quote:Op zaterdag 25 december 2004 18:10 schreef Koekepan het volgende:
Dat klopt. Of, zoals ik hem noem, dr. Evil.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt."Christenen en joden zijn ongelovig geworden omdat ze verzonnen hebben dat ze maar een paar dagen zullen branden in de hel" .
Mein Koran 3:23.
De inhoud was niet van levensbeschouwelijke aard. Dat heeft niets met pesterijen te maken, maar met topics plaatsen waar het hoort.quote:Op zondag 26 december 2004 15:03 schreef Akkersloot het volgende:
Waarom moest mijn topic Wij zullen branden samen met de stenen?!. Koran 2:24 naar General Chat.
Vuil pesterijtje Alicey. Hou eens een keer rekening mee met de gevoelens van een ander.
Dat topic was een topic van levensbeschouwelijke aard, of had de potentie er een te worden (Te weten jouw persoonlijke levensbeschouwing), en heb ik daarom laten staan. Als je je persoonlijke levensbeschouwing verder wilt toelichten ben je vrij om een vervolg-topic te openen in WFL.quote:Maar Alper. Ik geloof ook in een God. mocht toch ook blijven staan in WFL. (en is inmiddels vol)
quote:En Yvonne, had het gelijktijdig gesloten, mag uitleggen in welk ander topic van mij dat onderwerp past.
Chill eens een beetje Akje... Sommige mensen vieren kerst. Niet dat ik dat doe, maar ze zijn er wel.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Het onderwerp betreft de islam en dus levensbeschouwin simpel.quote:Op zondag 26 december 2004 15:09 schreef Alicey het volgende:
De inhoud was niet van levensbeschouwelijke aard. Dat heeft niets met pesterijen te maken, maar met topics plaatsen waar het hoort.
Maar ik heb geen enkele bekeringsdrang. Voor mij is iemand met een geloof in een god niet beter en niet slechter.quote:Dat topic was een topic van levensbeschouwelijke aard, of had de potentie er een te worden (Te weten jouw persoonlijke levensbeschouwing),
En daarom doe je niet aan die misselijke pesterijen. En als je dat toch doet respecteer dan dat iemand kwaad wordt.quote:Chill eens een beetje Akje... Sommige mensen vieren kerst. Niet dat ik dat doe, maar ze zijn er wel.
Ach er zijn zelfs niet-moslims die een bepaalde sekteleider een profeet (boodschapper van God) noemen. Taalkundig ook fout.quote:Op zondag 26 december 2004 15:09 schreef yvonne het volgende:
En ik wordt is zonder 't' die spelfout is eik een ban waard
Die redenering is een beetje kort door de bocht. Niet alles over de islam past onder levensbeschouwing, maar ook dat heb ik eerder toegelicht.quote:Op zondag 26 december 2004 15:20 schreef Akkersloot het volgende:
[..]
Het onderwerp betreft de islam en dus levensbeschouwin simpel.
Bekering is sowieso vruchteloos op een forum. Juist als je die intentie niet hebt is het echter interessant om te vertellen hoe je dat zelf ziet. Het kan ook je andere posts en topics in een duidelijker licht zetten. Je geeft op veel mensen en overtuigingen af, maar wat je zelf nou eigenlijk gelooft is tot nu toe nooit echt uit de verf gekomen. Ik ben verder ook niet de enige die dit interessant vindt.quote:
[..]
Maar ik heb geen enkele bekeringsdrang. Voor mij is iemand met een geloof in een god niet beter en niet slechter.
Dat jij het als pesterijen ziet kan ik weinig aan doen. Ik heb de reden toegelicht, dat jij dat negeert en/of terzijde legt kan ik ook niet verhelpen.quote:[..]
En daarom doe je niet aan die misselijke pesterijen. En als je dat toch doet respecteer dan dat iemand kwaad wordt.
Zeker! Ook ik ben daar zeer nieuwsgierig naar. Maar verder dan een eenzijdige scheldkannonade komt het niet. Kennelijk maakt het niet uit of hij de crew, zijn medeusers, de koran of de bijbel uitvetert.quote:Op zondag 26 december 2004 15:26 schreef Alicey het volgende:
Je geeft op veel mensen en overtuigingen af, maar wat je zelf nou eigenlijk gelooft is tot nu toe nooit echt uit de verf gekomen. Ik ben verder ook niet de enige die dit interessant vindt.
Misschien heeft hij gewoon een knuffel nodig...quote:Op zondag 26 december 2004 15:39 schreef iteejer het volgende:
[..]
Maar wat zit er nu achter die driftaanvallen?
[...]
99,999 % van de bevolking denkt bij "levenschouwing" onder andere aan islam, christendom, atheisme, jodendom, hindoeisme enz enz. Ik zou niet weten waarom dat op fok anders zou moeten zijn.quote:Op zondag 26 december 2004 15:26 schreef Alicey het volgende:
Dat jij het als pesterijen ziet kan ik weinig aan doen. Ik heb de reden toegelicht, dat jij dat negeert en/of terzijde legt kan ik ook niet verhelpen.
Datzelfde percentage van de bevolking denkt daarbij echter aan de gehele levensbeschouwing, motivatie, waarden, etcetera, en niet aan het bashen van een Koran-vers.quote:Op zondag 26 december 2004 15:43 schreef Akkersloot het volgende:
[..]
99,999 % van de bevolking denkt bij "levenschouwing" onder andere aan islam, christendom, atheisme, jodendom, hindoeisme enz enz. Ik zou niet weten waarom dat op fok anders zou moeten zijn.
Maar dan kan er nog Yvonne zijn die dat topic sluit. Nooit inhoudelijk mee gediscussiierd maar wist mij we te nomineren voor de dorpsgek van fok.quote:Op zondag 26 december 2004 15:39 schreef iteejer het volgende:
Zeker! Ook ik ben daar zeer nieuwsgierig naar
Omdat je zei dat je mijn topics zou verplaatsen naar GC. Geen halve waarheden a.u.b.quote:maar dan gaat ie me uitleggen dat ik een klootzak ben en zo...
Wat Alicey er hierboven over zegt,quote:Op zondag 26 december 2004 15:43 schreef Akkersloot het volgende:
99,999 % van de bevolking denkt bij "levenschouwing" onder andere aan islam, christendom, atheisme, jodendom, hindoeisme enz enz. Ik zou niet weten waarom dat op fok anders zou moeten zijn.
De term "bashen" gebruiken is niet erg neutraal. Ik heb gewoon het recht om een koranvers af te kraken. Ik word er namelijk als "ongelovigen" in genoemd.quote:Op zondag 26 december 2004 15:45 schreef Alicey het volgende:
Datzelfde percentage van de bevolking denkt daarbij echter aan de gehele levensbeschouwing, motivatie, waarden, etcetera, en niet aan het bashen van een Koran-vers.
Ik volg niet helemaal je logica hier. Wanneer je je levensvisie verduidelijkt, zegt dat hooguit dat jij het op die manier ziet. Je bent ook geen beter of slechter mens als je voor een gele of rode auto kiest, maar het kan geen kwaad om te vertellen dat jij voor een gele hebt gekozen. Daarmee draag je niet uit dat het hebben van een gele auto beter is.quote:Op zondag 26 december 2004 15:49 schreef Akkersloot het volgende:
[..]
Zou ik mijn levensvisie wel uitdragen dan ondergraaf ik dus mijn levensvisie dat geloof in een god je niet beter of slechter maakt.
En toch vind ik je wel lief hoorquote:Op zondag 26 december 2004 15:49 schreef Akkersloot het volgende:
[..]
Maar dan kan er nog Yvonne zijn die dat topic sluit. Nooit inhoudelijk mee gediscussiierd maar wist mij we te nomineren voor de dorpsgek van fok.
Nomineren? Ik denk eerder prolongeren..quote:Op zondag 26 december 2004 15:49 schreef Akkersloot het volgende:
Maar dan kan er nog Yvonne zijn die dat topic sluit. Nooit inhoudelijk mee gediscussiierd maar wist mij we te nomineren voor de dorpsgek van fok.
Waarom zou ik mijn levensvisie uitdragen, op fok. Zoals gezegd voor mij wordt een mens en niet beter of slechter van als hij wel of niet in een God gelooft. Zou ik mijn levensvisie wel uitdragen dan ondergraaf ik dus mijn levensvisie dat geloof in een god je niet beter of slechter maakt.
Dat zei ik alleen maar omdat de forumsoftware het niet mogelijk maakt om hele users naar een ander forum te transplanterenquote:Omdat je zei dat je mijn topics zou verplaatsen naar GC. Geen halve waarheden a.u.b.
Dat recht wordt je ook niet ontnomen. Het past echter niet binnen WFL, net zo min als het afkraken van een kikker in WFL past. Er zijn al naar gelang de inhoud andere subfora waar het wel past.quote:Op zondag 26 december 2004 15:52 schreef Akkersloot het volgende:
[..]
De term "bashen" gebruiken is niet erg neutraal. Ik heb gewoon het recht om een koranvers af te kraken. Ik word er namelijk als "ongelovigen" in genoemd.
Je posts en topics hebben een negatieve inhoud, negatief in de zin dat je alleen vertelt hoe het volgens jou niet is. Ik vind het interessant om te weten hoe het dan volgens jou wel is. Ik hoef niet noodzakelijk zelf ergens bij betrokken te zijn om het interessant te vinden, wat dat betreft is mijn interesse iets breder.quote:Waarom ben je trouwens benieuwd naar mijn levensvisie. Ik betrek jou toch niet bij mijn levensvisie. Ik zeg toch niet dat je naar de hel gaat of zo.
Dan maak je toch een denkfout. Als er staat "wetenschap, filosofie en levensbeschouwing" houdt dat niet in dat alles met die drie onderwerpen te maken moet hebben. Vergelijk "cars, trains & plaines".quote:Op zondag 26 december 2004 15:50 schreef iteejer het volgende:
Wat Alicey er hierboven over zegt,
en buitendien, in de combinatie zoals die op ons forum heerst (WFL) is het logisch dat die levensbeschouwing in de context van filosofie of wetenschap gezien moet worden, én dus op filosofische of wetenschappelijke basis.
Uit zijn verband rukken ? Dat is dan jouw mening. Wees dan zo eerlijk om er een discussie over toe te staan.quote:Dat is iets anders dan het voortdurend bekritiseren en uit zijn verband rukken van losse koran-fragmenten, bijbelteksten of andere losse flarden van opvattingen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |