Veel remakes zijn inderdaad te makkelijk en goedkoop, maar "The Departed" vond ik echt wel goed.quote:Op vrijdag 17 december 2004 23:29 schreef Timo20 het volgende:
Waarom moet tegenwoordig overal een remake van gemaakt worden?? Kunnen ze in Hollywood niets meer zelf bedenken???
Hoe denken jullie hierover??Goed of niet goed? Worth a shot of volkomen belachelijk??
Ik ga dus voor t laatste...
naar 
Precies het zelfde gevoel, hier is weer een beetje sprake van overwaardering.quote:Op woensdag 15 november 2006 10:40 schreef opgebaarde het volgende:
Deze film krijgt geweldige kritieken, ben ik dan een van de enige (buiten de 3 vrienden van mij die hem ook hebben gezien) die deze film niet zo geweldig vond? Hij krijg meer dan een 8 gemiddeld en dat is extreem hoog, ik vond het een vermakelijk actie film met een redelijk verhaal en leuke plotwendingen maar er zaten wel een paar rariteiten/fouten in.
dan moet je naar de bios gaanquote:Op zaterdag 18 november 2006 12:01 schreef Kontiki het volgende:
Ik vond hem niet geweldig. Keek wel lekker weg, maar meer ook niet. Ik heb overigens de 'dvd' gezien, maar volgens mij was dat een gecensureerde versie of zo. Ik vond hem namelijk niet zo heel erg gewelddadig, terwijl veel recensies het maar hebben over rondvliegende hersenen, ingedeukte schedels e.d. Ik heb geen van beiden gezien.
Ook zou hij gewelddadiger zijn dan Goodfellas, daar ben ik het zeker niet mee eens.
Want dan wordt ie wel geweldig?quote:Op zaterdag 18 november 2006 12:41 schreef jorienvdherik het volgende:
[..]
dan moet je naar de bios gaan![]()
![]()
Hier ben ik het mee eens. Paar dingen die gewoon de plank missloegen (spoilers, waarschijnlijk):quote:Op vrijdag 17 november 2006 08:06 schreef stevengerrard het volgende:
Gisteravond geweest en vond het geen top film. Veel stukken zijn in mijn ogen erg overdreven en hebben geen toevoeging op de gehele film. Daarbij komen er gebeurtenissen voor die verder niet terug komen of waarvan je denkt ????????? waar heeft dit mee te maken. Voor 1x kijken prima maar het is zeker geen film die ik meerdere malen zou gaan kijken.
Leo speelt daarintegen prima zijn rol en is enige ++ punt
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Zo wel meer dingen waarvan ik gewoon de achterliggende gedachte niet snapte. Het is zeker geen slechte film, en het verhaal is vrij boeiend om te volgen - ik heb toch de hele film geboeid uitgezeten, wat een prestatie op zich is voor een film van 2.5 uur - maar het had toch allemaal wat beter gekund.
Leonardo Di Caprio speelde naar mijn mening veruit het beste. Ik vond nickelson geen geweldige rol spelen; hij kwam wel over als gemeen, vuil en machtig maar ik miste toch die kant aan zijn persoonlijkheid die hem een wat natuurlijker karakter had kunnen geven. Absoluut niet zo goed als zijn rollen in As Good as it Gets en Batman (1989) in ieder geval. Matt Damon was, wel euh, mat(t). Wahlberg vooral overbodig. Baldwin was sterk, alhoewel ik hem persoonlijk liever iets minder agressief en lomp had gezien maar ja. De psychologe die mij onbekend is vond ik achter diCaprio het beste spelen.
Al met al een leuke, boeiende film die echter nergens het niveau van Goodfellas haalt.
[ Bericht 20% gewijzigd door SaintOfKillers op 18-11-2006 22:04:36 ]Ik doe hier niet aan mee.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op vrijdag 24 november 2006 09:49 schreef dapluiz het volgende:slecht overgenomen uit IASPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
The more debt, the better
Onzin. In IA is het precies hetzelfde. Daar komt het ook opeens onverwacht.quote:
had ik niet :Squote:Op vrijdag 24 november 2006 14:15 schreef Lonewolf2003 het volgende:
[..]
Onzin. In IA is het precies hetzelfde. Daar komt het ook opeens onverwacht.
Vertel me dan eens in welke scene of wanneer jou daarvoor duidelijk wasquote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt..
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Wel een mooie vrouw vind ik, die Vera Farmiga. Ook in Running Scared![]()
zoals ik al zei was de bios hartstikke leeg, dus wat maakt het nou uit wie waar gaat zitten. Moeten ze maar niet bij de ene film vrije zitplaatsen uitdelen en bij de andere niet.quote:Op zondag 26 november 2006 11:39 schreef Mikkie het volgende:
[..]
Of jullie waren gewoon opgestaan en naar jullie eigen plaats verkast. De bios deelt de stoelen niet voor niets in, hoe moeilijk is het om je daar gewoon aan te houden?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op vrijdag 24 november 2006 16:53 schreef Lonewolf2003 het volgende:
[..]
Vertel me dan eens in welke scene of wanneer jou daarvoor duidelijk washet is heel stom, maar ik voelde hem al aankomen niet iets specifieks ofzo.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt..The more debt, the better
Dat kan. Maar je kan niet beweren, dat het slecht overgenomen is uit IA. Alsof daar heel veel hints ed. inzitten. Dat is gewoon kijk-mij-het-orgineel-gezien-hebben-gedoe.quote:Op zondag 26 november 2006 20:23 schreef flyguy het volgende:
[..]
het is heel stom, maar ik voelde hem al aankomen niet iets specifieks ofzo.
dan ligt daar dus het probleem en niet bij de film. Het script was (behalve uiteraard de locatie waar de film zich afspeelde) precies hetzelfde als bij Infernal Affairs, dus dat ligt niet aan deze filmquote:Op zondag 26 november 2006 02:37 schreef Viking84 het volgende:
Toch nog een 6,5 voor Leonardo en het leuke idee erachter. Maar gangsterfilms zijn niet aan mij besteed.
Ik vond Goodfellas wél een goede film in z'n genre, maar misschien komt dat doordat de dialogen (de gesprekjes in the Departed wil ik niet eens dialogen noemen) van een veel minder hoog fuck dit en fuck dat gehalte zijn. Het wordt toch geen minder goede film als je wat minder grof bent? Ok, het hoort bij het genre, maar dit was wel héél erg.quote:Op zondag 26 november 2006 22:31 schreef Timo20 het volgende:
[..]
dan ligt daar dus het probleem en niet bij de film. Het script was (behalve uiteraard de locatie waar de film zich afspeelde) precies hetzelfde als bij Infernal Affairs, dus dat ligt niet aan deze film
Gisteren eindelijk dan gezien en ik werd zeer positief verrast. Uitgebreidere review in het "gezien" topic, maar van mij krijgt ie een 8,5![]()
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.. Humor hoor (!).
Oh ja, Internal Affairs stamt uit 1990. Ik heb deze film niet gezien, maar ik durf te wedden dat het taalgebruik minder grof is dan in the Departed. Tegenwoordig komt 'fuck' zo vaak voor dat het niet eens meer vertaald wordt in de ondertiteling.Niet meer actief op Fok!
Tijdsbeeld + Scorsese + Boston= veel schelden.quote:Op maandag 27 november 2006 00:02 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Ik vond Goodfellas wél een goede film in z'n genre, maar misschien komt dat doordat de dialogen (de gesprekjes in the Departed wil ik niet eens dialogen noemen) van een veel minder hoog fuck dit en fuck dat gehalte zijn. Het wordt toch geen minder goede film als je wat minder grof bent? Ok, het hoort bij het genre, maar dit was wel héél erg.
quote:En dat mensen die deze film bezocht hebben geen nazorg nodig hebben. Je moet toch echt ziek zijn in je hoofd als je kickt opWie zegt dat we er om lachen en het humor vinden. In tegendeel, ik iig niet. Vooral in IA liet ik een traantje bij deze scene.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.. Humor hoor (!).SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt..Het betreft Infernal Affairs, een film uit Hong Kong uit het jaar 2002.quote:Oh ja, Internal Affairs stamt uit 1990. Ik heb deze film niet gezien, maar ik durf te wedden dat het taalgebruik minder grof is dan in the Departed. Tegenwoordig komt 'fuck' zo vaak voor dat het niet eens meer vertaald wordt in de ondertiteling.
[ Bericht 2% gewijzigd door Lonewolf2003 op 27-11-2006 01:44:50 ]
quote:Op maandag 27 november 2006 00:02 schreef Viking84 het volgende:
ik heb het nergens over vloeken, ik heb het over grof taalgebruik. Die dingen hoeven niet noodzakelijk samen te vallen. Verder ben ik niet persé anti-grof taalgebruik (ik kan er zelf ook wat van), maar soms kan het ook over the top zijn.quote:Op maandag 27 november 2006 08:32 schreef NoSigar het volgende:
[..]Je klaagt dat er teveel gevloekt wordt en begint met "wat een kutfilm".
dan ga ik die film nog eens zien, want ik geloof je niet.quote:Goodfellas vind je wel goed omdat daar minder in gevloekt werd. (Goodfellas staat in de top 10 van de films met de meeste fucks, onder the Departed.).
watte?quote:De hebt het bij duidelijk niet komsich bedoelde scene's over humor.
daarmee doelde ik meer op het niveau van de film.quote:Je vind Kabouter Polp vergelijkbaar.
jammer hèquote:Wat me nog het meest verbaast is dat iemand je serieus neemt.
Sorry, maar als je the Departed vergelijkt qua niveau met Kabouter Plop moet je misschien zelf terug naar dat niveau. Want dan begrijp je dus duidelijk niet dat The Departed een symbool is voor de hedendaagse Amerikaanse samenleving.quote:Op maandag 27 november 2006 09:18 schreef Viking84 het volgende:
[..]
ik heb het nergens over vloeken, ik heb het over grof taalgebruik. Die dingen hoeven niet noodzakelijk samen te vallen. Verder ben ik niet persé anti-grof taalgebruik (ik kan er zelf ook wat van), maar soms kan het ook over the top zijn.
[..]
dan ga ik die film nog eens zien, want ik geloof je niet.
[..]
watte?
[..]
daarmee doelde ik meer op het niveau van de film.
[..]
jammer hèWat mij verbaast, is dat iemand die een 8,5 geeft op the Departed serieus wordt genomen
. Kom op zeg, dan ben je wel héél diep gezonken.
Je hebt films die intrinsiek goed zijn (en dan kun je niet zeggen dat over smaak niet valt te twisten, want daar valt heel goed over te twisten) en je hebt films die intrinsiek niet goed zijn, maar wel op een groot publiek kunnen rekenen. En the Departed valt in de laatste categorie.
oh dear, is het een maatschappijkritische film? Ge meent het!quote:Op maandag 27 november 2006 14:36 schreef Lonewolf2003 het volgende:
[..]
Sorry, maar als je the Departed vergelijkt qua niveau met Kabouter Plop moet je misschien zelf terug naar dat niveau. Want dan begrijp je dus duidelijk niet dat The Departed een symbool is voor de hedendaagse Amerikaanse samenleving.
Wat?!quote:Op maandag 27 november 2006 20:24 schreef Hapertje het volgende:
Beste film van het jaar. Heb 'm in oktober al in the States gezien. Oscarnominaties voor Nicholson, DiCaprio en Wahlberg. Ik denk dat twee van deze drie wel eens tegen elkaar uit moeten komen.
Lekker grof, goed geacteerd... gewoon ijzersterk!![]()
Oh ja... en al die zeikerd die het via DVD bekijken...betaal goddomme eens voor een film. Jullie helpen de hele filmbranche naar de kloten!![]()
Maar wat een topfilm!![]()
Opgerot sukkel.quote:Op maandag 27 november 2006 20:29 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Wat?!
Oscarnominaties voor The Departed? OMG. En ik maar denken dat alleen hele goede acteurs in hele goede films kans maakten op een Oscar
. Maar goed, ik heb er toch geen goed woord voor over en ik heb m'n zegje gedaan, dus ik laat jullie snel tevreden kneusjes hier lekker doorzwijmelen. Daag
.
alsof jij goede inhoudelijke argumenten hebt om de film wél goed te vinden die verder rijken dan je persoonlijke voorkeur voor grof taalgebruik en geweld.quote:Op maandag 27 november 2006 20:32 schreef Lonewolf2003 het volgende:
[..]
Opgerot sukkel.![]()
Of kom je met nou nog eens met goede inhoudelijke argumenten? Die verder rijken dan je persoonlijke aversie tegen grof taalgebruik en geweld.
Je kan ook echt niet normaal doen hequote:Op maandag 27 november 2006 21:27 schreef Viking84 het volgende:
[..]
alsof jij goede inhoudelijke argumenten hebt om de film wél goed te vinden die verder rijken dan je persoonlijke voorkeur voor grof taalgebruik en geweld.
Dag pauper. Ik hoop dat jij ook een keer lekker bloedig door je kop wordt geschoten. Ik pak de popcorn er vast bij.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |