Tuurlijk jongen. Etiketjes en vooroordelen en zo. Argumenten? Ho maar.quote:Op donderdag 16 december 2004 14:21 schreef Dildo het volgende:
Of gewoon naar een partij die wel verder kan kijken dan de neus lang is. Dus iedere andere partij die niet christelijk conservatief is of extreem-rechts. Genoeg partijen lijkt me dus.
Goh, dus wat je wil is onderhandelingen met een opt-out, en nu ben je zo boos dat dit waarschijnlijk precies is wat aangeboden zal worden en ga je tegen een grondwet stemmen die áls Turkije ooit lid mocht worden het land aan strenge regels houdt op straffe van verlies van het lidmaatschap.quote:Op donderdag 16 december 2004 14:20 schreef CANARIS het volgende:
De toetreding van Turkije tot de EU is een gecompliceerd probleem , waarop menig geen nog geen echt antwoord heeft gevonden. Ik ook niet.
Om zo ergerlijker is het wanneer ik zie hoe hautain , prepotent en éénkennig gisteren het Europeese parlament heeft gestemd en vooral hoe Martin Schulz ( mijn personlijke Braakmiddel) verbaal op de tegenstemmer reagreerde.
Ik vind ook dat het Nederlandse presidentschap onder elk denkbaar niveau ageert.
Het Parlament en de president ( Balkende) zowie de regeringsraad op zaterdag hebben rekening te houden met de argumenten van de tegenstanders.
60% van Eruopa is niet Xenophoob , maar wel tegen het aanbieden van verhandelingen zonder Opt Out senario.
Persoonlijk vind ik het een schandaal en zal daarom ook tegen de EU Grondwet gaan stemmen. Meer mogenlijkheden om mijn protest duidelijk te maken heb ik niet .( ik moet ook zeggen dat ik het met een gerust hart ga doen , want deze grondwet is het papier niet waard waarop het staat. Zonder het huidige debat had ik echter waarschijnlijk pro gestemd)
Ik geef Wilders in deze dus groot gelijk.
Ja dat is het komische van die link, als je Turkije niet vertrouwt zou je zeker voor de Grondwet moeten stemmen. Want op dit moment boeit het niet wat een lid doet, je kunt 'm er niet uitzetten. Pas met de Grondwet komt die mogelijkheid voor het eerst in de afspraken van de EU.quote:Op donderdag 16 december 2004 14:25 schreef Chewie het volgende:
Er zijn genoeg redenen om tegen deze grondwet te stemmen, Turkije is er daar niet 1 van.
Was het alweer te lang geleden dat Wilders in het nieuws was?
Dat zou zo goed zijn als een oorlogsverklaring. Daarom is het belangrijk om bij de voordeur kritisch te zijn.quote:Op donderdag 16 december 2004 14:30 schreef PJORourke het volgende:
Ik geloof niet dat er ooit een land uitgegooid zal worden. Daar is de Brusselse politiek veel te laf voor.
En Hiz?quote:Op donderdag 16 december 2004 14:19 schreef PJORourke het volgende:
Jij noemt hem een racist. Dat is een ernstige beschuldiging die je moet onderbouwen. Dan moet je ook mans genoeg zijn om niet weg te duiken met dit soort antwoorden.
Waarom beschuldig je constant anderen van iets waar je jezelf schuldig aan maaktquote:Op donderdag 16 december 2004 14:26 schreef PJORourke het volgende:
[..]
Tuurlijk jongen. Etiketjes en vooroordelen en zo. Argumenten? Ho maar.
Wat versta jij onder democratisch en waarom is Turkije volgens jou niet democratisch? Bovendien zijn de regels (van Kopenhagen) vele malen gelezen. Misschien een idee om de hand in eigen boezem te steken en zelf eens de eigen regels te lezen ipv er iedere keer nieuwe bij te verzinnen.quote:Op donderdag 16 december 2004 14:32 schreef Aaahikwordgek het volgende:
[..]
Dat zou zo goed zijn als een oorlogsverklaring. Daarom is het belangrijk om bij de voordeur kritisch te zijn.
De druk die Turkije zet op de EU is in feite ook een verkapte oorlogsverkalring, je reinste chantage. Een land dat pas democratiseert als het de regels heeft gelezen voor toetreding is imho niet oprecht.
Kom eens met een fatsoenlijk argument, in plaats van insinuaties.quote:Op donderdag 16 december 2004 14:36 schreef Dildo het volgende:
Waarom beschuldig je constant anderen van iets waar je jezelf schuldig aan maakt
Daar heeft hij gelijk in, en niet alleen in NL maar in bijna heel Europa is men ertegen.quote:Op woensdag 15 december 2004 18:08 schreef POLL het volgende:
[..]Het is diep droef en te betreuren dat de politieke elite in Nederland zich niets aantrekt van wat de mensen in het land vinden
quote:Op donderdag 16 december 2004 14:39 schreef PJORourke het volgende:
[..]
Kom eens met een fatsoenlijk argument, in plaats van insinuaties.
Inderdaad. En dan dreigen fundamentalistisch te worden indien ze niet toegelaten mogen worden. Dat laat al zien hoe echt seculier ze zijnquote:Op donderdag 16 december 2004 14:32 schreef Aaahikwordgek het volgende:
Een land dat pas democratiseert als het de regels heeft gelezen voor toetreding is imho niet oprecht.
Hou jij je polemiek even gereserveerd voor je vrouw thuis , wil je ...quote:Op donderdag 16 december 2004 14:27 schreef HiZ het volgende:
[..]
Goh, dus wat je wil is onderhandelingen met een opt-out, en nu ben je zo boos dat dit waarschijnlijk precies is wat aangeboden zal worden en ga je tegen een grondwet stemmen die áls Turkije ooit lid mocht worden het land aan strenge regels houdt op straffe van verlies van het lidmaatschap.
Volstrekt logisch, neem ik aan![]()
De reden dat het in Rusland en Frankrijk fout ging was de armoede. Zolang mensen brood op de plank hebben, zullen ze niets doen. Dat is al eeuwenlang het geval. Eeuwenland bepalen regeringen wat goed is voor het volk, of het volk het daar nu mee eens is of niet.quote:Op donderdag 16 december 2004 14:42 schreef Snik het volgende:
[..]
Daar heeft hij gelijk in, en niet alleen in NL maar in bijna heel Europa is men ertegen.
Als de elitite willens en wetens het volk iets door de strot duwt wat ze niet willen zullen ze de gevolgen gaan merken. De Tsaren en Franse adel dachten ook schijt aan het volk te kunnen hebben, we weten hoe dat is afgelopen. Als Turkije doorgedrukt wordt zal de 21 eeuw er 1 vol bloedvergieten, burgeroorlogen, revolutie en genocides zijn in Europa
Dat staat dus helemaal NIET in die grondwet.quote:Op donderdag 16 december 2004 14:27 schreef HiZ het volgende:
[..]
áls Turkije ooit lid mocht worden het land aan strenge regels houdt op straffe van verlies van het lidmaatschap.
Pure chantage dus en Balkenende die in het binnenland beschuldigd wordt van slap leiderschap zou in Europees verband wel helder zijn? Het is echt te triest voor woorden hoe een land zich naar binnen wurmt. Of zijn de dreigingen van fundamentalisme concreter dan we denken? Weten regeringsleiders meer?quote:Op donderdag 16 december 2004 14:43 schreef Snik het volgende:
[..]
Inderdaad. En dan dreigen fundamentalistisch te worden indien ze niet toegelaten mogen worden. Dat laat al zien hoe echt seculier ze zijn.
Erdogan heeft veel dreigtactieken van Herr Hitler afgekeken, dat is duidelijk.
Door Turkse toetreding zal de armoede in Europa toe gaan nemen. Het land is een molensteen: zelfs 2 maal armer dan Polenquote:Op donderdag 16 december 2004 14:44 schreef Dildo het volgende:
[..]
De reden dat het in Rusland en Frankrijk fout ging was de armoede. Zolang mensen brood op de plank hebben, zullen ze niets doen. Dat is al eeuwenlang het geval. Eeuwenland bepalen regeringen wat goed is voor het volk, of het volk het daar nu mee eens is of niet.
Wat een onzin. EU staten geven onder de grondwet autonomie af aan het europese niveau bijv. omdat onder de grondwet EU staten geen vetorecht meer hebben. Als je van mening bent dat Turkse kiezers op veel punten een andere mening zijn toegedaan dan Nederlandse kiezers - en Wilders ziet dat zo - dan is het dus legitiem toetreding van Turkije te koppelen aan afwijzen van de grondwet. Want als het op stemmen aankomt hebben Turken 5 maal zoveel invloed op wetgeving in Nederland dan Nederlanders omdat er na toetreding vijf maal zoveel Turken in de EU wonen.quote:[b]Op [url=http://forum.fok.nl/topic/648145/3/25#24012376] Verwerping van de Grondwet is irrelevant voor de eventuele toetreding van Turkije tot de EU. De Grondwet geeft duidelijkere regels en Wilders is bang dat Turkije dan de regelgeving in Nederland aan gaat passen.
Tezamen met de mogelijkheid om er als land uit te stappen, zie ik weer licht.quote:Op donderdag 16 december 2004 14:54 schreef CANARIS het volgende:
waarom denk je dat de Britten zo voor een toetreding zijn?
Omdat ze weten dat de EU met Turkijke nooit meer die Sterke EU zal worden waar wij allemaal op hoopten. EN DAT IS INTERRESSE VAN WEER IEMAND ANDERS!!!!
De EU gaat met deze nieuwe en toekomstige leden een samengeraapt zooitje worden , De USA hoeven niet meer bang te zijn voor een atlantisch tegengewicht. De schoothand van de USA ( tadada ...... The UK ) heeft daarmee gedaan , waar de USA om hebben gevraagd,
EN BALKENDE STINKT ER IN
Dat is jouw veronderstelling. Dat maakt het nog geen feit. Bovendien is het helemaal niet de bedoeling dat het land nu al lid wordt. Pas over een jaar over 10. Dan is het naar alle waarschijnlijkheid een middenmoter in EU en zeker welvarender dan Polen.quote:Op donderdag 16 december 2004 14:47 schreef Snik het volgende:
[..]
Door Turkse toetreding zal de armoede in Europa toe gaan nemen. Het land is een molensteen: zelfs 2 maal armer dan Polenen veels te groot.
Die aantallen lijken ook met de dag toe te nemenquote:30 miljoen onopgeleide moslims hebben al aangegeven te gaan emigreren naar Europa.
Een oorlog tegen wie? Er wonen 10 miljoen moslims verspreid over heel de EU. Oorlogen voer je tegen landen, niet tegen je eigen volk. En wat hebben moslims met een eventuele toetreding van Turkije te maken? Voor jou is het echt "moslims zijn de schuld van alle problemen in de wereld", niet waar?quote:Onhoudbare situatie en dat wordt zeker een oorlog.
Je zult over 10 jaar die elite dankbaar zijn dat ze niet altijd luisteren naar het voetvolk.quote:Met dank aan de elite die weer eens schijt aan het volk had.
Ach, niemand kan in de toekomst kijken. We zien wel wat er gebeurt over 10 jaar.quote:Op donderdag 16 december 2004 15:05 schreef CANARIS het volgende:
Je zult over 10 jaar die elite dankbaar zijn dat ze niet altijd luisteren naar het voetvolk.
Jij zult over 10 jaar zien , dat de EU is gemarginaliseerd tot een onsamenhangend debateer forum.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |