Het blijft leuk inderdaad. Voor sommige mensen is een goede regisseur iemand die diepzinnige en/of kunstzinnige films maakt. Voor anderen is een goede regisseur iemand die de kijker op onnavolgbare wijze 2 uur fantastisch amusement kan bezorgen. Beide zijn kunstenaars in mijn ogen en het is maar net om welke reden je naar een film gaat kijken. Kurosawa maakt hele mooie films, maar ik heb nog nooit twee uur op het puntje van m'n stoel gezeten. Dat is vast ook niet de bedoeling, maar het kan voor sommigen wel een criterium zijn om een film geweldig te vinden.quote:Op maandag 20 december 2004 01:02 schreef kinky_queen het volgende:
ik moet toch altijd wel lachen om jullie tournamentzeikerdjes hoor
![]()
Daar ben ik het natuurlijk helemaal mee eens. Ik wilde alleen maar zeggen dat mijn hart bij Tarkovsky ligt en dat dat niks te maken heeft met interessantdoenerij.quote:maar als je niet van dit soort dingen houdt... tja, dan zijn de films ook niet voor je weggelegd..
In principe ben ik het daarmee eens. (al heerst er wel ooit de misvatting dat die diepzinnige films niet entertainent zijn, terwijl ze dat juist net zo goed zijn)quote:Het blijft leuk inderdaad. Voor sommige mensen is een goede regisseur iemand die diepzinnige en/of kunstzinnige films maakt. Voor anderen is een goede regisseur iemand die de kijker op onnavolgbare wijze 2 uur fantastisch amusement kan bezorgen.
Ik denk vice versa, maar dat kan een flinke discussie opleveren.quote:Veel mensen doen nogal neerbuigend over puur entertainment, maar ik durf te beweren dat zelfs de topregisseurs die bekend staan om hun diepzinnig en kunstzinnige films, met geen mogelijkheid een film zoals Indiana Jones kunnen maken. Daar heb je namelijk ook een bepaald talent.. een bepaalde visie voor nodig. En misschien geldt andersom ook wel hetzelfde, hoewel ik dat nog durf te betwijfelen.
quote:Op donderdag 23 december 2004 19:05 schreef SaintOfKillers het volgende:
6. Andrei Tarkovsky vs. James Cameron 15-13
quote:Op vrijdag 24 december 2004 01:09 schreef SChroevenDrAiur het volgende:
En eindelijk Lucas, Cameron, Spielberg en Fincher eruit [afbeelding] [afbeelding]
quote:Op vrijdag 24 december 2004 01:39 schreef victorinox het volgende:
Tenminste nog 13 verstandige personen op Fok!
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |