abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_24094663
ik moet toch altijd wel lachen om jullie tournamentzeikerdjes hoor

maandag 20 december 2004 @ 01:38:21 #102
16701 scanman01
Today's a good day
pi_24095140
quote:
Op maandag 20 december 2004 01:02 schreef kinky_queen het volgende:
ik moet toch altijd wel lachen om jullie tournamentzeikerdjes hoor

Het blijft leuk inderdaad. Voor sommige mensen is een goede regisseur iemand die diepzinnige en/of kunstzinnige films maakt. Voor anderen is een goede regisseur iemand die de kijker op onnavolgbare wijze 2 uur fantastisch amusement kan bezorgen. Beide zijn kunstenaars in mijn ogen en het is maar net om welke reden je naar een film gaat kijken. Kurosawa maakt hele mooie films, maar ik heb nog nooit twee uur op het puntje van m'n stoel gezeten. Dat is vast ook niet de bedoeling, maar het kan voor sommigen wel een criterium zijn om een film geweldig te vinden.
Het blijft een beetje appels met peren vergelijken denk ik. Veel mensen doen nogal neerbuigend over puur entertainment, maar ik durf te beweren dat zelfs de topregisseurs die bekend staan om hun diepzinnig en kunstzinnige films, met geen mogelijkheid een film zoals Indiana Jones kunnen maken. Daar heb je namelijk ook een bepaald talent.. een bepaalde visie voor nodig. En misschien geldt andersom ook wel hetzelfde, hoewel ik dat nog durf te betwijfelen. Ik verwacht dat een man als Spielberg best diepzinnige/kunstzinnige films kan maken, maar hij voelt gewoon die behoefte niet. De vraag blijft natuurlijk wie dan eigenlijk een beter regisseur is.
My soul is painted like the wings of butterflies
pi_24095816
quote:
maar als je niet van dit soort dingen houdt... tja, dan zijn de films ook niet voor je weggelegd..
Daar ben ik het natuurlijk helemaal mee eens. Ik wilde alleen maar zeggen dat mijn hart bij Tarkovsky ligt en dat dat niks te maken heeft met interessantdoenerij.
quote:
Het blijft leuk inderdaad. Voor sommige mensen is een goede regisseur iemand die diepzinnige en/of kunstzinnige films maakt. Voor anderen is een goede regisseur iemand die de kijker op onnavolgbare wijze 2 uur fantastisch amusement kan bezorgen.
In principe ben ik het daarmee eens. (al heerst er wel ooit de misvatting dat die diepzinnige films niet entertainent zijn, terwijl ze dat juist net zo goed zijn)
quote:
Veel mensen doen nogal neerbuigend over puur entertainment, maar ik durf te beweren dat zelfs de topregisseurs die bekend staan om hun diepzinnig en kunstzinnige films, met geen mogelijkheid een film zoals Indiana Jones kunnen maken. Daar heb je namelijk ook een bepaald talent.. een bepaalde visie voor nodig. En misschien geldt andersom ook wel hetzelfde, hoewel ik dat nog durf te betwijfelen.
Ik denk vice versa, maar dat kan een flinke discussie opleveren.
pi_24096018
Ik hou van beiden, op zijn tijd. Soms is puur entertainment zo goed gemaakt dat het de grenzen van kunst ook makkelijk overschrijdt... alleen is het mi. afhankelijk van hoe hoog je de lat legt in bepaalde gevallen. Aangezien dit een beste regisseur tournament is ben ik geneigd iedere regisseur vrij kritisch te beoordelen binnen het oeuvre wat hij tot dusverre heeft nagelaten.
Domheid is de geestelijk vader van arrogantie
  maandag 20 december 2004 @ 12:15:26 #105
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_24099260
* 5e ronde

1.Martin Scorsese vs. George Lucas Scorsese heeft een groot en geweldig rijtje films tegenover Lucas die (ook al is Star Wars gaaf), de beste niet eens zelf heeft geregisseerd en naast Star Wars niets bijzonders heeft gedaan.

2. Francis Ford Coppola vs. Stanley Kubrick Ik had dit liever als finale gezien, Allebei zeer grote regisseurs, maar Coppola heeft enkele films die tot mijn absolute favorieten horen gemaakt. Kubrick's werk is geniaal, maar net iets minder favoriet.

3. Billy Wilder vs. John Carpenter Ook al mag Wilder wat ouderwetser en misschien oudbolliger zijn, hij is uiteraard onvergelijkbaar veel beter dan een regisseur die alleen houterige psycho's en levende auto's kan maken.

4. Akira Kurosawa vs. Steven SpielbergMoeilijke keuze, Spielberg is toch een groot regisseur, maar voorlopig iets minder tijdloos

5. Ridley Scott vs. Fritz Lang Ik ken alleen M en Metropolis van Lang. Niet super, maar van Scott kan ik me helemaal niets goeds herinneren.

6. Andrei Tarkovsky vs. James Cameron Ik ben geen Tarkovsky liefhebber. Cameron dan maar, ook al is hij niks naast Coppola, Kubrick, Scorsese, Wilder en Spielberg.

7. Roman Polanski vs. David Fincher Fincher heeft een paar aardige films gemaakt, maar Polanski wint op alle punten.

8. David Lynch vs. Frank Capra Moeilijk, Allebei hebben ze hele goede films gemaakt, maar van Capra ken ik geen mindere, van Lynch wel
When it comes to being Plug 1, it's just me, myself and I
  woensdag 22 december 2004 @ 21:32:43 #106
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_24146473
*schop*

Morgen wordt de vijfde ronde afgesloten. Voorlopig is er één duel dat nog min of meer spannend is.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
  donderdag 23 december 2004 @ 18:34:28 #107
30408 California
Ondergewaardeerd mysterie.
pi_24163423
The short weekend begins with longing...
  donderdag 23 december 2004 @ 18:58:53 #108
67640 SaintOfKillers
pi_24163854
En toen werd de ronde afgesloten.

Uitslag volgt.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
  donderdag 23 december 2004 @ 19:05:55 #109
67640 SaintOfKillers
pi_24163983
Resultaat 5e ronde

1. Martin Scorsese vs. George Lucas 29-8
2. Francis Ford Coppola vs. Stanley Kubrick 14-24
3. Billy Wilder vs. John Carpenter 14-8
4. Akira Kurosawa vs. Steven Spielberg 23-12
5. Ridley Scott vs. Fritz Lang 22-12
6. Andrei Tarkovsky vs. James Cameron 15-13
7. Roman Polanski vs. David Fincher 22-14
8. David Lynch vs. Frank Capra 24-6

Kubrick krijgt voor de eerste keer een serieuze tegenstander, maar wint toch vrij probleemloos. Kurosawa gooit er na Tarantino en Jackson nu ook Spielberg uit en weer met duidelijk verschil. Lynch wint weer op verpletterende wijze. Ook mooi dat Tarkovsky nog steeds meedoet, al lijkt het einde nu wel in zicht te komen.
  donderdag 23 december 2004 @ 19:08:43 #110
25301 Gorro
Reject False Icons
pi_24164037
quote:
Op donderdag 23 december 2004 19:05 schreef SaintOfKillers het volgende:

6. Andrei Tarkovsky vs. James Cameron 15-13

De rest van de uitslag is ook ok.
  donderdag 23 december 2004 @ 19:12:27 #111
67640 SaintOfKillers
pi_24164110
pi_24164138
Coppola
Where facts are few, experts are many.
  † In Memoriam † donderdag 23 december 2004 @ 22:01:17 #113
4571 Sokolsky
Wil eigenlijk geen ondertitel
pi_24167759
Kubrick!
Sheridana +1
pi_24172119
Allemaal wel terecht door, zaten niet echt moeilijke lotingen bij behalve Francis Ford Coppola vs. Stanley Kubrick. Maar ik denk niet echt dat er mensen zijn die verbaasd zijn dat Kubrick hier wint. Mag nu ook wel duidelijk zijn dat Kubrick dit tournement gaat winnen, zie niemand die een bedreiging voor kubrick is. En eindelijk Lucas, Cameron, Spielberg en Fincher eruit
  vrijdag 24 december 2004 @ 01:39:43 #115
27619 victorinox
Big, fuck-off shiny ones
pi_24172585
quote:
Op vrijdag 24 december 2004 01:09 schreef SChroevenDrAiur het volgende:
En eindelijk Lucas, Cameron, Spielberg en Fincher eruit [afbeelding] [afbeelding]

Andrei Tarkovsky vs. James Cameron 15-13

Tenminste nog 13 verstandige personen op Fok!

[ Bericht 22% gewijzigd door victorinox op 24-12-2004 08:03:44 ]
The thoughts of others screech at them like the forced laughs of a billion art house movie patrons.
IMDb Vote History
  vrijdag 24 december 2004 @ 09:26:48 #116
67640 SaintOfKillers
pi_24174742
quote:
Op vrijdag 24 december 2004 01:39 schreef victorinox het volgende:
Tenminste nog 13 verstandige personen op Fok!

Oh ja, het is waar, ik had ook op Cameron gestemd.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')