Grappig, aangezien je een inkomen van minimaal 120% minimumloon nodig hebt om een partner uit het buitenland te halen, beweer je hier nu ook dat 80% van de Marokkanen en Turken flinke salarissen verdienen...quote:Op maandag 21 februari 2005 12:20 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
80% van de Marokkanen en Turken haalt hun huwelijkspartner uit het thuisland en je wil met droge ogen beweren dat daardoor het aandeel van Niet-westerse allochtonen niet stijgt?
Voor jou blijkbaar wel, ik leg het je een beetje duidelijker uit:quote:Op maandag 21 februari 2005 15:36 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Nee ik beweer dat 80% van alle Marokkanen en Turken in Nederland die gaan trouwen hun partner uit het buitenland halen.
Moeilijk he lezen?
quote:Op maandag 21 februari 2005 15:54 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Dat is een feit hoe graag jij het met debiele hersenspinsels wil ondermijnen
Kleuter. Sorry hoor, maar een betere kwalificatie weet ik niet. Jij bent slim genoeg om te weten dat slechts een klein deel van de huwelijksmigranten inderdaad westers is.quote:Op maandag 21 februari 2005 11:34 schreef Vhiper het volgende:
[..]
Dat waren cijfertjes over niet westerse allochtonen, terwijl huwelijksmigratie ook westerse migranten telt en de allochtonen over het algemeen geen nieuwe migranten zijn, maar hier al decennia lang wonen en hier over het algemeen niet als huwelijksmigrant, maar als gastarbeider, arbeidsmigrant of asielzoeker zijn gekomen.
Leuk he, ridiculiseren?quote:Zou hetzelfde zijn als bijvoorbeeld de totale misdaadcijfers zouden stijgen, terwijl het aantal winkeldiefstallen zou dalen en jij dan gaat zeiken dat we vooral winkeldiefstal zwaarder moeten aanpakken.
Lekker makkelijk! Kom dan maar met tegencijfers over het SUCCES van huwelijksmigranten?quote:Jouw stellingname dat cijfers over allochtonen dus inherent zijn aan cijfers over huwelijksmigranten, verwijs ik dus naar het rijk der fabelen.
Leg jij me dan eens uit waarom meer dan de helft van de migranten van westerse komaf is? Die komen allemaal als asielzoeker?quote:Op maandag 21 februari 2005 21:09 schreef hace_x het volgende:
Kleuter. Sorry hoor, maar een betere kwalificatie weet ik niet. Jij bent slim genoeg om te weten dat slechts een klein deel van de huwelijksmigranten inderdaad westers is.
Die zijn hier niet als huwelijksmigrant gekomenquote:Dat ze hier al decennia wonen maakt niet uit: blijft problematiek van de huwelijksmigratie.
Ik was bloed serieus...quote:Leuk he, ridiculiseren?
Die heb ik niet, is ook niet nodig. Ik onderken de noodzaak van regels voor huwelijksmigratie, regels die in 2000 reeds zijn ingesteld en waar ik het mee eens ben. Ik zie alleen de noodzaak van nog strengere regels niet, jij ziet die wel, dus wil ik graag van jou de onderbouwing zien waarom jij vindt dat strengere regels nodig zijn...Cijfertjes die jij dus niet hebt??quote:Lekker makkelijk! Kom dan maar met tegencijfers over het SUCCES van huwelijksmigranten?
Moeilijk he on topic blijven? Het is een klein verschil tussen migranten en HUWELIJKSmigranten!quote:Op dinsdag 22 februari 2005 09:05 schreef Vhiper het volgende:
[..]
Leg jij me dan eens uit waarom meer dan de helft van de migranten van westerse komaf is? Die komen allemaal als asielzoeker?
http://statline.cbs.nl/StatWeb/table.asp?STB=G1,G5&LA=nl&DM=SLNL&PA=03742&D1=0-1,3,7&D2=1-7&D3=0&D4=a&D5=0&D6=a&HDR=T,G3&LYR=G2:0,G4:0
Neequote:Die zijn hier niet als huwelijksmigrant gekomen![]()
Dat is nou juist zo triest!quote:Ik was bloed serieus...![]()
Het is met de huidige regels nog steeds mogelijk voor analfabeten (als in: kunnen geen nederlands) via het huwelijk het land binnen te komen. Het is met de huidige regels nog steeds mogelijk voor mensen die niet in hun eigen onderhoud kunnen voorzien het land binnen te komen. Het is met de huidige regels nog steeds mogelijk het land via een huwelijk binnen te komen terwijl mensen totaal geen culturele connotie met dit land hebben, als in: zijn niet gewoon dat het in het westen normaal is dat je in sommige gevallen in het eigen onderhoud kunt voorzien.quote:Ik onderken de noodzaak van regels voor huwelijksmigratie, regels die in 2000 reeds zijn ingesteld en waar ik het mee eens ben. Ik zie alleen de noodzaak van nog strengere regels niet, jij ziet die wel, dus wil ik graag van jou de onderbouwing zien waarom jij vindt dat strengere regels nodig zijn...Cijfertjes die jij dus niet hebt??
Het CBS geeft mij geen cijfertjes van de herkomst van huwelijksmigranten (Geef jij ze maar, als je ze hebt), dus moet ik van het totaalplaatje uitgaan. Meer dan de helft van de migranten die naar Nederland komen, zijn van westerse afkomst. Er zijn drie hoofdredenen voor migratie:quote:Op dinsdag 22 februari 2005 09:56 schreef hace_x het volgende:
[..]
Moeilijk he on topic blijven? Het is een klein verschil tussen migranten en HUWELIJKSmigranten!
Dus kom met cijfers die wel ter zake doen.quote:Nee
Nee, die cijfers zijn er niet omdat er altijd maar cijfers van niet westerse groepjes wordt geplaatst. Nooit wordt er gekeken naar het hele plaatje, want stel je voor, het zou zo erg eens niet zijn, oh ohquote:GO FIGURE! Cijfers wil ik zien van je. Laat mij zien het verschil tussen succes van autochtonen en huwelijksmigranten in de maatschappij. Werp de eerste steen tegen alle (door jou genoemde) 'non-informatie' over huwelijksmigranten? Toe dan! Dat kun je niet, want die cijfers zijn er natuurlijk niet!
Ontken ik ook niet, maar vind ik ook geen probleem, zolang ze voorzien zijn van een inkomen, niet afkomstig van de staat.quote:Het is met de huidige regels nog steeds mogelijk voor analfabeten (als in: kunnen geen nederlands) via het huwelijk het land binnen te komen.
Hun partner voorziet in hun onderhoud, zoals in vele Nederlandse gezinnen gebruikelijk, is dus geen probleem.quote:Het is met de huidige regels nog steeds mogelijk voor mensen die niet in hun eigen onderhoud kunnen voorzien het land binnen te komen.
Pardon??? Ik denk dat mensen buiten ons sociale paradijs meer van "in eigen onderhoud voorzien" weten dan jij of ik, Hace. Alleen noemen zij het niet "In eigen onderhoud voorzien", maar "overleven".quote:Het is met de huidige regels nog steeds mogelijk het land via een huwelijk binnen te komen terwijl mensen totaal geen culturele connotie met dit land hebben, als in: zijn niet gewoon dat het in het westen normaal is dat je in sommige gevallen in het eigen onderhoud kunt voorzien.
Zo iemand wordt niet uitgezet maar een huwelijkspartner wel natuurlijk?quote:leeuwarder courant stond dit bv. om misselijk van te worden.
'Wandelende bom' werd Manuel fataal
Door Niels Rigter
LEEUWARDEN - Met veertien messteken werd de 32-jarige Leeuwarder vrijdagochtend gedood. Het geweld had ieder ander in de Leeuwarder binnenstad kunnen treffen. De 26-jarige dader vertoonde de hele nacht al agressief gedrag. Buurtbewoners zagen hem 's avonds rond acht uur lopen bij zijn woning; stomdronken en zwaaiend met een mes.
Een corrigerende opmerking over een kapot gegooid bierflesje had fatale gevolgen voor Manuel Fetter. Er klonken dreigende woorden, maar de zaak leek gesust. Kort daarna ontstaken de dader, samen met zijn 27-jarige kompaan, in wilde woede. Hij stak Manuel in zijn rug en in zijn buik. Eenmaal ineengezakt schopten de daders hem en gaven ze hem klappen met zijn kettingslot. Hij overleed in het ziekenhuis.
De 26-jarige hoofddader is al meerdere malen veroordeeld voor zwaar geweld. Justitie liet toen weten het gevaar op herhaling van een geweldsmisdrijf bijzonder groot te achten. Hij kreeg in april dit jaar vijf maanden celstraf opgelegd voor mishandeling van zijn vriendin en bedreiging van anderen.
Deze man van Albanese afkomst heeft tijdens zijn tienjarige verblijf in Nederland een fors strafblad opgebouwd. Hij kreeg uiteenlopende straffen voor het dragen van verboden wapens, voor diefstal en voor geweldsdelicten. Ook zijn medeverdachte, een 27-jarige Leeuwarder, is eerder veroordeeld.
De moord op Manuel Fetter (32) heeft alles van het droeve fenomeen dat sinds de dood van Meindert Tjoelker 'zinloos geweld' heet: een avondje stappen, een binnenstad in alcoholnevel, iemand die een ander aanspreekt op diens gedrag en dat moet bekopen met de dood.
Had ik maar. Was ik maar niet. De nabestaanden van Manuel pijnigen hun gemoed met dingen die ze hebben gedaan of nagelaten. ,,Maar het heeft geen zin" weet Harold Fetter (54). Dan lacht hij vertederd door zijn tranen om hoe Manuel kon relativeren. ,,Het komt wel goud, zei hij altijd.''
,,Was ik maar wat langer gebleven", zegt Manuels vriendin Linda Roedemaker (21). ,,Misschien dat het dan niet was gebeurd."
Met Manuel en diens vriend Dennis (24) gingen ze donderdagavond op stap in discotheek Darby & Joan's. Superleuk was het, zoals eigenlijk altijd als ze bij hem was. Om vier uur hield ze het voor gezien, want 's morgens vroeg weer op. Manuel, half-marokkaans, en Dennis, half-Surinaams, bleven nog dansen.
Rond vijf uur belandden de twee voor een hap bij shoarmazaak King David, aan de Grote Hoogstraat. In de Oude Slagerij, een snacktent aan de overkant van het straatje, zaten op dat moment twee mannen, lallend van de doorwaakte nacht. Een van hen gooide een bierflesje naar buiten.
Manuel, die zojuist naar buiten was gelopen, zag het gebeuren en zei er iets van. Een van de mannen kwam ook naar buiten. Woorden, dreiging, maar verder niks. Toen Dennis en Manuel wilden wegfietsen kwamen de twee mannen alsnog achter hen aan. Binnen een paar seconden had het noodlot zich voltrokken en lag Manuel bloedend op de grond.
Dennis ontsprong het noodlot; nu voelt hij zich schuldig. Had hij niet kunnen ingrijpen? ,,Onzin", zegt halfbroer Harold resoluut. ,,Je kan die jongen toch niks kwalijk nemen." Manuels oma knikt. ,,Zo worden vermoord, kan iedereen gebeuren. Alleen de daders zijn schuldig.''
Op de plek waar Manuel even later ineenzeeg liggen nu bloemen en kaartjes. Er klitten mensen samen die plechtig fluisteren, af en toe slikken. Een 23-jarige bewoner van de Grote Hoogstraat loopt langs, stopt en stelt getergd: ,,Weten de bestuurders wel wat hier speelt? Waar zijn die camera's die zo groots zijn aangekondigd? Ach, hier gebeurt zoveel", zegt hij met een wegwerpgebaar. ,,Wie iets zegt uit goede bedoeling is als eerste de klos.''
Wat heet, illustreert Harold zijn broers goedheid. ,,Die jongen heeft laatst nog een spin heel voorzichtig uit huis naar buiten gedragen. Doodmaken kon 'ie hem niet. Maar hij had wel het fatsoen om zo'n gek te vragen waar die mee bezig was."
Dat jij denkt dat alle westerse migranten hier succesvol zijn in de maatschappij en het niet in hun hoofd halen om via een huwelijk lekker aan de hashpijp in amsterdam te kunnen gaan lurken duidt er maar weer op dat je met een gekleurde bril naar cijfertjes kijkt.quote:Op dinsdag 22 februari 2005 10:53 schreef Vhiper het volgende:
Het CBS geeft mij geen cijfertjes van de herkomst van huwelijksmigranten (Geef jij ze maar, als je ze hebt), dus moet ik van het totaalplaatje uitgaan. Meer dan de helft van de migranten die naar Nederland komen, zijn van westerse afkomst. Er zijn drie hoofdredenen voor migratie:
Asiel
Werk (Arbeid)
Huwelijk
Aangezien geen enkele westerse migrant hier komt als vluchteling, valt die categorie af. Alle westerse migranten zijn dus verdeeld over werk en huwelijk. Laat het grootste gedeelte nou hier komen voor werk, dan is nog het aantal dat hier komt voor huwelijk aanzienlijk, zo niet meer dan de helft van alle huwelijksmigranten.
Heb jij cijfertjes die het tegendeel bewijzen, zie ik ze graag, Hace, maar het enige wat ik tot nu toe van je gezien heb, zijn cijfers van compleet andere (zelfs Nederlanders, niet eens migranten!) groepen.
Ben het zeer met jou eens met dit onderdeel uit het artikel dat je plaatst. Want ook voor al die import van oekrainse of fillipijnse bruiden heb ik geen goed woord over.quote:Dat ook autochtone Nederlanders door deze strenge regels hinder ondervinden bij het halen van hun partner uit het buitenland wordt vaak onderbelicht.
Helaas toch weer weer een zeer dubieus artikel weten op te duiken. Die cijfers zijn gewoon te vinden.quote:Een andere misvatting in de media is dat een groot deel van de importhuwelijken onder Turken en Marokkanen tot mislukken gedoemd is. Veertig procent van deze huwelijken zou binnen twee jaar stuk lopen.3 Dit onwaarschijnlijk hoge percentage is door politici en journalisten meerdere keren aangehaald. Het komt uit de in januari 2002 verschenen nota "Integratie in het licht van migratie" van de minister van Integratiebeleid. Als bron wordt genoemd een op 14 december 2001 uitgezonden aflevering van Zembla. In deze documentaire noemt een ervaringsdeskundige dit percentage als een ruwe schatting: het gaat hier dus om een voor de neus weg gedane schatting die een officiële status krijgt omdat deze in een overheidsnota is beland. Vrij verbijsterend allemaal.
Blijkt het aantal scheidingen van marokkanen dus bijna 2x zo hoog. Om dan maar 'weg te wuiven' dat dit aanzienlijke verschil bestaat, omdat het geen 40 procent is, is ronduit jammerlijk. Typisch voorbeeld van zoeken naar een warme deken om de werkelijkheid niet onder ogen te hoeven zien.quote:Dat sommige allochtonen menen dat de laatste twee jaar in de media het jachtseizoen op hen geopend is, valt in het licht van zulk cijfergegoochel te begrijpen. Overigens publiceerde het Centraal Bureau voor Statistiek in het voorjaar van 2003 cijfers over de stabiliteit van huwelijken binnen diverse bevolkingsgroepen in Nederland. Daaruit bleek dat het scheidingspercentage het laagst lag onder autochtone Nederlanders (17%), gevolgd door Turken (20%), en Marokkanen (31%).4 Onder Surinamers en Antillianen en binnen gemengde huwelijken bleek het scheidingspercentage het hoogst.
Deze cijfers hebben betrekking op migranten van de eerste generatie en hebben betrekking op echtscheidingen binnen tien jaar tijd. Het cijfer van 40 procent binnen twee jaar tijd uit de aflevering van Zembla wordt niet bevestigd.
Je komt met gegevens. Informatie zou het zijn als het iets zou bijdragen aan je argumenten, helaas doet ook het door jou geplaatste artikel dat niet.quote:Verder ben ik het zat dat ik steeds met info moet komen, kom jij er nu eens mee, Hace.
Ja, we moeten de gehele wereldbevolking naar nederland halen anders gaan ze allemaal dood van de honger!quote:Pardon??? Ik denk dat mensen buiten ons sociale paradijs meer van "in eigen onderhoud voorzien" weten dan jij of ik, Hace. Alleen noemen zij het niet "In eigen onderhoud voorzien", maar "overleven".
Zo'n idioot moet je opsluiten en de sleutel weggooien, niet eruit gooien, met het risico dat hij weer illegaal binnenkomt, tenzij je met z'n thuisland kunt afspreken dat ze hem daar voorgoed opsluiten.quote:Op woensdag 23 februari 2005 03:08 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Zo iemand wordt niet uitgezet maar een huwelijkspartner wel natuurlijk?
Personen uit westerse landen hebben geen huwelijk nodig om in Amsterdam aan de "hashpijp" te gaan hangen, die wandelen zo het land binnen.quote:Op woensdag 23 februari 2005 08:23 schreef hace_x het volgende:
Dat jij denkt dat alle westerse migranten hier succesvol zijn in de maatschappij en het niet in hun hoofd halen om via een huwelijk lekker aan de hashpijp in amsterdam te kunnen gaan lurken duidt er maar weer op dat je met een gekleurde bril naar cijfertjes kijkt.
quote:Als ik jou cijfers geef van allochtonen, waar ook huwelijksmigranten toe zullen behoren, maak IK GEEN onderscheid tussen westers of niet westers.
Cijfers? Bewijs? Onderbouwing?quote:Dus ja: ook westerse migranten komen hier wel eens via een huwelijk het land binnen en dragen vervolgens niets bij aan de samenleving.
Hace, ik zou je graag niet als xenofoob willen zien, je komt me redelijk intelligent over, ik kan me vinden in het willen beschermen van ons sociale stelsel, maar ik moet ook constateren dat:quote:Daarom wil ik ook strengere eisen, eisen die duidelijk maken dat je hier welkom bent als je hier wat van je eigen leven gaat maken. Maakt mij niet uit of je westers of niet-westers bent. Wel of je hier op kosten van jezelf komt, of op de zak van een ander (je partner) of de samenleving komt. In dat laatste geval ben je wat mij betreft minder welkom en al helemaal niet als uit je werkverleden of diploma's blijkt dat je in de toekomst niet aan je eigen zelfstandigheid kan werken.
Ik twijfel er overigens niet aan dat de groep niet-westerse migranten een grote druk op het sociale stelsel leggen dan westerse, maar ik vind niet dat dit verschil in de huwelijkseisen naar voren zou moeten komen; iets wat Diego duidelijk wel wil.
Ben het zeer met jou eens met dit onderdeel uit het artikel dat je plaatst. Want ook voor al die import van oekrainse of fillipijnse bruiden heb ik geen goed woord over.
Nogmaals: weet met wie je discussiert alsjeblieft en verwar mij niet met xenofoben, het moet je na zoveel delen discussie toch wel duidelijk zijn dat het mij gaat om zelfstandigheid van de huwelijksimmigrant. En daar hoort het importeren van fillipijnse huisvrouwen dus absoluut niet bij.
Dat wordt in de wet helemaal niet weggewuifd! Bij eenscheiding binnen drie jaar dient de huwelijksmigrant weer te vertrekken, na die drie jaar dient de migrant of in eigen onderhoud te voorzien of te zijn genaturaliseerd, waarbij dus volleige inburgering is vereist, anders is het nog oprotten.quote:Helaas toch weer weer een zeer dubieus artikel weten op te duiken. Die cijfers zijn gewoon te vinden.
http://statline.cbs.nl/StatWeb/table.asp?PA=60036ned&D1=a&D2=(l-11)-l&DM=SLNL&LA=nl&TT=2
[..]
Blijkt het aantal scheidingen van marokkanen dus bijna 2x zo hoog. Om dan maar 'weg te wuiven' dat dit aanzienlijke verschil bestaat, omdat het geen 40 procent is, is ronduit jammerlijk. Typisch voorbeeld van zoeken naar een warme deken om de werkelijkheid niet onder ogen te hoeven zien.
Whatever. Ik leg feiten, cijfers en info neer. Het is aan jou hoe jij dat wilt interpreteren, ik ga niet nog eens info verdedigen.quote:Je komt met gegevens. Informatie zou het zijn als het iets zou bijdragen aan je argumenten, helaas doet ook het door jou geplaatste artikel dat niet.
Een onzin opmerking, Hace, je weet best dat ik voor strenge, doch rechtvaardige regels ben. De grenzen moeten van mij zeker niet wagenwijd open.quote:Ja, we moeten de gehele wereldbevolking naar nederland halen anders gaan ze allemaal dood van de honger!![]()
Westerse allochtonen hebben geen huwelijk nodig om Nederland in te komen en westerse allochtonen kunnen meteen van sommige uitkeringen gebruik maken zoals WW en WAO, ik weet niet of dit ook geldt voor bijvoorbeeld bijstand, huursubsidie en AOWquote:Dat jij denkt dat alle westerse migranten hier succesvol zijn in de maatschappij en het niet in hun hoofd halen om via een huwelijk lekker aan de hashpijp in amsterdam te kunnen gaan lurken duidt er maar weer op dat je met een gekleurde bril naar cijfertjes kijkt.
Eensch isquote:Blijkt het aantal scheidingen van marokkanen dus bijna 2x zo hoog. Om dan maar 'weg te wuiven' dat dit aanzienlijke verschil bestaat, omdat het geen 40 procent is, is ronduit jammerlijk. Typisch voorbeeld van zoeken naar een warme deken om de werkelijkheid niet onder ogen te hoeven zien.
Ik dacht dat criminelen geen Nederlander konden worden?quote:Maar on topic, die gast is hier al 10 jaar, grote kans dat hij dus gewoon een Nederlands paspoort heeft en tsja, eigen staatsburgers kan je nu eenmaal niet uizetten.
3 jaar van je leven investeren betekent een leven lang in Nederland, nooit honger meer, goed onderwijs, goede gezondheidszorg, leven als minimaal een van de 20% van rijkste wereldbewoners, altijd onderdak, veiligheid, etc, etc.quote:Dat wordt in de wet helemaal niet weggewuifd! Bij eenscheiding binnen drie jaar dient de huwelijksmigrant weer te vertrekken, na die drie jaar dient de migrant of in eigen onderhoud te voorzien of te zijn genaturaliseerd, waarbij dus volleige inburgering is vereist, anders is het nog oprotten.
Voor westerse migranten gelden dezelfde regels als voor niet westerse migranten:quote:Op woensdag 23 februari 2005 14:48 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Westerse allochtonen hebben geen huwelijk nodig om Nederland in te komen en westerse allochtonen kunnen meteen van sommige uitkeringen gebruik maken zoals WW en WAO, ik weet niet of dit ook geldt voor bijvoorbeeld bijstand, huursubsidie en AOW
Kan ook niet. Hij zal wel eerst z'n nationaliteit hebben verandert en toen begonnen zijn met al die idioterie.quote:Ik dacht dat criminelen geen Nederlander konden worden?
Als men daar voor komt en niet voor het huwelijk, zijn we het eens Diego, keihard aanpakken en eruit schoppen, maar ik vind dat je daar niet bij voorbaat bij iedereen maar vanuit moet gaan, maar individueel moet kijken wie hier echt voor een huwelijk komt en wie hier de boel probeert te bedriegen.quote:3 jaar van je leven investeren betekent een leven lang in Nederland, nooit honger meer, goed onderwijs, goede gezondheidszorg, leven als minimaal een van de 20% van rijkste wereldbewoners, altijd onderdak, veiligheid, etc, etc.
Pardon? Behalve dat er dus ingeburgerd moet worden en de taal geleerd moet worden, moet men ook 3 jaar lang net doen of men getrouwd is...Heb je dat ooit geprobeerd? Nee he? Makkelijk lullen dus, dat is zeer moeilijk geloofwaardig vol te houden.quote:En daarvoor hoef je geen tegenprestatie te leveren alleen maar 3 jaar te zijn getrouwd met een Nederlander
Huwelijksmigranten konden toch nooit recht hebben om huursubsidie en sociale huurwoningen?quote:huursubsidie (Maar daar had de Nederlandse partner al recht op, dus dat verandert helemaal niets of wordt minder, indien migrant werkt. Immers, dan is het inkomen hoger en is er minder c.q. geen recht op huursubsidie meer. Het wordt in ieder geval nooit meer door de komst van de migrant)
Een hoertje uit Thailand, Filipijnen, Zambia of Bolivia hoort niet in Nederland thuisquote:Als men daar voor komt en niet voor het huwelijk, zijn we het eens Diego, keihard aanpakken en eruit schoppen, maar ik vind dat je daar niet bij voorbaat bij iedereen maar vanuit moet gaan, maar individueel moet kijken wie hier echt voor een huwelijk komt en wie hier de boel probeert te bedriegen.
Feit blijft dat als je het 3 jaar getrouwd bent en een paspoort hebt je je man kan dumpen zonder gevolgen waarna de huwelijksmigrant heel zijn/haar leven kan profiteren van de verworvenheden die Nederland heeft zonder dat er een tegenprestatie wordt gevraagdquote:Pardon? Behalve dat er dus ingeburgerd moet worden en de taal geleerd moet worden, moet men ook 3 jaar lang net doen of men getrouwd is...Heb je dat ooit geprobeerd? Nee he? Makkelijk lullen dus, dat is zeer moeilijk geloofwaardig vol te houden.
Individueel inderdaad niet, immers, zonder partner vervalt het verblijfsrecht. Technisch hebben ze er dus wel recht op, maar in de praktijk is het onmogelijk.quote:Op woensdag 23 februari 2005 16:07 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Huwelijksmigranten konden toch nooit recht hebben om huursubsidie en sociale huurwoningen?
Zolang de bovengenoemde personen uit liefde getrouwd zijn met een Nederlander, die Nederlander voor de kosten opdraait en ze verder zich aan alle reeds gestelde regeltjes houden, heb ik er geen problemen mee. Geef jij nou eens objectief en zonder vooroordelen aan waarom jij er wel een probleem van maakt.quote:Een hoertje uit Thailand, Filipijnen, Zambia of Bolivia hoort niet in Nederland thuis
Een analfabeet uit het rifgebergte ook niet
Een vrouw gevonden uit de huwelijkscatalogus in Rusland ook niet
Een analfabeet uit Oost Turkije ook niet
Ook die tweede groep komt Nederland niet zomaar in. en terecht. Wie zegt mij dat die tweede groep hier een baan krijgt? een opleiding is daar geen garantie voor.quote:Een universitair opgeleide Filipijnse wel
Een goed opgeleide Marokkaanse uit Rabbat wel
Een goed opgeleide Turkse uit Istanboel wel
Een universitair opgeleide Boliviaanse uit de upperclass in Bolivia wel
De eerste groep kan alleen maar via een huwelijk met een Nederlander Nederland in komen die 2e groep heeft geen hulp nodig.
Bewijzen graag. Nadat je bovenstaande hebt kunnen bewijzen heb ik wel een goede oplossing voor dat "probleem". Eerst wil ik zien dat je eindelijk eens je huiswerk hebt gedaan.quote:Feit blijft dat als je het 3 jaar getrouwd bent en een paspoort hebt je je man kan dumpen zonder gevolgen waarna de huwelijksmigrant heel zijn/haar leven kan profiteren van de verworvenheden die Nederland heeft zonder dat er een tegenprestatie wordt gevraagd
Dit gebeurt dan ook veelvuldig.
En met een Nederlands paspoort vervalt het verblijfsrecht en hebben ze er wel recht op.quote:Individueel inderdaad niet, immers, zonder partner vervalt het verblijfsrecht. Technisch hebben ze er dus wel recht op, maar in de praktijk is het onmogelijk.
Omdat zij Nederland inkomen en niet meer uitgezet kunnen worden als het huwelijk eindigt en we dus weer meer mensen binnenkrijgen die alleen geld zullen kosten gebruik maken van onze faciliteiten en dergelijke.quote:Zolang de bovengenoemde personen uit liefde getrouwd zijn met een Nederlander, die Nederlander voor de kosten opdraait en ze verder zich aan alle reeds gestelde regeltjes houden, heb ik er geen problemen mee. Geef jij nou eens objectief en zonder vooroordelen aan waarom jij er wel een probleem van maakt.
Ik kom ten minste nog met cijfers.quote:Op woensdag 23 februari 2005 09:08 schreef Vhiper het volgende:
En ik kijk niet met een gekleurde bril naar de cijfertjes, omdat je me nog steeds geen cijfertjes kunt geven.
Die gaf je zelf een paar postings hierboven...... plaat, kop?quote:Cijfers? Bewijs? Onderbouwing?
Laat het antwoorden maar aan mij over:quote:Op vrijdag 25 februari 2005 11:42 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Voorbeeld:
Nederlandse man trouwt met een Filipijns hoertje. Ze scheiden na 3 jaar(wanneer ze Nederlandse is) of 5 jaar(als ze een permanente verblijfsvergunning heeft).
De Filipijnse is Analfabeet en kan dus geen baan vinden, man verdient 1.200 euro in de maand
Waar woont de Filipijnse?
Wie betaalt het grootste gedeelte van haar huurkosten?
Wie betaalt haar bijstanduitkering?
Antwoorden:
1: Sociale huuurwoning
2: Huursubsidie
3: De Nederlandse belastingbetaler
Hoe is de situatie als de Nederlandse man arbeidsongeschikt wordt of zijn baan verliest?
Antwoord: Er verandert niks, er zijn op het moment dat het echtpaar gescheiden is 2 mensen die onderhouden moeten worden met de centen van de belastingbetaler
De Filipijnse kan geen Nederlandse worden zonder een NT-2 Niveau Nederlandse Taal examen te passeren, dus analfabeten worden geen Nederlander. Ze moeten bovendien een examen staatsinrichting en maatschappij afleggen (enigzins vergelijkbaar met de Amerikaanse Naturalization Test). Jouw verhaal van het Nederlander worden gaat dus helemaal niet op als ze de Nederlandse taal niet minstens op NT-2 niveau machtig is, zowel lezen, schrijven als spraak.quote:Op vrijdag 25 februari 2005 11:42 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Voorbeeld:
Nederlandse man trouwt met een Filipijns hoertje. Ze scheiden na 3 jaar(wanneer ze Nederlandse is) of 5 jaar(als ze een permanente verblijfsvergunning heeft).
De Filipijnse is Analfabeet en kan dus geen baan vinden, man verdient 1.200 euro in de maand
quote:Op vrijdag 25 februari 2005 22:16 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Ze heeft in het voorbeeld al een permanente verblijfsvergunning.
Maar leuk dat je eigenlijk uitgeluld bent Vhiper![]()
![]()
![]()
De significantie is inderdaad relevant. Suggereren dat de significantie, oftewel het gebruik van sociale voorzieningen door immigranten 'nihil' is door de huidige regelgeving is echter onjuist.quote:Op maandag 28 februari 2005 08:33 schreef Vhiper het volgende:
Huwelijksmigranten kunnen gewoon geen of niet significant gebruik maken van onze sociale voorzieningen, dat is na al dit discusseren duidelijk aangetoont.
quote:De illusie van immigratie
De afgelopen vijftien jaar heeft Nederland ruwweg evenveel immigranten geabsorbeerd als in de twee eeuwen vanaf de Slag bij Nieuwpoort tot de Franse tijd. Omstreeks een half miljoen mensen kwamen in de zeventiende en achttiende eeuw naar de Nederlanden - onder wie Vlamingen, Franse hugenoten, Portugese joden. Deze immigranten werden veelal om godsdienstige redenen verdreven uit hun land en vonden onderdak in de Republiek waar ze een waardevolle bijdrage leverden aan de toenemende welvaart. Ze brachten vermogens, ambachtelijke vaardigheden, wetenschappelijke kennis en ondernemerszin met zich mee.
De hedendaagse immigratie is totaal anders van samenstelling. Gastarbeiders, asielzoekers, gezinsherenigers en huwelijksmigranten leiden tot een jaarlijkse netto-instroom (immigratie min emigratie) van zo'n 45.000 mensen, 90 procent afkomstig uit ontwikkelingslanden. Dat is een brede geografische aanduiding. Maar een behoudende schatting van de samenstelling van de Nederlandse bevolking is dat de komende vijftig jaar het aantal niet-westerse immigranten plus hun tweede generatie zal verdubbelen van bijna 10 tot bijna 20 procent van de bevolking.
Het Centraal Planbureau (CPB) heeft in een studie die deze week is gepubliceerd - Immigration and the Dutch economy - uitgezocht wat de economische impact van de hedendaagse immigratie in Nederland is. Het onderwerp is controversieel. Niet de minsten immers houden pleidooien dat een voortgaande instroom wenselijk is om de gevolgen van de vergrijzing op te vangen. Nieuwkomers moeten de pensioenen en sociale voorzieningen van de Nederlandse bevolking opbrengen. De president van De Nederlandsche Bank, Wellink, pleit daarom voor een ruim immigratiebeleid in de EU voor de komende vijftig jaar. De Europese Commissie heeft zich ook in deze zin uitgelaten. Volgens werkgevers zijn immigranten onmisbaar als arbeidskrachten bij een krimpende beroepsbevolking. Drie jaar geleden publiceerde een onderzoeksgroep van de Verenigde Naties een rapport (Replacement migration) waarin werd uitgegaan van de wenselijkheid om de huidige verhouding tussen actieve en niet-actieve bevolking in Europa te handhaven. Dan zou permanent grootschalige immigratie geboden zijn. In Nederland zou dit leiden tot een bevolking van 109 miljoen mensen in 2100. Terecht is zo'n perpetuum mobile van bevolkingsgroei - er komt immers nooit een einde aan - in brede kring afgewezen als praktisch onhaalbaar en theoretisch onzinnig.
Het CPB erkent dat voor sommige Zuid-Europese landen die aan de vooravond van een drastisch krimpende bevolking staan immigratie soelaas kan bieden. Maar voor Nederland komt de studie tot andere conclusies. Immigratie volgens het huidige patroon levert hier nauwelijks economische voordelen op en eerder nadelen. Plat gezegd: de kosten zijn groter dan de baten. Werkgevers hebben een voordeel (goedkope arbeid) en degenen die 'winnen' zijn de immigranten zelf: zij gaan er aanzienlijk in inkomen op vooruit. Maar behalve als het om hooggekwalificeerde immigranten gaat, is immigratie een kostenpost voor de publieke financiën. Het is niet de oplossing voor het pensioen- en vergrijzingsvraagstuk.
De reden is dat nieuwkomers uit niet-westerse landen hier onderpresteren op de arbeidsmarkt en voorzover ze werk hebben laaggeschoolde autochtone (en allochtone) werknemers verdringen. Hun netto-bijdrage aan de collectief gefinancierde voorzieningen is gedurende de levenscyclus negatief: ze dragen weinig bij aan belastingen en premies en ze doen daarentegen een bovengemiddeld beroep op huursubsidie, bijstand en WAO.
Lage werkgelegenheid gaat hand in hand met een hoge afhankelijkheid van sociale zekerheid. Relatief genereuze socialezekerheidsstelsels, stelt het CPB, versterken de afhankelijkheid van immigranten van uitkeringen. Er bestaat een samenhang tussen immigratiebeleid en de ruimhartigheid van de verzorgingsstaat. Met kennelijke instemming citeert het CPB-rapport een uitspraak van de Amerikaanse econoom en Nobelprijswinaar Milton Friedman: ,,You cannot simultaneously have free immigration and a welfare state.''
Deze vaststellingen nopen tot afwegingen over het Nederlandse beleid inzake immigratie en sociale zekerheid. Lang zijn deze onderwerpen onbespreekbaar geweest - tot midden jaren negentig ontkende het politieke bestel domweg dat Nederland overduidelijk een 'immigratieland' was geworden. Het gaat om afwegingen naar twee kanten: enerzijds de noodzaak om de naderende vergrijzingscrisis serieus te nemen zonder te vluchten in de gemakkelijke oplossing om 'meer mensen' van buiten binnen te halen. En anderzijds de socialezekerheidsval aanpakken waarin te veel nieuwkomers in Nederland terechtkomen. Er zijn genoeg maatschappelijk succesvolle immigranten die aantonen dat het geen ijzeren wetmatigheid is om een negatieve bijdrage aan de economie te leveren. Dan moet er wel naar herkomst, opleidingsniveau en motieven voor verhuizing naar Nederland geselecteerd worden. Een systeem van vergunningen lijkt ongevoelig. Maar nog ongevoeliger is het om immigranten zonder werk te laten barsten in de bakken van de sociale zekerheid.
Nauwkeurig blijven lezen. We hoeven huwelijksmigranten niet 'te weren' maar wel te 'selecteren'. Op kansen op de arbeidsmarkt, voornamelijk.quote:Ik ga dus ook niet meer in op dit soort onzin, als je nog andere argumenten hebt waarom we huwelijksmigranten zouden moeten weren, hoor ik het wel, hou verdere xenofobische onzin en holle retoriek verder maar voor je, ook daar reageer ik niet meer op.
Stellen dat allochtonen hetzelfde is als huwelijksmigranten is pas lachwekkend. De groep allochtonen in Nederland bestaat voornamelijk uit gastarbeiders, asielzoekers, arbeidsmigranten en hier geboren kinderen van deze groepen. Huwelijksmigratie is iets wat pas de laatste paar jaar in zwang is geraakt, doordat de wereld steeds kleiner is geworden en men, als autochtone Nederlander steeds meer contacten buiten Nederland legt en de groep allochtone kinderen ook meer dan gemiddeld een partner uit de eigen cultuur wil trouwen.quote:Op maandag 28 februari 2005 10:14 schreef hace_x het volgende:
[..]
De significantie is inderdaad relevant. Suggereren dat de significantie, oftewel het gebruik van sociale voorzieningen door immigranten 'nihil' is door de huidige regelgeving is echter onjuist.
Relevant is of een significant deel van huwelijksimmigranten gebruik van de voorzieningen maken en het antwoord daarop is een volmondig "ja". Die cijfers heb je (eerder) al gekregen. Simpel aflezen van het gebruik van deze voorzieningen door allochtonen heeft jou die cijfers al doen inzien. Die moet je niet zomaar negeren met je zwakke argument van een paar postings geleden dat allochtonen niet dezelfden zijn als huwelijksmigranten. Dat argument is natuurlijk lachwekkend.
]http://www.nrc.nl/opinie/artikel/1057295283772.html[/quote][/url]quote:Nog een bron, 3 julli 2003:
[url=http://www.nrc.nl/opinie/artikel/1057295283772.html
De selectiecriteria zijn al goed genoeg.quote:Nauwkeurig blijven lezen. We hoeven huwelijksmigranten niet 'te weren' maar wel te 'selecteren'. Op kansen op de arbeidsmarkt, voornamelijk.
Iemand die niet reageert op een topic en dan leugens gaat lopen verspreiden is niet serieus te nemen.quote:Huwelijksmigranten kunnen gewoon geen of niet significant gebruik maken van onze sociale voorzieningen, dat is na al dit discusseren duidelijk aangetoont. Claimen dat huwelijksmigranten hier komen om hier te profiteren van de sociale zekerheid of dat de sociale zekerheid aan de "stroom" huwelijksmigranten ten onder zou gaan, is dus onzin en neem ik niet langer serieus.
In 2020 wonen er ruweg 3 miljoen niet-Westerse allochtonen terwijl het aantal autochtonen(en Westerse allochtonen, voornamelijk afkomstig van de EU) ongeveer 12 miljoen zal bedragen.quote:Dat is een brede geografische aanduiding. Maar een behoudende schatting van de samenstelling van de Nederlandse bevolking is dat de komende vijftig jaar het aantal niet-westerse immigranten plus hun tweede generatie zal verdubbelen van bijna 10 tot bijna 20 procent van de bevolking.
Laatste keer dan maar....quote:Op maandag 28 februari 2005 11:13 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Iemand die niet reageert op een topic en dan leugens gaat lopen verspreiden is niet serieus te nemen.
Want het is nog steeds zo dat je nog steeds niet op mijn voorbeeld hebt gereageerd van de immigrant die óf Nederlandse is geworden of een permanente verblijfsvergunning heeft. Jij komt niet verder dan blaten dat ze geen permanente verblijfsvergunning heeft terwijl duidelijk in mijn voorbeeld staat dat ze die wel heeft.
Op Maartena heb ik al gereageerd en aangezien je niet Maartena bent hoef je daar niet op te reageren.
Dat je mij nu gaat verwijten dat allochtonen en huwelijksmigranten GELIJK zouden zijn is slechts uit te leggen als een zielige poging mij als discussant te diskwalificeren. Want zoals ik al eerder tegen je heb gezegd: Allochtonen en huwelijksmigranten zijn gewoon deelverzamelingen van elkaar. Dat nu plotseling 'vergeten' acht ik wel een erg vuile discussiemethode.quote:Op maandag 28 februari 2005 11:06 schreef Vhiper het volgende:
Stellen dat allochtonen hetzelfde is als huwelijksmigranten is pas lachwekkend. De groep allochtonen in Nederland bestaat voornamelijk uit gastarbeiders, asielzoekers, arbeidsmigranten en hier geboren kinderen van deze groepen. Huwelijksmigratie is iets wat pas de laatste paar jaar in zwang is geraakt, doordat de wereld steeds kleiner is geworden en men, als autochtone Nederlander steeds meer contacten buiten Nederland legt en de groep allochtone kinderen ook meer dan gemiddeld een partner uit de eigen cultuur wil trouwen.
Je liegt er vrolijk op los?quote:Weer zo'n artikel die kijkt naar jaren voordat de vreemdelingenwetgeving was aangepast. Kijk eens naar de periode sinds 2000. Sinds 2000 is de immigratie met reeds met 21% afgenomen en deze trent zet zich onder de huidige regels nog steeds door.
De emigratiecijfers van kansrijken boeien mij niet. Immigratie van kanslozen is geen aftreksom met emigratie van kansrijken. Met dat soort vreemde optelsommetjes wordt het sociale stelsel niet echt geholpen, sterker nog, het lijkt me eerder een extra druk op het sociale stelsel als kansrijken het land blijven verlaten en kanslozen kunnen blijven toestromen. Maar goed, jij gaat die grafiek met de trendbreuk laten zien. Ben benieuwd!quote:We zijn reeds een emigratieland (i.p.v. immigratieland) geworden. De huidige regels voldoen dus prima en hoeven niet nog strenger, zeker niet met onrechtvaardige eisen, zoals jij ze voorstelt.
So what?quote:Op maandag 28 februari 2005 11:17 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
In 2020 wonen er ruweg 3 miljoen niet-Westerse allochtonen terwijl het aantal autochtonen(en Westerse allochtonen, voornamelijk afkomstig van de EU) ongeveer 12 miljoen zal bedragen.
Dit cijfer wordt dus veel eerder bereikt. Het zal rond 2020 al 20-25% bedragen. En dan is nog geen eens rekening gehouden met een sterkere emigratie, een proces dat wel op gang gekomen in in de laatste 3 jaar
Als het percentage 'deelname aan de samenleving' van allochtonen niet drastisch verbeterd, is je reactie 'so what?' slechts uit te leggen als dat het jou geen hond kan schelen dat het sociale stelsel nog verder wordt aangetast.quote:Op maandag 28 februari 2005 12:10 schreef Vhiper het volgende:
[ aandeel allochtonen in samenleving eerder ]
So what?
Die verliest ze niet en het gevolg is dat ze heel haar leven kan teren op de zak van de Nederlandse belastingbetaler.quote:Aan die permanente verblijfsvergunning kleeft de voorwaarde dat je daar zelf voldoende inkomsten voor moet hebben (Heeft maartena je al verteld), als ze dus een permanente verblijfsvergunning heeft en ze gaat scheiden waardoor ze alleen komt te staan en ze heeft geen inkomsten, zoals jij in je voorbeeld stelde, dan raakt ze haar verblijfsvergunning kwijt (Heeft maartena je ook al verteld).
Dit begrijp ik niet want de immi-emigratie cijfers van de laatste 3 jaar zijn toch echt zorgelijk.quote:De emigratiecijfers van kansrijken boeien mij niet. Immigratie van kanslozen is geen aftreksom met emigratie van kansrijken. Met dat soort vreemde optelsommetjes wordt het sociale stelsel niet echt geholpen, sterker nog, het lijkt me eerder een extra druk op het sociale stelsel als kansrijken het land blijven verlaten en kanslozen kunnen blijven toestromen.
Dat percentage dient inderdaad omhoog geschroeft te worden, maar daar wordt druk over gebabbeld in andere topics.quote:Op maandag 28 februari 2005 12:12 schreef hace_x het volgende:
[..]
Als het percentage 'deelname aan de samenleving' van allochtonen niet drastisch verbeterd, is je reactie 'so what?' slechts uit te leggen als dat het jou geen hond kan schelen dat het sociale stelsel nog verder wordt aangetast.
Geen inkomen, geen verblijfsvergunning, wat begrijp jij daar niet aan?quote:Op maandag 28 februari 2005 12:14 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Die verliest ze niet en het gevolg is dat ze heel haar leven kan teren op de zak van de Nederlandse belastingbetaler.
Dacht dat jij het zo geweldig vond als men maar optiefde naar het buitenland?quote:Op maandag 28 februari 2005 12:18 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Dit begrijp ik niet want de immi-emigratie cijfers van de laatste 3 jaar zijn toch echt zorgelijk.
Dat is niet de realiteit.quote:Geen inkomen, geen verblijfsvergunning, wat begrijp jij daar niet aan?
Je haalt willen en moeten doorelkaar heenquote:Dacht dat jij het zo geweldig vond als men maar optiefde naar het buitenland?
Wat is daar schrijnend aan? Dat is gewoon de wet. Niets om een krantenartikeltje aan te verspillen.quote:Op maandag 28 februari 2005 12:34 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Dat is niet de realiteit.
Of misschien kan je een voorbeeld geven uit de linkse media van de schrijnende gevallen van iemand die met een permanente verblijfsvergunning toch het land wordt uitgezet?
Dat is dus onmogelijk.quote:Want ik ken alleen mensen met een permanente verblijfsvergunning die gewoon een uitkering hebben als ze geen inkomen hebben.
Mensen met een PERMANENTE verblijfsvergunning mogen dat wel. En een permanente verblijfsvergunning krijg je na 5 jaar.quote:personen die in relatie tot hun verblijfsvergunning geen beroep op de staatskas mogen doen
Al die Marokkanen en Turken die hier leven op een verblijfsvergunning en een uitkering hebben of in een sociale huurwoning worden worden uitgezet?quote:Aangezien een verblijfsvergunning voor onbepaalde tijd een inkomenseis kent, kan dus geen aanspraak op een uitkering worden gemaakt.
Begin nu maar eerst gewoon met in te gaan op mijn punten in plaats van leugens te gaan lopen verspreidenquote:En nou kap ik ook dit steeds uit te leggen. Als jij zo graag met je oogklepjes op wilt constateren dat huwelijksmigranten hier massaal jouw belastingcenten zitten op te snoepen, prima, leef lekker verder in je fantasie.
Ik ga helemaal nergens meer op in. Ik heb jou al eerder gewaarschuwd te kappen mij voor leugenaar uit te maken, alles wat ik post is verifieerbaar op het internet te vinden. Je mag het niet met me eens zijn, prima, maar van dit soort gezeik ben ik niet gedient. Onze discussie in dit topic is dus afgelopen.quote:Op maandag 28 februari 2005 13:05 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Begin nu maar eerst gewoon met in te gaan op mijn punten in plaats van leugens te gaan lopen verspreiden
Dank je.
quote:Je liegt er vrolijk op los?
Ik zou zeggen verbeter de wereld begin bij jezelf.quote:Dat je mij nu gaat verwijten dat allochtonen en huwelijksmigranten GELIJK zouden zijn is slechts uit te leggen als een zielige poging mij als discussant te diskwalificeren. Want zoals ik al eerder tegen je heb gezegd: Allochtonen en huwelijksmigranten zijn gewoon deelverzamelingen van elkaar. Dat nu plotseling 'vergeten' acht ik wel een erg vuile discussiemethode.
Heb jij em gedaan dan? Je moet er toch minimaal Nederlands voor kunnen lezen, en je dient je in Nederlands verstaanbaar te maken. Spelfouten zijn toegestaan, gramaticafouten ook. Maar je moet in ieder geval duidelijk kunnen schrijven en spreken zodat er duidelijk is wat je bedoeld.quote:Op vrijdag 25 februari 2005 22:15 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Test stelt niks voor
Ik weet wel wie hem gehaald hebbenquote:Heb jij em gedaan dan? Je moet er toch minimaal Nederlands voor kunnen lezen, en je dient je in Nederlands verstaanbaar te maken. Spelfouten zijn toegestaan, gramaticafouten ook. Maar je moet in ieder geval duidelijk kunnen schrijven en spreken zodat er duidelijk is wat je bedoeld.
Zowel Maartena en ik hebben duidelijk geantwoord op jouw voorbeeld, dat de conclusie is dat jouw voorbeeld nooit in de realiteit voor kan komen, jou niet aanstaat, is jouw probleem.quote:Op maandag 28 februari 2005 16:55 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Want ik heb immers nog geen antwoord gehad op mijn voorbeeld
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |