2007 00:55 schreef Timo20 het volgende:
Dat wil nog niet zeggen dat het geen goede film is
Er zijn zoveel goede remakes gemaakt in het verleden die inmiddels ook klassiekers zijn: The Maltese Falcon, Ben Hur, Some Like It Hot etc. etc.
Ik hoop het ook niet, maar eerst eens kijken wat de remake van Oldboy gaat opleverenquote:Op woensdag 28 februari 2007 00:58 schreef Lamon het volgende:
[..]
En The Thing natuurlijk.
Maar tegenwoordig is hollywood al een beetje remake-land geworden.
Ik hoop maar dat dit de trend niet verder stimuleert...
De geruchten waren toch dat die niet door ging?quote:Op woensdag 28 februari 2007 01:07 schreef Timo20 het volgende:
[..]
Ik hoop het ook niet, maar eerst eens kijken wat de remake van Oldboy gaat opleveren
Bij mijn weten was Oldboy van Chan Wook Park. En bij mijn weten is het geen 'action hit'.quote:Op woensdag 28 februari 2007 01:13 schreef Lamon het volgende:
"If you've been holding your breath for director Justin Lin's long-rumored American remake of his Korean action hit "Oldboy," it sounds as though you may as well exhale: Dark Horizons reports that Lin, at the Sundance Festival this week, told Bloody Disgusting that it doesn't look like it's going to happen."
Briljante casting iddquote:Op woensdag 7 maart 2007 13:15 schreef japzooi het volgende:
Een van de beste dingen aan The Departed vond ik wel dat Mark Whalberg de hele tijd zijn broertje Donnie Whalberg (als de FBI agent) verrot mocht schelden, zonder dat Donnie wat terug mocht zeggen.
.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
quote:Op dinsdag 3 april 2007 08:44 schreef SaintOfKillers het volgende:
De kans op sequels lijkt ondertussen (volgens Wahlberg) steeds kleiner te worden. Dat vind ik wel goed nieuws [afbeelding].prequel dan maarSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |