abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_25082253
quote:
Op maandag 14 februari 2005 02:07 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

70% vind ik meer dan voldoende reden om huwelijksimigratie te stoppen uit Turkije en Marokko.

En voor Vhiper?
Niet dus. Los je daarmee het probleem van emancipatie voor die vrouwen op? Dacht het niet, die worden gewoon binnen die landen of naar andere landen uitgehuwelijkt, waarschijnlijk onder nog slechtere omstandigheden.

Maar goed, Diego, jij wilt dat probleem niet oplossen, jij wilt gewoon van migranten af. Beetje zielig emancipatie als excuusje aan te voeren.
pi_25084055
quote:
Niet dus. Los je daarmee het probleem van emancipatie voor die vrouwen op? Dacht het niet, die worden gewoon binnen die landen of naar andere landen uitgehuwelijkt, waarschijnlijk onder nog slechtere omstandigheden.
Boeien wat er in die andere landen gebeurt.

Diego wil van immigranten af die niks te zoeken hebben in Nederland.
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_25084081
Je reageert overigens ook off-topic want het gaat hier om Nederland en niet om Timboektoe

Zouden je argumenten wederom op zijn?
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_25084139
quote:
Op maandag 14 februari 2005 11:42 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

Boeien wat er in die andere landen gebeurt.

Diego wil van immigranten af die niks te zoeken hebben in Nederland.
Dat zei ik toch?
quote:
Op maandag 14 februari 2005 08:46 schreef Vhiper het volgende:
Maar goed, Diego, jij wilt dat probleem niet oplossen, jij wilt gewoon van migranten af. Beetje zielig emancipatie als excuusje aan te voeren.
pi_25084174
quote:
2. Je artikelen over uitkeringen van allochtonen slaan al helemaal niet op nieuwe huwelijksmigranten, die hebben immers geen recht op een uitkering.
Wel na 3 jaar en daar zit het probleem zie het grote aantal schijnhuwelijken.
quote:
3. Huwelijksmigranten komen niet alleen uit Marokko en Turkije, waar jouw artikelen wel steeds naar verwijzen. 80% komt uit andere landen, 50% valt zelfs onder de categorie westerse allochtonen, een groep die in al jouw artikelen stelselmatig buiten beschouwing wordt gelaten en daarmee de werkelijkheid vertekend.
Je moet wel een hele grote plaat voor je kop hebben als je nog niet begrijpt dat de problemen liggen bij de NIET-westerse allochtonen.
pi_25084190
De afgedwongen solidariteit creëert passiviteit
pi_25084249
quote:
Op maandag 14 februari 2005 11:47 schreef Vhiper het volgende:

[..]

Dat zei ik toch?
[..]
Lezen valt niet mee he?
FC Den Bosch | Standard Liege | Atletico Madrid | Lazio Roma | Alianza Lima | Chelsea | Dinamo Kiev
Corazón Alianza Lima Corazón para ganar a La Victoria volveremos para verte campeonar.
pi_25084251
quote:
Op maandag 14 februari 2005 11:49 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

Wel na 3 jaar en daar zit het probleem zie het grote aantal schijnhuwelijken.
Ook na 3 jaar niet. Een garantverklaring is 5 jaar geldig. Na vijf jaar kan een verblijfsvergunning voor onbepaalde tijd worden aangevraagd, mits uiteraard voldoende inkomsten en wordt nog geen gebruik gemaakt van een uitkering.
quote:
Je moet wel een hele grote plaat voor je kop hebben als je nog niet begrijpt dat de problemen liggen bij de NIET-westerse allochtonen.
Waarom pak je dan migratie aan en niet die niet-westerse allochtonen? Was de plaat waar je het over hebt, voor je neus nog niet opgevallen?
pi_25084269
quote:
Op maandag 14 februari 2005 11:54 schreef CherrymoonTraxx het volgende:

[..]

Lezen valt niet mee he?
Voor Diego niet, blijkbaar...spijtig...
pi_25084409
quote:
Ook na 3 jaar niet. Een garantverklaring is 5 jaar geldig. Na vijf jaar kan een verblijfsvergunning voor onbepaalde tijd worden aangevraagd, mits uiteraard voldoende inkomsten en wordt nog geen gebruik gemaakt van een uitkering.
Na 3 jaar huwelijk met iemand met een Nederlandse nationaliteit en woonachtig in Nederland is kan je Nederlander worden waarna je totdat je dood gaat recht hebt op de Nederlandse verzorigingsstaat.
pi_25084469
quote:
Op maandag 14 februari 2005 11:55 schreef Vhiper het volgende:

[..]

Voor Diego niet, blijkbaar...spijtig...
Jij toont aan dat voor jou begrijpend lezen niet is weggelegd. Spijtig inderdaad.
FC Den Bosch | Standard Liege | Atletico Madrid | Lazio Roma | Alianza Lima | Chelsea | Dinamo Kiev
Corazón Alianza Lima Corazón para ganar a La Victoria volveremos para verte campeonar.
pi_25085543
quote:
Op maandag 14 februari 2005 12:05 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

Na 3 jaar huwelijk met iemand met een Nederlandse nationaliteit en woonachtig in Nederland is kan je Nederlander worden waarna je totdat je dood gaat recht hebt op de Nederlandse verzorigingsstaat.
Mits je volledig bent ingeburgerd, vloeiend Nederlands spreekt en dus geen analfabete bewoner van het rifgebergte bent, maar iemand die volledig is voorbereid op een plaats op de Nederlandse arbeidsmarkt en je aan alle andere voorwaarden van naturalisatie voldoet, ja, dan heb je recht op een uitkering, mits je geen werk kunt vinden, net als elke andere Nederlander (Want dat ben je dan immers!!!)

Lijkt mij niets mis mee, maarja, jij grijpt elk excuusje aan om maar af te kunnen geven op migranten, wat genoeg zegt over jou.
pi_25085570
quote:
Mits je volledig bent ingeburgerd, vloeiend Nederlands spreekt en dus geen analfabete bewoner van het rifgebergte bent, maar iemand die volledig is voorbereid op een plaats op de Nederlandse arbeidsmarkt en je aan alle andere voorwaarden van naturalisatie voldoet, ja, dan heb je recht op een uitkering, mits je geen werk kunt vinden, net als elke andere Nederlander (Want dat ben je dan immers!!!)
Zijn geen eisen voor naturalisatie door middel van schijn huwelijk
pi_25085615
quote:
Op maandag 14 februari 2005 12:09 schreef CherrymoonTraxx het volgende:

[..]

Jij toont aan dat voor jou begrijpend lezen niet is weggelegd. Spijtig inderdaad.
Ik begrijp Diego prima, maar als jij het beter weet, leg het me eens uit, wat is er mis met het beleid dat:

1. Niemand zonder garantstelling binnen laat (EU landen uitgezonderd)
2. Van iedere migrant inburgering vereist (EU landen wederom uitgezonderd)
3. De eerste 3 jaar zeker en mogelijk vele jaren daarna, afhankelijk van de inzet van de migrant om te integreren, de migrant van een uitkering uitsluit.
4. Bij enige onregelmatigheid (Verlies baan garantsteller, scheiding, schijnhuwelijk, misdrijf, etc etc) direct de verblijfsvergunning en dus het verblijf kan intrekken.

De sociale zekerheid lijkt me hiermee meer dan voldoende gewaarborgd.
pi_25085658
quote:
Op maandag 14 februari 2005 13:40 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

Zijn geen eisen voor naturalisatie door middel van schijn huwelijk
*zucht* Voor de tigste keer het lijstje dan maar, wat dus OOK voor gehuwden geldt:

Wanneer komt u in aanmerking voor naturalisatie?

U moet in ieder geval steeds een geldige verblijfsvergunning hebben gehad. Daarnaast moet u voldoen aan alle hier genoemde voorwaarden.

U bent meerderjarig.

U woont 5 jaar onafgebroken met een geldige verblijfsvergunning in Nederland, de Nederlandse Antillen of Aruba. Dat betekent ook dat u steeds op tijd uw verblijfsvergunning heeft verlengd. Op deze regel zijn enkele uitzonderingen ( 5-jaarstermijn).

U bent voldoende ingeburgerd en u kunt Nederlands lezen, schrijven, spreken en verstaan. U moet dit aantonen door een naturalisatietoets af te leggen. Met een succesvol afgeronde inburgeringscursus (op NT2-niveau 2) of een ander diploma komt u in aanmerking voor vrijstelling.

U heeft de laatste vier jaar geen gevangenisstraf, leer- of taakstraf of hoge geldboete gekregen.

U bent bereid afstand te doen van uw huidige nationaliteit. Doet u geen afstand van uw huidige nationaliteit terwijl dat wel zou moeten, dan kan het Nederlanderschap weer worden ingetrokken.
Op deze regel bestaan enkele uitzonderingen.

U heeft een verblijfsvergunning voor een niet-tijdelijk doel, zoals gezinshereniging.
pi_25085766
1: Er zijn geen sanctiemogelijkheden. Er is nog geen huwelijkspartner terug gestuurd omdat die niet goed ingeburgerd was
2: De meest kansloze figuren kunnen gewoon zo een Nederlands paspoort krijgen.
3: Dat het in de theorie zo is wil niet zeggen dat het in de praktijk zo werkt.
pi_25085851
quote:
Op maandag 14 februari 2005 13:55 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
1: Er zijn geen sanctiemogelijkheden. Er is nog geen huwelijkspartner terug gestuurd omdat die niet goed ingeburgerd was
Er zijn wel degelijk naturalisaties geweigert omdat de aanvrager niet goed ingeburgerd is. Slechts 67% van alle aanvragers slaagt daadwerkelijk voor de naturalisatietoets. (bron: www.ind.nl)

Zij die niet slagenworden niet het land uit gegooid, maar dienen hier verder te verblijven op een verblijfsvergunning. Als ook aan de voorwaarden van een verblijfsvergunning niet meer voldaan kan worden (daar hebben we het inkomensvereiste weer!) wordt wel degelijk tot uitzetting overgegaan.
quote:
2: De meest kansloze figuren kunnen gewoon zo een Nederlands paspoort krijgen.
Op basis van bovenstaande is dat dus onzin.
quote:
3: Dat het in de theorie zo is wil niet zeggen dat het in de praktijk zo werkt.
Dit is zoveel onzin dat ik niet eens ga uitleggen waarom het onzin is!
pi_25085910
quote:
Op basis van bovenstaande is dat dus onzin
Op basis van de realiteit niet.
quote:
Dit is zoveel onzin dat ik niet eens ga uitleggen waarom het onzin is!
Eigenlijk wilde je zeggen: Ik ben wederom uitgeluld
quote:
Er zijn wel degelijk naturalisaties geweigert omdat de aanvrager niet goed ingeburgerd is. Slechts 67% van alle aanvragers slaagt daadwerkelijk voor de naturalisatietoets. (bron: www.ind.nl)

Zij worden niet het land uit gegooid, maar dienen hier verder te verblijven op een verblijfsvergunning. Als ook aan de voorwaarden van een verblijfsvergunning niet meer voldaan kan worden (daar hebben we het inkomensvereiste weer!) wordt wel degelijk tot uitzetting overgegaan.
Ook op een verblijfsvergunning zal een kansloze(zoals iedere Niet-westerse allochtoon heel zijn leven geld kost, in plaats van geld oplevert) de Nederlandse staat geld kosten in plaats van opleveren
pi_25085993
quote:
Op maandag 14 februari 2005 14:07 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

Ook op een verblijfsvergunning zal een kansloze(zoals iedere Niet-westerse allochtoon heel zijn leven geld kost, in plaats van geld oplevert) de Nederlandse staat geld kosten in plaats van opleveren
Gezien het feit dat voor het hebben van een verblijfsvergunning een inkomen, niet zijnde een uitkering, benodigd is, dus niet.
pi_25091541
Waarom wordt de halve Marokkaanse en Turkse populatie niet Nederland uitgeknikkerd?
pi_25096159
quote:
Op maandag 14 februari 2005 22:37 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Waarom wordt de halve Marokkaanse en Turkse populatie niet Nederland uitgeknikkerd?
  dinsdag 15 februari 2005 @ 10:52:41 #222
59611 hace_x
Burgerman met 2 kids
pi_25097396
quote:
Op maandag 14 februari 2005 14:03 schreef Vhiper het volgende:

Je suggereert steeds dat immigranten die via het huwelijk in het verzorgingsstelsel terecht komen, door Nederland worden uitgezet. Maar als je zelf met de cijfers komt, geef je aan dat een percentage van de mensen die scheiden, of die niet meer kunnen leven van hun partner, hier gewoon kunnen blijven. En dus in het sociale stelsel vallen.

Jij bent voor 'terug sturen'. Volgens mij is het inhumaner om iemand terug te sturen als die hier zoveel jaar gewoond heeft (dmv een huwelijk) dan voorafgaand aan dat mogelijke huwelijk 'aan de poort' te selecteren op basis van opleiding/kansen op de arbeidsmarkt.
quote:
Zij die niet slagenworden niet het land uit gegooid, maar dienen hier verder te verblijven op een verblijfsvergunning. Als ook aan de voorwaarden van een verblijfsvergunning niet meer voldaan kan worden (daar hebben we het inkomensvereiste weer!) wordt wel degelijk tot uitzetting overgegaan.
Je vindt bovenstaande verdedigbaar? Ik vind dat 'harder' dan vooraf selecteren op kansen op de arbeidsmarkt.
-- Hace_x
mijn weblog | Fotoboek
pi_25097630
quote:
Op dinsdag 15 februari 2005 10:52 schreef hace_x het volgende:

[..]

Je suggereert steeds dat immigranten die via het huwelijk in het verzorgingsstelsel terecht komen, door Nederland worden uitgezet. Maar als je zelf met de cijfers komt, geef je aan dat een percentage van de mensen die scheiden, of die niet meer kunnen leven van hun partner, hier gewoon kunnen blijven. En dus in het sociale stelsel vallen.
Hoe verzin je het? Ik geloof dat ik heel helder ben geweest, maar goed, nog 1x, samengevat, zoals de regels nu zijn:

Een huwelijksmigrant heeft:

de eerste drie jaar geen recht op een uitkering en moet terug als het huwelijk op de klippen loopt
Kan na drie jaar naturaliseren, mits aan alle hiervoor geldende voorwaarden wordt voldaan, inclusief naturalisatietoets. Na geslaagde naturalisatie is de migrant migrant af en Nederlander, net als jij en ik.
Bij niet slagen of gewoonweg niet willen naturaliseren geldt dat een verblijfsvergunning met alle eisen die erbij horen, dus inkomensvereiste om in Nederland te mogen blijven. Ook dan is er dus geen recht op een uitkering.

Een huwelijk tussen een werkende en niet werkende Nederlander eindigt met het feit dat de werkende allimentatie moet betalen aan de niet werkende.

Conclusie: In alle gevallen komt men niet bij vadertje staat aankloppen voor een uitkering.
quote:
Jij bent voor 'terug sturen'. Volgens mij is het inhumaner om iemand terug te sturen als die hier zoveel jaar gewoond heeft (dmv een huwelijk) dan voorafgaand aan dat mogelijke huwelijk 'aan de poort' te selecteren op basis van opleiding/kansen op de arbeidsmarkt.
Misschien, maar daar hebben die mensen dan wel zelf voor gekozen. Je weet dat er voorwaarden aan een verblijf in Nederland zitten als je hier binnenkomt. Jij wilt mensen die keuze ontnemen en ze bij voorbaat al niet binnenlaten zonder hun huwelijk ook maar een kans van slagen te geven.
quote:
Je vindt bovenstaande verdedigbaar? Ik vind dat 'harder' dan vooraf selecteren op kansen op de arbeidsmarkt.
Zoals ik al zei, misschien is het wel harder, maar we hebben hier niet met kleine kinderen te maken, we praten hier over volwassenen die bewust een keuze voor het leven maken, met alle goede en minder goede kanten ervan. Laat mensen die keuze dan ook gewoon maken, het is hun leven, niet de jouwe.
pi_25097633
Typische reactie weer Vhiper, maar dat zijn we gewend.

Verder wordt er niemand uitgezet die hier al langer is.

Waarom wordt diegene die zijn partner haalt net als in Denemarken niet verplicht om VOORAF 7000 euro te betalen voor de eventuele terugstuurkosten?
pi_25097721
quote:
Op dinsdag 15 februari 2005 11:10 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

Vertel dat ff tegen de 26.000 asielzoekers die momenteel in uitzetcentra op het eerstvolgende vliegtuig zitten te wachten...
quote:
Waarom wordt diegene die zijn partner haalt net als in Denemarken niet verplicht om VOORAF 7000 euro te betalen voor de eventuele terugstuurkosten?
Goed idee, nu moet men een garantverklaring voor ¤ 10.000 tekenen, die door de staat op enig moment opvorderbaar is. Heb ik liever dat Deense regeltje, spaar ik me weer 3000 eurootjes uit.
pi_25097806
quote:
Vertel dat ff tegen de 26.000 asielzoekers die momenteel in uitzetcentra op het eerstvolgende vliegtuig zitten te wachten...
Ben je groenteboer, want je kan immers prima appels met peren vergelijken
quote:
Goed idee, nu moet men een garantverklaring voor ¤ 10.000 tekenen, die door de staat op enig moment opvorderbaar is. Heb ik liever dat Deense regeltje, spaar ik me weer 3000 eurootjes uit.
Als je het al gestort hebt weet je zeker dat je het krijgt.
pi_25097989
quote:
Op dinsdag 15 februari 2005 11:22 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

Ben je groenteboer, want je kan immers prima appels met peren vergelijken
Nope, maar jij zei toch dat we niemand uitzetten die hier al langer is?
quote:
Als je het al gestort hebt weet je zeker dat je het krijgt.
Ach, aangezien je voor minimaal een jaar inkomen moet aantonen, is een loonbeslag door de overheid ook gauw gelegd. Nee, geef mij maar dat Deense regeltje, gewoon 7000 euro storten en klaar. Kunnen we dat hele gezeik over inkomens ook meteen het raam uit gooien.

Het is uniek, maar je hebt warempel eens een goed idee.
  dinsdag 15 februari 2005 @ 12:06:34 #228
59611 hace_x
Burgerman met 2 kids
pi_25098357
quote:
Op dinsdag 15 februari 2005 11:10 schreef Vhiper het volgende:

[..]

Conclusie: In alle gevallen komt men niet bij vadertje staat aankloppen voor een uitkering.
Toch vreemd dat er zoveel gescheiden allochtonen van een bijstandsuitkering in een huurwoning leven dan.
-- Hace_x
mijn weblog | Fotoboek
pi_25098468
Vind ik ook, net als het vreemd is dat half Turkije en Marokko hier leeft van een uitkering terwijl ze hun legale status te danken hebben aan een verblijfsvergunning.
quote:
Nope, maar jij zei toch dat we niemand uitzetten die hier al langer is?
Waarmee ook aangetoond is dat je niet kan lezen
quote:
Ach, aangezien je voor minimaal een jaar inkomen moet aantonen, is een loonbeslag door de overheid ook gauw gelegd. Nee, geef mij maar dat Deense regeltje, gewoon 7000 euro storten en klaar. Kunnen we dat hele gezeik over inkomens ook meteen het raam uit gooien.
Het een sluit het ander niet uit
pi_25098533
quote:
Op dinsdag 15 februari 2005 12:06 schreef hace_x het volgende:

[..]

Toch vreemd dat er zoveel gescheiden allochtonen van een bijstandsuitkering in een huurwoning leven dan.
Nee hoor, dat zijn lui die in de jaren 60-70 massaal als gastarbeider zijn binnen komen wandelen of tot aan de verscherping in de vreemdelingenwet in 2000 als asielzoeker enzo binnen zijn gekomen. In 2000 is door paars de vreemdelingenwet flink en goed aangescherpt, daar plukken we nu, door de afgenomen immigratie reeds de vruchten van. Verdere verscherping door middel van onrechtvaardige eisen is dus niet meer nodig.

We moeten nu de lui die met een bijstandsuitkering zitten aan het werk krijgen, dat tuig dat de straten onveilig maakt, opsluiten, of nog liever, een flinke tijd in een opvoedingskamp ofzo. Dat is het aanpakken van problemen.
pi_25098577
quote:
We moeten nu de lui die met een bijstandsuitkering zitten aan het werk krijgen, dat tuig dat de straten onveilig maakt, opsluiten, of nog liever, een flinke tijd in een opvoedingskamp ofzo. Dat is het aanpakken van problemen.
Hou het gewoon bij de topic
pi_25098624
quote:
Op dinsdag 15 februari 2005 12:14 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Vind ik ook, net als het vreemd is dat half Turkije en Marokko hier leeft van een uitkering terwijl ze hun legale status te danken hebben aan een verblijfsvergunning.
Er is geen enkele Marokkaan of Turk die op een verblijfsvergunning regulier voor verblijf bij partner hier een bijstandsuitkering heeft, dat durf ik je wel te garanderen
quote:
Waarmee ook aangetoond is dat je niet kan lezen
Ik zal ongetwijfeld blind zijn...
quote:
Op dinsdag 15 februari 2005 11:10 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

woensdag 16 februari 2005 @ 12:44:50 #233
59611 hace_x
Burgerman met 2 kids
pi_25111839
quote:
Op dinsdag 15 februari 2005 12:18 schreef Vhiper het volgende:

[ allochtonen in uitkering en sociale huurwoningen ]

Nee hoor, dat zijn lui die in de jaren 60-70 massaal als gastarbeider zijn binnen komen wandelen of tot aan de verscherping in de vreemdelingenwet in 2000 als asielzoeker enzo binnen zijn gekomen.
Ohja, al die allochtonen die in een uitkering zitten en in een sociale huurwoning zijn ouder dan 60 en toendertijd hier gekomen om te werken Leeftijden inschatten is niet echt je sterkste punt.
quote:
In 2000 is door paars de vreemdelingenwet flink en goed aangescherpt, daar plukken we nu, door de afgenomen immigratie reeds de vruchten van. Verdere verscherping door middel van onrechtvaardige eisen is dus niet meer nodig.
Huwelijk is nu juist een van die uitzonderingen om alsnog als buitenlander/buitenlandse het land in te komen. En daar wordt, inderdaad tussen 1970-2000, maar ook daarna, flink van gebruik gemaakt.
quote:
Die strenge woorden klinken leuk, maar er is geen werkgever die een analfabeet of iemand die nauwlijks nederlands kan achter een bureau zet. Thuis zitten met een uitkering is blijkbaar bevredigender dan leren voor een beroep als loodgieter.
-- Hace_x
mijn weblog | Fotoboek
pi_25122227
quote:
Op woensdag 16 februari 2005 12:44 schreef hace_x het volgende:

[..]

Ohja, al die allochtonen die in een uitkering zitten en in een sociale huurwoning zijn ouder dan 60 en toendertijd hier gekomen om te werken Leeftijden inschatten is niet echt je sterkste punt.
Heb je mij niet horen zeggen, ik had het over, inderdaad, die gastarbeiders, maar ook elke andere migrant (Denk aan de flinke asielzoekersstromen) tot aan 2000, toen de vreemdelingenwet eindelijk werd aangepakt.
quote:
Huwelijk is nu juist een van die uitzonderingen om alsnog als buitenlander/buitenlandse het land in te komen. En daar wordt, inderdaad tussen 1970-2000, maar ook daarna, flink van gebruik gemaakt.
Maar die "uitzondering" (Kan je nagaan, we hebben de grenzen al zo dicht, dat je een uitzondering bent als je binnen weet te komen!!!) is financieel dichtgetimmerd, de kosten komen bij de migrant of diens partner te liggen, niet bij de overheid en niet bij ons sociale stelsel.
quote:
Die strenge woorden klinken leuk, maar er is geen werkgever die een analfabeet of iemand die nauwlijks nederlands kan achter een bureau zet. Thuis zitten met een uitkering is blijkbaar bevredigender dan leren voor een beroep als loodgieter.
Een andere discussie, aangezien huwelijksmigranten dus nooit voor een uitkering in aanmerking komen, maar ik wil er wel op in gaan. Er zijn baantjes genoeg te verzinnen waarbij kennis van de Nederlandse taal of een hoge opleiding niet noodzakelijk zijn, ik denk dan bijvoorbeeld aan: Gemeentereiniging (Die steden mogen best eens flink schoner), schoonmaak, tuinderij (De tuinders staan weer te springen om plukkers en aspergestekers!), vuilnisophaal (Zodat men eens vaker dan 1x per twee weken de troep uit mijn straat komt ophalen!), etc etc etc.

Werk is er dus wel of kan best gecreerd worden, maar daar heb ik vanuit de overheid nog niets van gezien, die zeikt liever dat er meer gewerkt moet worden, in plaats van eens te vertellen waar men dan aan het werk kan.
pi_25126910
quote:
Maar die "uitzondering" (Kan je nagaan, we hebben de grenzen al zo dicht, dat je een uitzondering bent als je binnen weet te komen!!!) is financieel dichtgetimmerd, de kosten komen bij de migrant of diens partner te liggen, niet bij de overheid en niet bij ons sociale stelsel.
Slechts 3 jaar en aangezien een normale leeftijd om te trouwen 25 is en iemand gemiddeld 78 wordt, ligt de rekening voor 50 jaar bij de Nederlanders
pi_25127543
quote:
Op donderdag 17 februari 2005 13:43 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

Slechts 3 jaar en aangezien een normale leeftijd om te trouwen 25 is en iemand gemiddeld 78 wordt, ligt de rekening voor 50 jaar bij de Nederlanders
Slechts drie jaar? Als je gaat scheiden is er nog zo iets als allimentatie en die betaal je wel wat langer dan drie jaar

De enige mogelijkheid die ik zie voor een huwelijksmigrant om zich tot onze sociale dienst te wenden is de volgende stappen doorlopen:

- migrant trouwt met Nederlander en komt hier, eerste drie jaar zoiezo geen recht op een uitkering.
- migrant burgert volkomen in en leert vloeiend Nederlands (Verplicht voor naturalisatie)
- Na drie jaar verblijf wil migrant naturaliseren, migrant slaagt voor naturalisatietoets en naturaliseert
- Huwelijk van migrant loopt na de voorgaande stappen stuk.
- De (voormalige) partner van de migrant raakt zijn baan kwijt en kan zo geen alimentatie meer betalen
- De migrant gaat nooit meer opnieuw met iemand samenwonen c.q. trouwen
- De migrant vindt, ondanks volledig ingeburgerd en vloeiend Nederlands sprekend en loopbaanbegeleiding ten tijde van de inburgering en sollicitatieplichten, zelf geen werk
- De migrant wil, ondanks het ontbreken van familie en al de voorgaande tragiek toch nog in dit land blijven.

Nou, Diego, hoeveel pechvogels zou bovenstaande nou overkomen?
pi_25127763
quote:
- migrant trouwt met Nederlander en komt hier, eerste drie jaar zoiezo geen recht op een uitkering.
- migrant burgert volkomen in en leert vloeiend Nederlands (Verplicht voor naturalisatie)
- Na drie jaar verblijf wil migrant naturaliseren, migrant slaagt voor naturalisatietoets en naturaliseert
- Huwelijk van migrant loopt na de voorgaande stappen stuk.
- De (voormalige) partner van de migrant raakt zijn baan kwijt en kan zo geen alimentatie meer betalen
- De migrant vindt, ondanks volledig ingeburgerd en vloeiend Nederlands sprekend en loopbaanbegeleiding ten tijde van de inburgering en sollicitatieplichten, zelf geen werk
- De migrant wil, ondanks het ontbreken van familie en al de voorgaande tragiek toch nog in dit land blijven.
De werkelijkheid is zo

- migrant burgert volkomen in en leert vloeiend kan zich verstaanbaar maken in het Nederlands (Verplicht voor naturalisatie)
- Huwelijk van migrant loopt na de voorgaande stappen express stuk Het papiertje is immers binnen.
- De (voormalige) partner van de migrant raakt zijn baan kwijt en kan zo geen alimentatie meer betalen[b]Alimentatie is alleen voor de kinderen en de sociale dienst moet het inkomen bijlappen uit bijstand en huursubsidie en dergelijke[/s]
pi_25127786
Alimentatie is alleen voor de kinderen en niet voor de vrouw overigens. Na de scheiding heeft de ex-man geen verplichtingen meer naar zijn ex-vrouw toe
pi_25127873
quote:
Op donderdag 17 februari 2005 14:37 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Alimentatie is alleen voor de kinderen en niet voor de vrouw overigens. Na de scheiding heeft de ex-man geen verplichtingen meer naar zijn ex-vrouw toe
"Als mensen gaan scheiden of hun huwelijk na een scheiding van tafel en bed laten ontbinden, vervalt de verplichting niet om financieel voor elkaar te zorgen. Heeft een van de ex-partners niet voldoende inkomsten, dan moet de ander in principe alimentatie betalen.

De plicht om alimentatie te betalen houdt op als de ex-partner aan wie moet worden betaald, trouwt, een geregistreerd partnerschap aangaat of gaat samenwonen met iemand anders alsof zij getrouwd of een geregistreerd partnerschap aangegaan zijn.

Als de ex-partner aan wie betaald moet worden, gaat werken en in zijn/haar eigen onderhoud kan voorzien, kan de alimentatieplicht lager worden of zelfs ophouden. U kunt hierover onderling schriftelijke afspraken maken. Als dat niet lukt, heeft u een rechterlijke uitspraak nodig."

Google eens op partneralimentatie
pi_25138728
Oh ja iedere maand dat een gescheiden huwelijkspartner gebruik maakt van een uitkering is er een te veel en verder maakt ze gebruik van gezondsheidszorg, andere facaliteiten en huursubsidie en dergelijke.

Op het moment dat er gescheiden wordt is er geen reden meer om hier te blijven of ze moet in haar eigen onderhoud kunnen voorzien.
pi_25140011
quote:
Op vrijdag 18 februari 2005 01:42 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Op het moment dat er gescheiden wordt is er geen reden meer om hier te blijven of ze moet in haar eigen onderhoud kunnen voorzien.
Dat is allang zo geregeld in de wet.
pi_25149000
Wat als iemand nu inkomstenverlies heeft geleden nadat hij/zij zijn partner naar Nederland heeft gehaald? Dan valt er weinig alimentatie te halen.
pi_25149227
quote:
Dat is allang zo geregeld in de wet.
Dus krijgt een huwelijkspartner nooit recht op een uitkering, huursubsidie en dergelijke?
  zaterdag 19 februari 2005 @ 10:31:52 #244
59611 hace_x
Burgerman met 2 kids
pi_25158356
quote:
Op donderdag 17 februari 2005 08:39 schreef Vhiper het volgende:

Heb je mij niet horen zeggen, ik had het over, inderdaad, die gastarbeiders, maar ook elke andere migrant (Denk aan de flinke asielzoekersstromen) tot aan 2000, toen de vreemdelingenwet eindelijk werd aangepakt.
Aangepakt ja, maar nog lang niet streng genoeg is. Nog steeds kunnen mensen die niet aan een baan zullen kunnen komen via een huwelijk dit land binnen komen.
quote:
Wat als die partner ten tijde van de scheiding:
- werkloos is
- niet genoeg alimentatie kan betalen
- enzovoorts?

Die paar duizend euro zijn natuurlijk nooit genoeg om tot sint juttemis die huurwoning en bestaansrecht van de ex-partner en eventuele kids te financieren. Punt blijft overeind staan dat het veel beter is als de geimporteerde partner zelfstandig voor zijn/haar bestaan kan zorgen en je je daarvan zeker hebt gesteld.
quote:
aangezien huwelijksmigranten dus nooit voor een uitkering in aanmerking komen,
Begin eens te stoppen met de leugen dat huwelijksmigranten 'nooit', tot in lengte van dagen, van de verzorgingsstaat leven. Jij weet maar al te goed dat dat onwaar is. Alle regels ten spijt blijft het argument dat ieder in het eigen onderhoud moet kunnen voorzien fier overeind staan. Je moet nu eenmaal blijven nadenken dat het huwelijk ooit kan stranden, dat de alhier wonende partner de baan kan verliezen of niet genoeg verdiend om de geimporteerde partner en komende kids te kunnen financieren, etc.

Ongeletterde immigratie gaat niet samen met een verzorgingsstaat.
-- Hace_x
mijn weblog | Fotoboek
pi_25161370
quote:
Begin eens te stoppen met de leugen dat huwelijksmigranten 'nooit', tot in lengte van dagen, van de verzorgingsstaat leven. Jij weet maar al te goed dat dat onwaar is. Alle regels ten spijt blijft het argument dat ieder in het eigen onderhoud moet kunnen voorzien fier overeind staan. Je moet nu eenmaal blijven nadenken dat het huwelijk ooit kan stranden, dat de alhier wonende partner de baan kan verliezen of niet genoeg verdiend om de geimporteerde partner en komende kids te kunnen financieren, etc.
Het huwelijk dat niet strand is de uitzondering niet andersom
pi_25189969
quote:
Op vrijdag 18 februari 2005 18:53 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
Wat als iemand nu inkomstenverlies heeft geleden nadat hij/zij zijn partner naar Nederland heeft gehaald? Dan valt er weinig alimentatie te halen.
Gebeurt dat binnen de eerste drie jaar, dan mag de migrant zijn koffertjes pakken.
pi_25190019
quote:
Op zaterdag 19 februari 2005 10:31 schreef hace_x het volgende:

[..]

Aangepakt ja, maar nog lang niet streng genoeg is. Nog steeds kunnen mensen die niet aan een baan zullen kunnen komen via een huwelijk dit land binnen komen.
Dus? Zolang ze een werkende partner hebben, vind ik dat helemaal niet spannend.
quote:
Wat als die partner ten tijde van de scheiding:
- werkloos is
- niet genoeg alimentatie kan betalen
- enzovoorts?

Die paar duizend euro zijn natuurlijk nooit genoeg om tot sint juttemis die huurwoning en bestaansrecht van de ex-partner en eventuele kids te financieren. Punt blijft overeind staan dat het veel beter is als de geimporteerde partner zelfstandig voor zijn/haar bestaan kan zorgen en je je daarvan zeker hebt gesteld.
Zoals al reeds eerder aan je gevraagd, hoe vaak komt het voor dat het volgende gebeurt:

Het huwelijk houdt langer dan drie jaar stand, de partner naturaliseert en burgert dus volledig in, daarna loopt het huwelijk stuk en verliest de Nederlandse partner zijn baan, waarna beiden, ondanks alle inspanningen en verplichte sollicitaties niet meer aan het werk komen en tot de bijstand veroordeeld raken??

Dat is wel heel erg veel pech, Hace. Iets wat maar zeer weinigen (Gelukkig!) zal overkomen. Voor die enkeling die die pech heeft, wil jij het voor een grote groep maar onmogelijk maken hun gezinsleven te hebben en levensgeluk samen te delen??
quote:
Toon mij maar eens aan dat dat geen zeldzame vormen van pure pech zijn. Geef mij maar eens cijfertjes van de hoeveelheid huwelijksmigranten die aanspraak op ons sociale stelsel maken. Toon eens aan dat het echt zoveel kost!
quote:
Ongeletterde immigratie gaat niet samen met een verzorgingsstaat.
Bewijs het eens en kom dan eens met cijfertjes over huwelijksmigranten, niet Nederlandse allochtonen.
  maandag 21 februari 2005 @ 10:59:34 #248
59611 hace_x
Burgerman met 2 kids
pi_25191532
quote:
Bewijs het eens en kom dan eens met cijfertjes over huwelijksmigranten, niet Nederlandse allochtonen.
Huwelijksmigratie en allochtonen zijn met elkaar verweven. Het zijn nu eenmaal deelverzamelingen van elkaar. Dat jij die verwevenheid niet wenst in te zien lijkt me jouw probleem.

Mij vragen naar cijfers zonder dat ik naar allochtonencijfers mag wijzen is dan ook werkelijk te ridicuul voor woorden. Dat doe ik dan ook niet en ik verwijs je naar die cijfers die ik je al in deel 1 en deel 2 van deze discussie gaf.
-- Hace_x
mijn weblog | Fotoboek
pi_25191889
quote:
Op maandag 21 februari 2005 10:59 schreef hace_x het volgende:

[..]

Huwelijksmigratie en allochtonen zijn met elkaar verweven. Het zijn nu eenmaal deelverzamelingen van elkaar. Dat jij die verwevenheid niet wenst in te zien lijkt me jouw probleem.

Mij vragen naar cijfers zonder dat ik naar allochtonencijfers mag wijzen is dan ook werkelijk te ridicuul voor woorden. Dat doe ik dan ook niet en ik verwijs je naar die cijfers die ik je al in deel 1 en deel 2 van deze discussie gaf.
Dat waren cijfertjes over niet westerse allochtonen, terwijl huwelijksmigratie ook westerse migranten telt en de allochtonen over het algemeen geen nieuwe migranten zijn, maar hier al decennia lang wonen en hier over het algemeen niet als huwelijksmigrant, maar als gastarbeider, arbeidsmigrant of asielzoeker zijn gekomen.

Zou hetzelfde zijn als bijvoorbeeld de totale misdaadcijfers zouden stijgen, terwijl het aantal winkeldiefstallen zou dalen en jij dan gaat zeiken dat we vooral winkeldiefstal zwaarder moeten aanpakken.

Jouw stellingname dat cijfers over allochtonen dus inherent zijn aan cijfers over huwelijksmigranten, verwijs ik dus naar het rijk der fabelen.

Kom eens met cijfers over huwelijksmigranten of geef gewoon toe dat je die cijfers niet hebt en je dus niet eens weet welke invloed huwelijksmigranten op de Nederlandse economie en sociale zekerheid hebben.
pi_25192407
80% van de Marokkanen en Turken haalt hun huwelijkspartner uit het thuisland en je wil met droge ogen beweren dat daardoor het aandeel van Niet-westerse allochtonen niet stijgt?

En dan gaat het nog geen eens over het feit dat het vele malen onwenselijker is dat een Marokkaan of een Turk een partner uit het thuisland haalt omdat het de integratie frustreert en vrijwel altijd gaat om analfabeten

Ook hebben we het dan ook niet over het feit dat je vaak inteelt toestaat, vrouwenmishandeling, uithuwelijking en meer onwenselijk gedrag in Nederland)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')