En dan Leonardo DiCaprio?quote:Based on a trilogy of Chinese-language gangster movies
Scorsese is idd wel goed, en kvind Damon en DiCaprio beiden ook best goede acteurs maar waarschijnlijk niet de juiste voor deze rol.quote:Op vrijdag 17 december 2004 23:34 schreef SaintOfKillers het volgende:
Uhm.... dit is dus één van de weinige keren dat ik een remake eigenlijk wel zie zitten. Scorsese, Damon en DiCaprio vind ik alle 3 erg OK.
Een remake is bijna altijd overbodig, maar met deze heb ik eigenlijk minder problemen.
Lijkt mij eigenlijk ook een betere combi ja!quote:Op vrijdag 17 december 2004 23:35 schreef Timo20 het volgende:
[..]
Scorsese is idd wel goed, en kvind Damon en DiCaprio beiden ook best goede acteurs maar waarschijnlijk niet de juiste voor deze rol.
Denk eerder aan Gary Oldman en John Malkovich.
Iemand ideeen voor wie de hoofdrollen op zich moeten nemen??
Laat ik me voor de verandering eens aansluiten bij iets dat SoK zegt.quote:Op vrijdag 17 december 2004 23:34 schreef SaintOfKillers het volgende:
Uhm.... dit is dus één van de weinige keren dat ik een remake eigenlijk wel zie zitten. Scorsese, Damon en DiCaprio vind ik alle 3 erg OK.
Een remake is bijna altijd overbodig, maar met deze heb ik eigenlijk minder problemen.
en in Nederland staat de release pas voor januariquote:Op zaterdag 4 maart 2006 17:36 schreef California het volgende:
Er zijn al een paar setfoto's verschenen en zo, maar verder nog niet veel. De opnamen zijn volgens mij al een half jaar klaar, maar de première staat pas voor november.
Het gerucht ging dat Jessica Alba de Sassy Girl ging spelenquote:Op zaterdag 18 december 2004 14:33 schreef Tim_Schuhmacher het volgende:
Een voordeel van een remake is dat het orgineel ook meer onder de aandacht komt.
My sassy girl en the Eye komen toch ook in de remake?
Nou ja zeg, waar baseer je dat op? Alleen op het sterrenensemble? Dat is geen garantie voor een succesvolle film. Chelsea heeft ook niet de Champions League gewonnen.quote:Op zondag 18 juni 2006 22:54 schreef flyguy het volgende:
*wordt een van de grote oscarkandidaten volgend jaar
Ja. De quad is dan iets beter, nu hebben ze de titel op één regel weten te passen.quote:Op woensdag 30 augustus 2006 10:02 schreef MeneerTim het volgende:
Gatverdamme, lelijke poster.
begin novemberquote:Op vrijdag 6 oktober 2006 21:53 schreef Strolie75 het volgende:
Wanneer komt hij eigenlijk in Nederland uit?
Die scene van Nicholson die hier beschreven klinkt wel stoerquote:Kostuumdrama’s en biopics kan hij ook, maar Martin Scorsese beweegt zich toch het liefst in de wereld van de (georganiseerde) misdaad.
Als we in de openingsbeelden van The Departed zien hoe gangster Jack Nicholson op de klanken van de Stones’ Gimme Shelter een schooljongen probeert te corrumperen, weten we gelijk: dit is GoodFellas-land. Een volwassen versie van de jongen in kwestie zien we even later de politieacademie met succes afsluiten. Het is Colin Sullivan (Matt Damon) die als mol voor Frank Costello (Jack Nicholson) de opdracht heeft te infiltreren in het korps van Boston. Tegelijk leren we Billy Costigan (Leonardo DiCaprio) kennen, een Ierse politiekadet uit een slecht nest die vreselijk zijn best doet te maskeren waar hij vandaan komt. In plaats daarvan sturen capt. Qeenan (Martin Sheen) en diens rechterhand Dignam (Mark Wahlberg) hem terug naar zijn oude volksbuurt om het vertrouwen te winnen van Costello. Het blijkt voor de jonge Ier een bijna onmogelijke spagaat, vooral als Sullivan erachter komt en de jacht opent op de enige man die hem zou kunnen betrappen.
The Departed is gebaseerd op de Chinese politiefilm Infernal Affairs, en het script van William Monahan volgt diens plot met zijn vele verrassende wendingen op de voet. Helemaal eigen is het Ierse arbeidersmilieu dat Scorsese en Monahan hier neerzetten, en de twee creeërden overtuigend een gesloten wereld van bruut geweld en achterdocht. De film zit vol met memorabele confrontaties, waarvan de meeste verbaal vuurwerk opleveren maar sommige letterlijk druipen van het bloed. In tegenstelling tot het elegante origineel is The Departed rauw en meedogenloos. Vooral Nicholson heeft bloed aan zijn handen, soms letterlijk. Eenmaal zien we hem besmeurd uit een achterkamer komen met de vraag: ‘Geef me eens een zwabber.’ De acteur kreeg duidelijk vrij spel van zijn regisseur, wat soms leidt tot wel erg dik aangezet acteren.
Veel subtieler gaat DiCaprio hier te werk. Zijn gekwelde Billy is het emotionele hart van de film, en de reden waarom The Departed niet over de top gaat. Want Scorsese had best wat meer maat mogen houden. Voor een politiethriller is The Departed gewoon veel te lang, een complete plotlijn over een psychologe die met beide mannen een relatie onderhoudt kan er zo uit. Ook blijft de film te vaak steken in momenten die er weliswaar goed uitzien, maar de vaart behoorlijk uit het verhaal halen. Scorsese plakt een vol uur aan het origineel, maar voegt uiteindelijk weinig relevants toe. Dat gezegd, wat goed is aan de film is gelijk heel goed. Zoals Scorsese een knieschijf verbrijzelt, dat kunnen er maar weinig.
Infernal Affairs is toch geen B-film?quote:Op donderdag 5 oktober 2006 13:35 schreef Strolie75 het volgende:
...the B-grade Hong Kong crime flick Infernal Affairs...
zeker nietquote:Op donderdag 12 oktober 2006 00:58 schreef Tim_Schuhmacher het volgende:
[..]
Infernal Affairs is toch geen B-film?
Ook in Titanic, jaquote:Op vrijdag 13 oktober 2006 16:38 schreef BlaatschaaP het volgende:
Ik vind 'm alleen echt erg goed spelen in What's Eating Gilbert Grape.
Maar come on, zelfs de beste prestatie in Titanic? Zane en Garber dan? Zelfs Winslet deed 't beter in dat gedrocht dan DiCaprio.
Kathy Batesquote:Op vrijdag 13 oktober 2006 16:38 schreef BlaatschaaP het volgende:
Ik vind 'm alleen echt erg goed spelen in What's Eating Gilbert Grape.
Maar come on, zelfs de beste prestatie in Titanic? Zane en Garber dan? Zelfs Winslet deed 't beter in dat gedrocht dan DiCaprio.
Ik heb gemengde gevoelens over Winslet. Maar ze kan het wel, inderdaad. Het is alleen die misstap genaamd Titanic die ik 'r moeilijk kan vergeven. En Zane was coolquote:Op vrijdag 13 oktober 2006 16:45 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Ook in Titanic, ja.
Trouwens: Zane.
En met het gebruik van het woord "zelfs" in combinatie met Winslet ben ik het ook niet eens.
Is dat niet precies zo bij DiCaprio? Als hij Titanic nooit gemaakt had, zou je geen probleem met hem hebben/hem niet zien als pruilerig jochie?quote:Op zaterdag 14 oktober 2006 12:59 schreef BlaatschaaP het volgende:
Ik heb gemengde gevoelens over Winslet. Maar ze kan het wel, inderdaad. Het is alleen die misstap genaamd Titanic die ik 'r moeilijk kan vergeven.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |