Wat denk je nu zelf ?quote:Op donderdag 16 december 2004 23:18 schreef Mosad het volgende:
Hoe zit het met de mensen die 'tijdelijk' depressief zijn? Ik hoop dat het streng gecontroleerd wordt en dat er een lang proces aan vooraf gaat, voordat er uiteindelijk toestemming wordt gegeven voor de euthanasie.
Ik moet ineens denken aan "foie-gras"quote:Op donderdag 16 december 2004 23:13 schreef mineo39-76 het volgende:
Kunnen mensen die zelfmoord willen plegen op een humane manier sterven
Aha. Wat is het verschil tussen een arts en een machinist als gedefinieerd in "ander"quote:zonder anderen er mee lastig te vallen
De een is er op voorbereid, de ander niet?quote:Op donderdag 16 december 2004 23:22 schreef Furby het volgende:
[..]
Ik moet ineens denken aan "foie-gras"
[..]
Aha. Wat is het verschil tussen een arts en een machinist als gedefinieerd in "ander"
Dan was ik trouwens al heel vaak dood geweest.quote:Op donderdag 16 december 2004 23:44 schreef BansheeBoy het volgende:
Dit gaat me toch echt te ver ! "Lijden aan het leven"Hoe verzinnen ze het ?
Straks zeggen ze nog dat je recht hebt op euthenasie als je zakt voor je rij-examen
[afbeelding]
Daarentegen zijn er geen klachten van degenen die niet zijn tegengehouden...quote:Op donderdag 16 december 2004 23:43 schreef DrWolffenstein het volgende:
Walgelijk initiatief. Veruit de meeste mensen die tegengehouden worden voor of tijdens de poging is er later dankbaar voor.
Daarentegen zijn er inderdaad uiteraard ook voordelen te noemen bij een dergelijk voorstelquote:Op donderdag 16 december 2004 23:46 schreef I.R.Baboon het volgende:
[..]
Dan was ik trouwens al heel vaak dood geweest.
Het is heel duidelijk dat je geen idee hebt waar het over gaat, geeft niets maar lul dan niet zo domquote:Op donderdag 16 december 2004 23:44 schreef BansheeBoy het volgende:
Dit gaat me toch echt te ver ! "Lijden aan het leven"Hoe verzinnen ze het ?
Straks zeggen ze nog dat je recht hebt op euthenasie als je zakt voor je rij-examen
[afbeelding]
BSB maakt een grapjequote:Op donderdag 16 december 2004 23:49 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Daarentegen zijn er inderdaad uiteraard ook voordelen te noemen bij een dergelijk voorstel
quote:
quote:Op donderdag 16 december 2004 23:49 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Daarentegen zijn er inderdaad uiteraard ook voordelen te noemen bij een dergelijk voorstel
Dat zit er zo dik op, je moet toch weten dat ik aan het geinen benquote:
Is dat nou echt het belangrijkste van dit voorstel???quote:Op vrijdag 17 december 2004 00:14 schreef ArmaniMania het volgende:
[..]
Maar wie betaalt dan de begrafenis enzo
Ja, bij de gemiddelde user wel, maar hey, jij bent toch BSB he, dat moet ik even verwerken.quote:Op vrijdag 17 december 2004 00:16 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Dat zit er zo dik op, je moet toch weten dat ik aan het geinen ben
Nee, maar je zadelt ook niet de famile er mee op, toch?quote:Op vrijdag 17 december 2004 00:19 schreef N.icka het volgende:
[..]
Is dat nou echt het belangrijkste van dit voorstel???
Nee lijkt me niet , mensen die al zo lang bezig zijn met het plannen van hun dood zullen waarschijnlijk zelf voor de kosten gaan zorgenquote:Op vrijdag 17 december 2004 00:23 schreef ArmaniMania het volgende:
[..]
Nee, maar je zadelt ook niet de famile er mee op, toch?
Wat is dat nou voor geneuzel. Het leven is briljante symbiose van de natuur en dat moet je respecteren. Het kan niet zo zijn dat als mensen er geen zin meer in hebben dat ze die symbiose dan zomaar ten grabbel mogen gooien.quote:Op donderdag 16 december 2004 23:51 schreef De-oneven-2 het volgende:
Mensen die niet willen leven, mogen van mij dood.
Allah heeft hier niet mee te maken, dat is een fictief figuur uit een boek.quote:Op vrijdag 17 december 2004 00:47 schreef Youssef het volgende:
Ik kan me niet voorstellen dat iemand zo erg lijdt dat ie zijn leven niet meer met het gedenken van Allah kan vervolvullenWat een achterlijke ideeën weer zeg, geen grientje respect voor de mensheid
Ik voorzie demonstraties omdat de zelfmoordpil uit het ziekenfonds gaat.quote:Op vrijdag 17 december 2004 00:53 schreef Blazkowich het volgende:
Binnenkort kunnen alle depresieven gewoon een pilletje bij de dokter halen als ze dood willen.
Echt het toppunt van beschaving. NOT. Eerder een nieuw dieptepunt.
Jij bent overduidelijk niet bekend met het fenomeen depressie.quote:Op vrijdag 17 december 2004 00:46 schreef Steijn het volgende:
[..]
Wat is dat nou voor geneuzel. Het leven is briljante symbiose van de natuur en dat moet je respecteren. Het kan niet zo zijn dat als mensen er geen zin meer in hebben dat ze die symbiose dan zomaar ten grabbel mogen gooien.
Wat nou geen zin meer in leven, dan zet je je schouders er maar onder om er weer iets van te maken, punt uit.
Bovendien krijgen artsen veel te veel macht op deze manier en tevens overtreden artsen de ambtseed (Hippocrates) als ze mensen dood maken.
Ik denk juist van wel, hij snapt dat depressie weer over kan gaan.quote:Op vrijdag 17 december 2004 01:01 schreef De-oneven-2 het volgende:
[..]
Jij bent overduidelijk niet bekend met het fenomeen depressie.
Moeilijk he? Je eigen inleven in anderen.
Dat is in mijn ogen al een heel erg verkeerde ontwikkeling. Artsen leggen een eed af waarin ze zweren dat ze alles in het staat zullen stellen om iemand in leven te houden, en dat strookt bepaald niet met euthanasie, dat is namelijk volstrekt het tegenovergestelde. Artsen zijn dus zeker niet de aangewezen personen om te oordelen over leven en dood.quote:Op vrijdag 17 december 2004 01:00 schreef Nickthedick het volgende:
Laten we nu eerst wachten tot de criteria bekend zijn voordat we gaan roepen dat iedereen die een slechte dag heeft direct naar de dokter kan gaan om zichzelf van kant te laten maken.
Depressies gaan wel weer over. Je zou die mensen uit hun depressie moeten helpen. En daar bedoel ik niet dood maken mee.quote:Op vrijdag 17 december 2004 01:01 schreef De-oneven-2 het volgende:
Lees je eigen eerst maar eens goed in, voordat je weer een zouteloze opmerking tentooonspreidt.quote:
Tsja... sommige mensen...quote:Op vrijdag 17 december 2004 01:01 schreef De-oneven-2 het volgende:
Geef jij eerst maar een inhoudelijk argumenten. Jij vind kennelijk dat je je zo goed hebt ingelezen dus moet het voor jou appeltje eitje zijn mijn visie onderuit te halen.quote:Op vrijdag 17 december 2004 01:07 schreef De-oneven-2 het volgende:
Lees je eigen eerst maar eens goed in, voordat je weer een zouteloze opmerking tentooonspreidt.
Je onderschat je eigen koppigheid.quote:Op vrijdag 17 december 2004 01:08 schreef Steijn het volgende:
[..]
Geef jij eerst maar een inhoudelijk argumenten. Jij vind kennelijk dat je je zo goed hebt ingelezen dus moet het voor jou appeltje eitje zijn mijn visie onderuit te halen.
Heb je een baan? Heb je vrienden zo nee, ga dan eens op een sport bijvoorbeeld. Dat moet toch mogelijk zijn lijkt me zo. Zet je schouders eronder moet het credo zijn. Die prikkel ontneem je juist bij mensen als je ze de mogelijkheid aanbied zo makkelijk te vluchten door euthanasie te plegen.quote:Op vrijdag 17 december 2004 01:07 schreef mineo39-76 het volgende:
Misschien krijg ik hier moeilijkheden mee (aangezien mijn postverleden) maar als dit géén proefballonnetje is wil ik graag van zo'n pil gebruik maken! Ik ben al sinds mijn 12e zwaar depressief, slik al jaren anti-depressiva... etc. Verder heb ik geen zin om uitleg te geven.
Ik ben uitgepraat met jou, je geeft geen inhoudelijke argumentatie, je speelt alleen op de man.quote:Op vrijdag 17 december 2004 01:13 schreef De-oneven-2 het volgende:
[..]
Je onderschat je eigen koppigheid.
Er zijn mensen die hun hele leven depressief zijn.quote:Op vrijdag 17 december 2004 01:14 schreef Steijn het volgende:
[..]
Ik ben uitgepraat met jou, je geeft geen inhoudelijke argumentatie, je speelt alleen op de man.
Ik wil niet lullig doen, maar is zelfmoord plegen niet een hele makkelijke uitweg?quote:Op vrijdag 17 december 2004 01:07 schreef mineo39-76 het volgende:
[..]
Tsja... sommige mensen...![]()
Misschien krijg ik hier moeilijkheden mee (aangezien mijn postverleden) maar als dit géén proefballonnetje is wil ik graag van zo'n pil gebruik maken! Ik ben al sinds mijn 12e zwaar depressief, slik al jaren anti-depressiva... etc. Verder heb ik geen zin om uitleg te geven.
Ik verwelkom dit dus van harte!
Ik geloof dat inderdaad niet zomaar. Laat maar wat bronnen zien, en bovendien moeten die mensen er wel alles aan gedaan hebben om uit de depressie te komen en verder kun je natuurlijk nooit zeggen dat iemand die een aantal jaar depressief dat het jaar daarna nog is. Verder ontneemt de mogelijkheid tot euthanasie voor sommige depressieven de prikkel hun schouders eronder te zetten. Het redden van het leven van 1 depressieveling vind ik belangrijker dan het uit hun 'leiden' verlossen van 100 depressievelingen.quote:Op vrijdag 17 december 2004 01:18 schreef De-oneven-2 het volgende:
Er zijn mensen die hun hele leven depressief zijn.
Inhoudelijk genoeg voor je? Of geloof je me niet op mijn woord?
Precies, en dat is een punt waarvan ik vrijwel zeker van ben dat dat de uikomst zal zijn als dit rapport verwezenlijkt wordt.quote:Op vrijdag 17 december 2004 01:18 schreef Blazkowich het volgende:
[..]
Ik wil niet lullig doen, maar is zelfmoord plegen niet een hele makkelijke uitweg?
Als je een houding hebt dat het nooit meer goed zal komen, dan zal het inderdaad nooit meer goed komen. Dat is dus niet de manier om uit een depressie te geraken.
Prachtig? Dat bepaal jij? Het leven, zo heerlijk ondefineerbaar, wordt door iedereen anders ervaren. Waarom is het prachtig? Omdat er meer actitviteit plaatsvindt per molecuul?quote:Op vrijdag 17 december 2004 00:46 schreef Steijn het volgende:
[..]
Wat is dat nou voor geneuzel. Het leven is briljante symbiose van de natuur en dat moet je respecteren. Het kan niet zo zijn dat als mensen er geen zin meer in hebben dat ze die symbiose dan zomaar ten grabbel mogen gooien.
De biologie heeft gewoon een 7 puntenstelsel waaraan iets moet voldoen wil het leven zijn. De definitie van leven is dus volstrekt helder.quote:Op vrijdag 17 december 2004 01:33 schreef Flumina het volgende:
Het leven, zo heerlijk ondefineerbaar, wordt door iedereen anders ervaren.
Ik vind het mooi omdat het zo ingenieus in elkaar zit. Je moest eens weten wat er allemaal voor nodig is om organismen bijvoorbeeld te laten denken.quote:Waarom is het prachtig? Omdat er meer actitviteit plaatsvindt per molecuul?
Kan je niet gewoon een paar strippen paracetamol nemen? Of heb jij dat al gedaan in de vorm van Gboy?quote:Op vrijdag 17 december 2004 01:07 schreef mineo39-76 het volgende:
Tsja... sommige mensen...![]()
Ik verwelkom dit dus van harte!
Alleen militairen en de adel krijgen een begrafenis van de staat.quote:Op vrijdag 17 december 2004 00:14 schreef ArmaniMania het volgende:
[..]
Maar wie betaalt dan de begrafenis enzo
Makkelijk is het zéker niet!!!quote:Op vrijdag 17 december 2004 01:18 schreef Blazkowich het volgende:
Ik wil niet lullig doen, maar is zelfmoord plegen niet een hele makkelijke uitweg?
Als je een houding hebt dat het nooit meer goed zal komen, dan zal het inderdaad nooit meer goed komen. Dat is dus niet de manier om uit een depressie te geraken.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |