abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_23994287
quote:
Wilders: nee tegen EU-grondwet wegens Turkije

DEN HAAG - Onafhankelijk Tweede-Kamerlid Geert Wilders gaat een nee-campagne voeren tegen de Europese grondwet, als de EU besluit Turkije uit te nodigen voor toetredingsonderhandelingen. Met de nieuwe grondwet krijgt een groot land als Turkije bij toetreding tot de EU niet alleen veel invloed binnen de Unie, maar ook op de Nederlandse wetgeving, waarschuwt de nog altijd ondergedoken Wilders telefonisch tegenover het ANP.

Wilders verzet tegen toetreding van Turkije tot de EU was cruciaal bij de breuk tussen hem en de VVD. Wat hem betreft wordt het overwegend islamitische land met zeventig miljoen inwoners nooit lid van de EU. De EU zal echter op de top vrijdag in Brussel, onder voorzitterschap van premier Balkenende, waarschijnlijk Turkije uitnodigen om toetredingsonderhandelingen te beginnen.

Wilders noemt de uitnodiging aan Turkije een "schandalig besluit en een historische fout van zowel het Nederlands kabinet als de Tweede Kamer. Het is diep droef en te betreuren dat de politieke elite in Nederland zich niets aantrekt van wat de mensen in het land vinden", aldus Wilders. Hij zal - mits hij weer terug is in de Tweede Kamer - volgende week een motie van treurnis indienen tegen het kabinet.

Wilders dook anderhalve week geleden onder vanwege zijn slechte veiligheidssituatie. Kamervoorzitter Weisglas heeft Wilders inmiddels een veiliger plek beloofd in de plenaire zaal van de Kamer, niet meer pal onder de publieke tribune.

Wilders zal nog gesprekken hebben met premier Balkenende en de ministers Donner (Justitie) en Remkes (Binnenlandse Zaken) over zijn veiligheid. Als die gesprekken bevredigend zijn, keert hij snel terug in de Kamer. "Ik sta te popelen", aldus Wilders, wiens Groep Wilders in de laatste peilingen tussen de elf (NOVA barometer) en 22 zetels (Maurice de Hond) haalt.
http://www.telegraaf.nl/binnenland/16476871/Wilders:_nee_tegen_EU-grondwet_wegens_Turkije.html

Een actie tegen beter weten in. Ik verdenk hem er daarom van bewust het vertrouwen van kiezers in het Kabinet te doen laten dalen zodat er meer mensen op zijn partij zullen stemmen.
The Black Knight always triumphs!
pi_23994692
Nou dat is slim hoor, het middel bij uitstek om Turkije te straffen bij het zich niet houden aan de afspraken is de Constitutie (want die kent nu voor het eerst de mogelijkheid om het lidmaatschap op te schorten) en meneer Wilders is ertegen. Die wil kennelijk dat de huidige regels blijven gelden, waaronder Turkije niks gemaakt kan worden, en waaronder Turkije ook een stuk machtiger kan zijn dan onder de grondwet. Slimme jongen die Wilders ... maar niet heus.
  woensdag 15 december 2004 @ 18:46:33 #3
106056 Landmass
ik discrimineer dus ik besta
pi_23994965
Turkije hoort gewoon niet in de EU thuis.
Fok! presents
GOOD MOD, BAD MOD
starring Sizzler & Sidekick
nu in POL
pi_23995344
Prima aktie en de enige manier om de elite aan de top duidelijk te maken dat hun Europese politieke experimenten de grens van het acceptabele hebben gepasseerd.
Een grof schandaal...

EU democratie en EU identiteit bestaat niet en een EU grondwet moet nu als duidelijk signaal afgewezen worden.
  † In Memoriam † woensdag 15 december 2004 @ 19:09:36 #5
45013 Aaahikwordgek
Maakt vrienden
pi_23995450
Wilders heeft zeker gelijk. Ik word zo schijtziek van de domme schapen in dit land.
Turkije heeft bij toetreding meer invloed op de EU dan welk ander land dan ook en NL blijft maar betalen aan dit kansloze piramidespel.
Iconen verdwijnen, klonen verschijnen.
Dan ken jij de CDA aanhangers niet.
Fok = bruinhemdenforum, want smilies zijn kaal.
pi_23996932
quote:
Op woensdag 15 december 2004 18:32 schreef HiZ het volgende:
Nou dat is slim hoor, het middel bij uitstek om Turkije te straffen bij het zich niet houden aan de afspraken is de Constitutie (want die kent nu voor het eerst de mogelijkheid om het lidmaatschap op te schorten) en meneer Wilders is ertegen. Die wil kennelijk dat de huidige regels blijven gelden, waaronder Turkije niks gemaakt kan worden, en waaronder Turkije ook een stuk machtiger kan zijn dan onder de grondwet. Slimme jongen die Wilders ... maar niet heus.
Dat referendum is toch een niet-bindend referendum? Dan doet het er überhaupt weinig toe als de politici echt zo elitair zijn en de mening van de bevolking negeren.
Ach ja ik vind het meer overkomen als een goedkope poging om zieltjes te winnen. Nooit is nogal absoluut en om nu al vooruit te lopen op de situatie over zeg 30 jaar is nogal voorbarig. Het scoort ongetwijfeld goed bij z'n doelgroep, maar het is vrij kortzichtig mijns insziens.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  woensdag 15 december 2004 @ 20:24:12 #7
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_23997168
Wilders' redenen om Turkije niet in de EU te laten zijn puur en alleen gebaseerd op de Islam.

De EU zal alleen economische en burgerrechterlijke eissen stellen, en zo hoort het ook. Turkije is economisch gezien nog lang niet klaar voor de EU, maar het heeft aan de andere kant een veel sterkere economie dan bijvoorbeeld Bulgarije of Roemenie. Het duurt nog zeker een jaar of 10 voordat Turkije economisch sterk genoeg is voor de EU. Verder zijn er nog wat problemen met het respecteren van de mensenrechten in Turkije, met name tegenover de Koerden in het oosten van het land. Ook dat vereist nog de nodige aanpassingen aan de Turkse wetgeving.

Verder ben ik van mening dat zolang Turkije een Democratische staat blijft, een sterke economie blijft ontplooien, en de mensenrechten respecteerd dat het over een jaar of 10 a 15 best rijp kan zijn voor lidmaatschap in de EU. Er moeten nog aardig wat wetten veranderen in Turkije voor dat het zover is natuurlijk.
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
  woensdag 15 december 2004 @ 21:09:39 #8
106056 Landmass
ik discrimineer dus ik besta
pi_23998248
quote:
Verder ben ik van mening dat zolang Turkije een Democratische staat blijft, een sterke economie blijft ontplooien, en de mensenrechten respecteerd dat het over een jaar of 10 a 15 best rijp kan zijn voor lidmaatschap in de EU.
Waar stel je de grens. Mag Iran ook? En Egypte?
Fok! presents
GOOD MOD, BAD MOD
starring Sizzler & Sidekick
nu in POL
pi_23998513
quote:
Op woensdag 15 december 2004 21:09 schreef Landmass het volgende:

[..]

Turkije ligt nog altijd voor een deel in Europa hoor. Daarnaast is het zelfs lange tijd één vand de belangrijkste Europesche (grieks-Romeins) centra geweest. Kwa cultuur lijken griekenland en turkije ook nog eens verdacht veel op elkaar (ondanks dat het erfvijanden zijn).

Als landen als Roemenie een kans krijgen tot Europa toe te treden heeft Turkije dat zeker.
"Cats were put into the world to disprove the dogma that all things were created to serve man."
  woensdag 15 december 2004 @ 21:29:47 #10
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_23998787
quote:
Op woensdag 15 december 2004 21:09 schreef Landmass het volgende:
De grenzen worden op dit moment bepaald door de EU. Er zijn bepaalde economische standaarden waar je aan moet voldoen, er zijn bepaalde democratische standaarden waar je aan moet voldoen, bepaalde burgerrechterlijke standaarden waaraan moet worden voldaan, etc etc etc.

Zolang de EU economisch baat heeft bij het toetreden van bepaalde landen die aan dergelijke voorwaarden voldoen dan vindt ik dat geen probleem. En aan de andere kant moet het ook mogelijk zijn voor de EU om dergerlijke landen te weren en/of te verwijderen uit de EU. Dit wordt ook mogelijk gemaakt in de nieuwe Europese grondwet, maar omdat een mogelijke toetreding van Turkije ook tot de mogelijkheden behoord werkt Wilders het weer tegen.

Iran en Egypte zijn in beginsel al geen democratiën en hebben veel minder burgerrechten dan Turkije. Nogmaals, aan Turkije moet ook gesleuteld worden maar als ze aan de voorwaarden kunnen voldoen die de EU stelt, dan mag het van mij.

Waarom zouden landen met een zwakkere economie dan Turkije, zoals bijvoorbeeld Roemenië en Bulgarije wel worden toegelaten, en Turkije niet?

Goed, de EU heet Europese Unie, dus Europa, dus je zou een fysieke grens kunnen zetten onder het mom "Het is geen Europa dus niet in de EU", maar ik stel dat als er buiten Europa landen zijn die een positieve bijdrage kunnen leveren aan de EU dat er naar de mogelijkheden moet worden gekeken.

Nogmaals, ik denk dat Turkije de komende 10 a 15 jaar toch niet aan de economische voorwaarden kan voldoen, maar ik denk dat het ronduit weigeren van Turkijke op een reden die gebaseerd is op angst voor de Islam niet een van de meest snuggere ideeën is.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
  woensdag 15 december 2004 @ 21:38:45 #11
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_23999025
quote:
Op woensdag 15 december 2004 21:20 schreef Frezer het volgende:
Turkije ligt nog altijd voor een deel in Europa hoor. Daarnaast is het zelfs lange tijd één vand de belangrijkste Europesche (grieks-Romeins) centra geweest. Kwa cultuur lijken griekenland en turkije ook nog eens verdacht veel op elkaar (ondanks dat het erfvijanden zijn).

Als landen als Roemenie een kans krijgen tot Europa toe te treden heeft Turkije dat zeker.
De Griekse cultuur komt heel veel overeen met de Turkse. Ik ben in beide landen geweest, en dat was een van de dingen die me ontzettend opvielen. In gebruiken en gewoonten is het Westelijk deel van Turkije ook veel meer Europees/Westerlijk dan het Oostelijke deel, en het is natuurlijk zo dat 80% van de Turken in het westelijke deel van Turkije woont.

Waar Wilders voornamelijk bang voor is, is een relatief succesvolle Islamitische democratie in de EU. Ik ben zelf van mening dat je niet op die reden een land kan weigeren. De Ierse regering wordt onderhand meer beinvloed door de Katholieken dan de strenge moskee/staat scheiding in Turkije.
-
pi_24000620
quote:
Op woensdag 15 december 2004 20:24 schreef maartena het volgende:
Wilders' redenen om Turkije niet in de EU te laten zijn puur en alleen gebaseerd op de Islam.

De EU zal alleen economische en burgerrechterlijke eissen stellen, en zo hoort het ook. Turkije is economisch gezien nog lang niet klaar voor de EU, maar het heeft aan de andere kant een veel sterkere economie dan bijvoorbeeld Bulgarije of Roemenie. Het duurt nog zeker een jaar of 10 voordat Turkije economisch sterk genoeg is voor de EU. Verder zijn er nog wat problemen met het respecteren van de mensenrechten in Turkije, met name tegenover de Koerden in het oosten van het land. Ook dat vereist nog de nodige aanpassingen aan de Turkse wetgeving.

Verder ben ik van mening dat zolang Turkije een Democratische staat blijft, een sterke economie blijft ontplooien, en de mensenrechten respecteerd dat het over een jaar of 10 a 15 best rijp kan zijn voor lidmaatschap in de EU. Er moeten nog aardig wat wetten veranderen in Turkije voor dat het zover is natuurlijk.
Wilders redenen om tegen het lidmaatschap van Turkije te zijn zijn nagenoeg als racistisch tegenover de in Europa reeds wonende immigranten van Turkse afkomst te bestempelen. Zijn argumenten hebben niks met Turkije te maken. Zoals hij nu weer laat zien met zijn verklaring over de grondwet. Want het is juist die grondwet die waarborgt dat een EU lidstaat alleen volwaardig lid kan zijn en blijven als het voldoet aan de eisen van het lidmaatschap. De eisen dus die nu aan Turkije gesteld worden en die hebben geleid tot een dramatische verbetering in nagenoeg ieder opzicht in dat land.
  † In Memoriam † woensdag 15 december 2004 @ 22:49:31 #13
45013 Aaahikwordgek
Maakt vrienden
pi_24000840
Racistisch? Neen, hij zegt iets over de Islam en met name de fanatieke politieke tak. Als op papier 99% van de Turken islamitisch is en Wilders heeft commentaar op de Islam, dan heeft hij het dus niet over de mens, maar over de leer die die mens aanhangt. Technisch gezien al sowieso geen racisme. Als ik het niet eens ben met iemand dan ben ik dus ook een racist? Laat me niet lachen zeg. Overigens, vele Turken beweren geen praktiserende moslim te zijn, dus waar de ophef over? ...
pi_24001869
Yeah whatever mr Ikbengek, als je niet met Turkije zegt te kunnen leven zeg je eigenlijk dat je niet met de 4 miljoen Europeanen van Turkse afkomst wil leven.

Jouw anti-turkse retoriek verschilt alleen maar van het ergste antisemitisme van de nazi's in die zin dat zij er niet hypocriet over deden.
pi_24002009
Ah, de man zoekt weer de aandacht op. Niet erg... voor een populist, natuurlijk, of voor elke andere politicus die gehoord wilt worden. Probleem is alleen, althans met dit specifieke artikel, hijz egt niets. Ja, hij is tegen Turkije, halleluja, dat weten we nu wel.
  † In Memoriam † woensdag 15 december 2004 @ 23:35:57 #16
45013 Aaahikwordgek
Maakt vrienden
pi_24002065
Meneertje HiV, het gaat er om wat de "vertegenwoordiging" van Turkije er van maakt. De bandiet Erdogan wordt niet getolereerd. Laten we het de mensen zelf eens vragen, nietwaar? Zowel in Turkije als in de EU. Gaan we dan stemmen tellen. Het feit dat Chirac nog niet eens een referendum wil houden of een stemming in een debat even niet laat doorgaan, dan vraag ik mij af wie nu wie manipuleert.
pi_24002224
quote:
Op woensdag 15 december 2004 23:35 schreef Aaahikwordgek het volgende:
Meneertje HiV, het gaat er om wat de "vertegenwoordiging" van Turkije er van maakt. De bandiet Erdogan wordt niet getolereerd. Laten we het de mensen zelf eens vragen, nietwaar? Zowel in Turkije als in de EU. Gaan we dan stemmen tellen. Het feit dat Chirac nog niet eens een referendum wil houden of een stemming in een debat even niet laat doorgaan, dan vraag ik mij af wie nu wie manipuleert.
Ik heb geen behoefte meer aan een conversatie met jou.
pi_24002253
quote:
Op woensdag 15 december 2004 23:33 schreef Monidique het volgende:
Ah, de man zoekt weer de aandacht op. Niet erg... voor een populist, natuurlijk, of voor elke andere politicus die gehoord wilt worden. Probleem is alleen, althans met dit specifieke artikel, hijz egt niets. Ja, hij is tegen Turkije, halleluja, dat weten we nu wel.
Dit is een open deur intrappen M. Het gaat er namelijk niet om óf hij wat zinnigs te melden heeft (het zou leuk zijn als dat wel zo was), het gaat erom dat Turkije buiten de EU blijft. Hoe dat maakt Wilders en vele Nederlanders met hem weinig uit.
  † In Memoriam † woensdag 15 december 2004 @ 23:45:09 #19
45013 Aaahikwordgek
Maakt vrienden
pi_24002273
quote:
Op woensdag 15 december 2004 23:42 schreef HiZ het volgende:

[..]

Ik heb geen behoefte meer aan een conversatie met jou.
Nou, mooi. Je gooit de handdoek in de ring en je hebt geen tegenargumenten meer?
pi_24002325
quote:
Op woensdag 15 december 2004 23:44 schreef DrWolffenstein het volgende:
Het gaat er namelijk niet om óf hij wat zinnigs te melden heeft
Ja, ik verwacht toch wat anders van een politicus, maar sinds hij stelde dat Turkije niet toegelaten mocht worden, omdat het kennelijk de Verlichting niet heeft meegemaakt, verbaast hij mij niet zo snel meer.
pi_24002362
quote:
Op woensdag 15 december 2004 23:47 schreef Monidique het volgende:

[..]

Ja, ik verwacht toch wat anders van een politicus, maar sinds hij stelde dat Turkije niet toegelaten mocht worden, omdat het kennelijk de Verlichting niet heeft meegemaakt, verbaast hij mij niet zo snel meer.
In mijn ogen heeft iemand als Marijnissen weinig nieuws te melden behalve jaren '70 propaganda. Bij jou is dat Wilders. Einde discussie.
pi_24002452
quote:
Op woensdag 15 december 2004 23:49 schreef DrWolffenstein het volgende:

[..]

In mijn ogen heeft iemand als Marijnissen weinig nieuws te melden behalve jaren '70 propaganda. Bij jou is dat Wilders. Einde discussie.
Waarom einde discussie? Ik vind het wel bijzonder om te weten waarom jij vindt dat politici eigenlijk helemaal niets zinnigs hoeven te zeggen. In ieder geval vind ík dat een politicus die niets zinnigs zegt, toch echt verkeerd bezig is.
  † In Memoriam † woensdag 15 december 2004 @ 23:54:55 #23
45013 Aaahikwordgek
Maakt vrienden
pi_24002499
quote:
Op woensdag 15 december 2004 23:52 schreef Monidique het volgende:

[..]

Waarom einde discussie? Ik vind het wel bijzonder om te weten waarom jij vindt dat politici eigenlijk helemaal niets zinnigs hoeven te zeggen. In ieder geval vind ík dat een politicus die niets zinnigs zegt, toch echt verkeerd bezig is.
Ja, mee eens, maar dan blijft er weinig over in het parlement.
Vandaag nog een pvda-er op tv die doodleuk zei dat de islam een verrijking voor Nederland is.
pi_24002649
Nou ja, het is zonder twijfel een toevoeging.
pi_24002921
quote:
Op woensdag 15 december 2004 23:54 schreef Aaahikwordgek het volgende:

[..]

Ja, mee eens, maar dan blijft er weinig over in het parlement.
Vandaag nog een pvda-er op tv die doodleuk zei dat de islam een verrijking voor Nederland is.
LOL ..

( Zodra het PvdA stemvee dat ook door gaat krijgen zullen er ongetwijfeld velen overstappen.)
  donderdag 16 december 2004 @ 00:21:55 #26
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_24003170
quote:
Op woensdag 15 december 2004 22:49 schreef Aaahikwordgek het volgende:
Racistisch? Neen, hij zegt iets over de Islam en met name de fanatieke politieke tak. Als op papier 99% van de Turken islamitisch is en Wilders heeft commentaar op de Islam, dan heeft hij het dus niet over de mens, maar over de leer die die mens aanhangt. Technisch gezien al sowieso geen racisme.
Wilders komt met uitspraken waarin hij verkondigd alle Moslims in Nederland burgerrechten te willen afpakken. Fundementele rechten zoals het recht tot vereniging, en het stichten van een school. Bij mijn weten is het anders behandelen van een bepaalde groepering omdat zij een ander geloof aanhangen een vorm van discriminatie. Technisch gesproken geen racisme nee, omdat racisme in principe afkomst behandeld en niet religie. Maar het is zeker een vorm van discriminatie.

Technisch gesproken waren de Nuremburger Rassenwetten uit 1935 waar de Joden het recht op vereniging, het recht op scholen, en diverse andere burgerrechten werden ontnomen ook geen racisme nee..... als je het zo bekijkt. Het jodendom is officeel een geloof, en geen ras natuurlijk.
-
  donderdag 16 december 2004 @ 00:22:38 #27
1611 evert
Happiness is the Road!
pi_24003182
quote:
Op donderdag 16 december 2004 00:00 schreef Monidique het volgende:
Nou ja, het is zonder twijfel een toevoeging.
maar vind je het zelf een verrijking? toevoeging is ook zo weinig uitgesproken.
wat moet ik hier nu neerzetten?
pi_24004207
quote:
Op donderdag 16 december 2004 00:21 schreef maartena het volgende:

[..]

Wilders komt met uitspraken waarin hij verkondigd alle Moslims in Nederland burgerrechten te willen afpakken. Fundementele rechten zoals het recht tot vereniging, en het stichten van een school. Bij mijn weten is het anders behandelen van een bepaalde groepering omdat zij een ander geloof aanhangen een vorm van discriminatie. Technisch gesproken geen racisme nee, omdat racisme in principe afkomst behandeld en niet religie. Maar het is zeker een vorm van discriminatie.

Technisch gesproken waren de Nuremburger Rassenwetten uit 1935 waar de Joden het recht op vereniging, het recht op scholen, en diverse andere burgerrechten werden ontnomen ook geen racisme nee..... als je het zo bekijkt. Het jodendom is officeel een geloof, en geen ras natuurlijk.
Precies, het ligt zo dicht bij racisme dat je het onderscheid bijna niet meer kunt zien.
pi_24004612
quote:
Op woensdag 15 december 2004 23:49 schreef DrWolffenstein het volgende:

[..]

Ik vond Jan anders vanavond prima bezig door te stellen dat (ex) bestuurders die in de fout zijn gegaan, bv door het foutief inlichten van de kamer ' niet meer in overheidsdienst te nemen.

En Wilders.. dat wordt een hele grote en dat begin je al te merken aan het aantal demoniseringstopics..
pi_24004939
quote:
Op donderdag 16 december 2004 02:03 schreef Koos Voos het volgende:

[..]

Ik vond Jan anders vanavond prima bezig door te stellen dat (ex) bestuurders die in de fout zijn gegaan, bv door het foutief inlichten van de kamer ' niet meer in overheidsdienst te nemen.

En Wilders.. dat wordt een hele grote en dat begin je al te merken aan het aantal demoniseringstopics..
Wilders is een grote nul.
pi_24004945
quote:
Op donderdag 16 december 2004 02:50 schreef HiZ het volgende:

[..]

Ja en het kabinet is slecht en bezuinigingen zijn niet nodig. En tomaten zijn geil om mee te gooien op fascisten en kapitalisten
God gaf de mens vrijheid en we kunnen dus al met al aannemen dat hij niet verantwoordelijk is voor menselijke misdaden. Alleen hij die de mens heeft geschapen draagt echter de volle verantwoordelijkheid voor de stront.
pi_24005078
quote:
Op donderdag 16 december 2004 00:22 schreef evert het volgende:

maar vind je het zelf een verrijking? toevoeging is ook zo weinig uitgesproken.
Ja. Extremistische islam? Nee.
pi_24005089
quote:
Op donderdag 16 december 2004 02:50 schreef HiZ het volgende:

Dat was al lang duidelijk, Wilders pretendeert hetzelfde te doen als Fortuyn namelijk namens 'Het Volk' te spreken, helaas voor hem is dat niet het geval.
pi_24005095
quote:
Op donderdag 16 december 2004 03:13 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Dat was al lang duidelijk, Wilders pretendeert hetzelfde te doen als Fortuyn namelijk namens 'Het Volk' te spreken, helaas voor hem is dat niet het geval.
Oh nee? Ik ken anders heel veel mensen die pro Wilders zijn hoor.......
God gaf de mens vrijheid en we kunnen dus al met al aannemen dat hij niet verantwoordelijk is voor menselijke misdaden. Alleen hij die de mens heeft geschapen draagt echter de volle verantwoordelijkheid voor de stront.
  donderdag 16 december 2004 @ 03:30:56 #35
65837 cerror
ik kom af en toe
pi_24005159
Wilders neemt een standpunt in die typeert voor zij doen.
Maar je moet dat niet serieus nemen sinds hij voor niks staat.
Hoi, ik ben een lamzak met een passie voor flessen wasverzachter.
Neuk mijn oor en noem me Harry Mulisch
pi_24005171
quote:
Op donderdag 16 december 2004 03:14 schreef cultheld het volgende:

[..]

Oh nee? Ik ken anders heel veel mensen die pro Wilders zijn hoor.......
Ahum, de man is een tweedekans havist en heeft een paar certificaten bij de Open Universiteit behaald. En aan dat niveau heeft hij zich nooit ontworsteld.
pi_24005192
quote:
Op donderdag 16 december 2004 03:33 schreef HiZ het volgende:

[..]

Ahum, de man is een tweedekans havist en heeft een paar certificaten bij de Open Universiteit behaald. En aan dat niveau heeft hij zich nooit ontworsteld.
Lekker belangrijk zeg, hoe denigrerend kun je zijn man. Een heleboel mensen staan achter Wilders en dat is 't enige wat telt.
pi_24005227
quote:
Op donderdag 16 december 2004 03:39 schreef cultheld het volgende:

[..]

Lekker belangrijk zeg, hoe denigrerend kun je zijn man. Een heleboel mensen staan achter Wilders en dat is 't enige wat telt.
Ja, inderdaad tamelijk belangrijk, dat iemand die aanspraak maakt op de positie van opinieleider in dit land het nooit echt verder heeft geschopt dan zijn opleidingsniveau. Maar je hebt gelijk, in Nederland heeft kennis tegenover meningen altijd het onderspit moeten delven. Laten we maar zeggen dat elk volk de leiders krijgt die het verdient.
pi_24009463
Turkije, je bent van harte welkom:

† In Memoriam † donderdag 16 december 2004 @ 12:25:13 #40
45013 Aaahikwordgek
Maakt vrienden
pi_24009591
quote:
Op donderdag 16 december 2004 03:51 schreef HiZ het volgende:

[..]

Ja, inderdaad tamelijk belangrijk, dat iemand die aanspraak maakt op de positie van opinieleider in dit land het nooit echt verder heeft geschopt dan zijn opleidingsniveau. Maar je hebt gelijk, in Nederland heeft kennis tegenover meningen altijd het onderspit moeten delven. Laten we maar zeggen dat elk volk de leiders krijgt die het verdient.
Kok was maar een vakbondsleidertje, wat probeer je nu te zeggen?
Het gaat er om of de man het volk weet te vertegenwoordigen, weet je wel, niet het dicatatortje te spelen zoals dat misschien gebruikelijk is in het land waar jij vandaan komt, of althans liever je roots van verdedigt.
  donderdag 16 december 2004 @ 14:04:46 #41
262 Re
Kiss & Swallow
pi_24011738
quote:
Op woensdag 15 december 2004 22:40 schreef HiZ het volgende:

[..]

Wilders redenen om tegen het lidmaatschap van Turkije te zijn zijn nagenoeg als racistisch tegenover de in Europa reeds wonende immigranten van Turkse afkomst te bestempelen. Zijn argumenten hebben niks met Turkije te maken. Zoals hij nu weer laat zien met zijn verklaring over de grondwet. Want het is juist die grondwet die waarborgt dat een EU lidstaat alleen volwaardig lid kan zijn en blijven als het voldoet aan de eisen van het lidmaatschap. De eisen dus die nu aan Turkije gesteld worden en die hebben geleid tot een dramatische verbetering in nagenoeg ieder opzicht in dat land.
maar blijf je op hem stemmen na deze uitlatingen...?
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_24011813
quote:
Op donderdag 16 december 2004 14:04 schreef Re het volgende:

[..]

maar blijf je op hem stemmen na deze uitlatingen...?
Denk dat ik het aan mijn eigen gezonde verstand verplicht ben om mijn afkeer van zijn racisme zwaarder te laten wegen dan mijn afkeer van de parlementaire democratie.
  donderdag 16 december 2004 @ 14:13:30 #43
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_24011913
quote:
Op donderdag 16 december 2004 12:19 schreef Dildo het volgende:
Turkije, je bent van harte welkom:

[afbeelding]
Deze bewaren we, dan is dat mooi het einde van de politieke carriere van mevrouw Buitenweg.
What are you going to do to me? You go fuck yourself - I say what I want.
- Oriana Fallaci 1929-2006
  donderdag 16 december 2004 @ 14:15:03 #44
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_24011943
quote:
Op donderdag 16 december 2004 14:08 schreef HiZ het volgende:
Denk dat ik het aan mijn eigen gezonde verstand verplicht ben om mijn afkeer van zijn racisme zwaarder te laten wegen dan mijn afkeer van de parlementaire democratie.
En waarom is Wilders een racist?
pi_24011946
quote:
Op donderdag 16 december 2004 14:13 schreef PJORourke het volgende:

[..]

Deze bewaren we, dan is dat mooi het einde van de politieke carriere van mevrouw Buitenweg.
Ik denk dat ze juist nu zeker kan zijn van haar zetel.
  donderdag 16 december 2004 @ 14:16:09 #46
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_24011962
quote:
Op donderdag 16 december 2004 14:15 schreef Dildo het volgende:
Ik denk dat ze juist nu zeker kan zijn van haar zetel.
Misschien als ze overstapt naar een turkse partij.
pi_24011970
quote:
Op donderdag 16 december 2004 14:15 schreef PJORourke het volgende:

[..]

En waarom is Wilders een racist?
Dat moet je aan wilders vragen, ik begrijp nooit waarom mensen racist zijn.
  donderdag 16 december 2004 @ 14:19:06 #48
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_24012032
quote:
Op donderdag 16 december 2004 14:16 schreef HiZ het volgende:
Dat moet je aan wilders vragen, ik begrijp nooit waarom mensen racist zijn.
Jij noemt hem een racist. Dat is een ernstige beschuldiging die je moet onderbouwen. Dan moet je ook mans genoeg zijn om niet weg te duiken met dit soort antwoorden.
pi_24012082
De toetreding van Turkije tot de EU is een gecompliceerd probleem , waarop menig geen nog geen echt antwoord heeft gevonden. Ik ook niet.

Om zo ergerlijker is het wanneer ik zie hoe hautain , prepotent en éénkennig gisteren het Europeese parlament heeft gestemd en vooral hoe Martin Schulz ( mijn personlijke Braakmiddel) verbaal op de tegenstemmer reagreerde.

Ik vind ook dat het Nederlandse presidentschap onder elk denkbaar niveau ageert.
Het Parlament en de president ( Balkende) zowie de regeringsraad op zaterdag hebben rekening te houden met de argumenten van de tegenstanders.

60% van Eruopa is niet Xenophoob , maar wel tegen het aanbieden van verhandelingen zonder Opt Out senario.

Persoonlijk vind ik het een schandaal en zal daarom ook tegen de EU Grondwet gaan stemmen. Meer mogenlijkheden om mijn protest duidelijk te maken heb ik niet .( ik moet ook zeggen dat ik het met een gerust hart ga doen , want deze grondwet is het papier niet waard waarop het staat. Zonder het huidige debat had ik echter waarschijnlijk pro gestemd)

Ik geef Wilders in deze dus groot gelijk.
pi_24012095
quote:
Op donderdag 16 december 2004 14:16 schreef PJORourke het volgende:

[..]

Misschien als ze overstapt naar een turkse partij.
Of gewoon naar een partij die wel verder kan kijken dan de neus lang is. Dus iedere andere partij die niet christelijk conservatief is of extreem-rechts. Genoeg partijen lijkt me dus.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')