Jij weet totaal niet waar je over praat, ik ken een gozer die is bi-polar, dat is echt niet leuk als je ziet hoe die gozer van stemming kan wisselen; en dan heb ik het nog niet eens over manisch depressieven of mensen die full-time depressief zijn.quote:Op vrijdag 17 december 2004 01:13 schreef Steijn het volgende:
[..]
Heb je een baan? Heb je vrienden zo nee, ga dan eens op een sport bijvoorbeeld. Dat moet toch mogelijk zijn lijkt me zo. Zet je schouders eronder moet het credo zijn. Die prikkel ontneem je juist bij mensen als je ze de mogelijkheid aanbied zo makkelijk te vluchten door euthanasie te plegen.
Je kunt dit 100 keer uitleggen maar op een of andere manier begrijpen "ze" dat niet...quote:Op vrijdag 17 december 2004 02:31 schreef Nickthedick het volgende:
Jij weet totaal niet waar je over praat, ik ken een gozer die is bi-polar, dat is echt niet leuk als je ziet hoe die gozer van stemming kan wisselen; en dan heb ik het nog niet eens over manisch depressieven of mensen die full-time depressief zijn.
Dat is echt niet even: kop op, schouders d'r onder en dan gaat het wel weer. Het is een ziekte, en daarbij een ziekte die niet rationeel te verklaren is.
Waarom ga je er van uit dat ik het niet begrijp?quote:Op vrijdag 17 december 2004 02:27 schreef ikkemem het volgende:
Ik weet waar je over praat,maar vind toch dat jij of ik of ieder ander niet het recht heb om van een arts te vragen om het leven van jou of mij of wie dan ook te ontnemen.
Heb jij een MPD?quote:Op vrijdag 17 december 2004 02:40 schreef ikkemem het volgende:
[..]
Waarom ga je er van uit dat ik het niet begrijp?
Ik geloof er dus niets van. Ik zie dit echt als een grote stap te ver. In plaats van mensen helpen geef je ze een pilletje zodat je geen last meer van ze hebt. Ik begin langzaam te geloven dat die amerikaanse christenfundies gelijk hebben als ze het over Nederland hebben als de nieuwe nazi-staat.quote:Op donderdag 16 december 2004 23:18 schreef Mosad het volgende:
Hoe zit het met de mensen die 'tijdelijk' depressief zijn? Ik hoop dat dit streng gecontroleerd wordt en dat er een lang proces aan vooraf gaat, voordat er uiteindelijk toestemming wordt gegeven voor de euthanasie.
Precies, de oplossing voor iemand die zich eenzaam voelt is dat er mensen zijn die ze opzoeken, en dan niet de dokter om ze dood te maken.quote:Op vrijdag 17 december 2004 01:04 schreef Blazkowich het volgende:
Eigenlijk is het misdadig, mensen die geen zin meer hebben in hun leven moet je helpen. contact maken, aandacht aan besteden. Niet doodspuiten.![]()
Het is wel een effectieve bezuinigingsmaatregel, zijn we gelijk van al die zeveraars af.quote:Op vrijdag 17 december 2004 03:35 schreef HiZ het volgende:
[..]
Precies, de oplossing voor iemand die zich eenzaam voelt is dat er mensen zijn die ze opzoeken, en dan niet de dokter om ze dood te maken.
En als het dan ook nog toevallig oma is, een leuke erfenis.quote:Op vrijdag 17 december 2004 03:36 schreef Steijn het volgende:
[..]
Het is wel een effectieve bezuinigingsmaatregel, zijn we gelijk van al die zeveraars af.
En geeft dat jouw het recht om van een dokter te verlangen om je dan maar om te brengen.quote:Op vrijdag 17 december 2004 03:46 schreef Nickthedick het volgende:
Jullie zeikerds gaan alleen maar uit van jullie eigen belevingswereld: 'als ik mij eens kut voel, dan is het de volgende dag zo weer beter.'
Dat is in het geval van mensen met een ernstige psychische ziekte niet zo. Die mense lijden erger dan jij je voor kan stellen.
