dat jij uitgerekend return of the jedi het beste vindquote:Op zondag 19 december 2004 17:23 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Lucas.. Het is geen toeval dat beste SW-film er eentje is die hij niet geregiseerd heeft.
Klopt, maar dit is een regisseurstoernament natuurlijk. Anders had Spielberg ook wel wat meer verdiensten (en meer zonden, maar goed). Anders zouden Spielberg, Lucas en Coppola ook hoger eindigen omdat ze een Kurosawa hebben gefinancieerdquote:Op zondag 19 december 2004 19:04 schreef AntiChrist het volgende:
(denk aan ILM, THX, Skywalker Sound je kan niet zeggen dat die man niks heeft betekend in de film wereld) ach lucas heeft dan ook nog wel iets meer gemaakt dan star wars THX1138, Indiana Jones, willow om maar wat te noemen (ow en het immens populaire howard the duck niet vergeten he!!
)
volgens imdb heeft hij daar wel geproduceerd maar niet geregisseerd, dat telt dus niet.quote:Op zondag 19 december 2004 19:04 schreef AntiChrist het volgende:
ach lucas heeft dan ook nog wel iets meer gemaakt dan star wars THX1138, Indiana Jones, willow om maar wat te noemen (ow en het immens populaire howard the duck niet vergeten he!!)
daar kreeg je die reactie ook niet die kreeg je meer op het feit dat je zegt dat als je de ruimteschepen weghaalt er niks van lucas over is..... overigens dacht ik dat je zei dat het je opvalt dat er zoveel wordt gebaseerd op 1 film (en dan begin jezelf over lucas terwijl je waarschijnlijk alleen star wars hebt gezien.... en geen THX1138 of american graffiti om maar wat te noemen)quote:Op zondag 19 december 2004 20:34 schreef ranja het volgende:
[..]
volgens imdb heeft hij daar wel geproduceerd maar niet geregisseerd, dat telt dus niet.
THX etc ken ik niet.
Tarkovsky is simpelweg de beste regisseur die ooit bestaan heeft. Ik heb al zijn films niet voor niks op dvd en tot in den treure grijsgedraaid. Dat is echt niet om intelligent te lijken of wat dan ook. Tarkovsky is gewoon een groot visionair die het medium film onteiglijk verruimd heeft. Contemplatieve cinema, langerekte shots, spiritualiteit, het belang van kunst, levensvragen, diepe beschouwingen en de kracht van schoonheid. Daar kunnen de mainstreamfilms van Cameron nimmer aan tippen. Die raken me niet. Schoonheid, daar draait het om in de kunst. "Beauty will save the world" is de mooie uitspraak van Sergei Paradjanov, een regisseur in de trant van Tarkovsky die zelfs 1 van zijn films aan de man opdroeg. Ik ben een groot liefhebber van de klassieke regisseurs, maar Tarkovsky torent boven alles uit. Met interessantdoenerij heeft dit allemaal niks te maken....quote:Dat komt doordat een hoop personen hier op fok! "intelligent" proberen over te komen.
En vooral omdat ie tegenover Cameron staat haalt ie het wel, want als "intelligent" persoon moet je natuurlijk wel Cameron bashen.
maar als je niet van dit soort dingen houdt... tja, dan zijn de films ook niet voor je weggelegd..quote:Op maandag 20 december 2004 00:14 schreef Fabulousbakerboy het volgende:
[..]
Contemplatieve cinema, langerekte shots, spiritualiteit, het belang van kunst, levensvragen, diepe beschouwingen en de kracht van schoonheid.
Of,... je bent er simpelweg gewoon nog niet aan toequote:Op maandag 20 december 2004 00:27 schreef Retarded het volgende:
[..]
maar als je niet van dit soort dingen houdt... tja, dan zijn de films ook niet voor je weggelegd..
Het blijft leuk inderdaad. Voor sommige mensen is een goede regisseur iemand die diepzinnige en/of kunstzinnige films maakt. Voor anderen is een goede regisseur iemand die de kijker op onnavolgbare wijze 2 uur fantastisch amusement kan bezorgen. Beide zijn kunstenaars in mijn ogen en het is maar net om welke reden je naar een film gaat kijken. Kurosawa maakt hele mooie films, maar ik heb nog nooit twee uur op het puntje van m'n stoel gezeten. Dat is vast ook niet de bedoeling, maar het kan voor sommigen wel een criterium zijn om een film geweldig te vinden.quote:Op maandag 20 december 2004 01:02 schreef kinky_queen het volgende:
ik moet toch altijd wel lachen om jullie tournamentzeikerdjes hoor
![]()
Daar ben ik het natuurlijk helemaal mee eens. Ik wilde alleen maar zeggen dat mijn hart bij Tarkovsky ligt en dat dat niks te maken heeft met interessantdoenerij.quote:maar als je niet van dit soort dingen houdt... tja, dan zijn de films ook niet voor je weggelegd..
In principe ben ik het daarmee eens. (al heerst er wel ooit de misvatting dat die diepzinnige films niet entertainent zijn, terwijl ze dat juist net zo goed zijn)quote:Het blijft leuk inderdaad. Voor sommige mensen is een goede regisseur iemand die diepzinnige en/of kunstzinnige films maakt. Voor anderen is een goede regisseur iemand die de kijker op onnavolgbare wijze 2 uur fantastisch amusement kan bezorgen.
Ik denk vice versa, maar dat kan een flinke discussie opleveren.quote:Veel mensen doen nogal neerbuigend over puur entertainment, maar ik durf te beweren dat zelfs de topregisseurs die bekend staan om hun diepzinnig en kunstzinnige films, met geen mogelijkheid een film zoals Indiana Jones kunnen maken. Daar heb je namelijk ook een bepaald talent.. een bepaalde visie voor nodig. En misschien geldt andersom ook wel hetzelfde, hoewel ik dat nog durf te betwijfelen.
quote:Op donderdag 23 december 2004 19:05 schreef SaintOfKillers het volgende:
6. Andrei Tarkovsky vs. James Cameron 15-13
quote:Op vrijdag 24 december 2004 01:09 schreef SChroevenDrAiur het volgende:
En eindelijk Lucas, Cameron, Spielberg en Fincher eruit [afbeelding] [afbeelding]
quote:Op vrijdag 24 december 2004 01:39 schreef victorinox het volgende:
Tenminste nog 13 verstandige personen op Fok!
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |