abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_24060286
quote:
Op zaterdag 18 december 2004 16:47 schreef Johan_de_With het volgende:

[..]

Oei, dat is geloof ik het enige punt waarop de Turken in dit draadje het beter weten.
Constantinopel had na 1453 verschillende namen hoor. Pas sinds 1930 is het officieel Istanboel.
pi_24060319
In plaats van een historische discussie aan te gaan, liever plaatjes van voetbalnationalisme plaatsen. Boefjes.
  † In Memoriam † zaterdag 18 december 2004 @ 17:17:08 #253
45013 Aaahikwordgek
Maakt vrienden
pi_24060867
Maar goed, ben de kwaadste niet. Laat de Turken lekker feestvieren.
Iconen verdwijnen, klonen verschijnen.
Dan ken jij de CDA aanhangers niet.
Fok = bruinhemdenforum, want smilies zijn kaal.
pi_24061083
quote:
Op zaterdag 18 december 2004 17:17 schreef Aaahikwordgek het volgende:
Maar goed, ben de kwaadste niet. Laat de Turken lekker feestvieren.
Nee joh, ga lekker verder met al je geblaat. Of heb je zelf ook door dat het niet zal helpen.
Min-e zei het volgende: Als jij een vrouw was geweest, was je echt een slet geweest..
  † In Memoriam † zaterdag 18 december 2004 @ 17:30:53 #255
45013 Aaahikwordgek
Maakt vrienden
pi_24061200
quote:
Op zaterdag 18 december 2004 17:26 schreef ClioSporT het volgende:

[..]

Nee joh, ga lekker verder met al je geblaat. Of heb je zelf ook door dat het niet zal helpen.
Hup, ga feestvieren.

Ik geloof zelf niet in een verbetering in de wereld t.a.v. de Islamitische terroristen. Dit zal zeker zijn weerslag op de toetreding gaan hebben. Je mag me tezijnertijd quoten.
pi_24061271
Ja Johan zoals je zegt zagen de Ottomanen zichzelf afstammelingen van Trojanen en Trojanen zijn Thraciers dus in realiteit ze namen iets terug wat van hun gestolen was
"The Turks are the hero of heroes. There is no impossibility for the Turkish Brigade."
General Douglas MacArthur - United Nations Forces Commander in Chief
  zaterdag 18 december 2004 @ 17:35:38 #257
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_24061320
Nu laat de EU wel genocideontkenning toe.
What are you going to do to me? You go fuck yourself - I say what I want.
- Oriana Fallaci 1929-2006
pi_24061375
quote:
Op zaterdag 18 december 2004 16:49 schreef DrWolffenstein het volgende:

[..]

Constantinopel had na 1453 verschillende namen hoor. Pas sinds 1930 is het officieel Istanboel.
En zelfs Istanbul is geen Turkse naam. Je kunt het een beetje vergelijken met een situatie waarin Mokum de officiële naam van Amsterdam wordt.
pi_24061463
quote:
Op zaterdag 18 december 2004 15:04 schreef Ultravolt het volgende:
We hebben gisteren een daad van landverraad gezien van Balkenende en anderen. Tegen de wil van het volk in en tegen het belang van Europa is het licht op groen gegaan om Turkije toe te laten.

Vooral in Oost-Turkije staan vele miljoenen klaar om naar Europa te emigreren. Volgens onderzoek wil zeker driekwart van de Turkse bevolking weg naar Europa. Zo ook meer dan een miljoen illegale vluchtelingen uit andere moslim derde-wereldlanden die door willen reizen naar Europa.
Als straks tekorten op de arbeidsmarkt ontstaan (wat ik me overigens afvraag) zal de druk toenemen om onze grenzen open te zetten voor deze horde ongeschoolde immigranten.
Een prettig vooruitzicht, niet waar? Met dank aan die fijne Bot en Balkenende.
Ik heb liever 3 miljoen Turkse boeren, dan één exemplaar van jouw soort.
pi_24061505
quote:
Op zaterdag 18 december 2004 17:33 schreef Hitman_1985 het volgende:
Ja Johan zoals je zegt zagen de Ottomanen zichzelf afstammelingen van Trojanen
Ja, dat deed heel Europa zo'n beetje, de Romeinen inclusief. Zo was het aanvankelijk ook de bedoeling om het Nieuwe Rome in de buurt van Troje te stichten, de poorten staan er nog.
quote:
en Trojanen zijn Thraciers dus in realiteit ze namen iets terug wat van hun gestolen was
Hoe lang blijft zo'n vete lopen tot hij mythisch wordt? Je hebt dus ook geen bezwaar tegen Israel?
  zaterdag 18 december 2004 @ 17:45:17 #261
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_24061552
quote:
Op zaterdag 18 december 2004 17:41 schreef HiZ het volgende:
Ik heb liever 3 miljoen Turkse boeren, dan één exemplaar van jouw soort.
Gedraag je eens man.
  † In Memoriam † zaterdag 18 december 2004 @ 17:48:43 #262
45013 Aaahikwordgek
Maakt vrienden
pi_24061641
quote:
Op zaterdag 18 december 2004 17:35 schreef PJORourke het volgende:
Nu laat de EU wel genocideontkenning toe.
Met dank aan de "pragmatische" Balkenende. Het feit dat Erdogan als een harde onderhandelaar en ware held wordt binnengehaald in Turkije is een teken dat Balkenende een slappe zak hooi is.
pi_24061647
quote:
Op zaterdag 18 december 2004 17:45 schreef PJORourke het volgende:

[..]

Gedraag je eens man.
Hoezo? Ik heb het niet zo op extremisten, niet van links en niet van rechts.

Die anatolische boeren doen niemand kwaad, die werken keihard voor een schijntje in werk dat ik niet wil doen. Dus daar heb ik geen last van. Ik heb wel last van politieke extremisten.
pi_24061657
quote:
Is Turkije Europa?
Ronald Plasterk

Een plezierige eigenschap van onze premier is dat hij over waarden wil discussiëren. Zijn voorgangers waren meer doeners, die tegenspraak vooral lastig vonden. We hebben deze week gezien dat Balkenende fundamentele vragen opzoekt, bijvoorbeeld over Europa.
Hier is zo’n vraag: is Turkije Europa en dus, heb ik het niet over voorwaarden en uitwerkingen, in principe een toekomstig lid van de EU?
De regering zegt ja, deze week zei de VVD-fractie op de principe-vraag ook ja, unaniem! En nu heb ik het idee dat wij, als bevolking, als publieke opinie, daar nooit serieus over nagedacht hebben.

Hier wreekt zich een oude bestuurlijke truc: het manoeuvreren met het beslismoment. Eerst zeg je: we hoeven het er nu niet over te hebben, de discussie komt later, en later zeg je: je hoor eens, daar is een besluit over genomen. Hans van den Broek zei deze week: het principe-besluit over Turkije is in 1957 in gang gezet, als je tegen was had je dat toen moeten zeggen. En Jozias van Aartsen zegt: laten we de procedure nu eerst maar doorzetten en dan mag de Nederlandse
bevolking in 2017 bij referendum besluiten.

Kunnen we niet ophouden met die procedure argumenten en -in de geest van Balkenende- open met elkaar praten over wat Europa is?

We worden onder druk gezet, want George Bush, die zichzelf de baas vindt van de wereld, heeft gezegd dat de EU Turkije snel toe moet laten. Moeten we ons niks van aan trekken. Linkse mensen willen er ook niet over discussiëren, omdat ze bang zijn te boek te staan als Turkenhaters. Ook niks van aantrekken.

Ik moet zeggen dat ik er niet uit ben, maar dat ik aarzelingen heb. Niet omdat Turkije een islamitisch land is. Maar het heeft te maken met wat je wilt met de EU. Als je alleen een los samenwerkingsverband wil, dan kan het er wel bij, het zit ook in de NAVO. Maar als je, zoals het er nu naar uitziet, aankoerst op verdergaande verstatelijking, met wetgevende bevoegdheden, budgetrechten, grondwet, Europese rechters: kan de unie het dan aan dat er een heel groot land bijkomt, veel armer dan de rest, qua cultuur meer Aziatisch dan Europees, gelegen in Klein Azië, conservatief over bijvoorbeeld familie en relaties en seksualiteit? Vergeet niet, we hebben de effecten van de toetreding van Polen en Roemenië en Bulgarije ook nog niet verwerkt.

Is het niet beter om tegen onze Turkse buren te zeggen: we gaan samen optrekken, via speciale verdragen en intensieve samenwerking, we worden de allerbeste buren, de deur staat altijd open voor bezoek maar we gaan niet samenwonen? Is het wijs om heen te walsen over de scepsis die bij burgers leeft? Die discussie zou niet alleen door rechts maar vooral ook de politieke partijen die het verste afstaan van het traditionele Turkse familiedenken, dus Groen Links, D66 en PvdA, serieus gevoerd moeten worden.
"I reject your reality and substitute my own"- Adam Savage
  † In Memoriam † zaterdag 18 december 2004 @ 17:50:19 #265
45013 Aaahikwordgek
Maakt vrienden
pi_24061682
quote:
Op zaterdag 18 december 2004 17:48 schreef HiZ het volgende:

[..]

Die anatolische boeren doen niemand kwaad, die werken keihard voor een schijntje in werk dat ik niet wil doen. Dus daar heb ik geen last van. Ik heb wel last van politieke extremisten.
Wat wou je die 3 miljoen boeren gaan bieden in Europa? Alsof de landbouw al niet onder zware druk staat.
  zaterdag 18 december 2004 @ 17:57:40 #266
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_24061865
quote:
Op zaterdag 18 december 2004 17:48 schreef Aaahikwordgek het volgende:
Met dank aan de "pragmatische" Balkenende. Het feit dat Erdogan als een harde onderhandelaar en ware held wordt binnengehaald in Turkije is een teken dat Balkenende een slappe zak hooi is.
Niet alleen Balkenende, maar de Chiracs en Schroeders van deze wereld.
  zaterdag 18 december 2004 @ 17:58:25 #267
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_24061885
quote:
Op zaterdag 18 december 2004 17:48 schreef HiZ het volgende:

En waaruit blijkt dat hij een extremist is? Omdat hij het niet met jou eens is?
pi_24061911
quote:
Op zaterdag 18 december 2004 17:43 schreef Johan_de_With het volgende:

Hoe lang blijft zo'n vete lopen tot hij mythisch wordt?
Lees is de werk van Carleton Coon

het is een feit
"The Turks are the hero of heroes. There is no impossibility for the Turkish Brigade."
  zaterdag 18 december 2004 @ 18:05:14 #269
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_24062043
quote:
Op zaterdag 18 december 2004 17:59 schreef Hitman_1985 het volgende:
Lees is de werk van Carleton Coon

het is een feit
"de" werk

En wat zegt deze Coon dan?
  † In Memoriam † zaterdag 18 december 2004 @ 18:06:04 #270
45013 Aaahikwordgek
Maakt vrienden
pi_24062063
Eens een feit, altijd een feit?
pi_24062069
quote:
Op zaterdag 18 december 2004 17:50 schreef Aaahikwordgek het volgende:

[..]

Wat wou je die 3 miljoen boeren gaan bieden in Europa? Alsof de landbouw al niet onder zware druk staat.
Ik wilde ze niet meteen gaan uitnodigen, ik wilde alleen even gemeld hebben dat ik ze aangenamer gezelschap vind dat een of andere rechts-extremist.
  † In Memoriam † zaterdag 18 december 2004 @ 18:07:39 #272
45013 Aaahikwordgek
Maakt vrienden
pi_24062100
quote:
Op zaterdag 18 december 2004 18:06 schreef HiZ het volgende:

[..]

Ik wilde ze niet meteen gaan uitnodigen, ik wilde alleen even gemeld hebben dat ik ze aangenamer gezelschap vind dat een of andere rechts-extremist.
Oh, jij kent ze?
Als je maar weet dat geitenneuken niet wordt getolereerd in Europa.
pi_24062101
quote:
Op zaterdag 18 december 2004 17:58 schreef PJORourke het volgende:

[..]

En waaruit blijkt dat hij een extremist is? Omdat hij het niet met jou eens is?
Uit zijn terminologie bijvoorbeeld ? Hoe hij het houden van besprekingen met Turkije als 'landverraad' aanduidt ? Tamelijk sterke indicatie.
pi_24062147
Turkey=35% Dinaricized Mediterraneans(Thracian stock), 20% Mediterraneans (Aegean coast, Thracian colonists), 25% Irano-Afghans (Kurds, eastern Turkey), 20% Turanids ( original semi-oriental Turkics, inhabits continental parts of central Anatolia one of them being region around Konya )

en vertel me niet dat jullie beter dan deze gast weten

jullie weten niet eens wat de woorden dinaric of alphinid betekenen laat staan Palaeolithic invloed etc.
  zaterdag 18 december 2004 @ 18:09:58 #275
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_24062150
quote:
Op zaterdag 18 december 2004 18:07 schreef HiZ het volgende:
Uit zijn terminologie bijvoorbeeld ? Hoe hij het houden van besprekingen met Turkije als 'landverraad' aanduidt ? Tamelijk sterke indicatie.
Hij beschouwt niet luisteren naar het volk als landverraad. Ook onzin, maar nog niet extremistisch.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')