Kijk, dat is nog eens een zinnige post. Ben het grotendeels wel met je eens. Robben kan inderdaad een hele veelzijdige speler worden, en op termijn een soort "Cruijff-rol" gaan vervullen in Oranje. Maar op dit moment zie ik netto nog het meeste rendement aan de linkerkant. Helaas hebben we in Oranje op rechts helemaal niks, tenzij Yildirim dus voor Oranje kiest. Het middenveld is ook nog goed genoeg zonder Robben.quote:
Oh, NEC dan ook.quote:Op vrijdag 14 januari 2005 17:36 schreef MaxPower het volgende:
Eeh Frits je lult... Groningen zit op Gran Canaria.
quote:Yildirim: verstand zegt Oranje
woensdag 19 januari 2005 09:37
Komende vrijdag beslist Yildirim over zijn toekomst als international. Het gevoel zegt Turkije, het verstand kiest voor Oranje, laat de spits weten.
De vraag of Ugur Yildirim ja zegt tegen Ersun Yanal of tegen Marco van Basten wordt vrijdag beantwoordt. Yildirim geeft aan het moeilijk te hebben met de beslissing. Hij praat deze week veel met zijn familie en vriendin over het dillema. "Hun mening is van grote waarde voor me. Maar een beslissing heb ik nog steeds niet genomen. Ook niet voor mezelf. Ik worstel nog steeds met de voor- en nadelen van de keuze, maar dat kan niet te lang meer duren."
Yildirim moet kiezen tussen gevoel en verstand. ,,Mijn gevoel zegt dat ik voor Turkije moet uitkomen. Dat is mijn volk en mijn vaderland. Als je in de rij staat voor het volkslied moet je eigenlijk ook iets voélen. Dat moet een enorm gevoel van trots en eer geven. Mijn verstand zegt echter dat ik voor Oranje moet kiezen. Met mijn manier van voetballen en mijn kwaliteiten pas ik beter bij de Nederlandse speelwijze. En dat is ook veel waard. Maar waar ik ook voor kies, het zal een close-finish worden. Het is nooit een 100 procent-keuze, al zal ik me natuurlijk wel 100 procent geven voor het elftal dat ik ga dienen.''
De Turkse Nederlander sprak vorige week met bondscoach Marco van Basten. ,,Het was een positief gesprek'', zegt Yildirim, ,,waarin hij me heeft uitgelegd wat hij met mij van plan is. Natuurlijk heeft hij geen garanties gegeven, die bestaan niet in voetbal, maar als ik mijn goede vorm van voor de winterstop kan vasthouden heb ik kans op een selectie.''
Hoewel Yildirim het niet met zoveel woorden wil zeggen, wil Van Basten hem uitnodigen voor de oefeninterland tegen Engeland, in februari. Op 24 januari maakt de bondscoach de selectie bekend.
Bron: AD
inderdaad heel gauw weg.quote:
Ik denk juist wel dat Yildrim voor Nederland kiest.quote:Op donderdag 20 januari 2005 11:06 schreef -Vaduz- het volgende:
Ik denk dat hij toch voor Turkije kiest. Je gevoel geeft toch vaak de doorslag bij beslissingen. En ik denk dat Nederlanders zijn eventuele keuze voor Turkije minder erg vinden. Als Yildirim voor Nederland kiest dan zullen de Turken dat hem enorm kwalijk gaan nemen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |