Op punt 2 zit geen controle en ligt de verantwoordelijkheid echt bij de immigrant zelf. Doe je niks aan inburgering, dan ben je de lul. Deel 1 is er al, alleen wordt er een hoop vertaald en geconsulteerd, laten we beginnen om dat eerst maar eens op kosten van de immigrant zelf te doen.quote:Op maandag 13 december 2004 22:13 schreef George-Butters het volgende:
[..]
Ik vind dat we in Nederland moeten stemmen tussen:
1) Een sociaal stelsel met een hoop verplichtingen
of
2) Het gehele sociale stelsel afschaffen en iedereen het maar laten uitzoeken
In beide gevallen krijg je dat mensen (immigranten) dan wel door regels dan wel door pure noodzaak Nederlands leren en leren omgaan met iedereen in deze samenleving.
(c) Oprahquote:Op maandag 13 december 2004 22:15 schreef George-Butters het volgende:
En ik ben NIET links!
Ook niet rechts overigens...
Ik ben MEZELF!
Mooie aanvulling hoorquote:Op maandag 13 december 2004 22:19 schreef Aaahikwordgek het volgende:
[..]
Deel 1 is er al, alleen wordt er een hoop vertaald en geconsulteerd, laten we beginnen om dat eerst maar eens op kosten van de immigrant zelf te doen.![]()
Ik weet niet of jij al eens een formulier voor het ene of het andere hebt moeten invullen, maar de vertalingen zijn zo te krijgen. Aan de verplichtingen is dus gemakkelijk te voldoen en dat moet juist omgedraaid. Mensen moeten meer moeite doen om gebruik te kunnen maken van zo'n systeem en dus leer je maar Nederlands, we zijn geen verlengde van een niet europees land.quote:Op maandag 13 december 2004 22:37 schreef George-Butters het volgende:
[..]
Mooie aanvulling hoor
Met het vertalen en consulteren blijf je hangen in het gebrek aan verplichtingen en dwang.
We hebben in Nederland net niks.
Ik mis de LPF in de regering. Dan waren er tenminste echte ruzies.quote:Op maandag 13 december 2004 22:31 schreef RichardQuest het volgende:
Zalm noemt Brinkhost naïef...daar gaan we weer.
Ik heb het over verplichtingen in het algemeen, waaronder de taal kennen 1 is.quote:Op maandag 13 december 2004 22:42 schreef Aaahikwordgek het volgende:
[..]
Ik weet niet of jij al eens een formulier voor het ene of het andere hebt moeten invullen, maar de vertalingen zijn zo te krijgen. Aan de verplichtingen is dus gemakkelijk te voldoen en dat moet juist omgedraaid. Mensen moeten meer moeite doen om gebruik te kunnen maken van zo'n systeem en dus leer je maar Nederlands, we zijn geen verlengde van een niet europees land.
Dan zijn we het eens.quote:Op maandag 13 december 2004 22:46 schreef George-Butters het volgende:
[..]
Ik heb het over verplichtingen in het algemeen, waaronder de taal kennen 1 is.
Kerel, zit je aan de drank of zo?quote:Op maandag 13 december 2004 22:48 schreef George-Butters het volgende:
Jij met je vertaalde formulieren fetisj
Jij stelt dat we daar tussen zouden moeten kiezen, niet ik. Succes met je tweestrijd.quote:Op maandag 13 december 2004 22:50 schreef George-Butters het volgende:
Dan weet ik nog niet wat ik zou willen optie 1 of optie 2...
Beide opties hebben zo hun voor- en nadelen
Mooi gemaakt.quote:
Het valt niet mee om te regeren.quote:Op maandag 13 december 2004 22:53 schreef Aaahikwordgek het volgende:
[..]
Jij stelt dat we daar tussen zouden moeten kiezen, niet ik. Succes met je tweestrijd.![]()
We behouden de sociale wortelen, maar gaan wel strenger de regels naleven en controle uitoefenen op gebruik van het sociale systeem, zodat het goedkoper kan worden. Dit geeft ook een rechtvaardiger gevoel, zodat mensen er ook aan zullen bijdragen en niet neigen naar ontbinding. Ik zie het puur als een verzekering, waarvan de premie goed blijft, zolang er niet misbruik van wordt gemaakt.quote:Op maandag 13 december 2004 22:57 schreef George-Butters het volgende:
[..]
Het valt niet mee om te regeren.
Hoe zie jij de toekomst voor Nederland? Gaan we richting een meer kapitalistische inrichting? Of behouden we onze sociale wortelen?
Juist! De band tussen betalen en genieten moet versterkt worden. En geen last van verzekeringen die miljarden winst maken.quote:Op maandag 13 december 2004 23:01 schreef Aaahikwordgek het volgende:
[..]
We behouden de sociale wortelen, maar gaan wel strenger de regels naleven en controle uitoefenen op gebruik van het sociale systeem, zodat het goedkoper kan worden. Dit geeft ook een rechtvaardiger gevoel, zodat mensen er ook aan zullen bijdragen en niet neigen naar ontbinding. Ik zie het puur als een verzekering, waarvan de premie goed blijft, zolang er niet misbruik van wordt gemaakt.
Bij controle bedoel ik eenvoudige sofi-nr. koppelingen. Als mensen het gevoel hebben dat het systeem gemakkelijk misbruikt kan worden, dan haakt men af. Ik ga dadelijk ook eens naar meurenstein.quote:Op maandag 13 december 2004 23:14 schreef George-Butters het volgende:
[..]
Juist! De band tussen betalen en genieten moet versterkt worden. En geen last van verzekeringen die miljarden winst maken.
Wat heel erg moeilijk is en kostbaar is is de controle op misbruik. Bij een strenge controle krijgen mensen ook sneller een soort Big Brother gevoel.
Maar goed dat is een probleem voor een andere keer.
Nu eerst tukkenstein
Lees jij nooit de CaMu?quote:Op maandag 13 december 2004 21:11 schreef RichardQuest het volgende:
[..]
Volgens mij bedoelden ze Wilders.
Duh, dat zag je toch meteen, wie gaat er nou een paar kilometer lopen, zonder zijn vrouw iets te zeggen en dan dood gevonden worden.quote:Op maandag 13 december 2004 22:02 schreef Drugshond het volgende:
Is dan echt helemaal niet meer echt ?!?!?
[..]
Wat ben jij revolutionairquote:Op maandag 13 december 2004 22:13 schreef George-Butters het volgende:
[..]
Ik vind dat we in Nederland moeten stemmen tussen:
1) Een sociaal stelsel met een hoop verplichtingen
of
2) Het gehele sociale stelsel afschaffen en iedereen het maar laten uitzoeken
In beide gevallen krijg je dat mensen (immigranten) dan wel door regels dan wel door pure noodzaak Nederlands leren en leren omgaan met iedereen in deze samenleving.
koekje d'r bij?quote:
21quote:Op dinsdag 14 december 2004 00:25 schreef Harry_Sack het volgende:
[..]
Lees jij nooit de CaMu?
Drs. Mallebrootje, het bekende kamerlid uit Elst, tevens uitvinder van zonnebrillen voor blindegeleidehonden. Hij drinkt altijd streekbrandewijntjes, vaak in gezelschap van het jonge ding uit de achterban.
--
Hoeveel fouten had je?
netjes, ik had het hele stuk gehoord en het was best een moeilijke volgens mij. Vonhoff was meesterlijk als ceremoniemeester he?quote:
Geweldig, zag je Mulder lachen toen hij de regels heel statig voorlas?quote:Op dinsdag 14 december 2004 01:10 schreef Harry_Sack het volgende:
[..]
netjes, ik had het hele stuk gehoord en het was best een moeilijke volgens mij. Vonhoff was meesterlijk als ceremoniemeester he?
Nee, toen was ik al weg. Ik hoorde hem wel de voorwaarden oplezen. On-dui-..de-lijk schrij-ven, is per de-fi-nitie...foutquote:Op dinsdag 14 december 2004 01:11 schreef RichardQuest het volgende:
[..]
Geweldig, zag je Mulder lachen toen hij de regels heel statig voorlas?![]()
![]()
.
Plaatsnamen zijn toch altijd met een hoofdletterquote:Op dinsdag 14 december 2004 01:18 schreef RichardQuest het volgende:.
Trouwens, ik lees hem nu na op deze site, en hier staat pampus zonder hoofdletter. Ik weet 100% zeker dat het op tv met hoofdletter was..
tenzij het voor pampus liggen is, dan is het een gezegdequote:Op dinsdag 14 december 2004 01:23 schreef RichardQuest het volgende:
Mja, ik dacht bij het maken van het dictee niet aan dat Pampus ook een plaats is. Ik ben er zelfs nog geweest.
bron: http://log.marcvangestel.nl/quote:Bandje afgeplakt
Een aantal ziekenhuizen in Amerika plakt bij patiënten de LiveStrong-armbandjes van de Lance Armstrong Foundation af (als ze die dragen natuurlijk). Waarom? Het ziekenhuis doet namelijk zelf gele armbandjes om bij patiënten, wanneer die hebben aangegeven niet te willen worden gereanimeerd bij een hartstilstand. De bandjes van LiveStrong zijn ook geel en een vergissing is snel gemaakt.
Het ziekenhuis gebruikt meer gekleurde bandjes: paars is voor patiënten die nogal makkelijk vallen en rood is voor patiënten met allergieën. Er is geen uniforme kleurcodering in Amerikaanse ziekenhuizen. Dus als u naar de VS gaat, doe dan die oranje respect-polsbandjes maar af. U kunt in het ziekenhuis terecht komen en wellicht betekenen oranje bandjes dat u in bent voor een geslachtsoperatie.
bron: http://bieslog.vpro.nl/programma/bieslog/index.jspquote:Onthulling
Mijn leven lang ben ik geconfronteerd geweest met het bestaan van prins Bernhard.
Op geen enkel moment heb ik de behoefte gevoeld me te verdiepen in zijn handel en wandel.
Ook nu niet. Het onderwerp interesseert me eenvoudigweg niet.
Dit is een ernstige omissie in mijn leven, ik weet het, maar ik ben blij dat ik het één keer, nog voor mijn dood, heb kunnen zeggen.
Moie damesquote:Op dinsdag 14 december 2004 09:41 schreef George-Butters het volgende:
What are u looking at?!?!
[afbeelding]
quote:Op dinsdag 14 december 2004 10:50 schreef George-Butters het volgende:
Voor de liefhebbers: Bestelling van Meki Shop
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |