abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_46245487
quote:
Op maandag 12 februari 2007 17:54 schreef Mr.Noodle het volgende:
Ik vind die film dus wel voor 99% hetzelfde, zelfs tot de manier waarop de scenes opgenomen zijn. Die zijn niet door Martin Scorcese zelf bedacht. En het is geen boek, als je beide films bekijkt dan zie je duidelijk veel overeenkomsten.
Scorsese heeft de film niet gekeken voor hij begon met opnemen. Wat betreft de overeenkomsten, Monaham heeft inderdaad het originele script gebruikt voor zijn adaptatie, heel goed.
quote:
De categorie "Best Writing, Screenplay Based on Material Previously Produced or Published" vind ik gewoon een loze categorie.
Ik denk dat het heel goed is dat er onderscheid wordt gemaakt tussen originele films en films gebaseerd op de inhoud van een ander medium, om de simpele reden dat het iets anders is dan een originele film.
quote:
De originele screenwriter Siu Fai Mak heeft er zelf nog bijgezeten om de film uit te werken en nog zijn ze zelfs te min om hem te nomineren. Alle credits gaan nu naar het copy-paste meneertje...
Ik weet niet waar je 't vandaan haalt dat Fai Mak 'er bij gezeten heeft'. Hoe dan ook, ik denk niet dat je dit een copy-paste-actie kunt noemen. Vertalen is al een vak apart, vervolgens is het verhaal omgewerkt naar een compleet andere setting en zijn er aanpassingen gemaakt. Hierna legde Scorsese met zijn regisseerwerk nadruk op punten die voor hem belangrijk zijn. Ik denk dat het product van het voorgaande wel degelijk anders is te noemen ten op zichte van het origineel.
quote:
Ander voorbeeld dan The Italian Job van 2003 is in vergelijking van met de versie van 1969, duidelijk anders opgenomen en heeft een ander verhaal, terwijl de essentie wel hetzelfde blijft.
Over overbodige remakes gesproken... De essentie is juist verwaterd t.o.v. het origineel. Scorsese heeft met zijn film overigens een andere, eigen essentie uit het verhaal gedestilleerd.
quote:
Bij de Departed hoefde je alleen andere acteurs erin te zetten en je hebt hetzelfde als Infernal Affairs.
Infernal Affairs is strakke thriller, sure. The Departed is een strakke thriller met inhoud, met relevante vragen over religie en moraal, passend voor de huidige zeitgeist.
  maandag 12 februari 2007 @ 19:38:12 #202
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_46248594
quote:
Op maandag 12 februari 2007 18:21 schreef Theeboon het volgende:

[..]

Scorsese heeft de film niet gekeken voor hij begon met opnemen. Wat betreft de overeenkomsten, Monaham heeft inderdaad het originele script gebruikt voor zijn adaptatie, heel goed.
[..]

Ik denk dat het heel goed is dat er onderscheid wordt gemaakt tussen originele films en films gebaseerd op de inhoud van een ander medium, om de simpele reden dat het iets anders is dan een originele film.
[..]

Ik weet niet waar je 't vandaan haalt dat Fai Mak 'er bij gezeten heeft'. Hoe dan ook, ik denk niet dat je dit een copy-paste-actie kunt noemen. Vertalen is al een vak apart, vervolgens is het verhaal omgewerkt naar een compleet andere setting en zijn er aanpassingen gemaakt. Hierna legde Scorsese met zijn regisseerwerk nadruk op punten die voor hem belangrijk zijn. Ik denk dat het product van het voorgaande wel degelijk anders is te noemen ten op zichte van het origineel.
[..]

Over overbodige remakes gesproken... De essentie is juist verwaterd t.o.v. het origineel. Scorsese heeft met zijn film overigens een andere, eigen essentie uit het verhaal gedestilleerd.
[..]

Infernal Affairs is strakke thriller, sure. The Departed is een strakke thriller met inhoud, met relevante vragen over religie en moraal, passend voor de huidige zeitgeist.
Helemaal mee eens.
pi_46256661
quote:
Op maandag 12 februari 2007 18:21 schreef Theeboon het volgende:

[..]
En ook typisch Scorsese. In tegenstelling tot Infernal Affairs.
Helpt waar hij kan!
  dinsdag 13 februari 2007 @ 17:28:55 #204
136868 Dannie_Dorka
Just call me Danny
pi_46264340
Iedereen heeft er zo z'n mening over en volgens mij zijn er ook op IMDb al 'n hoop threads volgeschreven over The Departed- vs Infernal Affairs.Mijn voorkeur gaat duidelijk uit naar de Infernal Affairs trilogie.The Departed is 'n goede film,maar naar mijn mening wel overschat.Scorcese komt enigszing weg met deze remake,maar elke andere regisseur zou waarschijnlijk worden afgebrand.Ik hou nou eenmaal niet van remakes,maakt mij ook niet uit of nou 25% of 99% gekopieërd word.Zul je net zien dat hij voor 'n remake wél 'n Oscar gaat winnen.....
Mijn DVD's | RetroJunk
There's no such thing as a good cult movie or a bad cult movie.They're just.....cult.
pi_46282920
Ik persoonlijk vond van de Infernal Affairs trilogie 1 deel goed, de rest vond ik tamelijk saaie en en overbodige 'vervolgen', en waarschijnlijk werden die pas ontwikkeld na het succes van deel 1. Dan heb ik persoonlijk liever een remake gezet in een andere cultuur door een kwaliteits-regisseur.

The Departed vind ik ook niet perfect, er is hier al genoeg terechte kritiek op gegeven waar ik me soms volledig bij kan aansluiten. Maar Scorsese komt niet alleen weg met een remake omdat het Scorsese is, maar ook omdat hij er een echte Scorsese film van gemaakt heeft.
En het zou volkomen terecht zijn als de mensen van de Academy Martin Scorsese een Academy geven voor het maken van een Martin Scorsese film. Zeker als je bedenkt dat hij een van de weinige mensen is die Hollywood nog artistieke geloofwaardigheid geeft. En dan door Kevin Costener gepasseerd wordt.
Nou ja, dat laatste relativeert de boel ook wel een beetje .

[ Bericht 0% gewijzigd door NoSigar op 14-02-2007 00:23:35 ]
Helpt waar hij kan!
  woensdag 14 februari 2007 @ 00:10:58 #206
136868 Dannie_Dorka
Just call me Danny
pi_46283426
quote:
Op dinsdag 13 februari 2007 23:56 schreef NoSigar het volgende:
Ik persoonlijk vond van de Infernal Affairs trilogie 1 deel goed, de rest vond ik tamelijk saaie en en overbodige 'vervolgen', en waarschijnlijk werden die pas ontwikkeld na het succes van deel 1. Dan heb ik persoonlijk liever een remake gezet in een andere cultuur door een kwaliteits-regisseur.

Er komt hoogstwaarschijnlijk 'n vervolg op The Departed dus ook deze film gaat de Infernal Affairs-traject achterna.
Mijn DVD's | RetroJunk
There's no such thing as a good cult movie or a bad cult movie.They're just.....cult.
pi_46283562
quote:
Op woensdag 14 februari 2007 00:10 schreef Dannie_Dorka het volgende:

[..]

Er komt hoogstwaarschijnlijk 'n vervolg op The Departed dus ook deze film gaat de Infernal Affairs-traject achterna.
Dat kan, maar dat neemt niets weg van de kwaliteit van deel 1 natuurlijk.
Waar heb je dat nieuws gevonden en wie zou het gaan doen?
Helpt waar hij kan!
  Redactie Games woensdag 14 februari 2007 @ 00:18:10 #208
52557 crew  Mr.Noodle
Offtopic in geleuter...
pi_46283630
quote:
Op dinsdag 13 februari 2007 17:28 schreef Dannie_Dorka het volgende:
Iedereen heeft er zo z'n mening over en volgens mij zijn er ook op IMDb al 'n hoop threads volgeschreven over The Departed- vs Infernal Affairs.Mijn voorkeur gaat duidelijk uit naar de Infernal Affairs trilogie.The Departed is 'n goede film,maar naar mijn mening wel overschat.Scorcese komt enigszing weg met deze remake,maar elke andere regisseur zou waarschijnlijk worden afgebrand.Ik hou nou eenmaal niet van remakes,maakt mij ook niet uit of nou 25% of 99% gekopieërd word.Zul je net zien dat hij voor 'n remake wél 'n Oscar gaat winnen.....
Tja, ik ben er ook maar over opgehouden, anders wordt weer zo'n flame-topic. Ik houd zelf ook niet echt van remakes, zeker de films die teveel op elkaar lijken. Ik heb niet persoonlijk iets tegen Martin Scorcese, (Goodfella's vond ik een geweldige film om te zien), maar ik vind dat het gewoon te makkelijk is. Hij kan echt wel betere dingen dan een remake maken.

Verder ben ik idd niet zo blij met de vervolgen. Internal Affairs 2 en 3 gaven wel een betere indruk van het achterliggende verhaal, maar vond het toch meer een opeenvolging van shots uit Internel Affairs deel I en niet echt meer een toevoeging. Ben benieuwd wat ze bij de vervolgen van The Departed willen doen dan. Ander script zou ik zeggen...
How do you get precisely 4 Gallons of water with a 3 Gallon and 5 Gallon Can...
  woensdag 14 februari 2007 @ 00:20:54 #209
136868 Dannie_Dorka
Just call me Danny
pi_46283694
quote:
Op woensdag 14 februari 2007 00:15 schreef NoSigar het volgende:

[..]

Dat kan, maar dat neemt niets weg van de kwaliteit van deel 1 natuurlijk.
Waar heb je dat nieuws gevonden en wie zou het gaan doen?
Empire Online talked to Oscar-nominated Mark Wahlberg about the possible The Departed sequel and prequel. "They told me they wanted to try to do it and I said, 'Well, I enjoyed playing the character'," he said.

One of director Martin Scorsese's old friends may be lining up to join the sequel: "They're talking about bringing in De Niro to play a senator or a congressman," added Wahlberg. "You know, the corruption obviously going deeper and higher up the ranks — reaching up the political chain. So it'll be fun. And if it's a success, they're gonna do a prequel and bring everyone back... make it a trilogy."

According to the actor, screenwriter William Monahan is currently hard at work writing the sequel, and shooting could begin sometime at "the beginning of next year or end of this year
Mijn DVD's | RetroJunk
  Redactie Games woensdag 14 februari 2007 @ 00:22:25 #210
52557 crew  Mr.Noodle
Offtopic in geleuter...
pi_46283745
Voor De Niro zou het goed zijn om in één van die vervolgen de spelen. Hij speelt me de laatste tijd toch in een potje 2e rangs humorloze boutfilms...
pi_46283999
Zowel in the Gangs of New York als in Infernal Affairs is De Niro gevraagd als hoofdrolspeler, en daarbij kwam het allebei niet uit om de een of andere reden.
Als Scorsese de vervolgen van Internal Affairs reggiseert ben ik wel geinteresseerd, anders ben ik er waarschijnlijk net zoveel in geinteresseerd als in Basic Instinct 2.
Maar de dingen die Dannie_Dorka aanhaalt zijn ook niet meer dan geruchten en voorspellingen die altijd nog anders kunnen uitpakken.

[ Bericht 0% gewijzigd door NoSigar op 14-02-2007 10:17:17 ]
Helpt waar hij kan!
  Redactie Games woensdag 14 februari 2007 @ 00:34:53 #212
52557 crew  Mr.Noodle
Offtopic in geleuter...
pi_46284088
F*ck, ik schrijf weer Internal Affairs ipv Infernal Affairs
Aan de andere kant is het ook weer een stom woord, wie bedoeld er nou "Helse Affaires"?
Andere verbastering die ook vaak gebruikt wordt is Eternal Affairs...
pi_46284141
Ga eens naar bed zeg.
Helpt waar hij kan!
  woensdag 14 februari 2007 @ 08:58:35 #214
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_46287718
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
  woensdag 14 februari 2007 @ 21:48:40 #215
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_46311574
quote:
Op woensdag 14 februari 2007 08:58 schreef SaintOfKillers het volgende:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
pi_46688128
Nou, hij heeft 'em eindelijk hoor.
  maandag 26 februari 2007 @ 11:22:23 #217
73305 Stpan
Zullen wij laten hoo-ooren...
pi_46688845
Ik vond het een vermakelijke bioscoopfilm, maar een Oscar?
  maandag 26 februari 2007 @ 11:34:40 #218
122987 japzooi
Whining Pirate of Tortuga
pi_46689175
quote:
Op maandag 26 februari 2007 11:22 schreef Stpan het volgende:
Ik vond het een vermakelijke bioscoopfilm, maar een Oscar?
Idd, Letters From Iwo Jima had moeten winnen, maar als Clint voor de tweede keer een oscar voor Marty's neus weg zou stelen hadden een paar mensen de zaal in een grote zwarte plastis zak moeten verlaten vrees ik.

The Departed verdiende zeker wel een oscar. Letters... verdiende hem meer.
"God is a kid with an antfarm..."
"King Kong ain't got shit on me!!"
pi_46692033
Clint heeft al een oscar.
  maandag 26 februari 2007 @ 15:05:02 #220
122987 japzooi
pi_46695837
quote:
Op maandag 26 februari 2007 13:14 schreef Theeboon het volgende:
Clint heeft al een oscar.
Clint heeft er al twee Sherlock... Één welverdiende voor Unforgiven en één voor Million Dollar Baby. Ik had echter liever dIe laatste naar Scorsese's Aviator zien gaan en die van dit jaar naar Clints Letters of Iwo Jima. Dat was IMO meer gerechtigheid geweest.
pi_46697405
quote:
Op woensdag 14 februari 2007 00:34 schreef Mr.Noodle het volgende:
F*ck, ik schrijf weer Internal Affairs ipv Infernal Affairs
Aan de andere kant is het ook weer een stom woord, wie bedoeld er nou "Helse Affaires"?
Andere verbastering die ook vaak gebruikt wordt is Eternal Affairs...
"The English title is a play on words mixing Ming's job in the IA, the infernal nature of both characters' double lives, and finally Dante's Inferno, relating to the original Cantonese title."

Dus niks stom .
  maandag 26 februari 2007 @ 15:54:29 #222
101884 PeRi
Allons-y!
pi_46697541
Toevallig gister weer gezien, voor de 3e keer ofzo . Blijft een goeie film, ontdek telkens meer kleine boeiende dingetjes. Heerlijke film! Het origineel wil ik ook nog zien, staat opde lijst maar kom er niet aan toe op de een of andere manier.
Whatever I want.
pi_46697969
quote:
Op maandag 26 februari 2007 15:05 schreef japzooi het volgende:

[..]

Clint heeft er al twee Sherlock...
Dus heeft ie er al een... Watson.
  maandag 26 februari 2007 @ 23:17:51 #224
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_46716900
quote:
Op maandag 26 februari 2007 16:07 schreef Theeboon het volgende:

[..]

Dus heeft ie er al een... Watson.
  maandag 26 februari 2007 @ 23:18:29 #225
139407 jorienvdherik
Feyenoord KNVB Beker 07-08
pi_46716936
Verdiende oscar.
  maandag 26 februari 2007 @ 23:49:56 #226
53267 TC03
Catch you on the flipside
pi_46718277
Zeer terecht.
Ten percent faster with a sturdier frame
pi_46722829
Goede film maar enigszins overschat. Clint had de oscar moeten krijgen voor letters. Het is lariekoek dat mensen geen oscar krijgen omdat ze er al één of meerdere hebben. Je maakt de beste film of je maakt hem niet. In de sport maken ze zich ook niet druk over de eeuwige tweede plaats. Het is winnen of verliezen. Het is geen charity bijeenkomst.
Wie met niets tevreden is, bezit alles.
pi_46726810
Het gevoel bekruipt me dat mensen een oorlogsfilm automatisch als diepgaander (of artistiek waardiger) beschouwen dan een criminaliteitsdrama
pi_46743394
Goede opbouw, maar het einde heeft een iets te hoog pief-paf-poef gehalte naar mijn smaak.
Houd van een lijntje.
  dinsdag 27 februari 2007 @ 22:24:36 #230
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_46752035
quote:
Op dinsdag 27 februari 2007 08:51 schreef ImmovableMind het volgende:
Goede film maar enigszins overschat. Clint had de oscar moeten krijgen voor letters. Het is lariekoek dat mensen geen oscar krijgen omdat ze er al één of meerdere hebben. Je maakt de beste film of je maakt hem niet. In de sport maken ze zich ook niet druk over de eeuwige tweede plaats. Het is winnen of verliezen. Het is geen charity bijeenkomst.
Dat gaat idd. overal zo, behalve bij de Oscars niet
Waarom denk je dat ze anders die Ere Oscar hebben uitgevonden?

Trouwens m`n avatar aangepast
pi_46753586
Waarom deze film de beste film was..., dat moet uit medelijden zijn of het was gewoon een erg matig jaar
pi_46755598
Als ik deze film vergelijk met zijn Goodfellas, waarvoor hij geen oscar kreeg, dan is deze maar middelmaat. Ik geloof dat die eer toen naar Kevin Costner ging.

Beetje jammer.
Houd van een lijntje.
  woensdag 28 februari 2007 @ 00:38:53 #233
123869 Merkie
Surprisingly contagious
pi_46758137
Niet waar. The Departed is gewoon een topfilm .
2000 light years from home
pi_46758242
quote:
Op woensdag 28 februari 2007 00:38 schreef Merkie het volgende:
Niet waar. The Departed is gewoon een topfilm .
Maar wel een remake.
Moet dat nog verder gestimuleerd worden, terwijl we daar al mee doodgegooid worden?
Ik had de Oscar liever naar Babel zien gaan persoonlijk.
  woensdag 28 februari 2007 @ 00:55:14 #235
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_46758696
quote:
Op woensdag 28 februari 2007 00:42 schreef Lamon het volgende:

[..]

Maar wel een remake.
Moet dat nog verder gestimuleerd worden, terwijl we daar al mee doodgegooid worden?
Dat wil nog niet zeggen dat het geen goede film is
Er zijn zoveel goede remakes gemaakt in het verleden die inmiddels ook klassiekers zijn: The Maltese Falcon, Ben Hur, Some Like It Hot etc. etc.
  woensdag 28 februari 2007 @ 00:55:18 #236
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_46758698
quote:
Op woensdag 28 februari 2007 00:42 schreef Lamon het volgende:

[..]

Maar wel een remake.
Daarom was het wel zo netjes van Martin dat hij de orginele makers van Internal Affairs ook even bedankte.
pi_46758812
quote:
Op woensdag 28 februari 2007 00:55 schreef Timo20 het volgende:
Dat wil nog niet zeggen dat het geen goede film is
Er zijn zoveel goede remakes gemaakt in het verleden die inmiddels ook klassiekers zijn: The Maltese Falcon, Ben Hur, Some Like It Hot etc. etc.
En The Thing natuurlijk.

Maar tegenwoordig is hollywood al een beetje remake-land geworden.
Ik hoop maar dat dit de trend niet verder stimuleert...
  woensdag 28 februari 2007 @ 01:07:37 #238
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_46759048
quote:
Op woensdag 28 februari 2007 00:58 schreef Lamon het volgende:

[..]

En The Thing natuurlijk.

Maar tegenwoordig is hollywood al een beetje remake-land geworden.
Ik hoop maar dat dit de trend niet verder stimuleert...
Ik hoop het ook niet, maar eerst eens kijken wat de remake van Oldboy gaat opleveren
pi_46759193
quote:
Op woensdag 28 februari 2007 01:07 schreef Timo20 het volgende:

[..]

Ik hoop het ook niet, maar eerst eens kijken wat de remake van Oldboy gaat opleveren
De geruchten waren toch dat die niet door ging?

"If you've been holding your breath for director Justin Lin's long-rumored American remake of his Korean action hit "Oldboy," it sounds as though you may as well exhale: Dark Horizons reports that Lin, at the Sundance Festival this week, told Bloody Disgusting that it doesn't look like it's going to happen."
  woensdag 28 februari 2007 @ 01:44:55 #240
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_46759892
Gelukkig
alhoewel... ik had Gary Oldman wel die rol willen zien spelen
pi_46760064
Heb net gekeken, en vond wel een leuke film ,wist niet dat remake was..

1 klein vraagje, kan misschien zijn omdat echt slaap heb, en het daarom gemist heb.
Maar wat zat er nou in dat pakketje, wat dat vrouwtje(Madolyn) kreeg van Billy Costigan..

Iets van meer bewijs tegen Colin Sullivan? Dat daarom Dignam hem dood schoot
Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the the universe
Don’t take my kindness for weakness and then expect me to treat you the same
  dinsdag 6 maart 2007 @ 15:12:07 #242
89728 Plastic_Power
Vegetable rights & peace
pi_46976380
Viel me behoorlijk tegen, deze film
Yeah, well, you know, that's just, like, your opinion, man.
pi_47011779
Orgineel nooit gezien, maar ik vindt deze film echt geweldig. Het was spannend, vermakelijk, grof, en ook triest. Ik vindt verder dat de acteurs geweldig hebben gespeeld, waaronder ook leo en natuurlijk jack. Het einde was verder echt super nooit gedacht dat het zo zou aflopen.

Zeer aan te raden film dus, lekker ook dat gevloek van Wahlberg
  woensdag 7 maart 2007 @ 13:15:00 #244
122987 japzooi
pi_47012685
OFF TOPIC:
quote:
Op woensdag 28 februari 2007 01:13 schreef Lamon het volgende:

"If you've been holding your breath for director Justin Lin's long-rumored American remake of his Korean action hit "Oldboy," it sounds as though you may as well exhale: Dark Horizons reports that Lin, at the Sundance Festival this week, told Bloody Disgusting that it doesn't look like it's going to happen."
Bij mijn weten was Oldboy van Chan Wook Park. En bij mijn weten is het geen 'action hit'.

Enfin: van een remake van Chan Wook Park's Old Boy door Justin Lin is idd (gelukkig) weinig meer over.

ON TOPIC:

Een van de beste dingen aan The Departed vond ik wel dat Mark Whalberg de hele tijd zijn broertje Donnie Whalberg (als de FBI agent) verrot mocht schelden, zonder dat Donnie wat terug mocht zeggen .
pi_47043223
quote:
Op woensdag 7 maart 2007 13:15 schreef japzooi het volgende:
Een van de beste dingen aan The Departed vond ik wel dat Mark Whalberg de hele tijd zijn broertje Donnie Whalberg (als de FBI agent) verrot mocht schelden, zonder dat Donnie wat terug mocht zeggen .
Briljante casting idd
  zondag 11 maart 2007 @ 23:26:53 #246
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
  woensdag 28 maart 2007 @ 18:27:24 #247
110654 Foeske
lives life, loves life
pi_47758507
Afgelopen week eindelijk gezien, en wegens een misverstandje wel 2 keer in dezelfde week. Maar dat vond ik niet erg, vond het een erg goede film!

Een vraag die me aan het einde bijbleef: wat zat er in de envelop die Leo (sorry, haal de karakternamen allemaal door elkaar steeds) aan Madolyn gaf? Zelfs de tweede keer kon niets bedenken... Anyone?
*´¨)
¸.· ¸.·´¨) Vrijwilligerswerk doen in Peru?
(¸.·´ (_.·´* Kijk op www.weeshuisperu.nl !
  dinsdag 3 april 2007 @ 08:44:01 #248
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_47952309
De kans op sequels lijkt ondertussen (volgens Wahlberg) steeds kleiner te worden. Dat vind ik wel goed nieuws .
SPOILER
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
pi_47952369
quote:
Op dinsdag 3 april 2007 08:44 schreef SaintOfKillers het volgende:
De kans op sequels lijkt ondertussen (volgens Wahlberg) steeds kleiner te worden. Dat vind ik wel goed nieuws [afbeelding].
SPOILER
prequel dan maar
pi_50393612
Toch best een toffe film! Hoewel ik het niet de oscar voor beste film waardig vind.

Martin Scorsese is wel tof trouwens. Zeer tof En ik moest wel even lachen om die fucking short version
lekker faxen heel de dag echt genot
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')