abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 17 december 2004 @ 02:31:45 #61
106776 Nickthedick
Non-smokers die every day
pi_24028951
quote:
Op vrijdag 17 december 2004 01:13 schreef Steijn het volgende:

[..]

Heb je een baan? Heb je vrienden zo nee, ga dan eens op een sport bijvoorbeeld. Dat moet toch mogelijk zijn lijkt me zo. Zet je schouders eronder moet het credo zijn. Die prikkel ontneem je juist bij mensen als je ze de mogelijkheid aanbied zo makkelijk te vluchten door euthanasie te plegen.
Jij weet totaal niet waar je over praat, ik ken een gozer die is bi-polar, dat is echt niet leuk als je ziet hoe die gozer van stemming kan wisselen; en dan heb ik het nog niet eens over manisch depressieven of mensen die full-time depressief zijn.

Dat is echt niet even: kop op, schouders d'r onder en dan gaat het wel weer. Het is een ziekte, en daarbij een ziekte die niet rationeel te verklaren is.
- It's always funny until someone gets hurt. Then it's just hilarious
- Digressions, objections, delight in mockery, carefree mistrust are signs of health; everything unconditional belongs in pathology.
pi_24028971
quote:
Op vrijdag 17 december 2004 02:31 schreef Nickthedick het volgende:

Jij weet totaal niet waar je over praat, ik ken een gozer die is bi-polar, dat is echt niet leuk als je ziet hoe die gozer van stemming kan wisselen; en dan heb ik het nog niet eens over manisch depressieven of mensen die full-time depressief zijn.

Dat is echt niet even: kop op, schouders d'r onder en dan gaat het wel weer. Het is een ziekte, en daarbij een ziekte die niet rationeel te verklaren is.
Je kunt dit 100 keer uitleggen maar op een of andere manier begrijpen "ze" dat niet...
pi_24028992
quote:
Op vrijdag 17 december 2004 02:27 schreef ikkemem het volgende:
Ik weet waar je over praat,maar vind toch dat jij of ik of ieder ander niet het recht heb om van een arts te vragen om het leven van jou of mij of wie dan ook te ontnemen.
Waarom ga je er van uit dat ik het niet begrijp?
  vrijdag 17 december 2004 @ 02:49:01 #64
106776 Nickthedick
pi_24029023
quote:
Op vrijdag 17 december 2004 02:40 schreef ikkemem het volgende:

[..]

Waarom ga je er van uit dat ik het niet begrijp?
Heb jij een MPD?
- Digressions, objections, delight in mockery, carefree mistrust are signs of health; everything unconditional belongs in pathology.
pi_24029133
Waarom zijn er in deze thread mensen die denken te mogen bepalen wat andere mensen met hun leven doen?

Ik bedoel: wat de FUCK heb jij nou te bepalen wat een ander met z'n leven doet? Waar halen mensen die rechtvaardiging vandaan? En maar onder het mom van medeleven en andere onzin andere mensen jouw levensvisie door de strot drukken.

Als er goede criteria en procedures komen voor zelfmoordenaars (zegmaar een hulpverleningstraject dat ze moeten afleggen), dan mogen ze wat mij betreft hun gang gaan. Het is hun leven en van niemand anders.

Nogmaals: wie de FUCK ben jij nou om te bepalen wat een ander met zijn leven doet.
pi_24029147
quote:
Op donderdag 16 december 2004 23:18 schreef Mosad het volgende:
Hoe zit het met de mensen die 'tijdelijk' depressief zijn? Ik hoop dat dit streng gecontroleerd wordt en dat er een lang proces aan vooraf gaat, voordat er uiteindelijk toestemming wordt gegeven voor de euthanasie.
Ik geloof er dus niets van. Ik zie dit echt als een grote stap te ver. In plaats van mensen helpen geef je ze een pilletje zodat je geen last meer van ze hebt. Ik begin langzaam te geloven dat die amerikaanse christenfundies gelijk hebben als ze het over Nederland hebben als de nieuwe nazi-staat.
pi_24029151
quote:
Op vrijdag 17 december 2004 01:04 schreef Blazkowich het volgende:
Eigenlijk is het misdadig, mensen die geen zin meer hebben in hun leven moet je helpen. contact maken, aandacht aan besteden. Niet doodspuiten.
Precies, de oplossing voor iemand die zich eenzaam voelt is dat er mensen zijn die ze opzoeken, en dan niet de dokter om ze dood te maken.
pi_24029153
quote:
Op vrijdag 17 december 2004 03:35 schreef HiZ het volgende:

[..]

Precies, de oplossing voor iemand die zich eenzaam voelt is dat er mensen zijn die ze opzoeken, en dan niet de dokter om ze dood te maken.
Het is wel een effectieve bezuinigingsmaatregel, zijn we gelijk van al die zeveraars af.
pi_24029156
quote:
Op vrijdag 17 december 2004 03:36 schreef Steijn het volgende:

[..]

Het is wel een effectieve bezuinigingsmaatregel, zijn we gelijk van al die zeveraars af.
En als het dan ook nog toevallig oma is, een leuke erfenis.

Goh oma, wat doet dit huis nu tegenwoordig ? Het is zeker wel eenzaam hier alleen in dit grote huis he? Voelt u het lijden aan het leven ook al iedere dag toenemen? Ik denk altijd maar, wat heeft dat ouwe mensje nou nog aan doorleven.
  vrijdag 17 december 2004 @ 03:46:57 #70
106776 Nickthedick
pi_24029169
Jullie zeikerds gaan alleen maar uit van jullie eigen belevingswereld: 'als ik mij eens kut voel, dan is het de volgende dag zo weer beter.'

Dat is in het geval van mensen met een ernstige psychische ziekte niet zo. Die mense lijden erger dan jij je voor kan stellen.
pi_24029194
quote:
Op vrijdag 17 december 2004 03:46 schreef Nickthedick het volgende:
Jullie zeikerds gaan alleen maar uit van jullie eigen belevingswereld: 'als ik mij eens kut voel, dan is het de volgende dag zo weer beter.'

Dat is in het geval van mensen met een ernstige psychische ziekte niet zo. Die mense lijden erger dan jij je voor kan stellen.
En geeft dat jouw het recht om van een dokter te verlangen om je dan maar om te brengen.
  vrijdag 17 december 2004 @ 04:14:46 #72
106776 Nickthedick
pi_24029205
quote:
Op vrijdag 17 december 2004 04:09 schreef ikkemem het volgende:

[..]

En geeft dat jouw het recht om van een dokter te verlangen om je dan maar om te brengen.
Naar zover ik gelezen heb (maar waar jullie waarschijnlijk overheen hebben gelezen); heeft de dokter ook de keuze de patiënt door te verwijzen. En is niet verplicht de patiënt te euthaniseren.
pi_24029220
quote:
Op vrijdag 17 december 2004 04:14 schreef Nickthedick het volgende:

[..]

Naar zover ik gelezen heb (maar waar jullie waarschijnlijk overheen hebben gelezen); heeft de dokter ook de keuze de patiënt door te verwijzen. En is niet verplicht de patiënt te euthaniseren.
Wie wou je het dan laten doen?
pi_24029373
quote:
Op vrijdag 17 december 2004 00:03 schreef oheng het volgende:
De overheid heeft 0,0 recht op zeggenschap over leven of dood. De overheid is simpelweg niet bevoegd.
Daar ben ik het mee eens, maar veel mensen zijn lang niet altijd chronisch depressief. Hoe bepalen we wie er dan wel of niet dood mag?
  vrijdag 17 december 2004 @ 07:38:10 #75
13462 BansheeBoy
Assimilatie = Laxatie = Stront
pi_24029483
"We hebben het zo goed in Nederland. We zijn zo tolerant. We zijn respectvol. We zijn anazig." O jah ??? Waarom zou iemand maar dan ook iemand instemmen met deze luxe manier van zelfmoord ???

Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
Bansheeboy: Fok!ker van de week!
[Without heart we would be mere machines]
Bergkamp, Zlatan, Van Persie, Ziyech, Quaresma
pi_24030124
quote:
Op donderdag 16 december 2004 23:44 schreef BansheeBoy het volgende:
Dit gaat me toch echt te ver ! "Lijden aan het leven" Hoe verzinnen ze het ? Straks zeggen ze nog dat je recht hebt op euthenasie als je zakt voor je rij-examen

[afbeelding]

Over tientallen jaren zal het 'normaal' gevonden (moeten) worden om 'euthanasie' op je toe te passen als je niet mee draait binnen het systeem van die tijd...
pi_24030200
Ik denk niet dat we hier aan moeten beginnen. Waar eindigt het op deze manier??
In veel landen is euthanasie (bij dodelijke ziekte) nog geen eens ingevoerd en wij moeten t al weer over Euthanasie bij ondraagzaam lijden hebben....
Euthanasie bij dodelijke ziekte vind ik goed, maar dit gaat me te ver.
  vrijdag 17 december 2004 @ 09:58:48 #78
13211 MSXUser
Irritant figuur...
pi_24030635
quote:
Op vrijdag 17 december 2004 03:25 schreef oheng het volgende:
Nogmaals: wie de FUCK ben jij nou om te bepalen wat een ander met zijn leven doet.
Inderdaad. Je hebt je leven in eigen hand.
Waatschijnlijk zal 'de zelfmoordpil' een soort van 'cocktail' worden bestaande uit 2 of meer bestanddelen (drion). Ene week moet je deel A innemen, vervolgens een week wachten en dan beslissen of je deel B (en eventueel volgende delen) inneemt. Zo niet, dan is er niets aan de hand. Doe je het wel dan overlijd je binnen afzienbare tijd.
Indien iemand al tijden zelfmoord als enige oplossing ziet... dit lijkt me de meest humane manier.
If electricity comes from electrons, does morality come from morons?
  vrijdag 17 december 2004 @ 10:17:57 #79
92279 N.icka
Windforce 11
pi_24030977
quote:
Op vrijdag 17 december 2004 09:24 schreef vrouwtjetrouw het volgende:
Ik denk niet dat we hier aan moeten beginnen. Waar eindigt het op deze manier??
In veel landen is euthanasie (bij dodelijke ziekte) nog geen eens ingevoerd en wij moeten t al weer over Euthanasie bij ondraagzaam lijden hebben....
Euthanasie bij dodelijke ziekte vind ik goed, maar dit gaat me te ver.
Waarom gaat het je dan te ver?

Heb je ooit mensen gezien die jaren lang opgesloten zitten in een psychiatrische inrichting , die jaren maar dan ook jarenlang chronisch psychotisch zijn . Die elke dag moeten vechten tegen hun stemmingen , angsten , hallucinaties .Die de meest vreselijke dingen meemaken in hun hoofd.
Mensen die al door het hele medische circuit zijn geggaan maar niet te behandelen zijn.
DIE mensen lijden , elke dag weer ,24 uur per dag.

Heb je die mensen wel eens gesproken die dan zeggen dat ze het niet aankunnen , dat ze graag dood willen.

Ik wel , en ik geef ze groot gelijk , nu nog wachten op een humane manier zodat deze mensen zich niet in een afzondering met eens stukje glas helemaal kapot snijden , of zich verwurgen aan hun kleding. In alle eenzaamheid.

Van mij mogen deze mensen . als ze het wensen op een humane manier sterven.
  vrijdag 17 december 2004 @ 11:32:54 #80
262 Re
Kiss & Swallow
pi_24032139
Er is natuurlijk wel een verschil tussen psychische aandoeningen en lijden aan leven
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_24032174
Precies. het gaat hier om mensen die NIET ziek zijn. Dat schijnt niet echt goed door te komen.
Crede Quod Habes, Et Habes.
Luister naar de Etherbeat
  vrijdag 17 december 2004 @ 11:38:16 #82
62129 De-oneven-2
Wir sind so leicht...
pi_24032240
quote:
Op vrijdag 17 december 2004 10:17 schreef N.icka het volgende:

[..]
nu nog wachten op een humane manier zodat deze mensen zich niet in een afzondering met eens stukje glas helemaal kapot snijden , of zich verwurgen aan hun kleding. In alle eenzaamheid.

Van mij mogen deze mensen . als ze het wensen op een humane manier sterven.
Kijk, iemand met inlevingsvermogen...
Daar kunnen nog heel wat mensen van leren.
...dass wir fliegen.
pi_24032528
Mensen die zich met glas proberen te snijden moet je gewoon een spuitje geven. Die mogen wel dood, daar valt toch niet meer aan te doen.

Dat noem ik nu nog eens inlevingsvermogen. Heel erg humaan. Het toppunt van beschaving: mensen doodspuiten die geen zin meer hebben.
Crede Quod Habes, Et Habes.
Luister naar de Etherbeat
pi_24032831
Het voordeel van euthenasie voor mensen die ondragelijk lijden, is dat de familie ook afscheid kan nemen op een meer humane manier dan wanneer iemand zich ophangt of voor de trein springt.

Er hangt natuurlijk een groot taboe om de dood. Jezelf dood maken? Dat doe je natuurlijk niet, want er is zoveel om voor te leven. Tsja voor 99% van de mensen is dat inderdaad zo. Maar die 1% (fictieve getallen overigens) is het leven niet aangenaam, vanwege 24 uur per dag pijn bijvoorbeeld. Stel je dat eens voor: 24 uur per dag pijn, zeurende pijn in je lichaam, waardoor veel activiteiten niet meer ondernomen kunnen worden, waardoor je niet de nodige rust krijgt omdat je 's nachts niet kunt slapen etc.

Er zijn mensen die er wel mee kunnen leven en er zijn mensen die daar niet mee kunnen leven. Geef daarom die mensen die er niet mee kunnen leven de kans om hun leven op een humane manier te beëindigen... eventueel in het bijzijn van de familie.
pi_24033800
Ik vind dat we ons nu op zeer glad ijs gaan begeven. Niet voor niets wordt het onderwerp dan ook uiterst zorgvuldig benaderd en het is misschien goed om nog eens te benadrukken dat hierover nog niets is beslist, dus alle hysterische reacties kunnen voorlopig achterwege blijven. Laten we onszelf eerst eens beter informeren over de materie (en met ons bedoel ik dan de hele samenleving).

Ik vind uitzichtloos lijden in principe een goede reden voor euthanasie. Probleem is alleen dat je geestelijk lijden veel moeilijker kunt vaststellen dan lichamelijk lijden. Op dat laatste zijn redelijk objectieve maatstaven los te laten. Mensen kunnen op een waardiger manier overlijden. Zelfs veel gelovigen zien dat tegenwoordig in. Methodes als terminale sedatie (veel pijnbestrijding in de laatste fase van het leven, vaak gepaard gaand met stopzetting van voeding) raken steeds meer geaccepteerd. Probleem is alleen dat je deze vorm van levensbeëindiging niet kunt toepassen bij mensen met psychische problemen.

Ik denk dat aan geestelijk lijden (in z'n algemeenheid) veel meer te doen is dan wordt geprobeerd. Ziekten en pijn worden nog altijd voornamelijk lichamelijk benaderd, terwijl er duidelijk verbanden zijn met de psyche. Dat onderwerp verdient nadrukkelijk nadere studie en moet beter worden ingebed in ons stelsel van gezondheidszorg. Niet alleen om de kosten in de zorg terug te dringen, maar ook om mensen die in geestelijke nood zitten beter te kunnen helpen. Je ziet het ook aan probleemjongeren, die onschuldig in jeugdgevangenissen worden gestopt: geestelijke/psychische zorg is een ondergeschoven kindje. Dat moet veranderen.

Hoe je het ook wendt of keert: Vrijwel ieder mens (onder meer comapatiënten uitgezonderd) kan over zijn eigen lot beschikken, dat hou je toch niet tegen... Hoewel ik persoonlijk hoop dat we door middel van verbeterde gezondheidszorg dit soort situaties kunnen voorkomen, vind ik euthanasie nog altijd humaner dan iemands resten van een trein af te moeten halen...
  vrijdag 17 december 2004 @ 12:48:58 #86
25318 Kaalhei
under a dead Ohio sky
pi_24033920
Er is maar een persoon die mag beslissen wat ik met mijn lichaam doe, en dat ben ik zelf. Als het mijn innerlijke wil is om niet verder te leven, dan is dat mijn zaak. Overigens gaat het bij deze wet veel meer over patienten met een lichamelijke ziekte in een vergevorderd stadium (kanker, aids). Ik vind het prachtig dat deze mensen zelf kunnen bepalen wanneer ze er een eind aan maken, en niet gedwongen worden om nog 3 maanden in een ziekenhuisbed te liggen creperen. De fervente tegenstanders van dit idee zou ik willen vragen:"Wat zou je doen als je huisdier, poes of hond, ontzettend ziek was, zonder kans op verbetering, en in zijn mandje ligt te creperen? Ga je hem dan maanden in het mandje laten liggen creperen en voeren, of laat je hem waardig sterven en bespaar je hem en jezelf een heel hoop verdriet?
Ik sta hier voor de hemelpoort - Nergens is een god te zien - Volgens mij bestaat hij niet -
Onze leider zei doe niet zo dom - En vertel het de wereld nooit - Beneden staat de vodka klaar
  vrijdag 17 december 2004 @ 12:51:53 #87
25318 Kaalhei
under a dead Ohio sky
pi_24033996
quote:
Op vrijdag 17 december 2004 07:00 schreef Disorder het volgende:

[..]

Daar ben ik het mee eens, maar veel mensen zijn lang niet altijd chronisch depressief. Hoe bepalen we wie er dan wel of niet dood mag?
Indien iemand langdurig de wens heeft te willen sterven, dan moet dat kunnen. Een bekende oud-PvdA-senator heeft bijvoorbeeld euthanasie gepleegd. Al zijn vrienden waren dood en al zijn bloedverwanten ook. Hij was al oud en voelde dat de dood het vergeten was en elke dag was een lijdensweg. Na ampel beraad heeft hij zijn leven dan ook beeindigd.
Ik sta hier voor de hemelpoort - Nergens is een god te zien - Volgens mij bestaat hij niet -
Onze leider zei doe niet zo dom - En vertel het de wereld nooit - Beneden staat de vodka klaar
  vrijdag 17 december 2004 @ 12:53:08 #88
25318 Kaalhei
under a dead Ohio sky
pi_24034026
quote:
Op vrijdag 17 december 2004 01:36 schreef Youssef het volgende:
Je hebt geen ene fucking reden om hier terwijl je het zo goed hebt om depressief te zijn
Wat een empathie
  vrijdag 17 december 2004 @ 12:54:00 #89
25318 Kaalhei
under a dead Ohio sky
pi_24034047
quote:
Op vrijdag 17 december 2004 01:05 schreef Steijn het volgende:

[..]

Depressies gaan wel weer over. Je zou die mensen uit hun depressie moeten helpen. En daar bedoel ik niet dood maken mee.
Nee, niet alle depressies gaan over. Je hebt structurele en tijdelijk depressies.
  vrijdag 17 december 2004 @ 12:59:24 #90
34721 BrauN
U HAV EIGHTS LOLZ!!!11!!
pi_24034185
Tof, waar kan ik me inschrijven?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')