Naar zover ik gelezen heb (maar waar jullie waarschijnlijk overheen hebben gelezen); heeft de dokter ook de keuze de patiënt door te verwijzen. En is niet verplicht de patiënt te euthaniseren.quote:Op vrijdag 17 december 2004 04:09 schreef ikkemem het volgende:
[..]
En geeft dat jouw het recht om van een dokter te verlangen om je dan maar om te brengen.
Wie wou je het dan laten doen?quote:Op vrijdag 17 december 2004 04:14 schreef Nickthedick het volgende:
[..]
Naar zover ik gelezen heb (maar waar jullie waarschijnlijk overheen hebben gelezen); heeft de dokter ook de keuze de patiënt door te verwijzen. En is niet verplicht de patiënt te euthaniseren.
Daar ben ik het mee eens, maar veel mensen zijn lang niet altijd chronisch depressief. Hoe bepalen we wie er dan wel of niet dood mag?quote:Op vrijdag 17 december 2004 00:03 schreef oheng het volgende:
De overheid heeft 0,0 recht op zeggenschap over leven of dood. De overheid is simpelweg niet bevoegd.
Over tientallen jaren zal het 'normaal' gevonden (moeten) worden om 'euthanasie' op je toe te passen als je niet mee draait binnen het systeem van die tijd...quote:Op donderdag 16 december 2004 23:44 schreef BansheeBoy het volgende:
Dit gaat me toch echt te ver ! "Lijden aan het leven"Hoe verzinnen ze het ?
Straks zeggen ze nog dat je recht hebt op euthenasie als je zakt voor je rij-examen
[afbeelding]
Inderdaad. Je hebt je leven in eigen hand.quote:Op vrijdag 17 december 2004 03:25 schreef oheng het volgende:
Nogmaals: wie de FUCK ben jij nou om te bepalen wat een ander met zijn leven doet.
Waarom gaat het je dan te ver?quote:Op vrijdag 17 december 2004 09:24 schreef vrouwtjetrouw het volgende:
Ik denk niet dat we hier aan moeten beginnen. Waar eindigt het op deze manier??
In veel landen is euthanasie (bij dodelijke ziekte) nog geen eens ingevoerd en wij moeten t al weer over Euthanasie bij ondraagzaam lijden hebben....
Euthanasie bij dodelijke ziekte vind ik goed, maar dit gaat me te ver.
Kijk, iemand met inlevingsvermogen...quote:Op vrijdag 17 december 2004 10:17 schreef N.icka het volgende:
[..]
nu nog wachten op een humane manier zodat deze mensen zich niet in een afzondering met eens stukje glas helemaal kapot snijden , of zich verwurgen aan hun kleding. In alle eenzaamheid.
Van mij mogen deze mensen . als ze het wensen op een humane manier sterven.
Indien iemand langdurig de wens heeft te willen sterven, dan moet dat kunnen. Een bekende oud-PvdA-senator heeft bijvoorbeeld euthanasie gepleegd. Al zijn vrienden waren dood en al zijn bloedverwanten ook. Hij was al oud en voelde dat de dood het vergeten was en elke dag was een lijdensweg. Na ampel beraad heeft hij zijn leven dan ook beeindigd.quote:Op vrijdag 17 december 2004 07:00 schreef Disorder het volgende:
[..]
Daar ben ik het mee eens, maar veel mensen zijn lang niet altijd chronisch depressief. Hoe bepalen we wie er dan wel of niet dood mag?
Wat een empathiequote:Op vrijdag 17 december 2004 01:36 schreef Youssef het volgende:
Je hebt geen ene fucking reden om hier terwijl je het zo goed hebt om depressief te zijn
Nee, niet alle depressies gaan over. Je hebt structurele en tijdelijk depressies.quote:Op vrijdag 17 december 2004 01:05 schreef Steijn het volgende:
[..]
Depressies gaan wel weer over. Je zou die mensen uit hun depressie moeten helpen. En daar bedoel ik niet dood maken mee.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |