abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 23 december 2004 @ 19:53:44 #1
60090 Akkersloot
pro-islam is extreem-rechts !
pi_24164924
alper heeft gevraagd naar een slotje van zijn topic en die ook gekregen. doch ik wil graag reageren op een uitspraak van hem in dat topic.
quote:
christenen geloven tenminste in een god en houden (sommige) zich goed aan de regels wat de bijbel hen voorschrijft. die zullen zonder twijfel hun beloning ook ontvangen in het hiernamaals.

en
quote:
akkersloot ik ben echt bang wat jou te wachten staat in het hiernamaals
dit kan ik moeilijk rijmen.

want als ik, net als de door hem genoemde christenen, ook in een god geloof zou er voor mij immers ook een beloning zijn in het hiernamaals.

afscheidspreek van de heilige profeet mohammed

(volgens mijn godsbeeld zal god geen ongelovigen straffen. dus dat staat buiten de eventuele discussie in dit topic).
"Christenen en joden zijn ongelovig geworden omdat ze verzonnen hebben dat ze maar een paar dagen zullen branden in de hel" .
Mein Koran 3:23.
  donderdag 23 december 2004 @ 20:45:23 #2
32768 DionysuZ
Respect my authority!
pi_24165905
in welke god geloof jij dan akkersloot? lijkt me niet de god uit de bijbel of de koran nietwaar?
□ Reality is merely an illusion,albeit a very persistent one-A.Einstein
■ Of ik ben gek of de rest van de wereld.Ik denk zelf de rest van de wereld-Rudeonline
□ The war is not meant to be won.It is meant to be continuous-G.Orwell
pi_24165998
mooi gezegd van alper, de keiharde realiteit:
quote:
deze methode van ontkennen gaat mij een beetje te ver! als ik a zeg (en ik ben moslim) dan zeggen alle niet-moslims b..... als ik ik zeg dit is een ''forum'', dan zeggen jullie ''nee, dit is een frontpage''.
verder kun je stikken in je graf akkersloot, je onzin is me te groot. ik kan niet geloven dat je geen troll bent
pi_24166131
quote:
op donderdag 23 december 2004 20:50 schreef youssef het volgende:
mooi gezegd van alper, de keiharde realiteit:
[..]

verder kun je stikken in je graf akkersloot, je onzin is me te groot. ik kan niet geloven dat je geen troll bent
is dit een doods bedreiging? is levend begraven de straf volgens de sharia voor godslastering?
(komt ie er toch nog genadig vanaf, stenigen lijkt mij noch minder aangenaam)
Exaudi orationem meam
Requiem aeternam dona eis, Domine.
Et lux perpetua luceat eis.
pi_24166223
quote:
op donderdag 23 december 2004 20:56 schreef oud_student het volgende:

[..]

is dit een doods bedreiging? is levend begraven de straf volgens de sharia voor godslastering?
(komt ie er toch nog genadig vanaf, stenigen lijkt mij noch minder aangenaam)
gut, misschien wil ik zijn hele familie wel dood hebben met behulp van een aardappelschil mesje. misschien behaal jij dan wel je succes of dhr. wilders, dan zijn akkersloot en zijn familie martelaren voor de nederlandse samenleving. hej, dat is toch wat je wil? ga toch heen man
  donderdag 23 december 2004 @ 21:14:45 #6
60090 Akkersloot
pi_24166548
quote:
op donderdag 23 december 2004 20:45 schreef dionysuz het volgende:
in welke god geloof jij dan akkersloot? lijkt me niet de god uit de bijbel of de koran nietwaar?
christenen, joden, moslims, hindoes, boedhisten en welke andere zogenaamde "openbarings"godsdiensten hebben niet het monopolie op het geloof in een god.

een christen hoeft niet in de god van mohammed te geloven.
een niet-christen hoeft niet in de god van paulus te geloven.

(en niemand hoeft in mijn god(sbeeld) te geloven ).

maar de redenering van alper loopt dus mank. waarom komen volgens hem wel christenen in de hemel ("omdat zij in een god geloven") en akkersloot niet. ook ik geloof namelijk in een god.
"Christenen en joden zijn ongelovig geworden omdat ze verzonnen hebben dat ze maar een paar dagen zullen branden in de hel" .
pi_24166581
quote:
op donderdag 23 december 2004 21:14 schreef akkersloot het volgende:

[..]

christenen, joden, moslims, hindoes, boedhisten en welke andere zogenaamde "openbarings"godsdiensten hebben niet het monopolie op het geloof in een god.
hoe ervaar jij jouw god akkersloot. en hoe ben je tot geloof gekomen ? is daar al een topic over ?
pi_24166637
quote:
verder kun je stikken in je graf
in de naam van youssef, de barmhartige.
  donderdag 23 december 2004 @ 21:19:54 #9
60090 Akkersloot
pi_24166662
quote:
dus jij meent dat christenen en moslims wel het alleenrecht hebben op het geloof in een god
  donderdag 23 december 2004 @ 21:21:39 #10
60090 Akkersloot
pi_24166703
quote:
op donderdag 23 december 2004 21:16 schreef het_fokschaap het volgende:
hoe ervaar jij jouw god akkersloot. en hoe ben je tot geloof gekomen ? is daar al een topic over ?
iedereen heeft het recht om de betrouwbaarheid van paulus en mohammed in twijfel te trekken. ofdat hij nu in een god gelooft of niet.

verder heb ik ook geen enkele behoefte om mensen tot geloof te brengen (wel van het geloof in de temporaalkwab epilepsie patienten pualus en mohammed natuurlijk) . volgens mij interesseert het god niet dat wij in hem geloven en derhalve interesseert het mij niet of dat ik, en wie dan ook, in een god gelooft.
pi_24166748
quote:
op donderdag 23 december 2004 21:21 schreef akkersloot het volgende:

[..]

iedereen heeft het recht om de betrouwbaarheid van paulus en mohammed in twijfel te trekken. ofdat hij nu in een god gelooft of niet.
dat was de vraag niet akkerstront. antwoord nu eens een keer op een vraag in plaats van altijd en eeuwig in elke reply van je topics offtopic te gaan naar je eeuwige stokpaardjes. (paus, paulus, temporaal )
pi_24166776
quote:
op donderdag 23 december 2004 21:21 schreef akkersloot het volgende:

[..]

dat recht wil ik je niet ontnemen. vroeg me af of jouw god ook bepaalde zaken geopenbaard heeft waardoor jij weet dat deze god bestaat.
  donderdag 23 december 2004 @ 21:26:54 #13
60090 Akkersloot
pi_24166834
quote:
op donderdag 23 december 2004 21:00 schreef youssef het volgende:
gut, misschien wil ik zijn hele familie wel dood hebben met behulp van een aardappelschil mesje. misschien behaal jij dan wel je succes of dhr. wilders, dan zijn akkersloot en zijn familie martelaren voor de nederlandse samenleving. hej, dat is toch wat je wil? ga toch heen man
waarom wens je dan dat iemand mag stikken in zijn graf ?

en dat alleen maar omdat ik je "profeet" beledig. mooie vredelievende godsdienst heb jij.
pi_24166882
quote:
op donderdag 23 december 2004 21:26 schreef akkersloot het volgende:

[..]

waarom wens je dan dat iemand mag stikken in zijn graf ?

en dat alleen maar omdat ik je "profeet" beledig. mooie vredelievende godsdienst heb jij.
hoezo, als ik toevallig met mijn hakbijl uitschiet als ik je tegenkom kan toch ook per ongeluk gebeuren?
  donderdag 23 december 2004 @ 21:29:05 #15
60090 Akkersloot
pi_24166898
quote:
op donderdag 23 december 2004 21:24 schreef het_fokschaap het volgende:
dat recht wil ik je niet ontnemen. vroeg me af of jouw god ook bepaalde zaken geopenbaard heeft waardoor jij weet dat deze god bestaat.
is er geen verschil tussen "weten" en "geloven".

overigens hét bewijs dat de bijbelse god en allah niet bestaan
  donderdag 23 december 2004 @ 21:30:55 #16
60090 Akkersloot
pi_24166947
quote:
op donderdag 23 december 2004 21:23 schreef youssef het volgende:
dat was de vraag niet akkerstront. antwoord nu eens een keer op een vraag in plaats van altijd en eeuwig in elke reply van je topics offtopic te gaan naar je eeuwige stokpaardjes. (paus, paulus, temporaal )
euh die vraag over het mogen stikken in mijn graf
pi_24166965
whahaha youssef in actie

en akkersloot je hoeft godsbeeld niet te benadrukken. iedereen heeft namelijk een bepaald beeld van god dus iedereen is identiek op dat gebied. het is slechts een visie. vind het daarom ook knap dat alper zo stellig durft uitspraken te doen over de heerlijkheid e.d. in het hiernamaals en daarbij niet nadenkt dat die heerlijkheid wellicht alleen in zijn gedachtegang dusdanig voorkomt.

je kan in elke god die je wil geloven, ook een zelfbedachte of een god die 'zeer alternatief' is.

er is echter wel zoiets als realiteit en die stelt dat er een bepaalde waarheid is en de ene daar dichter bijzit dan de andere. maar ja om daar achter te komen moet je wachten tot een moment dat in feite bewijst dat er een god of goden zijn of niet.

tot die tijd is het slechts geloofsovertuiging gebaseerd op teksten en gedachtegangen.

en alper zijn gedachtegang leidt tot dat... betekend niet dat hij gelijk heeft...
pi_24167092
quote:
op donderdag 23 december 2004 21:28 schreef youssef het volgende:

[..]

hoezo, als ik toevallig met mijn hakbijl uitschiet als ik je tegenkom kan toch ook per ongeluk gebeuren?
ik dacht dat je je ging richten op de ware islam ?
pi_24167143
quote:
op donderdag 23 december 2004 21:36 schreef het_fokschaap het volgende:

[..]

ik dacht dat je je ging richten op de ware islam ?
ach, af en toe ontladen
pi_24167173
quote:
op donderdag 23 december 2004 21:39 schreef youssef het volgende:

[..]

ach, af en toe ontladen
waar staat dat in de koran ?
pi_24167211
quote:
ik zal de islam niet gebruiken als een bolletje warm deeg dat zo gekneed wordt zodat het past in een westerse oven
moeite met integreren youssef?
(ondertitel)
  donderdag 23 december 2004 @ 21:42:00 #22
60090 Akkersloot
pi_24167221
quote:
op donderdag 23 december 2004 21:32 schreef #ANONIEM het volgende:
en akkersloot je hoeft godsbeeld niet te benadrukken. iedereen heeft namelijk een bepaald beeld van god dus iedereen is identiek op dat gebied. het is slechts een visie
hoi #ANONIEM

nee bij veel christenen en moslims is het niet "slechts een visie". die geloven er namelijk echt in. je gaat toch geen zelfmoordaktie uitvoeren als je geloof in het 'paradijs' slechts een visie is.

aan het woord "geloof" heb ik dan ook een groot bezwaar. christendom en islam zijn geen geloof maar indoctrinatie.
pi_24167223
quote:
op donderdag 23 december 2004 21:40 schreef het_fokschaap het volgende:

[..]

waar staat dat in de koran ?
nergens, dat is mijn eigen zwakheid
pi_24167247
quote:
op donderdag 23 december 2004 21:41 schreef #ANONIEM het volgende:

[..]

moeite met integreren youssef?
(ondertitel)
hmm, ik zie er idd wel heil in om gewoon in werkelijk elk topic van akkersloot over iets anders te beginnen. en de rest van zijn posts verder negeren dan natuurlijk
  donderdag 23 december 2004 @ 21:48:58 #25
60090 Akkersloot
pi_24167434
quote:
op donderdag 23 december 2004 21:43 schreef youssef het volgende:
hmm, ik zie er idd wel heil in om gewoon in werkelijk elk topic van akkersloot over iets anders te beginnen. en de rest van zijn posts verder negeren dan natuurlijk
ligt natuurlijk ook aan de inhoud van de signature (daar waar #ANONIEM op reageerde).
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')